Zmieniasz stacyjke,przekładasz pętle i to wszystko.A transponder ze starego kluczyka wrzucasz do nowego o ile jest taka możliwość.
Witam, Szukam stacyjki do Fiat Punto II 1.3 multijet. Nie mogę znaleźć nigdzie w żadnym sklepie internetowym. Na allegro też nie bardzo bo są ale do benzyny więc nie wiem czy takie same są czy inne... A drugie pytanie czy po wymianie stacyjki na nową trzeba jakoś imobilizer aktualizować?
Wymieniałem ostatnio BCM w Alfie 147, bez programowania procka silnik nie zapala, ale wszystkie pozostałe funkcje działają normalnie (światła, szyby, kierunkowskazy etc.), na wyświetlaczu w zegarach miga przebieg
klucz mozesz sam zakodowac majac klucz bordowy tzw.matke wklad wymienia sie tak ustawiasz klucz w pozycje zaplon naciskasz blokade w obudowie i wyciagasz a poza tym to nie temat na forum elektroniki
Wszystko masz opisane.Pomyśl!
spróbuj drugim kluczykiem jeżeli posiadasz,lub przesmarowac wkład stacyjki jeśli nie pomoże to tylko wymiana wkładu stacyjki razem z kluczem.
Koledze (at)decybel91 chodziło o wymianę całej stacyjki bo upatruje awarię mechaniczną. I słusznie.
Nie będziesz musiał nic zmieniać. To jest coś takiego jak w zamkach od drzwi, jedynie kawałek metalu bądź plastiku który po przękręceniu zwiera odpowiednie przewody. U mnie jest to wkładka plastikowa, wypycha takie male bolce plastikowe i zwiera 3 przewody (zapłon) i czwarty przewód to rozruch. Wymiana też jest prosta.
W seicento sterownik silnika czy to 4AF czy 59F jest w tym samym miejscu. Punto mają na silniku (przepustnicy)
Możesz dorobić kluczyk bez transpondera (ale z miejscem na niego) i przełożyć go ze starego kluczyka, wtedy dorobienie powinno kosztować około 50zł i niczego nie musisz kodować. Masz Code II i w/g mojej wiedzy do zakodowania nowych kluczyków potrzebujesz Examiner i kartę CODE... ale do swojej centralki CODE, a nie od kluczyka. Nie mam pojęcia w jakim...
uszkodzona jest wkładka lub część stacyjki (objawem jest praca rozrusznika zaraz po przekręceniu kluczyka ) czy ten element jest wymienialny i jak go zdemontować czy konieczna jest wymiana całej stacyjki ? dziękuję za pomoc
Da się, tylko po co? Przełącznik kosztuje grosze, a wymiana to pół godziny roboty (tylko trzeba uważać na czujnik kąta skrętu i "taśmę" kierownicy). Poduszkę da się zdjąć tak żeby nie było śladu (bez przebijania "zaślepek" w kierownicy). W Grande miałem na stałe załączone mijania. On je gasi ze stacyjką, oraz na czas rozruchu silnika. Nie jestem też...
Witam. Znajomy prosił mnie o pomoc jednak nie wiem jak doradzić, a temat mnie zaciekawił. Fiat Punto 2 z tylko 1 kluczykiem, bez karty kodowej do klucza. Otwiera tylko zamek kierowcy (zamek bagażnika i pasażera się nie kręcą). Ponoć kluczyk jest wadliwy jednak samochód odpala. Pytanie brzmi co byłoby najbardziej opłacalne 1. Kupno nowych wkładek z kluczykami...
Jeśli zadajesz pytanie o wymianę stacyjki i twierdzisz sam że jesteś zielony , to lepiej zleć tą robotę fachowcowi . Wtopiłeś już troszkę pieniędzy w części to lepiej daj jeszcze trochę za wymianę , dasz zarobić komuś a sam będziesz miał zrobione bez potencjalnych niespodzianek . Wymiana nie jest kłopotliwa zbytnio , ale jakieś pojęcie trzeba mieć ....
