Ja też miałem taki problem. Wymiana termostatu załatwiła sprawę.
Jeżeli silnik się przegrzewa to znaczy, że prawdopodobnie termostat nie otwiera dużego obiegu płynu chłodzącego (nie włącza w obieg chłodnicy). Tak długo jak chłodnica będzie zimna czujnik temperatury znajdujący się przy chłodnicy nie włączy wentylatora. Sprawa jasna - sprawdź termostat - prawdopodobnie konieczna będzie jego wymiana. Powodzenia.
eśli pompa wody, to tym samym wymiana całego rozrządu, jak się domyślam. Na szczęście w Puncie to się powinno zamknąć w kilkuset PLN.
Sprawdz chlodnice czy równomiernie sie nagrzewa, być może jest częściowo zatkana.
Kolejna wymiana termostatu nie pomogła. Odbyło się kilka czyszczeń układu płukankami, jednak bez rezultatu. Problem nie został rozwiązany.
pozwólcie, że dołączę: Punto 1 1,2 75 KM problem to za niska temp płuny chłodzącego, uważam się ża nagrzewa się długo ok 10 km, a poza tym temp jest za niska bo normalnie powinna być w połowie wskaźnika, a jest ok 1/4 troszke powyżej. Przyczyna to termostat? Jeśli tak to pozostaje tylko wymiana? i czy można sprawdzić czy na 100% to on jeszcze przed...
Stal i 5 dni i normalnie odpalal wiec czemu mialby sie raptem zapowietrzyć. Tylko co moglem nabroić. Nie raz rozbieralem bardziej skomplikowane silniki a tu glupia wymiana rozrządu... Czekam na kabel zeby się podpiąć bo wywala bląd na desce. Coś padlo, ale taki zbieg okoliczności.....
Jeżeli nic nie robiłeś w ostatnim czasie z układem ogrzewania to raczej napewno termostat ! możesz jeszcze odpowietrzyć układ ! na wężach po prawej stronie za silnikiem jest okrągły zaworek ! zagrzej silnik i odkręć go troszke aż i poczekaj aż poleci sam płyn bez powietrza ! na chłodnicy też jest zaworek u góry po prawe i to samo zrób ! jak nie pomoże...
Kumpel miał ten przypadek w Fiat Brava. Wymiana nagrzewnicy pomogła. Ja u siebie octowałem 3x i pomogło. tylko ocet musisz zostawić na noc ponoć kret tez jest dobry. U mnie stał samochód 3 dni w garażu i codziennie podmieniałem ciepły ocet. Co prawda przez tydzień waliło octem w samochodzie ale teraz mam ciepło Możesz jeszcze sprawdzić czy termostat...
Panowie termostat jest nowy zalozony, wiec na stowe jest sprawny... Plynu nie brakuje na stowe - w zbiorniku... A weze - hmm podczas odpowietrzania jest zgnialalem ale nic sie nie dzialo... w odpowietrzniku na chlodnicy jak i tego przy nagrzewnicy. Objawy takie same jak przed wymiana termostatu - czyli chlodnica i weze zimne - nawiew rozniez zimny ,...
1.Wypnij wtyczkę z czujnika umieszczonego w chłodnicy i zewrzyj np. spinaczem do papieru lub kawałkiem drutu, wentylator powinien wtedy zadziałać. Jeśli nie zadziała to usterka będzie w obwodzie elektrycznym np.bezpiecznik, wtyczki, złącze silnika ,masa kabel oczko, lub jeśli występuje przekaźnik to przekaźnik. 2.Usterka zamkniętego termostatu wtedy...
Więc czekam na dostawę innego czujnika. Nie wiem czemu wysłali taki jaki mam teraz. Czujnik temperatury (przegrzania) silnika do 900-setki wkręcany w głowicę ma być z czarnym plastikiem, obudową, żaden inny, więc patrz co ci przyślą... Ma wyglądać tak. https://obrazki.elektroda.pl/2690028000_... https://www.autodoc.pl/meyle/15827929...
Auto od około miesiąca ma problem z temperatura silnika/chłodzeniem. Nagrzewa się zarówno na biegu jałowym jak i podczas jazdy do okolo 100-110 stopni i nie schodzi niżej (a jak juz zejdzie to po chwili znowu mocno wzrasta). Na korku oraz sciankach od wlewu płynu chłodniczego pojawia się dziwna brazowa maź, nie jest oleista, jest bezwonna (patrz zdjecie)....
Zapałką to można w zębie podłubać. Gratuluje pomysłu, a jeszcze bardziej tego że się tym chwalisz. Kolego spalanie spadnie to raz, tak wymiana sądy wpłynęła na płynną prace silnika to dwa. Co to za mechanik który jak się domyślam wiedział o klopotach z temperaturą, zrobił sondę (to się chwali) ale nie zrobił nic z kontrolką to trzy. Idąc dalej ta kontrolka...
