Są dostępne nawet na alledrogo.. szukasz „Szczotki Alternatora 4,6x6,35x15,4 PX60” (4oferty) Do alternatora raczej nie nadadzą się szczotki z elektronarzędzi..;)
Ja nie dałam rady. Tata za to wyjął alternator jest z tym trochę roboty, ale wystarczyło go otworzyć przeczyscic szczotki bo były zalane czymś i bez problemu teraz auto działa.
Nie da się. Trzeba go wymontować i rozpołowić.
ostatnio coraz bardziej zaczynaja mi mrugac swiatla na mierniku sa to nagle spadki i wzrosty napiecia niewielkie ale wszystko miga czy to znak ze trzeba wymienic szczotki w alternatorze? help
Witam myślę że nie chodzi o alternator tylko zawieszają się szczotki w rozruszniku ,a stukając w alternator w jakiś sposób przenosi się to na rozrusznik który to najpierw trzeba przejrzeć /wymienić szczotki / wracając do pytania - w alternatorze też się da wymienić szczotki ale w większości są one wraz z regulatorem napięcia .
oooo, w tym to bardzo prosto, szczotki BX185 lub też BX204.
https://as-pl.com/pl/u/TG11C027 Jak dasz radę wymontujesz sam regulator, ale z doświadczenia powiem, że nie warto - skończyła się bieżnia na wirniku tego alternatora i trzeba wymienić bieżnię+szczotki plus najczęściej też łożyska.
Zwykle jak skończyły się szczotki, to czas na gruntowną naprawę alternatora - wymiana łożysk i pierścieni ślizgowych. Wymienić szczotki bez wyjmowania - altka - przy zwinnych palcach i spokojnych nerwach - owszem, możliwe.
W tych alternatorach z tyłu zamontowana jest pompa podciśnienia, jest ona smarowana olejem z silnika, w przypadku nieszczelności na wałku wirnika olej wycieka na pierścienie ślizgowe i na szczotki, może to powodować takie objawy.Zobacz czy tył alternatora nie jest tłusty od oleju, jeśli tak, to wymiana uszczelnień wirnika.
należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Brzmi to całkiem sensownie, z tym że miałem nowy regulator (?). Spróbuję sprawdzić zdemontowany regulator - podłączę napięcie >14 VDC i na szczotkach powinienem mieć 14 V - dobrze rozumuję ? ? regulator napięcia nie daje napięcia na szczotkach, tylko tak reguluje prądem...
ale czy z tym alternatorem to moze byc to bo mi sie lekko pali kontrolka od ladowania,moze szczotki,wymiana alternatora by cos dala?kupilem tez nowy komputer do poldka,wymienic go?kosztowalmnie 10 zl na gieldzie,a poldek jest na gaz
Zakupiłem nowy ori regulator o numerach 1720001 (nr.20 na schemacie) oraz przekaźnik (niby też regulator) PC702 (nr.5 na schemacie) Ów przekaźnik służy tylko do sterowania kontrolki ładowania. Skoro wymieniłeś regulator ładowania (20) to zostaje tylko alternator. Sprawdź w nim szczotki obwodu wzbudzenia, po takim czasie mogły się powycierać. Jak nie...
Skoro prąd jest indukowany w stojanie to jaki prąd płynie przez te szczotki?
Temat poruszany parę postów niżej.Pozdr.
Szczotki przewodzą prąd do uzwojenia wzbudzenia, bez tego alternator nie zacznie ładować, więc ich stan musi być nienaganny.
Ogólnie ujmując to masz poluzowane lub niepewne połączenia. A gdzie to już należy znaleźć. A więc kostki połączeniowe, bezpieczniki oraz masy. Jesli te skoki są wywoąłnew przez alternator to też w wyniku marnych połączeń. Jest jeszcze mozliwość, że kończą się szczotki, ale jeśli temu szybko nie zaradzisz to regulator napewno do wymiany.
