No i cacy. Następnym razem podziel się z nami co było powodem problemów.
Witam. Jestem po montażu i niestety dalsze problemy. Głowica została zrobiona plus planowanie( wymiana zaworów ssących) Kompresja na 1(14,5) i 4(15) czyli ok. Ale na 2 słaba - 8 Na 3 była przed demontażem 14,5 A teraz 12,5 Auto chodzi normalnie, nie ma problemów z zapaleniem ani przyspieszeniem. Po próbie olejowej na 2 cylindrze wzrosło do 10. Kopci...
Ściągnij głowice i daj do sprawdzenia. Ja mam na podnośniku z22se po kolizji rozrządu i poszło tylko 8 ssących zaworów - koszt 800 zł (wymiana zaworów,prowadnic,uszczelnien, planowanie, szczelność itd.) No i jeszcze 2 tłoki pękły, ale sądząc po ich wyglądzie to nie była pierwsza kolizja :D
Luz na ssącym 0.05 mm, to chyba pomyłka, powinno być około 0.28 mm.
Kolektor ssący składa się z 2 części. Rozkręcasz go na łączeniu - 5 śrub na imbusa. Później od ściany grodziowej jest jedna śruba. W sumie zdjęcie kolektora to maksymalnie 10min roboty. Ściągasz rurę od przepustnicy i powinno być wystarczająco miejsca a jak mało to odpinasz wąż od serwa i od systemu EVAP. Więcej roboty przy demontażu pokrywy niż przy...
Po zholowaniu auto stoi. Tak była robiona głowica, wymiana zaworów ssących, uszczelniaczy, rozrząd. Nie było odpalane na pych ani z kabli, akumulator ma pół roku. Dodano po 16 Wszystko sprawdzone kilka razy: kostki, przewody ciśnienia. ELM nie jest odpowiednim narzędziem, ale pokazał, że walnięta lambda przed i za katem. Sprawdzałem rok wcześniej i...
Zawory się zużyły, tylko wymiana zaworów + frezowanie gniazd rozwiąże problem.
Nie jest to przypadkiem silnik o zmiennym skoku zaworów ssących?
Nie hałasują pytam z ciekawości ponieważ wiedziałem że w innych samochodach co ileś tyś. Się reguluje te zawory, więc tutaj chyba też powinno się coś robić Nic nie robisz póki nie hałasują a gdy jest dźwięk to wymiana.
Powodem awarii była połamana prowadnica zaworowa. Kawałki metalu wpadły zaworem ssącym do cylindra, trochę go zdemolowały a przy okazji tłok poprzez kawałki metalu przywalił w zawór ssący, który uszkodził panewkę odprężnika. Wymiana zaworów, prowadnic załatwiła sprawę. pzdr
Zaworki ssące i wydechowe się różnią. Fabrycznie mają różne twardości.
Przy przebiegu 60000km wymienilismy z kolegą komplet rozrządu tzn pasek i napinacz.Przy stanie 82000km na wolnych obrotach napinacz rozlecial sie w drobny mak i pasek przeskoczyl na zebach.Demontaż głowicy wymiana trzech zaworów ssących i jednego wydechowego plus prowadnice i uszczelniacze.Po 300km zaswiecenie sie kontrolki od ciśnienia oleju.Stan oleju-0.Ponowny...
Jakby Ci to wytłumaczyć, pompy zazwyczaj o wiele lepiej pracują jak są zamontowane w prawidłowym kierunku ;) Pompę masz zamontowaną tak, że tłoczy w prawo, a filtr skośny masz zamontowany tak jakby obieg pompowy miał kręcić w lewo. Gdzie masz zamontowany ten zestaw? Na zasilaniu czy powrocie? Jak na zasilaniu to trzeba obrócić pompę. Jak na powrocie...
ten zawór bitron jest wysterowany w np mastercook i liebher impulsowym napięciem 230V, słychać pykanie, przełączanie, ale kulka w środku ustawia się w nieprawidłowych pozycjach, raz blokuje wogóle przepływ czynnika przez kapilarę albo idzie jednocześnie w obie części, wymiana zaworu pomoże a zalodzenie rurki ssącej jest przez dlugotrwałą prace bez postojów
w większości tych silników powodem złego palenia w zimie jest za mały luz zaworów ssących, po większych przebiegach w tych silnikach wystukują się końcówki trzonków zaworów ssących, lekarstwem na to jest wyregulowanie luzów mianowicie wymiana płytek regulacyjnych. Doradzam poszukać dobrego warsztatu który zna się na silnikach diesla no i proponował...
Zawór rozprężny trzeba szukać przy parowaczach (tam skąd leci chłód) i jest na pewno nie jeden.. Ciśnienie jest wysokie, bo układ chodzi na maksymalnej wydajności, sprężarka jest praktycznie podlewana czynnikiem- to nie mroźnia. Przyczyny mogą być różne, właśnie czujnik zaszronienia, brak obciążenia cieplnego, lub zawór, zawory rozkręcone na maksa....
