Guide dotyczy ogólnie samochodów PSA czyli citroen peugeot z silnikami benzynowymi 8V z serii TU. Pacjent : citroen saxo 1,1 TU1M z 98r. Przebieg 202kkm. Poza rozrządami i regulacją luzu zaworowego nic przy silniku jeszcze nie robione. Brak wycieków oleju (przede wszystkim nie ciekło z pod uszczelki pod głowicą z kanału olejowego – nad alternatorem...
Membrana pomiarowa nie była twarda? Problem z falującymi obrotami biegu jałowego to często objaw zużytych uszczelniaczy wału korbowego lub niewłaściwej regulacji mieszanki biegu jałowego (śruba/dysza L). Problemy z gaśnięciem i zupełną niemożnością odpalenia to często objaw zbyt słabej energii iskry (długości iskry), doraźnie pomaga radykalne zmniejszenie...
ustawiasz wał tak, żeby znaki na kole pasowym się zgrały, robisz 1 i 4, następnie przekręcasz wał o 180 stopni żeby podeprzeć 2 i 3, potrzebne będą szczypce do wyciągania uszczelniaczy i przyrząd do ściskania sprężyn czas zabiegu około 4 godziny (trzeba uważać podczas rozpinania zamków żeby nie wpadły do silnika - np. przykładać magnesik na teleskopie...
Witam. Auto tak jak w temacie. Silnik 899SPI na wtrysku. Niestety pali olej. Około 0,9l/1000km. Kompresja wręcz książkowa. Moc w normie. Kopci na wysokich obrotach oraz z samego rana chwilę po odpaleniu na siwo. Podczas jazdy nie kopci. Gdy postoi 20minut i go odpalę też wyprodukuje małą chmurkę. Diagnoza- Uszczelniacze zaworowe. Chcę je wymienić. Chcę...
Uszczelniacze wymieniane bez zdejmowania głowicy. Auto dymi Obawiam się, że sama wymiana uszczelniaczy nie wiele pomoże. przyrząd z rączką, obrazek nr 1 To najwygodniejsze jeśli masz gdzie go zakotwiczyć.
Ściągacz do kół rozrządu? W warsztacie się przyda. Popatrzyłem na te narzędzia co wcześniej zamieściłeś. W zasadzie są Ci zbędne. W tdi na pompkach nie zastosujesz tego ściągacza, a ten klucz do blokowania kól rozrządu jest nic nie wart moim zdaniem. Kup sobie jakiś dobry przyrząd do naciskania sprężyn, szczypce do ściągania uszczelniaczy, pęsetę i...
Przed robotą na wszelki wypadek zaznacz markerem położenie pierścienia względem uszczelniacza. Plastik spadnie podczas montażu, poza tym po założeniu będziesz miał widoczny znak czy dobrze założyłeś. Przyrząd dobra rzecz, ale cena odstrasza.
Po wymontowaniu piast z pralki okazało że potrzebna jest wymiana łożysk i uszczelniaczy, wolałbym jednak zakupić całe komletne piasty. Zastanawiam się jednak czy wtedy ta naprawa będzie opłacalna oraz czy części sa łatwo dostęne Taniej wyjdzie, jak zaniesiesz te piasty do zakładu przezwajania silników. Tam mają odpowiednie przyrządy do "wyprasowania...
Plantować to można skarpę. Uszczelniacze w tym silniku można wymienić bez ściągania głowicy, trzeba sobie zrobić przyrząd ze starej świecy i kawałka rurki stalowej
witam. ja w swoim Unie zrobiłem w 1h ale nie z instrukcją z tej strony ona ma błędy. Do nabijania nowego jest przyrząd bo można uszkodzić łożysko pokrzywić gdy będzie się wybijać starą część i guma może cięzko się nakładać(mi naszła tak lekko że bałem się że będzie ciekło)
Ja to robię tak: mam zrobiony przyrząd ze starej świecy, do której przyspawałem rurkę, wkręcam i podłączam kompresor, ciśnienie powietrza świetnie trzyma zawór na swoim miejscu
Litr na 1000km to już wcale nie uszczelniacze muszą być. Ale da radę wymienić bez zwalania głowicy. Aczkolwiek najwygodniej nie jest, są problemy z odbiciem zakleszczonych zamków, później z ich zapięciem. Pożycz od kogoś przyrząd do rozpinania zaworów montowany na głowicy i szczypce do osadzania gumek.
kupiłem ostatnio c6 2,7 hdi po zerwaniu paska rozrządu, w obudowie rozrządu zastałem wielkie ilości błota olejowego, w związku z tym wymieniam siemmeringi wałków i wału razem z rozrządem. I teraz kilka pytań: - czy dobrze kombinuje że olej i szlam olejowy w dużych ilościach w obudowie paska rozrządu znalazł się tam z siemmeringów? są w tym silniku jeszcze...
