To zdejm węże, upaprasz się trochę przy tym. Nie zgub podkładek miedzianych co są na tej śrubie z drążonym otworem.
Alternator zaczyna ładować przy stosunkowo niskich obrotach, więc jeśli nie ładuje nawet po "podgazowaniu" to może być uszkodzony (najczęściej spalone diody prostownicae) albo uszkodzony jest regulator (zużyta szczotka wzbudzenia). Spróbuj na początek wymienić regulator napięcia , nie jest to drogi element.
najlepiej z regulatorem kupic caly zestaw ok60zl
Nie sądzę żeby bieżnie były powodem problemu z ładowaniem chociaż dolny pierścień ciemny świadczy o braku komutacji albo zacięta szczotka lub uszkodzone uzwojenie wirnika.
Szczotki JSX-42. Sciąga się to "nadbudówkę" z prowadnicy szczotki, podważasz śrubokrętem. Regulator odkręć.
Po wyjęciu regulatora sprawdź jak wyglądają pierścienie wirnika bo może się okazać że nie ma sensu wymieniać samych szczotek. Dość często trafia się że pierścienie są już blisko końca swojego żywotu. Gdyby co to tutaj będzie pasowało z firmy AS: - szczotki PX60 - pierścienie alternatora ASL9015 - regulator ARE3010 - łożyska 6303 oraz 6202 oczywiście...
Były samochody bez czujnika wału i miały obrotomierz, kiedyś wymieniłem szczotki w alternatorze i nie podłączyłem tej kostki i właśnie nie działał obrotomierz. Być może w nowszych jest tak jak piszesz
Jak masz jakiś europejski alternator, demontujesz go, demontujesz regulator, dobierasz szczotki, lutujesz, składasz i gotowe. Zamiast wymieniać szczotki można wymienić kompletny regulator. Jak masz alternator japoński, demontujesz go, rozpoławiasz, wymieniasz szczotki, składasz, wyjmujesz drut zabezpieczający szczotki i montujesz do auta. Przy okazji...
Tak jak stary a trzecie wejście regulatora to pewnie było D- lub 31 czyli masa (do żelaza). Ten masę dostaje przez śrubę mocującą. 67 regulatora do 67 lub DF alternatora (szczotka); 15 regulatora do D+ lub nieoznakowanego (wyjście) w alternatorze ORAZ do przewodu od lampki kontrolnej. Zakładam, że jest tam dedykowany do C385 alternator A124F.
Wymiana bieżni(ślizgów) jest pełno filmów, sama wymiana szczotek już pomoże w uzyskaniu większego napięcia, wiem bo sam tak miałem. Pisałem już wcześniej żeby od razu wymienić w kupionym alternatorze szczotki i sprawdzić stan bieżni i ewentualnie łożyska. https://www.youtube.com/watch?v=bHal0gu9... https://www.youtube.com/watch?v=NP7SjinZ...
Byż może że przepuszcza frajlaufszajba,jezeli tem alternator ma ją zamontowaną.
Witam myślę że nie chodzi o alternator tylko zawieszają się szczotki w rozruszniku ,a stukając w alternator w jakiś sposób przenosi się to na rozrusznik który to najpierw trzeba przejrzeć /wymienić szczotki / wracając do pytania - w alternatorze też się da wymienić szczotki ale w większości są one wraz z regulatorem napięcia .
kable sprawne aku nowy ma z 3 miesiące , generalnie wymieniałem łożyska na alternatorze , i przy wybijaniu łożyska oberwała się szczotka , wymieniłem łożyska i szczotki i teraz tak się dzieje
Proszę o pomoc, jestem od maja 2024 właścicielem C4 Grand Picasso 2009 r. 1.6 VTi. Już zrobiłem kompletny remont silnika, a nadal mam problemy takie jak: Wypadanie zapłonu, Brak ładowania akumulatora, a ładowanie jest, Słabe ciśnienie oleju. Wymienione zostały szczotki alternatora, czujniki faz rozrządu, uszczelki pod wtryskami, sprawdzona pompa olejowa...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Mam Alana 19 i Lemma AT900 zamontowanego na stałe na dachu Seicento. Słychać minimalnie (pomijalnie) silnik. Słyszę za to inne samochody stojące pod światłami. Trzeba przyjrzeć się układowi elektrycznemu, który może iskrzyć. Czy nie czas wymienić szczotki w alternatorze? A może przewody zapłonowe świecą w ciemności snopami iskier - widziałem coś takiego...
