Nic w tym opracowaniu nie ma o panewkach i kole zamachowym. witam jak sciagnoles to koło?
Czas na podsumowanie: Po początkowych problemach z demontażem, montaż przebiegł dość szybko, i bez większych problemów. Zdecydowałem się jednak założyć simmeringi zamiast zgarniaczy, wydaje mi się że będą szczelniejsze, zgarniacz moim zdaniem słabo przylegał i jego guma jest dość sztywna. Żeby dobrze założyć simmering/zgarniacz trzeba zeszlifować ok...
Można zapunktować. Dlatego też pisałem gra nie warto świeczki.
Przy składaniu zamków zaworów dobrze jest wziąć jakiś naprawdę gęsty smar i posmarować trzonek i półstożki, fajnie się wtedy przyklejają
Zmieniałem uszczelniacze w 899 bez zdejmowania głowicy. Ze starej świecy wyciągasz / rozwiercasz elektrodę środkową i masz adapter do podłączenia kompresora. Tłok ustawiasz w GMP i podajesz ciśnienie z kompresora, które skutecznie dociska zawór aby nie wpadł. Przed rozpinaniem zamka zaworu warto postukać w ten talerzyk na górze sprężyny. W moim przypadku...
Błędne jest twierdzenie, że od uszczelniaczy (simmeringów) jest lepsza kompresja. ...a kto tak twierdził? Sprzedawca twierdził, że po remoncie zwiększy się kompresja, przez co uszczelniacze mogą puścić. Można by z tym polemizować ale jak się je po tylu latach ruszy to tak czy inaczej warto je wymienić bo mogą zacząć puszczać.
Można kupić zestaw naprawczy ale to jest naprawa na 10 tys kilometrów. Proponuje poszukać zakładów profesjonalnej naprawy maglownic .Konieczne jest nakładanie nowej warstwy twardego metalu ,potem szlifowanie,polerowanie,wtedy jest jakaś gwarancja na naprawę.Szkoda czasu i kasy na montowanie i demontowanie ponownie no i ustawianie geometrii kół.
Da się bez rozbierania, trzeba zdjąć sprzęgło i koło magnesowe.
https://turbodiesel.hswg.pl/montaz-i-reg... tego się trzymaj.
No czopu wału nie da się zdjąć. Musisz odkręcić metalowy pierścień w który jest wbity uszczelniacz, wymienić go i skręcić to z powrotem.
Te same łożyska w tych modelach,6203zz i v22a lub kompletne ułożyskowania od pralek masterccok ,brandt
Broń Boże ,nie zdejmuj pokrywy.Uszcelniacz wyjmiesz bez problemu po zdjeciu kola pasowego. Najlepiej wkręcając w niego dwa większe wkręty do drewna i breszką do wyciągania gwożdzi ew,obcęgi.Ale by zdjąc koło pasowe to już trzeba odkręcic przodek.Da rade w garażu bez problemu.
Jak śruba regulacyjna już jest prawie cała wkręcona, regulacja zaworów na długo nie wystarcza i klepie to pewnie wałek do wymiany. Ciężko mi powiedzieć czy do wymiany jak go nie słyszę :) Ale jak zdejmiesz głowicę to go zobaczysz gdzieś tam w głębi ;) Powiem Ci tak. Jak masz gdzie i czym i masz troszkę zmysły technicznego w głowie to głowice na spokojnie...
O jaki schemat Ci chodzi ?
Szerokiej drogi życzyć właścicielowi. Jeśli pierwszej naprawie nadal jest ten sam problem trzeba wymienić cały element. Jeśli luz jest 2mm to nie ma co ratować nawet. Przekładnia kierownicza dała szansę i czas na wymianę.
Czy w tej giętarce potrzebny jest dodatkowy zbiornik oleju? Czy jest on przykręcany na 4 sruby i przez zaworek zasysa olej? Proszę o pomoc posiadaczy tych giętarek o pomoc, bo chciałbym ją sprawdzić zanim ją rozbiorę.
Również mam zamiar przeprowadzić taką operację. Jeżeli wymienisz to daj znać.
