Ta co idzie od filtra powietrza do turbo
Jak odpadnie koło kompresji i poleci "brokat", to kolejna wymiana na pewno nie zajmie półtorej godziny...
Duży luz to nieraz ocieranie o obudowę i/lub zwiększenie przestrzeni wirnik obudowa (uszkodzenia wirnika/ów). Dwa luz to olej który spalany zaburza odczyty z sond lambda. Jak ma spory luz to wymiana i dopiero dalsza diagnoza. Zdarza się turbo spektakularnie rozpada się sypiąc resztkami w dolot. Co dla silnika nie jest najlepsze. Z racji wieku AVJ zaglądałeś...
przebieg ok 165k olej zmieniam co 15k ze wzglęgu na fap ale auto mam tylko rok przy poprzedniej wymianie nie zauwarzyłem niczego nazwyczajnego olej jak z diesla poprzednia wymiana sierpień 2015 przy regeneracji turba ze względu na blaszki od geometri turbiny 1 odpadła i uszkodziła łopatki wirnika
Groźniejszy jest wzdłuż osi bo świadczy o wycieku oleju. Poprzeczny faktycznie nie jest straszny przyjrzyj się czy wirniki czasem nie ocierają o obudowę bo jak tak to już regeneracja lub wymiana.
Czyli słabe ciśnienie oleju idzie na turbo. Albo zasysa brud z dolotu, klei się do wirnika, ten wpada w wibracje i gotowe... :D
Przepłwyka nie mierzy bo turbo nie pompuje. Podłącz podciśnienie omijając zawór n75, najlepiej z krućca pompy vacum bezpośrednio do turbiny i zrób log 011 wrzuć na forum. Jak przeładuje to znaczy ze masz gdzieś brak podciśnienia, jeśli nie, gruszka od turbiny dziurawa, ewentualnie przy składaniu geometrii coś popaprali, więcej opcji nie ma. http://vaglog.pl/log_191299.html...
1. Przed regeneracją regulacja doładowania (mechanizm zmiennej geometrii) był zacięty i turbo ładowało ile mogło a nawet więcej. Z tego powodu teraz będzie się wydawać że auto słabiej ciągnie i turbo nie wstaje tak nisko. 2. Regeneracja jest tańsza od nowego turbo bo to tylko wymiana środka i czyszczenie. Zużyty mechanizm zmiennej geometrii ma luzy...
Najpewniej pokrywa zaworów ma uszkodzony separator, częsta usterka dowolnego 1.9 TDI z ostatniego wypustu, zamienniki raczej marnej jakości nawet, jak wykosztujesz się kilka stów na średniej jakości Febi to po kilku miesiącach problem najpewniej powróci. Na start robisz rozbiórkę dolotu i generalne mycie, wymień sobie od razu uszczelki i oringi na rurach...
Regeneracja w 99 procentach przypadków wygląda następująco wymiana środka czyli wirniki i os łożyska. Praca przy zmiennej geometrii ogranicza się do jej wyczyszczenia zmiany gruszki. Potem regulacja zmiennej geometrii wyważenie i tyle. A z ludźmi które powstały w mechaniźmie geometrii nikt nic nie robi. Hybryda to najczęściej mix wirników lub połączenie...
103-106KM ma zmienna geometrie własnie, obadam dzis ten przewód do siłownika jak to nie to to bede musiał szukać jakiegoś dobrego zakladu ktory mi to sprawdzi itd. 5: Renault turbosprężarka KP35 bez systemu zmiennej geometrii do silnika 1.5 dCi o mocy 82 KM lub 86 KM, do samochodów Clio II, Kangoo, Megane II pełna regeneracja (wymiana korpusu, wirnika,...
https://obrazki.elektroda.pl/7259421000_... Po wymianie środka turbiny tak jak na wyżej wstawionym obrazku turbina dziwnie gwiżdże do 1800 obrotów, dopiero od 2000 sztanga od geometrii łopatek ożywa i gwizd ustaje, ale gdy tylko obroty zejdą znowu poniżej 1800 ta sama sytuacja się powtarza. Dodam, że jak auto się rozgrzeje to sztanga...
