Turbo do sprawdzenia: luz na sztandze czy chodzi płynnie. N75 czy też nie przytarty (zacina się w pozycji otwartej) tu przydałby się pomiar podciśnienia za nim czy % odpowiadają podciśnieniu. Tak samo pomiar na jego zasilaniu podciśnienia czy jest stabilne i w normie. PS Jak to nowy nabytek to sprawdź wirniki turbo czy nie są uszkodzone lub mają spory...
łożysko alternatora - łożysko sprężarki klimatyzacji - wirnik turbosprężarki - napinacz paska klinowego wielorowkowego lub coś w silniku... No i potem to łożysko pracuje cicho wirnik turbo - no to jest wisienka na torcie, wydziela odgłosy gdy nie pracuje, bardzo ciekawa teoria napinacz - i podobnie jak sprężarka Przecież te porady to nawet najlepszy...
Turbo nie zbija ciśnienia czyli pewnie się zacięło/zacina w pozycji max doładowanie . PS Taka sytuacja przeciąża turbo (powoduje że wirnik kręci się dużo szybciej niż powinien ). W starym turbo istniej ryzyko urwania wirnika i wtedy turbo sypnie drobnymi do silnika. Co to oznacza nie muszę tłumaczyć.
Pytanie czy któraś nie robi za dodatkowy zawór waste gate (puszcza spaliny bokiem a nie na wirnik turbo)
Żadnego luzu, jak chcesz żeby auto dobrze jechało to albo nowe turbo z pudełka albo do porządnej regneracji, możesz na FB podpytać niejako Gerwazy Geremi Kuncewicz on robi hybrydy też i regeneruje nieźle.
Witam Mam problem z passatem B5 1,9tdi (110KM) a mianowicie strasznie mi dymi z tylu tzn spala olej bo go brakuje :) wyciagnolem turbine i na kolektorze przy silniku jest sucho nie ma nic a z drugiej strony (tej od wydechu) jest pełno oleju (aż kapie) do tego co dziwne turbina nie ma prawie luzu góra dół ale za to ma straszny duzy przód tył wirnik lata...
Wyglada jakby bylo słabe smarowanie .
Jeśli wszystkie połączenia po stronie wydechu są szczelne a musisz to dokładnie sprawdzić to niestety nowy wkład tak hałasuje - być może się wyrobi ale to tak pół na pół szansa.
Geometria? Pytanie co to za silnik? Kod ? Bo tam powinien być wastegate (klapka co upuszcza spaliny bokiem zamiast na wirnik turbo) skoro to 90 km. No chyba że ktoś zrobił konwersję z wastegate na VNT co by wyjaśniało wszystko bo wtedy trzeba odwrócić działanie N75. Zrób jeszcze test podłącz bezpośrednio do turbo podciśnienie (bez zaworu N75 ) czy wtedy...
Pierwszy podejrzany Turbo . Czyli odpięcie węża do turbo i sprawdzenie luzów wirnika i ilości oleju w dolocie można też sprawdzić czy regulacja turbo się na zacięła.
Sprawdź sobie szczelność dolotu pomiędzy przepływką a turbosprężarką (ze szczególnym zwróceniem uwagi na szczelność wejścia odmy do dolotu) skoro są tak niskie jej wskazania nawet po podmianie na nową. Gasnąć jednak nie powinien z powodu nieszczelności więc nie jest wykluczone, że będzie tego jeszcze inna dodatkowa przyczyna. Po odpięciu przepływki...
Odkręc sondę i spróbuj odpalić ew zobacz czy wirnik w turbo się kręci
ciśnienie doładowania 940-970mBar i więcej nie było masa powietrza biega od 280-370mg w zależności jak się jedzie Jak wszystkie węże od turbo przez IC do silnika całe to się wirnik ukręcił. Jak turbo nie pompuje to ciśnienie CR więcej jak 850 nie pójdzie.
Przy odpuszczaniu gazu świsty... sprawdź turbo, również może być coś nie tak, ja tak miałem, kiedy były luzy na wałku. Poprzeczne, wzdłużnych nie sprawdzisz, bo olej, jak będzie przepływać, to wywoła nacisk na oś i wtedy ten luz się redukuje. No chyba że ten luz wzdłużny jest ogromny, to wtedy mamy pewność, że turbo padło. Trzepotanie klapek... w sensie...
