Jak przełożysz swoje chipy, to auto odpali. Po wymianie stacyjki. Co to znaczy przełożyć swoje chipy? Transponder - wiem, ale coś jeszcze? O transponder chodzi. Ale uważaj czasem zdarzają się klejone do klucza i łatwo je uszkodzić przy demontażu. Pozdr.
Masz suwmiarkę ? Może wystarczy przypiłować w jakimś miejscu nową wkładkę ? Opcja z zamiennikiem, to w ogóle inna rura, + inna kostka - jak mnie to spotkało, gdy kupili zamiennik nie od tego mercedesa czy mana, i kluczyk za mało się przekręcał, dzięki czemu nie dochodził do pozycji rozrusznika... Tylko kilkanaście stopni mniej w obrocie kluczyka, lub...
Prawdopodobnie nie będziesz musiał niczego programować
Witam W stacyjce masz cewkę z centralką immo i transporder w kluczyku. Możesz przełożyc stacyjkę ale wyciągnij czip ze starego kluczyka i przełóż go do tego od wymienionej stacyjki.Będzie dobrze. Pozdrawiam.
Najszybciej jest wymienic stacyjkę.
Który rok skutera?
Podejrzewam zarówno zużyty kluczyk jak i wkładke. Wymienic badź zregenerować wkład stacyjki. Po wymianie klucze nowe, po regeneracji dorobic nowy prawidłowy klucz do wkładki.
Zmieniasz stacyjke,przekładasz pętle i to wszystko.A transponder ze starego kluczyka wrzucasz do nowego o ile jest taka możliwość.
Nie kombinuj tylko wymień kostkę stacyjki , tak jak kolega wyżej radzi. Koszt niewielki a efekt 99,9 .a co do Twojej teorii co ma do tego kostka.......sprawdź:|
Nie wiem co może być w tym ściągaczu że on jest taki "specjalny", to zwykły podwójny ściągacz, zrobisz to nawet potrójnym ściągaczem do łożysk z tym że nie może być zbyt duży i trzeba podłożyc pod pierścień np. płaski klucz jeśli dobrze pamietam rozmiar 22. Nie wyobrażam sobie mechanika, który nie ma jakiegokolwiek ściągacza.
Czy to tylko problem z przekreceniem na pierwsza pozycje czy na kazda z pozycji stacyjki? Mialem niedawno takowy problem z autem klienta i okazalo sie ze auto zostalo udezone w kolo na postoju co delikatnie uszkodzilo mechanizm blokujacy kierownice co w efekcie zatrzymywalo stacyjke przed przekreceniem. To tylko takie spostrzerzenie- ja tez bym nie...
każdy klucz matka jest przypisany do danego modułu immo. musiałbyś dostać klucz razem z modułem a to może być trudne. niestety kody się nie powtarzają.
sprawa jest prosta. Po spaleniu kluczyków transponderów juz nie bedzie. Sa dwa wyjscia: kupic nowe transpondery i zprogramowac z samochodem (potrzeba znac pin immo) lub wymazac z komputera samochodowego informacje o immo i bedzie zapalac na zwyklym kluczyku bez immo. Wszystko zrobi jakis porzadny warsztat za ok 200 pln jesli chodzi o elektronike. Sam...
w każdym VW.
nie wiem czy trzeba go jakoś programować? Oczywiście że trzeba, więc takimi kombinacjami jak podmienianie części na pałę tylko więcej szkód narobisz.
Nie ma sensu wymieniać odbiornika w podsufitce, trzeba i tak zakodować wszystko bo nie odpalisz.
Według mnie, masz gdzieś zwarcie. Może to być na przewodzie wzbudzeniowym do alternatora, bo według Twojego opisu pasuje do problemu (zazwyczaj podłączają DRL do wyżej wymienionego przewodu). Odepnij kostkę z alternatora i sprawdź, czy nadal się dzieją te cyrki.
przyluz stary kluczyk do nowego i wtedy odpal ciagle trzymajac te dwa klucze razem.
