Tak alternator jest "walnięty" jeśli podłączyłeś jak piszesz. Odkręć regulator zobacz czy są szczotki nic więcej sam i tak nie zrobisz.
Uszkodzenie obwód alternatora tj. szczotki/regulator, komutator, sam wirnik lub brak masy na alternatorze.
Dokładnie, a jak świeci dołożone do masy, to szczotki lub wirnik uszkodzone. Wszystko łatwe do weryfikacji.
Chciałem zapytać czy chodzi o: przejście na szczotka alternatora, czy regulatorze w miejscu gdzie te szczotki są podłączone.
Załóz RNA2 i spokój masz . Potrzeba tylko plusa po zapłonie na pin 15 regulatora i z pinu 67 dajesz na szczotki alternatora. Koszt ok.50zł Na szczotki to który zacisk ? Dodano po 12 Załóz RNA2 i spokój masz . Potrzeba tylko plusa po zapłonie na pin 15 regulatora i z pinu 67 dajesz na szczotki alternatora. Koszt ok.50zł Na szczotki to który zacisk ?
Wg mnie agregat nie posiada AVR, ale najlepiej jak sam sprawdzisz. Zwróć uwagę, czy do wirnika podłączone są szczotki (podobne jak w samochodowym alternatorze), ja ich na załączonych fotkach nie widzę. Agregat ma układ prostownikowy do ładowania akumulatorów oraz kondensator do wzbudzenia prądnicy. Wg mnie jest to inny typ prądnicy, niż podałeś w linku.
Alternator ma pierścienie a nie komutator więc materiał z którego wykonane są szczotki nie ma tak wielkiego znaczenia. Postaraj się je dopasować aby dobrze dolegały.
Poszukaj w sklepie z częsciami do ciezarówek elektronicznego regulatora do autobusu Autosan.Ma on zaciski D+...DF ....D-. Podłącz D+ do zacisku stacyjki zasilanego po włączeniu DF do szczotki alternatora D- do masy pojadu. Sterowanie kontrolką: Zacisk (oznaczony czerwona strzałką) podłącz do przekaznika 12V zacisk 85. Zacisk 86 do masy Zacisk 30 masa....
Żarówka to zasilnie regulatora, sam regulator nijak jej nie steruje. Ona tylko zasila regulator. Skoro nie świeci to masz przerwę w obwodzie +B -żarówka- regulator-szczotki-wirnik. Albo masz zwarcie +B +D.
dzis troche pózno na zabawe ale spróbuje tak podłączyć. hmm... czyli od regulatora dwa ida na szcztotki? myslałem ze regulator potrzebuje zjednej strony pradu np ze stacyjki a druga strona ze szczotki??
O czym Wy tu mówicie, oczu nie macie, że regulator jest podłączony? Oba przewody na jedną szczotkę, zielony z regulatora na ten pin z boku, a ten, który wychodzi z alternatora, na tą samą szczotkę co żółty. I to samo kabel od kontrolki. Te 3 piny, które tam są, to piny z jednej szczotki, a ten z boku jest z drugiej szczotki.
To raczej prądnica niż alternator. Bo ma szczotki ? :D
jeśli nie katować alternatywki na maxa przez długi czas to i diody 1A wystarczą a podłączenie : anody do uzwojenia ( to samo miejsce gdzie anody diód plusowych ) a katody razem i do regulatora + kontrolka jeśli chodzi o schemat to taki sam jak np 126p - znajdziesz bez problemu
Pomimo że schemat powyżej jest z nowszego modelu w podłączeniu nie powinno być zasadniczych zmian alternatora G-6 i przekaźnika ładowania K-79. Jeżeli chodzi o regulator http://obrazki.elektroda.net/16_12368675... to podłączenie jest następujące; B- podłączone bezpośrednio pod śrubę głównego zasilania alternatora S-pomiar napięcia akumulatora-wyprowadzenie...
podłączyć przez szczotki od starego pierścienia od alternatora a co, taśma zerwana czy ktoś ukradł ?
Uszkodzone wzbudzenie w alternatorze. Cewka wzbudzająca ma przerwę lub jej połączenia. Oczywiście mówimy o oryginalnym alternatorze. W innym były by to zapewne szczotki.