Witaj przypadkiem wpadłem na ten temat :D . Widzę że masz podobne pomysły co ja , tylko mam nadzieje że zdajesz sobie sprawę z kosztów , obróbki (dosyć ciężkiej) z niebezpieczeństwa budowy (w razie w możesz rozpirzyć siebie i jeszcze kogoś szczególnie przy dopalaczu) , oraz z tego jak bardzo musisz mieć wytrwały umysł żeby zbudować cały silnik . Nie...
Wygląda to na zacięty zawór WG (bypass spalin tak by nie napędzał wirnika turbo). Jest on na turbo w formie dźwigni połączonej z tzw gruszką.
Tak, i przy okazji sprawdź czy gwarancja obejmuje wymianę głowicy po wpadnięciu kawałków wirnika do cylindra.
Witam, Pacjent Iveco Daily 2.3 2007r. Problemem jest brak mocy i mrugająca kontrolka EDC. Błąd 194 - Niskie Ciśnienie Turbodoładowania, powyżej maksymalnej wartości progowej, błąd niestały. Po wyłączeniu zapłonu "resecie" wszystko wraca normalnie na trasie da się pojechać na dłużej bez odcięcia mocy w mieście krócej bo co chwilę przechodzi w tryb awaryjny...
Zobacz w jakim stanie jest wirnik turbo teraz wiele regeneracji odbywa się na chińskich gratach ich źywotność max pół roku Nie wiele firm teź posiada maszynę do sprawdzania wydajności turbo do tego problem ze smarowaniem w tych silnikach. Bez którego padnie kadencji turbo
Jak nie idzie ruszyć cięgna od gruszki to masz przyczynę . Choć to nie oczywiste bo nie wiadomo w jakiej pozycji zacięta. Także trzeba wyjąć turbo i wyczyścić geometrię na początek. Oczywiście zakładając że wirnik nie ma luzów i nie pije ono oleju. Także wysoce prawdopodobne że jednak turbo poleci do roboty.
Turbosprężarka wydaje ten dźwięk i radzę jak najszybciej zdjąć z niej rurę powietrza idącą od filtra i sprawdzić luz poprzeczny wirnika turbo bo już nie jedne takie "kwiatki" się oglądało po "regeneracji", że wirnik latał wewnątrz muszli gorącej i zimnej jak świński ryj po korycie. Tu masz przykład "fachowej" regeneracji : http://www.youtube.com/watch?v=j-LJvjCYd...
sprawdz kompresje ,ewidentnie lopatki wirnika turbo uszkodzily silnik.Pomiar kompresji rozwiaze wszystkich domysly
Witam, A czy sterownik rejestruje jakieś błędy? Jeśli tak to jakie? co mogę jeszcze sprawdzić zanim pojadę do regeneracji turbo? Może po prostu sprawdź czy nie ma nadmiernego luzu na wirniku turbo.
Przy montażu nowej/regenerowanej sprawdza się spływ oleju (ma być drożny bez większych przewężeń) doprowadzenie oleju (wiadomo). Odma czy działa czy w misce/skrzyni korbowej nie gromadzi się ciśnienie które utrudniałoby spływ oleju. Dobrze jest też przed założeniem turbo wstrzyknąć olej w wejście przewodu olejowego oraz przy pierwszym uruchomieniu przytrzymać...
Wracając do temat, żadnych luzów wyczuwalnych paluchami. Łopatki bez żadnych uszkodzeń widoczny gołym okiem. No i tyle se możemy posprawdzać jak kupujemy używkę. Aktualnie muszę czekać do wypłaty, zeby zrobić turbo. Wirnik ma lekki luz na boki, koło kompresji przyciera o ślimak od strony ssącej, turbo gwiżdże, słabo ładuje. Załozyłem zestaw naprawczy...
