Utnij albo jak się da odłącz przewody pod maską idące do nagrzewnicy otwórz pokrętło ogrzewania na max i podłącz wąż z kranu z wodą i zobacz drożność nagrzewnicy.
Może nagrzewnica zapchana albo wąż do nagrzewnicy dziurawy lekko ubywa płyn w chłodnicy
Ja wlewam do płynu chłodniczego pół litra albo litr octu zwykłego octu ze sklepu robię 200 km na odkręconym ogrzewaniu spuszczam syf i mam wyczyszczony cały układ .Można też zdjąć przewody z nagrzewnicy i przeczyścić samą nagrzewnicę gorąca woda z octem zalewamy nagrzewnicę tą miksturą czekamy piętnaście , dwadzieścia minut płukamy gorącą wodą można...
Ech jakim sprężonym powietrzem ? Czy kolega oszalał :-) Płyn w każdym samochodzie jak fizyka nakazuje, spuszcza się w najniższym punkcie. Więc wąż z termostatu, i chłodnicy wystarczy w zupełności. w niektórych silnikach trzeba nawet zdemontować termostat. Trzeba pamiętać żeby otworzyć zawór nagrzewnicy.
Cześć, zdejmujesz zawór? To podłącz wąż z wodą pod jedną stronę i zobacz co jeżeli wyplynie z drugiej dobrze gdybys podstawil wiaderko widzial byś kamień siwy kolor brudu - ja podlanczam wąż 20 minut ala płukania - pomaga na kilka miesięcy jeżeli to chlodniczka zawalona kamieniem. Jeżeli na wejściu gorący i na wyjsciu z chłodniczej także to jest symboliczny...
proste ściągaj wąż ten z dziurką z nagrzewnicy ten bliżej serwa całkiem go ściągnij i zobaczysz że tylko aby aby płyn leci przez nagrzewnice i to znaczy wymiana nagrzewnicy
Rozwiązałem problem poprzez powtórną wymianę termostatu. Mam silnik 1.3 i temperatura płynu powinna oscylować koło 80-82 st C, a kiedy nagrzewnica nie grzała, to było tak, że temperatura płynu skakała nawet do 87 st. Przy nagrzewaniu silnika było słychać we wnętrzu dziwne trzaski z okolic nagrzewnicy, teraz tego nie ma. Pojeździłem trochę z podpiętym...
Witam, mam problem z VW Passat B6 2.0 tdi BMA z DSG. Latem auto złapało dwa razy temperaturę ponad 110°, dopiero teraz znalazłem czas żeby wziąść się za nie. Wymieniłem termostat (ktoś założył od benzyny), wymieniłem cieknącą chłodnicę, wentylatory startowały przy 70° - wymiana czujnika załatwiła problem. Z kratek nawiewu lód, rurki od nagrzewnicy zimne,...
Kupiłem go rok temu, wszystko było ok, sprzedający powiedział że jest do wyczyszczenia nagrzewnica bo jest lekko przypchana, jednak do tej pory wszytko z układem chłodzenia było ok. Napisałem o chłodnicy bo skojarzyłem tej zimny wąż gumowy nie miałem z nią do tej pory żadnego problemu. I teraz mi się przypomniało o tej nagrzewnicy więc połączyłem wątki.
Sprzwdź na gorącym silniku ,najlepiej 90 stopni czy rurki od nagrzewnicy są gorące, nie ciepłe, muszą być obie takie same, jeśli wejście jest gorące a wyjście nie to jest zapchana, zakamieniona nagrzewnica na 99%, , możesz spuścić płyn, podłączyć pod wejście wąż ogrodowy i płucz, można lekko karcherem. Nie wlewaj żadnej chemii bo nagrzewnica jest aluminiowa...
