Może katalizator zapchany
Ale że ci aż hamulce wariują to nie szukałbym w cieniutkich wężykach podciśnienia sterowania elektrozaworów tylko raczej na servo i wąż ten gruby czy nie pęknięty czy ma uszczelki bo cieniutkie węzyki nie są w stanie zbić tak ciśnienia że hamulce bajzlują , szukaj od vacum do serwa hamulców bo tam coś się dzieje .
Zobacz czy nie sączy się z powrotu oleju z turbo. Może przy wymianie turbo coś zostało za słabo dokręcone czy uszczelnione.
To masz taki przycisk "pomógł" i zamykasz temat.
To usuń P2598 regulacją sztangi i spróbuj przyuczyć pozycję testerem najlepiej MDI (w tym silniku po wymianie turbo konieczne jest wuczenie pozycji )...
Masz możliwość zrobić loga? Problem był po wymianie turbo? Może jest źle wyregulowana? EGR się zamyka? Po odpięciu przepływomierza jest lepiej?
2000 turbo pompuje 0.2bara przy 3000 0.4bara a gdy dochodzi do 3500 to nagle szybuje do 1.4 i samochód wtedy wstaje dopiero żywo, Obroty to nie wszystko by turbina wstała i sprężarka zaczęła pompować, jeżeli podajesz ciśnienie doładowania na biegu luzem, to takie niskie ciśnienie nawet może być. Na biegu jałowym dla 2000 obrotów dawka wtrysku jest...
Wymiana części na pałę czy była jakaś diagnostyka robiona? Bądź kolego poważny, diagnostyki się nie praktykuje tylko wymienia na pałę. Jak jestem w stanie jeszcze pojąc że ktoś sam robi ,to niestety pojąć nie mogę jak to robi warsztat. Z opisu wynika że nic nie sprawdzone. Nawet głupia sztanga czy zaciąga do końca.
witam , mam ten sam problem jak sobie pan z nim poradził co było przyczyna dymienia
Skoro jest check to są i błędy więc należy zacząć od diagnostyki.
Witam. Poradziłeś sobie z problemem? Mam identyczny przypadek.
Turbo nowe - nowe czy po regeneracji? Regenerowane turbo nigdy nie wstaje tak jak oryginał. Tym bardziej jak strojenie było robione pod inne doładowanie.
Witam. Przyłącze się do dyskusji. Mam podobny problem. VW Sharan Silnik AUY 115 kM. Turbina była wymieniana miesiąc temu lecz nie na nową lecz na regenerowaną. Myślę że mam trochę mniejszą turbo-dziurę niż wojciech.murzyński. U mnie silnik nie wykazuje dynamiki do ok 1800 rmp. Da się oczywiście jeździć lecz muszę strasznie uważać szczególnie przy wyprzedzaniu...
Czyli raczej fizycznie niski przepływ. No to wydech na pierwszy ogień.
Czy kontrolka gaśnie bez odpalenia silnika czy zapala się dopiero po chwili po odpaleniu silinka ?
Witam Mam ten sam problem z t5 2,5 AXD ubywa mi dużo oleju to jest ok 1 na 1000 km Głowice juz mam po regenerowana , turbo wymienione na nowe. Samochód po przebiegu 150,000 udokumentowany przebieg chciałem zapytac czy moze Bob1000 rozwiazał ten problem Z góry dziekuje Paweł
Ja jeszcze sprawdziłbym nastawnik, tzn, profilaktycznie go wyczyścił, robota dość precyzyjna i nie każdy mechanik sobie z tym poradzi. Najlepiej spróbuj udać się do specjalisty od pomp wtryskowych. Problem może też robić pompa, może to być trudne do zdiagnozowania samym komputerem. Polecam jak już nic nie pomoże warsztat tuningowy typu Masters, Diagtronik...
A oto przyczyna dużego spalania. Miał ktoś kiedyś taki przypadek i od czego mogło się to stać? https://obrazki.elektroda.pl/3252785100_... https://obrazki.elektroda.pl/8366039400_... https://obrazki.elektroda.pl/6978274800_...
Udało się znaleźć przyczynę ? mam takie same Vivaro, też niby po wymianie turbo zaczęły się takie cyrki z przepływką.