Prawdopodobnie pogięte masz korbowody. Bardzo częste przy awarii turbo w silniku MX- i zawsze jest to na cylindrze numer 6 lub czasami 5 i 6. Jeżeli poszło aż 20 litrów oleju, to katalizator już możesz wyrzucić do kosza, bo pewnie jest pełny oleju i już zawsze będziesz miał aktywne błędy o braku redukcji NoX. Nie ma tygodnia, żebym nie miał silnika...
Zdejmij rurę powietrza dolotową i te od intercoolera . Zobacz czy wirnik turbo się kręci normalnie i czy luzu na boki i wzdłuż nie ma .Zobacz też ile oleju jest w tamtych wężach przy intercoolerze . Ale taki zanik ciśnienia to by litr musiał uciec . Jak nadal nie ma cisnienia to albo przez turbo przelatuje wszystko albo panewkę obróciło . To będzie...
Co do MAF jest kilka opcji, logi podczas jazdy, pomiar napięcia na wyjściu np oscyloskopem itd. W obu przypadkach trzeba poszukać wartości. Może zacznij od szczelności okładu dolotowego. Co do turbo jedyne co sprawdzisz jeszcze to luz na wirniku i stan łopatek. A olej w dolocie jest zawsze, nie dobrze jak by go było za dużó.
Zatkany wydech, albo padnięte turbo. Obraca się wirnik w palcach w ogóle ? Jakie ciśnienie doładowania jest ?
Turbo sam wirnik wyglada ok dolotszczelny dziwia mnie te korekty po podłączeniu korekty wtryskiwaczy dosyć dużo wzrastaja
witam, kolego sztomel, po pierwsze wiesz jaką ma temp wirnik turbiny? około 400st, olej nawet najlepszy przy 280 smazy sie i łózyskowanie które jest slizgowe po paru takich zatrzymaniach jest do wymiany( spiecze się lub przypiecze i nie osiagnie swojej wydajności turbina), po jezdzie trzeba dać od 1-kilku min w zależności od tem zewnetrznej i czasu...
Witam. Mam turbo w którym chodzi trochę ciężko wirnik. Jak wsadzę je do auta, to się rozrusza. Czy trzeba dać turbo do czyszczenia lub regeneracji?
Śruba stopu ogranicza przymknięcie kierownic w turbo. Jak ktoś przesadzi z wkręcaniem tej śruby to kierownice się zamykają i spaliny nie mają jak się wydostać efekt przytkanego wydechu plus łoparki mogą się przegrzać. Mają się przymknąć tylko tyle by spiętrzyć spaliny (nadać im wyższa prędkość) dzięki temu wirnik turbo szybciej się rozpędzi gdy spalin...
Ford i ELM ? Albo WOW albo IDS . Sprawdź czy w turbo się wogóle kręci wirnik . Kontrolka również świadczy o FAP-ie lub braku Protec-a . Ale to wszystko to gdybanie , bez odczytu PCM-a niewiele zrobisz.
można zdjąć rurę ssącą do turbo i palcami ocenić luz na wirniku turbo, swobodę obracania. odnośnie egr w domowych warunkach można ewentualnie go umyć, przeczyścić, rozruszać (gruchy do sterowania podciśnieniowego), podobnie w kolektorze dolotowym może być muł pochodzący z mieszaniny spalin z EGR i oleju, można też wyczyścić.
Witam.czy ktos orietuje sie gdzie mozna kupic komplet naprawczy do turbo(walek i 2 wirniki prosze o pomoc.
Widziałem GR1, ale to już zbyt skomplikowane na pierwszy projekt. Wracając do tematu, to co sądzicie o zastosowaniu wirników od różnych turbo (wiadomo, im większe turbo tym większy wirnik, więc można się tym pobawić)
Jak turbo było zacięte na max. doładowaniu, to takie są wady naprawy (przedtem leciało na większym doładowaniu, niż powinno mieć). Dwa chińskie wirniki nie są tak sprawne jak oryginały. W logach wszystko ok; jedynie można by się doczepić do zafalowania w doładowaniu, ale to norma w regenerowanej turbo (luz na regulacji zmiennej geometrii).
Często turbo po słabej regeneracji wstaje póżno. Tak samo jak oberwała obudowa i luz między wirnikiem a obudową jest za duży. Wtedy turbo traci na wydajności na niskich obrotach (spaliny uciekają zamiast napędzać wirnik ). Generalnie nie widziałem tanio zregenerowanej turbiny która wstawała by poniżej 1800 RPM.
