6202 oraz 6303
Oczywiście, że można. Jedyny problem jaki możesz napotkać to rozebranie alternatora. Często są zapieczone długie śruby skręcające obudowę (trzeba je zruszyć). No i oczywiście zdjęcie łożysk - jak masz ściągacze to 10 minut roboty, a jak nie to jest trochę zabawy. Nie kupuj tylko łożysk przed rozebraniem alternatora, ponieważ w różnych wersjach były...
korek przy polosi w pokrywie od mechanizmu roznicowego.oleju musi byc tyle ile wchodzi pod korek :).lozyska mozna wymienic ale i tak bedziesz musial sciac nity jak pamietam (robilem to dosc dawno i dzisiaj juz nie ma autka...i zbyt wielu wspomnien)
Witam wszystkich,Peugeot 308 II, rok 2015,silnik 1,6, jest alternator Valeo, o nr 9678048880.Słychać wyraźnie głośny szum przez kilka sekund po wyłączeniu silnika, więc sądzę że to łożysko alternatora, bo wolne koło chyba nie wywoływałoby takiego szumu.Ponieważ wymiana łożysk w Valeo wiąże się z koniecznością rozlutowania stojana, postanowiłem kupić...
Wymiana łożysk w alternatorze nie zaszkodzi ale tego problemu nie rozwiąże. Zastanawiam się czy to sam pasek nie generuje tego dźwięku ? Może są paski producentów które tego nie robią a inne jednak tak mają . Silnik PD jest specyficzny bo tam pasek napędza nie tylko zawory ale też pompowtryskiwacze i może stąd są te rezonujące dźwięki ?
Witam Auto posiadam od 10 lat przebieg jest duży w tym czasie alternator przeszedł remont wymiana pierścieni szczotek , regulatora (skończyły się szczotki ) oraz łożysk został tez sprawdzony. Regulator został założony taki prc za 20zł pracowało to tak parę lat ale ładowanie było na zimnym silniku 14,4 V a na rozgrzanym 14,15V mierzone na wyjściu alternatora...
ja sądzę że raczej tylko regulator padł używka wiąże się z reguły z wymianą łożysk a w tego typu alternatorze i komutator szybko się zużywa więc to pewnie też do wymiany szczotki w zależności od typu regulatora itd. czasem lepiej zainwestować i zrobić to co się posiada bo wiemy co jest w środku a nikt na złomie nie pozwoli zajrzeć do używki a problem...
Od niedawna mam problem, zawiozłem samochód do naprawy do zrobienia zawieszenia, podczas gdy był w warsztacie zadzwonił do mnie mechanik i mówi że muszę wymienić akumulator, zawiozłem 2 akumulator, jako że to Ford to mus było założyć nowe klemy, założyłem, dojechałem do domu patrze wyłączam, ale przed wyłączeniem zauważyłem że zaświeciła mi się kontrolka...
A co ma ten przewód wspólnego z wymianą łożyska?
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
Podobno przy skręcaniu głośniejszy metaliczne dźwięki dochodzące z alternatora są spowodowane większym obciążeniem właśnie samego alternatora. Podczas skręcania kierownicą pompki od układu wspomagającego kierownicę tłoczą olej i dodatkowo obciążają alternator, który automatycznie szybciej się kręci więc łożysko bardziej hałasuje. Dodano po 6 Wydaje...
witam/ czy ktoś wymieniał rolkę lub całe łożysko w alternatorze w silniku 1,6 102 KM? ile taka rolka wytrzymuje/ bo mnie chyba padła mając przebieg 37 tyś. czy to możliwe? jaki koszt? pzd. Darek/
Dobrze pooglądaj ten alternator bo lubiały tam pękać obudowy i sama wymiana łożysk nic nie da
Dzięki wielkie :) to czas na wymianę...
W tych alternatorach łożyska rzadko kiedy padają. Sprawdź osadzenie wału na łożysku oraz osadzenie samego łożyska. W poniedziałek miałem "reklamację" na wyjący alternator w pandzie (miesiąc temu naprawa + wymiana łożysk). Jak się okazało wirnik był chu..wo wykonany, łożysko chodziło po nim jak chciało. Co do oznaczeń C3 - łożysko z powiększonym luzem...
