Zmierz ciśnienie sprężania, okaże się czy to pierścienie czy zawory.
Bezpiecznik i zdalny wyłącznik ECU (nazwa na wyrost ),zawór powietrza dodatkowego.
Sorki rozpędziłem się. Cinquecento 700 ma hydrauliczne popychacze na wszystkich czterech zaworach. Pozdrawiam Dodano po 3 To czy dasz sobie radę to tylko zależy od Twoich umiejętności. Nie jest to jakaś wielka filozofia, ale dla początkującego może to być problem
tylko dlaczego on wydmuchuje te powietrze do góry i pojawia się ogień Albo zapłon następuje w niewłaściwym momencie albo zawory dolotowe się nie domykają.
Albo lewy radzący, co tak tylko pisze żeby się dopisać? Który zawór?
Nawet na całkowicie ściśniętych popychaczach, zawory powinny się otwierać. Jeśli tak nie jest, to sprawdź trzonki zaworów i gniazda zaworowe w głowicy.
Zdaję sobie sprawe z tego :) U mnie nie ma fachowców, którzy by umieli zająć się tym gaźnikiem. Silniczek krokowy działa. Po podaniu 1V na przewód od sondy stopniowo otwiera zawór powietrza dodatkowego a po odłączeniu zasilania zamyka zawór.
Czy może ktoś wie ja sie spisuje CC 700 na Aisan'ie w LPG? Jak wygląda zywotność slinika. Co z zaworami?
A co ten tłok taki podziobany? Połóż głowicę do góry zaworami i nalej mleka. Jak szybko spłynie to umyj po wysokim ciśnieniem, rozbierz głowicę, dotrzyj zaworki i wymień uszczelniacze. Robisz dla siebie. Ruszałeś świece czy mi się wydaje że dwie są mniej wkręcone?
Tam są zawory hydrauliczne.P
Zalej olejem i zobacz czy zawory czy pierscienie.
Mój błąd. W seicento zawór jest, a w Cinquecento nie ma.
A zawory się otwierają?
To jest jeszcze jedna opcja-jak przykręcałeś pokrywę zaworów to za mocno ją dokręciłeś, podgiałeś górę i podparła ci koniki-nie domykają się zawory ssące.
GG chwilowo nie mam. Ale napiszę co nieco tu. Kompresor jest niezbędny. Nie kombinuj ze sznurkami itp. A to dlatego, że podkładka o którą opiera się sprężyna zaworu jest zakleszczona na zamku. Aby ją odkleszczyć, musisz konkretnie (i zapewne kilkakrotnie) przyłożyć sporym młotkiem w podkładkę. Jeśli zawór w chwili uderzenia będzie podparty nieosiowo...
Sprawny silnik czterosuwowy działa i bez wydechu... jeśli tylko kolektor wydechowy do sondy lambda jest cały to nie ma to wpływu na działanie silnika (chyba, że zawory/gniazda już wypalone). Półoś jest podłączona do skrzyni biegów, zapewne poszedł uszczelniacz, nie ma związku. Jak traci ta moc? Nagle czy stopniowo? Szarpie?
Nie miałem styczności z CC700 ale zgodziłbym się z mechanikami, że to luzy na popychaczach. To co opisujesz pasuje idealnie do tej "usterki" i dzieje się tak w każdym samochodzie gdzie występują nadmierne luzy na zaworach.
obawiam się że silnik do wyrzucenia albo do kapitalnego remontu, najprawdopodobniej pękł wałek rozrządu, ewentualnie łańcuszek (pompka bierze napęd właśnie od wałka rozrządu), do tego mogło dojść przy próbie odpalenia do kontaktu tłoków z zaworami (pogięte zawory, dziura w tłoku)
Witam. Moim zdaniem jest nieszczelny zawór wydechowy lub zużycie wałka rozrządu.
A powiedz mi, czy kolesie robią to "na miejscu" czy trzeba czekać 2 tygodnie ??? :-) Dodano po 44 To mała głowica więc góra kilka dych. Czy zawory muszę demontować ???
Podjedź do mechanika sprawdzi konkretnie , wygląda na problem z głowicą ...uszczelka , zawory , na forumku możemy pogdybać.
ma jednopunkt Dodano po 1 napisalem na poczatku mieszalnik a to chodzi o elektro zawór przepraszam za pomyłke
Chyba tak.... Wszystko było ok... Przyniosłem gaźnik do domu, rozebrałem, wymyłem wszystko i poskładałem. Jak sprawdzić ten zawór? i gdzie on jest?