Witam! Główną przyczyną owego objawu okazało się uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Kiedy uszczelka jest uszkodzona, spaliny dostają się do układu chłodzenia więc odpowietrzać nie przynosi oczekiwanych rezultatów. U mnie problemy z ogrzewaniem trwały 2 lata i nagle któregoś pięknego zimowego dnia (bez wyraźnego wcześniejszego pogorszenia się sytuacji)...
Głowica była planowana. Osobiście odbierałem. Założony nowy termostat. Wszystko sprawne. Pytanie, czy z praktycznej strony blok może mieć odchyłki płaszczyzny i to powoduje problem. Dodano po 1 Głowica była planowana. Osobiście odbierałem. Założony nowy termostat. Wszystko sprawne. Pytanie, czy z praktycznej strony blok może mieć odchyłki płaszczyzny...
Termostat dwa tygodnie temu był wymieniany na nowy (nie leciało ciepłe powietrze do kabiny i nie załączał się gaz). Liczyłem, że być może jego wymiana pomoże w kwestii gotowania się płynu w chłodnicy, ale niestety kilka dni temu przy dosyć niskich temperaturach powietrza płyn ponownie zaczął się gotować. Na szczęście zniknął problem z zimnym powietrzem...
Jak układ jest przytkany (zwłaszcza po zastosowaniu jakiś uszczelniaczy, a to częste w Puntach, bo nagrzewnica lubi cieknąć, a jej wymiana jest kłopotliwa) to na wolnych obrotach jest za małe ciśnienie i nie ma wystarczającego przepływu płynu przez nagrzewnicę żeby było wyczuwalne ogrzewanie, na wyższych obrotach zwiększa się przepływ płynu i zaczyna...
Witam mam nie mały problem ze swoim punciakiem otóż mam go około 3 lat przejechałem nim ponad 100 tysięcy km spalanie nigdy nie przekroczyło mi 4,4 litra nawet z włączoną klimatyzacją (a nogę mam ciężką i nie oszczędzam tego silnika) a od kilku miesięcy spalanie wzrosło prawie o połowę teraz wynosi 6-7 litrów. Spędziłem dużo czasu na szukaniu usterki...
...a skąd wiesz co wlał między wymontowaniem silnika a ponownym spuszczeniem płynu? Jakim ponownym? Jak wyjmował silnik to nie widziałem ale jak kończył skręcać po włożeniu to tak i na 100% przy mnie zalewał wodą chłodnicę. Nie wiem jak to sobie wyobrażasz ale jak wyjął silnik to go nie wkładał i ponownie nie wyciągał. W ciągu jednego dnia to możliwe...
pytanie jeszcze jedno. w termostatcie sa dwie śróbki do regulacji ( zdjecie dodam jutro ) teraz główne pytanie czy którąś z tych śróbek możemy wyregulować punt wyłączania się termostatu?poprostu troche oszukać temperature?
Witajcie! Przeczytałem kilka podobnych wątków na temat problemów z załączaniem się wentylatora chłodnicy, ale chciałbym się Was poradzić w mojej sprawie. Posiadam Punto 55, 1,1, rocznik 1998. Dzisiaj, gdy stałem w korku pojawił się u mnie dym wydostający się spod maski. Zapaliła się czerwona lampka sygnalizująca zbyt wysoką temperaturę płynu w chłodnicy....
Tata Indica, 2010r, LPG, 70 tys przebiegu podczas kupna, aktualnie po 3.5 msc +- 86 tys. Dziennie robione ok. 150-250 km, gasząc i odpalając ok. 50-80 razy. Jakiś czas temu kupiłem samochodzik marki Tata Indica, był za grosze, a moja praca (kurier/dostawca) sprawia, że jest to już mój 4 samochód w ciągu ostatniego 1.5 roku. Jak na razie jestem z niego...
Witam, Mam punto rocznik 1997 r., 75 KM SX, 1.2; benzyna (bez gazu) problem jest taki: Rano punto odpala od pierwszego tyknięcia. Mogę zgasić silnik i odpalić go dowolną ilość razy dopóki nie zacznę nim jechać. Zauważyłem, że tak do godziny jak go ponownie uruchomię pali bez problemu. Problem pojawia się dopiero jak go chcę odpalić np. po 3 godzinach....
wymiana termostatu punto wymiana ariston wymiana termostatu
kamera reset magneto naprawa cewka pompa
sterownik świateł dziennych proste uklady elektroniki
Łożyska wału korbowego w Oleo Mac 937: czy usuwać blaszki? Mini-LED vs OLED: Samsung QN90C, LG G3, S95C, TCL QM8 Display Comparison, Brightness, Burn-in