Były samochody bez czujnika wału i miały obrotomierz, kiedyś wymieniłem szczotki w alternatorze i nie podłączyłem tej kostki i właśnie nie działał obrotomierz. Być może w nowszych jest tak jak piszesz
karola44-81-ten regulator który podałeś nie będzie pracował z tym alternatorem, bo on współpracuje z tymi, które nie mają żadnej szczotki umasowanej.
A szczotki i reszta?
Szczotki OK, wirnik obraca się lekko i nie haczy.
Tak, zaciski L i D+ służą do podłączenia lampki kontrolnej ładowania. W przypadku Twojego alternatora wzbudzenie następuje nie przez żarówkę, ta pełni tylko rolę informacyjną, od tego masz osobny zacisk IG (od ignition, zapłon), musisz na niego podać + po stacyjce Prądnica jest maszyną samowzbudną, nie potrzebuje do działania wzbudzenia przez zewnętrzne...
ciągnik stał sporo czasu nie użytkowany. Teraz niestety ta lampka nie gaśnie Może szczotki wiszą.
To może brak masy alternatora albo ślizgający się pasek, a podłączenia kabli na alternatorze odkręcałeś sprawdzić w ostateczności sprawdzić szczotki.
Żeby podłączyć ten regulator obie szczotki muszą być odizolowane od masy, w fiacie 125p jedna szczotka ma masę na śrubce, którą jest przykręcony szczotkotrzymacz i alternator powinien mieć 9 diod. Mostek wzbudzania można dołożyć jeżeli masz alternator 6 diodowy. Żółty przewód to D+ zasilanie z mostka, dodatkowo podłączony do jednej szczotki i kontrolki...
Podłączenie jest złe , jeżeli został zastosowany zwykły regulator a alternator ma wyizolowane szczotki to podłączenie jest następujące; - do styku M /szczotka sprawdzić/ podłączyć styk 67 regulatora -styk D wyjście na przekaźnik kontrolki śrubka M4 zmasować 15 regulatora zasilanie po zapłonie.P
Podłączyłem żarówkę pod szczotki i zasilacz regulowany do zacisków + i -. Kontrolkę zostawiłem wolną. I jak ma wystartować bez wzbudzenia początkowego? Ma być +,-, D+.
To jest alternator z Forda Tranzita. on jest 9-cio diodowy z wyjściem na kontrolkę i obrotomierz. Nie jest potrzebny przekaźnik kontrolki ładowania, regulator napięcia ma zintegrowany ze szczotkami.
W alternatorze do sprawdzenia szczotki i uzwojenie wzbudzenia. Jeśli wzbudzenie ciągnie prąd a alternator nie generuje energii to uzwojenie stojana i mostek diodowy. Do amperomierza mogą być podłączone dodatkowe przewody, do odbiorników w instalacji. Zależnie po której stronie amperomierza będą podłączone, wskazania będą inne. Po stronie akumulatora...
A mam takie pytanie, można sprawdzać diody podłączone w układzie, bo coś mi świta ze diody trzeba było wy lutować przy sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze pamiętam? Możesz wylutować chociaż niekoniecznie. Pytanie jaki masz dostęp do nich. Diody powinno się sprawdzać pod obciążeniem (podłączyć jakoś opornik do niej, zapuścić napięcie) bo może się okazać,...
54 - PLUS PO STACYJCE Z PUSZKI BEZPIECZNIKÓW D+ - DO KONTROLKI I DO ALTERNATORA CZESKIEGO NA STYK OZNACZONY R LUB DW, WYJŚCIE Z TRZECH DIOD WZBUDZANIA DF - DO PLUSOWEJ SZCZOTKI WZBUDZANIA, CZESKIE OZNACZENIE M LUB 67. POMIĘDZY SZCZOTKĄ PLUSOWĄ A MASĄ MA BYĆ OK. 4 OM. B- - TO MASA.
za późno ja podłączyłem tak: 54 kontrolka, DF wzbudzenie, D+ Szczotki a B- Zapłon. I ładuje normalnie.... pozd
witam szukam schematu do regulatora napięć. Interesuje mnie gdzie i co na jakim elemencie stykowym powinno być; jakie nap jest podawawane na szczotki itp. Chce podłączyć regulator z alternatora samochodowego w zasilacz na transformatorze sporej mocy
Czyli dobrze, pewnie pierscienie zużyte lub szczotki i dlatego brak kontrolki.