Słyczalne było wycie alternatora. Zostały wymienione łożyska i problem nie ustąpił. Typ alternatora: Delphi. Proszę o podanie co może być inną przyczyną.Podejrzewam że może być to uzwojenie.
Po wyjęciu regulatora sprawdź jak wyglądają pierścienie wirnika bo może się okazać że nie ma sensu wymieniać samych szczotek. Dość często trafia się że pierścienie są już blisko końca swojego żywotu. Gdyby co to tutaj będzie pasowało z firmy AS: - szczotki PX60 - pierścienie alternatora ASL9015 - regulator ARE3010 - łożyska 6303 oraz 6202 oczywiście...
Potrzebuję pomocy.Mam Forda Scorpio 95 TD , urwał mi się wirnik w alternatorze- wymieniłłem. Od tego czsu już 3 razy wymieniałem pokrywę przednią z łożyskiem.Znowu koło alternatora ociera o obudowę.Proszę o radę.Z góry dziękuję.
https://as-pl.com/pl/u/TG11C027 Jak dasz radę wymontujesz sam regulator, ale z doświadczenia powiem, że nie warto - skończyła się bieżnia na wirniku tego alternatora i trzeba wymienić bieżnię+szczotki plus najczęściej też łożyska.
jeżeli uszkodzeniu ulega łożysko to możliwe że naciąg paska jest za duży. Pozdrawiam.
też miałem krótkotrwałe objawy piszczenia paska ,szczególnie po odpaleniu samochodu . Myślałem że to zużyte koła pasowe i nic z tym nie robiłem ,tylko wymiana raz paska .Po pół roku sprawa się wyjaśniła ,zatarte tylne łożysko alternatora ( powrót do domu na holu ).Sam wirnik alternatora też nieźle ucierpiał ,nadawał się tylko do wymiany.
Wymiana bieżni(ślizgów) jest pełno filmów, sama wymiana szczotek już pomoże w uzyskaniu większego napięcia, wiem bo sam tak miałem. Pisałem już wcześniej żeby od razu wymienić w kupionym alternatorze szczotki i sprawdzić stan bieżni i ewentualnie łożyska. https://www.youtube.com/watch?v=bHal0gu9... https://www.youtube.com/watch?v=NP7SjinZ...
Witam, Próbuje naprawić swój alternator ( wymiana łożysk, szczotek) i napotkałem problem :) Mianowicie w tym modelu alternatora uzwojenie jest wklejane ( nie wiem co to jest silikon, guma, klej ?) i za bardzo nie mam pomysłu jak na co wkleić moje uzwojenie do alternatora...Próbowałem na sam silikon i niestety jest problem bo bardzo słabo ze schnięciem...
Problem rozwiązany łożysko na alternatorze i rolka napinająca pasek. Wymiana alternatora z polo 1,4 tdi 2009r
Do odrecenia srob starych lub zardzewialych najlepiej jest uzyc mlotka udarowego powietrznego lub elektrycznego , nie uszkodzi sruby i jej nie urwie, a bedzie odkrecal.Ja to uzywam do wszelkich srob gdzie jest problem z zablokowaniem danego elementu, a trzeba odkrecic np. kola zamachowego, sroby trzymajacej kolko pasowe w alternatorze itp.
Żarówki nowe założyłem. Dziś wezmę się za wymianę łożysk na alternatorze, bo już huczą i przy okazji sprawdzę napięcie na zegarach. Powinno być 12v czy mniejsze?
Witam. Posiadam Toyotę Yaris II, benzyna 1.0 z 2007r., która niedawno zaczęła wydawać niepokojące dźwięki z komory silnika - obecnie jest to już wyraźnie słyszalne i trzeba coś z tym zrobić. Obstawiam, że padło łożysko alternatora ale może bardziej doświadczeni koledzy się zechcą wypowiedzieć (nagranie dźwięku silnika w załączniku). Czy wymiana łożyska...