Czynności jak przy wymianie paska plus zdjęcie koła paska. Uszczelniacz, o ile dobrze pamiętam, jest cienki /wąski/ więc trzeba go równo wsadzić. A cieknie, bo może już spora bruzda na wale /chyba że tam jest kółko paska z bieżnią simmeringu i o-ringiem -nie pamiętam/.
Pod zaślepką jest albo śruba na imbus 6 albo pierścień segera
Tylko nie reguluj na słuch, bo taki magik w poprzedniej Audi80 - B3 jak to ruszył to już ani nie palił ekonomicznie i nie pracował jak trzeba. Dawno sprzedałem to auto. Myślę, że to zrobisz (trochę cierpliwości i serca). Powodzenia życzę
Przez otwór świecy podajesz sprężone powietrze na tłok, wał musi być zablokowany najlepiej w GMP tego tłoka. Ni wiem czy uda Ci się rozpiąć zawór bez zdejmowania wałka ale raczej nie. Jak masz luzy na prowadnicach to wymiana uszczelniaczy nic Ci nie da.
Stosować nową śrubę. https://obrazki.elektroda.pl/8976146100_...
Nie musisz. Musisz zablokować wał i wałek na blokady. Inaczej przestawi się rozrząd. Śruba wału ma lewy gwint.
Mozesz zrobic sam. Odkrecic uszczelnic cienko msa i zakrecic powrotnie. Najlepszym i najskuteczniejszym zamiennikiem do mas uszczelniajacych jest SILICON do USZCZELNIANIA KOMINKOW. Tzn,mozna kupic tam gdzie sprzedaja kominki, i wyposazenie. Odporny na temperature i oleje. Ponadto latwo nim uszczelnic wszystkie uszczelki, Pokrywy motoru, skrzyni biegow...
Są jeszcze 0 460 484 102 , 0 460 485 003 , 0 460 485 017 , 0 460 485 029 Uszczelki to 1 467 010 059
Sama wymiana uszczelki pod głowicą z uszczelniaczami oraz dotarciem zaworów to koszt około 500PLN. Planowanie głowicy 50-100PLN plus ewentualne prowadnice i zawory oraz kpl uszczelek i uszczelniaczy. Ceny z okolic W-wy. Polecam zacząć od próby olejowej sprawdzisz wtedy pierścienie i tuleje cylindrowe (dla nie znających tematu - sprawdzenie ciśnienia...
Jest możliwe,bez problemu.
Zawory regulujesz jak w normalnym z tym ,że nie ustawiasz luzu tylko dokręcasz na zero + dwa obroty.
Oczywiście, że można. Wyciągasz je tradycyjnie śrubokrętem. Tylko przed odkręceniem koła i KZFR musisz je zablokować. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic29...
Jeże przestawi Ci się wal w np 1.9 czy innych które mają blokadę wału na GMP to lepiej aby przestawil się w lewa stronę bo jak za mocno w prawo się obróci to może tłok dotknąć zaworu. po wymianie uszczelniacza ustawiasz wal tak aby blokada pasowała i po sprawie. Jeżeli chodzi o wałek np w 1.9 po odkreceniu koła i jego zdjęciu będziesz widział że koło...
Tak jest zaraz za tym kołem. Odkręcasz wyrywasz uszczelniacz wciskasz nowy i przykręcasz. w sumie 15 minut roboty.
Moczysz sznurek w oleju, wsuwasz go przez otwór po świecy zostawiasz jeden koniec na zewnątrz. Dociskasz tłokiem do zaworów.
Wałek wydechowy USZCZELNIACZ 36X50X8 AJUSA 15088300 lub Victor Reinz ,Carteco Wałek ssący USZCZELNIACZ 24X50X8 AJUSA 15088200 lub Victor Reinz , Carteco
No i oczywiście wymiana uszczelniaczy osłon drążków popychaczy.
Podpowiem, że demontaż przekładni jest przechlapany, dlatego ja potrafię to wymienić bez demontażu od ramy- wyciąga się ślimaka od spodu.
Uszczelniacze uszczelniaczami. Mam podejrzenia graniczące z pwnością, że przyczyna brania oleju leży gdzie indziej.
Wystarczy stanąć przodem z górki i nic oleju nie wykapie. Powinno się ładnie rozebrać bez udziału ściągacza. Jak nie będzie chciało wyjść to załóż na końcówkę wałka wałek od maszyny tylko taki co się zabezpiecza na wałku i w niego postukuj i ciągnij powinno wyjść. Luz na WOM to nie tylko zużyte łożysko, ale także wytarta tulejka na końcu wałka. Znajduje...