Albo raczej to co nazywasz kontrolką włącznika masy jest kontrolką ładowania. Nie napisałeś do czego jeszcze ta "kontrolka masy" jest podpięta. Czy aby nie do + akumulatora? Jak się zachowuje ta kontrolka po odpaleniu? Gdzie (do czego) jest podłączony przewód zielonożółty ten co jednym końcem jest podpięty do alternatora? Podsumowując: Na regulatorze...
Szczotki , regulator Z czego to alternator ??
Problem rozwiązany, kumpel mechanik nie podłączył odpowiednio szczotki z mostkiem.
54-szczotki B- masa MD-środek gwazdy stojana
Witam wszystkich, na początku pragnę zaznaczyć że jest to mój pierwszy post na elektroda.pl i jeżeli coś pomyliłem to przepraszam... Mój problem to podłączenie alternatora w kombajnie zbożowym (fortschritt e-512), alternator był u elektromechanika który stwierdził, że jest dobry i kazał mi kupić regulator napięcia od bizona tj. RC1/28 tak też uczyniłem....
Tak to do hot roda. Alternator zmęczony latami ale przewinięty na nowo. z tego co się orientuje nie ma znaczenia który przewód na wzbudzenie od szczotek na forum mopara o tym czytałem, tylko nie wiem czy nie ma + na obudowę, szczotki odizolowane od obudowy raczej
Tylko mi chodzi o rozszyfrowanie tych końcówek Y oraz X gdzie podłączyć bo D+ to na aku D- na minus aku DF na szczotki alternatora . Jeżeli ktoś by dysponował schematem z alternatorem byłbym wdzięczny. Pozdrawiam G,C
Witam.Schemat jest niepotrzebny.Regulator podłańczasz tak samo jak jest podłączony w alternatorze inaczej się nieda.Na szczotki dajesz obciążenie np.żarówkę 5W i obserwujesz kiedy sie zapala i gaśnie.Gasnąć powinna pomiędzy 13,8 a 14.7V.
W tych alternatorach są dwa rodzaje szczotkotrzymacza, jeden ma wyprowadzone obie szczotki a drugi ma jedną szczotkę zmasowaną a drugą wyprowadzoną do której podłączasz 67 z regulatora a na 15 podłączasz zasilanie po zapłonie. Obok szczotkotrzmacza masz wyprowadzenie z gwiazdy do podłączenia przekaźnika który wyłącza kontrolkę. Jeżeli są wyprowadzone...
Plusa możesz podciągnąć z bezpieczników(po kluczyku) ,z zasilania cewki zapłonowej tylko byś musiał dać bezpiecznik.Weź wyciąg regulator z tego starego alternatora (nie jest to trudne),może są tylko szczotki krótkie lub zawieszone.
Witam Taki moze malo skomplikowany problem - jak wpiac rownolegle kondensator w zasilanie wzmacniacza? Ida sobie 2 przewody - masa i +. Kondziorka wpinamy miedzy + i -? Z tego co widzialem sa kondziorki z 1 przewodem i przelotowe z 2. To samo z wpieciem go w alternator - podpinam pod + szczotki i obudowe altka?
Wymieniłem szczotki i wszystko wróciło do normy.
Prądnica ma stalową obudowe w kształcie walca i przewody są przykręcone na górze, natomiast alternator ma aluminiową obudowe z różnymi wyżłobieniami, a przewody dochodzą od czoła, czyli od strony koła pasowego. Sprawdź czy podłączenie przewodów ew. szczotki.
Prawdopodobnie wytarte pierścienie, zużyte szczotki. Podłącz woltomierz i sprawdź jakie jest napięcie na niskich oraz wysokich obrotach.
DF ( dynamo field) to szczotki D+ to katody diod prostownika pomocniczego.
Witam! Do tego alternatora powinien być inny regulator napięcia z wyjściem 67 i 19 Do 19 podłącza się napięcie zasilania po przekręceniu kluczyka. Styk 67 regulatora napięcia podłączamy do szczotek alternatora. do kostki obok szczotek podłączamy przekaźnik,który sygnalizuje ładowanie. Jak nie będzie w instalacji przekaźnika to łączymy z żaróweczką wskaźnika...
Regulator napięcia bardzo łatwo sprawdza się przy pomocy zasilacza regulowanego w zakresie 11do 15 wolt. I małej zarówki. Regulator należy podłączyć w takim układzie jak pracował w alternatorze, i zamiast uzwojeń wirnika [szczotki] podłączyć żarówkę.Przy napieciu niższym od 13,8 wolta. Żarówka powinna świecić. A wraz ze zwiększaniem napięcia nagle gasnąć,...
