Auto zostało przyciągniete. Urwał sie pasek klinowy od alternatora i odpadło koło pasowe wału. Ja osobiscie ani paska ani koła pasowego nie widziałem, bo wypadło z auta. Właściciel cały czas jechał autem, az do całkowitego rozładowania akumulatora. Po wymianie paska i założeniu nowego koła auto nie chce odpalić. tzn łapie na chwilke i pozniej gasnie,...
wymieniałem świece zapłonowe Powodzenia. Odnośnie kopcenia na zimnym silniku nie trzymają uszczelniacze od tyrbiny i dostaje sie olej sprawdz czy ci go nie ubywa Najchętniej to bym bana Ci wlepił za powtarzanie tych bzdur, przyczyn kopcenia może być kilka, a Ty zaraz rozpowszechniasz mit o uszczelnieniu na turbinie. Jedź do innego mechanika, powiedz...
Witam, Uporałem się ze zmianą paska klinowego na alternatorze. Przy okazji wymieniłem również pasek od pompy wspomagania. Mam jednak dziwny problem, ponieważ po wymianie, wraz ze wzrostem obrotów wydobywa się dziwny świst. Jeśli zdejmę pasek od alternatora tego dźwięku nie ma i wszystko jest w normie. Poruszałem samym kołem pasowym na altku ale wszystko...
Jeśli pomiar miernikiem cęgowym nie wykaże przeciążeń alternatora to sprawdziłbym dokładnie ten gruby kabel na odcinku między plusem alternatora a skrzynką bezpiecznikową pod kątem przetarć/uszkodzeń izolacji i potencjalnych zwarć gdzieś do masy. Może tam gdzieś jest słaby punkt powodujący krótkotrwałe zwarcia w wyniku na przykład drgań silnika i zanim...
Witam, Szukałem podobnych tematów, ale wszystkie odnalezione różniły się co najmniej jednym objawem, więc pora i na mój. Tuż po nowym roku, po bodajże drugim ataku zimy, miałem problem z odpaleniem auta. Jeśli udało się za pierwszym, drugim razem, było wszystko w miarę ok. Jeśli odpalenie wymagało więcej "wysiłku" od rozrusznika, po 4-5 kręceniu, akumulator...
Witam zamierzam wymienić prądnice na alternator w ciągniku C 330. Po usunięciu prądnicy i wymianie na alternator co należy wyrzucić z instalacji i do czego podłączyć przewody z alternatora. Wiem o potrzebie zamiany biegunowości czyli należy podłączyć - na masę zmienić położenie akumulatorów. Jak podłączyć to wszystko żeby działało. Poniżej schemat instalacji...
Witam! Potrzebuje szybkiej pomocy przy wymianie paska alternatora. Ktoś może zna jakiś schemat naprawy?? Proszę o szybka odpowiedź.
Hałas z okolicy alternator czyli z niego to łożyska do wymiany na alternatorze słychać głośny szum .A trzęsiawki to prawdopodobnie poduszki pod silnikiem do wymiany .
Cześć, w aucie zapaliła się kontrolka ładowania, zniknęło wspomaganie. Ładowanie brak. Zdemontowałem alternator, uszkodzona jest jedna dioda w mostku prostowniczym. Przed podjęciem decyzji o naprawie (wymianie diody lub mostka) lub wymianie całego alternatora chciałem sprawdzić regulator napięcia. Podłączyłem żarówkę pod szczotki i zasilacz regulowany...
Ciekawa rzecz dzieje się w samochodzie opel omega (silnik benzynowy). Po jednym, dwóch dniach jazdy uszkadza się alternator i nie ma ładowania akumulatora. Po naprawie znowu dzień, dwa i znowu brak ładowania. Po wymianie całego alternatora na inny sprawny, znowu po dwóch dniach uszkodził się. Co może być przyczyną ciągłego uszkadzania się alternatora?...
Witam Jeśli świszczy to pracuje na zwarciu Możesz sprawdzic podłaczając go do aku tylko plus i minus i obracajac wirnikiem jesli obraca sie normalnie to diody ok jesli ma opor diody do wymiany Na odległość to uzwojenie do wymiany Powodzenia
Na jeden pin podłączona jest lampka a na drugim powinno być napięcie po włączeniu kluczyka.Napięcie było sprawdzane na alternatorze czy akumulatorze? Jak się zachowuje lampka ?Jeżeli normalnie i napięcie mierzone na alternatorze to do wymiany regulator.