Przeczytaj jeszcze raz co napisałem o zapłonie i alternatorze bo albo czeka Cię wymiana kabli zapłonowych albo robota alternatora (szczotki i komutator). I nie stosuj półśrodków bo się zemszczą w inny sposób. SławeK
Wymiana bieżni(ślizgów) jest pełno filmów, sama wymiana szczotek już pomoże w uzyskaniu większego napięcia, wiem bo sam tak miałem. Pisałem już wcześniej żeby od razu wymienić w kupionym alternatorze szczotki i sprawdzić stan bieżni i ewentualnie łożyska. https://www.youtube.com/watch?v=bHal0gu9... https://www.youtube.com/watch?v=NP7SjinZ...
Jeżeli masz nowy akumulator i sprawny alternator to wszystko powinno być ok. Wymiana szczotek w alternatorze nie załatwia sprawy zawsze. A co z regulatorem napięcia czy diodami? Na 100 % sprawny alternator? Wyciągnięty z auta i sprawdzony poza nim?
Prawdopodobnie zużyte szczotki, są one mocowane w regulatorze napięcia w alternatorze http://obrazki.elektroda.pl/5709798300_1... wymiana szczotek może wiązac się z wymianą całego regulatora.
Mam nadzieję ze szczotki i bieżnia też były nowe wstawiane a nie tylko regulator w tym 140A altku?
koledzy szkoda pisania na bank alternator trzeba wymontować i zmierzyć prostownik na początek rzażenie na wysokich obrotach może wskazywać na przebicie na uzwojeniu lub poprostu krótkie szczotki wymiana regulatora w tym alternatorze bez demontarzu to bajka
Kiedyś pewnie peprzetarły się pierścienie więc wymiana pierścieni ale bez toczenia i ponieważ biją to urywa szczotki - wymiana regulatora w 10 min i po sprawie.
Witam. Posiadam VW Polo 86C 1,3i (wielopunkt) z 1990r. Jaki typ (numer) alternatora posiada to auto? Czy trudno jest wymienić w takim alternatorze szczotki i regulator napięcia? Podobno alternator pasuje z golfa 2, ale czy to prawda? Dziękuję za informację i pozdrawiam.
Myślałem też o regulatorze napięcia. A tak mnie więcej ile może kosztować wymiana/regeneracja alternatora albo wymiana samego regulatora? Jeśli chodzi o wymianę regulatora napięcia to sprawa wygląda banalnie prosto i stosunkowo tanio. Gorzej wygląda sprawa gdy trzeba będzie wymienić pierścienie po których to ślizgają się szczotki zbierające napięcie...
Nie znam się na skuterach ale piszesz że jest alternator więc sprawdź szczotki i komutator.
Pewnie "skończyły" się szczotki w alternatorze...
Jeżeli zdecydujesz się samodzielnie rozebrać ten alternator to pamiętaj, aby najpierw wyjąć regulator napięcia (plastikowa kostka przykręcona na dwie śrubki) -w przeciwnym wypadku możesz zniszczyć szczotki lub komutator
Witam. Dziękuje kolegom za pomoc, autko naprawione. Wymiana regulatora pomogła. Dodam, że jest u mnie alternator bosch i można regulator wymienić bez demontażu alternatora choć odkręcenie osłony tylnej nie jest łatwą sprawą jak autko ma pare lat. Defekt regulatora to nie zużyte szczotki tylko rdza zrobiła swoje.
Wieszają ci się szczotki kolego. Może pomóc naciągnięcie sprężynki lub najlepiej wymiana szczotek na nowe i przeczyszczenie.
Pod warunkiem, że to nie piszczy pasek to wymiana łożysk jest sprawą mechaniczną.
Witam. Czy w tym modelu (rok 99 /2,2 turbodiesel /alternator valeo) jest możliwość wymiany re.napięcia bez wymontowania alternatora? Odkręciłem dwie nakrętki mocujące i nic. Czy jest nakrętka na ośi wirnika która trzyma szczotki z regulatorem?
Wymiana wirnika.Kup używke boscha wymień łożyska,ew.pierścienie,szczotki i dzida.
Miałem podobny problem w innym samochodzie. Ponadto po przejechaniu kilkunastu kilometrów silnik zgasł na dobre. Pomogła wymiana szczotek alternatora: brak było ładowania przez co zbyt niskie napięcie na akumulatorze i komputer działał niepoprawnie. U ciebie może być inna przyczyna, stawiam na elektroniką.
witam maje autko ma 22 lata , nic nie robione ;) ale zauważyłem że w nocy mrugają mi kontrolki na desce kontrolnej , czy to już czas na wymianę szczotek w alternatorze ?
