Nie ściągasz flanszy, tylko z tyłu za łożyskiem jest pierścień, który wygląda jakby był wytoczony i nierozłączny od półosi. Tak nie jest. Po podgrzaniu go (czasami udaje się że to wystarczy) można go zsunąć i wów czas zbić łożysko. Jeśli podgrzanie nie przyniesie żądanego efektu, tenże pierścień należy rozciąć. W zestawie naprawczym ten pierścień zabezpieczający...
Zdjąć osłonę gumową i wszystko zobaczysz.
Lewa półoś nie jest podwieszona na łożysku.Prawa tak.Półoś nie rozpina się na łożysku.
Sprawdź luzy poprzeczne półosi bo jak będą luzy na łożyskach to wymiana uszczelniacza nic nie da.
W zwolnicy tam na dużym kole są łożyska stożkowe można dokręcić w razie potrzeby U góry na bębnie tylko wymiana
dzieki za radę ale to nie opony
bierznie wyciagniesz ale piasta zostanie . trzeba caly dól zdemontowac. a po co chcesz zmieniac ?
HHm poradziłem sobie z półosią po lewej stronie dałem tą blachę na silikonie ponieważ nie gdzie nie mogłem dostać takiego o-ringu, teraz czeka mnie wymiana po prawej stronie.Już napotkałem problem ponieważ nie mogę odkręcić nakrętki przy kole(klucz 32) ale moje pytanie związane jest bardziej z wymiana łożyska na półosi, czy muszę rozkręcać przegub przy...
A przed chrupnięciem półośki było cacy? Jeżeli tak, a teraz jest jak jest, to albo uszkodzona jest półoś albo nie poszła wymiana majstrowi.
Auto Renault Clio 2 1.2 16V manual. Wymiana półosi prawej długiej, tam podobno jest jakiś pin do wybicia, czym to wybić, jak się na to natknę? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Jeśli w Twoim Renault Clio 2 1.2 16V (manual) faktycznie zastosowano sworzeń (tzw. „pin” lub „kołek zabezpieczający”) blokujący prawą, długą półoś w okolicach...
Witam zainteresowanych. Miałem ten sam problem z moja 700 i co się okazało to mechanizm różnicowy /tryby zwane korony/ niestety trzeba wymienić skrzynie na jakąś używkę albo pobawić się w wymianę podkładek mosiężnych na nowe tylko ten zabieg musi być bardzo dokładnie wykonany i we własnym zakresie się tego nie zrobi :-((((( . To jest na 1000% ta przyczyna...
Witam. Oczywiście masz wiedzę, narzędzia i sprzęt jak na przykład prasę, czy ściągacz do sprężyn? Zabierasz się za pracę, a nawet nie wiesz jakie łożyska potrzebujesz. Naprowadzę, łożyska zwykłe bez impulsatora do ABS, tą funkcję realizuje wianuszek na półosi. Amortyzatory wszystkie są olejowe, tylko te drugie mają wtłoczony gaz , a jeśli nie wiesz...
Czyli wymiana łożysk??
Nie potrzeba odkręcać obudowy łożyska,musisz podważyć ten przegub wewnętrzny.W skrzyni mocowany jest tylko na zatrzask(choć czasem potrafi dość mocno trzymać)
Zauważ ze silnik (zespół razem ze skrzynią) trzyma się w 3 miejscach, a jedno miejsce jest na skrzyni. Podwieszasz silnik, wyciągasz półosie. Odkręcasz skrzynie. A czy przypadkiem HDI 110KM nie miało już dwumasy? W sprzęgło mogło się rozsypać, łożysko mogło się zablokować, wycisk też mogło uszkodzić. Zanim nie rozbierzesz nic nie ma pewnego.
Witam, Mam problem w Peugeocie 306, 1.4, 1999r. Szum występuje przy skręcaniu w lewo. Do tego pojawia się lekkie mrowienie wyczuwalne na kierownicy. Nawet przy minimalnym ruchu kierownicą w lewo wzmaga się szum. Jest szczególnie uporczywy przy większych prędkościach do 90km/h i większym skręcie. W autoryzowanym warsztacie wykonano: wymianę trzpienia...
