Witam . W kolektorze puszcza uszczelka od strony pojemnika płynu chłodzącego . Są dwie uszczelki pod kolektorem , tam gdzie puszcza to zwyczajna zaślepka układu chłodzenia . By uniknąć wymiany całego kolektora , odcina się ten kawałek i dorabia odpowiedni kawałek tworzywa i uszczelnia się układ .Są tam dwie śruby mocujące . Miałem problem właśnie z...
wymiana uszczelek kolektora dolotowego na nowe, stare prawdopodobnie puszczały lewe powietrze. Nie udało się ustalić dodatkowych wad, pomimo tego problem znikł.
Primo wymiana 6 uszczelek kolektora i przepustnicy.
Ja właśnie rozwiązałem problem u siebie w Renault Clio 2 (2001) 1.4 16V ze skrzynią DP0. Objawy : - szarpanie przy zmianie biegów na zimnym - późna redukcja z 2 na 1 przy zatrzymywaniu na światłach - zmiany biegów w górę i w dół w nie odpowiednim czasie Przyczyna : - silnik łapał lewe powietrze w okolicy przepustnicy, co powodowało że komputer skrzyni...
Witam okazała się pęknięta skorupa od turbo i uszczelka kolektora Dodano po 1 Regeneracja turbo i wymiana uszczelki kolektora rozwiązało problem
Witam .Mam pytanie: jak wymienić uszczelkę pod kolektorem wydechowym w vicie 108 2,3 D 97r.Czy by to zrobić trzeba wyjmować silnik?A może jest jakiś sposób by uniknąć wyjmowania.Czym prysnąć szpilki by ich nie pourywać?Za każdą radę będę ogromnie wdzięczny.Pozdrawiam.
Wymiana uszczelki kolektora ssącego rozwiązała problem.
Wymiana uszczelki, planowanie głowicy, uszczelka kolektora ssącego oraz wydechowego, simering wałka rozrządu, ewentualnie uszczelniacze zaworowe przy planowaniu głowicy niech wymienią, kosztują grosze.
Standard w tym silniku-wymiana uszczelek kolektora dolotowego plus sprawdzenie szczelności całego dolotu.Do tego jak pisze kolega czyszczenie i adaptacja przepustnicy.Auto z lpg?
standardowo w tym silniku...sprawdzenie szczelności dolotu-zdejmij i dokładnie obejrzyj rurę łączącą przepływomierz z przepustnicą,sprawdź również rurkę podciśnienia do serwa hamulców,wymiana uszczelek(wszystkich ośmiu)pod kolektorem dolotowym,czyszczenie i adaptacja przepustnicy...do tego cewka,kable,świece...
Miałem kiedyś VW Lupo z takimi objawami, nieszczelny był dolot. Wymiana uszczelek kolektora, przepustnicy itd pomogła.
Przyjacielu ja mam bardzo podobny problem. U mnie trochę pomogła wymiana uszczelek kolektora wydechowego 6szt.) , a teraz myślę że to może być zawór westgate na turbinie.
Przyczyną moze być"lewe" powietrze-wymiana uszczelek kolektora dolotowego(ośmiu) Brudna przepustnica-czyszczenie i adaptacja,sonda lambda i przepływomierz Zczytaj i podaj błędy z ECU
U mnie było podobnie, jak zimny silnik to na pierwszych światłach gasł sinik, obroty falowały. Jak silnik się rozgrzał to wszystko było ok. Usterka zdiagnozowana. Silnik brał lewe powietrze u mnie pomogła wymiana uszczelki kolektora ssącego. (wcześniej robione były: silnik krokowy, regulacja zaworów, czyszczenie przepustnicy, sprawdzenie czujników i...
Czyszczenie i adaptacja przepustnicy plus wymiana uszczelek kolektora dolotowego(wszystkich ośmiu) w tym silniku to podstawa...Objawy pasują również do uszkodzonego czujnika lambda a dokładnie grzałki Dodano po 4 Nieszczelny kolektor wydechowy może powodować nieprawidłową pracę lambdy która wykrywa tlen w spalinach i zwiększa dawkę paliwa
Wymiana uszczelek przy kolektorze ssącym + czyszczenie przepustnicy i wymiana poduszki pod silnikiem tzw kości pomogło.
