To chyba to https://obrazki.elektroda.pl/6654331900_...
40 Nm pierwsze dokręcanie 90 stopni drugie i 90 trzecie dokręcanie. Pokrywa zaworów 10 Nm. https://obrazki.elektroda.pl/6841383200_...
25 Nm potem 3 razy po 60°.
Ja dysponuję takimi danymi jak na screenie, zweryfikuj je jeszcze w innych żródłach. 1248620 1248621 Była jeszcze uwaga, aby sprawdzić czy śruby są 122Nm, jeśli nie, wymienić.
Sprzęgło nie ma nic do uszczelki pod głowica chyba że wymienili cały silnik. :D
Może się przyda
A to coś nowego. Bezkolizyjne diesle też są? Co do śrub głowicy - obligatoryjnie nowe. Nie ma czegoś takiego jak powtórne zakładanie starych i nie ma to związku z możliwością urwania. Przy okazji uszczelniacze zaworów sobie wymień.
U mnie identyczna sytuacja. Zatarł się po przejechaniu 400km , rocznik 2014 , 6600 motogodzin , przebieg 185tys. Czy ktoś zna przyczynę ?
Jak nie ruszysz tulei ( poderwiesz jej) to składaj i już. Tuleja ma wystawać o ile pamiętam 0,15mm ponad płaszczyznę bloku ale przy pierwszym montażu. Należy mierzyć liniałem w kilku płaszczyznach. Bywały uszkodzone bloki ( zwichrowana krawędź przylegania) i taki blok poddawało sie obróbce.
Głowica albo blok pękniety.
Uszczelka pod głowice grubość taka jak była.
Podsyłam momenty dla głowicy. :arrow: Grubość uszczelki raczej nie ma znaczenia po planowaniu głowicy w silniku z zapłonem iskrowym. :arrow: Nawet nie wiem czy można dostać grubsze, ja nie spotkałem i raczej nie ma takiej potrzeby, a nuż wskoczy do pełnych 55 KM :D :arrow: Głowicę trzeba splanować, krzywizna 0,05 mm to sporo :!:
To teraz sprawdź jak wygląda uszczelka. W którym miejscu puściła oraz sprawdź, czy głowica faktycznie była planowana. Jeśli głowica, jest dobra tzn. była planowana, to pozostaje uszczelka. ale nie koniecznie musi to być wina uszczelki, przyczyną może być także przegrzewający się silnik. Masz auto z gazem, więc teoretycznie pracuje pod większą temperatura,...
Śruby mierzysz jak są przewenżone to wymieniasz. Pomiar w połowie długości ( jakieś 3/4 gwintu, nie może być mniej niż 8,63 mm. Momenty dokręcania 1-17Nm 2-34Nm 3-90 stopni Kolejność 7 5 2 4 10 9 3 1 6 8 W ustawieniu łancucha nie ma żadnej filozofii. Koła na znaki, napinacz blokujesz cienkim drutem, slizgacz ma dopusczalne zużycie 0,5 mm.
Witam Będziesz potrzebował klucza dynamometrycznego ,żeby dokrecić głowice odpowiednim momentem (podanym w książce bądź w opakowaniu z uszczelką). jezeli chodzi o lepszą /gorszą to jak wszystko, możesz kupić oryginalną albo zamiennik(który osobiście odradzam). Jak wymontujesz głowice to będziesz wiedział czy trzeba planowac czy nie (nie powinna miec...
Witam, czy to prawda, że przy wymianie uszczelki pod głowicą trzeba planować również blok silnika?
Silnik Nissan H20-ll, moc 35kw, model wózka PDO1A18PQ, zasilany gazem fabrycznie zakładanym, pojemność 2,0 litra, gaźnik. Mam tylko takie dane. Dodano po 3 Ale to aż tyle by jakiegoś brudu wypłukał że zrobił się koloru ciemnego masła.
1:50nm 2:90° 3:90°
A czy ewentualnie spróbować osadzić głowice na silikonie? Nie widzę pęknięcia, ale niewykluczone, że jest tak jak piszesz. Dodano po 1 Udało mi się rozkręcić to jeszcze bardziej. Poniżej są 2 grube uszczelki, które uszczelniają przestrzeń którędy woda z głowicy trafia do wylewki. I teraz pytanie czy ich wymiana pomoże? I czy w ogóle znajdę takie uszczelki?