Zgaś silnik i zobacz, czy wirnik w turbo swobodnie się obraca. Najlepiej palcami, bez cudów typu 4000tys a ty tam głowę wkładasz.
tyle że to jest sprężarka łożyskowana olejowo - więc o jakim drugim łożysku mowa? fabrycznie układ wirników i osi jest bardzo precyzyjnie wyważany - praktycznie nie da się tego zrobić poza fabryką, dlatego regenerowane sprężarki charakteryzują się niższą trwałością (w porywach do żadnej) wyjątkiem są firmy autoryzowane, ale oni albo mają sprzęt dostarczony...
Tak patrzę po zdjęciach, że wirnik w turbo ma już trochę powyszczerbiane płatki. Nie wiem czy w sumie dobrze widzę i czy zdjęcia nie przekłamują.
Wprowadziłeś swoim postem lekki zamęt, który wynika z tego, że : piszesz o podciśnieniu/ nadciśnieniu, połączeniu N75 z turbosprężarką 2 wężykami a nie jednym a na koniec wspominasz o kierowniczkach spalin - z tego co przytoczyłem jedno wyklucza drugie. Jak mniemam mamy do czynienia z silnikiem, w którym siedzi zwykła turbosprężarka z zaworem upustowym...
W starej ukręciło wirnik czy ułamało od przekroczenia prędkości? Bo turbo ma ograniczenie doładowania nie dla ochrony silnika tylko im wyższe ciśnienie tym szybciej się turbo musi kręcić i ograniczenie jest po to by czegoś nie ukręciło/nie rozerwało turbo od przekroczenia dozwolonych obrotów. Co do ruchu sztangi to turbo działa tak że zaraz po odpalaniu...
Dobra, mechaników u mnie dobrych nie ma jeden twierdził, że to przepustnica drugi, że wirnik w turbo się rozpadł,a myslelem, że ktoś miał podobny problem tak czy owak. DZIĘKI! :)
Mam problem związany z turbo jakiś czas temu dochodziło do przejścia w tryb awaryjny, postanowiłem oddać turbinę do regeneracji i przy okazji wymieniłem kolektor ssący, dolotowy. Po włożeniu turbiny samochód nie wkręcał się na obroty 2500 obrotów dalej nie szło i coś buczało, okazało się ze katalizator był zabity i zabrudził cała turbinę przez co wirnik...
Tam jest silnik komutatorowy. Jeśli bardzo iskrzy na szczotkach, to raczej po nim. Możesz spróbować wyjąć szczotki i upewnić się czy się nie zacięły(zakleszczyły) w prowadnicach. Po wyjęciu szczotek można sprawdzić czy wirnik lekko obraca się jak go ruszysz palcem.
Jak dobrze pamiętam to zatykal się filterek paliwa na pompie wtryskowej i będzie przymulony silnik, a odnośnie turba sprawdź zawór na kolektorze o którym wspomniałeś oraz egr i czy masz układ szczelny węże intercoler itd .Piszesz że auto moc jaķąś ma czyli turbo coś daje baypas domknięty wirnik cały więc do turba bym się nie czepiał narazie
Kolego miałem ostatnio identyczne objawy w bmw e60 530d. Nie ubywa ci oleju ? Problemem była zapchana odma,która tworzyła ciśnienie pod korkiem oleju i jak wnioskuję cisneła olej na wirnik turbo strony zimnej ,przez co od spalonego oleju zapychało dpf ( równie winne może być samo turbo - sprawdź stan dolotu - zaolejenie) Na zamontowanym dpf auto nic...
Problem się rozwiązał. Przy 180km/h przeskoczył dziś pasek rozrządu...:) Edit: A jednak nie... zawór wydechowy na 1 cylindrze urwał się w połowie trzonka i narobił bigosu... Zmasakrowane: - głowica - tłok - korbowód - rozpylacz wtryskiwacza (0.216) - świeca żarowa - wirnik turbo od strony gorącej Głowica jak wyżej pisałem robiona była jakieś 4 miesiące...
