A masz +12V na przewodzie 30 przy alternatorze ? Powinno być cały czas.
Daj model alternatora, zapewne 4pinowa wtyczka czyli dwa prądy muszą być. Pod maską szukaj bezpiecznika opisanego jako alternator. Dodano po 1 Choć ten elektryk dobry jest, jak do mnie ktoś przyjeżdża z alternatorem i on jest sprawny to zawsze daję wskazówki co ma sprawdzić i jak nie ogarnie to zapraszam do siebie
Zacznij od miejscaw którym grzebałeś , nie pomyliłeś kabelków przy alternatorze ?
To niech wymieniacze nauczą się wymieniać podzespoły na dokładnie ten sam typ, a nie wg „fiesta 2012r”. Brak informacji nt. silnika i osprzętu — tutaj nic Ci nie poradzi. Może to być alternator Bosch z komunikacją LIN, albo jakieś japońskie lub amerykańskie rozwiązanie gdzie regulator napięcia tkwi w ECU. Trzeba też spojrzeć w diagnostykę...
Sprzedawca powiedział ci, że będzie problem z sygnalizacją a ty kupiłeś ten alternator??? No przyznam, że jestem pod wrażeniem. Kup oryginalny i będzie po sprawie. To jest najprostsze rozwiązanie twojego problemu.
Chcesz schemat tego ustroistwa?
Masz sprawdzać po to by być pewnym że nstalacja w aucie jest ok. Pojedziesz do chłopa i co mu powiesz? Panie alternator żeście zepsuli a nie naprawili. A potem się okaże że bezp spalony.
Niech ktoś kręci rozrusznikiem a Ty zobacz czy wtryskiwacz nad przepustnicą rozpyla paliwo. Jak nie a po psiknięciu plaka odpala i potem pracuje to przyjrzałbym się bliżej stacyjce.
Nie trzeba.
Używane alternator jest uszkodzony (bardzo często w tym silniku pada - trzeba wymienić mostek diodowy o nr arc2020) oraz cały czas grzeją świece żarowe - stąd siada napięcie podczas pracy.
Ładowanie za duże wymień regulator napięcia w alternatorze i powinno być ok
Plastik w chłodnicach w autach w tym wieku jest jak papier, wystarczy ruszyć przewodem gumowym i potrafi się wyłamać. Nie winiłbym tu mechanika. Możliwe że miało to związek z naprawą o tyle, że poruszył przewodami od chłodnicy. Wyciekła Ci cały płyn? Przegrzał się silnik? Skąd te obawy?
Pierwsze kamazy z lat 80-90tych miały duzy metalowy regulator pod maską,nowsze miały wbudowany na alternatorze.Krazy natomiast miały tylko osobne.
pin 2 alternatora- To jest pojazd z 97 roku. Tam nie ma wtyczki. aikib Czy na pewno ładowanie jest na 100% ok? Zdarza się, że pęka ten gruby czerwony przewód przy alternatorze. W koszulce przy samym oczku. Jeśli jest dobrze to należy sprawdzić niebieski przewód "D+" od alternatora do FMR. Czy nie jest pęknięty. Ponieważ pojawia się błąd klemy "W" to...
Jeśli ma ADR to wyłącz i włącz główny wyłącznik prądu powinno pomóc
Zmierz napięcie ładowania na aku, następnie spróbój na samym alternatorze na śrubie B+ wykluczy to przerwę na przewodzie alternator- akumulator. Przewód ten może posiadać bezpiecznik przy samym akumulatorze który mógł się przepalić. Jaki typ alternatora, Bosch czy Delco?
Proponuję ci sprawdzić masę (rama- silnik),a na początek weź grubszy przewód i połącz minus akumulatora z masą rozrusznika.Jeżeli będzie dobrze kręcił to masz odpowiedź i musisz sprawdzić gdzie on tą masę traci.
To sygnał który się zmienia w zależności od położenia DNR-a i podgląd oscyloskopem czy prawidłowy.
Tam wychodzi około 7V napięcia zmiennego,Itaka ma być.
też miałem krótkotrwałe objawy piszczenia paska ,szczególnie po odpaleniu samochodu . Myślałem że to zużyte koła pasowe i nic z tym nie robiłem ,tylko wymiana raz paska .Po pół roku sprawa się wyjaśniła ,zatarte tylne łożysko alternatora ( powrót do domu na holu ).Sam wirnik alternatora też nieźle ucierpiał ,nadawał się tylko do wymiany.
