To zdejm węże, upaprasz się trochę przy tym. Nie zgub podkładek miedzianych co są na tej śrubie z drążonym otworem.
najlepiej z regulatorem kupic caly zestaw ok60zl
Szczotki JSX-42. Sciąga się to "nadbudówkę" z prowadnicy szczotki, podważasz śrubokrętem. Regulator odkręć.
Kupiłem i wymieniłem regulator napięcia wraz z szczotkami.Ładowania nadal nie ma, kontrolka nadal się świeci, napięcie na akumulatorze jest 12.4 volta.Czy przyczyną braku ładowania może być tylko moze gdzieś po drodze coś jest niepodłaczone albo przerwany kabelek , a jak ten znajomy sprawdzał ten alternator ? jestes pewny ze jest sprawny ? wyjmij całkiem...
Po wyjęciu regulatora sprawdź jak wyglądają pierścienie wirnika bo może się okazać że nie ma sensu wymieniać samych szczotek. Dość często trafia się że pierścienie są już blisko końca swojego żywotu. Gdyby co to tutaj będzie pasowało z firmy AS: - szczotki PX60 - pierścienie alternatora ASL9015 - regulator ARE3010 - łożyska 6303 oraz 6202 oczywiście...
Były samochody bez czujnika wału i miały obrotomierz, kiedyś wymieniłem szczotki w alternatorze i nie podłączyłem tej kostki i właśnie nie działał obrotomierz. Być może w nowszych jest tak jak piszesz
Jak masz jakiś europejski alternator, demontujesz go, demontujesz regulator, dobierasz szczotki, lutujesz, składasz i gotowe. Zamiast wymieniać szczotki można wymienić kompletny regulator. Jak masz alternator japoński, demontujesz go, rozpoławiasz, wymieniasz szczotki, składasz, wyjmujesz drut zabezpieczający szczotki i montujesz do auta. Przy okazji...
Wymiana bieżni(ślizgów) jest pełno filmów, sama wymiana szczotek już pomoże w uzyskaniu większego napięcia, wiem bo sam tak miałem. Pisałem już wcześniej żeby od razu wymienić w kupionym alternatorze szczotki i sprawdzić stan bieżni i ewentualnie łożyska. https://www.youtube.com/watch?v=bHal0gu9... https://www.youtube.com/watch?v=NP7SjinZ...
Byż może że przepuszcza frajlaufszajba,jezeli tem alternator ma ją zamontowaną.
Też mam zakłucenia słyszalne jakby turbo doładowanie i jest to zakłucenie raczej nie fal odbieranych przez antenę lecz wzbudzanie się i generowanie we wzmacniaczu pola elektromagnetycznego pochodzącego od iskry na szczotkach alternatora pojazdu. Ja dla oszczędności wymieniłem szczotki alternatora przerabiając oryginalne ze STARA 266 i efekt to ,,rurbo''...
Witam myślę że nie chodzi o alternator tylko zawieszają się szczotki w rozruszniku ,a stukając w alternator w jakiś sposób przenosi się to na rozrusznik który to najpierw trzeba przejrzeć /wymienić szczotki / wracając do pytania - w alternatorze też się da wymienić szczotki ale w większości są one wraz z regulatorem napięcia .
Proszę o pomoc, jestem od maja 2024 właścicielem C4 Grand Picasso 2009 r. 1.6 VTi. Już zrobiłem kompletny remont silnika, a nadal mam problemy takie jak: Wypadanie zapłonu, Brak ładowania akumulatora, a ładowanie jest, Słabe ciśnienie oleju. Wymienione zostały szczotki alternatora, czujniki faz rozrządu, uszczelki pod wtryskami, sprawdzona pompa olejowa...
Mam Alana 19 i Lemma AT900 zamontowanego na stałe na dachu Seicento. Słychać minimalnie (pomijalnie) silnik. Słyszę za to inne samochody stojące pod światłami. Trzeba przyjrzeć się układowi elektrycznemu, który może iskrzyć. Czy nie czas wymienić szczotki w alternatorze? A może przewody zapłonowe świecą w ciemności snopami iskier - widziałem coś takiego...