Nadal to samo, turbo pompuje wartość zadaną dopiero od 2100 obrotów. Zrób jeszcze jedną próbę a mianowicie weź kawałek wężyka podciśnienia i połącz nim bezpośrednio (z pominięciem wszelkich elektrozaworów) gruchę przy turbo z trójnikiem na wężu pomiędzy pompą podciśnienia a serwem hamulców i zloguj 011 dynamicznie ale tylko do 2500 obrotów i wklej ten...
Zdarza się że pompa już ma dość. A ja z luzem turbo? Czy wirnik zimnej strony nie wyjedzony? Odepnij dolot do turbo i zajrzyj może turbo już ma dość.
Z odmy bryzgało olejem że wirnika od turbo widać nie było. Brak ciśnienia na tłokach. Po 14 (!!!) bar miał. Po próbie olejowej cisnienie ok. Przebieg 300tys. A co najlepsze wizualnie wszystko wszystko wygląda dobrze (panewki cylindry tłoki). W poniedziałek sprawdzą mi głowice. Wałki w tych silnikach dość szybko się ścierają? czy po prostu takie mi sią...
Panowie wracam po krótkiej przerwie. Turbina zregenerowana, rozsypała sie zmienna geometria łopatek, które byly wykowane z cienkich zgrzewanych blaszek a nie z pełnego materiału. Pozatym owe blaszki uszkodziły wirnik. Teraz turbo zregenerowane, przy okazji założona nowa gruszka. Tylko jest problem z kalibracja owej gruszki. Może mi ktoś powiedzieć na...
Jutro zdejmę dolot z turbo i zobaczę co z wirnikiem bo chyba już wszystkie opcje sprawdziłem. Może masz jeszcze jakieś pomysły?
Witam. Mam taki problem - na skutek ze do filtra powietrza dostała sie woda i filtr zamulł jego fragmenty zostały wciągnięte przez turbinę. Nastąpiło chwilowe całkowite odcięcie mocy po czym tak jakby turbo ruszyło. Na desce pojawiło sie check emission/ check injection- auto niby jeździ ale słabe nie wkręca sie na obroty… prEplywomierz wymieniony, czujnik...
Witam, mam taki problem - auto to Octavia 1,8T, turbo przeładowywało i okazało się że gruszka jest uszkodzona. W serwisie mi to wymienili ale prawdopodobnie musieli demontować całą turbinę i teraz jak się jedzie to jak turbo wstaje to słychać mocno szmer, szelest wirnika. Czy to może być związane z jakimiś nieszczelnościami? Czy bardziej coś wleciało...
A zakładałeś do turbosprężarki? Czy wirnik lekko się kręci?
Witaj, Mam ten sam problem z błędem 194, u mnie ten problem pojawił się po zaślepieniu EGR, wcześniej został wyprogramowany z ECU i zrobiony chip na zwiększenie mocy, ale nie był zaślepiony i wszystko było ok. Z racji, że do EGR ciężki dostęp i ściągałem skrzynię do wymiany sprzęgła i od razu go zaślepiłem, po czym zaczęły się problemy z mocą. Dodam,...
Witajcie, mam pytanie dosc nietypowe. Silnik 2.0 CRDI. przy max wcisnietym pedale gazu, max 2tys obr. Jak odepne przeplywke max do 3tys dojdzie. Po odkreceniu wydechu za turbo bez zmian czyli wykluczamy np zapchanego kata. Po zdjeciu rury dolotowej do turba, troche oleju sie wylalo ale wirnik sie obraca palcem, moze nie jakos totalnie bez oporu ale...
Niekoniecznie będzie tracił moc. Jeśli rozszczelniła się tylko oś wirnika, no może nie oś (źle powiedziane :) ) ale uszczelnienie osi wirnika, to turbo dmucha praktycznie tak samo, tylko, że olej przedostaje się do układu dolotowego.
Opiłki raczej na pewno pochodzą z turbiny, mogły powstać w wyniku awarii turbiny którą naprawiono i nie wyczyszczono dokładnie dolotu, lub wirnik cały czas "frezuje" Ci korpus. Proponuję zdjąć rurę z turbo i ocenić luzy.