Witam, A jak odłączysz ten cienki kabelek od rozrusznika to też kręci? Namieszałes w kablach...Powoli przejrzyj od akumulatora do rozrusznika.Chyba ten gruby(+) przy rozruszniku podłączyłes na dolną śrube.Albo jak montowałeś elektromagnes żle wprowadziłes w widełki i wcisnięty jest i dlatego od razu łączy.
a jest tam na desce czerwona dioda?bo ja mam rovera 400 i jak mu sie baterie odlaczy to pozniej trzeba mu kod wprowadzic poruszajac kluczykiem w zamku drzwi bo inaczej nie zapali a dioda mruga.
Nie doszukuj się problemu,bo tak ma być.Podczas mrozów załączane jest dogrzewanie silnika po przez świece żarowe,jak i różnego rodzaju dogrzewanie przestrzeni pasażerskiej. Podaj jeszcze napięcie jakie jest na akumulatorze jak rzekomo wyłącza się ładowanie.
Dalej uszkodzony alternator, ewentualnie coś nie tak z przekaźnikiem ( oznaczony w skrzynce jako choke)
Jakie komputer widzi ciśnienie na szynie? Czy komputer widzi obroty wału?
ZBR 3300-03 ; alternator zacisk W - alternator/rozrusznik , nieprawidłowy sygnał.Zajętość pinów A 302 : M/14 (+)
Nie wiem jak w tym rozwiązaniu, ale na ogół powinna świecić. Może toyota ma inaczej. Sam alternator powinien przeżyć tego typu zwarcie. Zobacz czy na tym grubym kablu od alternatora masz stały plus. Prawdopodobnie nie, idzie on jeszcze na rozrusznik. Śledź ten kabel aż do akumulatora. Może on się upalił gdzieś. Choć prędzej ten rząd miedzianych blaszek,...
Sprawdź czy nie grzeją się klemy, podaj jeszcze ewentualnie kabel na b+, te auta mają słaba instalację. Jak to wykluczyć reklamuj alternator. Czasem sprzęgło na alternatorze robi takie cyrki.
podobno sprawny Raczej nie sprawny, jeżeli wszystko dobrze podłączyłeś i napiąłeś pasek.
(at)doogg Musisz wymienić wszystkie, wymiana tylko uszkodzonych nic nie daje. Mając numery szukaj na necie, ale to może nie być tanie.
Załóż odpowiedni, sprawny alternator.
Sprawdź rozrząd.Górna osłona paska do zdjęcia.Blokada wału jest w okolicach półosi.W tym aucie łatwe jest tylko wlanie płynu do spryskiwaczy. :D
jak po wymianie alternatora to na sto procent nie dokręcili masy miałem to samo w lanosie
Alternator dobierany po numerach. Auto ogólnie już u elektromechanika, niech szuka, co jest, bo straciłem cierpliwość.
masz przebity mostek na diodach plusowych mostek do wymiany jesli stojan jest. ok a jesli ma zwarcie miedzyfazowe tak sie dzieje ale to wszystko wyjdzie po odkrec. i zagla. do srodka
Pasek ma regulację podkładkami wstawianymi pomiędzy dwuczęściowym kołem pasowym pompy wspomagania. W ten sam sposób ściągasz- odkręcasz trzy śrubki koła pasowego pompy, rozłoży się ono na dwi części. Koło blokujesz kluczem specjalnym takim jak do blokowania pompy wody lub ... i tu już inwencja własna: blokowanie śrubokrętem pomiędzy łbami śrub, klucz...
okazało się że w tej toyocie reguluje się intensywność świecenia przyciskając przycisk na desce, pojawiają się takie kreseczki na wyświetlaczu licznika kilometrów i ustawia się żądany poziom
Było wiele razy, szukaj. Alternator jest sprawny.
Zwal rurki ciśnieniowe i sprawdź czy tryska.
Jakie jest napięcie na zacisku B+ alternatora.
Firmy Jezpol.
Czy alternator był wymieniany z odłaczanym akumulatorem.? Napewno dobrze przykrecone przewody.? Alternator napewnosprawny.? Dziwne napiecia ida skoro taka choinka
Tak ,w alternatorze,w okablowaniu, w niechlujnie wykonanej robocie.
U mnie po wymianie alternatora świeci kontrolka "ładowania", ale ładowanie jest odpowiednie. Po podłączeniu pod kompa wyskoczył błąd komunikacji z alternatorem. Nowy miał być identyczny a jak sie okazuje, regulator napięcia ma inny symbol, czy może to być przyczyna braku komunikacji? czy szukać gdzieś po kablach? Mam zamiar stary alternator zregenerować,...
A co sądzicie o wymianie paska alternatora w fordzie KA? Jest na to patent czy tylko ja wyciągam reflektor i łamie rękę w 5-ciu miejscach?