Witam Sprawdź kable przy alternatorze, (jeżeli masz alternator) czy nie masz naderwanych końcówek i przy rozruszniku. Gruby kabel od alternatora idzie do rozrusznika. Jeżeli wszystko ok to sprawdź szczotkotrzymacz (alternator) lub szczotki (prądnica). Jeżeli tutaj jest w porządku to następny jest regulator napięcia (w alternatorze małe metalowe pudełeczko...
Wymiana pierścieni i szczotek pomogła. Teraz kontakt jest idealny i bez zmian podczas całego obrotu wirnika.
Jak wyciągniesz alternator i go posprawdzasz to wszystko się wyjaśni. Zanim zdecydujesz się na kupno drugiego używanego sprawdź czy nie lepiej naprawić stary bo jak włożysz nowe części to na pewno dłużej pochodzi niż używka. Czasami trafią się na używany, który przejechał z 300 000 tys i już końcówka komutatora a wtedy wiadomo też trzeba wymienić do...
Uszkodzenie regulatora napięcia lub zjechane szczotki w zintegrowanym regulatorze napięcia.Regulator napięcia wraz ze szczotkami stanowi całość.Ten zespół można wymienić bez odkręcania alternatora gdyż jest zamontowany z tyłu w obudowie alternatora na dwóch śrubach.Gdy wymiana regulatora nie odniesie skutku,trzeba będzie jednak wykręcić alternator i...
Rozbierz zobacz- jesli się opłaca kup łożyska i szczotki i będziesz miał spokuj.
I co da odpięcie wtyczki? To że alternator nie będzie ładował, jeżeli kontrola się pali to oznacza problemy z ładowaniem. Ila auto ma przejechane? Jak dużo to wypada wyjąć już alternator i zrobić łożyska. I wymienić np. pierścienie jeżeli są zużyte, szczotki, albo inne uszkodzenie pozostałych elementów. Jeżeli jest uszkodzonego coś innego jak szczotki...
Witam. Tak się złożyło, że muszę zrobić serwis alternatora Valeo- wymiana sprzęgiełka i szczotek (niestety cały regulator jest z nimi zespolony), bo prawdopodobnie od nich ostatni zapaliła mi się kontrolka ładowania - za wiele już ich nie ma. Jednakże komutator ma widoczne ślady zużycia i wygląda tak: 938187 Wydaje mi się, że spokojnie zrobi jeszcze...
Czytając Twój temat czuję się tak samo jakbym widział moje Mondeo MK3. Ta sama sytuacja ładowanie prawie identyczne, czyli na granicy poprawnego ładowania akumulatora. Ja w moim alternatorze wymieniłem tylko szczotki, bo aby wymienić pierścienie w alternatorze to nie jest taka prosta sprawa. Wymiana szczotek nie wiele pomogła, napięcie ładowania podskoczyło...
No to trzeba sprawdzić czy to faktycznie alternator. Patrz pomiar napięcia ładowania. Wymiana na jaki Nowy/regenerowany/Używany? Może warto zrobić sekcję zwłok poprzedniemu albo obecnemu alternatorowi (jak jest uszkodzony) co w nim padło (wirnik, diody, regulator, szczotki regulatora).
Ten typ tak ma! Miałem do czynienia z Uazami dość długo, to stała przypadłość tego alternatora. Powodem jest dość długi wolny odcinek paska klinowego. Przy wyższych obrotach wpada w wibracje i skutkuje to wibracjami wirnika, szczotki słabiej kontaktują i efekt końcowy to słabsze ładowanie. Wymiana szczotek na nowe trochę pomaga.
Przede wszystkim alternator wymontowac ... zdjac regulator napiecia (zintegrowany ze szczotkami) - sprawdzic stan szczotek - jesli juz za krotkie to pozostaje wymiana calosci - koszt ok. 70 pln. Celowo nie pisze o wymianie samych szczotek chociaz jest to mozliwe (mozna wrzucic szczotki z malucha i odpowiednio je doszlifowac na wymiar). Jesli szczotki...