Dzięki Rycho T, teraz działa tak jak powinno:). Jeszce czeka mnie zrobienie obudowy filtra powietrza, wymiana oleju i mam nadzieję, że odpali:). Jeśli chodzi o sprawdzenie zaworów, (czy 0,05 na ssącym i 0,06 na wydechowym było by w porządku?), odstęp elektrod świecy 0,5 mm?.
Toczę boje z silnikiem M112, który po wymianie uszczelek pod pokrywami zaworów i kolektorem ssącym stracił moc i po rozgrzaniu nie chce jechać. Już wcześniej nierówno pracował na jałowych obrotach na ciepło, ale po wdepnięciu gazu szedł jak przecinak. Mechanik który wymieniał uszczelki stwierdził, że oni robią w 99% diesle i nie mają zaplecza żeby dłubać...
wskaż mi w tym silniku membranę odmy :) Zintegrowana z pokrywą zaworów. Patrz jednak jest. Jaką masz wartość podciśnienia w kolektorze ssącym?
Luz między zaworem: - ssącym i prowadnicą 0,020 - 0,049 - wydechowym i prowadnicą 0,030 - 0,059
Wtryskiwacze, rurki do wtryskiwaczy, odma inny wałek ssący i chyba kolektor wydechowy (tak mi się wydaje). Pokrywa zaworów/ dekiel głowicy - różnie nazywają.
Witam ponownie forumowiczów. Tym razem mam problem z Mini Paceman R61 1.6 turbo 2015r 190 km przebieg 75tyś. Kilka miesięcy temu zapaliła się kontrolka od sterowania silnikiem. Komputer pokazał sygnał poza tolerancją czujnika wałka rozrządu zaworów ssących, po skasowaniu chwilę ok i znowu ten sam błąd(zawsze wałka od zaworów ssących). w między czasie...
Reset komputera,czyszczenie przepustnicy i silnika krokowego, przepchanie cienkiej rurki między pokrywą zaworów i kolektorem ssącym,wymiana świec i przewodów , oraz zastosowanie specyfiku do czyszczenia wtryskiwaczy. Oczywiście wszystkie czynności zostały wykonane prawie w tym samym czasie. Niezbędne jest " nauczenie sterownika pracy na paliwie" a.gry...
W MES jest tylko informacja w "inspekcji" (czyli w zegarach), że "UWAGA: Dla samochodów z silnikiem Diesla z filtrem DPF należy również połączyć się z ECU silnika i wykonać procedurę "Wymiana oleju"!". Na logikę kasowanie inspekcji w zegarach nie ma wpływu na działanie czegokolwiek.
To dość typowa usterka "zeteków", potrzebna wymiana zaworów i prowadnic lub ich nazwijmy to regeneracją tych elementów, czasami kłopoty z hydrauliką lub......umiejętnie trzeba mu dać w "dupę" znaczy się silnikowi na drodze....
W tym silniku, w odróżnieniu od silników tradycyjnych, w celu dokonania regulacji obowiązkowo należy zachować kolejność opisaną w tabeli. A) Położenia wału korbowego silnika B) Cylindry, w których należy wyregulować luz zaworów C) Cylindry z zaworami w równowadze D) Cylindry, w których należy wyregulować wstępne ustawienie wtryskiwacza -Ustawić wał...
Dzień dobry Problem wygląda następująco - oddałem autko do mechanika i ten oddzwonił z diagnoza że silnik jest rozebrany (VW) ale części są niedostępne w PL i rzeczywsicie sprawdziłem nigdzie nie można dostać zaworów ssących do tego silnika o ile w USA bez problemu. Szukając jednak na ebay znalazłem ze pewien sprzedawca wystawia na jednej aukcji z literka...
musisz zdemontować cały kolektor ssący, uszczelki są dość drogie, pamiętaj aby wymienić te okrągłe na pokrywie zaworów.
Kolego, dziękuję za rzeczową odpowiedź. Jak dioda jest uszkodzona to jest duże prawdopodobieństwo, że padł sterownik. Gdybym wiedział jak ma wyglądać sygnał na elektrozaworze to mógłbym wyeliminować ECU. Wymiana elektrozaworu wcale nie jest taka prosta. Wiąże się z wyjęciem wałka rozrządu zaworów ssących, a co za tym idzie, ustawieniem rozrządu. Jak...
Kupiłem Peugeot 308 1,6 THP 156KM. Odpala i na wolnych obrotach jeździł super, lecz wydawało mi się że nie ma mocy i szarpie przy dodawaniu gazu (dławi się). Wymieniłem rozrząd wraz z kołami zębatymi. Wymieniłem świece na dedykowane NGK PLZKBR7B8DG. Wymiana rozrządu nic nie zmieniła (stary łańcuch był dłuższy od nowego 5mm). Wymiana świec poprawiła...