Nic to nie da. Zakłócenia są od alternatora. Kończą się szczotki i/lub pierścienie.
Rozpołów altka,i zmierz bezposrednio na pierścieniach slizgowych. Możliwe że sprężyna niedociska szczotek. Przy składaniu niezbedne dą dwa cienkie druciki aby szczotki zablokować
Witam. wymyśliłem coś takiego: Przykładowo 2 transformatory zainstalowane na obrotowym wale napędzanym silnikiem elektrycznym z dużą prędkością obrotową, uzwojenia z transformatorów podłączone przez szczotki do komutatora podobnego jak w alternatorze. Jakie będzie przesunięcie fazowe prądu wyindukowanego w wirujących transformatorach wraz ze wzrostem...
Sprawdż kontrolkę ładowania (odłącz kabel od alternatora ten cieńszy i końcówkę podłącz do masy; sprawna kontrolka powinna świecić po przekręceniu kluczyka). Sprawdż szczotki alternatora (czy nie są za krótkie lub nadpalone). Może też być niesprawny regulator napięcia, diody (wzbudzania i prostownicze).
Do wsuwki tuż przy śrubie B+ z lewej strony? Szczotki całe? Po dotknięciu przewodu od kontrolki do masy zaświeca się kontrolka?
Zmierz oporność uzwojenia wzbudzenia alternatora. Sprawdź poprawność podłączenia szczotek. Podaj przez żarówkę 5W zasilanie bezpośrednio na szczotki. Czy regulatory mają masę podłączoną?
no dobrze czyli napędzam alternator rolką niewiele wieksza niż średnica oski. poproszę dokładniej (łopatologicznie) o wyjaśnienie jak podłączyć mam to wszystko. potrzebuję jeszcze jakiś prostownik który podłacze pod uzwojenie wirnika(czyli na szczotki). a na wyjsciu alternatora zarówkę samochodową tylko regulator napięcia mam zostawić? mam prostownik...
Co mu da zapłon CDI jeśli on nie ma go skąd zasilić bo ma alternator obcowzbudzalny. Musiałbyś przerobić ten alternator na samo wzbudzalny ( to kwestia chyba podłączenia szczotek alternatora ) ale nie jestem tego pewien i mogły by nastąpić problemy z odpaleniem (początkowy brak prądu). Nie lepiej kupić jakiś mały AQ 12V i przyspawać jakąś półkę na niego...
Podłączasz w ten sposób: WZB DF -> W (rosyjska litera SZ) masa B- -> M D+ -> B3 54 - nigdzie nie podłączasz Ten regulator RA2/12V PAL jest od Jawy 350 i on nie ma wyjścia na kontrolkę ładowania, potrzebny jest dodatkowy przekaźnik, którego cewka powinna być zasilana z środkowego połączenia trzech uzwojeń alternatora. Takiego styku w Twoim alternatorze...
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
Witam. Drogi użytkowniku Compact. Jeżeli stary alternator ładuje Ci na wyższych obrotach to mało prawdopodobne aby komutator na wirniku był główną przyczyną. Jeżeli faktycznie masz krótkie szczotki i komutator to jak najbardziej można je kupić i nie są zbyt drogie. [url=http://osinskiartur.pl/index.php?pa...
Jeżeli alternator jest 9-cio diodowy to musisz jeszcze zmienić szczotki na te nowsze bez masy na jednej szczotce, jak by co pisz na gg 1674378
Witam, Zakłócenia mogą pochodzić z silników elektrycznych lub alternatora. "przechodzą do radia" albo przez zasilanie albo przez "powietrze". Jeżeli możesz to podłącz radio do drugiego niezależnego od samochodu alumulatora i zapal silnik. Jeżeli nie będzie szumów to znaczy, że dotychczas wchodziły po kablu z alternatora. Musisz zatem założyć filtr przeciwzakłóceniowy...
W transitach częściej siadają mostki prostownicze niż regulatory regulator łatwo sprawdzić bez demontażu potrzebny tylko amperomierz .podłączamy jedną końcowkę amperomierza do plusa na akumulatorze a drugą do wyjścia z alternatora do ktorego jest podłączona kontrolka ładowania amperomierz powinnien wskazac ok.3A(silnik nie pracuje).jeżeli natężenie...
