Jeśli można coś doradzić i wtrącić swoje skromne zdanie to daruj sobie zamienniki tych wahaczy. Oryginał niewiele droższy, a jakość lepsza. Wymiana dosyć prosta. Powodzenia!
Może i racja żeby jechać do mechanika ,ale po ostatniej wizycie mam mały uraz do nich ,bo jak zauważyłem gdy interes się kręci to idą na hurt a nie na jakość i wyręczają się uczniami przy nawale pracy ,a uczeń może i ma prawo się pomylić ,zapomniałem powiedzieć że przy tym kole była też wymiana sworznia zwrotnicy góra i dół ,więc dlatego sądzę że półoś...
Myślę że to rozwieje wszystkie Wasze wątpliwości na temat montażu sworznia i kierunku wycięcia."Service Info Ruville o nr 1170 pokazuje, jak stwierdzić, czy dany sworzeń był już wymieniany: jeżeli na kołnierzach sworzni zamontowanych w wahaczu znajduje się nacięcie, nie jest to wskazanie pozycji montażowej, a informacja, że były już wymieniane i nie...
Odkręcasz nakrętkę, podnosisz przód do góry, potem bierzesz kawałek grubej blachy aluminiowej i przez nią stukasz 5 kilogramowym młotkiem w wystający gwint sworznia zwrotnicy - to jest składane na stożku, więc potrafi trzymać się zdrowo.
Poruszaj delikatnie kierownicą, lewo-prawo, nie kręć mocno, tylko poruszaj. Druga osoba kładzie rękę na sworzniu końcówki kierowniczej i usiłuje wyczuć czy jest luz. Stuk, puk podczas ruszania kierownicą, a także zmiana położenia końcówki do zwrotnicy ? poinformuje Cię o luzie. Podnieś koło i złap za oponę na górze i na dole, poruszaj jakbyś chciał...
Witam. Chciałbym zapytać ile wziąć dla znajomego za wymianę zawiechy - a dokładniej... Dla porównania tutaj w okolicach na Podkarpaciu wymiana sprzęgła w vagach to koszt 450 zł. A więc: Wymiana łożysk zwrotnicy przód (trzeba wyprasować i wprasować), łączniki przód, wymiana amorów przód, wymiana mocowań amorów tył oraz tuleje na wahaczach przód ze sworzniami....
Przeguby zajdziesz do sklepu i do samochodu Ci dobiorą odpowiednie. Najtańsze jakiegoś krafta czy maxgear nie polecam osobiście... A co do wymiany to musisz odpiąć sworzeń wahacza od zwrotnicy żeby ją odchylić nie musisz wyjmować półosi. Popatrz na google wymiana przegubu jak jesteś ogarnięty to dasz radę i sam. Dla mechanika to 15 min roboty.
Witam. Pomijam tą kompleksową naprawę i cenę za części, bo w głowie mi się to nie mieści tak samo jak Twoje podejście do sprawy. Miałem 115, 123 ze dwie sztuki, 124, teraz 210 i nie mów mi że za taka cenę można doprowadzić do użytku auto z takim zakresem naprawy. Klocki do automatu za 35zł? Powodzenia. Naprawę dokonujesz na dwa miesiące? Pasjonata jaki?...
Muszę wymienić sworznie obu zwrotnic w k-10. Praktycznie najlepiej całe wahacze. Mechanik stwierdził, że jedna ze zwrotnic jest od innego pojazdu, więc wahacz od k-10 nie będzie pasować. Najlepiej wg mnie byłoby kupić zwrotnice używane od k-11. Wymiana sworzni bezproblemowa. Chciałbym nawiązać kontakt z osobą, która montowała już te zwrotnice. Chodzi...
Nie, musisz odkręcić końcówkę drążka kierowniczego, zacisk hamulca, półoś, sworzeń zwrotnicy i wyjąć kolumnę
Proponuję sprawdzić jak wygląda poduszka gumowa amortyzatora, może jest już wypracowana guma i wystaje środkowa tuleja za bardzo do góry. Co do kąta pochylenia sworznia to w astrze F jest on nie regulowany i jeżeli nie ma luzów na wahaczu i poduszka amortyzatora jest OK. to pozostaje wymiana amortyzatora.Niestety amortyzatory powinno wymieniać się parami.