Też mam zakłucenia słyszalne jakby turbo doładowanie i jest to zakłucenie raczej nie fal odbieranych przez antenę lecz wzbudzanie się i generowanie we wzmacniaczu pola elektromagnetycznego pochodzącego od iskry na szczotkach alternatora pojazdu. Ja dla oszczędności wymieniłem szczotki alternatora przerabiając oryginalne ze STARA 266 i efekt to ,,rurbo''...
Witam, Zakłócenia mogą pochodzić z silników elektrycznych lub alternatora. "przechodzą do radia" albo przez zasilanie albo przez "powietrze". Jeżeli możesz to podłącz radio do drugiego niezależnego od samochodu alumulatora i zapal silnik. Jeżeli nie będzie szumów to znaczy, że dotychczas wchodziły po kablu z alternatora. Musisz zatem założyć filtr przeciwzakłóceniowy...
Witam. Wymontowałem alternator, wymieniłem szczotki i łożysko ale nadal się błąd pali! Proszę o pomoc gdzie szukać awari. email: nowwak(małpa)wp.pl lub gg 1418539 Z góry dzięki za pomoc
Skoro była tylko ułamana szczotka to po co wymieniałeś regulator wystarczyło wymienić szczotki /chyba że złamałeś przy wyciąganiu regulatora/.P
Witam, Walczyłem dziś i wymieniłem szczotki alternatora. Niestety dalej to samo. Objawy: Kontrolka ładowania świeci po wyjęciu kluczyków - rozłączam szybkozłączkę alternatora to gaśnie (zamiast odłączenia aku). Jak włączam zapłon gaśnie kontrolka ładowania, a świeci tylko kontrolka świec, aż się nie nagrzeje, auto odpala normalnie. Ładowanie 26V zamiast...
To alternator 9D , Sprawdź jeszcze szczotki, to można zrobić nie demontując alternatora , Wyjmiesz szczotko-trzymacz odkręcając małą śrubkę ,pierścienie ślizgowe już trudniej . Po tylu tatach ( nie wiem jak długo w pracy )pewnie szczotki należało by wymienić . Właśnie taki mam do roboty to i szczotki i pierścienie zwłaszcza jeden pierścień i jedna szczotka...
hej, Zapala mi się kontrolka ładowania w A170.. przez chwilę czasami nie ma wspomagania. Pewnie alternator. Autko jest z 2003 r. czy wymienię szczotki bez wyciągania alternatora? cy ktoś miał podobne objawy? z góry dziekuję...
Piszczy mi alternator - trzeba mu wymienić szczotki oraz łożyska. Nie robiłem tego jeszcze w Matizie; proszę kogoś o podanie nr. łożysk oraz coś o szczotkach - alternator DAC. Z góry dziękuję!
Wymieniłem szczotki w alternatorze i jak narazie jest wszystko ok... Dziękuję Wszystkim za pomoc i zamykam temat.
Wymień szczotki w alternatorze. A w rozruszniku rzeczywiście tulejki mogą być przyczyną.
Miałem podobnie wymieniłem regulator na alternatorze i wszystko wruciło do normy .Możesz jeszcze sprawdzić bo może być tylko szczotka zjechana zawsze to taniej miz cały regulator.
Miałem podobny problem z tym zasilaniem. Mianowicie szczotki w alternatorze trza było wymienić. Radze jeśli dojedziesz jechać na warsztat żeby ładowanie sprawdzili. koszt ok 10zł. w razie czego trza wymienić szczotki albo alternator. Odnośnie kręcenia kierownicą sprawdziłbym poziom płynu do wspomagania i samą pompkę
dzięki... w tym alternatorze niema szczotko-trzymacza, nie wiesz czy wystarczy wymienić tylko szczotki?????????????