Taa. Do zdjęcia: kierownica, obudowa kolumny, tuleja redukcyjna, rozpiąć przewody, odkręcić śrubę zrywalną /bezpiecznik/ zsunąć obudowę stacyjki. Mając ją na zewnątrz wiercisz w obudowie otwór 3mm /miejsce do odgadnięcia :D na podstawie nowego wkładu/. W otwór wkładasz drucik 3mm, wsadzasz kluczyk w stacyjkę i wyciągasz go z wkładem. Nowy wkład zatrzaśnie...
trzeba odpowiednio dobranym srubokrętem odgiąc sprężyny zatrzaskow 2 sztuki dostep przez otwory w tyle kierownicy ,z reguły jak ktos tego nigdy nie robił efektem są wyłamane mocowania plastikowe mocujące zatrzaski http://www.carsdream.com/skora_instr_sko...
Jak odepniesz aku, żaden sterownik nie załapie żadnego błędu, ba wystarczy nie włączać stacyjki. Wyciągasz wkładke - klucz zostaje i wymieniasz reszte. Bębenek, trzpień ? Wkładka jest wyjmowalna z obudowy, chyba o to chodzi. Jeśli chodzi o błędy, tam nie ma aldl tylko obd2. Tak że tylko diagnostyka.
Szukaj oryginałów z demontażu, w dobrym stanie. Z zamiennikami daj sobie raczej spokój.
klucz mozesz sam zakodowac majac klucz bordowy tzw.matke wklad wymienia sie tak ustawiasz klucz w pozycje zaplon naciskasz blokade w obudowie i wyciagasz a poza tym to nie temat na forum elektroniki
Wymieniałem ostatnio BCM w Alfie 147, bez programowania procka silnik nie zapala, ale wszystkie pozostałe funkcje działają normalnie (światła, szyby, kierunkowskazy etc.), na wyświetlaczu w zegarach miga przebieg
Tak jak piszą poprzednicy, stacyjki bym nie dotykał - jest wszystko git. Twój kłopot to klucz, i na tym się skupiaj. Jeżeli masz aktualnie klucz tzw. dużą czarną rybkę, sprawa dorobienia nowego klucza, bez wymontu stacyjki z samochodu powinna zająć nie więcej niż 20-30 minut i masz nowy działający klucz. Jednak to są koszty. Nowy czysty klucz to od...
Komplet do odpalenia masz kluczyk stacyjka rygiel body ECU.
Nie wiem jak dotychczas przebiegało bo dopiero co go dostałem. Był bez stacyjki i dołożyłem swoją. Czy schemat nic nie mówi o gaszeniu ? Ja się nie znam. Kupiłem stacyjkę 3 pin 1 styk Aku wiec 30 2 styk napięcie po stacyjce 15/54 3 styk solenoid
Ja bym zaczął od...serwisu. Jak w aucie nie było kombinowane dostaniesz kluczyk tak jak część zamienną. Musisz mieć dokumenty na siebie i cierpliwość, trwa to około 10 - 14 dni. Cena czasem potrafi pozytywnie zaskoczyć. Druga opcja to fachowiec od dorabiania kluczy. Na podstawie stacyjki i licznika dorobi klucz. Dopiero trzeci sposób, to wymiana stacyjki...
A co to ukryta kamera mamy cię wymieniasz stacyjkę i to wszystko a do starego klucza wkładasz tylko grot do nowej stacyjki i koniec. Nie ma programowania kombinowania kodowania cudów węży pustyni wielbłądów i tak dalej
Na filmiku zdemontował wkładkę, a nie stacyjkę. Sam szukam pomysłu, jak usunąć te dwa bolce, aby wyjąć stacyjkę, bo się zacina i są problemy z odpaleniem.
Ponowna synchronizacja kluczyka .
Kluczyki, stacyjka, BSI, sterownik silnika Taka wymiana wiąże się z problemami typu: przebieg samochodu, inny VIN w sterownikach, możliwa inna konfiguracja pojazdu w BSI
Odkręć całą stacyjkę, od góry są dwie zrywalne śruby. Młotek i przecinak da radę. Nie są mocno dokręcone. Stacyjka jak będzie zdemontowana odblokuje się kierownica. Później wyciągnij kostkę stacyjki, włóż kluczyk do stacyjki i śrubokretem przekręć kostkę(odpalisz auto). https://obrazki.elektroda.pl/8948651800_... Obrazek z neta, zaznaczyłem...
mechanice obstawiają że to będzie komputer Obstawiać to można w kasynie. Podejrzewam że nie wiedzą co jest i strzelają. Jedź gdzieś indziej na porządną diagnostykę.