Masz pewnie problem z brakiem jednego plusa (po stacyjce). W Fiacie sygnał ten docierał za pomocą magistrali CAN. W wielu radiach na przewodzie podłączeniowym jest możliwość połączenia plusa stałego z tym po stacyjce. Tylko niektóre radia tak podłączone potrafią rozładowywać akumulator po wyłączeniu. Napisz jakie radio chcesz podłączyć.
Witam! Mam problem, zapaliła się żółta kontrolka i piszę na niej CODE, samochód nie chcę zapalić. Czy wymiana stacyjki coś pomoże? Jeśli tak czy sam wkład będzie dobry? http://allegro.pl/stacyjka-fiat-siena-pa...
Pewnie że tak. Jeśli jest to przy włączaniu radia powinien pstryknąć. Da się oczywiście delikatnie rozebrać i sprawdzić z żaróweczką podpinając pod akumulator. Najprościej by było podłączyć pod kostkę radia nowe przewody ale to nie jest polecane. Większość ludzi tak robi jak coś się dzieje z oryginalnymi przewodami zasilającymi a nie potrafią zdiagnozować...
Faktycznie wypalona kostka. Dzis z rana byłem w Fiacie - sprawdzili i wyszło że kostka. Wymiana stacyjki 350 +50 =400 zł..... Wiem ze mozna kupić same kostki, podobno są dwa rodzaje tych kostek. Jade zaraz do mechaniora niech działa. Pozdrwaiam
Nic to niepomogło, próbowałem z minusową i dodatnią klemą i nic. Czy mając wciśnięty stop podłączyć drugą klemę czy nie ??? Czy jedyną możliwością to ominięcie immo i udanie się do elektronika,w celu jego wyłączenia ? Jedyną najtańszą możliwością ? Dzwoniłem do serwisu FIAT-a i powiedziano mi , że ominięcie immo jest niemożliwe, tylko wymiana centralki,...
Witam kolegów i koleżanki na forum. Od pewnego czas mam problem z przekręceniem kluczyka w stacyj. 2 komplety kluczyków to samo, zamek drzwi otwiera sie bezproblemowo. Nie ma znaczenia czy kierownica była zablokowana czy nie. Powiedzcie mi jakie są sposoby naprawy tego, wymiana stacyjki, jakiejś jej części? Mniej więcej powiedzcie ile to może kosztować,...
Podstawiłem licznik w moim punto z obrotomierzem i mam już przełącznik z tripem i ciągle świeci mi się lampka z ABS oraz zapala się oświetlenie wskazań kilometrów itp i gaśnie ( pulsuje wolno) Mam licznik z wyświtlaczem ale takim na czerwono nie takim co po wyłączeniu silnika widać zegar mój wymaga włączenia stacyjki. Posiadam Jeszcze raz PUNTO 3 AKTIVE....
prawidłowośc podłączenia wzmacniacza .... Mój ma kabelek czerwony, a wszędzie pisze żeby podpiąć pod niebieski czyli zasilanie anteny.... (Tak też zrobiłem), czy dobrze? Tak jest dobrze. Gdybyś podłączył pod czerwony, wzmacniacz załączał by się po włączeniu stacyjki (po co?). Teraz wzmacniacz włączy się dopiero po włączeniu radia. czy ten pomarańczowy...
Aha rozumiem. Dzięki za oprogramowanie - jutro sprawdzę... ;-) Czyli pozostanie jedynie wymiana stacyjki? Kluczyki widziałem, że są nierozbieralne? Żeby ewentualnie podmienić pestkę od immo między kluczykami? Ta stacyjka jest tak rozsypana, że bym się wcale nie zdziwił jakby okazała się pętelka w niej "oberwana".. Zrobię więc może w ten sposób, że sprawdzę...