Witam, Wielce prawdopodobne jest to że skończą się szczotki i pierścienie stykowe wirnika. Przy wymianie regulatora (wraz ze szczotkami warto wymienić łożyska i przetoczyć pierścienie stykowe.
w polonezach + były regulatory ze szczotkami zdarzało się że padały te regulatory, o ile pamiętam regulator dało się wymienić bez wyciągania alternatora
Typowo kończą się szczotki w regulatorze plus jeden z pierścieni ślizgowych ma wyryty rów (warto wymienić). Regulator czasem przeżyje brak kontaktu/przerywany kontakt pierścień ślizgowy - szczotka a czasem nie. Wymania samych szczotek jest możliwa choć trudna (lutowanie/zgrzewanie miedzi do aluminium). Jak chcesz robić eksperymenty to kup sobie drugi...
Panowie, wymieniłem szczotki alternatora, klocki hamulcowe przednie, opony i felgi, amory przednie, pompkę paliwa, pasek alternatora, kable od akumulatora. Tykać tyka już dawno, pierw myślałem, że to może coś z oponami - wymieniłem, potem, że z klockami - wymieniłem, następnie amory- okazało się że uszkodzony był jeden a drugi przeciekał - wymieniłem,...
ostatnio coraz bardziej zaczynaja mi mrugac swiatla na mierniku sa to nagle spadki i wzrosty napiecia niewielkie ale wszystko miga czy to znak ze trzeba wymienic szczotki w alternatorze? help
witam, chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób wymienić szczotki w alternatorze Bosch. Poniżej kilka zdjęć "trzymacza" szczotek. Szczotki mam już zamówione na jutro. Szczotki to bx 185. Czy te szczotki wyciąga poprzez wyciągnięcie ich z tego gniazda? Proszę o odpowiedzi http://obrazki.elektroda.net/50_12674699... http://obrazki.elektroda.net/52_12674699...
Jeżeli kontrolki mrugają tzn , ze musisz wymienić szczotki w alternatorze, albo naciągnąć pasek alternatora. Jeżeli kontrolka gaśnie tzn że alternator jest w porządku.
Szczotki i pierścienie ślizgowe wymienione A po wymianie przetoczyłeś pierścienie? Jeśli mają bicie promieniowe to na wyższych obrotach szczotka prawie nie dotyka pierścienia co owocuje brakiem ładowania.
Witam, posiadam alternator Hitachi 100A i chciałbym wymienić regulator na nowy łącznie ze szczotkami. Po otwarciu okazało się że jeden z pierścieni ślizgowych posiada rów i stara szczotka jest do niego przystosowana. W związku z tym nie zamontowałem tego regulatora. Chciałbym najpierw wymienić ten pierścień. O ile z dostępnością części widzę że nie...
czy można wymienić szczotki bez wyjmowanie alternatora? bo z tego co tam patrzyłem to koszmar:/ chyba trzeba półoś wyjmować aby wymontować alternator czy się mylę? ma ktoś może doświadczenie w tej naprawie?
Dzięki miałeś rację przewody były trochę zaśniedziały wyczyściłem też klemy na akumulatorze i wymieniłem szczotki w alternatorze, teraz ładnie pali.:D Temat zamykam. To nie jest mechanika! Przenoszę.
mam banalne pytanie - muszę wymienić szczotki w alternatorze mojego starawego escorta. Tylko że fabrycznie ich przewody są zgrzane do blaszek w regulatorze. i teraz pytanko czy mogę nowe szczotki (przewody) po prostu przylutować do tych blaszek ?- nie mam zgrzewarki - pozdrawiam :) :)
Witam, mam problem z peugeot 208 z 2015 roku. Brak odpowiedniego ładowania. Wymieniłem już akumulator, bo myślałem, że to jego wina. Później został sprawdzony alternator i zostały wymienione szczotki, ale problem niestety nie zniknął. Prąd ładowania ok 12V. Po odpięciu kostki od alternatora, zaczyna ładować normalnie. Czy ktoś miał taki problem z tym...