Witam. Pytanie do fachowca. Podczas jazdy doszło do samozapłonu. Samochód po jakiś 20 sekundach sam zgasł, wymieniłem turbo, samochód odpala, ale coś stuka. Co powinienem jeszcze wymienić?
Bardzo mozliwe ze turbo wciąga caly olej do kolektora. Znajdziesz zrodlo...rozwiażesz problem.
Turbo zostało zregenerowane (Bosch dakro) byłem dzisiaj u nich bo myślałem że źle geometria jest wysterowana sprawdzili ale wszystko jest ok
Witam. Mój passek dostał wczoraj nowe turbo. Ładnie odpalał i jeździł. Dziś nie chce odpalić. Kontrolki zapalają sie wszystkie , po zgaśnięciu świec żarowych i przekręceniu klucza zero reakcji, rozrusznik nawet nie drgnie. Spotkaliście się z takim zjawiskiem??
Okazało się ze peknieta głowica. Olej leci po świecy zarowej od góry do cylindra. Nie wiem czy powodem tego są te wszystkie błędy ale napewno to że kopci jak lokomotywa na węgiel.
Nie, nie jest. Brak odbioru ciepła i stąd słynne taktowanie (czyli 10 sek. praca).
witam, walczylem kiedyś zHDI, 2 tyg, czy jak włączysz stacyjke pompa niskiego załącza sie na2-3sek, jęzeli padło sterowanie to bedzie albo 0 wysterowania pompy albo pompowac bedzie stale, na rozruchu powinien miec min 250bar na listwie, a ili powietrza ?, u mnie było ze padł sterownik pompował stale paliwo, i zalane przekazniki, sprawdż oczywiście połączenia...
W tym przypadku co opisywałem też włożyli kilka tysięcy, bo właśnie wcześniej ktoś im czyścił DPF, coś tam wymieniał. Ja oddałem turbo do regeneracji, podobno na testerze idealnie. Jak podkręciłem sztangą że nie wyrzucał błędu to auto nie jechało. Jak zrobiłem że jedzie to po włączeniu zapłonu wyrzucało błąd. Po wymianie turbo na używane już jest spokój...
Jak dla mnie albo ktoś grzebał coś w wtryskach albo zdrowo zabity filtr paliwa.
Fiat Scudo 2.0 2010r. Po wymianie turbo/wtyskiwaczy i pompy wtryskowej wyczuwalny jest brak mocy. Auto rozpędza sie do 120km/h. Wszystkie adaptacje wykonane. Błędy są trzy u1118, p1693, u2001. Przepływ masy powietrza i doladowania turbiny równe zadanej.
Powiem Ci że sprawdził bym rozrząd zwłaszcza jak wpadł w szał diesla, żyć okiem przy okazji na szklanki zaworowe jak będzie rozrząd rozebrany
Chodzi mi o podciśnienie na serwie nie o płyn hamulcowy i klocki
A posprawdzałeś dokładnie (na szczelność) wszystkie przewody, połączenia? Ostatnio tak miałem i przyczyną był oring przewód/intercooler.
Problemu nie ma, idzie jak burza, regeneracja przy 204 tyś. chodziło tylko o przyspieszenie po wymianie. Dzięki
w warsztacie twierdzą że czyścili intercooler ale teraz jest w nim olej... Wydaje mi się że kłamią...
Sprawdź głośnik.
Sprawdzone przy wymianie turbo Gruszka nowa zawór od podcisnie nią wymieniony na nowy
mozna bylo temu zapobiec???
Gdzie było kupione turbo (za ile i u kogo)?
zamien eprom. i po sprawie
W najgorszym wypadku silnik zassał zbyt dużo oleju który spowodował odkształcenie korbowodów.
Turbina uszkodzona
Warto obejrzeć filtr powietrza .
Witam, Po wymianie turbosprężarki oraz czyszczeniu filtra DPF auto ciężko odpaliło, silnik zaczęło dziwnie pracować trząsł się .Po przejechaniu 2 km po wymianie turbo, auto straciło zupełnie moc , wyskoczył błąd P0489 oraz P0238 .Po odłączeniu zaworu EGR auto zaczęło normalnie pracować i jeździć. Lecz po wstawieniu nowego zawodu EGR w aucie wyskoczył...