Kolego,sądząc o co prosisz, mam przeczucie że sam sobie nie poradzisz. Sprawdź najpierw czy to na pewno alternator,jeśli tak to po co go wymieniać,łożyska to koszt około 30zł. Wymiana nie jest skomplikowana,ale lepiej żeby zrobił to ktoś kto wie o co chodzi,czyli mechanik. PS.POPRAW PISOWNIĘ!
Zwykle jak skończyły się szczotki, to czas na gruntowną naprawę alternatora - wymiana łożysk i pierścieni ślizgowych. Wymienić szczotki bez wyjmowania - altka - przy zwinnych palcach i spokojnych nerwach - owszem, możliwe.
Problem rozwiązany. Zapieczone łożysko od alternatora który rozszarpał pasek PK i rozrząd go siorpną po czym przeskoczył o jeden ząbek :/ wymiana dwóch pasków, łożysko alternatora + uszczelnianie pompy wtryskowej (ciekła) koszt 750 zł :/
Taka jego uroda, normalny dźwięk mocno obciążonego alternatora to właśnie świst (jęczenie). Jeden egzemplarz będzie mniej świszczał inny bardziej, (nie mylić z szumem łożysk bo to inny dźwięk). Masz dość mocno wyładowany akumulator więc alternator daje duży prąd i świszczy. Zauważyłeś coś co jest normalne, tylko nigdy na to uwagi nie zwracałeś. Naładuj...
Po naprawie/regenaracji aletrnatora, wraz z wymianą łożysk, pierścienia komutatora, wymieniono sprzęgiełko alternatora- po przebiegu kilku tys,.km rozerwało nowy pasek 6pk, który wkręcił się w rozrząd. Głównym podejrzanym jest wadliwie naprawiony alternator, bo sprzęgiełko wystaje prawie o 1mm za dużo przez co nie ma liniowości kół wielorowkowych Czy...
Wszystko zależy jakiego producenta masz alternator. Kiedyś też wymianiałem i bez tej informacji nikt nie dobierze. Finalnie okazało się że jest pęknięta obudowa i zamiast łożysk wymiana całego altka.
Przyczyną okazał się nowy napinacz. Wymiana na gwarancji. Po drugim ściąganiu paska od alternatora doszło jeszcze po miesiącu do dziwnych odgłosów - regeneracja alternatora - łożyska.
Wymian łożysk pomogło.
Jak masz jakiś europejski alternator, demontujesz go, demontujesz regulator, dobierasz szczotki, lutujesz, składasz i gotowe. Zamiast wymieniać szczotki można wymienić kompletny regulator. Jak masz alternator japoński, demontujesz go, rozpoławiasz, wymieniasz szczotki, składasz, wyjmujesz drut zabezpieczający szczotki i montujesz do auta. Przy okazji...
Pasek wielorowkowy , mocno napięty napinaczem,pare razy wyciągałem alternator ( wymiana łożysk, regulatora napięcia , sprawdzenie na maszynie - wynik był niby ok alternator dawał 72 ampery wzbudzanie było ale w samochodzie kicha ). Muszę sprawdzać woltomierz i przygazować do tychok 3tyś żeby było ładowanie.
Wymień regulator napięcia, dodatkowo jeśli chcesz możesz zrobić przegląd alternatora szczotek łożysk raczej zalecam to bo będziesz miał wszystko sprawdzone od razu co do zawieszania szczotek jak się zawiesza to nie będzie wcale ładował bo się nie wzbudzi.
czy 90zł za wymianę układu prostowniczego i łożysk w alternatorze to dużo?[sama robocizna]pół godziny roboty
Wielkie dzięki jutro zabieram się za wymianę
Jest jeszcze coś takiego jak łożyska w alternatorze lubią sie przycierać.
wymiana łożysk kosztuje zazwyczaj tyle co wymiana regulatora.
Silnik najlepiej oddać do zakładu regeneracji alternatorów i rozruszników na wymianę łożysk właśnie przez wzgląd na kółko pasowe wirnika. W domowych warunkach można tylko uszkodzić silnik w przeciwieństwie do naprawy łożysk bębna. W pełni się z kolegą zgadzam kolego (at)elektryku5. Przed wszystkim autor tematu musi ustalić czy przyczyną hałasu jest...