Wg mnie czyszczenie nagrzewnicy sie nie oplaca. Pomaga ale na chwile mialem podobny problem w matizie jedyne co podziałało to wymiana nagrzewnicy mysle ze do golfa nie bedzie draga jedyne co to z wymiana jest troche roboty. Przynajmniej u mnie bylo.
Nagrzewnice płukałem i nic to nie pomogło. Klapka ciepło zimno dobrze chodzi, całkowicie się otwiera i zamyka. A dlaczego miał by się słabo grzać w takim układzie parownik? Wydaje mi się że woda może wracać do silnika przez termostat i przez parownik. Pare minut po odpaleniu wąż wychodzący z parownika jest tak samo cieply jak wąż dochodzący do nagrzewnicy....
Nie ma żadnego kranika. Żeby spuścić cały płyn trzeba zdjąć dolny wąż przy chłodnicy, przy nagrzewnicy i pompę wodną lub chociaż waż z tyłu przy niej, dostęp niestety paskudny.
Witam, posiadam Peugeot 508 rok 2012 140 KM, chciałbym odpowietrzyć układ ponieważ od strony pasażera słabo grzeje ogrzewanie, auto rozgrzane do 75 stopni odpowietrznik przy termostacie popuszczany i nadal problem. Nagrzewnica nowa termostat nowy klapy sprawdzone. Przy wejściu do nagrzewnicy jeden wąż gorący drugi natomiast mniej. Wentylator nie chce...
witam tak czysto informacyjnie, rozwiązaniem problemu była wymiana nagrzewnicy, starą tak z ciekawości rozebrałem okazało się że czynny był tylko 1 kanalik pewnie dlatego był gorący wąż powrotny lub dlatego ze płyn krążył tylko w górnej obudowie .... eh po problemie auto grzeje jak szalone. Dzięki wszystkim za pomoc pozdrawiam;p
Miałem kiedyś podobnie z Meganką 1. Padła pompa, wywaliło płyn. Założyłem nową, zalałem, odpowietrzyłem. Nie grzeje. Wąż do nagrzewnicy pusty. Po ściskaniu napełnia się, grzeje z 5 min i pusty. Płynu nie ubywa, oleju nie przybywa, brak śladu oleju w płynie. Test prawie niczego nie wykazał, po pół godzinie delikatne zabarwienie. Zrzuciłem głowicę, uszkodzona...
Ściągasz opaskę, zsuwasz wąż, ale do momentu aż przez otwór w wężu zacznie lecieć płyn. Potem wsuwasz go spowrotem i już. Passeratti i a4 miały czasami problem i trzeba było odpowietrzyć. Dlaczego? Ano dlatego, że króćce nagrzewnicy są za wysoko.
A wiesz to ze uprosil ;) czego sie nie robi dla klijenta, jesli to nie zagraza bezpieczenstwu to nie widze czemu by nie pomoc doraznie nawet jesli druciarstwo bo pili sytuacja i potrzeba na jeden dzien mimo ze mnie to bardzo gryzie. Ta sytuacja tutaj nieco inna autor chce wykonac druciarstwo na stale no coz kosztuje to kosztuje , nowe z salonu sie...
Udało mi się wymienić ten płyn : 1. Wyciągnąłem wąż od dołu z chłodnicy i odkreciłem zbiorniczek wyrównawczy wtedy lepiej zleciał ten płyn ! 2.Przepłukałem układ specjalnym płynem do płukania układu chłodzenia i wodą . 3. Odpowietrzyłem za pomocą korka na weżu nagrzewnicy i za pomocą korka termostatu . Wszystko działa bez zarzutu . Dzięki za informację...
(at)ElektrodaBot AUDI A3 8P 2003R 1.9TDI Witam, mam problem z ogrzewaniem w moim Audi. Wymieniłem już płyn, termostat, dogrzewacz i dalej nic. Nie mam już pomysłu, co jeszcze można zrobić. W ogóle nie grzeje, po dłuższej jeździe leci lekko letnie powietrze i nic poza tym. Co może być przyczyną? Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęstszymi przyczynami...