Co ci tam buczy? Podłączasz je pod zasilacz? Jeżeli to przydźwięk 50 Hz to tętnienia na zasilaniu.
Chodzi mi tylko o to czy istnieje taka mozliwosc ,ze komputer zapamiętal błędy powstałe przy usterce turbo i by silnik po wymianie turbo zaczął poprawnie dzialac konieczne jest usuniecie starych błędów?tylko tyle chcialem sie tu dowiedziec od kogos kto ma w tym zakresie doswiadczenie.
Gruszka zwykła czy z potencjometrem?. Niestety w tych silnikach po wymianie turbo rurki najlepiej też wymienić na taką bez siateczki.
Poza tym że nie wymienia się samej tarczy to 2 razy tak.
Dzień dobry :) Mam problem w Toyocie Avensis T25 2.0 D4D 116 km. Problem jest taki, że po wymianie całego środka (koras) zbiera mi się olej od strony ciepłej i daje na wydech. Turbo dosłownie pracowało max 10 min i zauważyłem ten wyciek. Po zdemontowaniu katalizatora można palcem nabrać oleju z gruszki. Przed wymianą na starej turbosprężarce tego nie...
Kopcenie po wymianie turbo zniklo. W dalszym ciagu brak mozliwosci przyuczenia.
Ugnita wiązka. Wyjmij ją z peszla i poszarp każdy przewód.
Doradźcie co robić. Reklamować bubel u "regeneratora". A kto będzie płacił za montaż i demontaż turbo, bo wg prawa koszta te powinien pokryć "bublo-sprzedawca".
Dziękuję za informację,jak wymienię dam znać. A co do Turbo to nie jest tak że daje za duże ciśnienie i dlatego rurę wypchnęło? Nigdy coś takiego się nie wydarzyło dopiero po wymianie turbo, dlatego myślałem że to ten czujnik od ciśnie jest walnięty,a nie pamiętam kiedy bym ruszał ta rurę ta gruba u góry co ja widać,złączka puściła z jednej strony i...
Do intercoolera ściągnij zderzak, tak najłatwiej. Nie potrzebnie usunąłeś katalizator, teraz po wymianie turbo będzie buczał i śmierdział z wydechu. Po wymianie turbo trzeba będzie go trochę przepalić, bo będzie długo długo kopcił, ale z mocą będzie to łatwiejsze.
Peugeot partner 1,6 HDi 2014r. Błędy z turbo, dziwna regulacja. Ogólnie peugeot po uszczelnieniu ach i wymianie turbo na regenerowane. Ale przed regeneracja też nie chciał jeździć normalnie. Więc tak. Błąd łapie z czujnika na gruszce Bład pomiar pozycji turbo P2565 turbo o stałej geometria, zwarcie do plusa, przerwa w obwodzie. Efekt pracy jest dziwny....
witam mam problem z volkswagenem crafterem zaczoł pobierac duzo oleju jakies 1-2 litry na 300 km zależy od trasy samochód jeżdzi prawie bez ładunku wiec kwestia przegrzania odpada. wymieniłem turbo i kolektor wydechowy bo był pekniety bo ponoc to była turbina tak stwierdził serwis i jest to samo oleje i filtry wymieniane na czas silnik nie ma zadnych...
Iskra ma być cały czas, nawet jeśli źle ustawiony. Jak ustawić, lamba stroboskopowa i do dzieła.
Ten pierwszy nie był zaolejony, tylko trochę nalotu tłustego miał. Obecny ma wypiętą wtyczkę i nie patrzyłem do niego. Puszka odmy była włożona nowa przy ostatniej wymianie turbo. Edc16 na 100%
Czy układ dolotowy był przepłukany przy wymianie turbo ? Siłownik sterowania kierownicami w turbinie jest sprawny ? Czy po awarii samochód zaczyna dymić ?
