A masz +12V na przewodzie 30 przy alternatorze ? Powinno być cały czas.
Daj model alternatora, zapewne 4pinowa wtyczka czyli dwa prądy muszą być. Pod maską szukaj bezpiecznika opisanego jako alternator. Dodano po 1 Choć ten elektryk dobry jest, jak do mnie ktoś przyjeżdża z alternatorem i on jest sprawny to zawsze daję wskazówki co ma sprawdzić i jak nie ogarnie to zapraszam do siebie
Masz sprawdzać po to by być pewnym że nstalacja w aucie jest ok. Pojedziesz do chłopa i co mu powiesz? Panie alternator żeście zepsuli a nie naprawili. A potem się okaże że bezp spalony.
To niech wymieniacze nauczą się wymieniać podzespoły na dokładnie ten sam typ, a nie wg „fiesta 2012r”. Brak informacji nt. silnika i osprzętu — tutaj nic Ci nie poradzi. Może to być alternator Bosch z komunikacją LIN, albo jakieś japońskie lub amerykańskie rozwiązanie gdzie regulator napięcia tkwi w ECU. Trzeba też spojrzeć w diagnostykę...
Z tego co usłyszałem podczas zakupu nowego alternatora sprzedawca powiedział że będzie onładował ale bedzie problem z sygnalizacją (nie umiał wytłumaczyć dlaczego) Sa pewne opcje dlaczego tak powiedzial: 1. Sprzedaje chinczyka 2. Trzeba zmienic ustawienie w odpowiednim sterowniku aby ten Mitsubishi dzialal 3. Musi byc identyczny (nowy altek) jak stary,...
szukam podpowiedzi gdzie się znajduje w seju 900 bezpiecznik napięcia? Aktualnie jestem w trasie i dopiero będę za 2 tyg to ogarniał i tak orjetacyjnie chciałem się dowiedzieć dziękuję za pomoc. Za akumulatorem jest mała skrzyneczka z bezpiecznikami tam jest bezpiecznik główny, ale jak kontrolki świecą to nie wiem czy spalony, są tam chyba dwa lub...
Twoja wypowiedź nic nie wnosi do tematu. Jak mawiał Sofronow "Mądremu to wystarczy tytuł, głupiemu to i cała książka nie pomoże".
Niech ktoś kręci rozrusznikiem a Ty zobacz czy wtryskiwacz nad przepustnicą rozpyla paliwo. Jak nie a po psiknięciu plaka odpala i potem pracuje to przyjrzałbym się bliżej stacyjce.
Nie trzeba.
Co za auto w jakich warunkach mierzyłeś czy mierzyłeś na akumulatorze czy zrobiłeś też pomiar na alternatorze bo to jest ważne.
Proponuję ci sprawdzić masę (rama- silnik),a na początek weź grubszy przewód i połącz minus akumulatora z masą rozrusznika.Jeżeli będzie dobrze kręcił to masz odpowiedź i musisz sprawdzić gdzie on tą masę traci.
pin 2 alternatora- To jest pojazd z 97 roku. Tam nie ma wtyczki. aikib Czy na pewno ładowanie jest na 100% ok? Zdarza się, że pęka ten gruby czerwony przewód przy alternatorze. W koszulce przy samym oczku. Jeśli jest dobrze to należy sprawdzić niebieski przewód "D+" od alternatora do FMR. Czy nie jest pęknięty. Ponieważ pojawia się błąd klemy "W" to...
Używane alternator jest uszkodzony (bardzo często w tym silniku pada - trzeba wymienić mostek diodowy o nr arc2020) oraz cały czas grzeją świece żarowe - stąd siada napięcie podczas pracy.
Sprawdź czy nie grzeją się klemy, podaj jeszcze ewentualnie kabel na b+, te auta mają słaba instalację. Jak to wykluczyć reklamuj alternator. Czasem sprzęgło na alternatorze robi takie cyrki.
Nie doszukuj się problemu,bo tak ma być.Podczas mrozów załączane jest dogrzewanie silnika po przez świece żarowe,jak i różnego rodzaju dogrzewanie przestrzeni pasażerskiej. Podaj jeszcze napięcie jakie jest na akumulatorze jak rzekomo wyłącza się ładowanie.
Pierwsze kamazy z lat 80-90tych miały duzy metalowy regulator pod maską,nowsze miały wbudowany na alternatorze.Krazy natomiast miały tylko osobne.