Jak już rozebrałem cały alternator zrobiłem pełną regenerację (przetoczenie ślizgów, wymiana diod do wzbudzenia, wymiana łożysk) i problem rozwiązany. Niechciałem ryzykować kolejnego wyjmowanie alternatora z samochodu :-). Wszystkim dziękuję za pomoc. Mam nadzieję że troszkę po takiej regeneracji jeszcze podziała ;-). Pozdrawiam.
Witam wszystkich! Mam pewien problem z moim civicem 1.4 (d14a8) generacja VI. Otóż po rozgrzaniu silnika, mysle ze od momentu wyłączenia sie ssania obroty spadają na biegu jałowym. Na przykład dojeżdżając do skrzyżowania wbijam na luz, samochód tocząc sie ma prawidłowe obroty, dopiero kiedy calkowicie sie zatrzyma obroty spadają z 1000 do 500 a czasami...
To jest z ruskiego sklepu z tego linku a samochody to: ВАЗ 2108, 2109 и czyli inaczej WAZ-y mogą być trudności z ew. wymianą łożyska; regler też jakiś dziwny.
Gdzie taki ściągacz kupiłeś. Po wielu męczarniach z takimi łożyskami zrobiłem ściągacz z tulei i wspawywałem cienki dekielek.
łożyska by huczały. a wymiana możliwa we własnym zakresie (łożyska 2 szt.) ściągacz mile widziany ale na upartego da radę i bez tego (ale trzeba umieć)
Stetoskop i osłuchać silnik. Trafiłem raz na łożyska alternatora do a-klasy które po pół roku wyły gorzej jak przed wymianą.
Odłączając pracujący alternator można go uszkodzić. W tych autach niejednokrotnie spotkałem się z uszkodzeniami alternatorów spowodowanymi wyciekami z pompy wspomagania. Wtedy niestety jedyne co się opłąca to wymiana alternatora na drugi.
Pod warunkiem, że to nie piszczy pasek to wymiana łożysk jest sprawą mechaniczną.
Czeka Cię wymiana pierścieni ślizgowych, łożysk i ewentualnie szczotek. Cena którą podał kolega to raczej kompletnej usługi w zakładzie, same części ok. 50 zł. Moim zdaniem lepiej go naprawić niż kupować chinola.
okazało się że pompa od wspomagania jest dobra, padło koło pasowe na wale i rolka ze sprzegiełkiem na alternatorze, tak przenosiło dzwięk, po wymianie rolki i koła objawy ustąpiły
Witam wszystkich Potrzebuję pomocy odnośnie alternatora do Renault Modus 1.2 benzyna https://obrazki.elektroda.pl/7374535200_... Mam problem tego typu i już rozsypał mi się fizycznie łożysko i komutator zamówiłem po regeneracji inny egzemplarz, okazało się, że, błędnie przysłali mi o innych numerach i po założeniu nie kontaktuje się...
Nie odpalił by z tak przestawioną pompą, więc raczej źle na wałek rozrządu patrzyłeś. I punkcik dla Ciebie. :] Rozrząd poskładany, odpalił pięknie i pracuje równo. Regeneracja alternatora, wymiana łożyska w sprężarce klimy, napinacza, rolki prowadzącej, paska i przy okazji jeszcze kilku drobiazgów w upragniona cisza. Pozdrawiam
Ostatnia regeneracja była 80tys temu. Jakieś 3 lata temu. Niemożliwe żeby po trzech latach tak pierścień wyglądał. Może tylko był papierem potraktowany. Chyba że trzy lata pracy non-stop. :-). Ostatnio jak wymieniałem, to było auto z 2007 roku z przebiegiem grubo ponad 1200000km(ciężarowe Volvo z oryginalnym alternatorem i trzecim kompletem szczotek...
Przed wymianą też tak szarpało paskiem i było piszczenie, rolki wymienione, koło pasowe wału nowe Ina, napinacz nowy, pasek nowy i nadal to samo. Wszystko wskazuje na to, że silnik napędza pasek, ale tak jakby go blokowało na alternatorze i zaczyna nim szarpać. Łożyska w alternatorze wymienione. Dodano po 1 Alternator może stawiać opór i dawać taki...