Sprężynka wchodzi w wydrążanie w półosi i może jej nie być, zresztą zazwyczaj i tak jest pęknięta.
Chyba najpierw trzeba ustalić skąd cieknie... Popękały gumy nazwane tutaj na forum "maczety" :D Czy tylko cieknie z uszczelnienia łożyska owej manszety. W każdym razie nie ma związku z samą półosią.
Najprawdopodobniej łożysko wysprzęglika jest już na zdechu. Zamiast tego może być uszkodzone łożysko wałka sprzęgłowego - ale mała szansa, najczęściej nie hałasuje. Niestety - wymiana to rwanie skrzyni i przy okazji pytanie o: sprzęgło, dwumasę (jeśli jest) oraz łożyska kół i na podporze półosi. Jeżeli któreś z tych łożysk słychać przy pokręcaniu -...
Witaj, Jakiś czas temu walczyłem z podobną usterką w Kia Ceed. Wymienione były Opony wraz z felgami, klocki tarcze, łożyska nic z tych rzeczy nie pomagało. Następnie przeguby wewnętrzne i zewnętrzne dalej to samo. Pomogła dopiero wymiana kompletnych półosi wraz z przegubami.
Witam, przy ostatnim przeglądzie pozimowym zauważyłem wyciek ze skrzyni biegów - na wyjściu półosi napędowej. Jest luz góra dół na simmeringu :( . Pytanie takie - jakie tam jest łożysko? jest problem z jego wymianą? Dziwi mnie że nie słychać żadnych niepokojących odgłosów podczas jazdy.. https://obrazki.elektroda.pl/8707170400_...
Witam. Jeżeli słychać z prawej strony wibracje pomiędzy 1500 a 2000 obr./min , szczególnie przy dodawaniu gazu macie wybitą podporę półosi . W niektórych modelach była aluminiowa i właśnie ta ulega uszkodzeniu , drgania powodują rozbicie gniazda łożyska w podporze. Wymiana na żeliwną i po problemie.
Niby powinna wyjść, ale Manitou tak jak New Holland czy też Fiat ma na półosi wciśniętą tuleję razem z łożyskiem i uszczelniaczem. Zabezpieczone to wszystko śrubą ze stożkiem na końcu. Nieraz ta tuleja jest zapieczona i trzeba użyć większej siły, żeby ją wyrwać razem z całą półosią.
na moją logikę nic tam więcej nie zostaje jak wymiana skrzyni Też tak uważam. U mnie dodatkowo były wycieki oleju z uszczelniaczy półosi. Są warsztaty gdzie możesz oddać starą skrzynię i dostaniesz sprawną regenerowaną na gwarancji.
Do wymiany gumy półosi, razem z łożyskami i koniecznie dolać oleju do skrzyni!!! O ile nie jest zbyt późno. Jeśli nie wiesz ile jeździł na oleju, to wymień go razem z filtrem. Reszta może poczekać.
Czyli jeżeli wymienię docisk, tarczę i łożysko jest nadzieja, że będzie wszystko ok? (docisk mam nowy, sprzęgło też (niestety z zwykłego fiata, ale jest nowe), łożysko załatwię. Łożyska były robione na wakacje, przeguby sprawdzone (lewy został wymieniony, choć jeszcze troszkę by pojeździł, ale co tam) Półosie są w dobrym stanie, mechanizm różnicowy...
Problem rozwiązany - winne było łożysko lewego koła. Po wymianie jeździ prawie bezszelestnie. Wymiana wszystkich filtrów oraz oleju zlikwidowała również buczenie i poprawiła kulturę pracy samochodu. Polecam szukać zaufanych dobrych mechaników - niektórzy przy takich objawach chcieli już dwumase i półosie wymieniać. Pozdrawiam
Odebrałem auto od "mechanika" po wymianie rozrządu, no i muszę trochę poprawić. Chodzi o rozerwaną osłonę przegubu zewnętrznego prawego, trzeba wymienić bo rzuca smarem. Wyjąłem półoś z łożyska pośredniego i nie wiem jak ściągnąć którykolwiek z przegubów. Zazwyczaj przeguby wewnętrzne zabezpieczone są pierścieniem, a u mnie jest coś takiego jak na obrazku....