Tzn. nie tyle mi chodzi o sprawdzenie regulatora a doszukanie się co poszło nie tak. Od początku. Alternator ładował ale miał już na wykończeniu łożyska - postanowiłem wymienić. Przy wymianie łożysk wymieniłem też komutator - tutaj błędu niema pomierzyłem czy nie ma zwarcia na pierścieniach i czy połączenia są poprawne. Szczotki też się kończyły więc...
Witam. A może szczotki się kończą. Można je wymienić bez wyjmowania alternatora i przy okazji przeczyścić pierścienie ślizgowe na wirniku.
Witam. Wymień szczotki w alternatorze, posprawdzaj przewody WN, może to też być elektryczna pompa paliwa. Pomóc może też założenie na w/w urządzenia kondensatorów odsprzęgających. Czasem pomaga przewleczenie przewodów zasilających radio przez pierścionek ferrytowy. Musisz pokombinować.
Jeśli napięcie mierzyłeś na akumulatorze to: 1. albo przewód któryś może nie do końca stykać (należy przeczyścić miejsca połączeń) 2. regulator napięcia w alternatorze wysiadł (kupić nowy lub wymienić diody, wedle umiejętności) 3. szczotki mogły się zużyć w alternatorze lub pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora się wytarły - maja rowki, są nierówne...
witam mam taki problem w maluchu gdy kupiłem malucha to cały czas paliła się kontrolka ładowania wymieniłem szczotki w alternatorze i teraz nawet przy odpalaniu sie nie pali ani alternator nie ląduje czy to może być spowodowane że kontrolka ładowania sie spaliła proszę o pomoc
filtr ANL mam właczony, radio stroiłem. Mase mam, w alternatorze szczotki wymienione na nowe, nawet odłączyłem na chwile alternator ale dalej szumy bardzo duże
Witam Przedstawie sytuację od poczatku. Alternator przestał ładować, co sie okazało odspawała sie szczotka w regulatorze, regulator oryginalny jest ciezko dostępny i bardzo dorgi, wymieniłem szczotki, niestety nic to nie pomogło alternator dalej się nie wzbudza nawet na krótko z akumlatora naprawa przekracza wartosć, zakupilem nowy alternator po zamontowaniu...
Cześć, nie mogłem znaleźć podobnego tematu w necie. Otóż ostatnio podczas jazdy zgasł mi samochód i już więcej go nie odpaliłem. Po odholowaniu sprawdziłem akumulator i jest on wyładowany. Zanim zgasł silnik nie było ładowania, dlatego właśnie chce wymienić szczotki w alternatorze, tylko nie wiem jak go wymontować, czy udać się na kanał i od dołu go...
W Polonezie Caro GLE 1.6 MR 93 wymieniłem szczotki alternatora ,regulator napięcia oraz łożyska. Ponadto pierścienie ślizgowe zostały przetoczone. Przy maksymalnym obciążeniu tj załączonych wszystkich odbiornikach napięcie ładowania wynosi 12,5 do 12,7 wolta przy prędkości obrotowej silnika ok 3 tys. Czy to trochę nie za niskie napięcie ? , natomiast...
Jeszcze raz wyjaśnię: rozpołowiłem alternator, odkręciłem szczotki i wymieniłem tylne łożysko, skręciłem do kupy, ręką wirnik się obraca, o nic nie haczy, szczotki oczywiście na miejscu, alternator wraca do Skody, bez paska uruchamiam silnik i w tym momencie alternator jest praktycznie zablokowany, zastanawiam się o co chodzi? Mam nadzieję, że wyjaśniłem...