Co kolega uważa za dość duże, wymiana paska rozrządu, wymiana pompy wody, wymiana uszczelniacza wału czyli wymiana kompletnego rozrządu. Wymiana paska wielorowkowego i napinaczy. Kolega zamiast się cieszyć że nie uwalił tłokami w zawory narzeka że drogo a to mogło być naprawdę drogo. Jak się mylę koledzy mnie poprawią.
Sprawdź luzy poprzeczne półosi bo jak będą luzy na łożyskach to wymiana uszczelniacza nic nie da.
Witam odgiąć drut od siłownika zakręcić w imadło i kręcić siłownikiem w przeciwną stronę i lekko stukając oczywiście wd lub inny odrdzewiacz jeżeli się urwie to podpiłować szlifierką kontową i odgiąć dalej ten drut
Miałem to samo tylko w innym aucie. Wymiana uszczelniaczy zaworów załatwiła sprawę definitywnie. Wcześniej brało mi 0,5-0,8 litra na 1000 km. Teraz nie bierze nic co mógłbym zauważyć.
A masz jakis sonsowny pomysl na zdjecie tego pierscienia w calosci ? Czy koszt zestawu naprawczego jest az tak duzy ?
Najpoważniejszą naprawa jaką przeszedł to wymiana uszczelniaczy zaworów. Pewnie pobierał olej. Wymiana pomogła?
Załóż takie jak były i nie ulepszaj bo nie podziała
Witam Jak olej nigdzie nie wycieka to opelek go spala i wymiana uszczelniaczy zaworowych za wiele nie pomoże tylko kompleksowa naprawa pierścienie+głowica
6203, 6204, 25/50/9
Witam, ostatnio doszła mi nowa teoria do odpalania mojego auta. Mianowicie przez ostatnie 3 dni auto stało dziobem w dół i efekt tego taki, że dwa dni auto odpaliło od strzała a trzeciego dnia trzeba było dłużej kręcić. Czemu?
Hyundai i30 2 generacji 1.4 16v wymiana uszczelniacza walka atakującego. Dodano po 1 Skrzynia 6 biegowa. Chyba o uszczelniacz wałka sprzęgłowego chodzi?
Jeśli nie jest za późno skasować luz na łożyskach. Regulujesz pod dekielkiem na 4 śrubki. Jeśli jest tam jeszcze olej to najpierw go zlej przez korek w piaście. Po skasowaniu luzu wlej olej do piasty, jeśli wycieków już nie będzie to tyle. Jeśli nadal Będzie się sączył piasta do zdjęcia przez demontaż nakrętki i łożyska, potem wymiana uszczelniacza.
Problemem okazał się wał, który miał mniejszą średnicę na wolnym kole rozrusznika. Gdzieś około 1 mm różnicy i koło strasznie latało, co powodowało nietrzymanie uszczelniaczy. Info piszę dla innych, którzy będą się borykać z podobnym problemem, mi pozostaje raczej kupić 2 wały za 150 zł i rozbierać cały silnik, bo wątpię, że uznają reklamację, czy cokolwiek...
Nie pamiętam czy to dotyczyło MZ-tek, ale po tak długim staniu simeringi na wale traciły sprężystość i tłok nie zasysał paliwa ze skrzyni. To że po kielichu pod świecę pracuje oznacza że nie masz paliwa. Czeka cię wymiana uszczelniaczy na wale.
Zgadzam się ze staszko05 prawdopodobnie kłopoty z głowicą. A uszczelki w przypadku gdy masz mleko w oleju wymienia się wodne i olejowe oraz tłok prawdopodobnie porysowany.
Witam. Jak w temacie... zdjąłem przegub i nie moge zdjąc tego talerzyka czy jak to zwą. Rozpieprzyłem juz przypadkiem to cos zielone w co wchodzi uszczelniacz i za nic nie moge dojsc do uszczelniacza. Dodam ze centralnej srubki nie było i wszystko było zaklejone silikonem. Wie ktos moze jak to zdjąć.