Witam;-) ja mam właśnie podobny problem...przy zmnienie biegów na wiekszy, przy niskich obrotach mi szarpie a jak ciagle cisne gas do dechy i trzymam silnik na wysokich obrotach wszystko jest ok...co moge z tym robic, pomozcie;-) mój Peugeot jest z 1995r i ma silnik 1.1.
Daj fotki alternatora. Szczotki sprawdzałeś?
Alternator nie ma wpływu na układ zapłonowy.
Naładuj akumulator na max-a i sprawdź, czy to "miałczenie" nie przycichnie. Albo rozładowałeś akumulator podczas wymiany/robocizny (np. słuchaniem radia, włączona lampka sufitowa przez dłuższy czas, etc...), albo po prostu dźwięk ze szczotek dochodzi - nic poważnego. Tak czy inaczej, taki dźwięk, to nic groźnego, wkurza ucho, ale wszystko działa jak...
http://obrazki.elektroda.pl/5651302200_1... Do rozrusznika dostaniesz się z kanału. Na fotce strzałka pokazuje w którym miejscu masz szukać. Ale mam wątpliwości czy twoja wiedza wystarczy aby przeprowadzić całą tą operację. Chociaż upór czyni cuda.
Jeśli chodzi o alternatory w tych autach to stały temat, nie jesteś pierwszą i ostatnią osobą u której alternator się "spalił" Usterka przeważnie występuje po okresie zimowym, a związana jest według mnie z akumulatorem. Dlatego po wymianie alternatora należało by dokładnie sprawdzić akumulator(zdolność rozruchową i tym podobne) Nie należy zapominać...
Wymieniłem moduł ze starego alternatora, Co to za moduł, czy chodzi o regulator napięcia. Dwa - co to za alternator (Bosch, Valeo). Co to znaczy zerwało się (odkręciło się sprzęgiełko, czy urwało się razem z wirnikiem). Zobacz czy masz na śrubie alternatora 12 V, sprawdź bezpieczniki główne na skrzynce bezpieczników. Jak to nie pomoże to tylko "stół".
Rok 2001 Chyba będzie najlepiej jak zaprowadzi do mechanika quote] Tak podejrzewałem że z początku produkcji,tam szyściły się bsi przy słabym aku i od sprawdzenia jego należy zacząć. Szukaj raczej dobrego elektronika samochodowego w okolicy. Pozdr.
Podmień na początek akumulator. Wymień/napraw alternator. NAJPIERW jednak SPRAWDŹ spadki napięć na połączeniach alternator- akumulator. Chociaż zapewne skończy się na wymianie alternatora.
Jak sprawdzić czy alternator się wzbudza ?
MInus na masie, 50A prądu zamiast 15A z prądnicy. A i tak rolnicy mają z tym problemy, bo... jak się kontrolka żarzy to ładowanie pewnie jest,a ciągnik ledwo zapala, to pewnie akumulatory stare... Po wymianie alternatora ciągnik zapala bez cyrków z odprężnikiem. Wymiana szczotek rozrusznika też pomaga. W instalacji kolega interesuje mnie przewód łączący...
Decybel, no co ty. Wpierw trzeba zobaczyć czy na styk + regulatora (ten cieńszy) idzie napięcie, w tym renalut alternator jest 6-cio diodowy. Później trzeba sprawdzić sam regulator.
Jeśli konkretny mechanik to sam po ustawia i nie zapomnij o wymianie pompy wody, napinacz i koło pasowe pośrednie bo nie wiadomo kiedy było wymieniane żebyś 2 razy tej samej roboty nie robił.
Po pierwsze pomiary, ładowanie na słupkach akumulatora i na alternatorze, porównać wyniki. Po drugie, odpiąć przewód wzbudzania i podać tam stały plus przez kontrolkę np, 5W. Obserwować kontrolkę, sprawdzić ładowanie. Po trzecie spadki napięć pomiędzy słupkami akumulatora a zaciskiem dodatnim i masą alternatora. I wszystko będzie jasne. Dodano po 1...
Regulator napięcia może się różnić. Może być że mimo, że wygląda tak samo to brakuje np, pinu L w tym regenerowanym bo jest z innego auta gdzie instalacja jest inna.
Podłącz miernik zgodnie z obrazkiem i po kolei wyjmuj bezpieczniki.
Przyczyną był alternator. Napięcie 16,7 V, aż się spalił. Po wymianie alternatora wszystkie błędy przestały się pojawiać.
jak masz altka na simerblokach to go połącz kablem z głowica.