Czy przy pomiarze wirnika miałeś odłączone szczotki? Wygląda jakby jedna szczotka była podłączona do masy lub jeden pierścień z nią zwarty. Jeżeli jeden pierścień jest zwarty do masy, a były takie wersje wirników, to on musi odpowiadać szczotce podłączonej do masy! Najbardziej podejrzany jest regulator. To jakiś dziwoląg. I bardzo mnie ciekawi jak realizowany...
Witam, Wszystko wskazuje na to, że "skończyły" się szczotki w alternatorze... Dla pewności można wziąść miernik, podłączyć go np. w gnieździe zapalniczki i sprawdzić napięcie... (ładowanie) Mikippp
Nowy taki regulator zapewne bedzie kosztowal okolo 30zl jak nie wiecej. Jesli sie obawiasz ladowania to albo oddaj go na gwarancje i do skutku albo sprzedaj go taniej i kup jakis od poloneza za 50zl dokup regulator za 15 ewentualnie wymien szczotki za 5zl ciesz sie ladowaniem.
A gdy już musi być ten maleńki regulatorek 15TRb od Fiacika to: * odlutować przewód ze szczotkotrzymacza idący od szotki do masy (D-) i połączyć go z zielonym przewodem regulatora. * czarny przewód regulatora dać do masy. * żółty przewód regulatora, przewód z drugiej szczotki (DF) i zacisk D+ alternatora oraz przewód z lampki kontrolnej połączyć razem...
67-wyprowadzenie bezpośrednie szczotki "regulacyjnej". Nysa, orginalny alternator 6-cio diodowy z przekaźnikiem.
Zdobyłem na złomowisku alternator ale nie ma regulatora. Proszę o poradę czy mogę zastosować taki od malucha i jak go podłączyć. Dane mojego alternatora: Typ 443 113 516 021 14V 35A Są tam dwie szczotki dla wirnika. Nie jest on podłączony z masą jednym końcem. Jego rezystancja to 7ohm. Jest 6 diod do prostowania napięcia ze stojana połączonego w gwiazdę....
A jak to jest że kontrolka od wzbudzenia świcie po włączeniu stacyjki skoro jest połączona tylko plusem ? Czyżby? Kontrolka podłączona jest poprzez szczotki wirnika do masy. Gdy pojawia się wzbudzenie ( alternator się obraca), to napięcie w punkcie (D+)R zrównuje się z napięciem instalacji więc kontrolka gaśnie. Proste jak konstrukcja młotka. https://obrazki.elektroda.pl/4244160800_...
Nie musi być i żarówki. Ważne aby na zacisk L podać napięcie po kluczyku zapłonu. Jak tam nic nie będzie to i tak alternator powinien się wzbudzić z pozostałości magnetycznej, ale na stosunkowo sporych obrotach. Nim to Valeo gdziekolwiek zamontujesz to sprawdź w jakim stanie są pierścienie ślizgowe i szczotki. Pewnie na pierścieniach rowy jak okopy.
Jak podłączysz próbówke do przewodu kontrolki powinno zaświecić ,jeśli nie szukaj przerwy, jeśli tak uszkodzony alternator. (szczotki,ślizgi,regler_)
Po co rozbierać jak masz dojscie do każdej fazy, poprześ srubki. 2 trzeba sprawdzić czy płyni eprąd wzbudzenia czyli czy iskrzy na wsówce szczotek. Bez rozlutowania mostka z diodami wzbudzenia nie ma sensu. Jeśli chodzi o sam alternator to zmierz oporność między dwoma pierścieniami ślizgowymi na wirniku, wrzuć zdjęcie szocztek. Wydłub ten klej z osłony...
Sprawdzałeś czy pierścień nie jest nabity za głęboko lub za mało? Wtedy szczotki mogą robić zwarcie. Ewentualnie poleciała jakaś dioda ale nie pisałeś czy wcześniej alternator działał do momentu wymiany pierścieni.
Wartość ta wskazuje, że akumulator jest ładowany. Nikt nie kwestionuje ładowania akumulatora. Problem jest w tym że regulator za wcześnie ogranicza napięcie. Zamiast 14,4V jest 13,6V czyli akumulator jest non-stop niedoładowany. Panowie po co tak kombinować wiejskimi metodami, u mnie w mieście nikt nie bawi się w naprawę alternatorów itp. Nikt nie...