Nie jestem pewny ale gdyby woda szła w wydech to i spaliny szły by do zbiorniczka i po odkręceniu było by coś czuć. To że przed wymiana płynu było OK nie znaczy że nie powinieneś zajrzeć do niej (nagrzewnicy). Niedawny przypadek kolegi w A4 potwierdził teorię, że po wymianie płynu i niby dobrym odpowietrzeniu przestało działać ogrzewanie. Przepłukanie...
Czytałem na forum passata że występuje w sprzedaży tylko z obudową ale może się myle. Wiadomo że wolał bym kupić sam termostat niż całość. Reasumując jeżeli dolny wąż od chłodnicy jak i cała chłodnica są ciepłe zaraz po odpaleniu auto to stawiać na uwalony termostat?? Znalazłem jeszcze coś takiego : http://oferia.pl/zlecenie/item512162-wym...
Witam potrzebuje podpowiedzi przymierzam się do wymiany płynu chodzącego i płukanie całego układu bo zbiorniczku jest taki syf,nie wiem czy jest korek spustowy w moim peugeot 807 2.2 bęzyna Wymiana płynu chłodzącego oraz płukanie układu w Peugeot 807 2.2 benzyna to ważne czynności serwisowe, które pomogą utrzymać silnik w dobrym stanie. Oto szczegółowy...
Rozumiem, że w innym egzemplarzu tego samego auta wszystko gra ? Myślę, że wymiana filtru kabinowego, czujnika temperatury jak i termostatu była raczej mało sensowna. Choć z tym ostatnim, nie do końca. W większości aut (myślę, że w Twoim również) jest tak, że jeśli auto jest zimne i termostat jest zamknięty to płyn chłodniczy przepływa nie przez główną...
Witam wszystkich. Pacjent Passat b5 1.9tdi 90KM sedan. Zakupilem niedawno auto i zauwazylem ze po dluzszej trasie plyn w zbiorniku wyrównawczym zimny, ale auto nagrzewa sie dobrze z nawiewu leci gorące powietrze górny wąż gorący lecz dolny który wchodzi do termostatu zimny więc zakupilem nowy termostat plus płyn chłodniczy i wymieniłem. Odpowietrzyłem...
Witam, Pytanie mam odnośnie wymiany uszczelki pod głowica. W zeszłą zimę strzelił mi wąż od płynu chłodniczego, 30km do domu przejechałem bez niego, a jakoś 3 miesiące temu zaczęły się problemy. Wyrzucanie płynu ze zbiorniczka, przelewanie się płynu w nagrzewnicy i słabe ogrzewanie. Planuję ogarnąć temat sam (mechanika jako hobby :) ) . Rozważam dwie...
Nie wiem czy tam temp. wody na nagrzewnicę reguluje jakiś termostat (bo coś piszczesz o takowym) czy klasycnzie klapa domykająca nawiew zimnego z zewnątrz: - jeżeli to pierwsze - no to trzeba sprawdzić ręką na gorącym silniku czy za nim wąż równie ciepły co przed nim - dalej w kolejności ta klapa - może być zacięta na otwartym i pakuje masy zimnego...
Jak żyję to jeszcze ŻADNEGO układu chłodniczego nie odpowietrzałem przy pomocy jakiś zaworków. Silniki Peugeota miały odpowietrzniki na głowicy (plastikowej obudowie termostatu) oraz odpowietrznik na przewodzie nagrzewnicy, samochody z lat 1985–2000. W nowszych samochodach stosuje się już układ wężyków odpowietrzających i układu nie trzeba odpowietrzać...
Rozeznałem trochę temat. Są dobre poradniki drukowane po angielsku z wydawnictwa Haynes. Z tym, że pracują tam na silniku bez głowicy (bez górnego łańcucha) i miski. W takiej konfiguracji wg tej książki: Ad 1. Uszczelkę można podłożyć pod łańcuchy wał-pompa wtryskowa po zluzowaniu koła na pompie paliwa. Nie wiem, czy będzie wystarczająco miejsca z nieodkręconą...