Dzieki za odp. Nie ponieważ w moim star diagnostic smatr nie mam takiej możliwości:( Dodano po 48 Dzieki za odp. Nie ponieważ w moim star diagnostic smatr nie mam takiej możliwości:( Dziwne.Starka jest tak bogata ze czesto ciezko znalezć jakąś opcje. Proponuje się zagłębić w jej oprogramowanie.
Sprawdziłem połączenie tak jak sugerował Wodnik-W8 i było. Odpaliłem kontrolka normalnie zgasła poleciałem więc sprawdzić czy będzie ładowanie - było!! W sumie nie mam pojęcia czemu wcześniej tak się zachowywał! Jeśli ktoś mógł by mi to wyjaśnić to bardzo będe zobowiązany.
Wymiana regulatora pomogła? Pozdrawiam.
Dziękuję wszystkim za rady, niestety skończyło się na wymianie alternatora. Pozdrawiam - Tomasz
Regulator: 54- plus po stacyjce D+ - kontrola ładowania i R na alternatorze DF - do M alternatora B- - masa
jeszcze jedno pytanie czy w/w podjedzie bez problemu alternator od poloneza caro
a może autoalarm ( oczywiście jeśli był zamontowany )
Sprawdź akumulator w bagażniku.
S to jest napięcie odniesienia akumulatora i tam musi być 24v, L wzbudzenie (w starych rozwiązaniach z kontrolki na desce, w nowszych ze sterownika), w w starych rozwiązaniach to był sygnał dla obrotomierza.
Lampy nie działały ale po wymianie alternatora ruszyły. A co wzbudzą alternator, czy jest jakiś przekaznik. Do czego podłączony jest zacisk D+. W liczniku nie ma żarówki tylko.
Zwarty akumulator.
silnik chodzi masakrycznie nierówno. A nie masz czasem źle kontaktującego w np. kopułce kabla do jednej świecy? W "elegancie" nie było klasycznej "kopułki" Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
Witam , mam problem po wymianie alternatora na nowy zaczęły mi falować obroty silnika na postoju na luzie wygląda to że z 1000 obrotów faluje na 2000 tys i spada spowrotem do 1000 . I tak sobie samoczynnie gazuje . Fakt jest takie że po wymianie alternatora zaczęło się tak robić plus do tego kiedy włączam światła w aucie to ciemnieje mi zegar wyświetlający...
A widziałeś żeby na szrocie były sprawne. Możesz kupić 10 i sytuacja będzie taka sama. Są to przeważnie rzeczy naturalnie skończone, więc zacznij naprawiać a nie kupować. Jeżeli kupiłeś Bosha to tam się kończą przede wszyskim szczotki komutatory ewentualnie regulator i oczywiście łożyska.P
Panowie Volvo c30 brak świateł postojowych i mijania. Podobno po wymianie alternatora, bezpieczniki wszystkie dobre, bardzo dużo błędów w modułach odnośnie połączenia can, jakieś porady?
Ładowanie tutaj działa następująco: prąd zmienny o amplitudzie (napięcia) znacznie większej niż napięcie akumulatora dociera do regulatora dwoma żółtymi przewodami, w regulatorze jest prostowany (mostek gretza). Minus mostka jest na "masie" regulatora która musi być przewodząco!!! połączona z masą traktorka. Plus zanim wyjdzie na czerwony przewód przejść...
Wy się chyba z nudów kłócicie. Prawda taka że jedno koło jest poza płaszczyzną i pasek ulegnie szybszemu zużyciu lub zniszczeniu. Druga prawda taka że jeden pasek będzie pracował długo a inny się popruje. Ja widziałem jak to pracowało w autobusie po wymianie alternatora na zamiennik, przesunięcie było na pół klina. Nowy pasek na jałowych był na miejscu,...
Pewnie są prostsze sposoby, ja znam jedynie sposób z zewnętrznym zasilaczem regulowanym. Czyli trzeba wymontować regulator, podpiąć pod zasilacz, dać jakieś obciążenie np. żarówka i regulować napięcie 11-16V .... jeśli będzie stabilizacja na wyjściu 13,75-14,4V to jest sprawny. Ogólnie zawsze się to sprawdza w samochodzie: - sprawdzasz napięcie na wyłączonym...
Mówiąc po ludzku : do wymiany koło pasowe alternatora. Sprawdzić to można w ten sposób: zdjąć pasek z alternatora i spróbować obrócić kołem pasowym (pokręcić alternatorem za koło pasowe). Powinno w jedną stronę napędzać oś a w drugą obracać się swobodnie. Jeżeli tak nie jest - wymienić.