Ok, zdaje się, że coś takiego w cinquecento miałem. A ten zawór "wytrzyma" benzynę z olejem? I czy nie potrzeba ze 20W, żeby zasilić cewkę? Czy cewka wytrzyma ciągłą pracę?
Na zimnym czy na ciepłym silniku? Jak na ciepłym to może zawory ssące podstawia - luz za mały?
wtedy wogóle by nie odpalał jak by elektrozawór nie działał Zawór elektromagnetyczny dyszy wolnych obrotów blokuje tylko tą dyszę i po wciśnięciu gazu silnik odpali tylko nie będzie wolnych obrotów. Elektrozawór ten ma na celu wyeleminowanie samozapłonów po wyłączeniu silnika ale normalnie jak jest uszdzony to obetnij kawałek zworki (najpierw wyciągnij...
Te silniki są dość wredne. Wykręć świece i obejrzyj, czy nie zarzucone. Ten klekot, to pewnie hydrosztosy. Jak nie trzymają, to też ci silnik osłabnie, bo zawory nie otworzą się w pełni. Przełącznik podciśnieniowy łatwo sprawdzić. Ściągasz wężyk z kolektora, zatykasz palcem króciec i sam zasysasz wężyk. To czujnik włącz/wyłącz. Przełącza on charakterystyki...
Do wymiany pierscionki lub uszczelniacze na zaworach i przy okazji oczywiste ze wymiana uszczelki i wrazie potrzeby planowanie glowicy.
silniczek krokowy do czyszczenia lub wymiana na nowy , filtr powietrza do czyszczenia , spr pompe wtryskową , gaśnie bo mu czegos brakuje dłąwi się tak tak, jeszcze turbine, zawór ciśnienia doładowania i intercoler
To wcale nie musi być wina gaźnika ani pompy, tylko sposobu w jaki ktoś zrealizował odcięcie benzyny która zamiast pchać się do góry i przez zawór woli sobie wrócić do zbiornika.
Może nie koniecznie zawór, może to popychacz hydrauliczny? Częsta wada w tych silnikach.
zwykły przełączik,problem może być w zwarciu na wiązce kabli i któraś z cewek na reduktorze,zaworze gazowym lub na wielozaworze na butli
masz racje te luzy sie reguluje chyba ze auto jest na wtrysku ale nie ten rocznik.Regulacja wyglada tak popuszczasz kontry na zaworach az zrobi sie luz miedzy popychaczem a zaworem,potem dokrecasz popychacz do zaworu az luz zanika i teraz wazne.. trzeba wykonac napiecie wstepne czyli dokrecasz popychacz o 1obrot i 25 stopni kontra nakretki i zrobone...
Sprawdź ciśnienie na cylindrach i zawory czy nie mają luzu możliwe ze to będzie to.
Czy na benzynie też stuka? Podejrzewam za duży luz na zaworach. A do drugiego pytania to zimówka im węższa tym lepsza ale spokojnie możesz założyć jak nie masz innych.
Do sprawdzenia zawory i popychacze hydrauliczne (prawdopodobnie któryś się zawiesza lub się rozsypał)
A jak wymieniałeś te szklanki? Bo może na wejściu już je "zabiłeś"? Szklanki montuje się po wstępnym napełnieniu olejem (czasami producent daje szklanki w takich fiolkach z olejem). Trzeba po założeniu wałka trzeba odczekać trochę czasu, aż się ułożą (wyciśnie się nadmiar oleju). Jeśli byś zbyt wcześnie włączył silnik to może zawór w tłok walnąć.
Niestety nie mam ksiazki przy sobie ale opowiem z pamieci. Odkrecasz zderzak przedni, jesli masz nadkola plastikowe to najpierw je musisz odkrecic zeby dostac sie do srub zderzaka. nastepni luzujesz alternator i odkrecasz srube kola pasowego, zablokujesz ja wlaczajac 4 bieg(najwyzszy) potem podstawiasz jakies naczynie pod pokrywe, bo pocieknie niewielka...