Przyczyna była również w akumulatorze,po wymianie nowego alternatora nie było ładowania. max do 12V. podmieniłem stary akumulator i ładował 14V bateria po sprawdzeniu sprawna lecz musi mieć zwarcie.Wymieniłem na nowy i jak narazie ładuje. Jak myślicie czy niesprawny akumulator mógł spowodować spalenie alternatora?
Witam, Mam łożysko/łożyska do wymiany w alternatorze - Toyota Yaris 2004, czy podpowiecie jakie tam są łożyska? Alternator chyba firmy valeo.
Witam, problemem okazał się zbyt rozciągnięty pasek który ślizgał się po wirniku alternatora, jak i zwarcie co ciekawe w radiu, które było kiedyś przerabiane. Po odłączeniu radia i wymianie paska alternatora, wszystko wróciło do normy. Dzięki wszystkim zaangażownanym za pomoc!
Witam. Mam do wymiany w alternatorze regulator i szczotkotrzymacz, jednak na necie nie mogę znaleźć podobnie wyglądających a numery seryjne na obudowie są starte. Niżej podsyłam zdjęcia. Wiem tylko tyle, że alternator to Magneti Marelli
wymieniłem już dwa alternatory używane z pewnego źródła że są dobre oraz kupiłem nowy zamiennik i dalej nie mam ładowania. Podobno dopiero po wymianie siedmiu alternatorów wraca ładowanie. Podałeś tak dużo informacji i wykonałeś tak dużo pomiarów że aż się pogubiłem. Pomyśl o oddaniu do warsztatu - wyjdzie taniej.
Panowie, dzięki za treściwe posty. Temat wydaje się być wyczerpany więc go zamykam i zapraszam do dyskusji o problemie, który pojawił się po wymianie na alternatora na nowy: Jeśli chodzi o oszukanie sterownika świec. Ten numer nie przejdzie. Wyszło to całkiem przypadkowo i zarazem zaoszczędziło mi prób z tym pomysłem. Zimny silnik (mój miał ok 10st),...
Pierwszy motyw to właściwa instalacja alternatora Fiata 125p Po drugie da się wcisnąć alternator 150A z Laguny 2,2DCI. Nie do 125p a do poloneza ale podobnie się tam ma. Chcialbym sie dowiedziec czy po wymianie orginalnego alternatora na inny od sieny 1.6 benzyna albo golfa 3 1.8 benzyna obejdzie sie bez pozniejszych problemow w trakcie eksplatacji...
Witam, mam Renault Scenica 1.9dci, przy wymianie paska alternatora mechanik powiedział że kończy się już napinacz owego paska (słyszalny hałas). Sprawdziłem i ceny są kosmiczne 150-200 pln. Po drodze w szukaniu znalazłem samą rolkę tego napinacza kosztuje około 60 pln. Pytanie czy ktoś próbował się w coś takiego bawić? Pytam bo wydaje mi się że ta rolka...
Kontrolka sterowana jest obrobionym sygnałem z regulatora ,nie jest to czysty D+,sprawdzi się żarówka 1W jak i 4W.Sprawdź opcję podłączenia z sygnałem S i bez S jeżeli nie pomoże regulator do wymiany.
Witam Kilka dni temu przerabiałem ten temat praktycznie w swoim silniku AUY. ( Alhambra 2000 r. nowa buda, silnik TDI 1896 ). Na wolych obrotach coś głośno terkotało przy paskach. Początkowo myślałem, że to jest napinacz paska alternatora. Później jednak doszedłem do wniosku, że to musi być sprzęgiełko alternatora, inaczej rolka. Wbrew opiniom jest...
Widziałem kiedyś auto, gdzie po odpaleniu silnika prędkościomierz od razu skakał na 20 km/h. W miarę dodawania gazu wartość rosła, działał jak obrotomierz. Długo nie można było dojść o co biega. W końcu okazało się, że po zdjęciu paska z alternatora problem znika. Jedna z diod musiała być uwalona, bo jak auto podpięto pod oscyloskop to napięcie oscylowało...
witam. w zwiazku z czestymi problemami z ladowaniem alternatora firmy magneton 70A z felicji postanowilem wymienic go na alternator boscha 70 a z fabii. wszystko fizycznie pasuje, gorzej z elektryka. oczekuje na przesylke i zastanawiam sie, czy uda mi sie w jakis sposob uruchomic nowy alternator bez wymiany regulatora. najwieksze watpliwosci mam o zachowanie...
Ktoś gdzieś w necie wysnuł teorię, że takie niskie napięcie w przypadku pełnoletnich aut ma swoją przyczynę w równie pełnoletnich mostkach diodowych, a dokładniej w połączeniach diod z półpierścieniami radiatorowymi, gdzie diody siedzą na wcisk- z czasem połączenia między korpusami diod a radiatorami nie są już idealne, stąd spadki napięć i efekty...