Wymiana uszczelek pod kolektorem plus czyszczenie i adaptacja przepustnicy-standard w tym silniku.Blad 515 to najczęściej „lewe powietrze”w kolektorze odlotowym
Witam, posiadam Lagunę 2, 2.0, 16v benzyna +gaz, nie mogę zdiagnozować problemu dlatego piszę tutaj. A mianowicie auto jak jest zimne przy 2,5 k-3 k obrotów dławi się, jak silnik lekko się rozgrzeje problem ustępuje. Na gazie nie ma problemu z dławieniem. Zrobione było: - czyszczenie przepustnicy oraz wymiana oringów - wymiana uszczelek kolektora dolotowego -...
W sobote jade na sprawdzenie własnie cisnienia paliwa oraz sprawdzenie i wymiana filtru powietrza a także na sprawdzenie uszczelek kolektora i katalizatora, bo na innym forum ktos mi podpowiedział ze też miał podobna przyczyne i pomogło wymiana uszczelki na kolektorze. A co do wtryskiwaczy to moze ich wymiana jest nie droga ale za to koszta samych wtrysków...
Ja mam swojego już ze 4 miesiące i jak narazie nic nie wymieniłem poza żarówkami świateł mijania. Powód - nic się nie psuje igła jak narazie - odpukać. Widzę tylko że zapowiada mi się wymiana uszczelki kolektora wydechowego bo trochę tamtędy mi wieje na silnik. Przebieg mam oryginał na 100% 220 tys. Jak by co zawsze mogę się podzielić jakimiś doświadczeniami...
Witam. Przeczytałem ostatnio post w którym opisany był podobny problem do mojego , co prawda w innym samochodzie. Rozwiązaniem była wymiana uszczelek kolektora dolotowego. Przemyślałem sprawę i jest to sensowne z powodu montażu gazu. Przyglądając się silnikowi myślę że trzeba było zdjąć kolektor do wiercenia otworów pod króćce wężyków od listwy. Ale...
Momenty dokręcania śrub były w instrukcji uszczelki głowicy oraz w instrukcji naprawy tegoż silnika, którą znalazłem w internecie. Tam już były momenty dokręcania kolektorów, dolotów itp.
Kolektor ssący składa się z 2 części. Rozkręcasz go na łączeniu - 5 śrub na imbusa. Później od ściany grodziowej jest jedna śruba. W sumie zdjęcie kolektora to maksymalnie 10min roboty. Ściągasz rurę od przepustnicy i powinno być wystarczająco miejsca a jak mało to odpinasz wąż od serwa i od systemu EVAP. Więcej roboty przy demontażu pokrywy niż przy...
Wymiana samej uszczelki kolektora ssącego nie jest zbyt skomplikowana. Klucz 13 i 8 to wszystkie narzędzia jakie potrzebujesz. Musisz odkręcić siedem nakrętek mocujących kolektor i prawdopodobnie poluzować wspornik bagnetu do kontroli poziomu oleju. Mnie to zajeło nieco ponad godzinkę, a robiłem to pierwszy raz i to bez żadnych "pomocy naukowych"
Wtryski poszły do sprawdzenia. Zfrezowanie dwóch zapieczonych podkładek wtryskiwaczy. Kontrola pompy bo mam opiłki w baku, ale raczej to opiłki nabyte na stacji benzynowej, bo te pompy ponoć nie opiłkują. Pompa ssąca jest z elementów stalowych a opieki w baku brązowe. Auto chodziło ogólnie, ale ma 400tys więc chciałem trochę przejrzeć. Wymiana uszczelki...
Czy przy wymianie uszczelki pod kolektorem w Chryslerze Voyager 2,8 CRD 2005 konieczne jest wyjęcie silnika? Przecież tam nie ma dojścia.
Witam Wszystkich Mama duży problem z uszczelką pod głowicą w CIVIC z 90r. silnikiem D16A6 zasilanie benzyna - gaz. Po raz trzeci wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Sinik był kilka razy przegrzany. Przy każdej wymiana uszczelki pod głowicą. Obowiązkowe planowanie głowicy nowe uszczelki pod kolektorach i nowe śruby, termostat wszystko elring. Przy ostatniej...
witam, walcze od dluzszego czasu z moim PT i jak na razie pomysly sie skonczyly. moze szanownym forumowiczum uda sie cos podpowiedziec ? Chrysler PT cruiser 2.4 150KM benzyna + gaz lovato smart krotki opis przebiegu choroby objawy niezalezne od tego czy benzyna czy gaz: - nierowne obroty (cały czas, niezaleznie od temperatury), wprowadzaja silnik w...