Witam. Wymontowałem alternator, wymieniłem szczotki i łożysko ale nadal się błąd pali! Proszę o pomoc gdzie szukać awari. email: nowwak(małpa)wp.pl lub gg 1418539 Z góry dzięki za pomoc
Witam, Zakłócenia mogą pochodzić z silników elektrycznych lub alternatora. "przechodzą do radia" albo przez zasilanie albo przez "powietrze". Jeżeli możesz to podłącz radio do drugiego niezależnego od samochodu alumulatora i zapal silnik. Jeżeli nie będzie szumów to znaczy, że dotychczas wchodziły po kablu z alternatora. Musisz zatem założyć filtr przeciwzakłóceniowy...
Witam, Walczyłem dziś i wymieniłem szczotki alternatora. Niestety dalej to samo. Objawy: Kontrolka ładowania świeci po wyjęciu kluczyków - rozłączam szybkozłączkę alternatora to gaśnie (zamiast odłączenia aku). Jak włączam zapłon gaśnie kontrolka ładowania, a świeci tylko kontrolka świec, aż się nie nagrzeje, auto odpala normalnie. Ładowanie 26V zamiast...
hej, Zapala mi się kontrolka ładowania w A170.. przez chwilę czasami nie ma wspomagania. Pewnie alternator. Autko jest z 2003 r. czy wymienię szczotki bez wyciągania alternatora? cy ktoś miał podobne objawy? z góry dziekuję...
Piszczy mi alternator - trzeba mu wymienić szczotki oraz łożyska. Nie robiłem tego jeszcze w Matizie; proszę kogoś o podanie nr. łożysk oraz coś o szczotkach - alternator DAC. Z góry dziękuję!
Wymieniłem szczotki w alternatorze i jak narazie jest wszystko ok... Dziękuję Wszystkim za pomoc i zamykam temat.
Wymień szczotki w alternatorze. A w rozruszniku rzeczywiście tulejki mogą być przyczyną.
Miałem podobny problem z tym zasilaniem. Mianowicie szczotki w alternatorze trza było wymienić. Radze jeśli dojedziesz jechać na warsztat żeby ładowanie sprawdzili. koszt ok 10zł. w razie czego trza wymienić szczotki albo alternator. Odnośnie kręcenia kierownicą sprawdziłbym poziom płynu do wspomagania i samą pompkę
Według mnie ,regulator padł,ta część co odkręciłeś,ze szczotkami.
dzięki... w tym alternatorze niema szczotko-trzymacza, nie wiesz czy wystarczy wymienić tylko szczotki?????????????
Witam, Wielce prawdopodobne jest to że skończą się szczotki i pierścienie stykowe wirnika. Przy wymianie regulatora (wraz ze szczotkami warto wymienić łożyska i przetoczyć pierścienie stykowe.
Panowie, wymieniłem szczotki alternatora, klocki hamulcowe przednie, opony i felgi, amory przednie, pompkę paliwa, pasek alternatora, kable od akumulatora. Tykać tyka już dawno, pierw myślałem, że to może coś z oponami - wymieniłem, potem, że z klockami - wymieniłem, następnie amory- okazało się że uszkodzony był jeden a drugi przeciekał - wymieniłem,...
w polonezach + były regulatory ze szczotkami zdarzało się że padały te regulatory, o ile pamiętam regulator dało się wymienić bez wyciągania alternatora
ostatnio coraz bardziej zaczynaja mi mrugac swiatla na mierniku sa to nagle spadki i wzrosty napiecia niewielkie ale wszystko miga czy to znak ze trzeba wymienic szczotki w alternatorze? help
witam, chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób wymienić szczotki w alternatorze Bosch. Poniżej kilka zdjęć "trzymacza" szczotek. Szczotki mam już zamówione na jutro. Szczotki to bx 185. Czy te szczotki wyciąga poprzez wyciągnięcie ich z tego gniazda? Proszę o odpowiedzi http://obrazki.elektroda.net/50_12674699... http://obrazki.elektroda.net/52_12674699...