Kolego do stacyjki nie idą kable od rozrusznika tylko sterowanie do elektromagnesu rozrusznika. Masz stacyjkę z układem połączeń https://www.google.com/shopping/product/...
jeśli chodzi o starą stacyjke jest rozwalona, nie odbija, kiedys sei zblokowala i zablokowala tez kierownice trzebabylo ją rozwalać, najprawdopodobniej zaczęła się zacinać bo sie juz wyrobiła. Mam pytanie, jaką cewke dokładnie trzeba wymienić?? gdzie się ona znajduje, i jak dopasować kluczyk do nowej lub tez jak przeozyc transponder?
Chciałbym odnowić temat " rozrusznik nie kręci " oczywiście w samochodzie Opel Movano 2.3CDTI proszę powiedzcie czy oprócz tego czerwonego kabla komuś coś się udało zdiagnozować ? Witam Jeśli to nawiązanie do starego tematu możesz dać do niego link-a ?
Witam. Wymieniając BSI wraz ze sterownikiem silnika i stacyjką (czyli tak zwany zestaw startowy) w Peugeocie 206, o innych numerach, lecz z pojazdu o takim samym silniku, mocy i wyposażeniu, będzie miało to sens, czy okaże się wielką klapą i auto nadal nie będzie odpalać, a połowa rzeczy nie będzie działać? AI: Z jakiego roku pochodzi Twój Peugeot 206...
Z tego co pamiętam to jest tam przekaźnik ale skoro wymiana stacyjki nie rozwiązała problemu to trzeba sprawdzić sterowanie tego przekaźnika.
Wymiana kostki stacyjki powinna wyeliminować opisany problem.
Oczywiście regeneracja jest najlepszą opcją, ale właściciel chce wymienić całą stacyjkę, bo uważa że regeneracja będzie niewiele tańsza od kupna drugiej. Zamki w drzwiach zakryte są zaślepkami, więc i tak całe otwieranie odbywa się z pilota. Chodzi mi o to, że: https://obrazki.elektroda.pl/1862732700_... bagnet można odkręcić i...
Szukaj 95160, tylko jeśli nie wiesz co przełożyć to się zastanawiam jak przełożysz?
Może się komuś przyda, ponieważ takiej informacji nigdzie nie znalazłem, jeśli będzie się blokował kluczyk w stacyjce w seicento. Więc u mnie się już tak blokował, że raz na 15 minut kręcenia kluczykiem udawało się odpalić samochód a moje seicento jest z immobilizerem, więc w wymianą samej wkładki miałbym problem. Smarowanie stacyjki pomogło na początku...
Wygląda na to ze stacyjka nie odskoczyła przy wyjmowaniu kluczyka i komputer wykrywa ze jest kluczyk w stacyjce dlatego nie działa pilot. możesz próbowac np cienkim srubokrencikiem pogrzebać w stacyjce może odskoczy lub wymiana stacyjki
Jeżeli wymienisz tylko metalowy bagnet kluczyka a zostawisz całą elektronikę to nic nie musisz kodować.
Tylko wymiana ,nic więcej jeśli chodzi o cewkę na stacyjce.
Ile taka przyjemność ? Kluczyk elektroniczny rybka
2002 rok. Rozrusznik miał tylko cewkę nie widziałem nic więcej Dodano po 5 A gdzie jest przekaźnik rozrusznika ?
Witam. Kostka stacyjki się kończy... tu masz wszystko i link jak co rozebrać. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic24...
Można, tylko 4cyfrowy pin potrzebny.
Witam Wymienia się tylko ten dolny elektryczny element stacyjki!!! Pod farbą są małe śrubki na płaski wkrętak odkręcasz je i wymieniasz element.
No to raczej nie wina kluczyka jest tylko stacyjki, moj kolega ostatnio dorabial kluczyk okolo 100 zl chyba wydal na to
Potrzebny schemat instalacji traktorka. Na zdjęciu nowej stacyjki widnieją oznaczenia, porównaj ze schematem elektrycznym, możesz również ,, przedzwonić " stacyjkę np. multimetrem. Wtedy będziesz miał pewność czy stacyjka się nadaje do traktorka.
