Używaj elektrod miękkich i od dołu pod wałek podłóż np wilgotną szmatę (zwilżaj ją) podczas spawania rób przerwy by wałek się nie przeciągnął .
Żeby uzyskać taką pojemność musiałbyś mieć: - wał 39 mm i cylinder 54 mm - wał 44 mm i cylinder 51 mm - wał 46 mm i cylinder 49.5 mm Wszystkie opcje wymagają rozwiercania karterów. Koszt przeróbki wyższy od wartości pojazdu. Możesz co najwyżej założyć cylinder 49.5 mm o pojemności 74 cm³, pamiętając że to jest silnik CPI do którego przychodzą inne...
Zwracam honor -nie trzeba wyciągać skrzyni. http://obrazki.elektroda.net/50_12903346...
Mój błąd, źle zrozumiałem.
Jeśli nie masz doświadczenia, zleć to komuś kto się na tym zna - chyba, że planujesz zakup nowej sprężarki ;)
Wał musisz wyszarpać z pomiędzy skrzyni a mostu. Strzałkami zaznaczony masz pierścień który musisz rozszerzyć żeby rozpołowić wał. Najważniejsze żebyś zaznaczył sobie np. punktakiem wszystkie współpracujące ze sobą elementy (wewnętrzny i zewnętrzny wielowypust,koszyk z kulkami) i potem dokładnie tak samo złożył. Problemem może też być dokładne i szczelne...
A gdzie są simmeringi po zewnętrznej stronie każdej połówki wału, czy w środku http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23...
Czynności jak przy wymianie paska plus zdjęcie koła paska. Uszczelniacz, o ile dobrze pamiętam, jest cienki /wąski/ więc trzeba go równo wsadzić. A cieknie, bo może już spora bruzda na wale /chyba że tam jest kółko paska z bieżnią simmeringu i o-ringiem -nie pamiętam/.
Nie musisz. Musisz zablokować wał i wałek na blokady. Inaczej przestawi się rozrząd. Śruba wału ma lewy gwint.
Tak zdiagnozowalismy. Dobra robota ;-) Ale wiązka ciągle też może być przyczyną tyle że już czujnik masz więc najprościej będzie go wkręcić i spróbować. Na zdjęciu powyżej masz lokalizacje gdzie jest zamontowany i cokolwiek stoi na drodze ograniczając do niego dostęp trzeba wykręcić... :-( Równie dobrze przyczyną może słaby styk w kostce ale to okaże...
Ten sam silnik ale w focusie , wymieniałem czujnik i odpalił od strzała nie było potrzeby grzebania w niczym .
To sprawdzi bezpieczniki jak będą ok to wyciągnij pompę i sprawdzi czy rusza na krótko do akumulatora jeśli nie ruszy to wymień i powinno śmigać.
Nie nic z takich rzeczy. Zdejmujesz koło pasowe.
Jeśli luzy osiowe tzn lewo prawo to można zostawić, jak góra dół to już trzeba brać się za robotę. Czy konieczna wymiana wału określisz jak go będziesz widział.
Odcięcie na 3000 rpm spotkałem tylko raz w oplu związane z czujnikiem położenia ale wałka. Dokładnie to była słaba masa w jego zasilaniu i głupiał powyżej 3000 RPM na wale.
Trzeba pomierzyć wał. https://www.youtube.com/watch?v=PvMkjar_...
Wszystko zależy od stanu sprzętu, przebiegu. Wskazane wymienić też i wał z łożyskami zwłaszcza do większej pojemności, skoro już silnik rozgrzebany. Przynajmniej można liczyć że dłużej popracuje, większa pojemność to też i większe obciążenie wału a obecny już jest w jakimś stopniu zużyty.
Przymocowany dwoma śrubami na klucz 10mm. http://obrazki.elektroda.pl/6580059200_1...
Tak, one trzymają tą plastikową końcówkę wału żeby sama się nie wsunęła do wału. Musisz je wyciągnąć i wcisnąć ten szary element do środka wału. Przedtem wyczep wieszaki z wału.