Witam pacjent calibra 8v c20ne (LPG) problem tkwi w tym że po wymianie nagrzewnicy nie leci ciepłe powietrze oba węże od nagrzewnicy są gorące termostat sprawny, przed wymianą leciało ciepłe powietrze ale postanowiłem wymienić nagrzewnic na nową bo słabo grzało no i po wymianie wogóle już nie leci, ktoś moze wie w czym jest problem
Na tym schemacie pokazane jest że wymienia się od środka, od strony silnika ściąga się tylko węże z nagrzewnicy. Wystarczy ci tylko wymiana nagrzewnicy chyba że znajdziesz coś po drodze podczas rozbierania.
Owszem auto jest zagazowane,ale już dawno.Przed wymianą płynu i czyszczeniu nagrzewnicy było ok.Wąż z nagrzewnicy/ wylot/jest letni,a wlot gorący.Termostat jest ok.bo wąż na dużym obiegu jest zimny i stopniowo się nagrzewa. Wygląda więc na to,że są pęcherze powietrza i jutro je spróbuję usunąć.
Chodzi o to, że jest zbiornik maszyny pojemność 1500 litrów i ze względu na zawilgocenie oleju w niskich temperaturach maszyna nie chce pracować. Rozwiązanie na szybko - dmuchanie na instalację nagrzewnicą powietrza nie zdaje rezultatu (15 minut pracy potem znowu postój). Zbiornik został tymczasowo okryty wełną. Teraz jest pomysł, żeby do zbiornika...
Czy ten zawór można naprawić czy tylko wymiana? Nigdy nie rozbierałem ale mogą być problemy choć ludzie to poskładali więc może się da. Często ten zawór jest zespolony z termostatem którym regulujesz temperaturę w lodówce. Ten termostat działa dla zasilania 230V i gazowego, na 12V chłodzenie jest włączone na stałe ale często grzałka 12V ma troche mniejsza...
Czekamy na informację co do temperatury na wskaźniku,druga sprawa to zobacz czy węże wchodzący i wychodzący z nagrzewnicy maja zbliżoną temperaturę.Jeśli nie to nagrzewnica do wymiany,jednak nim zdecydujesz się na wymianę to pisz na PW, coś zaproponuję.U mnie zadziałało i mam wręcz gorące powietrze. Druga sprawa to jak już pisali-termostat,zostawił...
Zaaplikowałem proszek we własnym escorcie. Nie uszczelnił wycieku bo jak się okazało później ciekła pompa wody pod rozrządem. Za to skończyło się ogrzewanie. Wymiana płynu, płukanie nic nie dawało. 20st mrozu a ja biegałem z wężem i przebijałem nagrzewnicę ciśnieniem wody bo ogrzewania normalnie nie było. Pomagało na 3-4 dni i znów coraz słabiej grzało....
Wydaję mi się że panewki zostały uszkodzone kiedy pękł mi wąż który dochodzi do nagrzewnic co spowodowało zagotowanie silnika. Na wymianę panewek czy kupno nowego silnika na razie brakuję mi środków. Potrzebuję tymczasowego rozwiązania, abym mógł dojeżdżać do pracy i zarobić na wymianę silnika.
??? ????? Wygrałem. A co do twoich wątów-przez moje łapy przewala się miesięcznie dziesiątki aut i nie mam w zwyczaju zapamiętywania w którym silniku gdzie są dokładnie odpowietrzniki, akurat przypomina mi się, że w tym może być to na termostacie i na 100% na wężu nagrzewnicy. Jeszcze coś?
Węże od nagrzewnicy mają być gorące, nie do utrzymania, a nie ciepłe, jeśli nie są, to czeka cię wymiana nagrzewnicy (moje kondolencje...)