W AFN (na pewno w 1998 r.) były cały czas montowane turbiny VTN czyli ze zmienną geometrią. Zaworek można spróbować podmienić od innego samochodu, ale na 99% są zatarte łopatki sterujące geometrią turbiny. Zasada działania jest taka, że zaworek N75 przy niskich prędkościach obrotowych silnika (mało gazów spalinowych) podaje podciśnienie na sztangę turbiny,...
Witam . Ten pomiar dynamiczny https://vaglogs.com/log/011-Not-Running-... jest zrobiony prawidłowo resztę zrobiłeś już w trybie awaryjnym , do poprawki. Tu widać że turbo coś pompuje jednak. Wydech do sprawdzenia , demontaż rury ssącej od turbiny ocena wirnika. geometria i gruszka do sprawdzenia, pomiar podciśnienia...
Filtra na CO jeszcze nie zlokalizowałem ale pewnie jest bezpośrednio przed zaworem na powrocie (wygląda że jest tam śrubunek jakiś od dołu). Z pompą, mam wrażenie ze ją słychać, ale wykręcę to zaślepkę w środku to będzie wiadomo ze czy wirnik się obraca. Na pewno chodzi w przypadku CWU chociaż musiałem wyciągnąć wirnik cały i obrócić bo był zamulony,...
Na allegro jest tylko regeneracja koszt około 4000 PLN. W xf 105 zalecała większość wymienić turbinę do 700tys km. W xf 106 trzymamy się tej samej zasady ??? Mamy data cf euro 3 kupiliśmy go przy przebiegu 400 tys ma już 1.1mln turbo sztywne wirniki bez żadnego luzu. Ogólnie to chyba szybciej rdza go zje niż będzie silnik miał awarie 😊Czy w...
Otworzyliśmy EGR i klapki brak ,leży w środku luzem,jutro zakładamy nową przepustnicę EGR ale przy rozbieraniu sprawdziliśmy również górną turbinę i czuć trochę luz na wirniku ,brak jakiego kolwiek oleju i nie szczelności, orientuję się ktoś jak duży może być luz na wirniku ? Sprawdziłem godzinę później w drugim takim samym Manie też luz na wirniku...
Witam, pacjent Fiat ducato z 2018r. Prawie od nowości mam problem z tym samochodem. Po przejechaniu około 100 tysięcy kilometrów auto traciło moc, zaświecał się check z błędem p0238-61. Auto zawiozłem do autoryzowanego serwisu FIATA przestał tam prawie dwa lata i nie naprawili, tzn zrobili coś że błąd się nie wyświetlał ale samochód nie miał mocy. Miesiąc...
Dobrze że udało się go zgasić. Znam przypadki gdzie cylindry zaciągały przez turbine olej z silnika, silnik można było zgasić tylko przez jego zdławienie... albo spalenie całego oleju Nie obraź się nie piszę tego złośliwie ale od kiedy silnik benzynowy chodzi na oleju,to nie diesel. Koledze się tak stało silnik stracił moc i zaczęło hałasować w silniku...
Tak, i przy okazji sprawdź czy gwarancja obejmuje wymianę głowicy po wpadnięciu kawałków wirnika do cylindra.
Ok dziękuje wszystkim za pomoc , problem rozwiązany (mam nadzieję ) wieczorem jak poskręcam i pojeżdżę to opisze może komuś się przyda Dodano po 1 Jeszcze raz na spokojnie oglądnąłem nagranie i doszedłem do wniosku że turbo nie doładowuje a to przeładowanie to nic innego jak rozpędzenie się wirnika względem ciśnienia zadanego, wiec pomału po jednym...
Jeśli zaślepiłeś wąż od siłownika do N75 i zero zmian, to tutaj turbina już coraz bardziej pachnie że jest z nią problem. Szukanie używanej i to słabszej K03 wg mnie średnia opcja, jesteś w stanie po używce sprawdzić w jakim jest stanie? Dlatego ja bym kupował nowe turbo, wobec takiego przepływomierza który kosztuje 1500 zł, nowe turbo to wcale nie...