Tak znam. Bo często trzeba poprawiać po takich sebixach. Bo pooglądał YT i sam naprawiał p kosztach a potem płacz Bo wychodzi 2-3x drożej Bo więcej popsute. Przykład renault clio 2 i tylny bęben. Wymiana łożyska przy pomocy lewarka i wnęki okna w piwnicy. Ale brak szczypiec do pierścieni segera. I super pomysł. Przepcha to w drugą stronę Bo tam nie...
Masz na myśli wymianę samych sworzni zwrotnicy czy te elementy (półosie) które wsuwa się w oś ?
Podpis "mechanika" zmień na początkujący. Sworzeń wachacza jest na stożku osadzony w zwrotnicy, wszystko w temacie.
Witam Czy ktoś z forumowiczów zajmuje sie naprawą ww samochodów i chciał by się podzielić wiedzą na temat ściągacza do sworznia kulistego zwrotnicy . Chodzi mi o ewentualną podpowiedz w jaki ściągacz się zaopatrzyć aby rozdzielić sworzeń zwrotniczy od zwrotnicy . Zwykłe wybijaki takie jak [url=http://www.tynaxtools.pl/76-193-thi...
Gumki dostępne wymiana możliwa u wszystkich trojaczków z tej rodziny. Najgorszy pierwszy raz ponieważ obejmy zanitowane / zaprasowane. Bardziej drażni mnie jakość elementów zawieszenia dolny sworzeń zwrotnicy puka po 20-40tyś i wachacz do wymiany. A wymieniłem w swoim różne tanie, drogie, firmowe i nie, efekt ten sam czyli lipa.
Posprawdzaj łożyska amorów ( pokreć kierownica od lewa do prawa, jak słychać stuk to wymiana) a no i jeszcze sprawdz sobie sworzeń wahacza, czyli łączenie zwrotnicy z wahaczem może już wymęczone masz. A jak nie no to jeśli masz wspomaganie, sprawdź poziom płynu
Witam wszystkich Wiem że to może dla niektórych banalne pytanie ale ja mam problem. Chodzi mi o wymianę sworznia zwrotnicy w maluszku z 99 roku. A mianowicie chcąc wybić sworzeń prawdopodobnie muszę wybić górną tulejkę. Moje pytanie jest następujące: Czy mam bić po pierścieniu nr 1 czy może nr 2?? Numerki zaznaczyłem na zdjęciu. http://obrazki.elektroda.net/37_12793753...
(...) odaBot (at)ElektrodaBot AI: Jak duży jest ten luz na ramieniu zwrotnicy? Czy jest to coś, co wpływa na prowadzenie ciągnika? w nieznacznym stopniu AI: Czy w ostatnim czasie były przeprowadzane jakieś naprawy lub doszło do incydentów, które mogły wpłynąć na układ kierowniczy? bez napraw i bez incydentów Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
Teraz wachacz rozpiąć na sworzniu,odchylić mcpersona , wyciągnąć ze zwrotnicy przegub.Zdemontować, wyczyścić, założyć nową osłonę , nasmarować i złożyć w odwrotnej kolejności. Kurna dłużej pisałem tego posta niż trwa wymiana ;)
niestety w tych peugeotach ciężka sprawa (w porównaniu do innych marek) generalnie z podnosnikiem nie ma problemu :P ja podstawiam kobyłke pod końcówke i wybijam sworzeń wahacza bo wahacz jest tak zbudowany ze bez użycia bardzo długiej rury albo tak jak ja kobyłki pod końcówkę w celu ściśnięcia spręzyny nie da rady wysunąć sworznia ale najwygodniej...
Co do sprężyn to musisz mieć ściągacze. Jak masz to i trochę zacięcia z mechaniki to sobie poradzisz. Żeby nie regulować zbieżności odkręcasz zwrotnicę od sworznia i ściągasz całą kolumnę. Po złożeniu wróci w poprzednie ustawienie.
Dokładnie jest to 18 minut a nie 18 stopni - jest to różnica kilku centymetrów!! musisz sprawdzić pozostałe wymiary samochodu, zależy też gdzie samochód został uderzony. Podejrzewam że w tą stronę gdzie jest odchylenie wymiaru. Może być krzywy wahacz, zwrotnica, amortyzator.. Jeżeli samochód ściągało po kolizji to na pewno coś się skrzywiło. Być może...