Nie wymiana tylko naprawa. Jak wymieniać to komplet z wkładkami zamków. W fordzie jak się nie mylę nie demontuje się całej stacyjki tylko samą wkładkę, trzeba wcisnąć taką zapadkę tylko nie pamiętam czy jest możliwe wciśnięcie bez przekręconej stacyjki ale chyba nie
Możesz od razu wymienić kostkę stacyjki oraz wkład. Wymiana banalnie prosta, części po dwadzieścia parę zł.
Klucz można sprawdzić na testerze. Stacyjka (EIS) też może być uszkodzona. Może być problem z ESL czyli rygiel blokady.
Może być to wina akumulatora Jeśli naładowany tooze być wina tulejek na rozruszniku Sprawdź jeszcze mase
Montujesz gdzieś pod deską pętlę z wsadzonym do środka starym kluczem i problem immo masz rozwiązany
Napisz do centrali w DE. Pogonią kota
Problem jest w obudowie stacyjki więc Tobie wystarczy to co na zdjęciach które wstawiłeś ,wkładasz swoją wkładkę i dalej cieszysz się jazdą.
No właśnie o to chodzi, że powróciłem do starej zacinającej się i ciągle słyszę, że to niemożliwe i musi zapalić.
Witam, Mam następujący problem ze stacyjka od pewnego czasu po zapaleniu samochodu blokuje się kluczyk i nie mogę go wyjąć. Problem polega w tym ze nie chcę on ani drgnąć jedną ani w druga stronę. Nie mogę zgasić nawet silnika. Jeśli już po jakiś próbach uda mi się go wyciągnąć wszystko jest OK aż do kolejnego zapłonu. Moje pytanie brzmi czy będę musiał...
Jest podobnie nacisąć i wyjdzie.
Mistrzu zachowujesz się jak rozkapryszone dziecko w sklepie z zabawkami, mam wrażenie, że zaraz zaczniesz tupać ze złości. Immobilizer to ściśle powiązane ze sobą sterowniki sprawdzające się nawzajem. Masz dwa wyjścia, kupno kompletu z jednego auta czyli BSI,ECM i klucze(pętla immo. nie jest kodowana) albo dać komuś do dorobienia czysty klucz, komuś...
Witam. Po wymianie silnika wycieraczek wraz z całym mechanizmem, pojawił się nowy problem. Przy każdym przekręcaniu stacyjki wycieraczki robią jeden obrót i wracają do pozycji wyjściowej.Mimo wyłączonych wycieraczek. Teraz to nie jest jakiś wielki problem, ale zimą moze uszkodzić pióra. .
Sam bit wystarczy, ja akurat mam taki nacięty z zadniej strony, co mi pozwala nim łatwiej pokręcić. W T4 masz miodzio dostęp.
Sprawa jest banalna wystarczy iść po kablu, dojdzie się do takiej puszki gdzie jest cała elektronika od tego kluczyka, wprowadzone są do niej 4-5 kabli grubszych, +12; 0;+12; wyjście, po włożeniu kluczyka w środku stycznik łączy +12 z wyjściem wystarczy wawalić wszystko i w miejsce +12 wyjście wstawić dowolną stacyjkę i wszystko działa.
Po pierwsze musisz sprawdzić czy do rozrusznika dochodzi sygnał sterujący czy też nie, jeśli dochodzi to rozrusznik do roboty, jeśli nie to stacyjka do wymiany. Po drugie jeśli przekręcasz kluczyk w stacyjce to znaczy że wytarcie kluczyka niema nic do rzeczy. Po trzecie samej kostki stacyjki nie dostaniesz do tego modelu jedynie z całą stacyjką, a wkładkę...
Tutaj nie chodzi o to czy stacyjka będzie z immo czy nie. Chodzi o klucz który w tej chwili uruchamia pojazd. To w nim jest część elektroniczna odpowiadająca za immo. Jeżeli zamontujesz inną stacyjkę - będziesz miał inny klucz. Ergo - odpalanie auta stanie się upierdliwe :-) Tak jak napisał kolega cardiag - znajdz warsztat który zajmuje się naprawą...