Znajoma spaliła blender. Na płytce przepalił się opornik 2,2Ohm 4W i dwie diody prostownicze. Wymieniłem go na 2,2Ohm 5W i dwie uszkodzone diody i sprawdziłem triaka. Tylko część elementów odlutowałem do sprawdzenia. Z racji łatwo odklejających się ścieżek resztę pomierzyłem w układzie. Wygląda na to, że wszystko jest ok. Jedynie co mnie zastanawia,...
Panie i Panowie. CEED 1,6 CRDI. Padła fabryczna turbina (360 tyś). Nowa (regenerowana) została założona. Działa sprawnie ale wyje. Krótki rys: 1. Pierwsza turbina regenerowana, została założona i po zdiagnozowaniu wycia, została wymieniona na inną regenrowaną (i tak 4 razy). 2. Wymiana to : WYmiana wszystkich uszczelek od kolektora wydechowego aż do...
Wtryskiwacze sprawdź. W odpowiedniej pracowni. Do tematu jeszcze dołożę początek tłoczenia - zbyt późny. Może wina czujnika, sterownika, mapy. Logi by się przydały. Obecność nagaru blokująca geometrie oraz wirnik ( zaciera się, zmniejsza obroty - doprowadza do dławienia spalin i miejscowego przegrzania) Jakość oleju silnikowego oraz jego wymiana na...
Witam! Mam w naprawie Iveco Daily 2.5TD (pompa mechaniczna, rocznik 96). Klient przyprowadził auto bo "coś cieknie" i nie ma mocy, a ostatecznie gaśnie. Jak wygląda sytuacja: Auto odpala na zimnym super, lekko kopci na niebiesko, ma moc i nic złego sie nie dzieje, póki się nie nagrzeje. Do mniej wiecej 70-80 stopni auto jedzie normalnie, po mocniejszym...
Koleldzy trochę się już działo od ostatniej wizyty, ogólnie znów turbo zaczęło przeładowywać , ale dałem już do kolesia który tak wyczyścił że nie dało się jeździć. To wiec stwierdziłem że oddam do regeneracji(wirnik nowy i grucha nowe, i kij wie co jeszcze). Wykosztowałem się ale turbo teraz nie doładowuje, może trybu awaryjnego nie łapie ale nie pompuje...
W tym samochodzie nie wystarczy zregenerowac wylacznie turbo i je wymienic .Niestety 1.6 to problematyczne silniki . Trzeba zrobić płukanie silnika olejem , usuniecie opiłków magnesem , wymienić smoka , sruby z sitkiem zasilajacych turbine, olej i filtry - to wiadomo wyczyscic układ dolotowy wraz z intercoolerem . Nie tylko w tym silniku, lecz w każdym...
na zgaszonym silniku sprawdz jakie jes zasilanie na przeplywce i jakie jest na aku przy włączonym zapłonie. jak za duża różnica ok 1-1.5V to moze wskazywać na przekaźnik zasilający ecu. U mnie wymiana pomogła jak ręką odjął. pozdro Sprawdzone, Róznica napięcia to 0.04V. znalazłem jeszcze jeden rewód zasilający na kablu od przepływki i tam jest tylko...
WItam, kolejne dni mijają i mijają auto jak nie paliło tak nie pali aż do dnia dzisiejszego. Wymieniłem już zawór Coomon Rail, czujnik wałka rozrządu i czujnik wału korbowego, świece żarowe i filtr paliwa, żadna z tych rzeczy nie była problemem. Wkurzyłem się postanowilem ściagnąć kolektor dolotowy i sprawdzać manometrem jakie jest faktycznie ciśnienie...
Witam Auto dostało turbinę po regeneracji. Podczas jazdy (przyspieszania) turbo startuje nagle od 2000 obr i ciągnie ładnie do końca. Martwi mnie tylko ten późny start - do 2000 obr praktycznie nie jedzie... Turbina przeszła tzw, odbudowę czyli wymiana całego środka (wirniki, ośka, tulejki, kierownice itp). Przed regeneracją sprawdzony n75 przez Vag-a,...
Witam, Widzę, że temat jest starej daty, ale to podobny jak nie taki sam przypadek jak w mojej LII PHI 1,9 dci 120KM. Po 20 tys. padła mi turbosprężarka i to regenerowana w firmie Bergen 3 lata temu. Myślałem, że będzie do końca a tu taki zonk. Wymieniłem na używkę, ale tu mam problem bo kręci wirnik a nie ładuje. Ciśnienie przed i po turbinie podobne...