Dodatkowo sworzeń został podtoczony u góry na śrubę M20 Po założeniu dźwigni zwrotnicy wszystko jest tak usztywnione że nie możliwości by się to ponownie zerwało Wcześniej była śruba M16 ,a otwór w dźwigni jest na M20 dlatego wymiana śruby z M16 na M 20 Strzał w kolano z tą przeróbką. Góny wąs/frez się wyrabia bo masz w nim rozbity otwór/frez. Te sworznie...
Sworzeń, półoś ,końcówke ,i zacisk. Albo możesz lać młotem w zwrotnicę (jak to niektórzy praktykują ) wtedy mniej roboty. To sobie już wybierz. Dodano po 1 https://www.youtube.com/watch?v=pYo9eYo8...
Wydaje mi się, że można. Robiłem taki zabieg tydzień temu we fiacie marea. Jeżeli tylko seger(pierścień sprężysty, zabezpieczający półoś przed wysunięciem) jest od strony skrzyni biegów, a nie wewnątrz przegubu. (Bywa). Trzeba tylko rozłączyć sworzeń kulisty na dole zwrotnicy i trochę się pobawić w zegarmistrza. Wykonalne ale trzeba mieć trochę wprawy.
Nie, nie pominąłeś, no chyba że chcesz wymienić jeszcze płyn we wspomaganiu, ale ten ostatni normalnie wystarczy na całe życie samochodu. Korek w skrzyni biegów do spuszczania oleju jest oczywiście od spodu skrzyni i jest na klucz 17mm lub 22mm.Nie pomyl go z takimi śrubami o bardzo niskim łbie sześciokątnym, bo nie jest to korek tylko sworzeń widełek....
i jest przykręcana bodajże dwiema śrubami do piasty od dołu i trzema śrubami do wahacza. Jak to wygląda z wymianą? Sworzeń jest przykręcany do zwrotnicy dwoma wąsami, w nowszym CEED jest wkręcany w zwrotnicę, ma na obwodzie gwint
Lozysko wbite jest w zwrotnice(zwrotnica jest polaczona z kolumna Mc Pherson poprzez zacisk sruba - podejzewam, ze ciezko bedzie to polaczenie ruszyc wiec lepiej calosc odkrecic od gory : 2 nakretki M8 )Od dolu musisz rozpiac srube sworznia zwrotnicy i wybic wachacz w dol no i rozpiac koncowke drazka kierowniczego.Oczywiscie zacisk i tarcze trza zdemontowac...
HHm poradziłem sobie z półosią po lewej stronie dałem tą blachę na silikonie ponieważ nie gdzie nie mogłem dostać takiego o-ringu, teraz czeka mnie wymiana po prawej stronie.Już napotkałem problem ponieważ nie mogę odkręcić nakrętki przy kole(klucz 32) ale moje pytanie związane jest bardziej z wymiana łożyska na półosi, czy muszę rozkręcać przegub przy...
Oczywiście kolega ma rację - pomyliłem się. Da się to oczywiście wybić bez podnośnika ale szybciej chyba będzie odkręcić amortyzator razem ze zwrotnicą. W takim przypadku do odkręcania przegub, sworzeń wahacza, końcówka drążka oraz zacisk hamulca. Wcześniej nie podałem że trzeba jeszcze odkręcić łącznik stabilizatora. Tutaj filmik przy opcji z wyjeciem...
Żeby wyjąć przegub a później zwrotnicę trzeba wybić sworzeń wahacza...Nie chce mi się dyskutować na poziomie jaki prezentujesz. Jaki ściągacz da radę wyciągnąć to łożysko, prasy 20 T często stękają...Dam mu ktoś w końcu jakieś ostrzeżenie?
Wybite końcówki drążków kierowniczych objawiają się delikatnymi stukami, które słychać podczas jazdy na pozornie, zdawałoby się, równej drodze. Innym objawem jest głośniejsza praca zawieszenia i głuche odgłosy przy najechaniu na dziurę. Po podniesieniu samochodu, szarpiąc za koła w różnych kierunkach możemy zaobserwować luzy na przegubach. Natomiast...
w Fabii wygląda tak Pożycz mu jeszcze ściągacz do sprężyn to zrobi jak na filmie. Trzeba rozpiąć sworzeń i wysunąć przegub z piasty bo inaczej nie da rady wysunąć amortyzatora ze zwrotnicy (wahacz mu nie pozwoli) I trzeba podnieść cały przód, jak podniesiesz tylko jedną stronę to zapomnij o wymianie.