Obydwa węże (wejściowy i wyjściowy) gorące. Dodatkowo odpowietrzałem je (na wejściu jednego z przewodów jest mal dziurka). Nastawy były robione.
Tak na to patrzę i przychodzą mi do głowy dwie myśli , albo to jakiś element mocowania akumulatora lub podpora do mocowania węży od nagrzewnicy . Zrób zdjęcia w innych pozycjach , może ktoś coś skojarzy .
Witam. Zacznę od finału histori. Jadę 150 km/h nagle auto traci moc, cisne gaz na maxa a on zwalnia do 110 i nie moge bardziej przyspieszyć. Po minucie bialy dym z wydechu, duzo dymu! Staje na poboczu i gasze silnik. Poziom oleju ok. W zbiorniczku wyrownawczym kolor plunu.jak woda z kałuży.. doczekałem chwile i sprobowalem odpalić silnik ale obroty...
Witam mam problem z golfem 3 nie grzeje na początku za niska temperatura,poniżej 90. Wymiana termostatu nie grzeje,temperatura skacze 90 - 100 kilka,węże od nagrzewnicy zimne, odpowietrzyłem ręcznie temperatura doszła do nagrzewnicy po włączeniu nadmuchu płyn stygnie. Nagrzewnica nie cieknie, jest szczelna jest też drożna. Zmieniłem korek,uszczelkę...
Chciałem podsumować; Przestało cieknąć i chyba za sprawą "Doktor chłodnica" - proszek do uszczelniania chłodnic i wszystko jednak wskazuje, że wyciek był nie z połączeń (węży) ale z nagrzewnicy. Dziękuję wam za pomoc! thalex.
Trochę w nagrzewnicy , trochę w wężach na załomach , trochę w termostacie , trochę w bloku i się uzbiera . Kontroluj stan w zbiorniczku i będzie okej
Oprócz wymiany sparciałych węży, przyjrzyj się metalowym króćcom pod zaciskami tych węży. Miałem przypadek, że były dosłownie dziury w przeżartych czy też utlenionych aluminiowych króćcach prowadzących z termostatu do nagrzewnicy. Styk gumy i aluminium + lata swoje robią. Wymiana obudowy termostatu (silnik C18NZ) oraz węży pomogła. Ponadto plastikowa...
Masz chociaż płyn w układzie chłodzenia? Węże wchodzące do nagrzewnicy są ciepłe ? Problemy zaczęły się od wymiany podświetlenia czy po co o tym wspominasz ?
Witam. Z opisu wnika że jest to starszy pojazd. I jak to VW przepływ płynu przez nagrzewnicę jest sterowny mechanicznym zaworem który znajduje się w przedziale silnika. 1 nie otwiera się zawór (uszkodzenie cięgło lub wypięty jest pancerz) 2 zapowietrzona nagrzewnica (odpowietrzyć przez uchylenie węża powrotu płynu) na uchylonym wężu dodajesz gazu jak...
Witam, wiem że podobny temat już był i odgrzewam,ale nie znalazłem tam odpowiedzi na pytanie. Otóż piec mój ma 6 lat, wszystko do czasu było ok i przedwczoraj zaczęło spod niego kapać a wczoraj wysiadł zapłon. Nie chcąc bawić sie w "fachowca" którym nie jestem zamówiłem mechanika z serwisu, diagnoza; dziura w wężu nagrzewnicy. 200 zł później problem...
Nie pamiętam nazwy, mówił coś że jest na bazie produktu firmy basf, różowy g12. Cała historia jest wyżej opisana- dwa razy wymieniałem upg przed drugą wymianą rozwaliło mi wężyk prowadzący do nagrzewnicy. Po drugiej wymianie upg miałem bardzo gorące węże nieraz nie dało się ich dotknąć, ale ciut dało się ugiać, trochę mazi pod korkiem oleju i niewielkie...
