Co do pęknietej obudowy silniczka to pęka bo koroduje zacisk w miejscu oringu i puchnie, a jak koła się grzeją to do wyjęcia tłoczek z zacisku wymiana uszczelnienia tłoczka i wyczyszczenie rowka tam gdzie wchodzi oring uszczelniający tłoczek , też tam koroduje i zaciska tłoczek, to tyle. Potem odpowietrzyć zacisk trzeba .
Jak widzę nie wiesz jak działa układ hamulcowy :) . Po pierwsze, w jakim stanie są prowadnice zacisku? Te takie "bolce" po których porusza się zacisk. Powinny tam być też gumki "harmonijki". To wszystko powinno ładnie sobie jeździć, tylko żeby ci do łba nie strzeliło tego czyścić papierem ściernym :P . Można tam użyć odrobinę smaru, ALE nie byle jakiego!...
Winowajca zacisk, tłoczek się nie cofa. Wymiana na nowy zacisk musi już pomóc
Jeśli zacisk jest sprawny, tłoczek pracuje prawidłowo, silniczek od ręcznego poprawnie działa to zostaje odpowietrzenie układu hamulcowego za pomocą VCDS wraz i przede wszystkim pompą ABS.
Jak była pęknięta obudowa to zardzewiał ci cały zacisk. Sprawdziłeś w jakim jest stanie ? zacisk jest uszczelniony od strony silniczka. Tam jest tylko śruba imbusowa, nie mogło jej zapiec. Dodano po 3 a własciwie nie zacisk, tylko tłoczek zacisku. I nie imbus tylko torx ;) juz sam dokładnie nie pamietam
wiem kolego ze sie wkręca słuszna uwaga to jest ,a wyjąć nie ma problemu odkręcam zacisk naciskam hamulec i tłoczek wyskakuje sam
Miałem coś podobnego w vectra c na trasie ścierało mi klocki do blachy , raz odbijał raz nie , wymieniłem i zrobiłem dokładnie to samo co ty plus przewód hamulcowy gumowy bo to częsta usterka i pomogło. Możesz też mieć krzywą tarczę . Z doświadczenia wiem że lepiej kupić nowy zacisk niż zestaw naprawczy,bo jeśli tłoczek skorodował to nic ta wymiana...
Ja bym tez sprawdził łożysko czy ma luz, nie musi się blokować koło a łożysko może kwalifikowac się do wymiany. Być może to przypadek, że przy wymianie klocków wyszła taka objawy. Teoretycznie to tłoczek w zacisku też może być skorodowany i zacinać się przy mocniejszym hamowaniu, ale to by wystąpiło na przykład ściąganie auta w jedną stronę czy drżenie...
Witam, mam takie zapytanie czy też zauważacie kiepską ostatnimi czasy jakość napraw. Piszę to w kontekście golfa 4. Robiłem w nim sporo napraw, przez wiele lat, ciekawy silnik 1,8T ale mam wrażenie że albo się leci dziś na kasę i robi się na odwal albo dopiero po takich autach gdzie tych napraw ileś było widać jaka jest jakość. Np rura spustowa od turbo...
mechanizm regulacji luzu nie działa jak należy Też stawiam na zacisk ale teraz pozostają dwie opcje: 1. Uszkodzony mechanizm w tłoczku który kosztuje razem z tłoczkiem ok 100zł http://obrazki.elektroda.pl/3181734300_1... 2. Uszkodzony mechanizm w zacisku. Tu wchodzi w gre wymiana całego zacisku i znacznie większe koszta. Nie ogarniam...
A czy mógłbym poprosić byś napisał mi jak powinna wyglądać wymiana płynu hamulcowego i odpowietrzenie? Postaram się sam to zrobić. Mówisz i masz... Prawdopodobnie mamy auta PSA, czyli Peugeot , wobec tego układ hamulcowy może być podobny. W tym celu wklejam dwie fotki, na których pokazane są zaciski przygotowane do odpowietrzenia. http://obrazki.elektroda.pl/9272343600_1...
He . Pytanie tylko czy urwał sie cały . Jeśli jest na równi z zaciskiem to tylko jak pisza koledzy . Jeśli coś wystaje to opiłu delikatnie i poszukaj klucza nasadowego który ma scianki a nie coś w rodzaju wieloklinu . Do poldów polecam końców nasadowa stanleya . Od czasu kiedy mam ten zestaw nie urwał sie ani jeden odpowiecznik . Co do spawanie jak...
Witam. Sprawa wygląda tak. Auto nie przeszło przeglądu ze względu na stan hamulców z tyłu. Wziąłem się za wymianę tarcz, klocków oraz linki ręcznego . Rzecz jasna wszystko po obu stronach. Były jaja bo najpierw z prawej strony na tyle złamał się przewód hamulcowy. Kupiony i wymieniony sztywny i elastyczny. Następnie zerwała się główka od jednej ze śrub...