Ten alternator powinien być już dawno wymieniony. Maksymalne napięcie w samochodzie to około 14V. Nie ma się co dziwić że akumulator się zepsuł. Napraw alternator i wtedy dopiero myśl nad odpalaniem.
MIerzylem I przy silniku I przy baterii. W obydwu przypadkach napiecie powyzej 49V. W tych samych miejscach mierzylem w samochodzie z ktorego wymontowalem alternator.
Witam wymieniłem w Fordzie Fokusie Mk1 1,8 TDCI alternator(kupiłem używany) - bo poprzedni nie ładował. Po miesiącu ten używany padł(zużyte szczotki). Wymieniłem w nim regulator na nowy dedykowany do tego alternatora. Napięcie teraz na wolnych obrotach przy włączonych światłach mijania i dmuchawie na 2 bieg 13 V, podczas jazdy 15 V - za dużo. Co tu...
Witam. Nie wspomniałem o przetażniku , ale był wymieniony w tym samym czasie bo też szwankował... Wcześniej było wszystko git. Problem właśnie pojawił się dopiero po wymianie alternatora . Dodano po 21 Gdzieś wcześniej chyba ktoś pisał albo słyszałem że to wina alternatora. Mimo że jest sprawny to występuje nie zgodność numerowa. Czy to prawda? Podawałem...
Rocznik auta możesz podać?
Regulator ładowania podmieniałeś?
PRZECZYTAJ KONIECZNIE!!! Problem rozwiązany. Głównym problemem był cwaniak, naciągacz i oszust mechanik, który ma warsztat w Doncaster UK, ma na imię MACIEK. A oto ta historia: Zgłosiłem do niego problem z ładowaniem akumulatora i piszczący pasek. Powiedział, że należy wymienić tylko pasek i wszystko będzie OK. Zostawiłem więc u niego samochód aby to...
Nowy czy regenerowany?
Witam, wymieniałem u mechanika alternator w aucie Ford Ka+ 2018, 1.2 benzyna. Po wymianie co jakiś czas wyświetla się kontrolka check engine. Po skasowaniu jej u mechanika i przejechaniu 100-200 km kontrolka zapala się ponownie. Ostatnio dodatkowo także zauważyłem spadek mocy przy zapaleniu się kontrolki. Co może być przyczyną? Mechanik twierdzi, że...
Wewnątrz alternatora są połączenia lutowane osłonięte koszulkami. Miałem idento przypadek ze swoim. Rozebrałem, sprawdziłem, wszystko w porządku złożyłem, szedł dzień i ładowanie skakało w niebezpieczne wartości. A winne było przebicie na jednym z łączeń cewki z masą. Nie uszkadzało to regulatora tylko jak by go omijało. Dokładnie było to na cewce która...
Twoja wypowiedź nic nie wnosi do tematu. Jak mawiał Sofronow "Mądremu to wystarczy tytuł, głupiemu to i cała książka nie pomoże".
Stacyjka nie była sprawdzana, sprawdzę to. Natomiast pasek napędza chyba silnik - dopiero po rozłączeniu akumulatora przestaje pracować. Przed wymianą alternatora pasek się sam kręcił, po wyciągnięciu kluczyków ze stacyjki nadal samochód chodził. Gotował się akumulator, samochód wył, wszystkie wskaźniki świeciły. Po wymianie alternatora na jeden dzień...
W zafirze padł alternator i rozładował się akumulator,wystąpiła cała masa błędów, po naładowaniu i wymianie alternatora kasują się wszystkie za wyjątkiem SRS (Błędy czujników zderzeniowych po obu stronach samochodu i przód oraz szyny can i sterownika), nie dają się wykasować w dodatku kolejna zepsuta Zafira ma to samo. Co może być przyczyną,jak to naprawić...
Teamat zamykam powód banalny, brak dobrej masy na silniku.
Witam. Czy komuś udało się rozwiązać ten problem, u mnie po wymianie alternatora na nowy ładowanie jest ale zapala się kontrolka od ładowania. iveco 2016r.
To jedź i reklamuj alternator.
Pasek jest odpowiednio naciągniety zaczne od wymiany regulatora i wzbudzacza jak czegos sie dowiem to napisze pozdrawiam
Dziękuję sprawdzę.
wymianie alternatora ładowania wymianie pierscieni wymianie szczotek
schemat wzmacniacz tranzystorowy termet czujnik ciśnienia subwoofer szafie
komputer spalania wkład webasto
Piaggio X8 125 2006 – brak iskry, uruchomienie bez regulatora napięcia DC-CDI CN320A720 panel LCD 32" 720p – jak znaleźć datasheet, zamienniki, specyfikacja