Jeżeli kontrolki mrugają tzn , ze musisz wymienić szczotki w alternatorze, albo naciągnąć pasek alternatora. Jeżeli kontrolka gaśnie tzn że alternator jest w porządku.
Tzn. nie tyle mi chodzi o sprawdzenie regulatora a doszukanie się co poszło nie tak. Od początku. Alternator ładował ale miał już na wykończeniu łożyska - postanowiłem wymienić. Przy wymianie łożysk wymieniłem też komutator - tutaj błędu niema pomierzyłem czy nie ma zwarcia na pierścieniach i czy połączenia są poprawne. Szczotki też się kończyły więc...
czy można wymienić szczotki bez wyjmowanie alternatora? bo z tego co tam patrzyłem to koszmar:/ chyba trzeba półoś wyjmować aby wymontować alternator czy się mylę? ma ktoś może doświadczenie w tej naprawie?
Witam, mam problem z peugeot 208 z 2015 roku. Brak odpowiedniego ładowania. Wymieniłem już akumulator, bo myślałem, że to jego wina. Później został sprawdzony alternator i zostały wymienione szczotki, ale problem niestety nie zniknął. Prąd ładowania ok 12V. Po odpięciu kostki od alternatora, zaczyna ładować normalnie. Czy ktoś miał taki problem z tym...
Dzięki miałeś rację przewody były trochę zaśniedziały wyczyściłem też klemy na akumulatorze i wymieniłem szczotki w alternatorze, teraz ładnie pali.:D Temat zamykam. To nie jest mechanika! Przenoszę.
mam banalne pytanie - muszę wymienić szczotki w alternatorze mojego starawego escorta. Tylko że fabrycznie ich przewody są zgrzane do blaszek w regulatorze. i teraz pytanko czy mogę nowe szczotki (przewody) po prostu przylutować do tych blaszek ?- nie mam zgrzewarki - pozdrawiam :) :)
Witam. A może szczotki się kończą. Można je wymienić bez wyjmowania alternatora i przy okazji przeczyścić pierścienie ślizgowe na wirniku.
Witam. Wymień szczotki w alternatorze, posprawdzaj przewody WN, może to też być elektryczna pompa paliwa. Pomóc może też założenie na w/w urządzenia kondensatorów odsprzęgających. Czasem pomaga przewleczenie przewodów zasilających radio przez pierścionek ferrytowy. Musisz pokombinować.
witam mam taki problem w maluchu gdy kupiłem malucha to cały czas paliła się kontrolka ładowania wymieniłem szczotki w alternatorze i teraz nawet przy odpalaniu sie nie pali ani alternator nie ląduje czy to może być spowodowane że kontrolka ładowania sie spaliła proszę o pomoc
filtr ANL mam właczony, radio stroiłem. Mase mam, w alternatorze szczotki wymienione na nowe, nawet odłączyłem na chwile alternator ale dalej szumy bardzo duże
Nie chciałem zakładać nowego tematu... Czy mógłby mi ktoś podać oznaczenia diod w alternatorze seicento 900. Nie wiem jaki on jest dokładnie, ale wiem, że regulator jest razem ze szczotkami.. Czy zna ktoś symbole? Głównie chodzi mi o diody do wzbudzenia
Cześć, nie mogłem znaleźć podobnego tematu w necie. Otóż ostatnio podczas jazdy zgasł mi samochód i już więcej go nie odpaliłem. Po odholowaniu sprawdziłem akumulator i jest on wyładowany. Zanim zgasł silnik nie było ładowania, dlatego właśnie chce wymienić szczotki w alternatorze, tylko nie wiem jak go wymontować, czy udać się na kanał i od dołu go...