Przewody masy sprawdzone, wyczyszczone i problem nadal występuje 🤬 rozkładam już ręce całkowicie w mojej głowie jedyny pomysł jaki został to wymiana instalacji. Narazie szukam dalej. Przecież wymiana instalacji nie ma sensu. Instalacja to przewody i ich złącza. Nie wiem jaki tam jest alternator, ale jak ma szczotki to przyjrzyj się czy się...
Aleksander tak, tylko najczęsciej po takim przelocie na bieżniach są już takie koleiny, że bez wymiany pierścieni nie ma co wsadzać nowych szczotek Mam na karcie gwarancyjnej wymiana pierścieni komutatora, szczotki, łożyska i sprzęgiełko- oddaje się cały alternator i taki odbiera. Firma jak widzi , że coś trochę zużyte to wymienia wszystko, bo daje...
Witam. Mam taki problem i nigdzie takiego tematu nie mogłem znaleźć natomiast po przegazowaniu do odcięcia przygasają mi kontrolki czasami jak najeżdżam na dołki to też mi przygasają, czego może być to problem? Zwykła wymiana szczotek w alternatorze czy jakaś grubsza sprawa?
Olej opornik, jak mówi Motronic on w twoim przypadku nie gra roli. Jeśli wirnik bije na pierścieniach to masz przyczynę. Na wolnych obrotach sprężyny są w stanie docisnąć szczotki do pierścieni. Przy wyższych obrotach nie nadążają. Ktoś z głową, okiem i wyczuciem może to jeszcze naprostuje, ew podtoczy na tokarce. Jak się nie uda to wymiana wirnika.
Jak to zrobić w załączniku BR14-MO.xls[/b]
Przeczytałem całą dyskusję z zainteresowaniem i chciałem podzielić się swoimi doświadczeniami w lutowaniu stopów zawierających nikiel. Otóż o ile jest możliwe zastosowanie większości podanych wcześniej topników do lutowania tzw. stali nierdzewnych to do skutecznego pobielenia stali kwasoodpornej nic innego poza użyciem czystego HCl się nie nadaje. Twierdzę...
Witam wszystkich uzytkownikow. Mam problem z pradnica od Pozostaje do wykluczenia przerwa w cewkach stojana, bądź zwarcie uzw. wirnika. Mam jeszcze jedno pytanie czy mozna zamienic pradnice 6V w Mz 250 TS Na alternator 12V?? Nie, nie można - całkowicie inne rozwiązanie mechaniczne, nie dopasujesz do kartera.
z tego co wiem to cały mostek jest zlutowany- zgrzany z uzwojeniem alternatora, więc ciężko będzie , dodatkowo dochodzą wymiana szczotek, bo jak na wirniku wytarte ścieżki (głębokie rowki ) to szybko się szczotki zużyją ew. zaraz połamią. Miałem podobny problem w scenicu 2- ( ogólnie 450 pln z robocizną - nowy wirnik, regulator, łożyska i wyważanie)....
ja się podłączę pod ten temat, bo mam podobny problem, a mianowicie mam lancera 1,6 16V ('94) i na postoju mi ucieka ok 3A, objawy prawie identyczne ja w pierwszym poście, tylko z tą różnicą, że czasem jest ok. Znajomy mówił, że być może szczotki zwierają czasem w alternatorze, drugi kazał zmienić akumulator, już sam nie wiem, wymiana/naprawa alternatora...
sprawdź połączenie kabli na rozruszniku , jeszcze szczotki w alternatorze , jak nie pomoże to jedna dioda jest spalona
Nie wiem czy dobrze mnie zrozumiano. W trakcie hamowania zapalają się na raz dwie kontrolki (oleju i akumulatora) i wciskając pedał gazu samochód NIE JEDZIE tylko się DUSI. Mam w tedy dwie opcje: 1. Dodaje dużo gazu, samochód gaśnie i muszę go ponownie uruchomić 2. Wyłączam silnik i uruchamiam go ponownie Dopiero po restarcie silniki da się dalej jechać,...
Jeśli to jest Diesel, a sądząc po TD w oznaczeniu to pewnie jest, to jeśli uszkodził się alternator to obrotomierz nie będzie działał bo impulsy informujące go o aktualnej prędkości silnika pobiera właśnie z alternatora (częste rozwiązanie). pytanie tylko co padło w alternatorze??? Diody, wirnik, regulator, szczotki, uzwojenie??? Miernik --> rozbieramy...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Alternator dołem, po zdemontowaniu jego wsporników. Wymiana szczotek nic nie da, bo to nie one są uszkodzone ani się nie skończyły. Daj na plaka i odpal, potem standardowo świece, paliwo itp.