No może jakieś zdjęcie? Jak stara, znaczy PRL - standardowa armatura - to owszem są 2 podstawowe rodzaje głowic - ze śrubką, albo nakrętką do przykręcenia pokrętła. No chyba, że bardzo stara z lat 50/60 z głowicami takimi jak w zaworach przelotowych i porcelanowym pokrętłem, to jeszcze inne. A próbowałeś naprawy - wykręcić głowicę, wymienić oringi i...
pewnie smok
Po samym odkręceniu głowicy i wymianie uszczelki rozrządu nie trzeba ustawiać.
Witam szanownych forumowiczów jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość:-) Zakupiłem auto z walniętą uszczelką pod głowicą. Mam pytanie odnośnie wymiany uszczelki pod głowicą jeep cherokee 2.5td 85kW 94rok mniej więcej wiem jak przebiega ta procedura dokręcania tych głowic bo przy zakupie uszczelki była kartka z opisem co nie co znalazłem też w necie...
Początkowo złap główne te 30 niuta tak jak chcą ,a te mniejsze 20. Żeby w miarę rozłożyć siły. Dokręcaj główne z procedurą a te boczne wyrównasz na końcu. A jak zrobisz tak jak pisałeś też będzie ok.
Najlepiej poszukać w necie adresów i podzwonić podjechać pogadać ceny są zróżnicowane.;p
Witam - polecam chemiczny test na zawartość dwutlenku węgla w zbiorniczku wyrównawczym. W Szczecinie zapłaciłem 30 zł za taki test testerem i otrzymałem odpowiedź " na 99% uszczelka pod głowicą ". Wymiana uszczelki załatwiła sprawę. Pozdrawiam ; Marcin.
Link 1 FAI.
No niestety 250 pln to za malo....nawet jak mechanik popracuje spolecznie..... Nowy olej do silnika.... płyn chłodzący.... uszczelki do silnika.... sprawdzenie głowicy (płaskość) w warsztacie naprawy głowic i ew planowanie i co za tym idzie całkowita rozbiórka głowicy.....Powodzenia.
Miałeś robiony test na co2 w układzie chłodzenia ?
Co to za mechanik, bierze się za wymianę uszczelki pod głowicą a nie potrafi wyregulować zaworów. A to czy jest jedna, dwie, trzy, czy nawet sześć głowic nie ma żadnego znaczenia przy regulacji zaworów. Znaczenie ma to ile jest cylindrów, ewentualnie kolejność zapłonu.
Ruszyliśmy kolejny krok do przodu i chcieliśmy zdjąć pokrywę rozrządu z tymi 'wygryzieniami', po to by sprawdzić czy przechodą 'na wylot'. Niestety, osłonę możemy zdjąć w tym silniku tylko, jeśli mamy podnośnik (trzyma ją wał korbowy). Czy metalowa żywica epoksydowa lub ołów jest opcją do załatania tych wygryzień? Druga opcja to po prostu udać się do...
Płaszczyzna bloku do obróbki lub kiepskiej jakości uszczelka. pozdr
Najpierw załapuje tylko na jeden cylinder po chwili obydwa . Zalane garnki :cry: czeka Cię wymiana uszczelki pod głowica i planowanie
Kiedyś w zafirze wymieniałem sprzęgło to musiałem odkręcać parownik i rurki miedziane bo wszystko było na ramie którą trzeba wymontować.Ostatnio wymiana uszczelki pod głowicą w vektrze b ,taki kibel był w kablach że gaziarz dostał odemnie wiele długich i krótkich.Dobrze że nie słyszał.
Witam, Częstą przyczyną awarii uszczelki pod głowicą, a w dłuższym okresie eksploatacji również szybkie wyrabianie się panewek wału korbowego, powodować może taka pierdoła jak zbyt wczesny kąt wtrysku. Zwróć na to uwagę, zwłaszcza jeżeli Twój 3P pracuje głośniej od innych tego samego typu. Pozdrawiam vper
Witam, udało się bez wyciągania silnika, bez problemów poza wyjęciem wtryskiwaczy nad którymi mechanik spędził prawie tydzień, udało sie jednak na spokojnie i delikatnie wyszły wszystkie ale ściągacze musieliśmy dorabiać. reszta standardowo. dzięki pozdrawiam
Nie. Napinacz masz u góry , znak na kole pasowym , rozrząd chyba wiesz jak ustawić.
W tym silniku jest jedna grubość uszczelki. Wymiana śrub niekonieczna.