Ja poważnie odpowiadam. Tylko nowy korbowód/wał.
Co kolega uważa za dość duże, wymiana paska rozrządu, wymiana pompy wody, wymiana uszczelniacza wału czyli wymiana kompletnego rozrządu. Wymiana paska wielorowkowego i napinaczy. Kolega zamiast się cieszyć że nie uwalił tłokami w zawory narzeka że drogo a to mogło być naprawdę drogo. Jak się mylę koledzy mnie poprawią.
Podzwoniłem, był jeden wał na allegro, też jest wytarty w tym miejscu. Sprzedający mówił ze te wały schodza mu na pniu, także jest coś na rzeczy.
Strzałka na tłoku w kierunku wydechu.
Po wymianie skasowałeś błąd? Czujnik na pewno dobrany poprawnie?
Prześledź sygnał z czujnika wału, być może problem leży na przykład po stronie koła fonicznego.
Da się bez rozbierania, trzeba zdjąć sprzęgło i koło magnesowe.
Blokujesz cały rozrząd.
Pin1 czujnika powinien dochodzić do pinu68 ECU. Sprawność tego czujnika do sprawdzenia tylko oscyloskopem. A silnik masz raczej ADY.
Chodzi mi o to czy po wyciągnięciu go (odkręceniu) trzeba ten czujnik ustawiać czy tylko zamienić dobrym??? Tylko wymieniasz i ma działać.
Wymieniłem tą zebatke jest ona na stozku mało widocznym. Trzeba ją zdjąć dobrym ściągaczem i nabic najlepiej prosta rurka która nie bedzoe nachodzila na wał. Najlepiej przed zdjeciem zrobic sobie ceche jak stara zebatka była
Jeżeli to będzie luz osiowy na wale to co wymiana wału? Wymiana łożysk? Z czym to się wiąże?
Może wał jest już podcięty, smarowany przed założeniem? Uszczelniacz firmowy czy z lokalnego rolniczego?
Jeśli masz w ogóle wał do kupienia z powodu zużycia starego, to czemu nie, jeśli tylko po to że ten jest "tuningowy" to zdecydowanie nie.
Pewnie wydech zamarzł.
Wymieniał, poszukaj w necie miałem nawet taką fajną fotorelacje od wschodnich kolegów.
Tomku Koło na silniku fi 200. Głowica nowego typu na zawory listwowe. Pompa miała robiony dół tzn wymiana wału nowe panewki regeneracja główek korb nowe sworznie. Tłoki cylindry nie były robione bo były w dobrym stanie. Fltr powietrza i założyłem znany i ceniony S 307 z Brodnicy.
Wymiana wału w przekladni
Silnik na złom. Którą panewkę obrócił? Porywasz się na remont, nie zdając sobie sprawy z rzeczywistych kosztów. Szlif wału (jeśli wyda jeszcze na wymiar naprawczy) plus komplet nowych panewek to połowa roboty. Dochodzi do tego jeszcze osiowanie bloku z obróbką gniazd panewek - inaczej szybko będzie powtórka z rozrywki.
Miałem w swoim autku prawie identyczne objawy, pomogła wymiana czujnika położenia wału.
Coś takiego: http://obrazki.elektroda.pl/4856099300_1... http://obrazki.elektroda.pl/3536351800_1...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
Tak wiem jaki to jest.. To jest dokładnie taki czujnik http://obrazki.elektroda.pl/8271008700_1...
Obok sprężarki klimatyzacji.
Wał musi być prosty. W przypadku FS44 będą siadać łożyska, dla układu korbowo-tłokowego raczej nie ma zagrożenia, przy delikatnym skrzywieniu osi wału. Dlatego że wał jest jednostronny. Wał się pewnie skrzywił, przy zdejmowaniu koła magnesowego? :D
Nową uszczelkę pod cylinder możesz wyciąć z kartonu. Zdejmując cylinder do zmiany uszczelki sprawdź czy nie założyłeś tłoku odwrotnie ma być strzałką w stronę wydechu. Do sprawdzenia dolot również gaźnika czy jest szczelny oraz uszczelniacze wału.
