Możesz się nie martwić, Twoje autko ma chłodnicę oleju (wymiennik ciepła).
Kolego najpierw sprawdź dokładnie czy po kilku dniach postoju masz taki sam poziom płynu? .Jeżeli masz ubytki dolej uszczelniacza do układów chłodzenia Na dole w obudowie chłodnicy jest termo włącznik zewrzyj przewody i sprawdź czy wentylatory się włączają , jeżeli tak to dopiero kupuj czujnik. W tym modelu typowe objawy uszkodzenia wymiennika ciepła...
Ten model ma chłodnicę (wymiennik ciepła) oleju. Mam od lat takie auto i żadnych problemów z panewkami nie doświadczyłem, a przebieg ponad 400tys. A poza tym na forum poświęconym voyagerom nie ma przypadków obróconych panewek - akurat "dół" tych silników jest solidny. Ten "mechanik" z telefonu opowiada po prostu pierdoły. Olej zawsze daję markowy syntetyk...
Inna miska olejowa, co za tym idzie smok pompy. łapy silnika, zupełnie inne i przykręcone do bloku w innych miejscach. Korpus wraz z chłodnicą (wymiennikiem ciepła) filtra oleju. kolektory ssący i wydechowy wraz z turbo Takie na pierwszy rzut oka są różnice
Masz i głowy nie zawracaj: :D http://www.pg.gda.pl/chem/Katedry/Kaimch...
to( jedynie jak jest) to wymiennik ciepła na filtrze. Silnik PM nie ma wymiennika ciepła przy filtrze oleju.
Crylomag to były magnetyzery, nie pasują tylko 4 króćce. Może jakas wersja z wymiennikiem ciepła z oleju? Moze o tym swiadczyc temperatura 423K co odpowiada ca. 150C
Czasami przyczyną jest zatkany przewód który wchodzi do górnej części zbiorniczka z płynem.Gęsta maź sugeruje na wytrącenie się gliceryny z płynu jest to efekt przegrzania powyżej 130 C Proponuje wylać to wszystko ,kupić uszczelniacz do układów chłodzenia oczyści i uszczelni.Jeżeli to nie pomoże to przyczyna może być w uszkodzonym wymienniku ciepła...
Jedno i drugie. Zaczynasz o najtańszego czyli wymiennika ciepła.
Napisałem że chlodnica oleju(wymiennik ciepła) ,dziwi mnie trochę że najpierw ubywał płyn ,a potem dopiero pokazało trochę oleju.Ciekawa czy to orzypadkiem nie są tuleje cylindrowe lub jakąś zaślepka w bloku .
Czy jest wymiennik ciepła oleju-płynu chłodzącego nie wiem nawet nie wiem co to jest. ciśnienie smarowania nie mam pojęcia czy jest dobre czy nie. Chciałem sprawdzić i termostat i temperaturę oleju i dźwięk silnika na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku. Nie pisałem o tym ale jakieś 2-3 tygodnie temu zagotowała się w nim woda ale może i miała prawo...
Cze Głowica sprawdzona na szczelność!!! chłodnicą oleju jest wymiennik ciepła za filtrem oleju jak pisałem wcześniej. pz.
Witam, problem rozwiązany piszę bo może komuś się ta informacja przyda, powodem wycieku oleju były uszczelniacze pod wymiennikiem ciepła pod kolektorami ssącymi.
Pamiętaj, że ten olej również w końcu się nagrzeje. Dobrze by było pomyśleć o jakimś wymienniku ciepła.
Olej w wodzie to albo wymiennik ciepła (chłodnica oleju) albo rozbieranie silnika pewnie głowica uważaj bo te silniki to porażka blokady kosztują 1500 zł
dzięki za odzew... po przeczytaniu ponad 60 stron tematu troche zaczeło sie juz mieszac w mojej główce więc ide na łatwizne ...:) i prosze o konkretne wsparcie oczywiście nie za free !!! Tak sie zacząłem zastanawiac nad podgrzewaniem oleju czy nie można by zastosować do tego podgrzewacza wodnego tzn wykorzystując wodę którą ogrzewa kocią, mogło by to...
Samochód bez turbo, nie posiada chłodnicy oleju, chociaż posiada dodatkowy wymiennik ciepła zamontowany w podstawie filtra oleju....
Przyczyn może być kilka ,odpada uszczelka pod głowicą w silnikach wysoko prężnych jeszcze doładowanych przy małej nieszczelności rozrywa ją natychmiast więc płyn gotuje się.Sprawdź na pracującym silniku czy do zbiorniczka wyrównawczego cienką rurką wpływa płyn ,lubi się zatkać gdy płyn jest przegrzewany wytrąca się gliceryna jeżeli przewód jest Ok a...