Wymiana uszczelki, planowanie głowicy, uszczelka kolektora ssącego oraz wydechowego, simering wałka rozrządu, ewentualnie uszczelniacze zaworowe przy planowaniu głowicy niech wymienią, kosztują grosze.
Co do lokalizacji dyszy składu mieszanki najpewniejszym rozwiązaniem będzie jak cyknę fotkę i zamiesczę na stronie tematu bo wiem że nie wszystkim tłumaczenie że to takie coś obok takiego czegoś może wiele wyjaśnić;) dokładne zdjęcie powinno rozwiać wątpliwości
A leci para z wydechu jak sie silnik zagrzeje? to kolego masz głowice do zdjecia i wymiana uszczelki oraz sprawdzenie głowicy czy nie jest pęknieta.
Przy wymianie uszczelki powinno wymienić się śruby na nowe.Uszczelki mają różne grubości, czy planowałeś głowicę bo sama wymiana uszczelki może nic nie dać.
ATD były dwie wersje. Z przed 2002 i po. Różnica jest w układzie rozrządu. Inny pasek i wywalili napinacz hudrauliczny i wsadzili zwykły sprężynowy. Druga zmiana to dłuższe świece żarowe i przez to inna grubość uszczelki pod głowice. Co do sprawdzenia czemu nie ma mocy. Sprawdź czy nie ma błędów. Turbo pompuje , przepływomierz przekracza 550-600mg na...
Łańcuchy wytrzymują ok 200 tyś km. Pompa wody, olej to minimum przy robieniu głowicy. Rozrząd jeśli ma więcej niż połowę czasookresu wymiany. Nie jest to naciaganie tylko i tak będzie to rozbierane przy robieniu glowicy. Za to powinno być taniej niż suma normalnych cen wymiany rozrządu i robienia głowicy osobne bo sporo roboty będzie wspolna.
Reklamacja usługi i tyle. Czy głowica była sprawdzana na szczelność czy tylko planowana?
witam posiadam eclipse 1g 2.0 16v 150kM problem tkwi w tym ze silnik strasznie gubi olej po ogledzinach silnika wszystko wskazuje na to ze olej sączy sie z pod uszczelki głowicy,dodam ze w układzie chłodzenie nie ma oleju anie tez płyn chłodzący nie poszedł do układu smarowania a wiec czy muszę planowac głowicę przy wymianie uszczelki i czy wogule moze...
Witam Padła mi uszczelka pod głowicą. Jak ściągnąć łańcuch rozrządu tylko z koła zębatego wałka, żeby nie przestawić rozrządu. Czy muszę zdemontować napinacz ? Wówczas poluzują mi się dwa łańcuchy.
Witam!Proszę o oszacowanie kosztów robocizny wymiany silnika w a8.Prace obejmuje wyciągnięcie silnika.Zdjęcie całego osprzętu i przełożenie do nowo zakupionego silnika.W nowo zakupionym wymiana uszczelek pod głowicami,remont głowic tj.planowanie,wymiana uszczelniaczy,dotarcie zaworów,załozenie nowego rozrządu,oraz włożenie silnika
O "w mordę jeża" widzę, ze szykuje się lepsza zabawa. Czyli prawdopodobnie aby dostać się do uszczelki muszę rozmontować cały ekspres. Niezły numer. No dobra, sprobuje i dam znać czy się udało.
sprawdz czujnik oleju i zmien mechanika
Witam muszę wymienić uszczelkę pod głowicą w mojej felici tylko nie do końca wiem jak wyjąć rozrząd aby go nie zruszyć ? Prosiłbym o opisanie jak zdjąć pasek rozrządu . Z góry dziękuje za pomoc :)
http://obrazki.elektroda.pl/3289437900_1... Na wale odkręcasz tylko 4 imbusy i zdejmujesz koło pasowe, nie ruszaj środkowej śruby ! Po zdjęciu kopułki palec ma być skierowany na kreskę na obudowie aparatu
Weź liniał i szczelinomierz i sprawdź płaskość powierzchni bloku. W zasadzie to liniał i świecenie latarką też dużo wyjaśni.
W jaki sposób dokręcałeś głowicę?
Witam. Temat rozwiązany, wymiana uszczelki pod głowicą pomogła. Pozatykane kanały przez uszczelniacz do chłodnic, nigdy nie wlewajcie tego syfu.