A przeczytałem teraz, że jest jakiś specjalny przyrząd do odkręcania i dokręcania śruby na wale korbowym. Macie może pogląd jak to wygląda? Blokuje się ponoć od przodu normalnie i nie trzeba nic kombinować od rozrusznika
Zrób sobie "przyrząd specjalny" tj kawałek płaskownika z wywierconą na środku dziurą Φ8mm. połóż go na kielichu półosi i wkręć śrubę aby go wcisnąć w stronę obudowy mechanizmu różnicowego, wtedy będziesz mógł zdjąć pierścień segera, który jest pod tym szarym silikonem
Koledzy dziękuję za podzielenie się wskazówkami. Generalnie zdjąłem czapki, wałki i rozpinałem zawory po kolei. Wszystkie otwory w glowicy pozatykalem szmatami. Polozylem na całość prześcieradło i zrobiłem otwór tak aby tylko pracować w obrębie jednego cylindra. Prawie jak operacja. Zawory podpieralem tłokiem bo sprężone powietrze nie sprawdzalo się....
Witam, A czy ktoś wymieniał uszczelniacz wraz z pierścieniem magnetycznym?? Może gdzieś jest opisane na forum jak wymienić na nowy domowym sposobem?? Jeśli jest gdzieś post to z góry dziękuję!!! Jest do tego specjalny przyrząd który wciska i ustawia czujnik z uszczelniaczem. Czytałem że wał musi być ustawiony na "0" ale w jakiej pozycji wtedy ma być...
Tak zrobiłem, jutro odpalam i zobaczymy, niestety dość problematyczne jest założenie nowego uszczelniacza bez tego magicznego przyrządu... no i oczywiście miska w dół...
Jeżeli uszczelniacze nie zostaną uszkodzone podczas demontażu i ponownego montażu, to nie trzeba będzie wymieniać. W zasadzie to uszczelniacze powinno się za każdym razem wymieniać na nowe, jednak Piaggio fabrycznie stosowało specjalnej konstrukcji uszczelniacze vitonowe o bardzo dobrej jakości. Jak pracowałem na serwisie to przy standardowej wymianie...
Tak. Każdy ptfe, czyli bez sprężynki, sama warga. Ma być złożony na sucho i trzeba go zostawić na kilka godzin. Zresztą w pudełku jest kartka z informacją i przyrząd do montażu. Ja osobiście preferuję corteco, jeszcze się na nich nie przejechałem. Do japoncow zazwyczaj w pudełku corteco jest nok.
Coś czuje że masz sprzęgło do wymiany, sam zresztą piszesz że Ci się ślizga. Ale warto wcześniej sprawdzić banalne rzeczy takie jak olej. Jeśli hydraulika gdzieś się poci to demontaż i wymiana wszystkich uszczelniaczy. Po demontażu trzeba wykonać pełną kalibrację skrzyni przyrządem diagnostycznym. Lepiej odstaw auto do mechanika który robi fiaty. Te...
Witam. Mam mocno nietypowy problem. Wymiana rozrządu silnik 1.9tdi model 1Z Silnik miał robioną głowicę wymiana prowadnic, uszczelniaczy, planowanie sprawdzenie na szczelność. Czyli tip top. Nowa uszczelka nowe śruby, wszystko zamontowane na silniku i dokręcono książkowo 40Nm, 60Nm, 90 stopni i potem jeszcze raz 90stopni. Wał obraca się bez problemów...
Zgodzę się ze może też występować nieszczelność na wtryskach wiem jak to zrobić. Obecnie odpala bdb czasami sporadycznie dłużej trzeba zakręcić max 6 s. To już nie 30s i więcej kręcenia rozrusznikiem. Jak za krótko przytrzymam kluczyk za pierwszym razem (do2 s) to potem z 10s trzeba kręcić nim odpali. Tu chyba tez już akumulator się kłania do wymiany...
Co do przecieku wody do oleju, to jest mało prawdopodobne, żeby górne pęknięcie bloku przy 2 otworach wodnych miało wpływ, gdyż tuleja jest uszczelniona od góry uszczelką miedzianą, może być wyciek na zewnątrz, ale to jest do uszczelnienia. Wczoraj wyciągnąłem tuleję z gara gdzie był przeciek i okazało się, że taki syf był u dołu tulei i tak zdewaluowane...