Już na oko widać. Jeżeli tego nie dostrzegasz, to zainteresuj problemem kogoś, kto tą różnicę zna. Widzisz drogi przyjacielu, wymiana łożysk to już nie taka prosta sprawa.
Dzięki! Najważniejsze, że w tym typie się to robi. Narzędzia mam, łożyska np. w alternatorze, wymieniam, kupić też wiem jak. Naprawa we własnym zakresie wskazana. Jutro demontuję. Jeszcze raz dziękuję za wsparcie. pozdrawiam lublex
Wskazuje na jakąś usterkę altka lub reglera. Bo jak juz wiesz w tym aucie alternator odpowiada za ładowanie i generowanie impulsów do obrotomierza. czyli kłania sie przegląd alternatora. Na począątek standard: szczotki, regulator. Potem diody, uzwojenia. Przy rozbieraniu alternatora poleciłbym wymianę łożysk (ile lat to już chodzi?).
Ponieważ z ekonomicznego punktu widzenia mieli rację. Jak wspominałem padł mi alternator. Tak koledzy mieliście rację padła jedna dioda w mostku. Postanowiłem alternator oddać fachowcowi. Wcześniej się dowiadywałem ile kosztuje używany na szrotach cena ok 150z. Ja za regenerację zapłaciłem 270 zł gdzie zażyczyłem sobie wymianę łożysk, mostka, szczotek...
Dziękuję za odpowiedź. Długo trwało zanim poszła odpowiedź. Na przełomie roku padł ostatecznie alternator wodny. Auto uceglone. Zamówiłem używany od scenica(150A, napis na regulatorze czy też alternatorze, nie pamiętam). Poszedł do przeglądu- wymiana łożysk, regulatora na pasujący od Especa(nie zgadzało się gniazdo wzbudzenia, czy jakoś tak). Zrobione...
Witam, mam passata b5 z 2004r. problem z alternatorem miałem podobny...podczas jazdy wyświtlił się komunikat ALTERNATOR WORKSHOP wraz z sygnałem dziękowym i zapaloną ikonką akumulatora . Po przejechaniu 50 km, bez ładowania auto mi padło zupełnie. Zaprowadziłem samochód do elektromechanika a On wymienił łożysko i szczotki w alternatorze. Problem znikł...
Wymiana wirnika.Kup używke boscha wymień łożyska,ew.pierścienie,szczotki i dzida.
Alternator trzyma się na śrubie u góry od regulacji naciągu i na tej na dole. Naciągać najlepiej delikatnie jakimś drewnianym ewentualnie metalowym "drągiem" delikatnie go napinając (ktoś w tym czasie dokręci górną śrubę na napinaczu). Nie robić tego na "chama" i ile pójdzie bo posypie się pasek albo łożyska.
Dzięki za przypomnienie aby były typu zamkniętego, jak uda mi się ta operacja to napisze ,napewno jakieś wskazówki dla innych którzy mają w planie taką wymianę się przydadzą. Pozdrawiam i Życzę Wesołych Świąt.
Jakieś 20 tyś km temu wymieniałem pasek alternatora Więc rozumiem, że wymiana paska jest równoznaczna z regeneracją łożyska, tak? Co ma wymiana paska do jego stanu? A teraz doszło ci kolejne 20 kkm. I że przez ten czas łożysko nie miało prawa dokonać żywota, bo 20 kkm temu mechanik powiedział, że jest ok? Zdejmij pasek, zakręć alternatorem i słuchaj....
Dzisiaj po testach wyszło za niskie ładowanie alternatora, demontuje naprawiam i zobaczy co dalej. To też może być przyczyna tej "choinki" komunikatów. Czy możesz jeszcze podpowiedzieĆ gdzie jest i za co odpowiada CAN 1939? Dodano po 3 niestety, alternator naprawiony (wymiana regulatora i łożysk), ale błedy te same
Więc kolego oddaj samochód do naprawy bo to nawet mogą nie być łożyska w alternatorze a np koło masowe wału , sprężarka klimy, lub osprzęt rozrządu. A to te najczęstsze przypadki w HDI.