W takim układzie widzę, że nie znajdę tu pomocy. Zostaje wizyta u elektryka samochodowego, który alternator wymontuje i odda do specjalizowanego warsztatu (chyba ze starczy szczotki wymienić).
ftp.kowal diody w obudowie każdą oddzielnie sprawdziłem a diody na takim "księżycu" odłączyłem co można było i bez wylutowywania . Szczotki wymienione .
No i w końcu, po długim czasie zabrałem się za ten mój alternator. Podchodziłem do tego jak "do jeża" biorąc pod uwagę ciężki dostęp, trudności z demontażem i montażem. No i to że alternator w zasadzie cały czas ładował prawidłowo, tylko przez problemy z komunikacją pomiędzy alternatorem a ECU zapalała się ta kontrolka ładowania na desce. Tak przy okazji,...
Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu w mojej Astrze zauważyłem zapalającą się kontrolkę ładowania. Kontrolka pali się tylko wtedy, gdy włączę nawiew na 3 pozycję i podgrzewanie tylnej szyby. Poza tym wszystko działa sprawnie. Rok temu były wymienione szczotki w alternatorze firmy Bosch i regulator napięcia. Niech ktoś mi powie czym to może być spowodowane?...
https://as-pl.com/pl/u/TG11C027 Jak dasz radę wymontujesz sam regulator, ale z doświadczenia powiem, że nie warto - skończyła się bieżnia na wirniku tego alternatora i trzeba wymienić bieżnię+szczotki plus najczęściej też łożyska.
A jakie są objawy tego uszkodzenia?Może coś bliżej?Czy to jakieś dziwne dzwięki czy poprostu przestał ładować bez ostrzeżenia?
Zdemontowałem dziś alternator z auta. Zdjąłem jego górną pokrywę i zajrzałem do szczotek. Ktoś mi powie czy są odpowiedniej długości? górna szczotka jest już dosłownie zjechana do granic możliwości, ze nie ma już jak zbytnio się wysuwać, ale i dolna nie jest za ciekawa. Wirnik kręci się dobrze i nie czuć na kole pasowym luzu, ani nie śmeirdzi spalenizną...
W tych alternatorach wycierają się pierścienie ślizgowe, więc wymiana regulatora ze szczotkami zapewne nie pomoże
Pewnie nie masz ładowania, sprawć alternator (wymień szczotki)
Po coś wymieniał regulator? Wymień szczotki w wstaw stary.
Witam Alternatror od twojej polówki dopasujesz od golfa 2, bo to jest to samo. żeby wymienić szczotki w alternatorze musisz go niestety wydrzeć z samochodu.po wyjęciu bez problemu poznasz regulator poniewarz będzie widoczny.napisane tam będzie:14,4V.szczotki wymienia się dosyć ciężko:( musisz stare wylutować pożądną lutownicą. aha i uważaj na sprężyny...
Przemierzyłem, ładowania brak EDIT: Szczotki alternatora. Wymienione. Alternator jak nowy
Problem rozwiązany,wytargałem skrzynie na zewnątrz(każdy kto to robił to wie że roboty bardzo dużo.Nawiasem mówiąc to nie wiem kto to auto konstruował.) i moim oczom ukazał się pęknięty na pół docisk.Dodatkowo dwumasa przegrzana i sprzęgło też.Kupiłem cały zestaw bez łożyska oporowego za 50zł używkę w idealnym stanie i od miesiąca cieszę się bezproblemową...
Witam Fiat Doblo benzyna starszy model nie ładuje akumulatora,alternator jest za silnikiem od strony pasażera pytanie,żeby wymienić szczotki należy wyciągnąć alternator,jak go się wyciąga od góry czy od dołu,z góry dziękuje za pomoc https://obrazki.elektroda.pl/9111090100_...
Witam, Używam tego auta w pracy i często gaszę i startuję (co kilka minut, w sumie 20-30 razy w ciągu kilku godzin). Pierwszy start jest zawsze bez problemu ale po pewnym czasie on nie chce zapalić. Muszę kilka razy przekręcać kluczyk i wtedy odpali ale po takim czymś wolę go już nie gasić i pozostawiam z włączonym silnikiem. Akumulator jest dobry -...