Jeździsz na wodzie czy na płynie chłodniczym? Jesli na wodze to tak jak kolega wyżej napisał zamulona nagrzewnica lub przewody, jesli na płynie to do sprawdzenia poziom płynu, zawór nagrzewnicy, linki tego zawóru oraz ich naciąg.
a przepływomierz powietrza?? albo zawór odpowietrzania skrzyni korbowej? dzieje się tak na zimnym czy ciepłym silniku?
a Czy przez ten stukot samochód jest słabszy to możliwe ze jeden tłok chodzi na "sucho" czyli nie ma na nim spalania auto pewnie jest tez słabsze przez to, jeżeli nie to to może zawory?jak sądo wymiany często tak klekotają.
Do Adam700. Objawy ewidentnie wskazują na uszczelkę pod głowicą. Należy ją wymienić i dokonać przeglądu głowicy - nowe gumki na trzonkach zaworów i raczej szlifowanie płaszczyzny. Płyn prawdopodobnie przedostaje się przez uszczelkę z jakiegoś kanału wodnego do cylindra i stąd kłopoty. Gumki na zaworach to na przyszłość - utwardzone przepuszczają olej...
700 nie ma szklanek tylko hydropopychacze :D Zacznijmy od tego co się nie psuło w tym silniku ;) Pisząc szklanka, miałem na myśli szklankę z hydropopychaczem. Co nie zmienia faktu że wałek i szklanka wycierają się na 1 cylindrze - na zaworze wydechowym. Trzeba wyjąć i sprawdzić.
Witam. Tym tyknięciem się nie przejmuj, miałem cinquecento 7 lat i to tyknięcie po przekręceniu kluczyka musi być. To jak się nie myle to elektro zawór. Dziwne że nie chce nawet zakręcić. Na moje to jakiś kabel prądowy do silnika się przepalił. Ja bym zaczął od szykania prądu. Pozdrawiam
Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie silniczka krokowego (albo jak to się fachowo nazywa wg. książki "zawór powietrza dodatkowego") w Fiacie Cinquecento 700 z gaźnikiem Aisan. Otóż czy do tego silniczka na wszystkich 6 przewodach powinno być równocześnie napięcie, czy też któryś z tych przewodów powinien być zerowym (minusowym). Bo obecny silniczek...
Nie próbuj zdejmować fajki ze świecy na uruchomionym silniku w tym aucie, chyba że chcesz wymieniać cewki i komputer... Zaś co do zapalania to ten silnika zapala bez problemu przy przeskoczonym o 1-2 zęby pasku. Oczywiście możliwe że uszkodzony jest wtrysk, lub zawór (choć w/g mnie mało prawdopodobne).
Gaźnik z malucha też można założyć, ale dużo roboty przy tym, a jeżeli już masz od Bisa to ten pasuje na kolektor pod Aisana bez większych przeróbek. Musisz dorobić tylko uchwyt pod pancerz linki gazu, a reszta do usunięcia, tak jak kolega napisał powyżej. Nie musisz usuwa bezpieczników i innych rzeczy od centralki, wszystko może pozostać na swoim miejscy...
kiedyś przeczytałem dobry sposób, żeby sprawdzić czy pompa daje dosyć paliwa ( dodam, ze ja miałem podobny problem). Otóż, należy odkręcić pokrywę gaźnika i nalać tam bezpośrednio trochę benzyny. Jeżeli wtedy będzie chodził dobrze to znaczy, że pompa słabo podaje paliwo, albo paliwo w dziwny sposób (u mnie przez zepsuty zawór przy baku) cofa się do...
Witam wszystkich może ktoś mi pomoże mam problem z cinquecento 700 cc gaźnik Aissan Wymieniłem zawór iglicowy bo nie było wolnych obrotów okazało sie że nowy zawór nie działa brak masy tak mi powiedział majster i podłączył inną masę i było szystko ok ale chciałem zrobić tak jak było fabrycznie i okazało sie że jest spalony komputer który steruje gaźnikiem...
Czy ten zawór ma wplyw na palenie auta po dluzszym postoju?Chodzi mi o to ze pali na jeden cylinder.
półoś cinquecento cinquecento cinquecento chłodzić cinquecento immobilizer
wentylator oświetleniem sterownik bloker temperatura oleju jazdy
poradniku krotkofalowca telefon maxcom mm238
Play 50 zł – zamiana na Google Play, płatność przez operatora, P4, doładowanie, DCB Ford Mondeo MK4 2.0 EcoBoost – wentylator pracuje cały czas, FCM, ECT, przekaźnik, diagnostyka