Plastik w chłodnicach w autach w tym wieku jest jak papier, wystarczy ruszyć przewodem gumowym i potrafi się wyłamać. Nie winiłbym tu mechanika. Możliwe że miało to związek z naprawą o tyle, że poruszył przewodami od chłodnicy. Wyciekła Ci cały płyn? Przegrzał się silnik? Skąd te obawy?
Jakie komputer widzi ciśnienie na szynie? Czy komputer widzi obroty wału?
Witam, A jak odłączysz ten cienki kabelek od rozrusznika to też kręci? Namieszałes w kablach...Powoli przejrzyj od akumulatora do rozrusznika.Chyba ten gruby(+) przy rozruszniku podłączyłes na dolną śrube.Albo jak montowałeś elektromagnes żle wprowadziłes w widełki i wcisnięty jest i dlatego od razu łączy.
Dalej uszkodzony alternator, ewentualnie coś nie tak z przekaźnikiem ( oznaczony w skrzynce jako choke)
podobno sprawny Raczej nie sprawny, jeżeli wszystko dobrze podłączyłeś i napiąłeś pasek.
(at)doogg Musisz wymienić wszystkie, wymiana tylko uszkodzonych nic nie daje. Mając numery szukaj na necie, ale to może nie być tanie.
Rok 2001 Chyba będzie najlepiej jak zaprowadzi do mechanika quote] Tak podejrzewałem że z początku produkcji,tam szyściły się bsi przy słabym aku i od sprawdzenia jego należy zacząć. Szukaj raczej dobrego elektronika samochodowego w okolicy. Pozdr.
Sprawdź rozrząd.Górna osłona paska do zdjęcia.Blokada wału jest w okolicach półosi.W tym aucie łatwe jest tylko wlanie płynu do spryskiwaczy. :D
Zwal rurki ciśnieniowe i sprawdź czy tryska.
Wystarczy że sprawdzisz wiązkę alternatora- pinologię. Jak było w starej wiązce i jak jest w nowej.
Jeśli konkretny mechanik to sam po ustawia i nie zapomnij o wymianie pompy wody, napinacz i koło pasowe pośrednie bo nie wiadomo kiedy było wymieniane żebyś 2 razy tej samej roboty nie robił.
Naładuj akumulator na max-a i sprawdź, czy to "miałczenie" nie przycichnie. Albo rozładowałeś akumulator podczas wymiany/robocizny (np. słuchaniem radia, włączona lampka sufitowa przez dłuższy czas, etc...), albo po prostu dźwięk ze szczotek dochodzi - nic poważnego. Tak czy inaczej, taki dźwięk, to nic groźnego, wkurza ucho, ale wszystko działa jak...
Zwarty akumulator.
Po pierwsze pomiary, ładowanie na słupkach akumulatora i na alternatorze, porównać wyniki. Po drugie, odpiąć przewód wzbudzania i podać tam stały plus przez kontrolkę np, 5W. Obserwować kontrolkę, sprawdzić ładowanie. Po trzecie spadki napięć pomiędzy słupkami akumulatora a zaciskiem dodatnim i masą alternatora. I wszystko będzie jasne. Dodano po 1...
jak masz altka na simerblokach to go połącz kablem z głowica.
Podłącz miernik zgodnie z obrazkiem i po kolei wyjmuj bezpieczniki.
Mówiąc po ludzku : do wymiany koło pasowe alternatora. Sprawdzić to można w ten sposób: zdjąć pasek z alternatora i spróbować obrócić kołem pasowym (pokręcić alternatorem za koło pasowe). Powinno w jedną stronę napędzać oś a w drugą obracać się swobodnie. Jeżeli tak nie jest - wymienić.
http://www.sweller.co.uk/mz/electrics/al... myśl że chłopie.
Tutaj alternator nie jest przyczyną. Masz usterkę w układzie paliwowym
Załóż odpowiedni, sprawny alternator.