Witam. Czy w tym modelu (rok 99 /2,2 turbodiesel /alternator valeo) jest możliwość wymiany re.napięcia bez wymontowania alternatora? Odkręciłem dwie nakrętki mocujące i nic. Czy jest nakrętka na ośi wirnika która trzyma szczotki z regulatorem?
Żebyś był pewniejszy wcześniejszej diagnozy popieram opinię przedmówcy. Na 100% masz do wymiany/regeneracji turbosprężarkę. Dymi na niebiesko bo ów turbo puszcza olej, a nie wkręca się na obroty najprawdopodobniej z jednego lub obu powodów. Czyli, sterownik silnika wczytuje Ci mapę awaryjną i nie pozwala przekroczyć bodaj 3 tys. obr. na minutę, lub...
Witam wszystkich prosze o pomoc w diagnozie, moja srebrna strzała zwana przez Forda Mondeem w ostatnim czasem z dnia na dzień nie wykazując zadnych wcześniejszych oznak zaczeła tracić moc. Z tym ze spadki sa chwilowe i odczuwam to mniej więcej tak jak bym wjechał w bardzo silny wiatr z przodu po chwili wszystko mija i za chwile to samo przy spadku mocy...
Panowie, wiem, że pewnie już macie dosyć tego wątku, ale wyszły na jaw pewne fakty, które postaram się Wam opisać. Wczoraj odebrałem wóz z pogwarancyjnej naprawy, ponownie wymieniono uszczelkę głowicy (stara/nowa przeciekała) Przy okazji udało mi się namówić mechanika, żeby wyvciągnął turbinę. Dałem ją do sprawdzenia do warsztatu zajmującego się turbo...
w tym Passacie można podłączyć pod kompa VAG-a i sprawdzić oraz wykasować kody błędów (centralny i elektryczne szyby też) serwis VW lub lepszy elektryk z VAG-iem. Polecam później sprawdzić wiązki przewodów i następnie przełączniki w drzwiach tylnych. Czasami pomaga rozebranie silniczka od szyby i wyczyszczenie komutatora na wirniku i szczotek, czasami...
Poniższe naprawy przeprowadzone u mechaników za których nie poręcze. I z racji tego, że nie znam się aż tak jakbym chciał to nie mogłem sprawdzić czy faktycznie te naprawy zostały przeprowadzone. Lub nie było możliwości kontroli mechanika. Po zakupie samochodu silnik miał przyspieszenie. Jednak słabsze od innych HDI 2.0 136 którymi jeździłem. Było to...
Podepnę się pod temat, otóż również posiadam taką samą skakankę i mam troszke inny problem. Mianowicie autko jest słabe. Jeżdżę nim sam. Spalanie jest różne i to nawet bardzo. od 30 do 37l, dodam że liczę się lekką nogą, prędkość nigdy mi nie przekroczyła 80km/h, średnio jeżdżę 77. Auto dymi na czarno po każdej zmianie biegu na wyższy. Jest to dość...
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
juz widze wlascicieli diesli z rana rozgrzewajacych rumaki . hehehee. zdaje mi sie ze w serwisie sie troszke nabijaja;) oczywiste jest to ze zaden motorek nie lubi katowania na zimno . a co do tematy chlodzenia sprezarki to akurat moge sie wypowiedziec. nie ma sensu rozpisywac sie na temat budowy turbiny bo nie w tym rzecz , wiec ogranicze sie do wyjasnienia...
W moim GP 1.3 JTD 90km 2006 pojawił się problem. Podczas przyspieszania, zazwyczaj na 4/5 biegu przy 3000 obrotach wyskakuje check engine i błąd "P0237 - obwód czujnika doładowania turbosprężarki A jest niski". Jak jest trochę bardziej rozgrzany kontrolka wyskakuje przy jakichś 3500 obrotów. Jeśli chodzi o czujnik w kolektorze to wymieniłem na nowy...