Witam! Wymiana regulatora wydawała mi się czymś strasznie prostym (dodam, ze jestem strasznym łamaga i raczej humanistą :). Mimo znajomości swoich wad postanowiłem samodzielnie wymienić regulator. Odkręcenie poszło jak z płatka, ale problem pojawił się przy zakładaniu nowego, otóż górna śrubka ma zjechany gwint i nie daje się wkręcić do końca. Spróbuję...
Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") - Mazda (R -...
Autem jeżdżę od pół roku, to była pierwsza awaria. Najpierw zauważyłem na wskaźniku na desce ładowanie 13V (zawsze było 14V). Podjechałem na sprawdzenie ładowania i akumulatora: ładowanie 13,95V i aku O.K. Następnego dnia ładowanie spadło do 10V i po zgaszeniu auta już go nie odpaliłem. Całą noc ładowałem aku, rano odpaliłem i do warsztatu, gdzie go...
W D15Z6 naciag paska reguluje się przesuwając alternator, ale nie pamiętam jak jest w D15B2. Za tą poradę otrzymujesz ostrzeżenie! Następnym razem czytaj dokładnie wątek, w którym zamierzasz zabrać głos! Ja w życiu nie widziałem, aby pasek rozrządu był napinany alternatorem - w żadnym aucie!
Witam, Od niedawna posiadam Poloneza Caro GSI + LPG z 1999r. Jako, że miał problemy z rozrusznikiem, postanowiłem wymienić na inny, używany. Do tego było potrzebne odkręcenie alternatora. Sprawdziłem, że rozrusznik po wymianie kręci choć chciałem jeszcze dokręcić nakrętkę na dwóch głównych przewodach od alternatora. Niestety zapomniałem przy tym odpiąć...
Witam, wymieniałem rozrusznik (1.4 aex) i po wymianie zauważyłem iż wisi sobie przewód ktory idzie do wzbudzenia alternatora. Niestety nie umie znaleźć gdzie miałby być. Przeszukałem wtyczkę silnika i nie widać żeby był gdzieś urwany. Wyczytałem na forum że gdzieś przy akumulatorze lub wiązce reflektorów lecz też niestety nie umie znaleźć gdzie by miał...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności w zakresie budowy urządzeń mechanicznych napędzanych...
Mam nietypowe pytanie dotyczące alternatora. Znalazłem jeden artykuł który opisuje taką pracę, a mianowicie. Będąc na wakacjach i wracając do domu, padło mi ładowanie w mercedesie a klasy 1,6 pb. Nie było innej opcji z powodu braku czasu, musiałem samochód zostawić i wrócić do domu. Zakupiłem używany alternator, Valeo 90A poddałem go wymianie łożysk,...
Witam, przymierzam się do wymiany napinacza paska alternatora. Jeszcze nie hałasuje ale zauważyłem że po zdjęciu paska na rolce jest spory luz na boki. Potrzebuję moment dokręcania śrub napinacza do bloku/poduszki silnika ale nie mogę nigdzie znaleźć w Internecie ani strony gdzie mogę takie informację znaleźć. Pomoże ktoś? :) Silnik 1.6 TDCI 115KM
WITAM ! Mam też PASSATA B3, i przerobiłem temat alternatora dokładnie. W tych samochodach są stosowane dwie marki alternatorów tzn: BOSCH i VALEO. Zasada działania jest taka sama, różnią się tylko mechanicznie. Podłączenia do alternatora : 1. czerwony - gruby ładowanie do akumulatora mocowany śrubą 2. niebieski - cienki lampka kontrolna mocowany na...
Właśnie jestem po wymianie i kilka uwag dla tych którzy będą to robić w przyszłości. Jeżeli macie kanał to niepotrzebne jest wykręcanie czegokolwiek oprócz samego alternatora no i oczywiście napinacza - sprzęt wychodzi dołem trzeba troszkę pokombinować. U mnie pękły dwie obudowy - ale najważniejsze jest to aby przygotować się na "regenerację" ośki twornika....
Po wymianie alternatora, alternator ma ładowanie ale po przejechaniu kilku kilometrów przepala bezpiecznik od kontroli alternatora (ten przy kierownicy) jak przepali to nie ma ładowania, jak założę nowy bezpiecznik znów ma ładowanie i znów przepala i wywala kontrolkę, check engine. Podpięcie pod Diagnoskop Launch wykryło zbyt wysokie napięcie na sterowaniu...