Koparka ma chłodnice oleju a właściwie wymiennik ciepła inkorporowany w chlodnice.Olej pompowany jest ze skrzyni do chlodnicy i do niej wraca. Ponieważ masz problemy i z temperaturą silnika i z temp. skrzyni podejrzana jest chłodnica (jej przelot powietrza) ,wentylator(sprzęgło wiskozowe).Sama skrzynia raczej oleju nie przegrzewa.Ma tylko dwa sprzegla(przód...
Płukanie sprężarki ze starego oleju. Wymiana kapilary na odpowiednią do nowego czynnika. Przelutowanie obiegu niskiego ciśnienia na załączony skraplacz aby był parownikiem. Dolożenie filtra. Zalanie sprężarki nowym olejem. Dołożenie wymiennika jako skraplacza.
Nie za wcześnie na wnioski? :-) Wymiennik ciepła czy chłodnica? Potem każdy czytający przy podobnej usterce wymieni w aucie chłodnicę (jak ją ma), a nie wymiennik.
Olej w zbiorniczku wyrównawczym może świadczyć o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą lub wymiennika ciepła olej -płyn przy filtrze oleju.
Moim zdaniem te wszystkie rzeczy są dograne. Były sprawdzane nie tylko przez mechanika, ale też przez gości co się zajmują wałkami, wałami korb., z tego żyją. Po remoncie było w miarę ok, czyli na zimnym 1,9 MPa. Po użytkowaniu przez około 10 dni z dnia na dzień ciśnienie spadło na 1 MPa. Po kolei, cały czas kontrolował manometr. Wieczorem po zjeździe...
Jest tak chłodnica oleju skrzyni albo wymiennik ciepła olej/woda? Jak tak, to wymieniłeś go po poprzedniej usterce? Węże doprowadzające do niej olej gruntownie wypłukane?
Passat 1.6TDI 92[/b] rok mam pytanie do czego służy wymiennik ciepła olej-ciecz chłodząca czy jest możliwe przedostawanie się oleju do cieczy przez ten wymiennik:?:
Chodzi mi o to, żeby się upewnić przed zdjęciem głowicy, że to uszczelka, bądź głowica i bez powodu jej nie ściągać. Podsumowując. Należy najpierw sprawdzić chłodniczkę jak rozumiem. Tylko nie do końca wiem jak się za to zabrać, co to jest wymiennik. Ta chłodniczka to wymiennik ciepła miedzy olejem a płynem chłodzącym,przygotuj sobie dwie opaski i...
Passat 1.6TDI 92[/b] rok mam pytanie do czego służy wymiennik ciepła olej-ciecz chłodząca czy jest możliwe przedostawanie się oleju do cieczy przez ten wymiennik:?:[/b]
Witam. Czy chodzi Ci o coś takiego: [url=http://www.allegro.pl/item793229814... ciepła + palnik do kabiny lakierniczej
Na mrozie gdy odpalam auto mam wyciek oleju spod wymiennika ciepła w Passacie bezyna GT 2L 1991r 16V. Jest to wyciek chwilowy. Czy wie ktoś jaka jest przyczyna, czy to może filtr oleju???
Olej ma wyższe ciśnienie od płynu chłodniczego więc zawsze dostaje się olej do płynu jeżeli masz nieszczelny wymiennik ciepła. Jedyne miejsce gdzie płyn może się dostawać do oleju do głowica, uszczelka i blok. W miejscach gdzie płyn chłodniczy przebiega obok kanałów powrotnych oleju w których nie ma ciśnienia.
Więc sprawa wygląda tak, jestem świeżo po temacie przekładki. Silniki są te same różnica jest tylko w kolektorze ssacym mercedes ma inny, reszta jest taka sama. To samo tyczy się skrzyni automatycznej,jedyna różnica jest taka że VW ma na skrzyni przykręcony wymiennik ciepła a w Vito zamiast niego są przykręcone węże do chłodnicy oleju
Na moje ; sprężarka dyga gorący czynnik do wymiennika Razem z olejem. chyba się rozpręża ro bi zimne idzie przez te ,,wiadro'', Nic sie nie rozpręża, tylko czynnik jest chłodny bo oddał ciepło w wymienniku, razem z nim wykrapla się też olej. idzie przez te ,,wiadro'', Olej cięższy osiada na dnie. tzr do chłodni Tu się dopiero rozpręża. wraca z chłodni...