Poprosiłem mechanika o zdjęcia zregenerowanej głowicy. Zawory są podobno NOWE. Za sam remont głowicy dostałem rachunek na 900 zł. Poprosiłem o szczegóły na co poszło te 900 zł. Oto lista jaką otrzymałem: -rozbiórka -myjka ultradźwiękowa -test szczelności ciśnieniowy -wymiana uszczelniaczy trzonkowych -wymiana zaworów -obróbka gniazd zaworów -planowanie...
Nie wiem czy lustro wody w studni znacznie się obniżyło, bo nie sprawdzałem wysokości lustra. Od tego chyba warto zacząć zanim podejmiesz inne działania. Mamy suszę i w mojej okolicy w wielu studniach poziom wody znacznie się obniżył. Sprawdź czy smok ssący jest wystarczająco głęboko zanurzony w wodzie. Jeśli nie, żadne zalewanie nie pomoże.
Możliwe, że to ta niedziałająca sonda za katem ale różne są o tym opinie. Według większości ta sonda służy tylko do diagnostyki katalizatora ale mi się nie chce w to wierzyć. Bez znaczenia czy trzymam silnik na wolnych obrotach czy gazuje to sonda pokazuje na zmianę 0,02V 0,03V co moim zdaniem jest stanowczo za mało. Do tej pory zrobiłem: 1 czyszczenie...
Ja miałem wytartą krzywkę na wałku rozrządu więc przy okazji wymieniłem rozrząd marki Ruville ale dobre rozrządy też są firmy SWAG.Co do spalania i mocy silnika to zacząłbym od regulacji zaworów .Wydechowe 0,30 mm, ssące 0,20mm, na zimnym silniku.
Nie wystarczy blaszka. Dodatkowo na Twoim miejscu odkręciłbym cały kolektor ssący i go wyczyścił. ale równie dobrze może być winny któryś z elektrozaworów, które sterują turbina zaworem EGR i klapami na kolektorze ssącym. Ostatnio miałem przypadek ze siłownik właśnie od tych klap był nieszczelny i komputer łapał już błąd EGRu
Przeszkadza, gdy mamy odcinek rury ssącej nad powierzchnią ziemi, a chcemy z tej rury spuścić wodę "na zimę". Wtedy trzeba porozkręcać rury i jakoś wychlapać z nich wodę... Albo, gdy zawór ten się uszkodzi i trzeba wyciągać rurę z ziemi. No, a pomaga, gdy nie mamy pompy próżniowej, by zaciągnąć wodę ze studni bez zaworu w ziemi (z zaworem, po prostu...
zawory regulował w taki dziwny jak dla mnie sposób: ustawił na pierwszym wahanie regulował 6 ssący i wydech jednocześnie regulował luzy pojedynczych zaworów na 5 4 i jeszcze jakimś i zastanawiam się czy to jest poprawna regulacja w tym modelu
Troszkę z opóźnieniem ale podsumowuję usterkę. - założona turbosprężarka po regeneracji, - wymieniona uszczelka pod głowicą, pod kolektorem wydechowym, ssącym, pokrywą zaworów, - uszczelniacze zaworów, - planowanie głowicy (minimalne), - wymieniona kupa innych uszczelek, siemeringów, uszczelniaczy itp, - wymiana oleju, filtra oleju i płynu chłodniczego....
Raczej nie w serwisie, zdejmij głowice rozepnij zawory z zabezpieczeń i zawieź do zakładu ,który się tym zajmuje bo w serwisach to rzadkość że się wymienia prowadnice. a zakładzie wymieni ci prowadnice i przetoczy zawory, dotrze ci je też. Luzy powinny wynosić 0,15 mm na ssącym i 0,20 na wydechu. Ewentualnie rozwierć dysze na 0,8mm w gaźniku i też będzie...
Serdecznie dziękuje, za wszystkie odpowiedzi. Mam nadzieję, że temat jest w jakiś sposób pomocny dla tych, którzy mają podobny problem ze swoją A2. Ustalmy, że wątek z tzw. "miękkim" pedałem gazu nie ma znaczenia. Widocznie źle to opisałem. Chodziło mi o to, że jadąc, silnik stopniowo tracił moc, pomimo wciskania gazu, aż do całkowitego odstawienia....
Po złożeniu silnika i zamontowaniu zrobiłem próbę ciśnienia na wykręconych świecach żarowych, ciśnienie oleju dobre, kontrolka gaśnie na rozruszniku, smarowanie na wałki rozrządu dochodzi, ciśnienie sprężania bardzo dobre, wymiana pierścieni dała efekt. Dodano po 17 Niestety silnik nie odpala, spaliny w kolektorze ssącym i wypycha przez odmę silnika...
Witam. Niestety problem nadal występuje zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku. Cały czas jest problem z 2 cylinder licząc od strony skrzyni biegów ponieważ na tym cylindra nie jest do końca spalanie paliwo - po wydechu widać że pryka. W sobotę wieczorem były regulowane zawory +wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów. Na niektórych cylindrach były...