Zabrałem się do wymiany rozrządu w swoim passku .W trakcie okazało sie ,że trochę bokiem stoi sprężarka klimy. Wina pękniętego uchwytu na sprężarce + wyrobione śryby ,bo jakiś czas musiało to poluzowane tak latać. Kompresor wyrzucam ,bo i tak nie działał. Rozrząd wymieniłem. W międzyczasie znalazłem nową łapę alternatora -taką do wersji bez klimy. Do...
Szczotkotrzymacz ma dwa wyjścia, jedno wąskie połączone zielonym kabelkiem z regulatorem i drugie wyjście składające się z trzech wyprowadzeń ; plus z mostka, żółty kabelek zasilający regulator i przewód od kontrolki ładowania. Odłącz od szczotkotrzymacza przewód z mostka, wchodzi za plastikową obudowę alternatora i dodatkowym kabelkiem połącz wolny...
Witam. Chcę napiąć pasek wymieniony w tytule, bo od paru miesięcy mi piszczy, oczywiście nie podczas jazdy tylko np. przy skręcaniu kołami czy to na postoju czy podczas jazdy ( podczas jazdy też nie zawsze ) i jak była zima no to jakąś minutę sobie popiszczał ( po uruchomieniu silnika) i przestawał piszczeć. Szukałem informacji ale nie znalazłem typowo...
Po wymianie regulatora w alternatorze przy dodaniu gazu i przy zchodzeniu z obrotów silnik "gwiżdże". Poluzowalem pasek od alternatora i nadal to samo. Co moze byc przyczyna? Dodam, ze elektryk, nie mam pojecia czemu, zalozyl na moj alternator nowy korpus. A moze caly alternator wsadzil mi jakis inny???? Bede wdzieczny za kazda podpowiedz
Może to właśnie pasek piszczy? Zdejmij i sprawdź, ewentualnie pokręć alternatorem, może łożyska do wymiany.
Na początku zostało uszkodzone koło pasowe alternatora /zniszczone/. To było pierwszy raz. Po wymianie nic nie wskazywało na inne przyczyny, tylko jazda z luźnym paskiem 5PK. Obecnie po raz drugi uległo zniszczeniu, ale również pojawiły się problemy po jego wymianie. Szukając przyczyn wymieniono stojan na nowy po regeneracji, ponieważ stary był mocno...
Witam. Mam pytanko odnośnie wymiany sprzęgła jednokierunkowego w alternatorze Mercedesa A-klasa. Kupiłem odpowiedni klucz ale jakoś nie mogę tego ruszyć. Boję się przedobrzyć siłowo co by nie uszkodzić czegoś. Czy do tego potrzeba tak dużej siły czy może tam jest lewy gwint a może coś więcej o czym nie wiem?
Awaria nie ma bezpoeśredniego związku. Po prostu podczas wymiany alternatora odłączyłeś akumulator i wykasowały się wyuczone parametry w DDE.
Mam problem przy wymianie alternatora auto sie zamkneło w srodku były kluczyki ale to nic mam zapasowe (pomyslałem) a tu nic niechca sie drzwi za holere otworzyc jaka moze byc przyczyna ? prosze o pomoc
Witam w najbliższym czasie planuje zacząć przygotowywać autko do car audio, wiem, że trzeba zacząć od porządnej elektrowni. Moje pytanie dotyczy wymiany alternatora ewentualnie dołożenia drugiego tylko pod audio. Na stanie posiadam kilka 70A i jeden duży 140A od RENAULT MASTER. Czy próbował ktoś takiej modyfikacji? Jaki dać/wymienić? Czy nie będzie...
Napięcie na podłużnicy jest takie jak na akumulatorze, różni się o 0.01V Nie ma spadku napięcia. Poza tym na wiosne wszystko było czyszczone przy okazji wymiany rozrządu Dodano po 1 13,8V to trochę przy mało dobrze było by uzyskać 14,4V. Co do prądu ładowania to podczas pracy silnika alternator zasila wszystkie urządzenia w samochodzie więc pobór jakiś...
Pacjent: Alternator Elmot A125-70P z Poloneza Caro Plus Rozebrałem alternator z powodu wymiany łożysk. Zainteresował mnie stan pierścieni ślizgowych. Na jednym pierścieniu rowek ma głębokość około 0,7mm, na drugim jest w lepszym stanie i ma około 0,3mm. Oryginalna grubość pierścienia miedzianego to około 1,3mm, więc na jednym pierścieniu zużycie to...
Witam, W w/w samochodzie marki FSC ŻUK, z benzynowym silnikiem S21 mam następującą sytuację z obwodem ładowania akumulatora. Oryginalnie był tam zamontowany mechaniczny regulator napięcia, który uległ uszkodzeniu i podawał zbyt duży prąd ładowania (rzędu 17v). Regulator został wymieniony na elektroniczny JEZPOL RNA 2. Alternator jest 9 diodowy i ten...