Definitywnie intarder ma winę .A raczej jego wymiennik ciepła .
Sposobów na podłączenie ogrzewania reduktora jest kilka, można to zrobić równolegle w obieg nagrzewnicy, można podłączyć szeregowo w powrót z nagrzewnicy (upewniając się przy tym czy nie ma w tym obiegu zaworu), podłączyć można się także w podgrzewanie kolektora, przepustnicy, czy też wymiennik ciepła (chłodnica oleju), ten ostatni sposób szczególnie...
ja przy mojej pierwszej prubie tez miłem takie duze palenisko i 7 cm oleju przez caly czas. paliło sie super dopiero po rozgrzaniu. ale gdy wstawiłem w wymiennik ciepła.>> a była to stara butla od gazu65l<< to po rozgrzaniu okazało sie ze powiezchnia oleju ktura sie paliła była za duza i strasznie czarny dym. przy tym układzie to jedynie...
Zalałem olej - 250ml (zalewałem zaworem serwisowym poprzez ręczne załączenie sprężarki (stycznikiem). kompresor bardzo szybko zassał sobie te 250ml. To pierwszy z wielu błędów jakie popełniłeś. Podejrzewam, że zajmujesz/zajmowałeś się klimatyzacją samochodową, więc stąd wynika ta nieuzasadniona chęć do dolewania oleju. Podejrzewam, że podwoiłeś jego...
Wiem że pierwsze podejrzenie to upg Niekoniecznie, pod filtrem oleju jest wymiennik ciepła i też może wymieszać olej z płynem.
Po wyczyszczeniu dokładnym chłodnicy i nagrzewnicy(z nagrzewnicy trzeba przewody odpinać inaczej zostaje około 0.5L). Użyłem preparatu Liqui Moly 2699, zlało się kako, zlewałem gorący płyn z korka spustowego chłodnicy, oraz dolnego węża wymiennika ciepła oleju (najniższy punkt obok korka chłodnicy), spuszczanie po termostacie myślę że podobne skutki...
Dokładnie, chłodnica jest na powrocie, paliwo, które przejdzie przez pompę tandemową, pompowtryski, następnie całą głowicę ma temperaturę oleju. Inne rozwiązanie jest w A6 2,5TDI Allroad, tam do chłodzenia ropy jest wymiennik ciepła, elektryczna pompka obiegu cieczy i mała chłodniczka pod prawą lampą. W cherooke 2,5 CRD chłodnica paliwa jest tuż przed...
Dla oleju mineralnego 120 to max,chłodnice silnika jak i śruby 100% czyste, drugi kompresor który ma wymiennik w najgorsze upały 115 stopni to max, wentylator łożyska ma ok, coś innego może mu dolegać ? Ps.Jak się nazywają fachowo te zaworki i na ile trzeba przestawić pompę oleju?
A co miałoby się z nimi dziać? Układ zamknięty i już tam zostaje. "Uszczelniacze" to bardzo toksyczne (dla kieszenie właściciela i dla układu) substancje, stosowane przez leniuszków i wygodnisiów. Problemy jakie powodują, zależą np. od rodzaju kompresora. Zatykając całkowicie separator oleju, zalepiają filtr osuszacz, zawór rozprężny, oblepiają parownik...
Wyciągnąłem wymiennik i zalałem go płynem i pod cienienie z nim. Niby szczelny. A teraz kolejny problem czym czyścicie chłodnice bo nie chce puścić po tym oleju? I jeszcze takie pytanko czy można ominąć wymiennik w celu sprawdzenia czy nie puści oleju z rurek. Obieg wody połączę a rurki wymiennika ciepła wolno zostawię na jakiś czas.
Nie wiem dlaczego z uporem maniaka próbujesz zamrozić kolejny wymiennik. Po co ci -12 C? Woda z ziemi ma temperaturę powiedzmy +10C Wystarczy ją ochłodzić do powiedzmy +4 może +2 ale po co niżej? Im niższa temperatura parownika tym niższa sprawność twojej pompy ciepła. Musisz dać jej więcej wody, daj większy wymiennik. Druga rzecz, temperatura czynnika...
jeśli płyn chłodniczy pomieszał się o olejem skrzyni to wskazuje na uszkodzoną chłodnicę. wymiennik ciepła do sprawdzenia
Przy tych 100 °C z termostatem, nagrzewnica grzeje gorącym powietrzem? Jeśli nie, to zapewne problem jest w tym, że pompa cieczy chłodzącej nie pracuje. Poza tym, pomiędzy obudową termostatu a pompą cieczy jest wąż gumowy małego obiegu. Przepływ jest potrzebny aby element woskowy termostatu był obmywany cieczą o aktualnej temperaturze, termostat działał...