Jeżeli chodzi o mnie to mam schemat i widzę jak jest namieszane z tymi znakami ale nie jest to aż tak dramatyzujące
Sama wymiana uszczelki pod głowicą, nie ma się nijak do zużycia paliwa. Istotne jest to z jakiego powodu została wymieniona i co oprócz niej się jeszcze mogło stać. Mierzyłeś kompresję na cylindrach? Czy po złożeniu silnika była przeprowadzana regulacja instalacji?
To wypnij parownik z układu wodnego.
Przepraszam za przejęzyczenie. Ja nie pisałem że planowanie głowicy albo wymiana uszczelki po głowicą chociaż i jedno i drugie należy zrobić jednocześnie wpływa na luzy zaworowe. Pisałem że nie czeka się po wymianie samoregulatorów bo cóż da czekanie tylko trzeba odpalić auto aby owe samoregulatory dostały ciśnienie oleju i jak sama nazwa wskazuje wyregulowały...
Wiedziałem o tej wadzie, ale założyłem, że skoro silnik jest nowy to spokojnie 100 tys zrobie. Silnik Toyoty po 66 tys i wymiana uszczelki pod głowicą, śmieszne to aż.
Wymiana uszczelki pod głowicą
Cena 450 to trochę za niska cena. Upewnij się, że ten mechanik wie czego chce się podjąć. Pracy jest sporo, a zrobienie tego zgodnie ze sztuką to nawet kilkanaście roboczo godzin. Takie pieniądze to się płaci za jakieś polo czy clio. Kwota remontu zakreci się około 2000 tysięcy, to sporo jak na to auto dlatego większość idzie na łatwiznę i wymienia...
Nie dawaj żadnego sylikonu. Nie ma ustalonej kolejności ale zaczął bym dokręcać od srodka tak jak przy wymianie uszczelki pod głowicą
Jesli wałek jest głowicy to nie ma sensu ponownie regulować bo wymiana uszczelki nie ma wpływu na luzy zaworowe nie bo nivy jak
Jutro postaram się wrzucić.
Na jałowym auto może stać godzinami i sie nie grzeje temperatura na wskazówce dochodzi do połowy i stoi ogrzewania ciepłego w środku brak . Świadczy to o słabym obiegu cieczy chłodzącej czyli uszkodzonej pompie wody lub mocno zapowietrzonym układzie chłodzenia. Termostat wymieniony? Natomiast po trasie gdy przejadę kilka kilometrów auto zaczyna się...
Po serwisowaniu niby ogrzewanie jest ale ta maź się zbierała a teraz po założeniu nowej chłodnicy tej mazi nie ma no ale woda ze zbiorniczka znika. Więc chyba muszę sprawdzić te uszczelki... Chyba że ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? Przed wymianą chłodnicy były typowe objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Sama wymiana chłodnicy tego nie naprawi,...
Witam, jestem na etapie wymiany uszczelki pod głowicą, Opel Insignia 1.8, 140 km. Mam pytanie jak rozwiązane jest uszczelnienie tulei tłoka. Czy od spodu tuleja ma rant i oring jest dociskany przy skręcaniu i czy jest tam oring czy może miedziana uszczelka? Czy po obwodzie tuleja ma ze 2 oringi uszczelniające? Czy należy wymienić to uszczelnienie przy...
Silnik yanmar
Poprzednia wymiana uszczelki była z powodu wydmuchania? Była wtedy planowana głowica? Jeśli się tylko poci to myślę, że nie ma sensu planować głowicy (zakładając, że po ewentualnym wydmuchaniu poprzedniej uszczelki było to robione, jeśli zaś poprzednia była wydmuchana a nie było planowania to trzeba) ale to tylko moje zdanie, niech się wypowie ktoś...
Nie wiem skąd to sutkanie, ale ja miałem dokładnie takie same objawy. A zaczęło się u mnie od tego, ze auto zaczęło szarpac, wymieniłem świece i bylo ok ale po przejechaniu około 40 km zaczęło cos stukać i auto zgasło, gdy odpalilem auto bylo bez mocy i bylo słychać głośny stukot silnika, jakos dokulalem się do domu ale olej wlasciwie cały "zniknąl"...
Masz maź w zbiorniczku, ubywa Ci płynu a nic nie piszesz o tym by wzrastał poziom oleju. Skoro olej dostaje się do zbiorniczka to powinno być też odwrotnie. Tutaj turbina dostaje olej i chłodzenie z silnika więc problemem może być turbina - takie moje zdanie alem oczywiście mogę się mylić. Zacznij od pomiaru ciśnienia na tłokach. Jeżeli płyn dostawałby...