Witam mam problem z tym alternatorem a mianowicie zapaliła się kontrolka aku.i kontrolka hamulca i nie ładował, po wymianie mostka prostowniczego dwie diody miały zwarcie w starym, nadal świecą kontrolki od aku.i hamulca. Ładowanie jest na wysokich obrotach dochodzi do 13,60 nie jest to rewelacja ale jakoś ładuje i tylko na wysokich obrotach i co dalej.
Z tłumieniem tych drgań to prawda. Kiedyś przyjechał klient dieslem gdzie było "zwarte" sprzęgiełko, a paskiem rzucało około 1 cm między kołami pasowymi. Po wymianie na sprawne sprzęgiełko pasek "stał" jak drut.
A zatem czytalem zbyt szybko i cale rozumowanie bylo bledne od poczatku. W otwieraniu BSI ci nie pomoge. Nie bawie sie w takie naprawy. BSI uszkodzone = BSI do wymiany. Klient placi, nie ja. Mysle, ze gdyby trzeba bylo, sprobowalbym poprawic luty na miejscu. Ale to tylko gdybanie... Sa na forum ludzie, ktorzy bawia sie takimi naprawami. Moze cos podpowiedza....
miałem podobny problem z Thalia 1,4 wersja z klima i do wymiany był napinacz sprężynowy. Jego zadaniem jest regulacja naciągu paska z obrotami silnika.Następuje wykrzywienie napinacza u mnie tak ok. 85tys km.Patrząc z góry widać jak odchodzi od silnika i ścina pasek
Po wyciągnieciu uszczelniacza wypadła pęknięta stalowa tulejka w kształcie podkładki. Wałek na którym siedział uszczelniacz rusza się na boki. Czy jest możliwość wymiany samego wałka bez rozbierana rozrządu. I czy można gdzieś kupić taki wałek. Pytam bo szukałem i nigdzie nie widzaiałem więc prosze o ewentualne linki jeśli jest.
Jak uzwojenie, diody i regulator do wymiany to rozumiem że cały alternator? Można wiedzieć na przyszłość skąd takie wnioski? Układ prostowniczy wydaje się być sprawny.
Rzeczywiście jak są rowki na pierścieniach to wirnik do wymiany. Bo to się nie da wymienić samych pierścieni, te same co np. do fiata punto. 12 zł pierścienie. Jak do wirnika musi być dopasowany regulator? Wyjaśnisz tą zawiłość? Trzecie- widzisz pudełko? Więc z pewnością regulator dostał właściwy, i co najważniejsze-oryginał. W focusach właśnie jest...
Mam Forda Focusa MK1 2003r 1.8 TDCI. Alternator 90A. Po dopaleniu ładowanie wynosi 14.6V. Po włączeniu świateł ładowanie 14.6V. Po włączeniu nawiewu na przednią szybę (włącza się klima+ wentylator ogrzewania na max.+ podgrzewanie tylnej szyby+podgrzewanie przedniej szyby) napięcie spada do 11,5V- 11,9V niezależnie od obrotów. Alternator po 60s jest...
Okazało się sprzęgło do wymiany, więc kolega miał rację.
Wreszcie przyszedł zamówiony Regulator napięcia. Moto chodzi jak burza, ładowanie jest. Dodano po 1 Sprawdzając miernikiem wychodziło na to że wysiada Regulator napięcia. Okazało się to prawda. Po wymianie wszystko jest ok.
Nigdzie w tym wątku nie twierdziłem, że to zły montaż. Auto posiadam od dłuższego czasu i nic nie pukało do momentu demontażu sprzęgła i skrzyni. Może przypadek i rzeczywiście taaaaki zbieg okoliczności i coś się popsuło, a może niepoprawny montaż. Dlatego chciałem się dowiedzieć , czy da się niepoprawnie zmontować? Co do Twoich aluzji to kilka razy...
No cóż częściowo takie rozwiązania wcześniej przewidywałem, ale częściowo postarałem się wyeliminować: To nie spóźniony rozruch alternatora tylko włączają się świece żarowe. Jeżeli temperatura zewnętrzna jest za wysoka do włączania świec szukać usterki w obwodzie grzania /czujnik, sterownik itp/ Wcześniej nie objawiało się to nawet przy ujemnych temperaturach,...
Jednak oddałem do wymiany do warsztatu - kosztowało to całe 10 zł. Obawiałem się, że jednak urwę przewód i będzie problem z wyprowadzeniem. Okazuje się, że po wydłubaniu starego pierścienia przewodu widać nieco więcej Na poniższej fotografii widać pierścienie po wymianie.