Jeden z pilotem i jeden zwykły valeo .Z pilotem zgubiłem.To co kupiłem to komplet ze stacyjką i wkładkami do drzwi.Chodzi mi o to że jak to założę to co z imobilajzerem alarmem i centralnym
Witam.Jeśli masz pin immo to wystarczy dokodować nowy klucz do immo i wszystko będzie działać.Ewentualnie immo off ale to już trochę kosztuje.Pozdrawiam
Dzięki ,już zrobilem ,rozberałem wypiąłem i popsikalem wd i jest Wporządku na razie .Zobaczymy jeśli nic nie bedzie się działo to nie wymienie;D Thx ;)
Witam może na tym forum dowiem się coś o wymianie kostki stacyjki czy trzeba zdejmować kierownicę chodzi o poduszkę aby się nie zaświeciła czy trzeba wyjąć całą stacyjkę mam tą kostkę do wymiany na poniedziałek i czuję że będzie z tym trochę kłopotu może ktoś wymieniał i podzieli się swoimi uwagami pozdrawiam
Jeżeli chcesz wymienić samą wkładkę elektryczną to: -odpinasz zacisk minus akumulatora -ściągasz oslonę kolumny-śruba na krzyżak,od dołu -odpinasz kable od przełączników -odkręcasz kolumnę kierownicy ( 4 nakrętki na klucz nasadowy 12mm).Uważać na plastikowe i gumowe dystanse-patrzec jak co szło!!! -notujesz gdzie idzą kable (30-czerwony,16 biały,15...
Te płytki to emulator immo - działa bardzo dobrze. Jeśli chodzi o interfejsy - z linków wyżej co podałeś kup za 25zł interfejs KKL (do tego poszukaj oprogramowanie vag com 311), a drugi interfejs to vag k+can commander v1.4
sama stacyjke mam zmienić czy coś jeszcze??? Puszkę immo (czarna pod kokpitem nad bezpiecznikami) i sterownik silnika
Przelotki w otwory wypełnone galwanicznie a potem u niektótych firm jeszcze dodatkowo zalane klejem przejścia z jednem strony druku na drugą. Przekaźnika tak łatwo nie sprawdzisz, jak ma nadpalone styki, a już kilka razy tak miałem, to nie wyjdzie Ci to jasno na mierniku, po prostu go wymień, nie kosztuje wiele. Sama wymiana stacyjki w tym aucie świadczy...
Z numeru na stacyjce 54 podłącz pod numer na stacyjce 15 i zobacz czy będzie efekt. Jeżeli będzie efekt osiągniesz stop i sygnał to wymiana stacyjki.Zwróć jeszcze uwagę na to iż przewód ze stacyjki nr 54 jest z ww numeru zabezpieczony bezpiecznikiem w tablicy bezpieczników i z bezpiecznika idą przewody na stop i sygnał. Dodano po 2 Zwróć uwagę iż po...
Luty w immobiliserze do poprawienia - więcej o tym na forum Golfa czy VW. To ciągła bolączka VW z tych lat.
Możesz zamówić nową stacyjkę podając w serwisie nr kluczyka...
mając odpowiednio mały śrubokręt do odkręcenia śruby trzymającej kostkę stacyjki to da się to zrobić bez wykręcania kolumny kierownicy
Da się ,np probówką 12v. Stacyjka nie zapina pompy, tylko sterownik przez przekaźnik.
Zdemontowanie stacyjki nie mając kluczyka może być dość problematyczne. Auto jest w ogóle otwarte?
Nie trzeba nigdzie ingerować, wystarczy "przeszczepić" nowy grot klucza do starej główki (tam masz transponder).
kolego mozna to połączyc na niesprawnej stacyjce ale klucz bedzie musial byc bo w przeciwnym razie immobilaiser bedzie rozlanczał układ zapłonowy Dodano po 3 kolego pytanko czy nieda sie włożyć klucza do stacyjki czy klucz wchodzi tylko nieda sie przekrecic
Spróbuj w firmie dorabiającej klucze i naprawiającej zamki, może naprawią.
W/g mnie fachowcy od awaryjnego otwierania samochodów i dorabiania kluczyków maja sprzęt co sprawdzi komputer w samochodzie , to droższa operacja niż wymiana kompletu z innego , ale piloty będą działały , czyli podobnie wyjdzie . W moim na noc nie założyłem pokrywy na bezpieczniki , trochę popadało. Samoczynnie włączyły się wycieraczki, światła drogowe,...
Raczej bez ingerencji elektryka nie zadziała ale pod ten oryginalny grot jakbyś dorobił klucz z lekkim nad wymiarem możliwe że klucz w stacyjce by się nie zacinał.Miałem podobny przypadek w mojej Toyocie kluczyk ,albo środek zamka tak się wytarł że miałem problem z uruchomieniem (zacinał się) auta dorobiłem troszkę większy kluczyk i problem do dzisiaj...