Witam, Przedstawiam historię pewnego samochodu i bardzo proszę o pomoc w kwestii jakichkolwiek uwag mogących mieć wpływ na istniejącą sytuację. Problem dotyczy samochodu: - Opel Insignia 1.6 turbo, benzyna, moc 180 KM. silnik A16LET rok prod. 2010. - samochód po raz pierwszy trafił do warsztatu 07.10.13 na standartowy przegląd po 120000 km. i z rzeczy...
Witajcie, od pewnego czasu borykam się z problemami z FFIII 1.6 TDCi Econetic (77kW - 105KM), a przechodząc do sedna: problem pojawiał się raz na jakiś czas: błąd P2563:00 - skasowanie błędów pomagało (objaw raz do roku od ostatnich 3 lat). Ponad miesiąc temu podobny błąd kilkukrotnie się pojawił w ciągu 2-3 dni - wymiana zaworu N75, która pomogła na...
EGR - zawor recyrkulacji spalin. EGR jezeli popuszcza jest do wymiany, jezeli lubisz zabawe mozesz wyczyscic i za miesiac bedziesz robil to samo, w dwoch slowach: do wymiany. Jezeli olej zanjduje sie w dolocie tzn. ze lozyska w turbosprezarce nadaja sie do wymiany, do calego zestawu dochodzi odma oczywiscie i teraz w zaleznosci od silnika jaki masz...
Bez kanału może myślę, że też dałoby radę, ale jakoś średnio to widzę, chyba, że wysoko podniesiesz auto, no i zabezpieczysz, żeby nie spadło na ciebie. Z tym przewodem to jest lipna sprawa, bo kurcze nie ma żadnego podejścia tam. Śrubka kontrująca jest tak umiejscowiona, że nie wiem czy istnieją jakieś klucze, żeby to odkręcić. Usługa taka u mechanika,...
Turbine również. Nastawniki zamyka ją całkowicie. Nie, turbina nie może być zamknięta całkowicie, to jest po prostu technicznie niemożliwe. Turbosprężarka pracuje zawsze, kiedy pracuje silnik. Nawet na wolnych obrotach silnika turbina nadal obraca się z prędkością rzędu 15 - 20.000 rpm, ale są to obroty praktycznie nie dające przyrostu ciśnienia w...
I przyjmij optymistycznie że co trzecia turbospężarka wróci z wkór^&%nym klientem. Jak przy takim założeniu się opłaci to możesz się interesować dalej. Podobnie z turbiną - wymiana osi wirników Jeżeli już to wał nie oś. Po za tym to uwzględniając ceny raczej wymiana wirnika turbiny którego wałek jest elementem integralnym. PS. W zestawie naprawczym...
Witam. Zdjąłem rurkę filtra powietrza z turbiny. Tam oczywiście olej. Łopatki turbiny lekko postrzępione na końcówkach. Luz na osi wirnika ok. 1cm. Czyli diagnoza jasna... Serwis specjalizujący się w Renault (nie Renault) powiedział mi: 1500zł - turbina sprawna, z roczną gwarancją. 1000zł - robocizna. Jak spytałem, dlaczego tak dużo, usłyszałem, że...
(...) czniku kontrolka ESP https://obrazki.elektroda.pl/8613701200_... https://obrazki.elektroda.pl/9784162400_... https://obrazki.elektroda.pl/6185719400_... Jutro montuje nowy przepływomierz Bosch i wykonam wszelkie Resety i adaptacje (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Silnik Ford Mondeo 2.0 TDCi...
wysoka impedancja nadal jest możliwa (test wszystko pokaże), ale wtedy po prostu reklamacja i wymiana samego generatora (czyli części zaznaczonej na czerwono poniżej Tylko czy na pewno spadek napięcia pod obciążeniem jest wynikiem impedancji generatora? Jak już będzie to obciążenie z żarówek to warto podłączyć woltomierz na stałe a obciążenie dołączyć...
wirnik turbo wymiana turbo wymiana wirnik
nissan qashqai obroty silnika lumia wykrzyknik oscyloskopy naprawa rubens
internet mobilny internet mobilny
Wymiana iskrownika w płycie gazowej Amica PG 7521 Wyłączenie pompy z prądu od solarów przy przebiciu