Wymieniał, poszukaj w necie miałem nawet taką fajną fotorelacje od wschodnich kolegów.
Dokładnie. Nic dziwnego że wymiana uszczelniaczy zaworowych nic nie dała, silnik ewidentnie pali olej. Przy wyższych obrotach lub obciążeniu olej przedostaje się ze skrzyni korbowej poprzez tłoki do komory spalania zapewne przez zużyte pierścienie lub tłoki lub nawet gładzie cylindrów. Pozdrawiam.
Dla wygody i zysku ASO.
ma na końcu łożysko wałeczkowe, które sie rozleci jak go pociągniesz do przodu . Ten zewnętrzny trzeba by sciągaczem wyciągnąć, opierając sciągacz o ten środkowy. Istotnie trzeba posiadać umiejętność montowania tego wałka ze względu na igły ale nie jest to nadzwyczajnie trudne. Warto natomiast zadbac aby igły nie wysypały się. Natomiast łożysko wałka...
łożyska 6205 i 6206. Uszczelniacz 35X65,55X10/12 Jako, ze ten wymiar w pralkach jest dość specyficzny i nie wszędzie osiągalny, można tez włożyć 35x65,5x10/12 testowane, mimo, że wchodzi dość lekko, pracuje prawidłowo
Sprzęgło odkręcisz identycznie jak w tym linku http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Co do koła magnesowego (zwanego też kołem wentylatora) nakręć nakrętkę tak by się równała z gwintem wału, użyj punktaka przykładając w nakiełek i uderz w punktak młotkiem (dobry młotek 300 500 g ) koło odskoczy z wału. Zdemontuj tłumik oraz...
Niestety mieszadeł raczej nigdzie nie dostaniesz !!! Sprawdź w jakim są stanie bo na 90% wytarte więc wymiana uszczelniaczy nic nie pomoże. Możesz równie dobrze włożyć wywoływaczkę do 2028,3035 itd. To jest dokładnie to samo. Dołączam katakog części do K-4145 Pozdro
mozesz sprobowac zastosowac preparat do oleju o nazwie "ceramizer" koszt to 73 pln jezeli pierscienie tlokowe nie sa zapieczone i nie sa przegrzane to napewno pomoze, jezeli silnik byl kiedys przegrzany to przyczyna brania oleju moga byc uszczelniacze na zaworach i w tym przypadku to tylko wymiana uszczelniaczy.
Panowie potrzebuje pomocy niemogw wyjąć łożyska z pralki AWG 695 1.rozkręciłem zbiornik (zdjołem zabezpieczenie z łożyska )i próbowałem wyjąć bęben i poszlo 5 mm i dalej nie
Standard, czyli 6204,6205, simer. 30x52x11/13
Masz tu, oczywiście nie oryginały. http://www.gosdom.com.pl/index.php?modul...
Witam rozebrałem przednie lagi w mojej hondzie cbr 125 jc 34 2004rok i jedna złożył i wlałem 400ml oleju i wydaje mi się że jest go jakoś dużo bo prawie do góry sprężyny i jak skręcę wszytko to aotryzatora prawie nie da się wcisnąć i co może się stać jak będzie za dużo oleju. Ktoś wie ile trzeba wlać tego oleju i czy tak ciężko ma chodzić że z 3 cm...
Czy chodzi Ci o wymianę ich na silniku? bez zdjęcia głowicy? A co bierze olejek? jak tak to uszczelniacze raczej nie pomogą albo turbo albo pierścienie.
A w jakim celu jest ten zabieg cofania o 1/4obrotu
Da się zrobić na silniku .Nie trzeba ściągać głowicy.
Przed robotą na wszelki wypadek zaznacz markerem położenie pierścienia względem uszczelniacza. Plastik spadnie podczas montażu, poza tym po założeniu będziesz miał widoczny znak czy dobrze założyłeś. Przyrząd dobra rzecz, ale cena odstrasza.
Wydaje mi się, że dobrze uszczelniłem silnik. Świeca dobra, iskra jest. Mieszanka dochodzi do gaźnika bo cieknie z przewodu paliwowego. Nawet jak wleję paliwo do gaźnika pilarka nie odpala. Wypsikałem gaźnik WD-40 żeby ewentualnie wymyć wszelkie zanieczyszczenia jakie mogły dostać się podczas pracy, ale jakoś nie pomogło. Może wymienić jeszcze rurkę...