Alternator zaczyna ładować przy stosunkowo niskich obrotach, więc jeśli nie ładuje nawet po "podgazowaniu" to może być uszkodzony (najczęściej spalone diody prostownicae) albo uszkodzony jest regulator (zużyta szczotka wzbudzenia). Spróbuj na początek wymienić regulator napięcia , nie jest to drogi element.
W Polonezie Caro GLE 1.6 MR 93 wymieniłem szczotki alternatora ,regulator napięcia oraz łożyska. Ponadto pierścienie ślizgowe zostały przetoczone. Przy maksymalnym obciążeniu tj załączonych wszystkich odbiornikach napięcie ładowania wynosi 12,5 do 12,7 wolta przy prędkości obrotowej silnika ok 3 tys. Czy to trochę nie za niskie napięcie ? , natomiast...
W tych alternatorach wycierają się pierścienie ślizgowe, więc wymiana regulatora ze szczotkami zapewne nie pomoże
Jeszcze raz wyjaśnię: rozpołowiłem alternator, odkręciłem szczotki i wymieniłem tylne łożysko, skręciłem do kupy, ręką wirnik się obraca, o nic nie haczy, szczotki oczywiście na miejscu, alternator wraca do Skody, bez paska uruchamiam silnik i w tym momencie alternator jest praktycznie zablokowany, zastanawiam się o co chodzi? Mam nadzieję, że wyjaśniłem...
Jakie łożyska do alternatora BMW e39 523i nr ori bmw: 12 31 1 432 980 - 14V 70/120A Tutaj podobna sytuacja: Żeby dobrać łożyska potrzebny jest numer producenta alternatora czyli Bosch, Valeo itp Łożyska już wymienione, jakby ktoś potrzebował takie informacje, to w alternatorze boscha 0 123 515 022 są następujące łożyska: - 6203 2RS C3(małe na komutatorze)...
W takim układzie widzę, że nie znajdę tu pomocy. Zostaje wizyta u elektryka samochodowego, który alternator wymontuje i odda do specjalizowanego warsztatu (chyba ze starczy szczotki wymienić).
ftp.kowal diody w obudowie każdą oddzielnie sprawdziłem a diody na takim "księżycu" odłączyłem co można było i bez wylutowywania . Szczotki wymienione .
Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu w mojej Astrze zauważyłem zapalającą się kontrolkę ładowania. Kontrolka pali się tylko wtedy, gdy włączę nawiew na 3 pozycję i podgrzewanie tylnej szyby. Poza tym wszystko działa sprawnie. Rok temu były wymienione szczotki w alternatorze firmy Bosch i regulator napięcia. Niech ktoś mi powie czym to może być spowodowane?...
innego numeru nie znalazlem na tym alternatorze a wedlug tego numeru podali mi rodzaj lozysk. a chodzi mi o to ze chcialem wymienic szczotki ale powiedziano mi ze lepiej odrazu wymienic regulator napiecia razem ze szczotkami ale jak poszedlem do sklepu po ten regulator to babka powiedziala ze sa 3 rodzaje do alternatora tej firmy. a gdzie jeszcze moze...
Występuje też zjawisko samowzbudzenia po przekroczeniu określonych obrotów alternatora i tak jak wyżej raz wzbudzony alternator od golfa 4 puki ma obroty (wystarczą biegu jałowego ) nie potrzebuje wzbudzenia. Polo 4 i pochodne miały problem z urywajacym się przewodem wzbudzenia i ładowanie pojawiało się dopiero po przekroczeniu 3000 rpm na silniku potem...
https://as-pl.com/pl/u/TG11C027 Jak dasz radę wymontujesz sam regulator, ale z doświadczenia powiem, że nie warto - skończyła się bieżnia na wirniku tego alternatora i trzeba wymienić bieżnię+szczotki plus najczęściej też łożyska.
A jakie są objawy tego uszkodzenia?Może coś bliżej?Czy to jakieś dziwne dzwięki czy poprostu przestał ładować bez ostrzeżenia?