Może wirnik w turbo stawia duże opory obrotowe dla wypychu spalin(nieraz tak bywa z badziewnymi takimi poregeneracyjnymi podzespołami), przez to zamula, można by też spróbować zwiększyć ciśnienie doładowania.
Zacznijmy od tego że diesel to nie silnik rajdowy, a co do TIRów to przeciętny TIR robi tyle kilometrów w rok co niektórzy przez pół życia nie zrobią. Więc dbanie o turbine w tirze ma sens. W osobówce zwykły rozsądek wystarcza. Widziałem dbane turbinki i gwarantuje że jak będziecie chuchać i dmuchać to turbo też padnie po 300tys. Z prostej przyczyny,...
Sprwadć czy nie pcha oleju do kolektora, i czy nie ma wyczuwalnych ruchów poprzecznych i wzdłużnych wirnika.
Patrząc na skrzdełka wirnika turbo po stronie sprężającej to pierwsze z nich zostały zmielone (haratało po nich ciało obce, które haratało po stronie sprężającej). Na drugich nie widać nic poza domniemanym punktem ich wyważenia. Chciałbym obecnie widzieć co się dzieje z tymi skrzydełkami. Wyważenienie poprzez nawiercenie skrzydełek wirnika - wcale bym...
Jumz 6am to na 95% silnik d65, chyba że to jakaś wersja eksportowa z silnikiem SMD, albo ktoś wcisnął jakiś spokrewniony silnik z innego ciągnika. D65 ma 4.94 litra pojemności. Najłatwiej kupić turbo dedykowane do turbodoładowanych silników pochodnych d240 w ciągnikach MTZ Można też szukać turbosprężarki od silnika PM-80, będzie ciężej i różnic nie...
Więc tak,komp pokazał przepływke, golf chodzi bardzo fajnie , zrywny i ładnie przyspiesza, spalanie 2 razy sprawdzane na 26 litrach 500 km cykl mieszany,dużo po miescie. kupiłem przepływke, po vinie, zamiennik, sam wkład. Podjechałem do mechanika bo nie mam klucza, zmieniłem podpiąłem ,pojechałem na test. Zaczął kopcić czarnymi chmurami,fakt że odczucie...
Zatkany wydech. lub urwany wirnik turbiny który zatkał wylot. Spaliny wydostają się do silnika przewodem powrotnym od turbo.
Był bezpośredni nadmuch 6cm turbo wirnikiem ze starego athlona xp :D
Skąd wiesz i w jaki sposób padło turbo? Urwało wirnik? Czy egr ciągle otwarty i ciśnienie ucieka.
Nie ryzykowałbym zakładania używanej turbiny, ani sobie, ani tym bardziej klientowi
Przy gazowaniu na postoju nawet nie powinieneś uzyskiwać pełnych ciśnień doładowania, a tym samym bardzo wysokiej temperatury po sprężeniu. Moim zdaniem turbo może wchodzić w zakres niestabilny, tj. w tzw. „recyrkulację” czyli cofanie powietrza sprężonego przez wirnik do wlotu turbo. Powietrze nagrzewa się, spada zapotrzebowanie mocy, przy czym mogą...
Moim zdaniem jest to nieopłacalna ingerencja w strukturę silnika, zważywszy na to, że nie zmniejszy to spalania. Tak, turbosprężarki przyczyniają się jedynie do spalania większej dawki paliwa w danej pojemności silnika (silnik mniej dymi pod obciążeniem, bo następuje spalanie zupełne całej dawki paliwa podanej przez pompę) przez co można uzyskać wzrost...
Domyślam się że wstawiając inną turbosprężarkę niż zetorowską będziesz zmuszony przerobić kolektor swój, lub dorobić nowy. Wzoruj się na zetorowskim. Unikaj ostrych zakrętów i zwężeń. Najlepiej by było, gdyby turbo było założone centralnie na środku kolektora. Nieopowiedni kolektor nie wykorzysta potencjału turbosprężarki, możesz mięc problem z napędzeniem...