Witam. Problem jak w temacie.Silnik przebieg 135 tys.km zasilany Lpg i PB .Ostatnio uległ on awarii .Podczas jazdy zacząlł tracić moc i dymić na czarno.Brak możliwości odpalenia .Po sholowaniu pomiar ciśnienia sprężania . I cylinder 0.5 MPa II cylinder o Mpa III cylinder 0 MPa .Głowica do naprawy wymiana trzech zaworów ssących.Planowanie głowicy .Montaż...
Szczegółów dokładnie nie znam - powiem szczerze, że nawet w serwisie ASO mogą mieć z tym problem. Z tego tylko co mi wiadomo to na pewno różnią się wałkiem ssącym (jeżeli masz stary silnik to możesz go przełożyć). Powoduje to, że są inne fazy otwarcia zaworów ssących, co wiążę się z tym, że musi być inne dawkowanie paliwa przez wtryski (dlatego softy...
W tych silnikach często padają zawory sterujące kolektorem ssącym koło cewki po prawej stronie silnika. Ipc chyba? witam dzièki za pomoc trafiłeś w 10 -tke z tym zaworem pozdrawiam Dodano po 3 Wymiana zaworu podciśnienia koszt ok 50zł.
Już wszystko ok dzięki za pomoc. Po prostu pożyczyłem od znajomego cała kapę ze statorem i wszystko działa. Mam jeszcze jeden problem z zetka mojego brata. Czy jest możliwe że zawór ssący jest nie domknięty bo przy próbie odpalenia ciśnienie ucieka w filtr powietrza. Jak sciagnelem nakretke zaworu patrzę a tam duży luz więc ustawiłem na 0.05 i dalej...
Wymieniłem 1. sony lambda 2. przepustnicę 3. przepływomierz 4. czujnik ciśnienia 5. czujniki na kolektorze ssącym ( par paliwa i ciśnienia kolektora) 6. sprawdziłem działanie zaworu zwrotnego turbina przewód ssący łącznie z wymianą zaworka sterującego 7. świece 8. cewki 8. katalizatory 9. zawór regulacji zmiennych faz rozrządu Kolektor ssący nie zawalony...
Zauważyłem też że z gaźnika Wylatuje mgiełka mieszanki paliwowo powietrznej. Wyczytałem że to przez to że zawór ssący popuszcza więc dotarłem zawory. Po dotarciu zaworów już prawie.nic nie wylatuje poza gaźnik ale to i Tak nie pomogło zmieniłem fajkę i przewód do świecy i niestety dalej to samo. Ogólnie podczas jazdy skuter zachowuje się NASTĘPUJĄCO:...
Witam, dziś mam problem z jednośladowym gruzem jakim jest Loncin. Cross nie wkręca się na obroty przed wymianą zaworów jak i po, [ssący był wyklepany], gaźnik ma raczej dobrą ilość paliwa w komorze pływakowej [zamieszcze zdjęcia w odpowiedzi] jedynie co przychodzi mi na myśl regulacja gaźnika na iglicy i mieszanki lecz to robiłem przed wymianą zaworów,...
Wymiana uszczelniaczy coś pewnie pomoże ale czy załatwi problem brania oleju tego nie wiem No to jak nie wiesz, to nie zabieraj głosu. Wymiana pierścieni zabije ten silnik. Zanim zostało cokolwiek zrobione, należało raz sprawdzić ciśnienie sprężania, a dwa wykluczyć ubytki oleju spowodowane nieszczelnością turbiny. Ale skoro ktoś z nudów wymienia sobie...
Ktoś tu napisał, że przez wymianę turbiny rozleciały się klapy???? Uważasz, że nie warto zajrzeć w dolot?
Po lewej stronie masz od góry wężyki, ale również powinny być tam zaślepki na króćcach, również po lewej stronie między kolektorem ssącym a pokrywą zaworów jest wężyk od odmy. Po prawej stronie masz wężyki z boku kolektora. Żaden nie może być popękany.
Pamiętam że jak to kiedyś wyjmowałem to miałem zdemontowany cały spód opryskiwacza, tak że mogłem go postawić swobodnie i stabilnie na posadzce i wypychałem w dół od środka zbiornika lekko bujając na boki korpusem pompy było ciężko ale wyszło prawie bez problemu. Zapytam po co chcesz wymontować ten korpus pompy? Całą naprawę pompy można zrobić od spodu...
Zdecydowałem się na wymianę razem z uszczelką pod głowicą. Zakupiłem uszczelkę firmy Glaser, zimmering wałka rozrządu, uszczelki pod kolektor ssący i wydechowy, uszczelkę pod pokrywę zaworów, komplet nowych śrub. Olej i płyn chłodniczy mają 50km także je zleje a po naprawie wleje ponownie. Mechanik, któremu jednak to zlecam podczas naprawy zdecyduje...
Witam kolegów i koleżanki. Budujemy z kolega gokarta na silniku Loncin G200 (chiński klon Hondy GX200). Kierując się tym artykułem: govenor-removal postanowiliśmy przeprowadzić podstawową modyfikację silnika - usuniecie regulatora i czujnika poziomu oleju oraz wymiana sprężyn zaworowych na 18lbs. Wszytko już złożone, została tylko regulacja zaworów...
