Pod zaślepką jest albo śruba na imbus 6 albo pierścień segera
Półosi prawej czy lewej? Wyskakujące zabezpieczenie jet na lewej stronie kolega pisze, że zrobił to na prawej. ostatnio przy sceniku nowe zabezpieczenia prawej półosi
Sprawdź luzy poprzeczne półosi bo jak będą luzy na łożyskach to wymiana uszczelniacza nic nie da.
Pytanie bo nigdy tego nie robiłem
a co ma do wymiany elektrozaworów wymiana uszczelniacza półosi??? bo nie rozumiem. Przecież uszczelniacz półosi to całkowicie odrębna rzecz. Pomijam fakt że on kosztuje w serwisie małe pieniądze a co dopiero w podróbkach.
Mam pytanie do osoby, która wymieniała uszczelniacz lub półoś w SAXO 1.1 Mianowicie czy można ją śmiało wyciągnąć czy trzeba na coś uważać np. wałki (igiełki) Poci mi się z pod uszczelniacza i chce to na dniach zrobić a nie narobić się. Za odpowiedz z góry dziękuje.
Jak wymienić uszczelniacz ( simering) z prawej strony w skrzyni biegów od strony półosi napędowej. ( VW POLO IV ) Znajduje się tam zaślepka. Czy trzeba demontować całą skrzynie biegów do tej operacji. Proszę o jakieś porady w sprawie wykonywania tej czynności.
Nie wiem skąd taka wiedza u ciebie . Owszem opel czy ford już ponad 20 lat temu pisał w materiałach serwisowych że nie przewiduję się wymiany oleju w skrzyni. Ale są przypadki losowe , np. wymiana sprzęgła czy uszczelniacza półosi . Musi być i jest możliwość napełnienia skrzyni olejem. Choćby to że trzeba wlać olej w fabryce jak auto dochodzi do końca...
Witam. Jak w temacie... zdjąłem przegub i nie moge zdjąc tego talerzyka czy jak to zwą. Rozpieprzyłem juz przypadkiem to cos zielone w co wchodzi uszczelniacz i za nic nie moge dojsc do uszczelniacza. Dodam ze centralnej srubki nie było i wszystko było zaklejone silikonem. Wie ktos moze jak to zdjąć.
Bardzo prosta i szybka robota.Tak jak napsiał kolega podważ śrubokretem i przegub wyskoczy.Potem tylko wymiana uszczelniacza i skręcenie wszystkiego do kupy.Nie zapomnij dolać oleju do skrzyni.
tak w formie zatrzasku potrafi parszywie siedzieć więc dwie breszki napierasz i odskoczy
Witam, Jestem posiadaczem Golfa IV ze skrzynią AG4 FDH, przebieg 183 tyś. Skrzynia od ponad roku miała delikatny wyciek oleju w miejscu połączenia z silnikiem, po nocy była plamka wielkości ok. 1cm na betonie, olej był wymieniony przy ok 170 tyś. Niestety sytuacja się pogorszyła, teraz po postoju jest plama wielkości 5-7 cm oraz druga pod wyjściem lewej...
Problem z wyciekiem oleju z mostu napędowego z simmeringa przy półosi W samochodzie mam założną blokade mechanizmu różnicowego ARB. Po pęknięciu półośki i wymiany na nową Pojawił się luz na półośce na tyle duży że wymiana uszczelniacza nic nie daje. Po rozebraniu mostu gołym okiem widać że jest wytarta panewka w mechaniźmie różnicowym przez którą przechodzi...
Trzeba odłączyć zwrotnicę od wahacza, odkręcić nakrętkę przegubu i wyjąć półoś ze skrzyni, po tym zabiegu można brać się za wymianę uszczelniacza. Można spuścić cały olej ze skrzyni, można też złapać w jakiś pojemnik olej który wycieknie po wyjęciu półosi, zależy czy będziesz zalewał stary olej czy wymieniał
Auto Renault Clio 2 1.2 16V manual. Wymiana półosi prawej długiej, tam podobno jest jakiś pin do wybicia, czym to wybić, jak się na to natknę? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Jeśli w Twoim Renault Clio 2 1.2 16V (manual) faktycznie zastosowano sworzeń (tzw. „pin” lub „kołek zabezpieczający”) blokujący prawą, długą półoś w okolicach...