Coś poznał bo widzi, że nie ma przeciwnakrętki a z prawej strony jest.:D Na przyszłość, zanim zluzujesz i wyciągniesz sworzeń końcówki ze zwrotnicy, luzuj kontrę. Po co się później męczyć z kluczami na "dwie ręce". W takich starociach warto też obstukać końcówkę w miejscu gdzie wchodzi drążek, na "dwa młotki". Powodzenia.
Miała być wymiana łożyska/końcówki drążka/sworznia ale w trakcie roboty zauważyłem uszkodzoną manszetę i stąd konieczność demontażu przegubu. PS. A może masz i rację brandy-p, ale to poniekąd świeże i zadbane auto (moje) i myślałem że wszystko ładnie wyjdzie. PS2. W imadle to samo. Nic nie idzie, boję się że rozwalę. Popróbuję jeszcze, niemniej dzięki...
Panowie jak radzicie sobie z górną śrubą spinającą oba wahacze w aluminiowej zwrotnicy , jest niby do tego ściągacz ale powiem szczerze jeszcze tego nie próbowałem Trzeba ją porządnie nagrzać i szybko wybić z nakręconą nakrętką (żeby nie zniszczyć gwintu). Jeśli była bardzo mocno dokręcona, to za skarby świata "na zimno" jej nie wybijesz (sklepiesz,...
Ok więc tak : Prawa strona : Abs wyciągnięcy bo nie da rady wyciągnąć zwrotnicy bez jego demontażu, nie uszkodzone z obu stron powoli wyciągnięte i wcześniej spryskane. Wszystko puściło, łożysko był duży problem wyprasować (to stare usunąć) ale się udało. Lewa strona : Abs j.w Sworzeń pod sam koniec (a raczej śróbka) odmówiła posłuszeństwa i musiałem...
Auto Renault Clio 2 1.2 16V manual. Wymiana półosi prawej długiej, tam podobno jest jakiś pin do wybicia, czym to wybić, jak się na to natknę? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Jeśli w Twoim Renault Clio 2 1.2 16V (manual) faktycznie zastosowano sworzeń (tzw. „pin” lub „kołek zabezpieczający”) blokujący prawą, długą półoś w okolicach...
Kurcze, że też nie zwróciłem uwagi na wahacze. Będę musiał teraz je przyrównać do siebie. Nie wydaje mi się aby przyczyną były amortyzatory, w końcu ich zadanie to tłumienie, trzymanie zawieszenia, bardziej sprężyny, no ale one nie były wymieniane. Jeśli chodzi o zbieżność, to nic przy układzie kierowniczym nie robiłem, dystans przy końcówkach drążków...
Wymiana sprzęgła, Fiat Punto I. Silnik 1.1, 55 KM, kolor - czerwony metalic. Znalazłem w sieci kilka opisów tej operacji, ale są chaotyczne i niepełne. Nie zawierają wszystkich czynności, jakie trzeba wykonać, co nie daje pełnego obrazu zakresu pracy. Postanowiłem opisać swoją naprawę w sposób jak najbardziej szczegółowy. Takie podejście może pomóc...
Na wstępie bardzo chciałem podziękować kolegom dla których jedyną słuszną radą jest wizyta w serwisie. Przy okazji doznałem olśnienia jak głupie pytanie tutaj postawiłem w sumie to przecież oczywiste że takie rzeczy to tylko w serwisie. Mało tego przecież samochód zarabia na siebie więc wydatek 3000 PLN to tyle dla mnie co splunąć zwłaszcza że średni...
Witajcie, nie wymieniałem jeszcze osłony przegubu zewnętrznego, więc chciałbym się poradzić was. Jakby to wymienić w najszybszy sposób. Oczywiście odkręcam śrubę piasty koła. Moje pytanie, czy jeżeli odkręcę 2 śruby od mcphersona (na wysokości tarczy hamulcowej to półos wyjdzie ze zwrotnicy tak żeby wymienić ta gumę. Czy muszę odkręcać końcówkę drążka...
wymiana sworzni wymiana zwrotnicy prasa sworzni
elektroniczne sterowanie piekarnika antena ogrzewanie tylnej szyby czujnik krancowy
zmywarka bosch czyszczenie płaszcza zmywarka bosch czyszczenie płaszcza
Jak wyłączyć pulsowanie podświetlenia klawiatury Esperanza? Kontrolka tabletki w zmywarce Whirlpool świeci się mimo włożenia tabletki