Pierwsze co to weryfikacja naciągu paska od alternatrora. Potem sprawdzić i ewentualnie przeczyścić styki przewodów alternator-akumulator. Jeśli to nie pomoże to trzeba wyjąć alternator i sprawdzić stan szczotek oraz komutatora w alternatorze. Szczotki są z węgla i podczas obrotu wirnika trą cały czas o komutator i się zużywają- często pomaga sama ich...
Czy ktoś może podpowiedzieć jaki komutator będzie pasował do tego alternatora. Mam problem bo nawet na biegu jałowym z wyłączonymi odbiornikami napięcie nie osiąga 14,4 V. Robiłem nie tak dawno pomiary i mierzyłem spadki. Zrobię na dniach i wrzucę wyniki, ale było coś czemu się trzeba bliżej przyjrzeć jeśli chodzi o przewody. Przy obciążeniu, wyższych...
Wielkie dzięki Panowie za podpowiedzi, temat został zakończony wymiana szczotek w alternatorze uleczyła sprawę . Teraz obroty rozrusznika są jak książka pisze. Pali na rys pomimo że stoi na polu a mrozik ciśnie tyko dziś było -18 stopni. Jeszcze raz dziękuje za podpowiedzi,pozdrawiam i do następnego razu.
(at)kichu999 Widzisz ja się napisałem a Ty i tak nic z tego nie pojąłeś. O samochód trzeba dbać, wymieniać wszystko to co zaleca producent w odpowiednim czasie lub nawet częściej. Ale zrozum jedno, jak ci siądzie czujnik położenia wału na trasie to choćbyś wymieniał olej co 1000 km a wszystkie płyny regularnie co roku to i tak nie przewidzisz danej...
Kiedyś miałem taki problem w benzyniaku , pomogła wymiana kabli WN, kondensatora w zapłonie i poprawienie masy anteny, ale przy starszych modelach często zakłuca układ ładowania aku. pomaga wymiana szczotek w alternatorze , czyszczenie komutatora i dokładne usunięcie wszelkich luzów w układzie elektrycznym
Witam. Sprawdź jeszcze szczotki. Jak to nie pomoże to będziesz musiał go zdemontować i sprawdzić nie tylko diody ale teź uzwojenia. Pozdrawiam.
To podłącz od razu radio w ten sam sposób bo może to ono zbiera ten syf z instalacji,a jeżeli to nic nie da to sprawdz szczotki w alternatorze,może już czas je wymienić? Z alternatorem narazie niech się wstrzyma, najpierw trzeba spróbować bezpośredni pod aku, jak nie pomoże to trzeba będzie się czepić alternatora. Miałem podobny przypadek w moim VW...
VW T-4 Brak ładowania... Skończyły się szczotki. Wymiana regulatora - ładowanie jest. Na drugi dzień - brak ładowania... jedna szczotka puściła na zgrzewie. Wymiana regulatora - ładowanie jest. Następny dzień - brak ładowania... Oderwany przewód od alternatora. Zlutowanie, połatanie - ładowanie jest. Następny dzień - brak ładowania (orzesz w d...e,...
Tak jak napisałem, nowe akumulatory ponoć są trzymane w dobrym stanie, i po zakupie nie trzeba ich doładowywać. Tak wyczytałem, więc też tak zrobiłem. Faktycznie wygląda na to, że szczotki na regulatorze napięcia się skończyły. Na innym forum ktoś dobrze ujął, że nowy akumulator i regulator inne napięcie niż dotychczas musiał zaserwować; wyższe, i upaliły...
A jak wygląda pierścien na wirniku po którym szczotki ślizgają się ? Jeśli ma głęboki rowek to może występować taki problem, brak styku szczotki z pierścieniem lub styk za mały. Na szczęście można to zregenerować - pierścień kosztuje od 20 do 40zł plus ewentualna wymiana.