Ten pierscien jest jednorazowy. Przecina sie go szlifierka i peka. Mozesz probowac go podgrzac, ale co na to sama polos i lozysko. Powodzenia.
Gdy zluzujemy łącznik do wahacza półoś wychodzi bez problemu.
AFAIR skrzyń 6-cio biegowych były 2 rodzaje do tych silników. Inne były przed 2005 rokiem, inne po. Dodatkowo mogą być różnice w uszczelniaczach skrzyni i podporami półosi.
Jak będziesz wymieniał dwumasę to zobaczysz do czego te plastikowe oprzyrządowania służą. Co do pocenia się, przy wyciąganiu półosi troszkę oleju pociekło i to nie problem. Gdybyś w przyszłości chciał zmienić uszczelniacz w tym miejscu to skrzyni nie wymontowujemy, wymianę dokonujemy od strony dyferencjału. http://obrazki.elektroda.pl/2643311100_1...
2.0d to dobry silnik. Serwisuje 3 takie. Do przebiegu 300tys. mniej z nim problemów niz innymi dieslami z tego okresu. Przy 200tys moze zacząć ciec uszczelniacz wału czy półosi. Dwumasa wytrzyma śmiało 300tys, choc moze dawac znac o sobie wczesniej. Wymiana rozrzadu po 240tys.... Powiedział bym ze w kategorii "popularnej", po klasyku 1.9jtd fiatowskim,...
Tylko pytanie czy przegub wymienny, czy nie. Ile rowków na kulki posiada przegub, bo jeśli 3 to szkoda szukać zapinek. Półoś w imadło i wymiana osłon zewn. wewn. i uszczelniacza.
Niby powinna wyjść, ale Manitou tak jak New Holland czy też Fiat ma na półosi wciśniętą tuleję razem z łożyskiem i uszczelniaczem. Zabezpieczone to wszystko śrubą ze stożkiem na końcu. Nieraz ta tuleja jest zapieczona i trzeba użyć większej siły, żeby ją wyrwać razem z całą półosią.
na moją logikę nic tam więcej nie zostaje jak wymiana skrzyni Też tak uważam. U mnie dodatkowo były wycieki oleju z uszczelniaczy półosi. Są warsztaty gdzie możesz oddać starą skrzynię i dostaniesz sprawną regenerowaną na gwarancji.
Cześć kolego, mam problem z przeciekiem oleju na półosiach tylnej przekładni. Myślę, że sama wymiana zimmeringow pomoże tylko na krótki czas, ponieważ są wyczuwalne luzy promieniowe i muszę wymienić łożyska. Czy muszę całkiem rozpołowić korpus mostu? A jeśli wymiana samych uszczelniaczy, to nie da się wyciągnąć i zabić bez rozpołowienia korpusu?
jeżeli cieknie z okolic przegubu wewnętrznego to tam masz 1 uszczelniacz- wymiana banalnie prosta ale półoś trzeba wyciągnąć - pamiętaj spuścić olej ze skrzyni. Osobiście odradzam elfa olej pomimo ze dużo osób pisze ze jest ok do skrzyni R65 - ja 2 razy wlałem i teraz 3 skrzynia czeka na wymianę. Inne miejsca możliwego wycieku - czujnik prędkości -...
Dzień Dobry Audi A3 8L 1 lift 1.8 benzynka BGU sprzęgnięte z klasycznym 6 biegowym automatem HFS. Do wymiany mam półoś lewą. Kwestia jest taka, że nie jest ona przykręcana do skrzyni na flanszę jak w manualach, tylko ma wieloklin jak po stronie koła. Ona siedzi tylko na wcisk z drucikiem zabezpieczającym? Po jej demontażu wypłynie mi olej z dyferencjału/skrzyni...
Witam wymieniałem skrzynię w Masterze 2,5 dci 2004 rok fabrycznie 6 ale po zmianie w 2005 roku skrzynia 6 wyglądała trochę inaczej. To znaczy mogą różnić się półosiami jakie trzeba zamontować sprawdź to i uszczelniacze na skrzyni. W tych silnikach także ważna jest podpora półosi mogą się różnić jak zmieniasz półosie. A i czy linki pasują i czy pasuje...