Było wiele razy, szukaj. Alternator jest sprawny.
okazało się że w tej toyocie reguluje się intensywność świecenia przyciskając przycisk na desce, pojawiają się takie kreseczki na wyświetlaczu licznika kilometrów i ustawia się żądany poziom
Czy alternator był wymieniany z odłaczanym akumulatorem.? Napewno dobrze przykrecone przewody.? Alternator napewnosprawny.? Dziwne napiecia ida skoro taka choinka
Nie wiem jak w tym rozwiązaniu, ale na ogół powinna świecić. Może toyota ma inaczej. Sam alternator powinien przeżyć tego typu zwarcie. Zobacz czy na tym grubym kablu od alternatora masz stały plus. Prawdopodobnie nie, idzie on jeszcze na rozrusznik. Śledź ten kabel aż do akumulatora. Może on się upalił gdzieś. Choć prędzej ten rząd miedzianych blaszek,...
Pacjent: Fiat Coupé 2.0 T 220 KM, 1999 rok. Auto kręci, paliwo jest, ale iskry nie ma. Wymienione były: alternator, cewki, świece. Błędów brak. Wcześniej auto miało problem z odpalaniem i był brak ładowania z alternatora https://filmy.elektroda.pl/28_1760290542...
A co sądzicie o wymianie paska alternatora w fordzie KA? Jest na to patent czy tylko ja wyciągam reflektor i łamie rękę w 5-ciu miejscach?
To normalne zjawisko w sytuacji kiedy alternator pracuje bez obciążenia. Swoją drogą spotkałem się już kilka razy z alternatorami bezszczotkowymi które miały podobne problemy, tzn brak ładowania na niski obrotach. Obroty alternatora oraz moc były niemalże identyczne, szczotkowy ładował a bezszczotkowy nie chciał. Szczotkowy "ruszał" dopiero od około...
Tak ,w alternatorze,w okablowaniu, w niechlujnie wykonanej robocie.
jak po wymianie alternatora to na sto procent nie dokręcili masy miałem to samo w lanosie
Jaki LIN w gruzie 20 letnim Nissanie? Kolega wyzej napisal jedyna opcja to brak napięcia na pin Sense lub uszkodzony alternator.
Alternator nie ma wpływu na układ zapłonowy.
Witam Po wymianie akumulatora i alternatora wysiadły mi światła mijania i prawy kierunek nie działa właściwie. Otóż jak wpinam światła na włączonej pozycji na manetce to jeszcze zapalą na chwilę. Gdy wyłączę na manetce i załącze ponownie już nie świecą... Prawy kierunek jak dotykam lekko manetkę puszczam tak zwany ,krótki kierunek to mrugają cały czas....
Wy się chyba z nudów kłócicie. Prawda taka że jedno koło jest poza płaszczyzną i pasek ulegnie szybszemu zużyciu lub zniszczeniu. Druga prawda taka że jeden pasek będzie pracował długo a inny się popruje. Ja widziałem jak to pracowało w autobusie po wymianie alternatora na zamiennik, przesunięcie było na pół klina. Nowy pasek na jałowych był na miejscu,...
Witam. Zobacz w jakim stanie masz szczotki na alternatorze, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora i połączenia elektryczne na samym alternatorze. Oraz masy na silniku. Była wymieniana skrzynia więc i grzebane przy rozruszniku. Przewody "+" na nim sprawdzić - to wszystko w ciągu obwodu jest połączone. No i podstawa - czy same klemy na akumulatorze...
Witam posiadam Volvo S40 2005 rok 1.8 benzyna po wymianie paska i napinacza od alternatora obroty silnika wirują występuje szarpanie przy jeździe i słychać rechotanie jaka przyczyna
Witam;-) ja mam właśnie podobny problem...przy zmnienie biegów na wiekszy, przy niskich obrotach mi szarpie a jak ciagle cisne gas do dechy i trzymam silnik na wysokich obrotach wszystko jest ok...co moge z tym robic, pomozcie;-) mój Peugeot jest z 1995r i ma silnik 1.1.
U mnie po wymianie alternatora świeci kontrolka "ładowania", ale ładowanie jest odpowiednie. Po podłączeniu pod kompa wyskoczył błąd komunikacji z alternatorem. Nowy miał być identyczny a jak sie okazuje, regulator napięcia ma inny symbol, czy może to być przyczyna braku komunikacji? czy szukać gdzieś po kablach? Mam zamiar stary alternator zregenerować,...
Prawdopodobnie za duże koło pasowe na alternatorze to znaczy że alternator przy pracy ciągnika na wolnych obrotach ma za niskie obroty na kole pasowym alternatora i wskutek czego na wolnych obrotach ciągnika nie wzbudza się
MInus na masie, 50A prądu zamiast 15A z prądnicy. A i tak rolnicy mają z tym problemy, bo... jak się kontrolka żarzy to ładowanie pewnie jest,a ciągnik ledwo zapala, to pewnie akumulatory stare... Po wymianie alternatora ciągnik zapala bez cyrków z odprężnikiem. Wymiana szczotek rozrusznika też pomaga. W instalacji kolega interesuje mnie przewód łączący...