Bmw E46 320d 136 KM. Alternator szarpie paskiem, za duże obciążenie? Wymieniłem łożyska, komutator i szczotki, po odpaleniu auta jest pisk i szarpanie paska na odcinku alternator - koło pasowe silnika. Wygląda to jakby alternator stawiał opór i stąd to szarpanie. Czy jest to możliwe? Dodam, że na wirniku są przejścia na pierścień i niema przebicia do...
Pewnie nie masz ładowania, sprawć alternator (wymień szczotki)
Po coś wymieniał regulator? Wymień szczotki w wstaw stary.
Witam Alternatror od twojej polówki dopasujesz od golfa 2, bo to jest to samo. żeby wymienić szczotki w alternatorze musisz go niestety wydrzeć z samochodu.po wyjęciu bez problemu poznasz regulator poniewarz będzie widoczny.napisane tam będzie:14,4V.szczotki wymienia się dosyć ciężko:( musisz stare wylutować pożądną lutownicą. aha i uważaj na sprężyny...
Przemierzyłem, ładowania brak EDIT: Szczotki alternatora. Wymienione. Alternator jak nowy
Problem rozwiązany,wytargałem skrzynie na zewnątrz(każdy kto to robił to wie że roboty bardzo dużo.Nawiasem mówiąc to nie wiem kto to auto konstruował.) i moim oczom ukazał się pęknięty na pół docisk.Dodatkowo dwumasa przegrzana i sprzęgło też.Kupiłem cały zestaw bez łożyska oporowego za 50zł używkę w idealnym stanie i od miesiąca cieszę się bezproblemową...
Na pewno da się wymienić same szczotki, tylko najlepiej wymontować cały alternator. Ale po co cały alternator, skoro mam regulator ze szczotkami wyjęty ? Za bardzo nie wiem jak za to się zabrać, bo wydaje mi się to nierozbieralne. Wkrótce wkleję zdjęcie.
Witam Fiat Doblo benzyna starszy model nie ładuje akumulatora,alternator jest za silnikiem od strony pasażera pytanie,żeby wymienić szczotki należy wyciągnąć alternator,jak go się wyciąga od góry czy od dołu,z góry dziękuje za pomoc https://obrazki.elektroda.pl/9111090100_...
Witam, Używam tego auta w pracy i często gaszę i startuję (co kilka minut, w sumie 20-30 razy w ciągu kilku godzin). Pierwszy start jest zawsze bez problemu ale po pewnym czasie on nie chce zapalić. Muszę kilka razy przekręcać kluczyk i wtedy odpali ale po takim czymś wolę go już nie gasić i pozostawiam z włączonym silnikiem. Akumulator jest dobry -...
Witam ponownie i dzieki za wskazówki. Teraz pisze jaka jest sytuacja po ingerencji elektryka. Zostały wymienione szczotki w alternatorze i regulator napięcia. ALternator przetestował na jakims sprzecie i niby jest okej. daje 14,2V i 80A. PO włożeniu do auta ładowania w ogóle nie ma. Po niedzieli bede pewnie szukał kogoś kto to zrobi ale boje sie że...
Cześć Koledzy .Mam pytanie w moim 126p wymieniłem ostatnio szczotki alternatora bo malec ostatnio miał problemy z zapalaniem .Kiedy zrobiłem pomiar napięcia między masą a zaciskiem 30 miernik wskazał mi napięcie 14.85 V a po załączeniu świateł 14.6 v .Mimo tak wysokiego ładowania maluszek opornie kręci rano.Czy to napięcie nie jest za wysokie ? Czy...
Poleciłem alternator od poloneza dlaczego ?A no dlatego iż jego przednia pokrywa jest w całoći odlana bez użebrowania i nie ulega uszkodzeniu przy naciąganiu paska oraz nie reaguje na różnicę temperatur.Alternatory tego typu pracują całe lata bezawaryjnie.W moim samochodzie pracuje już ten alternator około 13 lat i tylko jeden raz wymieniłem w nim łożyska...