MInus na masie, 50A prądu zamiast 15A z prądnicy. A i tak rolnicy mają z tym problemy, bo... jak się kontrolka żarzy to ładowanie pewnie jest,a ciągnik ledwo zapala, to pewnie akumulatory stare... Po wymianie alternatora ciągnik zapala bez cyrków z odprężnikiem. Wymiana szczotek rozrusznika też pomaga. W instalacji kolega interesuje mnie przewód łączący...
Witam, mam passata b5 z 2004r. problem z alternatorem miałem podobny...podczas jazdy wyświtlił się komunikat ALTERNATOR WORKSHOP wraz z sygnałem dziękowym i zapaloną ikonką akumulatora . Po przejechaniu 50 km, bez ładowania auto mi padło zupełnie. Zaprowadziłem samochód do elektromechanika a On wymienił łożysko i szczotki w alternatorze. Problem znikł...
Witam mam problem prawdopodobnie skończyły mi się szczotki w alternatorze tylko nie wiem jak je wymienić ponieważ z drugiej strony alternatora znajduje się vacu pompa proszę o pomoc jakaś podpowiedź jak to wymienić regulator wraz ze szczątkami już kupiłem
Po wydłubaniu alternatora (lub nawet gdy jeszcze jest w samochodzie), sprawdź w jakim stanie są pierścienie ślizgowe na wirniku. Jeśli wyczujesz rowki, to oddaj alternator do przetoczenia pierścieni. Kontrolka nie musi Ci się zapalić żeby rozładować akumulator. Mnie tak padł akumulator (też Felicia) jadąc nocą z Kołobrzegu w okolice Gniezna. Dojechałem...
W siłownikach 24V są silniki komutatorowe. To oznacza klasyczne problemy na styku szczotka - komutator. Trudno jest napisać/zgadnąć jaki problem występuje u Ciebie, ale napiszę o tym co spotkałem do tej pory pod względem częstości występowania. 1) zużyty grafit szczotek plus wilgoć "zakleiły" rowki komutatora i zwierały - wyczyścić komutator i pogłębić...
Alternator 1.5 roku temu był regenerowany, tzn. wymienione łożyska (niepotrzebnie, bo nic to nie polepszyło) oraz szczotki (niepotrzebnie, bo tamte były OK) oraz sprawdzany regulator napięcia. Przez półtorej roku to można i z 60tys km nakręcić .Poza tym głośna praca mogła wynikąć z typowej fiatowskiej usterki tzn pękniętej obudowy alternatora a na...
według mnie to mniej roboty jest ze zmiana regulatora napięcia. w ogóle to zobacz jakie długie są szczotki. tzn ile wystają poza obudowę regulatora. już przy 5 mm są kłopoty z lądowaniem. sprawdzenie tego to mniej roboty niż wymiana alternatora. (tak jak na zdjęciu) odkręć przewód a drugi wypnij. odkręć obudowę i tam pod spodem jeszcze dwie śrubki i...
A da się to jakoś sprawdzić co jest nie tak? Ja obstawiam ten regulator. Są tam jakieś szczotki w tym wynalazku? Masz jakąś wiedze na temat mechaniki w tym sprzęcie? Chodzi mi o podstawy, czyli wymiana oleju, filtra itd.
Napisałeś że trzeba ciąć koszta i że na czymś trzeba się nauczyć i że wymiana szczotek to bździna. Ja się z tym całkowicie zgadzam, ale..... trzeba mieć jakąś wiedzę co się robi a tak to całe szczęście żeś budy nie spolił. Skoro przed wymianą szczotek było dobrze to musiałeś tak złożyć alternator że zwarłeś diody z masą.
problem moze byc prozaiczny odlaczyl sie jeden z przewodow z alternatora ktory znajduje sie od strony podszybia pojedynczy kabelek kolejna rzecza ktora moze byc za to odpowiedzialna sa szczotki koszt nowych to groszowa sprawa wymiana decyzna nalezy od ciebie w mondziaku szczotki kupisz wraz z regulatorem mi wymiana zajela okolo 40 min wraz z wymiana...
adrian1201 napisał: tak zgadza sie ale czestą przyczyna uszkodzenia jest brak styku na szczotkach od syfu z reguły zawieszają się Kolego, a widziałeś kiedy alternator który miał zawieszone szczotki i ładował napięciem 18V? Bo ja jeszcze nie miałem okazji.
po pierwsze to akumulator sie sprawdza a nie od razu rozrusznik skoro miales ladowanie przez jakis czas 12.97 to sie nie dziw ze nie kreci akumulator przy takim pradzie sie lasuje sprawdza sie najprostsze rzeczy a co do alternatora to na poczatek wymiana paska, czyszczenie stykow i polaczen na zewnatrz pozniej ewentualnie szczotki i regulator groszowe...