Wewnątrz alternatora są połączenia lutowane osłonięte koszulkami. Miałem idento przypadek ze swoim. Rozebrałem, sprawdziłem, wszystko w porządku złożyłem, szedł dzień i ładowanie skakało w niebezpieczne wartości. A winne było przebicie na jednym z łączeń cewki z masą. Nie uszkadzało to regulatora tylko jak by go omijało. Dokładnie było to na cewce która...
Jeśli chodzi o alternatory w tych autach to stały temat, nie jesteś pierwszą i ostatnią osobą u której alternator się "spalił" Usterka przeważnie występuje po okresie zimowym, a związana jest według mnie z akumulatorem. Dlatego po wymianie alternatora należało by dokładnie sprawdzić akumulator(zdolność rozruchową i tym podobne) Nie należy zapominać...
Napięcie jest na płycie na pinach kostki ISO, na pinach front panela też, ale wysokie, bo ok. 17–18 V. Jeśli na, jak Pan to określa, "front panelu" byłoby takie napięcie, to radio jest trupem. Choć widzę pewną szansę - usmażona któraś ścieżka masowa w radiu i zła metodologia pomiarowa. I co to za zasilacz, który podaje tak wysokie napięcie - elektrolity...
Przy awarii alternatora i wymianie na nowy nie lądował dalej więc pozostało szukanie bo winą może być sterownik adr, on odpowiada za sterowanie ładowaniem
Cześć! Super, że podałeś tyle szczegółów – to bardzo pomaga! Rozbiję to na części, bo masz kilka problemów do ogarnięcia. A. Elektryka (P1676, alternator, migotanie) Błąd P1676 to problem z komunikacją alternatora (LIN/BSS), często związany z regulatorem lub okablowaniem (,). Twój stary alternator (Mitsubishi 9660055080) i zamiennik (REC-2.3761) mogą...
Jest taka możliwość że po prostu silnik rozrusznika jest po prostu zużyty lub spalony. Aby go odkręcić (śruby imbusowe), by mieć dojście do jednej śruby trzeba odkręcić wydech, dojście do drugiej śruby jest przez otwór w karterach w obrębie alternatora (nie pamiętam czy trzeba odkręcać stator).
Decybel, no co ty. Wpierw trzeba zobaczyć czy na styk + regulatora (ten cieńszy) idzie napięcie, w tym renalut alternator jest 6-cio diodowy. Później trzeba sprawdzić sam regulator.
Dzieki za odp. Nie ponieważ w moim star diagnostic smatr nie mam takiej możliwości:( Dodano po 48 Dzieki za odp. Nie ponieważ w moim star diagnostic smatr nie mam takiej możliwości:( Dziwne.Starka jest tak bogata ze czesto ciezko znalezć jakąś opcje. Proponuje się zagłębić w jej oprogramowanie.
Witam, wymieniałem u mechanika alternator w aucie Ford Ka+ 2018, 1.2 benzyna. Po wymianie co jakiś czas wyświetla się kontrolka check engine. Po skasowaniu jej u mechanika i przejechaniu 100-200 km kontrolka zapala się ponownie. Ostatnio dodatkowo także zauważyłem spadek mocy przy zapaleniu się kontrolki. Co może być przyczyną? Mechanik twierdzi, że...
Wymieniłem moduł ze starego alternatora, Co to za moduł, czy chodzi o regulator napięcia. Dwa - co to za alternator (Bosch, Valeo). Co to znaczy zerwało się (odkręciło się sprzęgiełko, czy urwało się razem z wirnikiem). Zobacz czy masz na śrubie alternatora 12 V, sprawdź bezpieczniki główne na skrzynce bezpieczników. Jak to nie pomoże to tylko "stół".
Przewód masowy biegnący od podłużnicy do minusa akumulatora ok? Weź go mocniej pociągnij.
A może by tak sprawdzić podczas pracy prąd ładowania jaki płynie z alternatora do akumulatora.
Regulator napięcia może się różnić. Może być że mimo, że wygląda tak samo to brakuje np, pinu L w tym regenerowanym bo jest z innego auta gdzie instalacja jest inna.