Witam serdecznie. Planuję wymienić w alternatorze szczotki,komutator i na zaś łożyska ale niestety oznaczeń tych ostatnich nie znam. Pomoże ktoś? I czy powinienem wymienić coś jeszcze na wszelki wypadek,żeby w przyszłości znowu nie rozbierać całego przodu? Alternator to: Valeo 078903016H 120A 14V. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Witam. Mam do was drodzy użytkownicy pytanie, mianowicie wymieniłem szczotki w alternatorze i chciałem zapytać czy moje ładowanie jest dobre. Posiadam Uno 1.4 z 95 roku nowy akumulator 44Ah i ładowanie na poziomie 13v bez obciążenia a 12.5 v na pełnym obciążeniu. Czy to ładowanie nie niszczy mojego akumulatora? Proszę o jakieś rady i ewentualne podpowiedzi...
Czytając Twój temat czuję się tak samo jakbym widział moje Mondeo MK3. Ta sama sytuacja ładowanie prawie identyczne, czyli na granicy poprawnego ładowania akumulatora. Ja w moim alternatorze wymieniłem tylko szczotki, bo aby wymienić pierścienie w alternatorze to nie jest taka prosta sprawa. Wymiana szczotek nie wiele pomogła, napięcie ładowania podskoczyło...
Jeżeli jest zanik ładowania, to maleje obciążenie silnika przez alternator i obroty rosną. Jeżeli chodzi o wyszukanie usterki, to zacznij od sprawdzenia i przeczyszczenia przewodów alternator-akumulator (również klemy), następnie sprawdź ewentualnie wymień szczotki (nie znam tego modelu-nie wiem jak łatwy jest dostęp), jeżeli to nie pomoże, to polecam...
Wygląda na regulator napięcia alternatora, ale nie wiem czy w twoim autku jest zespolony z szczotkami (jak w większości aut) czy osobno.
Może ktoś miał podobne problemy i podpowie co i jak W moim byłym prywatnym berlingo z 2002r 1,9 zwykły osiołek, miałem miałem prawie identyczne objawy z tym że też nie można było uruchomić spryskiwania przedniej i tylnej szyby. Co się okazało... bezpiecznik o pompki spryskiwacza dostawał przerwy w momencie gdy popłynął prąd większy niż multimetr wymusza...
może ktoś pomoże ? star 244rs Sytuacja 1 jakiś czas temu zaczęło szwankować ładowanie tj załączało sie po jakimś czasie w pierwszym kroku usłyszałem stukający przekaźnik więc go wymieniłem sytuacja2 po wymianie owego przekaźnika TS10 24 sytuacja na krótki moment wydawała sie opanowana ale okazało sie ze dalej to samo ładowanie znowu zaczęło załączać...
Hej :) Dobry żart jest zawsze fajny :) Dziękuję za poradę, To, że wypiąłem kabel od wzbudzania alternatora, to był przypadek, ponieważ cała akcja wzięła się od tego, że aku się rozładował i szukałem przyczyny. Wymieniłem regulator napięcia, bo jest scalony ze szczotkami, i to nie rozwiązało problemu. W końcu wypiąłem ten malutki kabelek i alternator...
Uszkodzony regulator napięcia który zespolony jest ze szczotkami alternatora.
Zwykle jak skończyły się szczotki, to czas na gruntowną naprawę alternatora - wymiana łożysk i pierścieni ślizgowych. Wymienić szczotki bez wyjmowania - altka - przy zwinnych palcach i spokojnych nerwach - owszem, możliwe.
Szczotki trzeba było wymienić w alternatorze
witam prawdopodobnie masz wytarte ślizgi na wirniku jest to element wymienny przy odrobinie wprawy sam to naprawisz ,przy tej operacji niezapomnij wymienić szczotek lub całego regulatora
Tak jak stary a trzecie wejście regulatora to pewnie było D- lub 31 czyli masa (do żelaza). Ten masę dostaje przez śrubę mocującą. 67 regulatora do 67 lub DF alternatora (szczotka); 15 regulatora do D+ lub nieoznakowanego (wyjście) w alternatorze ORAZ do przewodu od lampki kontrolnej. Zakładam, że jest tam dedykowany do C385 alternator A124F.