Witam! Mam problem z wyjącą skrzynią biegów i myślę nad wymianą łożysk mechanizmu różnicowego. Wie ktoś może czy są tam jakieś ukryte sztuczki ? Trzeba tam jakiś luz wałka atakującego ostawiać czy coś ? Czy po prostu, zdjąć półosie, obie flasze przegubów, zdjąć dekielek i wyjąć od tak mechanizm różnicowy? Łożysko od wałka atakującego raczej nie będę...
Cześć kolego, mam problem z przeciekiem oleju na półosiach tylnej przekładni. Myślę, że sama wymiana zimmeringow pomoże tylko na krótki czas, ponieważ są wyczuwalne luzy promieniowe i muszę wymienić łożyska. Czy muszę całkiem rozpołowić korpus mostu? A jeśli wymiana samych uszczelniaczy, to nie da się wyciągnąć i zabić bez rozpołowienia korpusu?
Miałem taki przypadek, ale było to powodem ugiętej półosi. Uszkodziło mi wówczas łożysko wraz z obudową (piastą) a następnie "poszło" właśnie mocowanie półosi przy skrzyni biegów (odkręcały się i urywały śruby). Dodaję, że wcześniej tj. przed w/wym. usterką odkręcała mi się główna nakrętka osi i koło miało "bicie". Zastosowałem drugą nakrętkę (kontrę),...
No i na jakiś czas powinno być dobrze. Wymiana -Zestaw sprzęgła z kołem dwumasowym -Łożysko -Uszczelniacz wału korbowego (tak wyszło przy okazji) -Robocizna Razem 3500 pln. Ciekawa jak dla mnie sprawa to to, że wszystkie elementy cierne solidnie przegrzane, znane mi z innych aut ślizganie się sprzęgła tu nie było wyczuwalne. Dwumasa od przegrzania popękana...
Niestety jeżeli to ślimak , to bez rozpołowienia skrzyni nie da rady. Skrzynię trzeba rozebrać i do tego wyciągnąć uszczelniacz prawej półosi , zdemontować seger zabezpieczający łożysko i wymontować kosz mechanizmu różnicowego- to na nim siedzi plastikowy ślimak napędu nadajnika prędkości. Sprawdź czy nie masz uszkodzonej wiązki. ja bym spróbował napędzić...
Mam FF mk1 2003,tdci 100PS. To co piszecie w znacznej części nie jest prawdą! Mam przebieg 360 tys km i jeżdżę nim codziennie, 500km/tydz. Do 250 tys nie robilem prawie nic!! Rozrządy wymieniałem (całe ) w serwisie (ok800pln). Zawieszenie : nic -wymiana koncówki stabilizatora (35pln) .Po 340 tys coś sie stało z silnikiem - nie jestem pewny -ponoć wyleciał...
Opiszę jedną naprawę w serwisie autoryzowanym. Zdarzenie miało miejsce około piętnaście lat temu. Ja pracowałem tam jeszcze dwa tygodnie. Do tematu. Przyjeżdża klient około dwunastoletnim samochodem. Widać, że człowiekowi zależy by mieć dobrze naprawiony i zdecydował, że zapłaci trochę więcej w serwisie. Prosi o wymianę uszczelki pod miską olejową i...
W przypadku wibracji silnika takiego jak mój ( 1.9 tdi AJM i nie tylko) poleca się sprawdzić następujące elementy: 1) pompowtryski- grupa 13,18,23 oraz ich ustawienie względem głowicy 2) łącznik elastyczny wydechu 3) przeguby wewnętrzne półosi plus wałek kołnierzowy skrzyni biegów- dość rzadka awaria 4) poduszki silnika 5) sprzęgiełko jednokierunkowe...
(...) dalej puka, stabilizatory były zmieniane w maju lub czerwcu, jeżeli ktoś wie co to i jak to sprawdzić czy to to będę bardzo wdzięczny bo już nie wiem co się mogło zepsuć, odrazu mówię że żadnych luzów na zawieszeniu nie ma , bo byłem na stacji diagnostycznej i nic nie znaleziono. Dodano po 1 Wstępna ocena dostępnych informacji - Samochód : Seat...