Witam. W Oplu Signum 1.9 CDTI po wymianie regulatora napięcia w alternatorze świeci się kontrolka ładowania, ale nie od razu tylko po przejechaniu około 2-3 km lub po około 3-4 minutach pracy silnika. Ładowanie jest w okolicach 14.0 - 14.2 V niezależnie czy kontrolka się świeci czy nie. Nie pomogło nawet zamontowanie całego nowego alternatora. Czy ktoś...
ostatnio zaczęło coś śmierdzieć spalenizną z silnika. Zauważyłem to z okolic alternatora. Odpaliłem bimmertool, patrzę a tu ładowanie 11-12V i powoli rośnie. No to mówię regulator. Ale zaobserwowałem coś dziwnego, po odpaleniu prąd alternatora 180A, prąd akumuatora -40A. No to nie ładuje. Ale po przejechaniu paru km pojawia się ładowanie 14.5-15V i...
Witam. Chciałbym wymienić łożyska w alternatorze Brava 1.6 , słyszałem że są jakies nietypowe , czy może ktoś z Szanownych kolegów podać symbole tych łożysk, oraz jakieś wskazówki co do ich wymiany. Pozdrawiam
Sprawa dotyczy Espero, rzecz się stała po wymianie paska rozrządu - pewnie przypadek bo nie widac zwiazku jednego z drugim. Tyle tylko, ze stukali w alternator w celu naciagnięcia paska alternatora. PS. kolego Czapski, nie fantazjuj zbyt bardzo, dział dotyczy usterk samochodowych a nie motocyklowych lub czołgowych. Kontrolka hamulca na desce jest jedna...
Został wymieniony cały alternator. Skoro to tylko kondensator przeciwzakłóceniowy to ok. A pomiary kolega zrobił odpinając kable od alternatora. Czyli alternator znowu do wymiany - na szczęście rok gwarancji :)
Choć z drugiej strony jeśli podajesz napięcie mierzone bezpośrednio na zaciskach akumulatora, wygląda że jest OK. . Tak, mierzone na zaciskach akumulatora. Proponowałbym sprawdzenie: umasienia silnika (taka gruba plecionka łącząca silnik z masą pojazdu), wszystkich styków i przewodów pomiędzy akumulatorem a alternatorem, masowego przewodu akumulatora,...
Witam mam problem z moim Cinquecento 900 z jednopunktowym wtryskiem. Auto jeździło cały czas bez awaryjnie, aż do momentu w którym zachciało mi się po przejechanych 7500 km sprawdzić czy czyszczenie świec, i ustawianie szczeliny w świecach (według książki oczywiście) coś daje. Po wyczyszczeniu elektrod zestawem zakupionym na feuvert (szczoteczka druciana)...
Mówiąc po ludzku : do wymiany koło pasowe alternatora. Sprawdzić to można w ten sposób: zdjąć pasek z alternatora i spróbować obrócić kołem pasowym (pokręcić alternatorem za koło pasowe). Powinno w jedną stronę napędzać oś a w drugą obracać się swobodnie. Jeżeli tak nie jest - wymienić.
Kolego a wszystko inne działa. Ja miałem taki przypadek. Padł mi przekaźnik w automatycznym wyłączniku świateł ES-03 i przy okazji zrobiło się zwarcie na druku wewnątrz obudowy, ale światła można było załączać fabrycznym wyłącznikiem. Ale świeciła się kontrolka ładowania (napięcie 13.5-14.5V - pływało), nie było podświetlenia wskaźników, radio nie działało,...
Po pierwsze to zmień elektryka. Nie widziałem jeszcze alternatora który by miał 12 000 amper :D. Zacznij od wymiany regulatora napięcia. przykrecony jest dwoma śrubami na tyle alternatora.
WITAM. Jakiś czas temu piszczał mi pasek alternatora przy zapalaniu.Ostatnio przy jeździe podczas deszczu wjechałem w duża kałużę i zaczeło piszczeć i od tego czasu piszczało coraz częściej samo.Wczoraj wracając do domu zaczeło coś śmierdzieć jakby spalona guma paska.Wymieniłem pasek ale i tak po rozruchu koło pasowe przy alternatorze od razu robi się...
Jeśli dla ciebie wymiana napinacza to demolka rozrządu, to już podziękujemy panu. Swoją drogą ciekawe jak wymieniłeś łożyska alternatora. "demolka rozrządu" - takich słów użył spec w serwisie.Dla mnie to naciąganie na kasę.Wiem że rolka napinacza powinna mieć możliwość wymiany bez tej "demolki" :| Chodzi mi o podpowiedzi osób które to już robiły. Łożyska...