Pierwsze oczywiste rozwiązanie to UPG, ale jeszcze jest kilka tańszych lub droższych w naprawie. Część silników szczególnie diesli ma "chłodnicę" oleju w postaci wymiennika ciepła z układem chłodzenia, z reguły montowane jako podstawka pod filtrem oleju, czasami potrafią tak skorodować że mieszają olej z chłodziwem. Jeżeli silnik jest z turbosprężarką,...
Witam szanownych grupowiczów. TO mój pierwszy post wiec jestem totalnym laikiem w tym temacie wiec wybaczcie oczywiste dla was błędy. Po przeczytaniu listów w tym temacie i przejrzeniu allegro wykombinowałem sobie tak i tutaj prośba o weryfikacje (oby jak najostrzej) wykombinowałem tak Jako ze mam samochód z silnikiem tdci (ford) to chce miec pewnosc...
Może masz problem z chłodnicą oleju i lub zaworem sterującym przepływem cieczy. Zasilanie elektrozaworu sterującego wydajnością wymiennika ciepła jest na pinie 2 w złączu skrzyni. http://obrazki.elektroda.pl/4089185800_1... Może też być problem z obiegiem jeśli zakładałeś/naprawiałeś być może instalacje LPG, był w tym wątku chyba opisywany...
On-Off ma jednostajną pracę i można się do dźwięku co wydaje przyzwyczaić . Widziałem układy 2 sprężarek, obudowy z dołu mają wyprowadzenia i połączone są, by poziomy oleju wyrównać . Może 2 zawory rozprężne do jednego wymiennika równolegle zabudować i kartery sprężarek połączyć by olej wyrównać ?
Panowie, Mam pytanie do bardziej doświadczonych w temacie: Chciałbym wykorzystać silnik z ciężarówki serii 4 np R6 420km lub V8 460 lub 480km z układem wtryskowym PDE jako silnik stacjonarny. Czy ktoś z Was robił już taki manewr?? Konkretnie chodzi mi o dwie kwestie: - pierwsza to chłodzenie oleju: czy fabryczny wymiennik ciepła stosowany w tych silnikach...
He za bardzo w tym silniku nie ma się tam skąd wziąć olej. Chyba że miał jakiś wymiennik ciepła woda-olej. Wyczyścić i obserwuj co się dzieje.
Na pewno jeden przekaźnik (w przekaźniku podwójnym) jest sterowany z komputera. Na pinie 14 przekaźnika ma być stałe napięcie +12V. Na pin 7 jest podawana masa przez sterownik silnika z E4. Na pinie 2-3 (są zmostkowane) ma się pojawić +12V na zapłonie. Na pinie 10 ma być masa. Masa brana jest z bloku silnika, skręcona gdzieś na wysokości wymiennika...
Tak występuje tzw.wymiennik ciepła chłodnica oleju w bloku silnika w płaszczu wodnym tu jak wygląda ;http://allegro.pl/man-tga-chlodnica-ole...
Tak, może to być pęknięty wymiennik ciepła. Wpisz pojemność swojego silnika i znajdziesz. W gorszym wypadku jest do wymiany uszczelka pod głowicą
Mówiąc prosto. Entalpia-energia zgromadzona w powietrzu, zależy od temperatury oraz od wilgotności bezwzględnej. Przy wilgotności 60% przy 25 stopniach jest 5x więcej wody w powietrzu niż przy wilgotności 60% w 0 stopniach. Wilgotność nie może wyjść ponad 100%, więc przy schładzaniu o te 25stopni oprócz tego, że schładzamy powietrze, skraplamy również...
To prawda, ale ja nie wybierałem zbytnio, jak by los sam mi go podesłał. Kolega zatarł silnik - kupiłem tanio. Zrobiłem co trzeba, pozostał mi mankament o którym napisałem wcześniej. Przynajmniej silnik miałem pewny i jeżdżący po 220 tyś. km, a zamierzałem kupić na allegro jakiś z demontażu w nieznanym stanie. Do tego mam chłodnicę oleju, co w moim...