Witam. .......... poradę dotyczącą wymiany łożysk tzn: jak rozebrać pralkę żeby się do nich dostać (jak ściągnąć fartuch) i nr. łożysk. Pan z serwisu wymieniał łożyska 4 godz. i nie dał nic zobaczyć a ja nie wiem jak się do nich dobrać. .................. Łożyska to wbrew pozorom trochę trudna sprawa, szczególnie jeśli chcesz aby po wymianie długo...
Prosiłbym jeszcze o sugestie czym się kierować w rozmowie z mechanikiem? Gość jest na swoim i na pewno będzie więcej wiedział na temat niż ja więc chciałbym mieć jakieś podstawy np. czy na pewno da się wymienić w tym silniku uszczelniacze bez zdejmowania głowicy, czy sprawdzenie kompresji mogłoby wyeliminować zużyte pierścionki? Pozdrawiam Ja sobie...
Witam, Posiadam jak w tytule peugeot 407 2litrowy benzyna z 2008 roku. Auto niestety kupione sprowadzane (wtedy nie byłem świadom przewałów jakie handlarze robią). Auto było kupione ponad 3 lata temu i nie była to "okazja cenowa". Intensywnie jeździłem nim 2 lata i większych problemów nie było, po drodze 2 niedrogie w naprawie usterki. Problemy zaczęły...
Witam. Mam problem z Peugeot Boxer 3.0 HDI. Samochód przyjechał na wymianę dwumasy. Po demontażu skrzyni biegów okazało się że do wymiany jest jeszcze uszczelniacz wału. Kupiłem drugi z firmy Victor Reinz. Po założeniu skrzyni i po odpaleniu samochodu dalej leci olej. Zdemontowaliśmy drugi raz skrzynie i widać było że olej wydobywa się z pod uszczelniacza...
Witam, Przeszukałem całe fora internetowe i brak jakichkolwiek wzmianek o ZIPP'ie QUANTUM z rocznika 2005, a dokładniej o instrukcji - poradniku obsługi i naprawy dla tego modelu, a najwłaściwiej rzecz biorąc dla tej firmy, co jest??? Na Allegro znalazłem kilka egzemplarzy i oto opis: Skutery chińskie, tajwańskie i koreańskie. Silniki 50, 100, 125,...
Witam ponownie. Od mojego ostatniego postu minęło trochę czasu ... Dalej jestem posiadaczem tej samej Corsy :-). Chciałem opowiedzieć co nieco o dalszych moich perypetiach z rozrządem tym modelu. Tak jak pisałem wcześniej, pierwsza wymiana rozrządu nie dała rezultatu i ponownie oddałem auto do salonu ASO tym razem na kompletną wymianę rozrządu razem...
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Remont silnika już skończony. Większości tego co kolega wyżej napisał dowiedziałem się wcześniej. Wału nie regenerowałem zostawię to na następny rok. Wiem że da się to zrobić w domu ale nie mam przyrządów Np.: prasa,wyważarka i tyle umiejętności , wał musi być dokładnie złożony. Z początku były problemy z uruchomieniem...
Zwróć uwagę na kilka rzeczy: 1. Napęd pompki oleju/cieczy - w silnikach chłodzonych cieczą standardem jest wyrobienie się połączenia wałka pompy z kołem pasowym oraz przecieki uszczelniacza pompy. Pasek zębaty i koło pasowe podlega wymianie po przejechaniu pewnego przebiegu (nie pamiętam ile). Wymiana pompy w serwisie Piaggio z użyciem przyrządów specjalnych...
Co do montażu - wykorzystuje się przyrządy podobne do stożków. Ciśnienie LP 1,5-2,5bara Z tego co pamiętam to sanden, mam w środku zawór wydajnościowy, jak on pada to sprężarka słabo toczy lub wogule. Zawór kosztuje kolo 70 zł i jest przykręcony do płyty zaworowej. A jak by miał przetarte uszczelniacze na tłokach to raczej słabo się opłaca regenerować,...
Dokładnie, najgorsze co może być dla silnika to jego właściciel.Dziękuję za tak wyczerpującą odpowiedź. Na chwilę obecną wymieniam jeszcze tylko uszczelniacze zaworowe bo przy okazji jak wymieniałem oringi na wtryskiwaczach to zauważyłem że po trzonkach zaworów sączy się olej więc kolejna robota, a miała być tylko wymiana oleju z płukanką,jutro zamawiam...