A chociażby taka, trzeba tylko dobrać średnice, jest tego w sklepach od groma. http://kolektor.net.pl/galeria/?uszczelk...
Niestety ale wszystko się posypało - trzeba było wymienic kompletny rozrząd z pompą wody, zdjąć głowice i cały osprzęt, który jest przypisany do głowicy wymienic na nowy. Zakres prac, który był wykonany to: Regeneracja głowicy, wymiana uszczelki podgłowicą, wymiana uszcelek kolektorów, wymiana dżwigienek zaworowych, wszystkie płyny łącznie z olejem....
To sprawdź czy się obraca, i jeszcze powinien być przewód z kolektora ssącego do pompy wtryskowej który steruje dawką paliwa poprzez ciśnienie powietrza w kolektorze dolotowym.
Witam. Poprawnym rozwiązaniem jest wymiana gumowej uszczelki pod kolektorem ssącym jeśli jest tylko ona zużyta. A jak się to robi w praktyce to czytamy( obcinanie kolektora jakieś uszczelniacze itp.) Sam demontaż kolektora jest trochę ciężki na silniku zabudowanym w tym samochodzie. Trzeba się pocieszyć nie ma samochodu w którym wszystko idealnie się...
Ad 1. Arkusz na uszczelkę kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym. Powinien być odporny na temperaturę oraz olej. Grubość sprawdź starej i wtedy dokonaj zakupu. Alternatywa dla uszczelki to na przykład masa uszczelniająca do mis olejowych Dirko. Informacje o tym produkcie znajdziesz w internecie. Ad 2. Bardzo możliwe, że będziesz musiał ściągnąć kolektor...
Cześć, dziś odpisał mi mechanik w kwestii zakresu i kosztu diagnostyki: Podstawowa czynność od której należy rozpocząć sprawdzanie samochodu to: diagnostyka komputerowa silnika oraz kontrola kompresji z jednoczesną kontrolą stanu świec zapłonowych (z wymianą świec). Czynność ta wiąże się z koniecznością demontażu kolektora dolotowego. Przy ponownym...
Jako że to ma być klasyk poszła głębsza renowacja -wymiana uszczelek silnika -planowanie głowicy -sprawdzenie kondycji wałków, zaworów -wymiana całego rozrządu + pozostałych pasków -uszczelki kolektorów, przepustnicy Jak przekroczy to wkręca się dalej do końca, jeżeli zmienimy z 1 na 2 przy odcince opony zapiszczą. Podciśnienia wyglądają okej, nie słychać...
witam. Jestem posiadaczem auta.Renault Scenic 2 1.9 dci 120km. Auto w zeszłym Miesiącu przeszło mały remont,regeneracja turbo,wymiana uszczelki pod kolektorem,wymiana uszczelki pod miską olejową i porządki w instalacji.Dla wygody wyciągnąłem silnik aby mieć do wszystkiego lepszy dostęp po zrobieniu wszystkiego po zalaniu oleju i po podłączeniu całej...
U siebie problem rozwiązałem. Okazało się, że była nieszczelność pomiędzy korpusem przepustnicy a kolektorem dolotowym. Wymiana uszczelki pomogła...
Witam Wszystkich Mama duży problem z uszczelką pod głowicą w CIVIC z 90r. silnikiem D16A6 zasilanie benzyna - gaz. Po raz trzeci wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Sinik był kilka razy przegrzany. Przy każdej wymiana uszczelki pod głowicą. Obowiązkowe planowanie głowicy nowe uszczelki pod kolektorach i nowe śruby, termostat wszystko elring. Przy ostatniej...
Zamontowałem przedłużkę do sondy lambda i problem już nie występuje. Wcześniej jeszcze robiłem remont silnika, ale to nie pomogło, m.in. nowa UPG, uszczelki kolektorów, regeneracja głowicy.
Jak śmierdzi spalinami to stawiam na nieszczelność układu wydechowego, choć patrząc z drugiej strony nie miały by się raczej jak dostać do kanału. Proponuję sprawdzić drożnośc śrubek z dziurkami co spaliny w przypadku nieszczelności uszczelki pod głowicą wywalają spaliny na zewnątrz. Wymiana uszczelek pod kolektorami to koszt 5 zł i zabawa z 30min....