Ale kombinujesz. Kup regulator elektroniczny - ok 20zl. Podłącz. Ma działać. Jednak lepiej sprawdzić czy alternator, szczotki i prostownik są OK. Nie wiadomo co to za regulator "odkopałeś". Może od prądnicy??? Może jest uszkodzony. Podłączając go nie mając wiedzy prosisz się o problemy. Ale jak lubisz mieć kłopot to twoja sprawa...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Moim zdaniem : po dodaniu "gazu" nie alternator jest wprowadzany gwałtownie na wyższe obroty i wtedy dochodzi do zakłóceń. A może być to spowodowane - starte szczotki alternatora (iskrzenie) . - zastosuj filtr napięciowy ! A jak nie posiadasz to zwykłe kondensatory elektrolityczne na wejściu napięcia do radia można podłączyć 6800uF (równolegle do zasilania)...
Montaż alternatora do C330 od polskich samochodów jest prosty - opisałem go tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Masz tylko nowszy alternator z nowszym regulatorem w innej obudowie. Na początek sprawdziłbym regulator alternatora - po Twoich eksperymentach. Do sprawdzenia potrzebny jest zasilacz regulowany, z zakresem...
Onwa raczej takowych nie posiada ale i tak dobrze radzi sobie z zakłuceniami np w porównaniu z unidenem 510 o zgrozo. Pewnie masz silniczek benzynke, szukaj przyczyn wszędzie tam gdzie są niejeakie "szczotki", alternator, wiatrak ...
Witam Zacisk gruby to + z rozrusznika M -szczotki ,czyli wzbudzenie R-kontrolka ładowania Wszystko zależy jaki masz regulator.Najlepiej oryginał Czeski .
Witam mam alternator z mercedesa w169 2,0CDI A6401540202 - Przestał ładować wymieniłem w nim szczotki , okazało się jeszcze ze w miejscu podłączenia komutatora z uzwojeniem wirnika nie było przejścia , poprawiłem lut teraz wirnik ma ok 4om Diody wyglądają dobrze . Rozpędzam alternator na stole i nie zaczyna ładować czy ten alternator sam się wzbudzi...
Oba sposoby działają. Różnią się regulatorami napięcia. W pierwszym sposobie widzę, że użyłeś obrazka mojego autorstwa :) . Szczotkę odłączyłem, bo używałem regulatora RNC 12, który fabrycznie podchodzi do Fiata 126p. Zasada działania tego regulatora wymaga odłączenia tej szczotki od masy. Ale alternator działa poprawnie przy takim połączeniu. Drugi...
Tak jak napisałem zacisk 15 regulatora zasilasz napięciem po kluczyku przez bezpiecznik ,zacisk 67 regulatora podłącz pod szczotki ,musi działać .Sprawdź ile ładuje,kontrolki nie podpinaj.
Alternator można sprawdzić przy uruchomionym silniku podłączając na chwilę pomiędzy zacisk "M" (szczotki) i "B" (plus) żarówkę 21 lub 45W. Oczywiście zacisk "B" musi być do akumulatora podłączony.. Jeżeli alternator jest sprawny to napięcie na akumulatorze wzrośnie.. Jeżeli nie to będzie bez zmian..
Kolego "manta", bo namieszamy "tykesowi" w głowie. W mojej odpowiedzi wspomniałem o diodach wzbudzenia, czyli wszystko co podałem dotyczy wyłącznie alternatora 9-diodowego . Jeżeli już poruszyłeś temat alternatora 6-diodowego, to zacisk 67 do szczotki, zacisk 15 do plusa po stacyjce (włączenie prądu wzbudzenia), ale trzeba dodać, że w układzie występuje...
Zostaw tę antenę w spokoju. Przyczyn poszukaj w samochodzie, może to być np układ zapłonowy (jeżeli masz silnik benzynowy), wydarte szczotki w alternatorze. Przyjrzyj się kondensatorom zakłuceniowym, sposobowi podłączenia radia CB do samochodowej instalacji.
należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Brzmi to całkiem sensownie, z tym że miałem nowy regulator (?). Spróbuję sprawdzić zdemontowany regulator - podłączę napięcie >14 VDC i na szczotkach powinienem mieć 14 V - dobrze rozumuję ? ? regulator napięcia nie daje napięcia na szczotkach, tylko tak reguluje prądem...