Dziękuje za pomoc :D Dodano po 5 Szczotki wymienione. Alternator zamontowany i autko jeździ. Dziękuję tym wszystkim, którzy chcieli pomóc i zamykam temat.
Trzech różnych fachowców od Bmw się poddało Kolego mercedes nie ośmieszaj się. W alternatorze zostały wymienione łożyska , mostek z diodami , ślizg , regulator napięcia razem ze szczotkami To tylko stojan , obudowa i część wirnika nie została wymieniona? Nie wierzę . Szybciej, taniej , łatwiej wymienić cały alternator.
A więc mam maluszka 98r elx, kupiłem go 3 tygodnie temu po 2 tygodniach zapaliła się kontrolka ładowania i pali się do dziś. Wymieniłem szczotki w alternatorze,kupiłem akumulator, sprawdziłem połączenia i kabelki wszystko przeczyściłem i spryskałem WD 40. Mierzyłem napięcie na klemach nie przekracza 12,50V. Dziś mam zamiar zabrać się za wymiane regulatora...
Przewody sprawdzałem. W alternatorze wymieniony regulator napięcia, szczotkotrzymacz ze szczotkami.
Witam.W używanym alternatorze zawsze należy sprawdzić stan szczotek i łożysk tocznych,a najlepiej wymienić przynajmniej łożyska.
Uszkodzenie regulatora napięcia lub zjechane szczotki w zintegrowanym regulatorze napięcia.Regulator napięcia wraz ze szczotkami stanowi całość.Ten zespół można wymienić bez odkręcania alternatora gdyż jest zamontowany z tyłu w obudowie alternatora na dwóch śrubach.Gdy wymiana regulatora nie odniesie skutku,trzeba będzie jednak wykręcić alternator i...
Witam, możesz założyć jeśli wymiary zapasują, ale ważniejsze od tego jest jego prąd ładowania jaki alternator może wytworzyć. W Twoim przypadku jak się nie mylę to 180A. Ps. A co się stało z alternatorem, że chcesz go wymienić, może wystarczy go zregenerować- wymienić szczotki, łożyska czy diody?
Wymień regulator napięcia, dodatkowo jeśli chcesz możesz zrobić przegląd alternatora szczotek łożysk raczej zalecam to bo będziesz miał wszystko sprawdzone od razu co do zawieszania szczotek jak się zawiesza to nie będzie wcale ładował bo się nie wzbudzi.
Jednak w alternatorze trzeba wymienić szczotki . Po włączeniu szyby przedniej ,świateł i climatronika (bez włączonej klimatyzacji) spada poniżej 12 V nawet na wysokich obrotach . Akumulator zmierzony do 15 V i wszystko dobrze trzyma ,pojemność też jest duża . Dzięki za wszystkie odpowiedzi
W golfie 2 regulator jest razem ze szczotkami także ElectroTom ojciec 10 pisze że szczotki wymienił to ta wersja odpada.Stawiam na diody prostownicze.Proponuje jeszcze sprawdzić ładowanie od razu za alternatorem tam gdzie przewody są skręcone przy rozruszniku .Bywa czasem że ładowanie dochodzi do rozrusznika i tam ginie mogą być za oksydowane przewody...
Zawsze szczotki można wymienić.
Dałem alternator do sprawdzenia, ale okazało się, że wszystko w porządku, tylko ten regulator wymieniony, bo były zużyte szczotki. Przesyłam zdj alternatora. https://obrazki.elektroda.pl/3054714500_...
Witam. A na jakich obrotach sprawdzaleś , bo powino sie sprawdzac ta miedzy 2000- 3000 obr./min. to so normalne warunki pracy silnika. To ze pokazuje Ci 12,5 V na wolnych obrotach to jest okej, w niektorych polonezach na wolnych obrotacxh jest tak slabe ładowanie ze czasami lampy migaja. Jeśli na wyzszych obrotach bedzie nadal 12,5 V to proponuje przeczyscic...