Zacznij od czyszczenia odmy. Niby nikt tego nie proponuje A w moim przypadku pomogło. Już myślałem o wymianie turbo. Pomogło czyszczenie
Sprawdź ciśnienie doładowania(turbo) miałem taki przypadek w 1.6TD. Turbo pompowało tylko 0.1 bar. Silnik spalał 10l na 100km po wymianie turbo 6l
demontaż króćca wodnego przy głowicy oraz wylanie się boryga to tylko zwyczajny zbieg okoliczności z trybem awaryjnym, jeśli chcesz coś wiedzieć na temat elektrozaworu sterującego ciśnieniem powietrza doładowanego to w tym temacie znajdziesz opis jego naprawy oraz fotki gdzie się znajduje : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=6... zależy...
Po wymianie wszystko powinno wrócić do normy.
Sterownik zgłasza jakieś błędy,np.brak korelacji? Z tego co kojarzę, to koło pasowe ma dość specyficzą budowę,pasuje tylko w jednej pozycji.
Witam auto po wymianie turbo regenerowane zaczyna jechać dopiero od 2000tys obr a po przekroczeniu gdzieś około 4000tys obr odłącza turbo i błąd przeładowania zrobiłem logi Grupy 003, 011: http://vaglogi.pl/log-011_003_7c9UI.html Dodam że komputer jest po chipie
Po regulacji turbo już rok spokoju. Nie wyrzuca płynu. Co ciekawe podobny przypadek miał kolega w AVB w passacie b5 kombi. Też wypluwał pomału płyn nadmiarem (dolewki co miesiąc) po mojej sugestii sprawdzenia turbo (czasem pojawiał się not lauf). Po wymianie turbo i regulacji tak by wykres doładowania jak najlepiej pokrywał zadane doładowanie też problem...
A filtrami nikt nie ruszał?? Pozdrawiam Sadek
DPF już nie mam. Nie wiem czy sztanga ustawiona prawidłowo, ale na poprzedniej turbinie też tak się działo a była jeszcze fabryczna(250 tys przejechała). Po wymianie turbo nic się nie zmieniło i dzieje się tak samo. Najbardziej te terkotanie mnie martwi, może wałek rozrządu jest wytarty, ale zaglądałem i wygląda dobrze i nie terkocze cały czas tylko...
Normalna procedura to rozgrzewasz silnik i jedziesz na jazde próbna w lesie tak ok 10km na obrotach powyzej 3500obr.min to wypali olej z tlumnika. Za tobą bedzie ciemno. Oczywiscie po wymianie turbo ,wylanie oleju z intercolerai nowy olej z filtrem 5w30.
Tyle to i ja wiem..
Gdyby były problemy z ciśnieniem na szynie CR to nie obeszło by się bez błędów dotyczących ciśnienia - nic o nich nie piszesz . Odłączyłeś podciśnienie od gruchy i wyskoczył ci błąd ale pewnie o za małym ciśnieniu w kolektorze . Też walczyłem z czymś takim po wymianie turbo , niby wszystko wyregulowane a raz na jakiś czas muł i błąd i nie wiadomo czego...
Po wymianie turbo auto przestało odpalać, niby wytarty wałek rozrządu. Ale czy to możliwe żeby w przeciągu 10km ten wałek tak się wytarł? Silnik odpala ładnie i po 5 sekundach gaśnie. Nie reaguje na pedał gazu. Brak błędów w VAGu
Pamięta pan coś konkretnego, bo jestem po wymianie turbo, chodził z pół roku przy zapalonym checku i dzisiaj znowu osłabł. Może ma pan namiary na dobrego specjalistę? Nikt nie wie co mu dolega, nawet w Renault
Już po wymianie , nowe turbo działa. Był problem bo olej przdostał się do wydechu, ale już zrobione
Witam panowie pozowlę się dołączyć do tematu również mam sharana 2000 1,9 tdi zakupiłem kabel do diagnostyki i komputer pokazuje mi błąd 17965 Autko po wymianie turbo była regenerowana. I po wyżej 120 km/h wlacza sie muł. Jak mozna zrobic te logi o ktorych mowicie aby wrzucic wam do porownania z gory dzieki pozdr
Zatarla sie i auto zgaslo. Opilki byly wymyte z calego ukladu dolotowego. Po wymianie turbo i po przejechaniu doslownie 10 km zaczelo szarpac, trzasc i dymic. (Czarno siwy dym)
https://obrazki.elektroda.pl/7259421000_... Po wymianie środka turbiny tak jak na wyżej wstawionym obrazku turbina dziwnie gwiżdże do 1800 obrotów, dopiero od 2000 sztanga od geometrii łopatek ożywa i gwizd ustaje, ale gdy tylko obroty zejdą znowu poniżej 1800 ta sama sytuacja się powtarza. Dodam, że jak auto się rozgrzeje to sztanga...