Odpowiem tu na pytanie niejednego użytkownika o wysokie obroty silnika K4M 1.6 16V. W 80% za wysokie obroty tego silnika ponosi winę uszczelnienie przepustnicy. Na przepustnicy mamy dwie uszczelki - jedna grubsza (ta, na której jest puszka z filtrem powietrza) i ta nieco cieńsza, która uszczelnia przepustnicę z kolektorem ssącym. Często wymiana uszczelek...
Jakie propozycje poza wymianą uszczelki kolektora? Sprawdzić impulsy sterujące na wtryskiwaczu.
Możliwe, że to ta niedziałająca sonda za katem ale różne są o tym opinie. Według większości ta sonda służy tylko do diagnostyki katalizatora ale mi się nie chce w to wierzyć. Bez znaczenia czy trzymam silnik na wolnych obrotach czy gazuje to sonda pokazuje na zmianę 0,02V 0,03V co moim zdaniem jest stanowczo za mało. Do tej pory zrobiłem: 1 czyszczenie...
Witam wszystkich, od 6 lat posiadam auto Ford Puma 2000 r z benzynowym silnikiem 1.7 ( od zawsze bez LPG). Problem wygląda następująco: czasami auto potrafi odpalić dosłownie na sekundę i zgaśnie. Po wystąpieniu tego defektu aby uruchomić silnik muszę wyłączyć i włączyć zapłon ponownie, wcisnąć pedał gazu do końca i po 2 sekundach kręcenia auto odpala...
Długość szpilek do przykręcania głowicy, jeżeli ich nie masz zamiaru wymieniać, uszczelniacze na wałki jeżeli się pocą, nowe uszczelki pod kolektory, świece jeżeli maja spory przebieg, uszczelka pod klawiature
Chciałem się zapytać czy aby na pewno droga postępowania w tym przypadku jest słuszna. Otóż jestem na etapie pół remontu silnika w Oplu Astrze 1.4 90 KM 16 zaworowy, z gazem. Remont jest z powodu tego, że do układu chłodzenia przedostają się spaliny, co wykazała diagnostyka w tym kierunku. Wcześniej z pompy wody wywaliło króciec i musiałem holować auto...
podmieniałem żeby zobaczyć czy to może wina świec. Ale po co, skoro tam są dwie świece obok siebie w kolektorze ssącym?
Może wymienię uszczelki kolektora ssącego dolotowego ?
wszystko ok,tylko dlaczego sa uklady z grzejnikow w pionie i nikt nie narzeka? narazie to jest tylko twoja opinia,moze ktos jeszcze sie wypowie.. odnosnie uszczelki okiennej to przy wysokiej temperaturze kolektora moze z czasem sparciec i niebedziesz wiedzial kiedy namoknie ci ocieplenie welna wiemy jak chlonie wode,chyba bedziesz mial wiecej roboty,wydzieranie...
kompresja sprawdzona jest ok rozrząd wymieniony dziś dwa miesiące temu były poprawiane klapki kolektora dolotowego + wymiana wszystkich uszczelek a możesz podpowiedzieć jak sprawdzić zawory ?
Toczę boje z silnikiem M112, który po wymianie uszczelek pod pokrywami zaworów i kolektorem ssącym stracił moc i po rozgrzaniu nie chce jechać. Już wcześniej nierówno pracował na jałowych obrotach na ciepło, ale po wdepnięciu gazu szedł jak przecinak. Mechanik który wymieniał uszczelki stwierdził, że oni robią w 99% diesle i nie mają zaplecza żeby dłubać...
Witam zapraszam do dyskusji i opinii, mam zamiar oddać Insignie A 2.0 cdti A20DTH, 196 tys przejechane, na wymianę uszczelki smoka, wymianę kolektora dolotowego, nowy już bez klap, chciałbym aby mechanik profilaktycznie wymienił też panewki korbowodowe i tu pytanie, czy to dobry pomysł, jeśli nie to dlaczego? Jakiej firmy panewki kupić w razie czego....
Bardzo często wydmuchuje się uszczelka pod kolektorem ssącym i dokładnie jest efekt jw. Sama uszczelka nie droga, ale wymiana upierdliwa.
Wymień uszczelkę między kolektorem a głowica Nam jest również bardzo miło powitać nowego kolegę! No tak: wymiana wspomnianej uszczelki to tak jak "splunąć". Robota na 5 minut - tym bardziej, że test niczego nie wykazał. Ja bym podpiął wakuometr do instalacji podciśnienia. Większość błędów to zbyt niskie podciśnienie.