Miałem podobnie jak autor objawy lecz mechanik szybko to zdiagnozował , a mianowicie sparciałe węże idące do nagrzewnicy ( zasysały powietrze gdy płyn chłodził się lecz w drugą stronę nie puszczały płynu ) + do tego była wymiana kabli WN
Dobrze by było jak byś sprawdził czy węże od nagrzewnicy są gorące.Możliwe że nagrzewnica jest przytkana lub spadło cięgno od przesłony ciepłe zimne.Wymiana nagrzewnicy w tym golfie nie należy do prostych czynności dlatego upewnij się wcześniej.
A więc wreszcie mam ogrzewanie w moim aucie. Kosztowało mnie to trochę pracy i kilku złotych, ale było warto. Sprawdziłem wszystkie węże i uznałem, że czas zabrać się za wymianę nagrzewnicy. Kupiłem oryginalną za 40 zł od Golfa III. Bez większych problemów udało mi się wymontować starą-nową nagrzewnicę i zamontować kolejną. Po złożeniu wszystkiego sytuacja...
Można spróbować przepłukać nagrzewnicę ściągając węże z nagrzewnicy i podpinając wodę z sieci od strony zimnego wylotu , żeby ruszyć osady w druga stronę . Jeśli nie pomoże to zrzucamy dechę i wymieniamy nagrzewnicę :cry:
Kolega jak powyżej ma rację nic Ci nie da jakieś płukanie zbytnio i czyszczenie. Ja to przerabiałem w pracy jednemu gościowi bo tak chciał a dało to marne efekty i musiał jeszcze raz wydawać kasę na wymianę nagrzewnicy a teraz jest zadowolony bo w aucie jak w saunie. Powodzenia.
Wężyk do rury intercoolera jest do pomiaru ciśnienia doładowania i biegnie do sterownika. A ten co wchodzi obok węży nagrzewnicy to jest do przełączania obiegu powietrza (obieg wewnętrzny). Rozbierz schowek to tam znajdziesz dokąd idzie.
Witam kolegów mam kłopot z nagrzewnicą a dokładnie usterka powstała po wymianie pompy wody Zaczęło się tak obywało mi płynu nastąpił wyciek po przez pompę wody którą wymieniłem na nowo uzupełniłem płyn w układzie chodzenia w zbiorniczku wyrównawczym mam pomiędzy minimum a maximum .Płynu teraz nie ubywa temperatura po nagrzaniu auta około 90stopni i...
Witam, Już sam nie wiem o co chodzi, już zgłupiałem do reszty. Sprawa wygląda następująco: Samochód kupiłem w czerwcu 2010, tego samego roku na jesieni wymieniłem rozrząd razem z pompą wody (oryginał). Zaraz po tym zrobiło się zimno i zauważyłem, że ogrzewanie jest bardzo słabe (nie wiem czy słabe było też przed wymianą pompy). Stwierdziłem po omacaniu...
Cześć Seat Ibiza II 94r. 1.6 1F Szukam pomocy / podpowiedzi może ktoś będzie miał jeszcze jakiś pomysł, od pewnego czasu działy się dziwne rzeczy z układem chłodzenia - zacząłem wymieniać poszczególne oringi, kominki, wężyki bo zaczął lecieć płyn. Potem stwierdziłem że w układzie jest zbyt duże ciśnienie. Nie mierzyłem, ale węże napuchnięte i twarde...
Jeśli chodzi o wentylator, to myśle że naprawa nie ma tu sensu. Można poszukać innego na szrocie, bo myśle wyjdzie to taniej. A co do płynu 1 litr na dolewkę to trochę dużo. Pisałem o sprawdzeniu połączeń przy nagrzewnicy, bo parę lat temu miałem podobny problem w Kadecie. Płyn ubywał, a wszystkie połączenia i węże były ok. Zauważyłem że mam wilgotną...