Standard w Dw10. Można się pokusić o wymianę samego kielicha przegubu wewnętrznego ale nie wiadomo jak wygląda tripod więc osobiście wymienił bym cała kpl. półoś. Czyli mówisz że po wymianie całej półosi z przegubami nie będzie luzu między kielichem i skrzynią biegów? Trochę mnie uspokoiłeś. Auto ma 186 tyś km wiec trochę byłbym zaskoczony jeżeli powodem...
Kolego km 19 Wnioskuje że powodem tego ze rosypał ci sie most było to że jeżdziłeś na sucho bez oleju być może poszedł uszczelniacz na półosi a ty nie zauważyłeś. Ale tak przerażliwe odgłosy jak opisujesz mogą też powstawać przy poluzowanych śrubach mocujących wał napędowy z wałkiem atakującym w moście.
Kolego MIREK wymiana synchronizatora w sdi i zarazem łożyska oporowego piątego biegu to nie problem ale pewnie sam tego nie zrobisz bo nie dostaniesz części bo bardzo o nie trudno i przydały by się konkretne narzędzia aby to szybko i ładnie zrobić. A co do wymiany to nie trzeba wyjmować skrzyni tylko okręcić dekiel na skrzyni który widać za kołem od...
Witam, Wymieniamy z kolegą uszczelniacz na przedniej półosi od strony skrzyni biegów automatycznej no i mamy problem z olejem, On wyczytał gdzieś na forum że olej w dyferencjale przednim jest inny niż w skrzyni biegów, czy ktoś pomoże bo stoimy z robotą?
Witam ponownie, po długiej przerwie. Zabrałem się za zmianę uszczelniaczy półosi i po tym jak pokonałem śrubę mocującą piastę spotkała mnie przykra niespodzianka. Wyjąłem półoś od strony kierowcy i w miejscu gdzie na ośce znajdują się trzy igiełkowe łożyska u mnie zostały tylko dwa :cry: Trzecie rozpadło się i jego elementy swobodnie latają po skrzyni......
Niestety jeżeli to ślimak , to bez rozpołowienia skrzyni nie da rady. Skrzynię trzeba rozebrać i do tego wyciągnąć uszczelniacz prawej półosi , zdemontować seger zabezpieczający łożysko i wymontować kosz mechanizmu różnicowego- to na nim siedzi plastikowy ślimak napędu nadajnika prędkości. Sprawdź czy nie masz uszkodzonej wiązki. ja bym spróbował napędzić...
No i na jakiś czas powinno być dobrze. Wymiana -Zestaw sprzęgła z kołem dwumasowym -Łożysko -Uszczelniacz wału korbowego (tak wyszło przy okazji) -Robocizna Razem 3500 pln. Ciekawa jak dla mnie sprawa to to, że wszystkie elementy cierne solidnie przegrzane, znane mi z innych aut ślizganie się sprzęgła tu nie było wyczuwalne. Dwumasa od przegrzania popękana...
Posiadam fiata marea weekend 1.9 td mam luz na flanszy z lewej strony skrzyni i mam pytanie:czy po zbiciu flanszy,odkręceniu dekla z uszczelniaczem ściągnę łożysko w którym jest osadzona ta flansza jeśli tak to proszę o numer tego łożyska jak ktoś wie i czy wymiana obejdzie się bez rozbierania skrzyni? Dodano po 19 Pomoże mi ktoś z tym fantem?Bo z prawej...
Coś mi się wydaje że te uszczelniacze sobie tam latają, nie zostały poprawnie osadzone. Jeśli wszystkie świece masz w oleju to nie jest to kwestia słabego ciśnienia. Jeśli kopcenia przed wymianą nie było, to sprawa prosta, trzeba zareklamować usługe u mechanika, jak słusznie zasugerował Ireneo, i nie ma czegoś takiego jak jazda żeby się uszczelniło,...
1.4t ma wtrysk bezpośredni już - trzeba mieć na uwadze awaryjność wtryskiwaczy Do tego cewki Skrzynia - ogólnie jest to ryzyko, bo wszystkie M32 mają tą samą wadę (ale nie wszystkie astry chyba miały tą skrzynię - tu nie jestem pewien), więc nie ma co liczyć na wymianę na inną używaną - sprawne są drogie, a tańsze są do naprawy. 1tys zł za naprawę skrzyni...