Dzięki wielkie, za odpowiedź :) tak też myślałem! Takich historyjek o taryfiarzach jeżdzących milion kilometrów niewielkim kosztem to mogłem słuchać jak w piaskownicy siedziałem :P temat uważam za zamknięty!
Sama wymiana uszczelki pod głowicą z uszczelniaczami oraz dotarciem zaworów to koszt około 500PLN. Planowanie głowicy 50-100PLN plus ewentualne prowadnice i zawory oraz kpl uszczelek i uszczelniaczy. Ceny z okolic W-wy. Polecam zacząć od próby olejowej sprawdzisz wtedy pierścienie i tuleje cylindrowe (dla nie znających tematu - sprawdzenie ciśnienia...
Witam, Czy podczas wymiany uszczelniaczy popychaczy potrzebna jest wymiana uszczelki pod głowicą? Czy rozkręcenie i wymiana sama w sobie jest trudna ?
Stary temat, ale może komuś pomoże. Pisałem kilka postów wyżej o wymianie pompki od webasto. Otóż cała historia zakończyła się wymianą uszczelki pod głowicą. Przelot był minimalny i lekko zapowietrzał się układ chłodzenia, wystarczało to jednak na zapowietrzenie nagrzewnicy. Po naprawie jeżdżę już dwa lata i wszystko gra.
Witam, Mam problem z manem TGA jak w temacie, ostatnia naprawa; sprawdzenie głowic pod ciśnieniem, wymiana uszczelek nie przyniosła żadnego efektu, ubywa plynu ok. 5l na 300km. Widać, że płyn wydostaje się z okolic 2-3 głowica. Proszę o pomoc gdzie może być jeszcze przyczyna. Za pomoc z góry dziękuje.
po wymianie uszczelki pod głowicą i ustawieniu zaworów 330 nie odpala Czy ustawienie zaworów oznacza regulację luzów, czy coś innego? Skoro wymiana uszczelki pod głowicą to być może woda w cylindrach i korozja. Więc pytanie o stan rozpylaczy i pierścieni tłokowych. Oczywiście ważny dopływ paliwa do pompy. Trzeba zrobić/sprawdzić coś więcej .
Wymiana uszczelki pod głowicą lekiem na wszelkie zło :) A układ paliwowy w ogóle był sprawdzany? Filtry wymienione? Pompa nie ma obawień? Czy wtryskiwacze dobrze i równo podają paliwo?
Witam Wszystkich Mama duży problem z uszczelką pod głowicą w CIVIC z 90r. silnikiem D16A6 zasilanie benzyna - gaz. Po raz trzeci wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Sinik był kilka razy przegrzany. Przy każdej wymiana uszczelki pod głowicą. Obowiązkowe planowanie głowicy nowe uszczelki pod kolektorach i nowe śruby, termostat wszystko elring. Przy ostatniej...
Dostała się woda ? skąd, z układu chłodzenia, czy z kałuży ? Głowicę sprawdza się na szczelność i ewentualne pęknięcia, nie wymienia od razu na nową. Uszczelki oczywiście obowiązkowo nowe
Witam wszystkich i proszę o pomoc. Zauważyłem wyciek płynu chłodzącego. Odstawiłem auto do mechanika. Diagnoza uszczelka pod głowicą. Wymiana uszczelki ,planowanie głowicy, wymiana rozrządu komplet z pompą. Poskładali i po 4 dniach ubyło 1 litr plynu. Dolałem bo mechanik stwierdził że może było zapowietrzone. Dwa dni później to samo. Co dwa dni dolewam...
Wymiana uszczelki pod głowicą, problem znikł. Znikł również problem gaśnięcia zimnego silnika na mrozie po wysprzęgleniu. Pozdrawiam
A ja jeszcze dodam od siebie (a wiem bo pracuje w handlu ta branżą), że części oprócz uszczelki dolnej są do takich głowic niedostępne. Można wymienić uszczelkę, ale tak jak napisał poprzednik trzeba idealnie dobrać do marki głowicy. Głowice można kupić w sklepie za 7-8 zł chinole lub kfa za jakieś 17-18 zł. Możesz tez tam założyć zwykłą głowicę suwakową...