Jak chcecie mieć ładowanie na niskich obrotach to zmniejszcie koło pasowe alternatora. Tak jak najbardziej polecam ale wymianę łożysk po tygodniu przy jeździe z tym patentem
Tarcze zbędny wydatek - swoje przetoczyłem (OM), oczywiście mierząc grubość. Klocki grubsze (istnieją takie). W tym tygodniu wymienione świece żarowe. A teraz Twoje auto: tarcze - niepotrzebny wydatek, klocki tak, wtryski - po co? Pojechać, sprawdzić na komputer, a potem do wtryskowca żeby wiedział co robić, a nie wymieniać wszystko( a może się uda,...
Rozbierz zobacz- jesli się opłaca kup łożyska i szczotki i będziesz miał spokuj.
Witajcie. W Kwietniu stałem przed dylematem: Ford/VW/Seat i wybrałem Forda '98 bo - dynamiczni i osczędny TDI od VW 1.9 110KM - mega wygodny w podróżowaniu (również dla 6-7 miejsca) - moim zdaniem wygląd przednich jak i tylnych lamp jest najatrakcyjniejszy z wielkiej 3 Po przejechaniu 35 000 km po POLSKICH tylko drogach stwierdzam że samochód jest bezawaryjny...
Napotkałem na problem, alternator "regenerował" elektryk. Wymiana łożysk, ślizgów, szczotek w regulatorze. Ponoć robił pomiary chociaż nie widać w jego garażu czegokolwiek czym mógłby go "pokręcić" Alternator VW Sharan, Ford Galaxy 150A BOSCH. Cos z nim jest jednak nie tak, po podaniu napięcia na wzbudzenie zaczyna ładować 18V, czuć drżenie całego alternatora...
Panowie trafiliście. Przewód idący z alternatora na rozrusznik zgnił i nie było przejścia. Dodatkowo czeka mnie wymiana alternatora gdyż po demontażu okazało się że pęknięte jest łożysko. Dziękuje za pomoc.
Alternator 1.5 roku temu był regenerowany, tzn. wymienione łożyska (niepotrzebnie, bo nic to nie polepszyło) oraz szczotki (niepotrzebnie, bo tamte były OK) oraz sprawdzany regulator napięcia. Przez półtorej roku to można i z 60tys km nakręcić .Poza tym głośna praca mogła wynikąć z typowej fiatowskiej usterki tzn pękniętej obudowy alternatora a na...
W moim jest cała magneśnica (Wirnik) do wymiany gdyż od strony koła pasowego gdzie przychodzi łożysko 6302 oś magneśnicy w miejscu gdzie przychodzi łożysko zamiast 15mm ma 14,1mm przez co łożysko się w ogóle nie trzyma pozostaje tylko wymiana na nowy wirnik bo z tym się nic nie da zrobić
jeżeli masz ściągacz z z małymi lekko zakrzywionymi łapkami nie będziesz miał większego problemu z wymianą ,druty od stojanu należy odlutować i odgiąć reszta sama wyjdzie , z przodu alternatora musisz tak podłożyć ściągacz żeby wszedł za obudowe ,łożysko ściągasz razem z przednią obudową do tylnego jest swobodny dostęp przy okazji sprawdż szczotki potrafią...
Nie mam klucza i zastanawiam się czy wymiana samego koła jest opłacalna, bo i tak muszę w najbliższym czasie wymienić łożyska w alternatorze, a za cenę koła pasowego kupię drugi używany alternator (ale z drugiej strony nie mam gwarancji że łożyska w nim też nie będą do wymiany). Na chwilę obecną założę pasek 5 PK i będę myślał co zrobić dalej.
Cześć! Postanowiłem zregenerować alternator od Golfa IV (brak ładowania, altek Bosch 0124325003), pierścienie ślizgowe z koleinami jak na krajówkach. Poradziłem sobie z wymianą łożysk itp., założyłem nowe pierścienie ślizgowe (na które wszyscy mówią komutator), dolutowałem je do wirnika i właśnie to dolutowanie zaczęło mnie psychicznie męczyć. Zrobiłem...