Kolego mariuszstromecki: Czy możesz napisać czy rozwiązałeś problem z nierównymi/spadającymi obrotami? Ja mam podobny, jeśli nie identyczny, problem i już walczę z nim od kilku ładnych miesięcy. Posiadam Mazdę 626 '99 1.8 100PS + LPG (Stag 300). Rzeczy, które już wyeliminowałem przez poprawki i wymiany: przewody wysokiego napięcia (wymiana na nowe japońskie),...
W tym silniku należy zrobić tak: wymiana świec, przy okazji wymieniamy koniecznie uszczelki na kolektorze dolotowym (takie zielone), jak to nie pomaga to czyścimy przepustnicę. To powinno już pomoc i rozwiązać problem w większość przypadków. Jeśli nie, to możemy wymienić kable, sprawdzić sondę lambda i wymienić cewkę. Ja przy zmianie świec zawsze wymieniam...
Z zawyżonymi obrotami na biegu jałowym i przy przełączaniu biegów miałem identyczny przypadek. pomogła wymiana uszczelki m-dzy kolektorem ssącym a szprycą-wessało ją k.... do kolektora i idostawał lewego powietrza. Silnik krokowy sobie nie radził ( zamknął dokładnie zawór dodatkowego powietrza- ale to niewiele dało-powietrze dostawało się przez uszkodzoną...
Przemo chodzi o to czy np. rozrząd należy wymnienić na nowy skoro ten ma około 20 tyś ... ew co mogło spowodować to przeskoczenie .. bo auto normalnie odpalone po czasie zgasło i tyle no i czy ta cena nie za wysoka .... oto co niby musi zrobić .. Witam przesyłam zakres napraw laguny demontaż i montaż głowicy naprawa głowicy czyli plnowanie wymiana zaworów...
wymiana uszczelki pomoglo darfur5 mial racje
Tak, te właśnie 6 śrub. Odkręcić przewody paliwowe. Zmieniłem i jest poprawa. Dzięki Tomek - przekazuję pkt-y. Niestety pojawił się kolejny problem: przedmuch na uszczelce ostatniej głowicy. Czy wymiana jednej uszczelki nastręczy sporo roboty? M.in. czy wystarczy odkręcić kolektor ssący/wydechowy tylko na ostatniej głowicy? Teraz już wiem, że ostatni...
A co ty na gazie jeździsz czy co? Że ci wypala zawory. Kupiłem ten samochód od znajomego, wypalone zawory odziedziczyłem po nim :D W ramach remontu: - Planowanie głowicy wraz z wymianą zaworów. - Wymiana pierścieni tłokowych - wymiana uszczelki pod głowicą, uszczelki kolektora ssącego i wydechowego itd. - wymiana simering-ów pokrywy dekla zaworów....
witam. przepraszam ze dopiero teraz ale dzieki za wszystkie porady. uszczelka pod kolektorem powodowala ciagniecie lewego powietrzai wymiana pomogla. dzieki
Ogólnie to powiem tak, autko stało trochę i się naprawdę samo zepsuło, szyba od strony kierowcy się nie opuszcza itd. jakieś błędy opc itd. wcześniej robiłem 100 km dziennie do pracy i było Oki toki, teraz trza Balbinkę przeprosić i takie cyrki się dzieją. Dodano po 4 No też tak mi się wydaje, że gdzieś to powietrze łapie lewe, bo wcześniej było ok....
Z tego co zauważyłem to rozkręcenie głowicy w s900 maksymalnie powinno zająć 1h. DUżo wężyków, kolektor wydechowy, płyn chłodniczy.
JA natomiast posiadam renault 5 z takim samym silnikem i jak odpalam samochód to na biegu jałowym jest 1500 obrotów i pisk straszliwy byłem u gaxnikowca- wtryskowca i dokręcił te śruby do trzymają obydwa kolektory ze soboą i na chwile ustało i obroty się wyrównały ale nadal piszczy. Sądzę ze czeka mnie właśnie wymiana tej że uszczelki łączącej 2 kolektory...
1. Auto wyposażone w przepływkę - czyścić podmienić od innego, nie stosować zamienników. 2. Pomiar czujników wałka G40 i wału G28 tylko na oscyloskopie lub podmiana, inne pomiary to shit 3. Jeżeli w aucie coś było robione i potem awaria - robimy to jeszcze raz (np. rozrząd - usawienie, filtr paliwa i rurki czy nie pozamieniane i filtr w złą stronę założony)...