2 pierwsze podpunkty to turbo i w tych silnikach dwa razy się nadziałem na tym iż nie zmierzyłem ciśnienia oleju przy wymianie turbo, mogę się założyć że w twoim silniku panewek już prawie nie ma i ogólnie silnik jest szrotem.
Dolot sprawdzałem wsadzając puszkę z wentylem w węża przy przepływce, zaslepiajac dziurę po grzybku odmy i waz przy przepustnicy. Trzymało ładnie do 1 b aż zaczął bulgotać olej. Nie jestem pewien czy ten sposób pozwala na zdiagnozowanie nieszczelności w podciśnieniach odmy. Rozumiem, że dmuchJac tak jak opisałem w 1 poście nic nie sprawdzę, bo powietrse...
witam mam troche inny problem autko po wymianie turbo nie wkreca sie od dołu na obroty mechanik twierdzi ze trzeba wyczyscic kolektor ssacy bo jest przytkany i dlatego na piatce i szósce nie bedzie jechało a czy taka moze byc przyczyna
Wsadzić łapkę i poszarpać (oczywiście na zimnym) czy nie ma luzów na cięgnie. Odpiąć wężyk od podciśnienia do gruszki turbo i sprawdzić czy dalej przeładowuje. Na wolnych zawsze żądanie doładowania jest na max i można odłączając wezyk podciśnienia do turbo sprawdzić jak szybko sztanga wraca do pozycji 0. Na koniec można zassać np strzykawką (duża 100...
Warunek jest taki czy układ dolotowy był czyszczony i spuszczony stary olej z IC przy wymianie turbo . Jesli z IC leje sie olej w duzych ilościach moze dojść do niekontrolowanego wkrecenia sie na obroty i uszkodzenia silnia .
Zapomniałeś dodać jaki to typ silnika lub turbo ale jeśli chodzi o tę zwłokę w reakcji turbodoładowania i tego szu..szu..szu.. to będziemy mogli pomóc jeśli wkleisz tutaj logi dynamiczne przynajmniej grupy 011 i gwarantuję, że nie wspomnimy ani o wymianie turbo, ani pompy wtryskowej ani czegokolwiek innego ;)
U mojego dziadka podobne objawy powodowała po prostu "pół-martwa" turbina - dziadkowi spadł wężyk od podciśnienia, uszkodziło to układ sztangi - po podłączeniu wężyka auto trzymało moc, ale miało powyższe objawy. Skończyło się na wymianie turbo. Specem nie jestem, dzielę się tylko doświadczeniami.
Temat zakończył się następująco: - wymiana pompy na regenerowaną - pomogło ale dizura w mocy pozostała - wymiana turbo, stare zwyczajnie się rozsypało - i problem z głowy Po wymianie turbo wszystkie problemy ustąpiły.
Sprawa rozwiązana po wymianie rury od intercoolera do turbo i wymianie przepływomierza dziękuję wszystkim za pomoc pozdrawiam
Odczytaj symbol IC z płytki (może być konieczne zmycie rozpuszczalnikiem nitro lakieru zabezpieczającego). Niepotrzebnie prosiłem. Po powiększeniu obrazu - wszystko jasne Komparator Ca 311 w roli generatora przebiegu o zmiennym wypełnieniu. Proponuję sprawdzić ciągłość przewodów do potencjometru, elementów omomierzem i jeżeli wszystko ,,siedzi'' w tolerancji...
Jak masz możliwość, to postaw świeżego Windowsa i sprawdź. Już tak miałem, że nie działało Turbo po wymianie procka. Reinstalacja pomagała. Jeśli masz jakikolwiek wolny dysk, to możesz spróbować.