Mam e46 z 2001r silnik N42B20A. Problem polega na tym że auto nie chce zapalić jak jest zimne. Trzeba długo kręcić aż wreszcie załapie a z koleji jak juz odpali to bardzo ciężko wchodzi na obroty. Dopiero po rozgrzaniu działa prawidłowo i juz normalnie odpala. Komputer pokazywał błąd czujnika wałka zaworów ssących, który wymieniłem i nic to nie pomgło....
Myślę że nieszczelność dolotu można wykluczyć na podstawie tych logów. Jeśli dziura była by pomiędzy przepływką a turbiną, MAF byłby niski ale ciśnienie doładowania (zwłaszcza w tym silniku) było by OK, jeśli dziura była by pomiędzy turbiną a kol. ssącym to MAF byłby wysoki (lub bardzo wysoki) a ciśnienie niskie. Problem leży więc gdzie indziej chyba...
Witam. Niefortunnie ktoś położył mi kosiarkę na bok zamiast świecą do góry. Od tamtej pory mam problem z zimnym rozruchem. Musze kręcić 10 razy. Potem wszystko jest ok. Co poradzić? Cześć, mam ten sam problem w Klippo z Briggs'em 750EX. U mnie też olej poszedł do cylindra, dymiła bardzo mocno, ale po 20 minutach wszystko wróciło niby do normy i dokończyłem...
Witam, wymieniłem w silniku 1.8 APT napinacz łańcuszka rozrządu bo urwał się dolny ślizg i silnik klekotał na wolnych obrotach i słychać było smyranie łańcucha, teraz mam kłopot bo po wymianie silnik faluje na wolnych obrotach i przy dodaniu gazu słychać dziwny dźwięk jakby brzęk blachy o blachę, na starym napinaczu mimo urwanego ślizgu nic takiego...
Wklej tu kolego foty tego czegoś co nazwałeś turbosprężarką i tych miejsc z nagarem bo chyba omyłkowo wziąłeś kolektor ssący wraz z obudową EGR za turbinę, są tam dwa a nie trzy otworki :D Jeśli z tych otworków pod pokrywką siłownika zaworu EGR wydostaje się olej to oznacza to, iż wewnątrz obudowy EGR pomiędzy trzonkiem zaworu a tuleją, w której się...
ma_pok - przerabiałem ten temat w Audi A3 1.9TDI. Zacznij od podstaw. Prześledź dokładnie mój temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... a zobaczysz co możesz mieć nie tak w aucie :) Przerobiłem to na własnej skórze, bo sam wszystko robiłem. Masz tam opisy wykonane przeze mnie. Wprawdzie auto inne, ale podobny problem możesz mieć też...
Witaj kolego, witajcie. (Golf 4 1,6 sr – 1999, 220tyś za sobą - falujące obroty i 13l\100km i inne tam...) Chrzaniłem się z kilkoma mechanikami i radykalnie żaden mi nie pomógł. :cry: Natomiast cudownie wyczyścili kieszeń. Ci „fachowcy” zaczęli wymieniać: kolektor ssący, świece, jeden z wtrysków (uznali, że zawór wtrysku zacina się...
ale widac ewidentnie ze drugi zawor ssący jest caly, skoro mechanik przy wymianie rozrzadu miał to zepsuc (bo nie miał blokad) to zepsułby OBA zawory ssace bo oba rownoczesnie sie otwieraja .... tak jak pisałem -złośliwość zeczy martwych lub wpadło mu "coś" i potem przez te trzy dni wygrzebał... :) ps. ale fajna uszczelka pod głowica była, od strony...
Witam! Mam w naprawie Iveco Daily 2.5TD (pompa mechaniczna, rocznik 96). Klient przyprowadził auto bo "coś cieknie" i nie ma mocy, a ostatecznie gaśnie. Jak wygląda sytuacja: Auto odpala na zimnym super, lekko kopci na niebiesko, ma moc i nic złego sie nie dzieje, póki się nie nagrzeje. Do mniej wiecej 70-80 stopni auto jedzie normalnie, po mocniejszym...
Witam trafił do mnie passat 1,9tdi awx.Problem polega na tym ze nie chodzi na pierwszym cylindrze na wolnych obrotach.Rzeczy które sprawdziłem to: 1.zamiana pompowtrysków z 1 na 2 efekt bez zmian 2.wymiana wiązki pompowtryskiwaczy żadnych rezultatów 3.pomiar kompresji 1 cylindra wartośc :2 atmosfery(brak ciśnienia) 4.wdmuchiwanie powietrza przez otwór...
Dokładnie, najgorsze co może być dla silnika to jego właściciel.Dziękuję za tak wyczerpującą odpowiedź. Na chwilę obecną wymieniam jeszcze tylko uszczelniacze zaworowe bo przy okazji jak wymieniałem oringi na wtryskiwaczach to zauważyłem że po trzonkach zaworów sączy się olej więc kolejna robota, a miała być tylko wymiana oleju z płukanką,jutro zamawiam...