A więc odpowiadam sam, może komuś się przyda… Kolektor trzeba odkręcić, ale nie ma z tym problemu. Całość operacji wymiany uszczelki, wraz ze spuszczeniem płynu chłodniczego i ponownym napełnieniem, wymiana filtra oleju przy okazji - wyniosła ok. 3 godziny…
Ok. Dzieki panowie za pomoc. Dam znać jak mi poszło. Narazie zbierałem info.. teraz sobie pozamawiam rozrząd, uszczelki do kolektorów, paski i będę się zabirał za robotę.
Samochody, które wymieniasz (nie wiem jak u Volvo), są raczej podatne na korozję. Żona użytkuje Citroena C4 z 2005r , bo się do niego przyzwyczaiła i nie myśli o zmianie na nowszy. Silnik ma 90 KM nie ma DPF- u ani też dwumasy, spala 4,5 do 5l oleju. Samochód sprowadziliśmy z Francji miał przejechane ok. 12 tys. km. Uderzony był w prawy bok i przewrócony...
Witam, podczas wymiany sady zdejmowany był kolektor przepustnica umyto i uszczelniono Ja u siebie miałem podobny problem z którym długo walczyłem (Scenic 1,6 16V 1999r. silnik K4M700). Okazało się, że pomogła wymiana o-ringów przepustnicy i dobre uszczelnienie kolektora dolotowego silikonem temperaturowym. Od tego powinieneś zacząć i te o-ringi bezwzględnie...
Witam serdecznie. Otóż od pewnego czasu mocno gwiżdże mi turbosprężarka a także w intercoolerze pojawiają się większe ilości oleju. Szykuje się do regeneracji turbosprężarki, a dokładniej do wymiany samego rdzenia zwanego też korasem. I w związku z tym mam kilka pytań w celu jej demontażu. 1. Czy trzeba od głowicy odkręcać króciec ssący oraz wydechowy...
Witam wszystkich żądnych wiedzy i nauki :) dziś byłem na warsztacie u pana kazia, regulacja obrotów, zapłon, wymiana uszczelki pod kolektorem, kabli WN, Świec + pewne spostrzeżenia :/ A mianowicie wygląda na to, że ustawienie zapłonu względem punktów, jest nie możliwe :/ gdyż są różne ciśnienia na garach :( jak mierzyłem, ok miesiąc temu [11, 10.8,...
Przerabiałem bardzo podobny temat w Vectrze B więc mogę coś dodać od siebie, może coś Ci pomoże w tym dylemacie bo ja miałem tak samo. Ja zdecydowałem się na remont silnika i wyszło to ostatecznie nieciekawie. Remont samej głowicy (planowanie, wymiana zaworów, szlifowanie gniazd, uszczelniacze, 2 popychacze) wyniósł mnie jakieś 3-4 lata temu z tego...
Panie i Panowie. CEED 1,6 CRDI. Padła fabryczna turbina (360 tyś). Nowa (regenerowana) została założona. Działa sprawnie ale wyje. Krótki rys: 1. Pierwsza turbina regenerowana, została założona i po zdiagnozowaniu wycia, została wymieniona na inną regenrowaną (i tak 4 razy). 2. Wymiana to : WYmiana wszystkich uszczelek od kolektora wydechowego aż do...
Takie objawy jak podszarpywanie itp na różnych obrotach może powodować nieszczelność uszczelek w kolektorze ssania . Po jakim czasie twardnieją kurczą się i wtedy można szukać przyczyn do usranej śmierci ( np jak przepustnica , instalacja elektryczna czy tez skrzynia biegów ) . Polecam wymianę uszczelek pod kolektorem ssącym wszystkim którzy mają problemy...
Pytałem też o coś. Nie przeszedł testu szczelności Był nieszczelny na wylocie ze zbiornika, wymiana uszczelki załatwiła sprawę. Dzięki za rady, może jutro to ogarnę, załatwię kompresor i odpowietrzę układ.
Witam. Około 4tygodni temu sam wymieniłem uszczelkę. Wszystkie potrzebne narzędzia miałem, oryginalna uszczelka po głowice i kolektor to koszt 36zł! Problem ustał, wszystko działa jak powinno. Pozdrawiam. Ja kolektora nie odkręcałem, odkręciłem tylko wężyki, głowica, kolektor, gaźnik został. Przyznasz sam, że wymiana uszczelki nie była skomplikowana....