Guide dotyczy ogólnie samochodów PSA czyli citroen peugeot z silnikami benzynowymi 8V z serii TU. Pacjent : citroen saxo 1,1 TU1M z 98r. Przebieg 202kkm. Poza rozrządami i regulacją luzu zaworowego nic przy silniku jeszcze nie robione. Brak wycieków oleju (przede wszystkim nie ciekło z pod uszczelki pod głowicą z kanału olejowego – nad alternatorem...
https://youtu.be/2_bdTgROrIY https://youtu.be/TlqmTJSos7Y https://youtu.be/M0PTUe7cBd0 polskie napisy można zrobić tym dodatkiem S3.Translator
Wiele rzeczy z nie typowym gwintem, niewielkimi luzami załatwiają nici, pakuły i klej dwuskładnikowy ale czy warto. Nie warto, nie w mieszkaniu :) W garażu ujdzie, ale tu raz, że ma wyglądać, dwa- jak puści, zwłaszcza w nocy lub jak mieszkańcy poza domem, to nieoczekiwany basen w chałupie raczej może się nie spodobać :D V.
Podaj typ zmywarki w większości są to całe korpusy (sklejone)ale nie są takie drogie
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
Uszczelniacze na zaworach nie trzymają i po dłuższym postoju olej dostaje się na tłoki. Jeśli prowadnice zaworów są ok to powinna pomóc wymiana samych uszczelniaczy.
Bez zdjęcia paska rozrządu nie zdemontujesz koła rozrządu wału a pod nim jest uszczelniacz
Sugeruje zastanowic sie nad tego typu naprawą. Ja osobiście na życzenie klienta bym to zrobił ale bym doradzał zdjąć głowicę i zrobić to porządnie aby nie robić dwa razy
Odkłada się i zatyka. Obniża sprawność układ.
Na nowej nie widać kleju. Ale jak dasz to chyba nie zaszkodzi co? Wiesz że tam może być lewy gwint?
Musi koledze kopcić na niebiesko zapewne jeśli spala olej.
Wycieków na zewnątrz silnika nie ma. Zauważyłem jednak że gdy wymieniałem olej oraz wszystkie filtry oczywiście we własnym zakresie że filtr powietrza jest delikatnie namoczony olejem nie cały lecz w pobliży przepustnicy po zaglądnięciu w nią widać było na ściankach olej. Kopcenia nie widać na wolnych obrotach jednak jeden z kolegów który kiedyś tam...
Z tego co mi wiadomo, to nie są zamienne, ale mogę się mylić. Z zasady wymieniam część na taką jaka była, a w tym przypadku był pierścień magnetyczny i taki ma być. Kto naprawia auto, ty czy właściciel, ten drugi płaci za robotę, a ty zostajesz z prawdopodobnymi w tym przypadku problemami. To nie jest żarówka od stopu, 5 minut roboty. Dokładnie tak...
Panowie, wasze przypuszczenia okazały się trafne przyczyną opisanych problemów była uszczelka pod głowicą. Przy okazji wymiany uszczelki o co jeszcze warto zadbać, jaki inne czynności należałoby wykonać, żeby zakończyć pracę z przekonaniem że obsługa była rzetelna? Co najmniej obróbka głowicy (planowanie, docieranie zaworów, kontrola prowadnic zaworowych,...
Wlasnie to mialem na mysli ze nie kupuje sie samochodu kiedy nie stac mnie na naprawy go . Skoro jezdzisz astra za 15 tys to i pewnie sobie kupiles radyjko za 800 to chyba cie stac na 1000 zeby zrobic do porzadku. A jak nie to sprzedaj to auto bo mnie wkorzaja tacy ktorzy chca cos zrobic ale najlepeij za darmo. Mowilem kup sobie malucha jak cie nie...
Jak myślisz , zawory czy pierścienie ? Co to ma za znaczenie? I tak trzeba głowice zrzucić wiec wtedy godzina roboty wiecej i tłoki masz na wierzchu. Nie licz na to że wymienisz uszczelniacze na prowadnicach i będzie dobrze. Jak znam życie to zawory latają luźno w prowadnicach i wymiana uszczelniaczy nic nie da. Głowica do zrzucenia i do sprawdzenia...