Kolego w niektórych modelach jest chłodnica oleju pod filtrem oleju , jak auto było przegrzane to być może poszła uszczelka lub sama chłodnica (wymiennik ciepła ). Jednak wtedy byś zauważył olej w płynie.
ni Dlaczego wybuchła tylko strona wysokiego ciśnienia? Sprężarka PSH19 ma zawór zwrotny w głowicy. Ma również na korpusie zawór serwisowy po stronie niskiego ciśnienia, ale jest z tyłu. Zawór serwisowy fabryczny do napełniania i spuszczania czynnika jest po stronie wysokiego ciśnienia, żeby (zgodnie ze sztuką) zalewać czynnik do zbiornika cieczy i...
Jeśli Scania ma retarder to proponuje sprawdzć wymiennik ciepła retardera. w mojej Scani olej do wody dostawał sie przez oringi w chłodnicy oleju.
UPG= uszczelka pod głowicą skoro rozbierałeś starą skrzynię to było się przyjrzeć jak wygląda w niej układ chłodzenia... swoją drogą nie spotkałem się nigdy z takim rozwiązaniem żeby był płaszcz wodny w skrzyni... w 90% skrzyń ATF z powrotu skrzyni płynie wężykami do rurki w środku chłodnicy wody, a z 10% skrzyń ma wymiennik ciepła na skrzyni taki jak...
Do Xangel Czy po jakimś czasie przestrzenie między blaszkami w chłodnicy nie są "pozabijane" sadzami ze spalonego drewna? Pytam, bo ja podgrzewam basen ( intex 6300L) piecem na olej przepracowany gdzie wykorzystałem wymiennik ciepła od piecyka gazowego ( stary Termet ) i po 6 godzinach nieprzerwanego grzania mimo dobrze wyregulowanego palnika ( zero...
Ok dziękuje :D a ile trzeba przejechać żeby przełączyć ??? a jak z tym wymiennikiem ciepła i temperaturą nie będzie zbyt wysoka?? A słyszałem ostatnio że jazda na takim oleju jest nielegalna z powodu braku akcyzy :D
Co do chłodzenia: a może by zalać tą komorę powietrzną olejem? Na pewno będzie to lepszy wymiennik ciepła. Z własnych doświadczeń nad torturowaniem silników komutatorowych wiem, że odpowiednio dociskane szczotki nie pozwalają na dostanie się warstwy oleju pomiędzy nie a komutator. No tak, ale z drugiej strony większy opór wirnika i tej turbinki. I chyba...
Witam prawdopodobnie uszkodzona jest chłodniczka oleju i dostaje się płyn do oleju. Poza serwisem gdzie jest możliwość zakupu kompletu uszczelek łączących korpus filtra z wymiennikiem ciepła ? Serwis chce mi cała cześć sprzedać ..
Pracowałem w kogeneracji przy silnikach Jenbacher Gas Engine na metan i biogaz i już wam mówię, że bez dopłat unijnych to jest nieopłacalne nawet przy dobrze sprawnych silnikach i instalacjach przemysłowych. Co prawda, przy silnikach na metan, sprawność sięgała do nawet 50%, czyli o połowie stosunku energii elektrycznej do energii cieplnej. Nas i tak...
To rozumiem, że potrzebuję mieć transformator 12 V o dużej mocy plus mostek prostowniczy. Dodano po 4 Zamiana tego na inny raczej nie wchodzi w grę, ponieważ musiałbym za dużo przerabiać. Szybko to wyjaśnię, mam przerobiony piec na olej przepracowany i wiatrak z nawiewu potrzebuję do rozpalania tego oleju, a ten drugi wiatrak mam zamontowany na chłodnicy,...
Znów ci się mieszają te czujniki. TCJ - gaz skroplony, ew dochłodzenie, cienka rura cieczowa, wyjście ze skraplacza. TC - właściwie samo skraplanie, temperatura rury z przemianą fazową. To ok 1-2K więcej niż temperatura wody na wyjściu. Ale nie może to być rura tłoczna, bo tam często ponad 55C i będzie aktywowane zabezpieczenie przed nadmiernie wysokim...
Niestety nie, nie i nie. Zmniejszenie gęstości oleju, a więc stosowanie 5W-30, 5W-20, 0W-20 i podobnych jest podyktowane dążeniem do zmniejszenia strat w silniku. A to, wraz z połączeniem z pompą z regulowanym wydatkiem (w niewielkim stopniu, gdzieś w granicach pojedynczych procentów, ale jednak) przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa. Wszystkie...
Na oleju spod frytek już niejeden jeździł. Najciekawszy przypadek jaki widziałem to był Passat B5 z dołożonym podgrzewaczem paliwa (wymiennikiem ciepła z płynem chłodzącym) oraz układem wtrysku "plaka" zaadaptowanym z Unimoga. Tylko że oryginalną, ręczną pompkę zastąpiono chińskim kompresorkiem do kół przypiętym na opaskach pod zderzakiem. A z paliw...