Uszczelka pod głowicę do Matiza zaproponowana i często gęsto sprzedawana w sklepie motoryzacyjnym (koszt 60 pare zł), bez reklamacji tak jak u mnie. najtańsza 32 zł kosztowała. Głowica - remont 270 zł: Planowanie, uszczelniacze, wymiana wszystkich prowadnic zaworowych, 4 zaworów (2 zostały orginalne) i do tego szlifowanie wszystkich gniazd zaworowych....
Witam! Dowiedziałem się o następujących rzeczach: Powiedziano mi w warsztacie, gdzie regenerują głowice wszystkich osobówek, że wymiana uszczelniaczy bez zdjęcia głowicy jest niemożliwa. Uzasadnili to tym, że po zwolnieniu sprężyny zaworowej grzybek zaworu obróci się i już nie będzie idealnie pasował w poprzednie jego ustawienie. W związku z tym muszą...
Witam , Kończę temat bo udało się sprawę ogarnąć... - Wymiana czujnika Doładowania (1100zł Brutto, Orginał) -jak Wyżej .. Uszczelnienie Kolektorów wydechowych .. !!!!!!!!!!!!!!! - Regulacja Pompowtrysków i Zaworów OSOBIŚCIE CZEMU ???? Temu że tak jak pisałem robiłem na Serwisie i Po 100 tyś Były 3 za Ciasno ( a raczej powinny być w miarę przebiegu coraz...
A jak to w praktyce wygląda dokładnie. Ściągamy sprężynę i zawór nie może mieć żądnego luzu na boki? Czy bez sprężyny delikatny jest dopuszczalny, jak to wygląda? Jakiś musi być bo inaczej by nie pracował. Jeśli to 1.9 tdi z Vag'a to pewnie na trzonku 7mm a tam luz ssący 0.02-0.04mm a wydech 0.03-0.05 ale nie licz na taki wymiar. Te głowice są na prowadnicach...
Przy modyfikacji dolotu czyli stożek + zwiększony odrobinę "komin" ssący masz góra 8-10% przyrostu mocy,modyfikacja wydechu-całego a nie tylko końcowego to kolejne kilka procent w sumie jak to wypieścisz to da ci może z 15% czyli jakieś 10 kapucynów.Polerka też dobra,zastanów się nad zmianą programu.Z tańszych metod choc nie najtańsych jednak najmniej...
Witam, pacjent Fiat ducato z 2018r. Prawie od nowości mam problem z tym samochodem. Po przejechaniu około 100 tysięcy kilometrów auto traciło moc, zaświecał się check z błędem p0238-61. Auto zawiozłem do autoryzowanego serwisu FIATA przestał tam prawie dwa lata i nie naprawili, tzn zrobili coś że błąd się nie wyświetlał ale samochód nie miał mocy. Miesiąc...
Będąc już na czwartym biegu, to ile miałeś w tym samym czasie obrotów silnika?. Domyślam się, że w tym czasie zmieniłeś na ręczne zmiany biegów, bo inaczej nie byłoby pewne na jakim biegu jedziesz. A więc pytanie: Czy obroty silnika były dużo wyższe niż powinno, dla przykładu: Jadę sobie 80 km h, a obroty silnika na zegara 4 tys. (Opisz dokładnie)...
Układ mógłby wyglądać tak: 1. Po jednej 'stronie' pompa ssąca która troszczy się tylko o utrzymanie obniżonego ciśnienia i utrzymywania go na stałym poziomie na podstawie jakieś presostatu czy przetwornika ciśnienia. Odpowiednio wydajna. 2. W drugim 'końcu' zawór lub pakiet zaworów puszczających powietrze, tlen czy inne dowolne gazy w dowolnych proporcjach...
Czemu całą wiązke? przecież zapłon z tego 850 to raptem cewka palec z kopułką itp. a to nie jest dużo. Gdyby tam był wtrysk to prawda byłbym w problemie ale tam jest przecież gaźnik więc w czym rzecz? A jeśli chodzi o skrzynie to wiadomo im więcej przełożeń tym lepiej prawda? Przecież na ostanim przełożeniu czyli 5 biegu jest chyba to samo przełożenie...
https://obrazki.elektroda.pl/2559079300_... Kosiarka podobna B&S. Tłok lata jak " handlowiec narodu wybranego etc." Po wlaniu WD-40, widok jak na obrazkach. Drugi obrazek po 12 godzinach, lub więcej. https://obrazki.elektroda.pl/9508161500_... Zawór ssący dokładnie podparty. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Witam. W seacie toledo 2 1.6 16v bcb padł mi silnik i szukam nowego i znalazłem czy mogę wstawić akl zamasst bcb (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik posiada Seata Toledo II z silnikiem BCB (1.6 16V, 105 KM) i rozważa zamianę na silnik AKL (1.6 8V, 101 KM). - Silniki te różnią się m.in. liczbą zaworów, generacją sterownika...