Alternator na wykończeniu posprawdzaj ew. przewody masowy i prądowy ale to raczej nie pomoże raczej czeka cie wymiana altka boten ma zwarcie na wirniku. chyba że tylko dioda albo szczotki to da sie naprawić.
Witam Auto posiadam od 10 lat przebieg jest duży w tym czasie alternator przeszedł remont wymiana pierścieni szczotek , regulatora (skończyły się szczotki ) oraz łożysk został tez sprawdzony. Regulator został założony taki prc za 20zł pracowało to tak parę lat ale ładowanie było na zimnym silniku 14,4 V a na rozgrzanym 14,15V mierzone na wyjściu alternatora...
Witam. Pagne zamknac temat regulatora od Boscha i alternatora PF125p lub poloneza. Ale jeszcze kilka wyjasnien. Alternator juz pracuje na pokladzie C360, ale z zegulatorem RNc12. Dalem spokoj eksperymentom bo zaszla potrzeba uzycia go do konkretnych celow. Wymiana diod wzbudzenia okazala sie bajecznie prosta. Troche problemow sprawilo wymienienie lozysk....
Przecież to proste jak drut, dlaczego wciąż wtrącają się ludzie bez doświadczenia pracy na warsztacie? W/w objaw to uszkodzenie stojana alternatora, a jego konstrukcja jest taka, że w grę wychodzi tylko wymiana alternatora na drugi. Niekoniecznie. Równiedobrze to może być uszkodzony regulator, lub wytarte szczotki. Jego powinno się najpierw wykręcić...
Zwiazane z tym są: 1 przepalona zarówka w tablicy 2 uszkodzony przewód na linii zarówka w tablicy - alternator 3 wytarte lub zawieszone szczotki w alternatorze w regulatorze napiecia 4 uszkodzony regulator napiecia 5 uszkodzone uzwojenie wirnika alternatora Najbardziej prawdopodobne jest zawieszenie lub wytarcie szczotek w regulatorze napiecia a co...
Witam. Mam problem z autem jak w temacie. Zaświeciła się kontrolka alternatora, po wymontowaniu alternatora okazało się, że skończyły się szczotki. Został wymieniony regulator, po zmontowaniu wszystkiego nie można odpalić auta, przed wymianą auto paliło od kopa. Może któryś z szanownych kolegów spotkał się z podobnym przypadkiem i może pomóc w rozwiązaniu...
Jest 200-tysięcy druga zmiana paska rozrządu +przy okazji wymiana szczotek w alternatorze .Ustawiłem pasek na blokadę kół i nic osiągi bez zmian 15s do setki,ale przeczytałem post dyzia777 i zasugerował żeby ustawiać nie według blokady kół a według znaków na pasku..Zrobiłem to i różnica była aż o 2 zęby i efekt jest fajny 13 sekund do setki .czyli brakuje...
To co to ma wspólnego z tematem i motorem 2.4D? Podbiłem temat ponieważ po wpisaniu alternator transporter jest to jeden z głównych wątków. Rozumiem ze na przewodzie wzbudzenia po przekręceniu stacyjki powinienem mieć stale +12V ? Edit. Uszkodzony mostek prostowniczy plus zapobiegawczo nowe szczotki, wymiana i już ok.
Masa silnika jest OK - sprawdzałem podczas pracy napięcie między silnikiem a plusem akumulatora i różniło się o 0,2V w porównaniu z napięciem między biegunami akumulatora. Bardzo byłby mi pomocny opis sygnałów na złaczu regulatora, ale jak do tej pory nie udało mi się dotrzeć do takich danych. Oryginalnie w tym modelu forda były montowane dwa typy 90.amperowych...