A tak dla zabawy, wiecie ile kosztuje nowy alternator w IC? 1250zł! Chory kraj. Co ma do tego kraj? To nie kraj ustala te ceny. Tak się składa, że trochę udzielam się na fiatforum - zanim następny raz ponarzekasz na swój kraj, zorientuj się ile kosztują choćby drobne naprawy w UK, albo lepiej - ile kosztują tam obowiązkowe opłaty, jak np. ich odpowiednik...
No stary jak stary hmm. Po pierwsze nie było czasu naprawiać samemu a auto potrzebne jest codziennie. Decyzja padła na wymianę całego alternatora. O tym już wiadomo od pierwszego postu - jakiego :( Stary kulał z powodu łożysk i regulator też chyba bo już łądowanko spadło do wartości max 13.0 V. Ale głównie łożyska a bałem się żeby w zimie czasem nie...
Witam, jestem już po naprawie. Po przeczytaniu opinii od kupców tych używanych alternatorów postanowiłem dać ten mój do znajomego dobrego elektromechanika, Faktycznie stojan starty, obudowa pęknięta, przednie łożysko do wymiany, przy okazji wymiana szczotek. Naprawa z częściami razem 300 zł. Jest to mobilizacja do założenia osłon silnika od dołu i od...
Mój oryginalny regulator był całkowicie uszkodzony alternator wogule nie ładował a przed uszkodzeniem było jakieś 13,80V i to na nieobciążonym :-(. Wymiana regulatora pomogła napięcie jest nie co lepsze 14,37V lecz tak jak pisałem przygasają światła :-(. Sama wymiana komutatora wiem jest prosta lecz nie mam jak zdjąć łożyska...
W ekstremalnych wypadkach można przeciąć pasek i wyjąć. Tu jest chyba pompa wody na rozrządzie ,wiec ok. W taki sposób dojechać do mechanika przy wyjęciu alternatora i tak pasek trzeba zrzucić i jak jest stary to tym bardziej należy mu się wymiana. Z katalogu pasek 6pk1690 jakieś 50 pln. Raz tak robiłem w multipli 1.6 16V jak alternator stanął dęba...
Od jakiegoś czasu słychać wewnątrz samochodu dziwne odgłosy z komory silnika po stronie pasażera słyszalne kiedy auto jest na wolnych obrotach(po dodaniu gazu dźwięki zacierają się ze sobą i trudno powiedzieć). Dzisiaj odwiedziłem mechanika i ten stwierdził, że stojan jest na wykończeniu te alternatory tak mają(liczyłem na wymianę łożyska) ale można...
(at)piachu1994 dobrze radzi. Mam stały kontakt z firmami które "regenerują" alternatory i rozruszniki. Wszędzie jest tak samo. Szkiełkowanie, piaskowanie, nowe łożyska i szczotki (ale i to nie zawsze). Ile to razy widziałem jak piaskują razem z mostkiem i regulatorem. Ta firma widzę też bardzo "łuczciwo", jeżeli to co najdroższe będzie sprawne czyli...
25 tys., to nie jest dużo, teoretycznie powinny wytrzymać około 100 tys. km. ale to tylko teoria, zdarza się że padną dużo szybciej (np. przez owalne pierścienie, wybite łożyska lub zacinanie w oprawie)
A może ten silnik na odśrodkowy łącznik rozruchowy który jest ciągle zwarty? Przy zwartym wyłączniku oðsrodkowym, za niedługi czas (minuta -dwie) uzwojenie rozruchowe spali się. A jak to rozpoznać, zmierzyć że oba uzwojenia pracują razem? Albo jak wygląda ten wyłącznik odśrodkowy i gdzie się mogę go spodziewać. Silników nigdy nie robiłem (jak...
Konieczna jest wymiana łożysk w altku - jest to BOSCH 55A - Opel Corsa C14NZ (pewnie to samo co C12NZ i inne), na wąskim pasku. Nie wiem jakie rozmiarowo łożyska należy zastosować
(at)andrzej20001 Sprawa jest bardziej skomplikowana troszkę. Auto to Fiat Freemont 2.0 Multijet. Zginęło ładowanie, więc wyjąłem alternator, okazało się, że poprzedni właściciel samochodu założył chińczyka. Nie widziałem sensu tego regeneracji, kupiłem więc używany oryginał, sprzedający mówił, że u siebie założył zamiennik, a ten oryginał oddał do firmy...