Zablokowany wirnik
Panowie, żaden z was nie ma pojęcia jak działa turbosprężarka. Nie jest prawdą, że każda musi mieć wastegate. To tylko bypas, regulujący ciśnienie po stronie tłoczącej, dla unikniecia przeładowania. Gdy ciśnienie w układzie dolotowym osiąga maksymalną, bądź oczekiwaną wartość w nowszych systemach, zawór ten zostaje otwarty, kierując część spalin poza...
turbo jest zamontowane nowe(po regeneracji) ale sprawdze ten numer z wirnikiem, a pisząc że turbo jest przeźroczyste chodziło mi że jest takie gorące że prawie wnętrzności widać.
Z serwisówki 1,9 dci. Dopuszczalny luz osiowy i promieniowy - 0,080 in, ok. 2mm. Z własnego doświadczenia: promieniowy minimalny-występuje nawet w nowych turbo, osiowy nie powinien wystepować lub być minimalnie wyczuwalny.Nie puszcza oleju, nie dymi , nie gwiżdże, nie ma śladów na łopatkach wirnika i koła kompresji-jeździć.
A turbo całe? Wirnik nie oberwany?
Mówią że z turbo jest słabo. Gdybym to ja robił to oglądnął bym turbo (wirniki zimny i gorący czy nie jest uszkodzony) albo na aucie (endoskopem albo wyjął turbo). Pominął zawór N75 i zrobił loga tak do 2500 RPM czy jest poprawa. Jak i tu byłoby bez zmian to wkręcał bym śrubę stopu o 1-2 obroty i robił loga czy "wstaje wcześniej".
Zapewne wirnik się wywraca sciag rurę turbo od filtra i zobacz na luzy na wirniku nie powino być wiecęj jak 1mm , tak samo góra duł . Ja to sprawdzam przewodem gumowym ponieważ palcem nie dostaniesz .
Raz zmienia sie kat natarcia na łopatki wirnika a dwa zmniejsza lub powiększa się szczelina między kierownicami. Jak szczelina jest mała prędkość spalin rośnie i lepiej napędza wirnik. To że max moment masz na 2500 nie jest normalne już od 1800 lub zaraz po turbobo powinno się budzić. Pierwsze pytanie o kod silnika bo niekoniecznie masz turbo ze zmienną...
Odma nie jest winna wyciu turbiny - to jeden z objawów jej zużycia. Samo wycie to z reguły albo dziura w dolocie, albo własnie zniszczone łożyskowanie turbiny i wirniki zaczynają gwizdać, tracąc wyważenie. Ale czy w tym przypadku olej nie powinien znajdować się w IC lub na zamieszczonych zdjęciach? Na zdjęciach obieg chyba jest wsysany więc jakby turbo...
Jeśli masz przeładowanie to należy sprawdzić szczelność dwóch wężyków ciśnieniowych : tego który idzie z króćca muszli zimnej do N75 i tego wychodzącego z N75 do siłownika ciśnieniowego przy turbo. Jeśli wyeliminujesz winę wężyków to do sprawdzenia pozostaje już tylko sam siłownik ciśnieniowy oraz N75. Jeśli chodzi o Twoje drugie pytanie to oczywiście...
Witam,kolego jeśli silnik był zalany to najpierw proponowałbym go rozebrać i stojan+wirnik dobrze wysuszyć. A następnie sprawdzić stan izolacji uzwojenia induktorem na 500V pozdrawiam
Po pierwsze chroni turbo nie silnik. Im wyższe doładowanie przy wyższych obrotach silnika tym obroty turbo większe. Za duże obroty turo to groźba rozerwania wirnika lub skrzywienia urwania osi turbo w efekcie turbo może sypnąć drobnymi do dolotu silnika i go skutecznie zabić. Tak praca zmiennej geometrii to kilka do kilkunastu mm w zależności od wielkości...
Witam! Jaki wirnik do Zelmera 371.6? Czy może być wirnik z Zelmera 481? Czy musi być oryginalny? Proszę o pomoc
Nie mam pojęcia jak wejść w tryb serwisowy, metoda z nowszych urządzeń nie działa. Co do długości szczotek to jak wyjmę silnik to dam znać ile dokładnie mają i jaki stan bieżni wirnika.