No co do opłacalności to też tak myślę. Remont głowicy, (wymiana pokrzywionych zaworów, prowadnic, uszczelniaczy, szczelność, planowanie) pewnie wyszłaby około 1200. A i tak nie wiadomo, czy by się nadawała do regeneracji, bo świecy na tym cylindrze wogole nie da się wyjąć, jest zepsuty gwint oraz odłamało kawałek materiału. Dół silnika to by była wymiana...
Ja bym tego samochodu nie brał, ale to szczegół. Wygląda to na wyeksploatowaną naukę jazdy. Przy tym przebiegu na polskich drogach szykuj się nie na wymianę tulei wahaczy, tylko na kompletnego zawieszenia(4 amortyzatory, mocowań z łożyskami, wahacze przód, tuleje tył) i regulację geometrii. Trzepaki nie mówią prawdy przy lekkich tyłach-zużyty amortyzator...
No to jest kompletny tutorial na wymianę uszczelniaczy. Bardzo dobrze. Szacun za chęci i konsekwencję, nie powiem że nie skorzystam.. Dodam, że istnieją simmeringi z dodatkowym kołnierzem zgarniającym (a właściwie osłaniającym - widziałem takowe na wyjściach półosiek w autach) - wyglądają jak połączenie zgarniacza z simmeringiem - postaram się takowe...
Powiem coś o lagunie : Czy bity ? -Sprawdź spasowanie maski ( ciężko ją spasować ) ( fabrycznie ideał co do milimetra) -Sprawdź drzwi czy uszczelka idealnie przylega po zamknięciu, nie powinno być dwóch śladów wytarcia na lakierze , nie powinna wystawać za obrys samochodu i być za glęboko ( fabryczne są b.dobrze spasowane) -Tylnią maskę sobie olej ciężka...
Cześć, Skrzynia kupiona za 1350 zł. Mam gwarancję rozruchową na 14 dni na piśmie. Autko miało 110-120tys. przebiegu. Wszystko wydaję się być ok. Dzisiaj kontynuuję przekładkę. Mam już wyciągnięty rozrusznik ( tragedia żeby go wytarmosić ). Zostały mi półosie i demontaż skrzyni. Mam kilka pytań: 1. Czy dalszy demontaż może przynieść jakieś niespodzianki...
Witam, Posiadam jak w tytule peugeot 407 2litrowy benzyna z 2008 roku. Auto niestety kupione sprowadzane (wtedy nie byłem świadom przewałów jakie handlarze robią). Auto było kupione ponad 3 lata temu i nie była to "okazja cenowa". Intensywnie jeździłem nim 2 lata i większych problemów nie było, po drodze 2 niedrogie w naprawie usterki. Problemy zaczęły...
Tak jak pisałem wcześniej zabrałem zie za wymianę wszystkich zewnętrznych uszczelek jak i regeneracji elektrozaworów. Wymiana oleju filtra i uszczelki z pod dekla od strony koła . BANAŁ :) Natomiast z pod osłony Dyferencjału to już nie taki pikuś bo skrzynkę trzeba było unieść odrobinę ale bez znaczących przeszkód :) Po zalaniu nowym olejem nic z pod...
Witam. Mam małe pytanie co do dziwnej anomalii . Ostatnio był wymieniany rozrząd w zakładzie mechanicznym i tak miałem wrażenie jakby stracił jad podczas jazdy ,ale najważniejsze,że po wymianie czuć wibrację-rezonans w chwilę po odpaleniu . Dokładnie gdy opadnie i zaczyna się samochód podnosić , słychać w kabinie rezonans i czuć wibrację.Czasem bardziej,czasem...
Dziękuję! Wymieniłem - całość z plastikiem i uszczelkami, a dla potomnych mały poradnik. Nawet gdyby dało się samo łożysko wymienić to raczej nie ma to sensu. Łożysko pada jak uszczelnienie trafi szlag, więc i tak trzeba wymienić wszystko. U mnie był uszkodzony o-ring V i w środku pełno syfu z kamieniem. Zestaw naprawczy - łożyska + uszczelniacz kosztuje...
Witam was. Może ktoś się orientuje, jak rozdzielić skrzynię biegów od dekla? Wszystkie śruby, które miały być odkręcone, flansze wyjęte, a skrzynia dalej nie chce się rozdzielić. Powód wymiany, ponieważ chcę uszczelkę środkowej skrzyni zmienić. 2: Aby uszczelniacz półosi wymienić, należy? W załączniku dodaję zdjęcia, skrzynia z pojazdu VW Vento 1.9...