Witam. Nie wspomniałem o przetażniku , ale był wymieniony w tym samym czasie bo też szwankował... Wcześniej było wszystko git. Problem właśnie pojawił się dopiero po wymianie alternatora . Dodano po 21 Gdzieś wcześniej chyba ktoś pisał albo słyszałem że to wina alternatora. Mimo że jest sprawny to występuje nie zgodność numerowa. Czy to prawda? Podawałem...
Ten cytat co dałes z innego tematu to wg mnie jakas sciema. Prędkościomierz został podłączony za pomocą kabla brązowego w pin11 i białego w pin 2. Impulsator do tachografu ma 4 przewody (zolta kostka): 1. czarny (plus) 2. brazowy (minus) 3. niebieski (impuls real time) 4. bialy (impuls kontrolny) Wiec jakby przepiąc wg tego co ktos napisal, tylko kabel...
Wymiana regulatora pomogła? Pozdrawiam.
Sprawdziłem połączenie tak jak sugerował Wodnik-W8 i było. Odpaliłem kontrolka normalnie zgasła poleciałem więc sprawdzić czy będzie ładowanie - było!! W sumie nie mam pojęcia czemu wcześniej tak się zachowywał! Jeśli ktoś mógł by mi to wyjaśnić to bardzo będe zobowiązany.
Witam. Mam problem z VW Up 1.0. Mianowicie jakiś czas temu auto nagle straciło prąd. Po przekręceniu kluczyka czarno. No to nowy akumulator i ok, odpaliło, ale na następny dzień przycinały się wycieraczki i ogólnie troszkę elektryka głupiała. VCDS pokazał błąd P0536 napięcie systemu zawyżone. Ładowanie na wolnych 14,9 V, skacze na 15 V, nie gazowałem...
Jak przeładowuje to tylko regulator jest winowajcą. Oj Oluś Oluś, w Focusie tylko regulator? Bo ja wiem, że nie tylko. Może PCM tak ustawia napięcie, może ugnity szary i niebieski kabel? Dlaczego nie wymieniłeś tylko szczotek w poprzednim, tylko poszedłeś po najdroższej linii ? Widać, że nie masz absolutnie żadnej praktyki w tym temacie. Często już...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
silnik 2.4 D 163kM rok 2003
Raczej uszkodzenie czegoś od podciśnienia przy wymianie alternatora. A zegar to sprawdź ustawienia na kompie: dzień/noc, bo pewnie po zdjęciu klemy się zresetował
Dziękuję sprawdzę.
A można to jakoś inaczej ominąc,bez wizyty u elektryka?? Dlaczego nie moge odpalic auta??
a jak wyglądają magnesy od spodu koła zamachowego... jeśli coś z nich w ogóle zostało?
Vectra C, 1.9 CDTI po wymianie alternatora nie odpala Podczas jazdy zepsuł się alternator, szajba z rowkami wypadła. Kupiłem na wzroście ten sam model, działający. Zamontowałem, nawinąłem nowy pasek, akumulator naładowałem i leżę. Złącze OBD2 łączy się, lecz nie może się połączyć z komputerem samochodu na zapłonie. Sprawdzałem masę, nawet na krótko...
Szrot, giełdę odradzam, chyba, że dostaniesz alternator z gwarancją. Z tego co się orientuje to regeneracja polega na wymianie używanych części na nowe, więc może się opłacać (tylko tak jak to kolega ujął jedynie "dobrze zregenerowany").
Jednak nie mogę się dopatrzeć gdzie miałem okazje kogoś oszukać
No to nie kopułki, ale aparatu zapłonowego, czy chyba podwójnej cewki WN. Ja miałem Fiaty 126p z kopułkami, bo jestem stary, i tak skojarzyłem. Czasem też bywało przebicie na gumowych uszczelkach, zakładanych na świece aby uszczelnić nadmuch powietrza. Chyba ze ich w Elegancie też nie było.
Regulator ładowania podmieniałeś?
Witam. Po wymianie łożysk w alternatorze w Peugeot 508 Hybrid, silnik spalinowy odpala na kilka sekund i gaśnie. Pojawia się błąd U1288. AI: Czy podczas wymiany łożysk alternatora były odłączane akumulatory (zarówno 12 V, jak i wysokonapięciowy)? Tak AI: Czy oprócz błędu U1288 pojawiają się inne komunikaty lub kody błędów na desce rozdzielczej albo...