Witam ponownie i dzieki za wskazówki. Teraz pisze jaka jest sytuacja po ingerencji elektryka. Zostały wymienione szczotki w alternatorze i regulator napięcia. ALternator przetestował na jakims sprzecie i niby jest okej. daje 14,2V i 80A. PO włożeniu do auta ładowania w ogóle nie ma. Po niedzieli bede pewnie szukał kogoś kto to zrobi ale boje sie że...
Cześć Koledzy .Mam pytanie w moim 126p wymieniłem ostatnio szczotki alternatora bo malec ostatnio miał problemy z zapalaniem .Kiedy zrobiłem pomiar napięcia między masą a zaciskiem 30 miernik wskazał mi napięcie 14.85 V a po załączeniu świateł 14.6 v .Mimo tak wysokiego ładowania maluszek opornie kręci rano.Czy to napięcie nie jest za wysokie ? Czy...
Wszystko jest rozbieralne.Miernikiem nic tam nie znajdziesz.Jak nie potrafisz wymienić szczotek to kup cały regulator.
W pierwszej kolejności odpal tego chrabąszcza i niech pochodzi kilka minut a następnie sprawdz jakie Masz napięcię na trzonkach akumulatora.Przy nieco podwyższonych ręcznie obrotami silnika napięcie przy wyłączonych odbiornikach prądu powinno wynosić około 14.5V.Jeżeli napięcie wciąż jest w granicach 12V to mogła się zawiesić szczotka lub szczotki uległy...
Poleciłem alternator od poloneza dlaczego ?A no dlatego iż jego przednia pokrywa jest w całoći odlana bez użebrowania i nie ulega uszkodzeniu przy naciąganiu paska oraz nie reaguje na różnicę temperatur.Alternatory tego typu pracują całe lata bezawaryjnie.W moim samochodzie pracuje już ten alternator około 13 lat i tylko jeden raz wymieniłem w nim łożyska...
Witam serdecznie. Planuję wymienić w alternatorze szczotki,komutator i na zaś łożyska ale niestety oznaczeń tych ostatnich nie znam. Pomoże ktoś? I czy powinienem wymienić coś jeszcze na wszelki wypadek,żeby w przyszłości znowu nie rozbierać całego przodu? Alternator to: Valeo 078903016H 120A 14V. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Witam. Mam do was drodzy użytkownicy pytanie, mianowicie wymieniłem szczotki w alternatorze i chciałem zapytać czy moje ładowanie jest dobre. Posiadam Uno 1.4 z 95 roku nowy akumulator 44Ah i ładowanie na poziomie 13v bez obciążenia a 12.5 v na pełnym obciążeniu. Czy to ładowanie nie niszczy mojego akumulatora? Proszę o jakieś rady i ewentualne podpowiedzi...
Czytając Twój temat czuję się tak samo jakbym widział moje Mondeo MK3. Ta sama sytuacja ładowanie prawie identyczne, czyli na granicy poprawnego ładowania akumulatora. Ja w moim alternatorze wymieniłem tylko szczotki, bo aby wymienić pierścienie w alternatorze to nie jest taka prosta sprawa. Wymiana szczotek nie wiele pomogła, napięcie ładowania podskoczyło...
Jeżeli jest zanik ładowania, to maleje obciążenie silnika przez alternator i obroty rosną. Jeżeli chodzi o wyszukanie usterki, to zacznij od sprawdzenia i przeczyszczenia przewodów alternator-akumulator (również klemy), następnie sprawdź ewentualnie wymień szczotki (nie znam tego modelu-nie wiem jak łatwy jest dostęp), jeżeli to nie pomoże, to polecam...