Tak. Ta rura palnikowa jest niezbędna. Bez niej nie ma odpowiedniego zmieszania paliwa z powietrzem. Palnik powinien być ustawiony w oparciu o analizę spalin. Przede wszystkim nie powinieneś przekraczać mocy wymiennika ciepła bo to grozi jego uszkodzeniem. Moc palnika wyliczasz z rozmiaru dyszy i ciśnienia oleju na tej dyszy. 985783
No fakt herezje, źle napisałem ..... Przewodność cieplna miedzi 401 W/(m*K) Przewodność cieplna nieruchomej wody wynosi 0,58 W/(mK) ...... Ale trzeba pamiętać, że woda jest tym medium, które chcemy nagrzać więc nie ważne jaką ona będzie miała przewodność cieplną bo on ma się grzać na styku z wymiennikiem (wężownicą) w bojlerze i dlatego nigdy alu-pex...
Jak sprawdziłeś tę głowicę, na gorącym silniku czy zimnym? Pomiar ciśnienia w układzie chłodzenia na zimnym i gorącym silniku. Tuleje raczej sprawdzisz po zdemontowaniu tylko miski, bez rozbierania góry silnika, i podaniu ciśnienia do układu chłodzenia. Przy wymienniku ciepła szedłby olej do wody, ciśnienie. Chyba, że Scania ma na spływie chłodzenie...
Witam. Posiadam koparkę z silnikiem Deutz BF4M1012E w której poszedł olej do płynu chłodniczego. Pierwsza myśl, wymiennik ciepła i uszczelnienia. Po wymianie, dalej ten sam problem, więc zrzuciliśmy głowicę. Głowica planowana, sprawdzana szczelność, uszczelka Reinz i dalej się miesza. Po 5 godzinach pracy, wciąga około 0.5l oleju do płynu. Silnik chodzi...
Witam ponownie. Dziękuję za podpowiedzi bo naprawdę dużo mi pomogły. Paru mechaników chciało mi wymienić uszczelkę pod głowicą i to biegiem. Nie dziwie się bo taki jest objaw pokazania się oleju w układzie chłodzenia. Okazało się że jest to wina uszczelek w chłodnicy oleju montowanej do bloku silnika. To wymiennik ciepła cały zalany płynem chłodniczym......
Sam stwierdził że dziwiło go to że niezależnie czy to silnik mały czy duży, osobowy czy większy, wtrysk czy gaźnik, olej syntetyk czy minerał efekt o dziwo zawsze niezmiennie ten sam. Bujda. O ile jestem w stanie uwierzyć w wersję z gaźnikiem to przy instalacji wtryskowej sterownik wykryje zwiększone obroty i po małej chwilce zmniejszy dawkę paliwa...
Panowie pomocy !!! Mam ciągły problem ze swoim sprinterem 2.2 cdi... OM651. Temat stary jak węgiel, ale ponieważ walczę ostatnio z takim przypadkiem, to mam swoje 3 grosze do dodania. Główną przyczyną zacierania się silników 2.2 cdi po 2011 roku to wadliwy układ smarowania silnika i dość wysoka temperatura pracy (powyżej 95'C). Na wstępnie należy wspomnieć,...
Witam. Potrzebuję dobrać wymienniki ciepła w agregacie kogeneracyjnym 100kW. Ciepło chcę odebrać ze spalin, płaszcza wodnego oraz z oleju silnikowego. Ma ktoś może pomysł jak to ugryźć? Za pomoc z góry dziękuje.
Udało się mi zrobić sprężarkę z silnika 126p. Do testów podłączone miałem rury stalowe w ocynku. Wtedy na mosiężnym kolanku blisko głowicy temperatura maksymalna po jakiejś 1 minucie pompowania wynosiła 152°C. Mojej sprężarki chciałbym okazyjnie używać do piaskowania małym pistoletem. Gdyby piaskować bez przerwy, sprężarka zatrzymała by się raz na jakiś...
Wymiennik ciepła, pęknięcie wew. Pomiń go w układzie chłodzenia na czas próby, jak zacznie się wydobywać olej to masz przyczynę.
Też mi w suszarce sprężarka 39E073B straciła parametry - ledwo 5 bar dobija . Przyczyną gówniane materiały i wyciek czynnika gdzieś w wymienniku. 3 miesiące po końcu gwaracji!!! Nawet tłuste plamy po oleju ze sprężarki na wodzie pod wymiennikami były. Myślałem o przeróbce na czynnik 600a izobutan, ale coś właściwego agregatu na 600a i o mocy 500W nie...