Można jakoś sprawdzić szczelność uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy? Widać mokre trzonki po zdjęciu kolektora. Przy takim spalaniu oleju to może w ogóle zapomnieli je włożyć.
Ja bym sprawdził uszczelki pod kolektorem ssącym, gumki lubią puszczać a lewe powietrze .......
JeSli dobrze rozumiem to masz instalacje gazową z parownikiem (to taka okrągła puszka ) z doprowadzonum gazem z zaworka i dwoma węzami wodnymi oraz jednym grubymodpływowym gazowym który leci do zaworka proporcjonalnego sterowanego silnikiem krokowym(4 druty) i dalej wąż do palnika pomiędzy filtr powietrza a wlot kolektora ssącego. Całość jest sterowana...
Miałem problem,że nie odpalała rano. Po podłączeniach do komputerów wniosek był jeden wymiana pompy -czytaj ok. 4000 zł. Zmieniłem mechanika.Ten wymienił mi uszczelki pod wtryskami + czyszczenie kolektora. Po tej naprawie od dwóch lat pali bez zarzutów. Być może mój przypadek jest odosobniony ale pytajcie innych mechaników bo nie zawsze wymiana pompy...
witam !! Zacznę od historii ponieważ z podobną usterką wylądowałem kiedyś w serwisie i niestety nic nie znaleziono a silnik miał dokładnie takie same objawy jak opisujesz. Proponowano mi wymianę komputera trzy razy świece dwie pełne diagnostyki i ??? nic!!! Pojechałem do specjalisty z polecenia, czekałem 2 godz na przyjęcie i he he zapalił papierosa...
Odkręcisz 3 śruby wypniesz wtyczne i wyjmiesz zawór. Umyć znywaczem lub specjalnym środkiem cleaner egr. Uszczelka jak nie będzie mocno spłaszczona możesz założyć starą. Czyszczenie kolektora sobie odpuść.
Możliwe, że autotune wymaga zresetowania. Wiedza tajemna jak to zrobić bez interfejsu. Sprawdziłbym czy skrzynia korbowa jest szczelna (uszczelniacze, kolektor ssący). Gaźnik w dalszym ciągu podlega naprawie i regulacji, m. in. membrany, filterek, zawór iglicowy, poziom paliwa (0.55 mm ponad płaszczyznę uszczelki). Wymiana gaźnika wymaga przeprogramowania...
Właśnie to zrobił, zatykając dolot. Jeżeli to jest metoda na sprawdzenie szczelności kolektora to ja wysiadam. Aby silnik nie zgasł po zatkaniu przepustnicy dziura musiałaby być wielkości szczeliny przepustnicy, a więc bardzo duża. Lewe powietrze może dostawać się też oringami przy wtryskach, chodzi o bardzo małą nieszczelność. Na początek można zdemontować...
uszczelkę pod kolektorem wydechowym obejrzyj możliwe ze jest przepalona i spalinki uciekają nie tworząc ciśnienia dla turbiny
Elo, Bujałem się z tymi obrotami ze 2 dni... Przyczyną było ....fałszywe powietrze. Aby to zdiagnozować tj. miejsce zasysania- zastosowałem samostart. Na pracującym silniku trzeba psikać w podejrzane miejsca i obserwować reakcje silnika. U mnie powietrze przedostawało się przez uszczelkę kolektora ssącego na 4 cylindrze. Od góry kolektora i kolektor...
Fiat tempra 91' 1,6 gaźnik weber 32/34, moduł DIGIPLEX2 (1cewka). Opis kilku usterek ktore udalo sie usunąc. 1. zgasły zegary - należy poprawić masy w komorze silnika po stronie kierowcy na podlużnicy jest kilka kabli ktore po pewnym czasnie traca masę, u mnie znowu zaswiecily po wyczyszczeniu. 2. nierowne wolne obroty zachowuje sie jakby nie palił...
Jeżeli siłownik porusza klapy przy gwałtowniejszym dodaniu gazu to raczej membrana jest cała. Przy uszkodzonej będzie słychać syczenie przy gwałtownym dodawaniu i puszczaniu gazu no i siłownik może nie działać zawsze lub wcale. Mam taki silnik u siebie i też miałem podobne problemy. To zrobiłem w nim 4 rzeczy. 1. Czyszczenie i kalibracja przepustnicy....