Siema, piszę już z lekką desperacją bo nie wiem co robić, kupiłem niecały rok temu beemkę E39 touring z 3 litrowym dieslem, 2001 r, sprzęgniętym z manualną skrzynią, zawias z tyłu na sprężynach. Problem polega na drżeniu całego nadwozia, drżeniu kierownicy jak przy niewyważonych kołach oraz słyszalnym głuchym dudnieniu wewnątrz auta. Głuche dudnienie...
Spuść olej ze skrzyni, wyjmij całą półoś, przegub wewnętrzny jest na segerze, łożysko osłony wewnętrznej niestety do wymiany, ale po zbiciu możesz sobie wymienić osłonę przegubu zewnętrznego
Ten pierscien jest jednorazowy. Przecina sie go szlifierka i peka. Mozesz probowac go podgrzac, ale co na to sama polos i lozysko. Powodzenia.
Wymiana też nie jest łatwa a więcej można zaszkodzić niż poprawić. A jak to nie łatwa?, hehehe https://www.youtube.com/watch?v=2gmfXDdz... Tylko żeby nie zaczęło cieknąć na nowym jak jest rowek w wale wytarty. Hmm, to już mnie wyleczyłeś z tej wymiany :( ale na zdrowy rozsądek nawet jak wytarty rowek to ten stary też nie powinien...
Witam . podpinam się do tematu bo mam podobne objawy w swoim Volvo 460 1,9 .U mnie najbardziej słychać wibracje przy dojeżdżaniu na wierzchołek wzniesienia przy przyspieszaniu. Przy ( w czasie jazdy ) delikatnym zjechaniu w lewo lub w prawo , drgania znikają na jakiś czas .Tak samo się dzieje przy jeździe do tyłu .Mam dwie sugestie .Pierwsza, to sprawdzić...
Zdejmujesz koło, odkręcasz nakrętkę półosi, odkręcasz wahacz, końcówkę drążka, zacisk, tarczę. Odkręcasz mocowanie amortyzatora od karoserii, wyjmujesz całą kolumnę z auta i idziesz na prasę. 45min roboty jedna strona. Napisałeś to tak jakby każdy posiadał prasę w kuchni miedzy mikserem a ekspresem do kawy . Wymiana przedniego łożyska dla niedzielnego...
Witam. Mam pralkę Blomberg digitronic Saphir WTA 3920 (ładowana od góry) i problem z ściągnięciem łożysk. Przy podważaniu blacha, w której jest osadzone łożysko, odchyla się ok. 3 mm i dalej nic. Przypuszczam, że muszę zdjąć łożysko z półosi, ale nie mam ściągacza i nie wiem, jak to zrobić. W zespole czynnym jest łożysko - FŁT Iskra 6204 Z HOI (oryginalnie),...
Podsumuję: Sprzęgło z łożyskiem tzw. wysprzęglikiem - 820 zł, Regeneracja koła dwumasowego - 600 zł (mam znowu swoje tzn. LUK) Robocizna - 390zł Przy okazji wyszło, że walnięty jest lewy przegub wewnętrzny(chociaż nie było żadnych objawów), ale miałem w garażu dwie kompletne półosie i wymiana wyszła w ww. kosztach. Chyba jest tak, że jeżdżąc codziennie...
Witam. Może trochę późno się odzywam, ale dopiero dołączyłem. W moim 3008 2.0 HDI 2014r to samo. Podczas przyspieszania pojawia się dziwny niejednostajny szum. Wymieniłem podporę, tarcze i łożyska w kołach, bez rezultatów. Skoro wymiana skrzyni u Ciebie nic nie dała, to też chyba nie ten trop. Zostają jedynie krzywa półoś lub piasta. Co o tym sądzicie?
Witam zabrałem sie za wymianę osłony przegubu wewnętrznego w Galaxy 1.9 TDI 110kM 99r rozkręciłem półoś od strony koła i napotkałem problem. Przez blachę nie chce mi wyjść półoś z przegubu od strony łożyska. Wygląda tak jak by była zaprasowana na przegubie wewnętrznym. Proszę o pomoc, może ktoś miał do czynienia z takim wynalazkiem
Żeby nie ustawiać kątów,odkręć półoś i wyciąg całego mcphersona ,oczywiście jeszcze musisz odkręcić końcówkę,sworzeń i zacisk hamulcowy.