Kolego Bogdanie ,nie chcę krytykować innych kolegów ale uważam że jeżeli masz zaufanie do tego mechanika i stać cię na wymianę tarcz i klocków to je wymień bez zbędnych oszczędności, na bezpieczeństwie nie zaoszczędzisz, a będziesz pewniej się czuł ,co mogę ci doradzić to dokładne sprawdzenie ślizgów i gumek i ich wymiana w razie uszkodzenia. jak są...
Dla wprawionego mechanika to nie jest problem taka wymiana , uzupełnij swój profil to może w twojej okolicy jest jakiś kolega z forum i ci pomoże / oczywiście odpłatnie z rabacikiem / Polecam warsztat bo jak tego nie robiłeś to się nie zabieraj ….ale pytasz to ci odpowiadamy Z przodu zdemontować zacisk , zdemontować klocki , wcisnąć tłoczek wyczyścić...
Tyle pisania a konkretów prawie nic. Oczywiście że tłoczki należy wkręcać przy jednoczesnym nacisku osiowym. Wynika to z natury działania zacisku. Jeżeli użyjesz przy wciskaniu zbyt dużej siły to pozostanie tylko wymiana zacisku. I wcale nie musisz nic robić z odpowietrzaniem ale oczywiście możesz.
Nie wymiana cylinderka tylko zacisku albo conajmniej tloczka. Cofasz tloczek kompem, wymieniasz, zakladasz zacisk, pompujesz pedal hamulca i wracasz tloczek kompem. A tak naprawde to bez kompa jest to do ogarniecia. Wystarczy tloczek wkrecic jak w zwyklym zacisku.
Weź to rozbierz, wyczyść, wymień uszczelnienie tłoka i osłonkę gumowa koszty niewielkie a będziesz miał na lata święty spokój. Tłoczek widocznie nie wchodzi bo nazbierało się już dużo syfu, być może jakieś mało widoczne uszkodzenie osłony gumowej i też korozja samego tłoczka. Jak będzie miał wżery w tloczku to też niestety do wymiany. Na szczęście koszty...
Czasami czytając te wszystkie odpowiedzi aż się płakać chcę . Po pierwsze żeby cofnąć tłoczki odkrec silniczki hamulca ręcznego cofnij ręcznie potrzebujesz imbusy do silniczka i do cofania tłoczka . Cała magia . Po drugie jeżeli silniczki działają słychać je a hamulec zaciągnięty czyli zapieczone tłoczki (tu się kłania wymiana zacisku z tłoczkami lub...
Można też odkręcić silniczek i cofnąć ręczny kluczem założonym na ośkę wchodzącą na silnik. Zależnie od systemu, albo od razu wycofa tłoczek, albo go wyluzuje i trzeba go potem wcisnąć ręcznie
Przy wymianie tarcz musiałes wcisnąć tłoczek i podejrzewam że całe zaciski nie są w najlepszym stanie, szczególnie ta część tulei która była w płynie. Tu wymiana samych tłoczków może okazać się niewystarczająca,
A z samymi zaciskami u mnie jest problem z blokowaniem się tłoczków Więc w tym wypadku problemem mogą być same cylinderki. I marnej jakości manszety. To jest do ogarnięcia za grosze. Pod warunkiem że wewnętrzne powierzchnie samego zacisku już nie są zdeformowane. Przez źle pracujące tłoczki. Pozdrawiam.
Człowiek próbuje coś pomóc a wzamian - foch. Jak dziecko. Przykład tak abyś zrozumiał (zakładam, że masz auto): wyciek płynu hamulcowego z zacisku można naprawić na dwa sposoby. Zregenerować zacisk poprzez np wymianę gumek plus ewentualnie tłoczek lub wymianę całego zacisku. Podświetlenie matrycy też można naprawić na dwa sposoby (zakładając, że usterka...
Witam jestem po przeglądzie zacisków kół przednich . Dokładne czyszczenie , wymiana gumek . Tłoczek jest w stanie idealnym daje się przesunąć palcami . Aktualnie wyświetla się kontrolka ABS i kontrolka ręcznego . Mimo że jest opuszczony . Obstawiam sterownik ABS . Zastanawia mnie blokada kół przed regeneracją zacisków . Pytanie czy hamulec ręczny jest...
Widzę standardowe działanie "mechaników", czyli wymiana na nowe, zamiast zdiagnozowanie przyczyny usterki. A nóż się poprawi po wymianie. Sprawdził ktoś przed wymianą zaciski i tłoczki? Jeśli łożyska sprawne to po co wymieniać piastę?