Witam! Problem rozwiązała dopiero wymiana uszczelki pod głowicą, po tym zabiegu wszystko wróciło do normy.
Jak moge u siebie zdiagnozować czy wymiana uszczelki pod głowicą pomoże ? :)
zrob tak:odpal samochod chwile niech pochodzi po czym odkrec korek na clodnicy a najlepiej na zbiorniczku wyrownawczym i daj gazu. jezeli widoczny bedzie efekt bulgotania lub wysadzania plynu to na bank uszczelka.sprawdzic mozesz tez olej.jezeli na bagnecie widoczne sa "dwa stany"czyli woda i olej to tez wskazuje na uszczelke.byc moze wymienil na podrobke...
Podepnę się do tematu mnie też czeka wymiana uszczelki pod głowica 1.4 ABD proszę o przesłanie na mzetz91(at)interia.pl
Wymienaj uszczelke, planuj glowice, ewentualnie zaworki troszke dotrzec ( podocieraniu trzba skorygowac luzy na zaworach) i uszczelniacze na zawory wymienic ,poskladaj i jezdzij.
Witam czy komuś udało się rozwiązać problem ? Mam identyczne objawy silnik na zimnym pracuje cicho na ciepłym klekocze ... Przed wymiana rozrządu i uszczelki pod głowicą wydaje się że silnik pracował normalnie Olej 10W40 Elf Evolution 700 Sti wymienione wszystkie świece.
Miałem podobny przypadek ale w lagunie okazało się że lampka sygnalizowała uszkodzenie głowicy a konkretnie wydmuchana była uszczelka pod głowica. Wymiana uszczelki i planowanie głowicy pomogło.
Wymiana uszczelki pod głowicą pomogła. Oczywiście planowanie itp. Pozdrawiam.
To może opisz dokładnie co robiłeś, bo najpierw piszesz, że robiłeś wymianę uszczelki pod głowicą, za chwilę, że robiłeś remont, tylko nie wiem czego, silnika czy maszyny, a teraz twierdzisz, że ma się akumulator rozładować. Po prostu w prostym polskim języku opisz o co chodzi.
Wymiana uszczelki pod głowicą. Wymiana przesuwki i koła V biegu.
Musiałbyś sprawdzic pirometrem jak nagrzewa sie silnik i chłodnica ew. test CO2 w płynie czy nie skopana wymiana uszczelki lub głowica. W aucie w środku grzeje??? Jak nie może być pompa wodna i nie ma obiegu. Sam naprawiałes czy ktoś?
Nie zdziwiło kolegi to, że jak już wcześniej napisałem przed wymianą uszczelki pod głowicą i na misce olejowej nie miałem takiego spalania oleju? A czemu miało by mnie to zdziwić? Tak się stało dopiero po zdjęciu głowicy. Może zbieg okoliczności, a może nie. Niedługo będę rozbierał silnik i powiem o efektach. Czyli o złomowaniu silnika. Czytając powyższe...
Uszczelnić. Wymiana uszczelki pod głowicą pomoże.
Silnik rozebrany, zawory wydechowe 1 i 3 cylindra są popękane (zwłaszcza 3 i to bardzo), widać w nich szpary i dziury patrząc pod światło. Dziwne że to jeszcze jeździło w miarę normalnie. Części zamówione, zobaczymy co dalej, po złożeniu. PS. W planach - wymiana wszystkich wydechowych + dotarcie, wymiana uszczelki głowicy i złożenie.
Proszę o pomoc. Gdzie jest blokada pompy wtryskowej i czy trzeba ją zablokować (i jak to zrobić?) żeby zwolnić łańcuszek rozrządu? Czy wystarczy popuścić szpaner napinacza i się to nie przestawi? Muszę ściągnąć głowicę, bo poszła uszczelka pod głowicą. Czy po odkręceniu koła zębatego od wałka rozrządu głowica zejdzie?
Problemem okazała się uszkodzona uszczelka pod głowicą. Dodano po 33 Wymiana uszczelki pod głowicą.
wymiana uszczelki wymiana głowic seagate seagate wymiana głowic
uszkodzić kabel elektryczny nastawnik dawki paliwa krzyżak bębna bosch
amica piekarnik czujnik temperatura moduł komfort termet
Brak oświetlenia wnętrza w Golf 6 2009 - przyczyny i rozwiązania Brak oświetlenia drzwi i bagażnika w Golf 6 2009