Witam. Alternator Bosch 45A Akumulator 62AH 300A nie wiem ile ma lat. W samochodzie po odpaleniu silnika pali sie kontrolka od ładowania, a na akumulatorze napiecie wynosi ok. 12,6V (takie jak przed odpaleniem) po dodania gazu kontrolka gasnie a napiecie ładowania wskakuje na ok.13,8V i powoli dorosnie do ok.14V. Taki wynik zostaje juz na kazdych obrotach....
(at)piachu1994 dobrze radzi. Mam stały kontakt z firmami które "regenerują" alternatory i rozruszniki. Wszędzie jest tak samo. Szkiełkowanie, piaskowanie, nowe łożyska i szczotki (ale i to nie zawsze). Ile to razy widziałem jak piaskują razem z mostkiem i regulatorem. Ta firma widzę też bardzo "łuczciwo", jeżeli to co najdroższe będzie sprawne czyli...
Witam! Mam problem z ładowanie. Po przekręceniu stacyjki wszystkie kontrolki się palą, gdy zapalę silnik lampka od ładowania gaśnie lecz alternator nie ładuje. Niekiedy zdarza się tak że po chwili zaczyna ładować i znów przestaje. W momentach ładowania prąd pulsuje, pulsowanie widoczne jest gdy zapalę światła. Podejrzewałem szczotki i regulator napięcia...
W sienie zepsuł się alternator, wizyta u mechanika i ... " naprawimy za 270 zł, bo jest pęknięty" , wizyta w drugim warsztacie i.... " naprawimy - do wymiany mostek prostowniczy, , wymiana panewek , szczotek, i wirnika , koszt 190zł" . teraz dylemat co jest zepsute i kto naciąga, bo co mogło zostać uszkodzone w wirniku?? Czy mogę sam wymienić ww. mostek...
Witam, Próbuje naprawić swój alternator ( wymiana łożysk, szczotek) i napotkałem problem :) Mianowicie w tym modelu alternatora uzwojenie jest wklejane ( nie wiem co to jest silikon, guma, klej ?) i za bardzo nie mam pomysłu jak na co wkleić moje uzwojenie do alternatora...Próbowałem na sam silikon i niestety jest problem bo bardzo słabo ze schnięciem...
Witam. Moje uwagi są takie. Twój alternator jest taki 'słaby', bo ma uszkodzony regulator, lub już prawie nie ma szczotek, lub padła któraś dioda, w co wątpię. Pomimo wolnych obrotów, powinien dawać dużo lepiej, niż te opisane przez Ciebie parametry. 1. Użyj innego regulatora - do sprawdzenia. 2. Szczotki ????!!!! 3. Nie ma co się 'wygłupiac' z przewijaniem...
Ja bym dołożył do naprawy alternatora, wymiana szczotek i ślizgu, jeśli nie w momencie gdy alternator ładuje i miernik wskaże napięcie powyżej 14 V nie ma powodu wymieniać się regulatora. Zbadanie stanu jego paska napędowego po tylu latach jest już pewnie popękany, wyślizgany na co wskazuje opis usterki mówiący, że zaczyna ładować po paru km. Warto...
A więc mam maluszka 98r elx, kupiłem go 3 tygodnie temu po 2 tygodniach zapaliła się kontrolka ładowania i pali się do dziś. Wymieniłem szczotki w alternatorze,kupiłem akumulator, sprawdziłem połączenia i kabelki wszystko przeczyściłem i spryskałem WD 40. Mierzyłem napięcie na klemach nie przekracza 12,50V. Dziś mam zamiar zabrać się za wymiane regulatora...
Witam kolegów możne opisze co ja zaobserwowałem u siebie. Kilka dni temu zakupiłem Harego II ASC i Dakote V2 na Wyłączonym ASC są trzaski od silnika tzn. radio pracuje z silnikiem z efektem wydawania pierdzeń jak przyspieszam albo robię przegazuwkę automatycznie zakłócenia wzrastają. Przekręcam gałką na ASC jest cisza z tym ze wycina mi wszystko i odbieram...
szczotki alternatora wymienić szczotki alternatora szczotki alternatora astra
kabel taśmowy dobrać tranzystory sterujące pasek klinowy citroen
pa1801 wskaźniki telewizor problem
Ustawienie rozrządu w Volkswagen LT 35 - porady i procedury Pralka LG - Bęben się ciężko kręci: Przyczyny i Diagnostyka