Witam, Golf IV, 1.6, 105KM w papierach (wedlug VIN 107KM???), 2000r. Skontynuuje temat dla potomnych. Mielem podobne problemy (gasniecie przy spadku obrotów z 2500, gdy powoli odejmowalem gazu czase udalo sie ze nie zgasl, mocno wariujące obroty na biegu jalowym itp) ale wszystko dzialo sie znacznie szybciej - jednego dnia zgasl 2 razy, drugiego ze...
Witam. Kosiarkę posiadam od około 13 - 14 lat. Żadnych domowych przeróbek nie było. Pacjent to : Briggs & Stratton Classic 35 , kod silnika 9D902 - 2006 - E1 - 99061451 Objawy : Nierówna praca , po kilku minutach gaśnie , kopcenie na czarno podczas koszenia. Wyjąłem silnik i położyłem go przechylonego jakbym podniósł tylne koła. Rano ku mojemu zaskoczeniu...
To jest mój trzeci samochód chodzący na gazie i w zasadzie z żadnym z nich nie miałem problemu, że są gonione na gazie. Silniki zachowywały się jak na benzynie. Napisałem w zasadzie, bo w corolli, wg mnie prawdopodobnie z powodu gazu były wymieniane trzy wtryskiwacze benzynowe. Gaz w corolli mam od nowości. Żeby nie tracić gwarancji na silnik, gaz zakładany...
Możesz podnieść jedną stroną, unikniesz przetaczania. Szczelinomierz i do dzieła, jaka jest przerwa, ile brakuje, i do tego dobierasz odpowiednią płytkę. Płytki są opisane od spodu, grubość oczywiście w mm. Grubości zmieniają się jak dobrze pamiętam co 0,05 mm. Najgrubsza ma 4mm. Możesz kupić w ciemno najgrubsze i doszlifować lub mierzyć i od razu kupić...
Witam. Od 3 tygodni jestem posiadaczem 508 2.0hdi RHF i borykam się z problemem braku mocy od dołu. Auto zakupiłem w Niemczech jako uszkodzone mianowicie brak mocy, tam też przeszedł szereg napraw z tym związanych: filtr cząsteczek nowy wklad wtryski i pompa po regeneracji Turbo po regeneracji Nowy rozrzad,olej i filtry Czyszczony zawor egr Map sensor...
Rozrządu przestawić przy zdejmowaniu głowicy się nie da bo tam wałek rozrządu jest w bloku silnika i zawory sterowane poprzez popychacze, klawiaturę przykręconą na głowicy i hydrauliczne popychacze/kasatory luzów w dźwigniach klawiatury. Przy ponownym montażu dobrze by było zachować popychacze i kasatory tak jak były przed demontażem, czyli "z którego...
Witam wszystkich serdecznie . Jestem właścicielem corolli auto ma niewielki i autentyczny przebieg jest na bieżąco serwisowane właściwie nie ma z nim problemów . Niestety od jakiegoś czasu ma zamontowaną instalacje lpg co może znacząco wpłynąć na stan silnika (a dokładnie zaworów które się wypalają ) .Żeby zabezpieczyć silnik a dokładnie zawory zamontowałem...
Witam Problem jak w temacie, przy 70.000 poszedł pasek. Silnik ma około 300 tys. Poszło 10 zaworów: 6 wydechowych i 4 ssące a także cztery prowadnice wydechowe. Głowicę zaniosłem do sprawdzenia do majstra. Stwierdził, że jest szczelna pod względem płaszcza wodnego, ale trzeba wymienić gniazda zaworów wydechowych, gdyż są wyklepane i jeśli zostaną przeszlifowane,...
A co ty na gazie jeździsz czy co? Że ci wypala zawory. Kupiłem ten samochód od znajomego, wypalone zawory odziedziczyłem po nim :D W ramach remontu: - Planowanie głowicy wraz z wymianą zaworów. - Wymiana pierścieni tłokowych - wymiana uszczelki pod głowicą, uszczelki kolektora ssącego i wydechowego itd. - wymiana simering-ów pokrywy dekla zaworów....
Ja mam jeszcze dla walczących z wyciekiem na wałku z kołem zmiennych faz rozrządu maleńką nadzieję . Sam przed chwilą skończyłem tę walkę . A walka była ciężka . Przez parę dni po kilka razy dziennie rozbieranie rozrządu , zakładanie , odpalanie i tak w kółko przez parę dni . Oczywiście wymiana simmeringów , przesuwanie ich do przodu , do tyłu , odkręcanie...
Czy odpowietrzanie pompy przy zalewaniu było robione na samej pompie ?-tam jest korek. Odpowietrzany był odcinek ssący, na zasadzie włączania pompy i luzowaniu odpowietrznika, aż zacznie lecieć sama woda bez powietrza. Pompa została zalana wodą przez korek na obudowie. Zostały również odpowietrzony/zalany odcinek tłoczny, który na szczycie ma zamontowany...
taki mały offtop: Może zarzucę starym filmikiem na którym widać falowanie. Widać na nim że sonda nie pokazuje napięcia. Aktualnie odczyt sondy jest i wygląda to dobrze na kompie a obroty potrafią się czasem zwiesić na 1500 albo wyżej . Jak będę miał czas nagram nowy film. sprawdzone parametry wszystkich czujników , dodam że w czasie jazdy jest ok czy...