Sprawdzę rano ale przy wymianie turbo cały układ był rozbierany i myty. Przewody nie były sparciałe ani uszkodzone. Ale dla pewności sprawdzę ich szczelność. Tylko czy dziura w przewodzie nie powodowałaby muła od samego dołu ?
Ktoś coś jeszcze może podsunie pomysł? Jakiś
Witam wszystkie. Mam dwie laguny i jedną mégane. Wszystkie z silnikami 1.9 DCI i każda z dziwnym problemem. Wiec po kolei 1. Rok 2004 po wymianie turbo przestała ładować. Bezpieczniki ok. Wcześniej nie było żadnych problemów. 2. Rok 2002 rownież po wymianie turbo wszystko działa swietnie 😅 Przez około 5 sekund. Tak za każdym odpaleniem. Start...
Z EGR możesz zdjąć wężyk i zaślepić,mam passata 1.9 TDi te same problemy ale po wymianie turbo mi pomogło wysterowanie sztangi VTG.ale możesz spróbować przeczyścić n75,do sprawdzenia n18.
Turbo wymienione na nówkę fabryczną sztukę.Jak przejadę trochę km to się okaże czy winna była turbina. Mam jeszcze pytanie o hamulec górski bo mam takie coś w aucie ale na jakiej zasadzie to działa?Była zapieczona klapka od hamulca na wydechu i przy wymianie turbo ją uruchomiłem ale jak przełączę przy kierownicy dźwignią zapala się tylko kontrolka i...
mam renault scenic 1.9dci 2004 r.Waucie ostatnio wymieniałem silnik i turbo na dzień dzisiejszy auto znowu mam popsute.Po wymianie turbo silnik nie odpala,po wciśnięciu start słychac trrrr kontrolki wszystkie się świecą ale silnik na nic nie reaguje.Czy ktoś orientuje się gdzie i w czym tkwi problem. Zanim zdecydujesz się dopisać w następnym temacie...
Jakiś czas temu robiłem turbo w fiacie 1.4turbo z 2017 roku i przebiegiem ok 70tys. Także myślę w twoim przypadku wymiany turbo się nie obejdzie. Musisz tylko sprawdzić czy masz za niskie czy za wysokie ciśnienie.
W jaki sposób sprawdziłeś turbo, ubytek oleju sprawdź jak masz mocno zaolejone przewody turbospręrzarki. EGR ja mam zapchany i mechanik mi powiedział żebym nawet nie dotykał tego zaworu bo on odpowiada za emisję spalin na zimnym silniku a po wymianie turbo auto mi nie kopci nawet gdy wcisnę gwałtownie pedał gazu na 5tyś nie ma dumku
Ten sam problem mam w swoim temacie. Przy pierwszym podłączeniu ( po wymianie turbo) błędy były te same. Poprwailem trochę układ dolotowy, podokrecalem opaski i błąd z nieszczelnoscia zniknął, jak i z zaworem egr. Pozostały mi tylko błędy z podgrzewaniem świec i przeplwyka. Chwilowo nie mam czasu grzebać bo mam dużo innych aut na placu ale na dniach...
Witaj SKM 1964!! Dopiero dzisiaj zostala zalozona nowa turbosprezarka i kopcenie ustapilo! Nie mierzylem dzis cisnienia doladowania na nowej turbinie bo czujnik mialem na innej robocie. W przyszlym tygodniu z ciekawosci wepne czujnik i odczytam jakie jest teraz cisnienie doladowania. Jesli chodzi o stare turbo to nie specjalnie widac na niej jakies...
A turbosprężarka to używana czy regenerowana?
17965 - użyj wyszukiwarki.
Co do katalizatora, to musiałby być wycięty. Wtedy turbo wyje. Jezeli kat jest cały, to wina turbiny. Znakomita większość turbin regenerowana jest w sposób taki, że muszle strony gorącej i zimnej przykręcane są do chińskiego korpusu i już. Po regeneracji. Porządna regeneracja kosztuje koło 1600-1900zł. Niestety. Kup używane, ale sprawne turbo i będzie...
wymianie pierscieni wymianie szczotek wymianie krokowego
kontrolka renault master uzwojenie robocze ademco express
Jak usunąć hasło z BIOS-u Phoenix? Podnośnik szyby Opel Mokka nie działa - jak zamknąć okno?