Zamontowałem alternator z bliżej nieokreślonego auta, sprzedawca twierdził że z Citroen C5 2.2 HDi. Przed montażem wymieniłem łożyska, komutator i szczotki. Alternator działa bez zarzutu. Jako ciekawostkę podam, że da się wyjąć alternator "do góry", trzeba tylko odkręcić górny przewód od pompy wspomagania i odsunąć do na bok. Taki sposób wyjmowania...
Wiesz co zrób, kup jakiś używany alternator Boscha ze zintegrowanym regulatorem napięcia, (zapobiegawczo możesz wymienić łożyska i szczotki) Taki alternator podłącza się trzeba kablami - masowy, plus do akumulatora (prądowy) i plus po kluczyku przez stacyjkę i kontrolkę ładowania do regulatora. W ten sposób pozbędziesz się obecnych i przyszłych problemów...
Dobra sprawa się wyjaśniła był to alternator, a dokładnie jakiś kolektor w alternatorze (nie wiem dokładnie co to jest) dodatkowo jeszcze wymienili szczotki i łożyska.
napięcie mierzone na alternatorze, nowy regulator boscha wsadzony, szczotki, komutator, łożyska wszystko na nowe wymienione. na starym alternatorze też tak było tylko napięcie ładowania zamiast 14,4V było 13,8 (bez obciążenia)
Witam. Oj z tą kontrolką to i ja się męczyłem. Wymieniłem alternator, szczotki, regulator napięcia (co prawda alternator miał spory luz na łożysku w obudowie i należało go wymienić). U mnie kontrolka od ładowania zapalała sie od czasu do czasu co na pierwszy rzut oka wiązało sie niby z prędkością silnika ( ładowaniem alternatora) przy większych prędkościach....
Witam. Mam Renault Clio 1.9D 99 rok, pewien czas temu wymieniłem alternator gdyż wytarł się w nim pierścień ślizgowy. Pomyślałem, że od starości czy coś... tak jak mój mechanik. Zamontowałem drugi używany z dobrym pierścieniem i szczotkami. Po pewnym czasie przestał ładować i co się okazało zawiesiły się szczotki gdyż zaczęło się to samo... I teraz...
Żarówka sprawna, chodź nie rozumiem czy jakby się spaliła to nie byłoby ładowania, ale jest sprawdzona. Dziś wymontowałem alternator wymieniłem szczotki z regulatorem napięcia, ale dalej jest ten sam efekt, zaważyłem, że rano gdy samochód był zimny i zabrałem się do demontażu alternatora on był ciepły, tak jakby miał zwarcie w sobie i pobierał prąd.
miałem ten sam problem gwizdało w radyjku i gwizdało na filtry i kondensatorki wydałem kupę szmalu i pewien srary krótkofalowiec powiedział "wymień szczotki i łozyska na alternatorze a potem pogadamy" . nie gadaliśmy ale nie wiem co to pisk w radyjku
Witam mam alternator prawdopodobnie od Opla corsy A i chciałbym podłączyć go do łady nivy z 94 roku tylko tu pojawia sie problem ponieważ ładowanie nie przekracza 12,30v przy akumulatorze dodam że na zacisku alternatora jest podobnie no i oczywiście regulator wraz ze szczotkami został wymieniony... ktoś może podpowiedzieć jakieś rozwiązanie żeby alternator...
Zakłócenia wchodzą od strony anteny i żedne filtry tego nie wyeliminują . Może czas wymienić szczotki i ślizgi miedziane w alternatorze. Powinno trochę pomóc. Pozdrawiam.
szczotka alternator alternator szczotka wymieni szczotka silnik
zmniejszyć moment obrotowy monter elektronik wspomaganie usterki
moduł komfort termet ogranicznik przepięć
Wymiana wkładki w akumulatorze Aku EP1020819: krok po kroku Nieregularne działanie prawego tylnego światła Audi Q7