Może ktoś miał podobne problemy i podpowie co i jak W moim byłym prywatnym berlingo z 2002r 1,9 zwykły osiołek, miałem miałem prawie identyczne objawy z tym że też nie można było uruchomić spryskiwania przedniej i tylnej szyby. Co się okazało... bezpiecznik o pompki spryskiwacza dostawał przerwy w momencie gdy popłynął prąd większy niż multimetr wymusza...
może ktoś pomoże ? star 244rs Sytuacja 1 jakiś czas temu zaczęło szwankować ładowanie tj załączało sie po jakimś czasie w pierwszym kroku usłyszałem stukający przekaźnik więc go wymieniłem sytuacja2 po wymianie owego przekaźnika TS10 24 sytuacja na krótki moment wydawała sie opanowana ale okazało sie ze dalej to samo ładowanie znowu zaczęło załączać...
Zwykle jak skończyły się szczotki, to czas na gruntowną naprawę alternatora - wymiana łożysk i pierścieni ślizgowych. Wymienić szczotki bez wyjmowania - altka - przy zwinnych palcach i spokojnych nerwach - owszem, możliwe.
Szczotki trzeba było wymienić w alternatorze
witam prawdopodobnie masz wytarte ślizgi na wirniku jest to element wymienny przy odrobinie wprawy sam to naprawisz ,przy tej operacji niezapomnij wymienić szczotek lub całego regulatora
Dziękuje za pomoc :D Dodano po 5 Szczotki wymienione. Alternator zamontowany i autko jeździ. Dziękuję tym wszystkim, którzy chcieli pomóc i zamykam temat.
Witam. Mam problem z Fiatem Seicento 900 a mianowicie po przełączeniu stacyjki w pozycję zapłon na zestawie wskaźników nie zapala mi się kontrolka akumulatora także po uruchomieniu silnika kontrolka się nie zapala. Sprawdziłem multimetrem na zaciskach akumulatora napięcie wynosi w okolicach 11-12V z kawałkiem w górę lub w dół (napięcie nie faluje,chodzi...
Trzech różnych fachowców od Bmw się poddało Kolego mercedes nie ośmieszaj się. W alternatorze zostały wymienione łożyska , mostek z diodami , ślizg , regulator napięcia razem ze szczotkami To tylko stojan , obudowa i część wirnika nie została wymieniona? Nie wierzę . Szybciej, taniej , łatwiej wymienić cały alternator.
A więc mam maluszka 98r elx, kupiłem go 3 tygodnie temu po 2 tygodniach zapaliła się kontrolka ładowania i pali się do dziś. Wymieniłem szczotki w alternatorze,kupiłem akumulator, sprawdziłem połączenia i kabelki wszystko przeczyściłem i spryskałem WD 40. Mierzyłem napięcie na klemach nie przekracza 12,50V. Dziś mam zamiar zabrać się za wymiane regulatora...
wymieniłem regulator napięcia ze szczotkotrzymaczem, ale od innego alternatora z uno (używanego). Jako że nie mam możliwości teraz go kupić, to chciałbym się poradzić czy to coś da. Szczotki były bardzo wytarte, a te które wstawiłem to jedna jest długa, a druga wytarta prawie tak samo jak tamta stara szczotka., i problem trochę się zminimalizował. Na...
Witam. W mojej Viktorii zaczęło coś się dziać ze światłami choć ładowanie jest 14V zaczeły pulsować, więc altek na stół i tu lipa żadnych info o altku. W dokumentach jakie mi przekazał gostek co mi auto sprzedawał jest faktura na zakup nowego altka 550 zł czyli chinol. Po odkręceniu regulatora jedna szczotka jest wysoka...
Witam.W używanym alternatorze zawsze należy sprawdzić stan szczotek i łożysk tocznych,a najlepiej wymienić przynajmniej łożyska.
Uszkodzenie regulatora napięcia lub zjechane szczotki w zintegrowanym regulatorze napięcia.Regulator napięcia wraz ze szczotkami stanowi całość.Ten zespół można wymienić bez odkręcania alternatora gdyż jest zamontowany z tyłu w obudowie alternatora na dwóch śrubach.Gdy wymiana regulatora nie odniesie skutku,trzeba będzie jednak wykręcić alternator i...