Ten brązowy przewód (zaznaczony na rys.) ma być "przerywany" poprzez stacyjkę. Jest nim podawane napięcie na "regler" do wzbudzenia alternatora. Gdyby tak było połączone, to kontrolka powinna świecić się po wył. stacyjki. Pobór prądu 680 mA, to bardzo dużo, ale nie piszesz, czy mierzysz po wył. stacyjce (kluczyka). Jeżeli podejrzewasz alternator, to...
Witam. Od razu zaznaczam że nie jestem elektrykiem i proszę o wyrozumiałość jeśli zadam jakieś banalne pytanie. A więc wymieniłem alternator Bosch z wbudowanym regulatorem napięcia w BMW E34 bo nie było ładowania ( napięcia ładowania zmierzone na klemach akumulatora to ok 12.5V) ale problem po wymianie jest ten sam. Kable do zacisków D+ i B+ podłączyłem...
Witam, Nie za bardzo orientuję się w elektronice, ale nikt na razie nie jest w stanie rozwiązać mojego problemu. Dokładnie chodzi o wzbudzenie alternatora dopiero po przygazowaniu do 2000 obrotów. Jakieś 5 miesięcy temu zakupiłem Octavie 1.9 TDI AGR wersja SLX. Niestety nie zauważyłem, że nie świeci się kontrolka ładowania po przekręceniu kluczyka....
Dlaczego w ogóle rozbierasz ten alternator? A jakie to ma znaczenie? Bez rozłączenia uzwojenia z prostownikiem nie da się rozpołowić tego alternatora. Nawet do wymiany łożysk.
Prawdopodobnie i tak skończy się na wymianie. Jak najlepiej sprawdzić alternator? Myślicie że może być jakieś zwarcie w instalacja? Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, odpiąłem wszystkie możliwe odbiorniki - taka sama sytuacja.
To bardzo dużo. Sprawdź ładowanie na śrubie plusowej na alternatorze i obudowie alternatora. Jak będzie powyżej 14 to do czyszczenia wszystkie masy i plusy ewentualnie do wymiany klemy. Po tych dwóch minutach sprawdź czy nie grzeją się klemy, czasem w Oplach się to zdarzało.
Witam, Posiadam w bagazniku wzmacniacz o mocy 2000W RMS(ustawiony na 40-50% mocy) i subwoofer o mocy 750W RMS. Postanowilem ze zamiast seryjnego alternatora (bodajze 90A) zmienie go na mocniejszego 120A. Jednak nie wiem jakiej pojemnosci akumulator do tego dobrac. Myslalem nad Bosch S4 o pojemnosci 74ah. Czy ten akumulator sie nada czy bedzie jednak...
Witajcie, przyszedł czas wymiany starej prądnicy w ursusie i zastanawiam się czy mogę wykorzystać alternator z lanosa, mam jeden do niczego nie potrzebny i stąd taka myśl wykorzystania tego alternatora. Plus na akumulator ze śrubki z tyłu a z wtyczki plus po stacyjce do IG oraz kontrolka pod L ? dobrze to rozumiem czy gdzieś wkradł mi się błąd? PS....
Witam wszystkich, mam problem z podłączeniem alternatora. Stary był z regulatorem napięcia prawdopodobnie od opla i przerobioną instalacją. Podłączony jedynie na dwa przewody gruby i jeden cienki, z wiązki wychodzą dwa kable cienkie jeden z nich był zaizolowany i nigdzie nie podłączony. Po wymianie alternatora (nowy ma oryginalne wyjścia S i L) jak...
Problem rozwiązany!!! Nie był to alternator chociaz wszystko wskazywało na niego. Okazało się ze cewka rozrusznika robi spięcie. Rozrusznik był wymieniany około 2 lata temu i okazał się wadliwy, ale nikt nie połączył faktów ze zaczęło się to chwile po wymianie. Zostawiam ten post może komuś kiedyś pomoże
Mam klucz elektryczny. Tym nie dam rady odkręcić. Sprawdziłem. Ale całkiem fajnie napędzi alternator i mogę go sprawdzić. Generalnie nie sprawdzałem, bo najpierw ładowanie było do 18 V, potem było normalne. Sytuacja pojawiła się kilkukrotnie. Potem nagle przestało ładować. Ledwie dojechałem do parkingu. Z wszelkich objawów wynikało, że alternator zakończył...