Aby wymontować wymiennik parkujesz zawór trójdrożny w pozycji środkowej w trybie P.6 i zakręcasz powrót i zasilanie c.o. pod kotłem. Zwalasz wodę z kotła zaworkami spustowymi w złączach quesch`a pod kotłem. A wentylator po odkręceniu dwu wkrętów trzeba jakoś wyrwać w dół aby wylazł z uszczelki komina i zeskoczył z zaczepów czopucha na wymienniku ciepła....
Faktycznie wirnik turbiny jest ceramiczny :| ale w czym to jest lepsze a w czym gorsze od metalowego?
Jak wszystko wykonałeś poprawnie ,to możliwe że bubel bo i to się zdarza. Ale, nie wiadomo jakie ciśnienie na zasilaniu (od tego powinieneś zacząć ) jak spływ, jak ciśnienie w skrzyni? W jaki sposób się rozpadła? Czy zatarło na ośce czy np wirnik obciera o obudowę?
Witam, mam problem, Seat Leon 1 1.8T AUQ, po regeneracji założone turbo i jest przeładowanie, pompuje w okolicach 2,4 bara. Zawór DV jak i N75 sprawne, węże są szczelne. Dodam, że turbo regenerowane z powodu luzów na wirniku, jak i przez pęknięcie muszli gorącej strony turbiny. Pytanie, czy pęknięcie nie pojawiło się z powodu przeładowania już wcześniej?
Wyciek jest z wlotu powietrza nie z przewodu doloty smarowania ani odpływu. stare turbo miało przebieg 170tys minimalny luz na wirniku,auto nie straciło mocy. założyłem turbo od rocznego peugota
czyli wygląda na to, że turbo zbyt wolno wstaje. Powodem może być: Zużyty wirnik turbosprężarki. Kierownice turbiny zapieczone i nie otwieraja sie w pełni Wyregulować sztangę turbo. Jest jeszcze sróbka maxymalnego położenia łopatek, zmnieejszyć ograniczenie.
Tak, to jest przewód od chłodnicy powietrza, bynajmniej tak sądzę na podstawie zdjecia. Zaskakujący jest fakt stwierdzenia ze oleju jest więcej niż powinno bo nie powinno go być tam wcale. Proponuję zdjąć wszystkie węże aż do turba, sprawdzic również chłodnice powietrza i przy zdjetej rurze z turbo sprwadzic wirnik. Jeśli po włożeniu tam palca ( oczywiście...
Teraz już mi kontrolka swiec zarowych sie nie pali tylko turbo nie chodzi. Hmm. Turbo nie chodzi.Turbo "chodzi" ,kręci się ,na pewno (no chyba ,że się wirnik zatarł) :) Na poważnie teraz. Zobacz czy węże ciśnieniowe są na swoim miejscu i czy nie popękane. Sztanga się porusza? Sterowanie sztangi działa?
Jakim cudem nie pożenisz turbo z gaźnikiem ? A Renault 5 1,4GTT ? Fakt, że trzeba stosować gaźniki nadciśnieniowe(jeśli popełniłem błąd, nie bijcie, nie znam się na gaźnikach), no i auto będzie palić ogromne ilości paliwa - ale się da! Gaźniki wolnossące nie nadają się na turbo, a o to chodzi koledze "masteriusz", ja też miałem to na myśli. Gaźnik...
Wirnik nadaje się do wymiany a nie do regeneracji. Oddaj turbo do dobrego zakładu gdzie wyważają wirniki
Samodzielna naprawa jest niemożliwa tzn. można zrobić ale bez specjalnej wyważarki ( kilkadziesiąt tyś obr/min) nie będzie można wyważyć zestawu -niewyważony grozi awarią ( rozpadem turbiny lub sprężarki ) . To musi być zakład posiadający doświadczenie i odpowiednie maszyny. Trzeba pytać z jaką szybkością obrotową doważają wirnik,jakby do zregenaerowanej...
wymiana wirnik turbo mercedes turbo turbo nawija wirnik wirnik
ustawienia skanowania plastik przekładnia samsung monitor matryca
schemat sterownika citroen berlingo zniszczenia przez ślimaki
Wymiana pedału gazu w pojazdach: krok po kroku OpenBK Device MQTT Subscription Capabilities