Moim zdaniem nie trzeba zakładać żadnych "wymienników" ciepła bo szkło samo odprowadzi ciepło przez ścianki. Radexxx katody można dać do oleju i dalej będą świecić. A uszczelnić wszystko będzie najlepiej sylikonem. np takim http://obrazki.elektroda.net/17_12425601...
Według hydraulika, lepiej żebym zrobił ogrzewanie grzejnikowe w całym domu bo przy podłogówce wyjdzie mi bardzo droga eksploatacja (zużycie oleju). Zdecydowanie uprości mu to pracę. Ewentualnie jeszcze może trochę obniży koszty instalacji. Do zużycia oleju to się ma nijak. Owszem instalacja dłużej będzie się nagrzewać ale później dłużej będzie oddawać...
Tak 1.0 mam moc 50 kW ale przy 6000 RPM. Przy 3000 RPM ma 30 kW jak z tego odejmiesz jeszcze na punk maxymalnej sprawności to wychodzi 15-20 kW. Stare oplowskie 1.2 ma to do siebie że jest tanie w zakupie ,łatwe w remoncie i serwisowaniu części też tanie. A przy zasileniu gazem i długich interwałach pracy (zalecana praca z buforem ciepła) można by wymiany...
Standardowo w wymiennikach ciepła , zasobnikach czy nawet bojlerach na gaz zgodnie z normą instalowana jest grzałka - przeważnie 2KW. Jak nie ma węgla, gazu, oleju, ekogroszku itp. użytkownik może się dogrzać przez włączenie grzałki do 230V. I tą właśnie grzałkę bez dodatkowych instalacji czy wymiany na inne grzałki można podłączyć do inwertera ELNIX....
Nie wiem o jakich grzałkach na wymienniku piszecie przy pompie ciepła powietrze-powietrze, powietrze woda. Nigdy chyba nie widzie Np. podgrzew tacy ociekowej lub podgrzew oleju sprężarki. Faktem jest że ich nie widziałem, bo od dawna nie rozcinałem sprężarek.
http://obrazki.elektroda.pl/5537960300_1... Witam. Jakiś czas temu, wynająłem małe mieszkanie. Miało jeden zasadniczy problem-ogrzewanie. Nie wchodziły w grę ogrzewacze elektryczne, ani gazowe. Po wielu poszukiwaniach, znalazłem na eBay webasto. Pochodzi z samochodu Rover 75 i jest zasilane olejem napędowym. Z webastem współpracuje...
No to węgiel, ekogroszek lub pellet. Dobrym pomysłem na poprawienie bilansu cieplnego budynku jest doprowadzenie powietrza do spalania przez gruntowy ( rurowy ) wymiennik ciepła. Niedrogie a zimą powietrze doprowadzone zawsze się podgrzeje. Inwestycyjnie tanio i na długie lata. Oraz latem schłodzone powietrze do wykorzystania.
Z systemem kogeneracji to dobry pomysł. Spaliny mogłyby przechodzić przez kanał owinięty wężownicą, pompa CO wymuszałaby obieg do kaloryferów(a). Podejżewam że dałoby się nagrzać nawet bojler (również w wymiennikiem ciepła wewnątrz) na prysznic/kąpiel. Takie agregaty najczęściej są chłodzone olejem, także z tym byłby kłopot, ale gdyby znaleźć taki który...
Witam, jak postępy? Udało się uzyskać sensowną temperaturę? Próbowałem z Propanem ale efekty były takie same jak u Pana po zastosowaniu sprężarki od R410A, Myślę, że propan jest za rzadki i zbyt przereklamowany. JEst duże parcie na niego bo przyjazny dla środowiska, bez F-gazów, tani bo 90 zł za 11 kg. Poniżej cytat : Przeprowadzona analiza pokazuje,...
(at)freebsd ad.1 Sama technologia zapewnia niezbędną bezawaryjność. Wystarczy popatrzeć na lodówki, które działają przez 20 i więcej lat - to ta sama technologia. Klimatyzatory też pracują przez 10 i więcej lat i pracują w okresie letnim przez ponad 10h non-stop. ad.2 Wymiennik ciepła trzeba czyścić bo drastycznie spada efektywność. Ja kupiłem model...
Nurtuje mnie inny pomysł, a mianowicie: Mam kocioł centralnego ogrzewania 30KW. Gdybym go zamienił na silnik spalinowy (na gaz ziemny)powiedzmy 20KW który by napędzał prądnicę 10 KW wówczas przy hermetyzacji układu można 99% ciepła skierować do grzejników i mieć jeszcze własny prąd elektryczny. Pytanie tylko gdzie znaleźć taki silnik Każdy silnik można...