Alternator po remoncie (wymiana regulatora ze szczotkami, pierścień, łożyska) na maszynie pokazywał 14,5V. Po zamontowaniu w samochodzie miernik pokazuje zaraz po uruchomieniu 14V, po włączeniu świateł napięcie spada do 13,7V, dalej naciskam stop, włączam przeciwmgielne i nawiew to napięcie spada do 12V. Jaka może być przyczyna? Czy jak dam dodatkowy...
Witam Moim problemem jest zanikanie ładowania w Renault Scenic 1.9 DCI. Przy pewnym zakresie wyższych obrotów silnika zapala się kontrolka od ładowania. Można też zauważyć po przygasających światłach, że w momencie zapalenia się kontrolki zanika ładowanie. Zanikanie jest nie regularne. Zaniki pojawiają się czasami przy większych, czasami przy mniejszych...
Założyłem kiedyś koło ze sprzęgłem i powiem, że kultura pracy paska PK się poprawiła / furkot się zmniejszył/. Klekot często pochodzi od zużytych tulejek w amortyzatorze „kiwaczka”, co w następstwie wybija łożysko na jego osi i jazgocze to wszystko.
Witam, Jeśli chodzi o wymanę łożyska, któro znajduje się w obudowie wymiana wymaga chwilę zabawy, wymieniałem łożysko dzisiał przy okazji wymiany rozrządu, odkręcamy alternator z tyłu w obudowie pod alternatorem w dziurze jest śruba M8 należy ją odkrecić ściagnąć pasek od wiskozy pompy wody i od pompy znajdującej się na dole obudowy. Najpierw musiałem...
(at)goldwinger Wyjmując wtyk praktycznie wyłączyłem alternator więc obstawiasz, że obciążony alternator potrafi robić taki bałągan? Tylko nie wiem co tam można robić naftą :) ja znam tylko wymianę łożysk i regulatora (ew. szczotek) i to najczęściej jest nazywane "regeneracja".
Zamówiłem już nowy alternator. Możliwe że się pospieszyłem, ale i tak kiedyś stary trzeba by było regenerować. Szczotki,łożyska, diody,koszt przywiezienia części,robocizna. Kto wie, może wyszło by drożej jak zakup nowego. Tą wtyczkę parę razy rozpinałem, zero efektu. Dziękuję za obszerny opis rozwiązania problemu. Wiedziałem, że można tu liczyć na profesjonalną...
mam nissana 2004r dci 90tys km(renault) i jadac autostradą zatarł mi sie (jak sie okazało) alternator. trzeszczał juz od 200km i nie wiedziałem co to. potem jak poleciał biały dym od rozgrzanego paska który po chwili zerwał sie domyśliłem sie ze to alternator. wcześniej myślałem ze to sprężarka klimatyzacji. Ledwo dojechałem do granic miasta wtedy auto...
Chyba najlepszym wyborem będzie kupno nowego alternatora. Obecny alternator był dwa lata temu w rękach dobrego elektryka, miał w nim wymienić łożysko, niestety nie dało rady rozkręcić alternatora. Alternator był na imadle i trzeb było coś tam wybić, niestety nie szło, zaczęło pękać aluminium dlatego wymiana łożysk do skutku nie doszła. Teraz tak wymiana...
Alternator nie ładował dobrze aku, wymiana łożysk i regulatora napięcia, i musze dolać wody i podładować akumulator. Mam silnik 1.8 RP 1990 - słychać już łożyska w pompie wspomagania i pompie wodnej. Czy można wymienić same łożyska czy całe pompy ? Jakie to są koszty mniej więcej ? Czy można jeździć bez obawy z takimi pompami ? Druga sprawa to elektryczne...
łożysk alternatorze wymiana łożysk wymiana diody alternatorze
wymiana toner wykrywanie dźwięku magnetowid wymiana głowicy
częstotliwości warszawa telefon zablokowany kontem google
Renault Trafic PK5 PK6 TL4 PF6 – moment dokręcania śrub skrzyni do bloku silnika Blaupunkt Frankfurt KDB951805 – schemat mechanizmu przesuwu skali, prowadzenie linki, naprawa