Diagnostyka komputerowa to nie tylko odczyt błędów!!
Ale jaki jest problem? Bo ja zrozumiałem tylko tyle, że czujnik wymieniony, pokazuje spalanie 36 l ale nie spala tyle (czyli ile spala?) i że brak błędów aktywnych.
https://www.autowcentrum.pl/blog/post/wy...
Mam wał od silnika BBY w stanie idealnym, mogę odsprzedać za grosze.
Mechaniczne nie jest to bardzo skomplikowany zabieg ale elektrycznie to już sporo zabawy, chyba że masz orginalny interfejs Iveco Easy i wykodujesz ta skrzynie z ECU oraz sterownika ABS. Po odłączeniu sterownika skrzyni nie odpalisz samochodu. Poza wymiana skrzyni, wybieraka, modułu pedałów ze sprzęgłem i wysprzeglikiem to jeszcze wymiana wału napędowego...
Wymiana pompy vacuum oraz wymiana czujnika wału.
Można też "sklonować" sterownik. Ze starego odczyt i wgranie do "nowego" (czyli używanego). Wtedy tylko wymiana i działa jak by nigdy nic. Jeżeli to wina sterownika.
Prawdopodobnie czeka cię wymiana koła pasowego wału korbowego. Tanio nie będzie bo tylko markowe podejdzie, tani nowy chińczyk hałasuje jeszcze bardziej.
2E to 2E. Były w Vw. W Audi 2 litry na wielopunkcie miały oznaczenie ABK. Coś masz pogmatwane w silnikach i ktos kombinował. 2E nie wsadzisz do Audi. Inne kolektory ssące i wydechowe. Słupki powinny być te same. ABT był na jednopunkcie w Audi. Pomierz to dokładnie. Robokop zna się dobrze na grupie VW to może Ci pomoże najlepiej.
Witam, odgrzewam temat. Dotarł ktoś do przyczyny zatarcia wału na pierwszym cylindrze? Poszukuję też danych serwisowych montażu silnika: momenty dokręceń śrub, kolejność dokręcania głowicy, luzy zaworowe, itp.
Bez zdjęcia paska rozrządu nie zdemontujesz koła rozrządu wału a pod nim jest uszczelniacz
Peugeot nie odpala, rozrusznik nie kręci. Po włączeniu zapłonu słychać dźwięk, taki "pik" , świeci się czek, rozrusznik nie kręci. Akumulator jest nowy, w pełni naładowany. Wymieniałem czujnik położenia wału ale nic to nie zmieniło. Co może być przyczyną?
Witam, czy ktoś ma może informacje serwisowe dotyczące wymiany czujnika położenia wału w Jeppie Grand Cherooke 3.0 crd z 2016 roku? Albo miał okazję wymieniać i podzieli się doświadczeniem? Samochód zgasł na trasie i przyjechał na lawecie-nie pali. Był błąd komunikacji immo-przypuszczam że przez rozładowany aku. Teraz po paleniu na plaku wyrzuca P0336-czujnik...
Przed robotą na wszelki wypadek zaznacz markerem położenie pierścienia względem uszczelniacza. Plastik spadnie podczas montażu, poza tym po założeniu będziesz miał widoczny znak czy dobrze założyłeś. Przyrząd dobra rzecz, ale cena odstrasza.
Wymiana czujnika wału korbowego.
Nie potrzebujesz blokady
Opis masz w pierwszym poście. Czy wymiana wału na nowy i wymiana panewek głównych i korbowodowych to cały remont który powinien być zrobiony, no ty byś jeszcze wymienił pompę ale czy ona była przyczyną tej destrukcji tego starego wału czy inne elementy mają jeszcze wpływ na to
Oczywiście, że można. Wyciągasz je tradycyjnie śrubokrętem. Tylko przed odkręceniem koła i KZFR musisz je zablokować. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic29...