Chyba układ odpowietrzyłem bo wszystkie węże są gorące. Te dwa co idą do nagrzewnicy są też gorące że dotknąć nie idzie a w środku powietrze leci letnie. Na pewno jest lepiej jak miałem przed wymianą nagrzewnicy ale nadal stwierdzam że to nie jest dobrze. Już zastanawiam się nad wymianą tego pudła z klapkami w której siedzi nagrzewnica bo wydaje mi...
Witam! "Nowy" nabytek to Yariska z 2000r z podstawowym silniczkiem. Nie ufam poprzednikom, więc przed zimą rozważam wymianę płynu na nowy. Dziwi mnie trochę układ chłodzenia - korek chłodnicy jest dużo poniżej węży idących do nagrzewnicy a poza tym zbiorniczek wyrównawczy jakiś taki dziwny. Tzn nie podważam założeń technologicznych producenta, ale nie...
dzisiaj dostałem się do tej kierownicy poprzez wiatrak w podszybiu i sytuacja przedstawia się następującą: kierownica pięknie i ładnie zamyka więc nie ma szans na to żeby nagrzewnica łapała zimne lewe powietrze ale grzebiąc i męcząc się jeszcze w garażu odkryłem fakt iż po nagrzaniu się wszystkiego co może się nagrzać, czyli płynu, silnika, wszystkich...
Hej kolega popatrzy czy dobrze węże od nagrzewnicy założył żeby nie było zasilanie nagrzewnicy do powrotu podpięte. ale ja stawiam na ten nowy termostat:) w tym modelu jego wymiana nie jest problemem proponuje stary założyć i sprawdzić:) Fakt bmw niektóre są ciężkie do odpowietrzenia:) Dodano po 4 skoda nie skoda bmw p11 ...a o audi pytanie było wymontuj...
wymiana termostatu jest bezcelowa. A nawet może pogorszyć sytuację, gdy kupisz podróbkę termostatu, także starego nie wyrzucaj. Jeszcze może się przydać... Moja nówka działała dwa dni... Sprawdziłeś te węże do nagrzewnicy, czy oba są gorące ? Pracę linki i ruch klapki ciepło/zimno przełączającej zimne powietrze, powodujących że raz powietrze omija...
Jakość części i jakość napraw. Przez to pozbyłem się bmw i do dzisiaj mam wkurwa - to auto można było naprawić. Szczególnie mechanicy bmw - stan umysłu, kompletny odlot. Klima ogrzewanie niepotrzebne, potrzebny r6 i myślenie tylko jak ma u...ać kapora. Normalni mechanicy na widok bmw dostawali kocikwiku - zwykle "nie robimy". Ktoś zrobił opinie, nie...
Należą się podziękowania za tą dokumentację naprawy. Mam kilka pytań, ponieważ chcę się dobrać do zaworu nagrzewnicy w identycznym modelu (tyle że silnik 2.8 i.d.T.D.). 1. Jakiej produkcji jest nagrzewnica w Twoim modelu? 2. Jak są podłączone węże do nagrzewnicy (który doprowadzający a który powrotny)? 3. Jak wyglądał zawór nagrzewnicy w Twoim modelu?...
Podciśnienie próżni to wcale nie taka wielka siła. To jest tylko 1 bar tyle że na minusie. Oczywiście jeśli zbiornik będzie ogromny i w nim wytworzymy próżnię to siła będzie działać na niego wielka. Węże się zacisną ale być może nie całkowicie i jakiś tam minimalny prześwit zostanie. W każdym razie są auta gdzie układy napełnia się właśnie tą metodą...
wąż nagrzewnica wymiana wąż nagrzewnica wymiana
chromowa aluminium vaillant histereza nawigacja widzieć satelit
mikrokomputer cobra1 yamaha wyłacza
Wzmacniacz Rotel: Cichy lewy kanał, jak podłączyć tuner? Szybkie miganie diody power - komputer się nie włącza