Od końca, :) radiatory-żeberka chłodnicy i intercoolera, czy nie są pozatykane brudem. Przedmuchaj sprężonym powietrzem, tak by tych blaszek między kanałami nie rozwalić. Sprawdziłbym termostat czy się nie zablokował, czy pompa wodna jest sprawna. Po uruchomieniu silnika powinien być widoczny wyraźny przepływ płynu w zbiorniczku przy sprawnej pompie....
Sprawa ma się następująco. Maszyna padła podczas jazdy w mieście normalnej eksploatacji z dnia na dzień i podejrzenie od razu padło na turbinę więc została wymieniona a mechanik który to robił doradził abym założył sobie od 110 konnego bo taka sama i mocniejsza podobno wię poszedłem tym śladem. Niestety po wymianie efekt ten sam. Drugi spec postanowił...
uszczelki pod głowicę,kolektory,pokrywę zaworów może uszczelniacz wałka planowanie głowicy 50 zł wymiana koszt co najmniej 250 zł Dodano po 50 ceny uszczelek dowiedz się w sklepie
musisz zdemontować cały kolektor ssący, uszczelki są dość drogie, pamiętaj aby wymienić te okrągłe na pokrywie zaworów.
Troszkę z opóźnieniem ale podsumowuję usterkę. - założona turbosprężarka po regeneracji, - wymieniona uszczelka pod głowicą, pod kolektorem wydechowym, ssącym, pokrywą zaworów, - uszczelniacze zaworów, - planowanie głowicy (minimalne), - wymieniona kupa innych uszczelek, siemeringów, uszczelniaczy itp, - wymiana oleju, filtra oleju i płynu chłodniczego....
Zacznę od początku.Miałem mały wyciek.Okazało się że na wtryskach więc decyzja o wymianie kompletnego uszczelnienia wszystkich wtrysków.Przy okazji wymiana przelewów, uszczelki vacum pompy, czyszczenie kolektora i poduszki tylnej silnika.Części to uszczelka pokrywy zaworów, górna i dolna kolektora, uszczelka vacum pompy plus komplet uszczelnienia zaworów...
Sprawdzałem już w ten sposób (zatykając ręką), ale zatykałem wlot powietrza do filtra i silnik gaśnie. Nie mam doświadczenia, żeby stwierdzić czy nie dzieje się to za wolno. Co do kolektora wydechowego, sprawdzę jutro przed wymianą uszczelek. Pozdrawiam
a jak jest z silnikiem 1.6 8V Witam,problemem tych silników jest delikatna przepustnica i uszczelki pod kolektorem .Ja osobiście jeżdżę Golfem z tym silnikiem -AKL już 12 lat i większych problemów nie miałem .Czyszczenie i adaptacja przepustnicy oraz wymiana wspomnianych uszczelek to raptem godzina roboty a silniczek chodzi jak nowy(106000 przebiegu).
Witam Okazało się, że z Danielem blisko siebie mieszkamy :) Jutro robimy moje auto. Padł siłownik podciśnieniowy (taka pompka), która porusza właśnie klapami. Niestety brak zamienników tego ustrojstwa i cena to 490 zł. Do tego uszczelki pod listwe wtrysków, pod kolektor i pod przepustnicę. Razem ok 600 zł. Z tego co mi Daniel tłumaczył (głównie to on...
Będąc już na czwartym biegu, to ile miałeś w tym samym czasie obrotów silnika?. Domyślam się, że w tym czasie zmieniłeś na ręczne zmiany biegów, bo inaczej nie byłoby pewne na jakim biegu jedziesz. A więc pytanie: Czy obroty silnika były dużo wyższe niż powinno, dla przykładu: Jadę sobie 80 km h, a obroty silnika na zegara 4 tys. (Opisz dokładnie)...
Witam. Przez weekend zrobiłem mały remont silnika w alfie. Wymiana oleju, rozrusznika, świec, kabli, filtra oleju, uszczelek pod kolektorem. Wczoraj odpaliłem samochód, pochodziła z 5minut i nagle zgasła bez żadnego parskania, falowania itp. Próbowałem ją odpalić lecz bez skutku. Pojechałem na stacje po benzynę, wlałem do alfy i nadal nic. Nawet nie...
wymiana uszczelki kolektora wydechowego wymiana uszczelki kolektora astra uszczelki kolektora ssącego
mieszanka paliwo otwieranie centralnego zamka awaryjne klawiatura zalać spirytus
Kalibracja ekranu Navitel 700 - jak odblokować? Ekonomiczne ustawienia sterownika Key Elco RK-2006 SPGM dla pieca na pellet