Myślę że łożyska te w które wchodzą półosie mają za duży luz i czas na wymianę. Jeździ się do przodu a hamowanie silnikiem to jakbyś jechał na wstecznym.No i dopracowały się wszystkie zębatki na jazdę w przód.
Witam serdecznie wszystkich użytkowników Hondy Jazz. Posiadam Hondę Jazz z 2008 r. poj. 1.2l. Jestem w trakcie wymiany przegubu wewnętrznego, krótkiej półosi (od strony kierowcy). Czy ktoś z Was ma doświadczenia z taką wymianą? Mam dwa pytania. 1. Czy łożyska znajdujące na wianku umiejscowione na półosi wewnątrz przegubu są luźne i same wypadają po...
tak już jest, że nowy kondensator zaczyna się psuć już w momencie opuszczenia linii produkcyjnej. Nie wiem, po co znów tracę czas, ale specjalnie dla Kolegi zmierzyłem sobie: 2-letnie kondensatory Nichicon 47u/63V +-20% - wyniki 44,5, 44,3, 45,1. >10-letni kondensator samsung 22u/400V, tolerancja nieznana - wynik 22,1u Faktycznie już popsute. Ostatnio...
No właśnie dźwięk też wydał mi się odpowiedni. Niestety wymiana łożysk nie pomogła. Zauważyłem luz na wewnętrznym przegubie. Niestety nie miałem czasu sprawdzić dokładnie. Dlatego się nie odzywałem. Odezwę się jak czegoś się dowiem. Dzięki za sugestie. Chcę kupić całą półoś używaną i podmienić. Niestety obawiam się że też może być wadliwa. A nowa kupę...
Kolego MIREK wymiana synchronizatora w sdi i zarazem łożyska oporowego piątego biegu to nie problem ale pewnie sam tego nie zrobisz bo nie dostaniesz części bo bardzo o nie trudno i przydały by się konkretne narzędzia aby to szybko i ładnie zrobić. A co do wymiany to nie trzeba wyjmować skrzyni tylko okręcić dekiel na skrzyni który widać za kołem od...
Wymiana sprzęgła, Fiat Punto I. Silnik 1.1, 55 KM, kolor - czerwony metalic. Znalazłem w sieci kilka opisów tej operacji, ale są chaotyczne i niepełne. Nie zawierają wszystkich czynności, jakie trzeba wykonać, co nie daje pełnego obrazu zakresu pracy. Postanowiłem opisać swoją naprawę w sposób jak najbardziej szczegółowy. Takie podejście może pomóc...
Witam może ktoś mi pomoże od jakiegoś czasu słyszalne były stuki z prawej strony-podczas gwałtownego ruszania oraz przy szybkich skrętach byłem u mechanika i tak zaczęła się wymiana części-wymieniłem sworznie i tuleje wahaczy,gumy stabilizatora,końcówki drążków,łączniki,stabilizatora,poduszki amortyzatorów,łożyska amortyzatorów, tarcze i klocki,amory,przegub-cała...
Gwintu na półosi póki co jeszcze nie uszkodziłem ale się zastanawiam czy przez zabawę w ściągacze nie uszkodziłem łożyska koła. Kurcze nie chciał bym do tego jeszcze wymieniać piastę z łożyskiem. Pewnie sobie jednak daruję to wyciskanie półosi i wyciągnę całą półoś z kolumną McPherson i zwrotnicą na zewnątrz i tam wymienię amorek. A jeszcze takie pytanie...
Witajcie, zmagam się z najgorszym problemem w samochodzie, czyli coś stuka i kompletnie niewiadomo skąd.... Co się dzieje ? W momencie odpalania z prawej strony słychać raz mniejsze raz mocniejsze stuknięcie (w przypadku odpalania słychać to tylko wewnątrz samochodu). Nie dzieje się to za każdym razem rozruchu. Następnie ów stuk słychać podczas ruszania...
Blądzisz po omacku. Pierwsze komp fejs i sprawdzenia dlaczego piszczy. Ostatnio robiłem Seata Leona wymienili na pałę półosie i skrzynię bo się coś huczało koszt 1300pln . A okazało się że to łożysko konkretnie uszczerbiona jedną kulka w łożysku. Koszt jedną piątą niepotrzebnych wymian. Fejs na allegro kosztuje 50pln program jest na stronie producenta...