Tak jak w Toyocie Awensis trzeba zdemontować półoś i kawałek zawieszenia do wyciągnięcia alternatora. To opinia mechanika. Trochę ciasno ale rozbiera się alternator nad półosią i wyciąga części. Tak samo się montuje. I tu zonk- warto mieć klucz z grzechotką bo przekłada się płaski klucz na 1/12 obrotu. Dodano po 3 Warto wcześniej sprawdzić ten cienki...
Zwarcie możesz mieć gdzieś przy śrubie,albo na kondensatorze ale widzę że przewód od niego jest ok.Dalej może lecieć prąd na alternator,ale tylko wtedy gdy jest uszkodzona któraś dioda plusowa.Możesz to sprawdzić odlkręcając przewód z alternatora i dotykając go do śruby z której zdjąłeś przewód, sprawdź czy będzie iskrzyć,rób to z glową.Jeżeli będzie...
Problem po wymianie regulatora napięcia alternatora. Pacjent Opel astra h 1.4 benzyna 2005 r. Witam, wymieniłem łożyska w alternatorze i regulator napięcia, ponieważ połamałem szczotkę. Ładowanie na postoju jest 14,4V i wszystko działa, ale lekko mruży wyświetlacz komputera, po dodaniu gazu do ok. 2 tys obrotów wyłącza się radio. Jeśli obciążenie poprzez...
dzieki za odpowiedzi. nie wiem jeszcze czy diody sa ok, bo jeszcze nie rozbieralem alternatora. chce najpierw skompletowac czesci, zeby miec pod reka jak zajdzie potrzeba wymiany (zeby zminimalizowac czas postoju auta). swiatla pulsuja mi zarowno na wolnych jak i na wyzszych obrotach ( na wyzszych nawet jest to bardziej widoczne) i tli mi sie kontrolka...
Dzisiaj wymieniałem akumulator na nowy i po wymianie sprzedawca sprawdził specjalnym przyrządem wszystkie parametry. Napięcie ładowania wynosiło przy włączonych światłach 13,5V sprzedający powiedział że to za mało i że jest to wina alternatora. Co może być przyczyną tego zjawiska?
jakie rozwiązanie proponujecie?? oprócz wymiany alternatora. Są jeszcze dwa rozwiązania: 1) Wymiana samochodu na taki z większym alternatorem; 2) Wymiana wzmacniacza.
A takie pytanie, jak duze te drgania napinacza musza byc (najlepiej w mm ;) ) na wolnych obrotach, aby uznac ze to sprzegielko kaputt, a nie "ten typ tak ma" ? To zależy w jakim stanie jest sprzęgiełko. Nie raz pasek drży na parę mm, a po zamontowaniu nowego idzie jak po szynie. Pisząc krótko - jak drży pasek to już możesz myśleć o wymianie.
Witam, od jakiegoś czasu mam problem z piszczącym paskiem od alternatora. Pasek piszczy zawsze przy obrotach rzędu 600/min. Jeśli lekko przygazuję i obroty utrzymam na poziomie 1000/min pasek od razu przestaje piszczeć. Przypuszczam co to może być, ale chciałbym się upewnić. Zaznaczam, że wszystkie paski były wymienione 3 miesiące temu na nowe. W momencie...
Witam! Bardzo ciekawy watek.Moze naprawde zniechecic do korzystania z Forum.Wracajac tematu poruszonego w watkui to dobrze by bylo zeby kolega napisal dlaczego zdecydowal o wymianie alternatora. Dobrze by bylo na poczatek zmierzyc spadki napiecia do masy i na plusie do akumulatora.Czesto tam lezy przyczyna.Co do ceny regolatora to wlosy stanely mi deba...!000...
Wrzuć kolego zdjęcie swojego stojanu. Bo jak piszesz, że czarne druty, to może do wymiany stojan.
Witam nie dawno po uruchomieniu auta z włączonym ogrzewaniem tzn odmrażanie szyb.. po 3,4 minutach z alternatora leciał dymek.. po odłączeniu podgrzewacza wody elektrycznego dymku brak..ale kupiłem drugi podgrzewacz ponoć 100% sprawny i efekt ten sam 3,4 minuty dymek z alternatora... i gorący jak cholera dodam jakieś 4mc temu przy wymianie pompy wspomagania...
Zacznij od sprawdzenia prawidłowości napięcia paska alternatora. Pasek też może mieć poślizg i nadawać się do wymiany.
W podobnym przypadku mimo że na stole było ok skończyło się na wymianie alternatora.
To już pomijam ,gdyż myślę że kolega romet2 to wykonał ,lecz nie twierdzę że o tym zapomniał.Jest wiele tematów i informacji co należy wykonać przy takiej wymianie. Pozdrawiam.