Podłącz alternator, wywal regulator napięcia, bezpośrednio na szczotki podaj napięcie z zasilacza regulowanego 12V 5A. Dopóki będziesz to napędzał siłą mięśni to nie martwiłbym się o przeładowane akumulatora (zakładając, że będzie miał przynajmniej kilkanaście Ah). Dodaj wskaźnik napięcia na akumulatorze i ewentualnie amperomierz, żebyś wiedział ile...
Regulator napięcia jest zainstalowany w alternatorze. Obudowa jest połączona z masa. Dwie szczotki ślizgają sie po wirniku. Układ jest zalany żywica ale można to usunąć. Pod alternator będą podłączone 3 akumulatory 6V w szeregu lub akumulator 16V. Potrzebuje ok 17V do zasilania wzmacniaczy.
Obwód wzbudzenia, czyli magneśnica, czyli podajesz napięcie na szczotki. Jeśli nie poprzez regulator, to poprzez żarówkę 5W/12v. Wtedy podczas kręcenia alternatorem na wyjściach dostaniesz napięcie proporcjonalne do obrotów. Brak regulatora nie ograniczy wzbudzenia! I jeśli między D, a + zasilania magneśnicy podłączysz żarówkę, to wtedy zgaśnie ona...
Może się mylę ale według mnie 2 szczotki powinny być podłączone do masy . Ale nie chce wypowie osoba która jest pewna w 100 %
Regulator napięcia lub uzwojenie wzbudzenia. Najczęściej problemem są zużyte szczotki. Podłącz przewód od kontrolki pod zacisk szczotki (wyjście regulatora). Jeżeli kontrolka będzie świecić, to wzbudzenie ok, a regulator uszkodzony. Jeśli nie będzie świecić, to sprawdź szczotki i wirnik.
Nr 67 to wejście na szczotki najprościej podłącz 12V na szczotki i daj dobre obroty to może zaświeci kontrolka. Tak sprawdzisz tylko stojan wirnik i diody główne pozostaje jeszcze regulator i diody wzbudzenia
Prawidłowe podłączenie alternatora. /30/ gruby przewód zakończony oczkiem podłączony do + akumulatora.Akumulator połączony z rozrusznikiem. Gniazdo na sówkę /67/ wyjście szczotek w alternatorze podłączone do /67/ regulatora napięcia ta czarna puszka. /15/ z tej czarnej puszki podłączamy do stacyjki tak żeby po przekręceniu stacyjki było napięcie. W...
nie zgadza mi się w żaden sposób ilość przewodów do podłączenia pod sam rozrusznik I alternator. do rozrusznika: 1 automat, 2 szczotki, 3 (6mmq)może być przejściowy, do rozrusznika: mogą być 2 czerwone 6mmq. Jakie to auto? czujnik ciśnienia oleju i temperatury cieczy, zaponiałem: czujnik ciśnienia oleju w głowicy, czujnik dynamiczny w podstawie filtra...
Prąd mierzony był miernikiem cęgowym. Szczotki są zintegrowane z regulatorem, więc nie bardzo jest jak podać 12V na wirnik bez reg-a. Czekam na nowy, podłączę przez kontrolkę i dam znać.
DF to połączenie pomiędzy regulatorem napięcia a uzwojeniem wirnika (oczywiście poprzez szczotki i pierścienie ślizgowe) Napięcie na tym zacisku zależy od regulatora napięcia w alternatorze, przeciętnie 5, 6 V, jeśli przewód podłączony do DF będzie miał gdzieś zwarcie, to ładowania nie będzie, w dodatku może sie spalić tranzystor sterujący w regulatorze...
Mam problem kiedy wymieniłem szczotki (razem z regulatorem firmy cargo) w alternatorze i podłączyłem go akumulator staną w ogniu ledwo co go zgasiłem. Musiałem potem wymienić kable i sprubowałem jeszcze raz. Bez alternatora wszystko gra ale jak tylko podłącze alternator nawet ze starym regulatorem jest spięcie i iskrzy akumulator. Sprawdziłem kable...
szczotki alternatora wymienić szczotki alternatora szczotki alternatora astra
strumienica zamiast katalizatora dokręcać piast mercedes lusterko prawa
polonez abimex parkside robot koszący
Kasety VHS-C do kamery JVC GR-AX68: jakie wybrać? Nissan Murano Z52 - Niedziałające przyciski bagażnika