Witam, znajomy w takiej samej vectrze miał podobny problem, falowały obroty, problemu z ogrzewaniem tylnej szyby itd. w końcu udało się dojść co było nie tak, mianowicie spalone diody alternatora +wegul;ator napiecia co powodowało łądowaniem akumulatora prądem 8A!!!!!!!!!! po naprawieniu alternatora + regulatora, wymianie akumulatora (który z resztą...
PRZECZYTAJ KONIECZNIE!!! Problem rozwiązany. Głównym problemem był cwaniak, naciągacz i oszust mechanik, który ma warsztat w Doncaster UK, ma na imię MACIEK. A oto ta historia: Zgłosiłem do niego problem z ładowaniem akumulatora i piszczący pasek. Powiedział, że należy wymienić tylko pasek i wszystko będzie OK. Zostawiłem więc u niego samochód aby to...
Nowy czy regenerowany?
Posłuchaj kolegi wyżej, a moja wiedza kończy się na wymianie elementu. Bo po co grzebać jak nowy kosztuje 100 parę złoty a na naprawę zejdze cały dzień. Więc nie ma to ekonomicznego uzasadnienia.
To jedź i reklamuj alternator.
Stacyjka nie była sprawdzana, sprawdzę to. Natomiast pasek napędza chyba silnik - dopiero po rozłączeniu akumulatora przestaje pracować. Przed wymianą alternatora pasek się sam kręcił, po wyciągnięciu kluczyków ze stacyjki nadal samochód chodził. Gotował się akumulator, samochód wył, wszystkie wskaźniki świeciły. Po wymianie alternatora na jeden dzień...
Tak juz kilka razy
Sprawdzałeś czy nie oberwało klina na kole zębatym wałka rozrządu, skoro pasek alternatora był potargany, to istnieje taka możliwość.
Jaki skuter? To ważne, ponieważ musimy wiedzieć czy fabrycznie światła są z alternatora, czy światła są z akumulatora który jest obecnym trendem. Jeżeli fabryczna instalacja ma światła z akumulatora, to przy wymianie statora mogłeś popełnić błąd wymiany go na taki, gdzie światła są zasilane z alternatora (silnika). Po drugie możliwy niesprawny regulator,...
Na pewno problem w alternatorze . Raz jeszcze musisz wszystko rozłożyć i patrzeć gdzie jest błąd . Osobiście stawiam na diodę . Idź gdzie indziej idiotyzmy pisać. Jeszcze jedna sprawa czy po przyłożeniu miernika do pierścienia ślizgowego na komutatorze ma być przejcie na obudowę alternatora ? (regulator napięcia zdemontowany) Dałeś ciała przy wymianie....
Sprawdził bym przewód wychodzący z alternatora (chyba niebieski) 0,5mm² zobaczysz na alternatorze .Czesto przeciera się o karoserie albo nie kontaktuje na wsuwce w alternatorze przez brak impulsów doprowadzonych do "tablicy "pojawia sie taki objaw.U mnie pomogło -rownież wymieniłem czujnik -a dopiero potem zmierzyłem ciśnienie i zacząlem dalej...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
A widziałeś żeby na szrocie były sprawne. Możesz kupić 10 i sytuacja będzie taka sama. Są to przeważnie rzeczy naturalnie skończone, więc zacznij naprawiać a nie kupować. Jeżeli kupiłeś Bosha to tam się kończą przede wszyskim szczotki komutatory ewentualnie regulator i oczywiście łożyska.P
Nagminny taki problem miałem w Uazach przyczyną był wirnik alternatora w dwóch przypadkach był to zły lut wyprowadzeń uzwojenia na pierścienie ślizgowe a w trzech ;;coś'' z samym wirnikiem choć oględziny nie wykazywały żadnych uszkodzeń ,podejrzewam że to coś z magnetyzmem wirnika lub z samym uzwojeniem po wymianie na nowy usterka ustała
wymianie alternatora ładowania wymianie pierscieni wymianie szczotek
bosch pralka vario perfect wyświetlacz esp32 honeywell reduktor
BMW 218d Gran Tourer – fałszywy komunikat awarii tylnego lewego światła, diagnostyka FRM Philips PerfectCare Elite GC9620 – brak pary, awaria pompy JYPC-3, odkamienianie, diagnostyka