Mój zatarł się po przejechaniu 400km , przebieg 185tys.
Da się wyjąć bez zciagania belki zawieszenia, ale musisz ją po rozlaczeniu obrócić bo inaczej nie wyjdzie- będzie chaczyc o belkę zawieszenia. Jeśli jesteś kumaty zrobisz to bez problemu sam i da się to zrobić z ziemi przy odrobinie wyobraźni.
No czopu wału nie da się zdjąć. Musisz odkręcić metalowy pierścień w który jest wbity uszczelniacz, wymienić go i skręcić to z powrotem.
Witam! Od jakiegoś czasu w moim seicento piszczał pasek. Wczoraj postanowiłem go wymienić. Pojechałem do sklepu lecz tam nie mieli i chciałem jechać dalej.. i pojawił się problem.. auto już nie odpaliło.. pasek się spalił można powiedzieć bo zostało tylko kilkanaście ząbków. Kupiłem pasek gdzie indziej a autko zaholowałem do znajomego. On z kumplem...
Najtaniej dwa korbowody plus tłoki. Jak wał nie krzywy to polerka lub szlif ,ale przy szlifie trzeba by też korbowody szlifnąć i rozwiercić pod wał. Pytanie jak bardzo blok dostał , tak czy siak same części wyjdą drożej od używanego silnika a co dopiero obróbka czy wymiana wału. Może by znalazł coś Loncin V-Twin (chińczyk) co by pasowało do obudowy...
Takich rzeczy, nie kupuje się na Allegro. Firma SKF, jak najbardziej. Większość tak zwanych "serwisów autoryzowanych", to tylko wielkie logo i ceny z kosmosu, tu masz rację. Jakość wykonanych usług też jest nie najwyższych lotów. W sumie, to nie jest aż tak skomplikowane, jeżeli się zdecydujesz sam wymieniać, to na forum zawsze znajdziesz pomoc.
Zrób test na nieszczelności za przepustnicą.
Witam, posiadam quada 125, na małych i max obrotach jest w miarę OK, jednak gdy się jedzie na pół gazu ma straszne drgania. Da się coś z tym zrobić? Wymiana wału coś da?
Już wiem.znalazlem w necie.
Wyjąc skrzynię, zdemontować sprzęgło w kawałkach, a pod kołem zamachowym jest uszczelniacz. Tylko najpierw się upewnij, że to on cieknie, a nie miska oleju co w tych autach jest chyba standardem.
Uszczelka jest po to aby olej nie leciał między blokiem a obudowa ussczelniacza. Możesz zastosować uszczelniacz do silnikow
Dziękuję wszystkim za pomoc. Diagnoza uszkodzony sterownik silnika.
Cześć, mam magiczny problem. Zregenerowałem młot Hilti Te35. Wymieniłem tłok wał od udaru i uszczelniacz. Wszystko działało super przez dwa miesiące po czym udar przestał działać. Zauważyłem że nie ma oleju. Dolałem od nowa 50 ml (max) i udar działał 2 dni po czym znowu przestał. Znowu brak oleju. Oglądam ją z każdej strony nawet rozebrałem z dołu wirnik....
To jest czop wału korbowego wciskany w przeciwwagę z siłą 30 ton, młotkiem tego nie wybijesz
A jakie tu mogą być wskazówki ? Wyjmujesz skrzynie odkręcasz koło zamachowe i masz uszczelniacz Pamiętaj aby przed włożeniem nowego dobrze wytrzeć, a następnie posmarować olejem wał
Witam, chciałbym spytać czy w sienie 1.2 v8 dam rade samemu wymienić uszczelniacz wału korbowego... nie mam dużego warsztatu ale chciałbym wiedzieć czy trzeba by było wyciągać silnik czy da się tam jakoś dojść bez tego
Jak piszą to pewnie pasuje. Ważna uwaga jest taka żebyś wał poskładał tak samo jak był bo jak np obrócisz na krzyżaku to będzie miał bicie.
A wiązka sprawdzona?