Guide dotyczy ogólnie samochodów PSA czyli citroen peugeot z silnikami benzynowymi 8V z serii TU. Pacjent : citroen saxo 1,1 TU1M z 98r. Przebieg 202kkm. Poza rozrządami i regulacją luzu zaworowego nic przy silniku jeszcze nie robione. Brak wycieków oleju (przede wszystkim nie ciekło z pod uszczelki pod głowicą z kanału olejowego – nad alternatorem...
Okazało się że masy były w fatalnym stanie, oczyściłem i wszystko zaczęło normalnie działać. Niestety podczas jazdy kiedy auto jedzie do 5tys obrotów wpada w tryb awaryjny I pokazuje błąd P0299 https://obrazki.elektroda.pl/2276974800_... https://obrazki.elektroda.pl/1715425900_... (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot...
Dzięki za szybką odpowiedź. Fachowiec oglądał głowicę i nie widzi żadnych pęknięć, choć obejrzenie dokładne głowicy okiem jest niemożliwe. Rozpiął zawory, wydechowy i ssący, stwierdzając, że wydechowy jest zużyty i jest do wymiany wraz z prowadnicą. Mam kupić uszczelki, prowadnicę z zaworem wydechowym i złożymy na razie starą głowicę, zobaczymy czy...
Witam ponownie Panowie. Wasze uwagi pokryły się z tym co znalazłem na forum przy innych pojazdach grupy PSA. Cały dzień pracy przyniósł pewne efekty. Pozwolę sobie podzielić się z Wami zdobytym doświadczeniem. Podstawa sukcesu to blokady i wiedza ich użycia. Blokady są doś drogie ale... Blodada wału polega na zablokowaniu koła zamachowego. Jest tylko...
Witam, posiadam Megane II ph II 1.6 16V silnik K4M rocznik 2006 jestem przed pierwszą wymianą rozrządu po zakupie i mam kilka pytań. Co należy dokładnie kupić i wymienić? przeszukałem forum i podsumowałem: 1. Rozrząd komplet (pasek, rolka prowadząca, rolka napinająca, śruba) 2. Koło zmiennych faz rozrządu 3. Pompa wody 4. Dwie zaślepki do wałków rozrządu...
Dzisiaj podpiąłem po komputer i wykazało anomalia wtrysku paliwa , nigdy nie widziałem takiej usterki, chyba że ktoś Ci źle przetłumaczył. Cewka owszem poże powodować takie szarpanie ,ale nigdy nie zaświeci odrazu lampki. Mulenie powyżej iluśtam, to pewnie regulacja zaworów, szarpanie to może być albo zła masa na silniku z tyłu po lewej ( jak patrzysz...
Posłużę się swoim wpisem pod jednym z filmików na YT aby zobrazować mój sposób postępowania przy napełnianiu: Jeśli chcesz to zrobić tak jak trzeba to na twoim miejscu nie kombinowałbym. Kup sobie manometry, to ci bardzo uprości czynności i co bardzo ważne, pozwoli kontrolować ciśnienia niskiej i wysokiej strony układu. Ja mam takie https://tinyurl.com/manometry-klima....
Vovlo V40 2013 r. 1.6 turbo. Po rozgrzaniu oleju wali błąd p0014, czyli brak synchronizacji wałka chyba ssącego. Nie pomogła wymiana czujnika wałka ani zaworu zmiennych faz, zmiana oleju na zalecany fabrycznie też bez rezultatów. Silnik jest ponoć po jakimś grubym remoncie, więc rozrząd raczej nowy. Mam zamiar sprawdzić ustawienie rozrządu, ale podejrzewam...
Witam Panowie aby wymienić olej w sprężarce hermetycznej w xarios200, mogę podać olej od strony zaworu zwrotnego po stronie tłocznej, lub przez zaworek schradera i akumulator po stronie ssącej? Czy taką wymianę przeprowadza się maszynowo podając olej razem z czynnikiem?
Tutaj masz umiejscownienie tej odmy To to sreberko na srodku (obok gruch podcisnienia s rodku na dole pod wezem) http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?i... aby wymienic odme musisz: Pierwszą czynnością jest oczywiście zdjęcie plastikowej osłony górnej silnika, następnie: 1. Wymontować osłonę termiczną nad turbosprężarką 2. Odkręcić dwie...
0,15 ssący ,0,30 wydech regulacja poprzez wymianę płytek.
wymiana zaworów wymiana prowadnica zaworów wymiana zaworów ssać
skoda octavia lusterek sprężarki klimy volvo ibiza uszczelniacz
moduł komfort termet banggood opinie
Mercedes Vito P1221 – błąd CAN, komunikacja ABS/ESP, objawy i diagnostyka Fotowoltaika: String SE+SW o różnych kątach – czy można łączyć panele na jednym stringu?