Witam, Mam nastepujacy problem: Nie dziala mi stacyjka w samochodzie. Bedzie to prawdopodobnie jakies uszkodzenie mechaniczne , kluczyk nie chce sie przekrecic w ale w do tylu na postojowki wchodzi bez problemu. Nie posiadam kluczyka matki tylko dwa niebieskie. Przekrecac probowalem oboma niebieskimi kluczykami - bez efektu. Co Panowie radzicie w takiej...
dziękuje bardzo za odpowiedz .okazało się ( jak sami doszlismy do celu )że to stacyjka , rozłączała gdy kluczyk przekręcało się do oporu wystarczyło trochę cofnąc i odpalał.teraz po lekkim przekreceniu autko pali po każdym razie .dziękuje jeszcze raz. ;)
Gdyby któryś z Was miał warsztat w mojej okolicy to na pewno nie pytał bym o rady na forum tylko do Was jeździł. Niestety jak dotąd nie znalazłem w okolicy na prawdę solidnego mechanika (ojciec miał jakiegoś zaufanego, to jeździł po 80km do niego - o ile się dało autem jechać). Owszem lubię patrzyć co robi mechanik ale zazwyczaj z bezpiecznej odległości...
W Fiacie jest BCM (Body Control Module) ew. NBC (Node - Body Computer), a nie BSI... BSI jest tylko we "francuzach". Było dużo różnych wersji BCM i łatwiej dopisać nowe kluczyki (wkładki zamków i stacyjki można łatwo wymienić) albo "zrobić" kluczyki na podstawie wkładki i wsadu, niż zakładać "zestaw startowy". BCM jest co prawda w pewnym stopniu konfigurowalne,...
Liczę na to że może wystarczy wymiana silniczka wspomagania. To by kosztowało znacznie mniej niż całej kolumny. Awaria wystąpiła nagle - pojechałam do kolegi, zaparkowałam samochód na parkingu (trochę kręciłam kołami bo było wąsko) a po powrocie do samochodu i uruchomieniu stacyjki już świeciła się kontrolka. Być może ruszyłam zanim zgasły wszystkie...
Przecież już napisałem że jak świeci code to sterownik nie wysteruje przekaźnika pompy paliwa po przekręceniu kluczyka. Był wymieniany sterownik silnika więc nie wiemy czy został dopisany do auta. Bez trudu można tutaj sprawdzić cewki zapłonowe więc skoro nie ogarnął tego "mechanik" to rozumiem że nie zna podstaw więc coś mi nie pasuje jego wymiana...
Do PUNTO I powinno się mieć 3 klucze i CODE CARD. Jeden klucz jest czerwony (matka). Jeżeli go masz i możesz kupić komplet (2 niebieskie, czerwony i CODE CARD), to kup. Przełóż ze swojej matki (czerwony) chip do nowej matki. Wymień stacyjkę. Włóż czerwony, włącz zapłon. Jak zgaśnie kontrolka CODE, włóż pierwszy niebieski, włącz zapłon i kiedy zgaśnie...
Przerabiałem to w tym samochodzie, wina leżała w sterowniku silnika, naprawa 250 zł. Wcześniej robiłem już wszystko, wymiana świec, wiązek, kabli, cewek, a nawet zamieniałem miejscami wtryski. Zero poprawy, Zawsze błąd P0351 zwarcie na masę 1 cewki. Dzwoniłem do gościa z Tych co specjalizuje się w regeneracji i sprzedaży nowych sterowników, ale ceny...
witam, dmuchawa i wycieraczki sprawne (punto I z immobilizerem), tylko włączają się po bliżej nieokreślonym czasie lub wcale. Jeden elektryk (niestety byłam wtedy w trasie przejazdem)powiedział,że to usterka kostki podstacyjkowej.(zużyte bądź nadpalone styki w kostce) Szukałam takiego elementu do kupienia-nie ma. Jest ale do punto II.W sklepie można...
Alternator w samochodzie ford transit: Usterka: Kontrolka ładowania sie rozjasnia lub gasnie podczas dodawania gazu c...Alternator w samochodzie ford transit: Usterka: Kontrolka ładowania sie rozjasnia lub gasnie podczas dodawania gazu czasami sie swieci po wyjeciu kluczyków ze stacyjki. Naprawa: Uszkodzony prostownik 3-fazowy najczesciej padaja diody...
punto wymiana stacyjki wymiana stacyjki kostka stacyjki punto
picasso benzyna kontrolki bezpieczniki octavia czujnik biegu wstecznego
Rozrusznik nie działa w Fiacie 126p - przyczyny i rozwiązania Grundig VS500VPS: Procedura po wymianie baterii podtrzymującej