W swoim golfie z tym samym silnikiem wymieniłem pierścienie na MAHLE 82,5 STD 1,2-1,5-2 do tego wymiana uszczelniaczy zaworowych i koniec z dolewaniem oleju... Polskie Prima tez dobre i sporo tańsze ...
jak jak jest sucho, Że nie masz wycieku oleju z silnika poprzez uszczelniacz wału korbowego. Rozumiem że kolega nawet nie wie o jakim uszczelniaczu rozmawiamy?
Pokrywy nie ma potrzeby demontować.
uszczelniacze wymienisz bez wyjmowania wałka i rozpinania rozrządu, jednak wałek trzeba odkręcić i unieść na tyle ile to możliwe. Robi się to trochę na "ginekologa" ale się da. Pewnie że się da ,w sumie to metoda na lenia,ale wystarczy napinacz łańcucha popuścić i odkręcić koło od wałka,wałek cały wyłazi,tylko potem rozrząd trza ustawiać :D ,ale nie...
Na cóż tu linki; Regeneracja maglownicy to z reguły wymiana uszczelniaczy i teflonowych elementów prowadzących. Profesjonalniejsza regeneracja, to obróbka listwy - szlifowanie szlifierką do wałków, poprawianie zębów listwy na jednakowy wymiar i nadwymiarowe zestawy uszczelniaczy. Podobnie z turbiną - wymiana osi wirników, elementów stanowiących ułożyskowanie...
Za taką cenę to pewnie głowicy nie splanuje, nie wspomnę o regeneracji głowicy /chociaż wymiana uszczelniaczy i sprawdzenie szczelności zaworów/.Uszczelka głowicy około 150zł, a gdzie reszta uszczelek, olej, płyn do chłodnicy i parę pierdoł co wleci po drodze? No chyba że ma napisane na szyldzie „remonty silników” i „inne cuda”...
http://obrazki.elektroda.pl/2739086900_1... To jest koło wału. Znak na nim (ten od strony zewnętrznej) ma być ustawiony na godzinę 6? http://obrazki.elektroda.pl/5512904400_1... To jest kolo wałka zaworowego. Biała kropka mniemam jest znakiem ktory ma byc ustawiony na godzinę 12? (na obudowie rozrządu jest taki otwór...
. Czy rozmiar 25x47x10 będzie dobry? OK.
Da się wyjąć bez zciagania belki zawieszenia, ale musisz ją po rozlaczeniu obrócić bo inaczej nie wyjdzie- będzie chaczyc o belkę zawieszenia. Jeśli jesteś kumaty zrobisz to bez problemu sam i da się to zrobić z ziemi przy odrobinie wyobraźni.
Przy takim spalaniu oleju wymiana uszczelniaczy nie pomoże, znam dobrze te konstrukcje, przerabiałem na początku takie zabiegi, pomogła wymiana pierścieni. LPG w aucie?
A jakim momentem dokręcać śruby czytałem gdzieś ze 90N+ 60st +15st czy jakiś innym
Z samą wymianą uszczelniaczy to dam sobie rade(bez ściągania głowicy).Tylko się zastanawiam czy to aby napewno ich wina(czekam na jakieś sugestie).Jedyny problem widze w zamontowaniu wałków rozrządu,bo są dość długie.Czy jest na to jakiś prosty sposób?
Czy w AMD129 oryginalnie była mosiężna tuleja na osi bębna w miejscu gdzie przylega uszczelniacz? Tak. to mniejsze to 6204 a to większe? 6205. Uszczelniacz mam 30-52/62-7/10 To oryginalny.
a co ma do wymiany elektrozaworów wymiana uszczelniacza półosi??? bo nie rozumiem. Przecież uszczelniacz półosi to całkowicie odrębna rzecz. Pomijam fakt że on kosztuje w serwisie małe pieniądze a co dopiero w podróbkach.
wymiana uszczelniaczy pilarka wymiana uszczelniaczy zaworów astra wymiana uszczelniaczy
astra tylne hamulce uszczelniacze zaworowe rozruchowy danfoss
Błąd E01 w robocie kuchennym Klarstein Renta Rossa Jak zresetować robot kuchenny Klarstein Renta Rosa?