Zrozumiałem to trochę inaczej, a mianowicie, że w położeniu stacyjki w momencie zapalenia pierwszych kontrolek - rozrusznik zaczyna kręcić.
a pestki nie mozna przełozyc
Kup używaną pętlę stacyjki. Dobrze Koledzy radzą.
Troche to prostsze u PSA. Antena jest zalozona na stacyjke a grot nowego klucza mozna przelozyc do obudowy oryginalnego. Nie warto jednak brac stacyjki okazyjnej (chyba, ze z kompletem zamkow - ale bardzo duzo roboty), bo trzeba miec jakis klucz do otwarcia auta jesli zdalny nie zadziala. Dlatego ponawiam rade - kierunek ASO. W sumie wyjdzie duzo taniej.
Do faworitki kosztuje około 100-120zł pasuje ale jak masz immo to klucze będą bez transponderów, do feli 100 droższa. Ostatnio klient chciał tanio i zażyczył sobie żebym założył z fawority a transponder z kluczyka przykleił na stałe do cewki czytnika żeby dało sie jeździć. Też sposób.
Witam, jutro będę miał vana jak wyżej, do którego nie mam kluczyka, co wymienić, i czy da się to zaprogramować Op-Comem? Na liście opcoma mam Vivaro ale wiem że to w większości Renault i czytałem, że nie zawsze można wszystko zrobić, dodam, że mam zestaw do wymiany z innego pojazdu, cokolwiek wymaga wymiany to mam, sterownik silnika, stacyjka, CIM,...
Witajcie, mam taki problem w Astra G Bertone 1.8. https://obrazki.elektroda.pl/6429951100_... Obudowa od kostki źle stykała, kawałek plastiku się ułamał, więc chciałem wymienić na nowy. Niestety okazało się, że zamiennik nie ma takich podwyższeń i 2 blaszek, co nie przekazywało zasilania. Więc tu 1. pytanie: czy zmiana kostki wpływa...
Koszt kostki stacyjki pewnie coś ok 60-70zł. Wymiana samemu darmowa u kogoś myślę że max 100zł.
jakim prawem od odpalal auto do wczoraj skoro niby czyta go immo Oczywiście nie wymieniałeś modułu immo z anteną, tylko samo "żelazo" stacyjki. https://obrazki.elektroda.pl/5283203400_... Zdejmij "stary" moduł immo z pętlą anteny z korpusu stacyjki, Przyłóż do pętli immo stary kluczyk. Teraz uruchom samochód nowym kluczem w nowej stacyjce.
Witam. Sama stacyjka to model jak wiadomo z VW . Na rysunku sposób wymiarowania miejsca do odwiertu otworu do odblokowania zapadki/wiertło 3mm/. Problem w tym, że tak czy owak musisz stacyjkę przekręcić na pierwszą pozycję, w innym przypadku nie nadusisz blokady, a i zdjęcie całej stacyjki kłopotliwe /blokada/, chyba że odetniesz obudowę stacyjki. http://obrazki.elektroda.pl/5738653300_1...
Demontujesz całą ramkę z szybą, chyba że masz sprytne paluszki to dojdziesz do zabezpieczenia. Przekręcasz, wyciągasz tą blaszkę , wyciągasz wkładkę.Kluczyk nie jest potrzebny. Czy wkładka od stacyjki pasuje jako wkładka zamka? Nie.
gdzie sie moze znajdowac kostka stecyjki? trudne pytanie. o oto odpowiedz: znajduge sie pod stacyjka wymiana jest dosc trudna bo trzeba miec specjalny sciagacz do pierscienia zabezpieczajacego. majpierw sciqagasz kierownice potem wlaczniki a nastepnie ten pierscien. teraz wystarczt odkrecic 1 srube i juz masz stecyjke na wierzchu. po odkreceniu jednej...
skoda wymiana stacyjki wymiana kostki stacyjki wymiana stacyjki astra
małe obroty wentylatora migomat spawarki transformatorowej aristo sterownik
naprawa wiązki mercedes słabe podświetlenie
Regulacja wolnych obrotów w Mercedes-Benz Atego Napisy w języku angielskim na telewizorze LG - jak to naprawić?