Witam, możesz założyć jeśli wymiary zapasują, ale ważniejsze od tego jest jego prąd ładowania jaki alternator może wytworzyć. W Twoim przypadku jak się nie mylę to 180A. Ps. A co się stało z alternatorem, że chcesz go wymienić, może wystarczy go zregenerować- wymienić szczotki, łożyska czy diody?
Wymień regulator napięcia, dodatkowo jeśli chcesz możesz zrobić przegląd alternatora szczotek łożysk raczej zalecam to bo będziesz miał wszystko sprawdzone od razu co do zawieszania szczotek jak się zawiesza to nie będzie wcale ładował bo się nie wzbudzi.
Jednak w alternatorze trzeba wymienić szczotki . Po włączeniu szyby przedniej ,świateł i climatronika (bez włączonej klimatyzacji) spada poniżej 12 V nawet na wysokich obrotach . Akumulator zmierzony do 15 V i wszystko dobrze trzyma ,pojemność też jest duża . Dzięki za wszystkie odpowiedzi
Wygląda na regulator napięcia alternatora, ale nie wiem czy w twoim autku jest zespolony z szczotkami (jak w większości aut) czy osobno.
Zawsze szczotki można wymienić.
Cześć! Opel Astra 1,6 8V MPI(C16SE Mulctec M) 1993r. Czasem gdy przekręce kluczyk w celu odpalenia silnika to zapalają się światła pozycjne.Oczywiście włącznik świateł jest w pozycji wyłączonej a jednak pozycyjne niemrawo świecą i całe podświetlenie licznika także. Gdy się samo rozmyśli to gaśnie. Natomiast czasem na zgaszonym silniku i wyjętym kluczyku...
Dałem alternator do sprawdzenia, ale okazało się, że wszystko w porządku, tylko ten regulator wymieniony, bo były zużyte szczotki. Przesyłam zdj alternatora. https://obrazki.elektroda.pl/3054714500_...
Witam. A na jakich obrotach sprawdzaleś , bo powino sie sprawdzac ta miedzy 2000- 3000 obr./min. to so normalne warunki pracy silnika. To ze pokazuje Ci 12,5 V na wolnych obrotach to jest okej, w niektorych polonezach na wolnych obrotacxh jest tak slabe ładowanie ze czasami lampy migaja. Jeśli na wyzszych obrotach bedzie nadal 12,5 V to proponuje przeczyscic...
Pasek jest klinowy a nie wielorowkowy . Wymieniłem regulator napięcia (przestrzegam przed nieoryginalnymi - założyłem taki i po ok 2 lub 3 obrotach wirnika pękła szczotka - po wymianie na firmowy /Magneto-Marelli / wszystko działa poprawnie. Co do klina zrobiłem jak poradził kol. Aleksander_01 , czyli skręciłem na maxa i po zamontowaniu wszystko działa...
Zamontowałem alternator z bliżej nieokreślonego auta, sprzedawca twierdził że z Citroen C5 2.2 HDi. Przed montażem wymieniłem łożyska, komutator i szczotki. Alternator działa bez zarzutu. Jako ciekawostkę podam, że da się wyjąć alternator "do góry", trzeba tylko odkręcić górny przewód od pompy wspomagania i odsunąć do na bok. Taki sposób wyjmowania...
Wiesz co zrób, kup jakiś używany alternator Boscha ze zintegrowanym regulatorem napięcia, (zapobiegawczo możesz wymienić łożyska i szczotki) Taki alternator podłącza się trzeba kablami - masowy, plus do akumulatora (prądowy) i plus po kluczyku przez stacyjkę i kontrolkę ładowania do regulatora. W ten sposób pozbędziesz się obecnych i przyszłych problemów...
wymienić szczotka szczotka alternator alternator szczotka
przewodność mosiądzu wkleić magnesy amica piekarnik oprogramowanie
Kod błędu TCO 570 w Scania - przyczyny i rozwiązania Światła w Iveco Daily III włączają się po zapłonie - przyczyny i rozwiązania