To wszystko zależy od tego jaki tam jest hamulec tzw. ręczny. Jeżeli elektryczny i silniczki znajdują się przy zacisku to taki tylko cofamy tylko komputerowo, a jeżeli jest elektryczny ale silnik jest na pod autem a zaciąganie jest realizowane przez linki to takie tłoczki można wkręcić mechanicznie.
W zacisku nie ma żadnej elektroniki, tylko silniczek jako osobny moduł. Wymieniasz, ręcznie cofasz tłoczek w razie potrzeby i to wszystko. Skalibruje się sam.
Witam wszystkich. Trafiło mi się takie auto jak w temacie. Rozpadł się jeden klocek na tyle. Podłączyłem Launcha x431 wszedłem w F10 F11, hamulec ręczny, aktywacje, aktywacja modułu instalacyjnego i nic. Nie ma żadnej reakcji, czyli charakterystycznego dźwięku cofania zacisku. Moje pytanie jest takie. Czy tak ma być i trzeba mechanicznie wcisnąć tłoczek...
Skoro działo się tak przed rozebraniem zacisku i tłoczka to obstawiam rozwarstwiony przewód hamulcowy - wymiana na nowy.
klucz nasadowy Torx, ale nie wiem jaki 18, solidny a nie jakiś z marketu bo śruby będzie ciężko ruszyć. Potrzebny też przyrząd do wkręcania tłoczków w zaciskach. Zaciski też bardzo często wymagają regeneracji więc zaoszczędzisz sobie sporo czasu, nerwów i będzie zrobione jak należy jak pojedziesz z tym do warsztatu.
Wg mnie jest to objaw zużytych klocków (tarcie metal-metal). Wymiana klocków konieczna na pewno, a tarcz - to zależy od tego czy są mocno porysowane lub zużyte (chodzi o grubość). A przy tej okazji warto (ja tak robiłem) rozruszać tłoczek w zacisku oraz wyczyścić i posmarować prowadnice zacisku.
Tutaj nie ma silniczków przy zaciskach. Tłoczek jak pisałem wcisłem / wkreciłem w zacisk. Linki od ręcznego zluzowałem za pomocą cięgna od awaryjnego luzowania ręcznego. Idę teraz zakładać klocki.
Zaciski ci skorodują a tłoczek jak się nie zakleszczy to będzie płyn przepuszczał i cała tarcza razem z klockami zardzewieje. Sprzęgło hydrauliczne też masz na płynie a nie na oleju jak większość sądzi.
Nie ma takiego pojęcia "robisz co zlecono". Bo możesz mieć na zleceniu wymianę klocków hamulcowych a okazuje się, że trzeba prowadniki albo tłoczki wymienić. I co wtedy, na kwicie nie masz. Klient się nie zgadza, bo mu wujek powiedział, że tylko klocki. To co robisz, składasz na tym szajsie? Wymienisz mu klocki jak zaciski nie chodzą? Na szczęście 99%...
Witam po naprawie przeciętego kabla błąd wyświetlało nadal tzn. w momencie uruchomienia silnika błąd ABS wyskakiwał . Próbowałem rozłączenia akumulatora , bez zmian ale gdzieś uzyskałem info : że trzeba dodatkowo nacisnąć kilka razy hamulec . Bąd się zresetował po przejechaniu kilku km ze sprawnym układem . Na kasowanie komputerowe nie dojechałem ....
Spawanie króćca chłodnicy dało mizerne efekty. Płyn sączył się poniżej spawu. Nie było rady-wymieniłem chłodnicę na nową firmy Nissens. Przy okazji uziemienia samochodu, wymieniłem zaciski tylne typu Bosch o średnicy tłoczka 34mm na system typu Lucas firmy TRW - tłoczek 38mm. Wymieniłem oba zaciski razem z jarzmami. klockami i tarczami i linką hamulca...
Tu raczej chodzi o regenerację dźwigniowego napędu tłoczka. Naprawdę dużo zabawy. A wymiana samego zacisku (o ile nie uszkodzi się przewodu elastycznego) to szybka piłka. Przy okazji trzeba sprawdzić stan klocków i tarcz. Tarcze tylne w scenicu są drogie, bo stanowią jedną całość z piastami w których są osadzone łożyska.
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i od razu spróbuję doprecyzować: -przed wymianą stare zaciski zakleszczyły się, auto jechało ale hamulce po paru kilometrach śmierdziały i felgi były ciepłe. -po zdejmowaniu i próbie rozruszania jednego tłoczka wysunął się on na tyle, że nie dało się już z powrotem wszystkiego zamontować ani wsunąć z powrotem tłoczka...