Rozrząd też sprawdziłem jest dobrze, właśnie nie bardzo mi się zgrywa ten komunikat i ten błąd chyba lepiej zaprowadzić od razu do elektryka dam znać jaki finał pewnie będzie coś z immo
U mnie pomogla wymiana czujnika położenia wału
Krzyżak regenerowałem w lokalnej firmie, 400zł za wymianę dwóch krzyżaków. Trochę drogo,czas pokaże co warte te krzyżaczki i wymiana.
z której strony się do niego dostać od góry czy od dołu HEH chciałbyś, trzeba sciągać skrzynię kolego kolorowy. Niestety golfa się zachciało i jeszcze FSI.
A nie wkłada się jej czasem na goraco. Tzn rozgrzewa do 150-200 C (fizyka robi swoje i się rozszeża). Wtedy rękawica i bez oporu powinna wejść na wał. Tylko trzeba to zrobić na raz , bo jak utknie to szybko schłodzi się od wału i zaciśnie na nim.
Elsa lub etka i sobie znajdziesz. :> Mysle ze dlatego malo kto odpowiada w takich tematach.
Podczas przeróbki 139FMB na 110 konieczna jest wymiana wału, szpilek i łańcuszka rozrządu... Cud że to jeździ. Głowica od 72cc może zostać pod cylinder 110.
Witam chciałbym się dowiedzieć czy wymiana uszczelniacza wału korbowego z przodu jest skomplikowana (opel omega 2.5 TD). Ewentualnie jaki może być koszt takiej naprawy w warsztacie.
Wymiana czujnika wału.
Wymiana czujnika położenia wału, kontrola przewodów sygnałowych i złączy
Kolego, uszczelniacze są za wariatorem o drugi za zapłonem jeśli dobrze kojarzę da się wymienić bez rozpoławiania, tylko mała uwaga, z własnego doświadczenia wiem że bardzo często uszkodzone uszczelniacze to efekt zużytego tłoka i przedmuchy na pierścieniach. Kilka razy wymieniłem simmeringi i za jakiś czas znów to samo po wymianie tłoka i szlifie było...
Z tego co mi wiadomo, to nie są zamienne, ale mogę się mylić. Z zasady wymieniam część na taką jaka była, a w tym przypadku był pierścień magnetyczny i taki ma być. Kto naprawia auto, ty czy właściciel, ten drugi płaci za robotę, a ty zostajesz z prawdopodobnymi w tym przypadku problemami. To nie jest żarówka od stopu, 5 minut roboty. Dokładnie tak...
ściągasz koło pasowe i powinieneś go mieć
Na jutro pogodynka zapowiada słoneczny dzień, ale po dzisiejszych opadach może się zdarzyć, że "maniek" będzie stał w centrum kałuży, co zdecydowanie zmniejszy komfort racy :D . Potrzebne będą na pewno klucze 19 oczkowy, 22 oczkowo-płaski, nasadki o tych samych rozmiarach (do śrub wału napędowego). Do podpory nie pamiętam ale chyba takie same, na pewno...
Generalnie kończąc wątek, to wymiana czujnika położenia wału rozwiązała problem. Wymieniłem wcześniej czujniki położenia wału rozrządu, ale to nie pomogło.
Temat zamykam wymiana wału od G40 załatwiła sprawę
Sam sobie odpowiem ,nie jest trudno czujnik znajduje się po prawej stronie filtra oleju klucz torx 35 dłużej schodzi z odkręceniem osłony silnika .Temat do zamknięcia .
Wymiana wału (wirnika) rozwiazala problem wycieku.
Tam nie ma kopułki
wymiana panewek wału wymiana uszczelniacza wału wymiana wału silnika
ctcss radmor chrysler voyager zasilania nierówny praca gaźnik kosiarka
wzmacniacz samochodowy panasonic intex 26666
Porównanie skuteczności filtrów CLC i CRC w tłumieniu tętnienia Pilot do tunera Yamaha TX-592 RDS: dostępność i alternatywy