To silnikowego wlej ;-), albo dorób wymiennik ciepła (chłodnice znaczy) wyjmij z jakiegoś poldka, tylko olej jest straaasznie gęsty więc opornie by płynął pompe oleju z c360 i chłodzenie jak marzenie :-) a tak poważnie to robie inaczej i prościej jak mi się grzeje. Wentylatory dałęm z molexów i przez włącznik na przodzie obudowy. Jak łapie temp. to...
Chłodzenie wodne muszę zrobić i nie ma od tego odwołania Skoro rozważasz chłodzenie cieczowe, to może lepiej spróbuj zatopić uzwojenia statora w oleju transformatorowym? Do tego chłodnica z wymiennika ciepła z nagrzewnicy samochodowej i powinno nieźle działać nawet w obiegu grawitacyjnym. Dodano po 20 Co najwyżej będę próbował niwelować hałas od tych...
Chłodnica spalin może puszczać dopiero po nagrzaniu silnika. Myślę, że najlepiej sprawdzić ją organoleptycznie, czyli wymontować. W niektórych autach da się zrobić bypas na próbę. zdajesz sobie sprawę co było by w oleju jak byś dolewał do niego pół litra G12 dziennie? Przepraszam, Ty miałeś na myśli chłodnice spalin. Ja wymiennik ciepła.
bo kolega (at)w3501yyyy robi to samodzielnie ... A co w tym trudnego? Kompresor też sam sobie zakładałem bo akurat wolne miałem i się chciałem pobawić. Ostatnio urwał mi się pasek od napędu pompy wody i alternatora, okazało się że 2 wiochy dalej w sklepie koleś miał od ręki, to też założyłem sam. I tak jest to rozwiązanie doraźne bo zamówiłem mocniejsze...
martwią mnie te pęknięcia pomiędzy gniazdami zaworowymi to normalne ,jest tak prawie w każdym diesel z vw ,sprawdz głowice na szczelność jak dobra można by przejrzeć uszczelniacze i gniazda zaworowe potem planowanie i składać ,oczywiście dynamometr i dokręcać według zaleceń producenta ,może być jeszcze wymiennik ciepła olej/ ciecz chłodząca czy chłodnica...
Sprawność wynika z budowy kotła, a nie z warunków atmosforycznych: po prostu tylko część ciepła powstającego podczas spalania zostaje przekazana do wody, a część ucieka ze spalinami do komina. Jeśli twój kocioł grzeje tak samo zużywając 1,9 litra oleju, jak przy 15kW prądu, to jego sprawność jest 75% i nigdy przy tej konstrukcji nie będzie większa....
W przeciwieństwie do silników parowych znanych z lokomotyw czy rewolucji przemysłowej XIXw obecnie raczej wystepuje obieg zamknięty a nie "puszczanie pary w gwizdek" - para po wyjściu z silnika (czy turbiny) trafia do skraplacza a woda jest ponownie pompowana do kotła (czy wymiennika ciepła). Taki cykl termodynamiczny jest opisany jako cykl/obieg Rankine'a:...
Temat śledzi 0 użytkowników Autor Wiadomość grabek Poziom 10 Dołączył: 15 Lut 2003 Posty: 51 punktów: 31.70 24 Wrz 2008 20:35 Re: Problem z silnikiem 2.0 TDCI 136KM Pomocy ----------------------------------------... Witam wszystkich Proszę o pomoc w rozwiązaniu wielkiego problemu. Z góry dziękuje za odpowiedzi. Kupiłem...
Niestety pompy ciepła w naszym kraju, mają złą opinię. Przyczyna jest stosunkowo prosta- cała masa urządzeń zamontowanych w sposób rażąco partacki. Głównie w czasach kiedy była to zupełna nowość. -Zbyt małe wymienniki gruntowe. -W przypadku pomp opartych o zasoby wody- zbyt mało wydajne studnie, często zbyt mała liczba studni zrzutowych. -Montaż pomp...
wymiennik ciepła oleju filtr oleju wymiennik ciepła pompa ciepła wymiennik ciepła immergas
wymiennik ciepła oleju programy symbian wymiana kostka stacyjki
symbole elektryczne wyświetlacz xperia5
Światła mijania nie działają w Peugeot 407 - przyczyny i rozwiązania Wzmacniacz UNITRA Fonica 9013 - przepalanie bezpieczników 2,5A