Próbuję znaleźć odpowiedź w google ale nie mogę. W jaki sposób zgadnąć w którym kierunku wkręcać tłoczek w konkretnym samochodzie i w konkretnym zacisku? Zabieram się za wymianę klocków w scenic II 1.5dci i chciałbym przygotować się merytorycznie.
Byłem w SKP i problem pochylonego koła jest dlatego że są wyrobione gumy w tylnym zawieszeniu.Chociaz mechanik upiera się żeby wymienić sprężyny. Jeśli chodzi o tarcie to na sto procent wina hamulców zaciski i tłoczki do rozebrania i przeczyszczenia i powinno być dobrze. Z tego co się dowiedziałem to wymiana tych gum i zrobienia tylnego zawieszenia...
Wymiana płynu (producenci zalecają 5-7 lat). Jeżeli jest ABS/TC/ASR itp. robimy to na pracującym silniku (otwierają się kanały w pompie ABS) Podczas uzupełniania płynu pilnujemy by nie wlewać z bąbelkami. Jeżeli to ABS metoda odpowietrzania jest inna, zaczynamy od najbliższego koła od pompy LP-PP-LT-PT. Zacisk -tłoczek rozruszać czyli wcisnąć do oporu...
Witam wszystkich. Wymiana klocków hamulcowych zazwyczaj jest prosta, ale nie tym razem. Grzeją się i blokują tak jakby tłoczek nie wracał. Wymieniłem na nowe zaciski ,pompę, wężyki elastyczne, reduktor hamowania na belce myślę jeszcze o serwie jarzma chodzą leciutko nic nie zapieczone. Przed wymianą było ok. Pomocy może ktoś miał ten sam problem????
"Różnica sił hamowania" wygląda tragicznie :| Na początek: -wymiana płynu hamulcowego -odpowietrzenie hamulców -kontrola pracy zacisków hamulcowych - szczególnie lewego t.j. czy tłoczek oraz jarzmo swobodnie pracują -sprawdzenie cylinderków hamulcowych oraz samoregulatorów w bębnach z tyłu. Przynajmniej ja bym od tego zaczął :)
przód normalnie tłoczek wciskasz, tył musisz wycofać komputerem i dopiero wcisnąć tłoczek, po złożeniu tyłu komputerem zamykasz tylne zaciski i robi sobie sam albo musisz zrobić adaptację, czyli zaciski się jak dobrze pamiętam dwa razy zacisną i zwolnią.
Witam.Ostatnio Przerabialiśmy to w vw crafterze.Były zapieczone tłoczki w zacisku, tak że brały jedną stroną.Ale koledzy też mają rację bo w moim przypadku pomogła wymiana tarcz i klocków i zastosowanie odp.smaru na tłoczki bo niemiaszki zastosowali jakąś białą wazelinę
Witam, dziś zabrałem się za wymianę tarcz, locków, prowadnic w mojej polówce. Cały zacisk wyczyszczony, ręczny odbija lecz po wkręceniu tłoczka i ruszając dźwignią tłoczek nie wychodzi tylko delikatnie się wychyla po czym wraca. Wiele filmów przejrzałem i u innych ten tłok wychodzi cały ruszając dźwigną. Czy coś jest nie tak?
Smarów na rynku zatrzęsienie. A kiedy przychodzi co do czego wielu jak ja nie wie jakich użyć i do czego. W przednich hamulcach będę wymieniał tłoczki oraz sworznie/prowadnice zacisku. W tylnych wymiana sworzni/prowadnic zacisku i klocków+nowe blaszki. Jakich smarów użyć do tłoczków, jakich do sworzni/prowadnic a jakich po blaszek oraz zewnętrznych...
cofniecie się w rozwoju i bębny z tyłu Zaskoczeniem to jest ręczny na tarczach. Pozatym jest jak pisali - wymiana tłoczka i dobre uszczelnienie.
Z moich doświadczeń wynika , że diesel wychodzi prawie zawsze drożej w samych kosztach utrzymania ( o naprawach nie wspomne) Wszyscy piszą (ale bez konkretów) o problemach i kosztach serwisowania diesela to może ja konkretnie: sedan Mazda626 2.0D z 2000r kupiona w 2007r z przebiegiem (rzeczywistym) 192tys, miałem ją pięć lat do przebiegu ok. 295tys....
A tłoczki w zaciskach nie blokują ? Jak wyglądają pierścienie ABS ? Czy nie ma luzów na łożyskach ? :|
wymiana tłoczek wymiana zacisk wymiana zacisk kolumna
niebieski matryca blaupunkt tablet panel samsung rs68n
Dacia Logan 1.5 dCi – lokalizacja bezpieczników, skrzynki, schematy Bosch KGN367 – czerwony pasek pod ikonami temperatury na panelu po 4 dniach pracy