A czy kierownica delikatnie trzęsie jak jedziesz po równej nawierzchni ?? Ja miałem kiedyś podobny problem w Fabii. Na nierównościach stukało a na płaskim bardzo delikatnie trzęsło kierownicą. Nowe końcówki drążków kierowniczych pomogły.
A czy przypadkiem to nie śruba stożkowa od oleju w skrzyni biegów ? Dodano po 5 Przepraszam za link jednak może nas naprowadzić na trop. http://www.rezerwa126p.pl/warsztat/warsz... Czy to nie tu ci się leje? Jaki poziom oleju na bagnecie?
Dzien Dobry, Przepraszam za brak PL liter ale ich nie posiadam u siebie na komputerze. Jak w temacie, jakis czas temu wymienialem klientowi sprzeglo. Po pewnym czasie przyjechal do mnie i powiedzial ze cos stuka z lewej strony. Nasila sie to przy skrecie w lewo i uciacha przy skrecie w prawo czasami jest to tez wyczuwalne przy jezdzie na wprost, wtedy...
Niestety przekładkę muszę zrobić ... ja mam lagunę 97 a druga skrzynia jest od clio 93, są inne mocowania półosi, pewnie mechanizm różnicowy tez ma inne przełożenie ... przełożyć chciałbym kompletny środek z koszami i planetarką skoro skrzynia była sprawna, to powinna wystarczyć gruntowna inspekcja i "środek" powinien zadziałać w mojej obudowie, tak...
Mam problem który chciałbym rozwiązać w skończonych kosztach. Od 1,5 roku próbuję wymienić tarczę kotwiczną z tyłu w KIA Sportage II 4WD. Odkręciłem bęben, nakrętkę (lekko nie było), stuknąłem w przegub młoteczkiem, stuknąłem w przegub młotem, psikałem WD 40, użyłem ściągacza, nie pomogło. Stworzyłem konstrukcję z butelki PET z zalałem newralgiczne...
Witam, mam problem ze skrzynią biegów w Mercedesie MB 100D z 1993 roku, przebieg raczej oryginalny 295 tys.. Jest to zgrzytanie przy wrzucaniu drugiego i czwartego biegu. Nie wiem czy sa to synchronizatory czy coś innego. Czy naprawiać czy kupić i wymienić cała skrzynię, używane, w teoretycznie dobrym stanie są w okolicach 500-700 zł. Nie wiem jaki...
Po prostu nienawidzę oszustwa. Jeden warsztat kiedyś miał mi naprawić ręczny i zalewanie świecy olejem. Powiedziałem że zapłacę ile trzeba byle było dobrze. Po 3 tys od nowego oleju wmusili mi wymianę. A hamulce tyl całe do wymiany. Wiesz co zrobili? Oddali mi samochód z ciepłym silnikiem i nową świeca, stary filtr oleju, linka ręcznego skręcona na...
Witam, w moim scenicu z automatem DP0 odkąd go kupiłem ciekł olej ze skrzyni z lewej (krótszej) półosi, kupiłem więc uszczelniacz i 4 litry oleju na wymianę i oczytałem się wszelkich procedur i naoglądałem jak ludzie wymieniają takie simmeringi. Nie chciałem oddawać nigdzie auta gdyż nie mam żadnego zaufanego warsztatu a zależało mi by olej w skrzyni...
Selekcjoner w CD4E umiejscowiony jest w górnej części skrzyni, tuż przy pokrywie płyty sterującej, i rzadko się zdarza żeby uległ uszkodzeniu. Sprawdź czytniki prędkości wejściowej i wyjściowej skrzyni. Wejściowej jest montowany w pompie olejowej od strony lewego koła, a wyjściowej w bloku skrzyni tuż przy wyjściu lewej półosi. P.s. nie stosuj żadnych...
wymiana uszczelniacza wymiana uszczelniacza skrzyni wymiana uszczelniacza pralki
moduł miernika częstotliwości elementy wykonawcze załączenie tyrystora bocznikiem
Wyświetlacz w przetwornicy gaśnie podczas pracy - przyczyny i rozwiązania Jak odzyskać kod radia Hyundai Santa Fe 2007