Witam Mam do wymiany łożyska zdawcze na półoś manualnej skrzyni biegów w Roverze 214 (1998r). Orientuje się ktoś, czy dostęp do tych łożysk jest możliwy z zewnątrz, czy też do ich wymiany trzeba rozebrać skrzynię. Będę wdzięczny za odpowiedz.
Nie można powiedzieć że mam zero doświadczenia. Zmieniałem już wielokrotnie łożyska na półośkach czy też uszczelniacze na wałku. Ale nigdy nie ingerowałem w samym moście.
mam teriosa wady które są nie jest to pełna rama, dużo pali w terenie / tylko go nie oszczędzam/ prędkość asfaltu to max 90 późnie /jdo 130/ jest cholernie głośno /wtedy pali do 7l benzyny asfalt/ ale na wycieczkę w max 4 osoby pojedziesz. z przodu miejsce powiedzmy że ok z tyłu dzieci i młodzież na wcisk i bolące kolana ja mam złożone siedzenia z tyłu...
Dziękuję! Wymieniłem - całość z plastikiem i uszczelkami, a dla potomnych mały poradnik. Nawet gdyby dało się samo łożysko wymienić to raczej nie ma to sensu. Łożysko pada jak uszczelnienie trafi szlag, więc i tak trzeba wymienić wszystko. U mnie był uszkodzony o-ring V i w środku pełno syfu z kamieniem. Zestaw naprawczy - łożyska + uszczelniacz kosztuje...
Nie wiem jaki tylny most miałem w poldku z 89roku. Blaszana pokrywa miała kształt zbliżony do kwadratu. Poldek miał przejechane 185 tys.km jak go sprzedałem i w tylnym moście wymienione były dwa razy łożyska na półośkach oraz tylny krzyżak, no i wymiana oleju jak to przewidywała instrukcja. Most chodził cicho. Natomiast od nowości trochę było słychać...
Myślę że przy tej średnicy kół, półośki wytrzymają. Gdyby koła były większe to kto wie. Zleciłem to fachowcowi, który ma w tym doświadczenie, więc pozostaje mi tylko mieć nadzieję że nic złego się nie stanie. Zrobił to właśnie tak jak napisałeś. Półosie w miejscach spawów są tak przetoczone, że nie ma problemu z wymianą łożysk. Niedawno dowiedziałem...
Gdybym wiedział. że toyota corolla to takie gówno to w zyciu bym tego badziewia nie kupil. Przez 3 lata wymieniłem w niej akumulator, alternator,dwukrotnie drążki stabilizatorów , dwa razy sprzęgło, skrzynie biegów, która UWAGA sypie się po dwóch latach, tarcze hamulcowe przednie, klocki hamulcowe przednie też dwa razy,klocki hamulcowe tylnie dwa razy,...
Przednie piasty jak i tylne są na wieńcach(z przodu na półosiach a z tyłu na bębnie) i teraz pytanie czy systemy ABS starego typu nie różniły się wielkościami zębów,czy wszystkie miały ten sam "moduł zęba".Niestety auto pojechało z klientem więc nie mam możliwości sprawdzenia rezystancji czujników na wtyczce od stera.Temat będzie wałkowany po weekendzie....
Może to być łożysko przedniego koła.Wystarczy że będzie uszkodzona jedna z dwóch bierzni łożyska a objawy będą dokładnie takie jak piszesz:brak luzu na kole,cisza przy jeżdzie na wprost i dziwne dźwięki przy skręcaniu tylko w jedną stronę. Poglądowo łożysko wygląda tak:(zresztą stosowane w większości samochodów). http://obrazki.elektroda.net/92_12597964...
wymiana uszczelniacza półosi wymiana uszczelniaczy półosi wymiana półosi peugeot
komora hydrostatu zmywarka ustawić temperatura klimatyzacja pralka candy zapchana
przyrządy pomiarowe instrukcje obsługi głowica omega
Wymiana głowicy w Dreambox 800SE clone: porady i kompatybilność Schemat ZURA PS-100: modulator dźwięków ostrzegawczych lub zasilacz laboratoryjny