Odnośnie świec to wymieniłem wszystkie po czym pozamieniałęm miejscami swiece cewkii i wtryski. Włąsnie to sie dzieje tylko na zupełnie zimnym bo jak ma 20stopni to wszystko gra, Olej zalalem 10w40 ponieważ nie wiedzialem co bylo lane i z obawy wlalem 10w teraz boje sie zmienic na 5w jest napukane 9 tysiecy km na nim i zmiana ? mam kolejne 8 litrów...
Nie ma takiego sposobu. Pozostaje ocena koloru i podmiana. Równie dobrze zapłon może wypadać kolejno na wszystkich cylindrach, z winy układu zasilania paliwem, np. przytarty rozdzielacz.
Golf 6 1.4tsi cavd po zrobieniu softu z serii na 200 km po jakimś czasie zaczął wypadać zapłon na 2 cylindrze przy 6k rpm i wtedy odłącza cylinder świeci się epc i check. błędy wtedy były wielokrotne wypadanie zapłonu deaktywacja cylindra wypadanie zapłonu cyl2 podmieniłem świece cewki dalej to samo ostatnio zmieniłem wtryski dalej to samo teraz doszło...
Zapłon przestaje wypadać dopiero powyżej ok. 1500 obrotów, uszczelek nie zmieniałem, ale są ładne i miękkie, nie widać żadnych uszkodzeń
Nie wywala błędu p0170. Wywala błąd p0300 -01 i p0304-01. Cewka jest zespolona. Na ciepłym silniku jak zacznie wypadać zapłon to słychać na wydechu wypadanie zapłonu.
Mam spore doświadczenie z tym silnikiem i chętnie pomogę. Zużycie oleju wbrew pozorom nie jest największym problemem.
Tak, tylko jeśli samochód pracuje cały czas na 3 cylindrach to nie powinien się wtedy check oświecić? W większości przypadków powinien, w wozach z rozpoznawaniem pozycji wału i wałka. To też zależy od samego softu i tego co miał w głowie ten co go tam umieścił. Dlatego podłącz tester, bo to zgadywanki.
Witam Panowie! Na jednym z forów citroena był podobny temat i tam jeden z użytkowników oddał auto do elektronika z Krakowa. Zdobyłem namiary i pogadałem z tym warsztatem. Temat rozbija się o wałek pośredni (ktoś tu mówił o wałku wzniosu zaworów - mniemam, że to jest to samo). Mechanik powiedział, że posiada zrobioną przez niego mapę do tego silnika,...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Zapoznaj się z tematem.
Silnik z wysokim stopniem sprężania więc wymagający co do jakości iskry i paliwa. Świece jeśli np NGK to nie polecam tych "made in France". Możesz też potestować że zmianą stacji paliw.
Podobny przypadek w rodzinie wypadanie zapłonów, nierówna praca silnikiem telepie, padły jednocześnie dwie cewki zapłonowe, dostały przebicia.
Sterownik widzi chwilową zmianę prędkości obrotowej wału z czujnika położenia wału a dzięki czujnikowi położenia wałka wie na którym cylindrze.
Żadna wielka sprawa, albo zawór albo wypalona uszczelka pod głowicą, czapka w górę i wiadomo co dalej
Z tego co kojarzę to właśnie zapłon powinien wypadać na tych 2 kreskach na których wypada u ciebie (bo te 2 kreski wyznaczają najwcześniejszy i najpóźniejszy dopuszczalny zapłon). Bo właśnie tam gdzie ty zaznaczasz "prawdziwy zapłon" to tam powinno być GMP. A przypadkiem po prostu nie jest przestawiony czop wału? A być może ci po prostu ścięło klin...
Witam, borykam sie z samochodem marki Skoda Fabia 1, silnik 1.2 BMD Wypadanie zapłonu na zimnym silniku (jakies pierwsze 10min pracy silnika po odpaleniu), za kazdym razem 1 cylinder. Cewki zamieniane Wtryski zamieniane Świece zamieniane Kompresja po 10.5 bar Rozrzad na blokadach Ciśnienie paliwa 3.5 bar Czyszczenie i adaptacja przepustnicy Wykręciłem...
Ma sens. Dlatego podjedz na dobry warsztat i niech przeglądną wtrysku reduktor i ustawienia sterownika.
Od czego zatem zacząć? Najpierw świece wymienić i czekać co dalej, potem przewody WN i na końcu cewka WN? Jak już wymieniłeś dwie świece, to chyba oczywiste. Cewkę masz jedną i cztery przewody, czy dwie cewki i dwa przewody? Zmień resztę świec i pojeździj. Jak nie przyjedzie to przewody i cewki. Jak masz czym, to możesz wcześniej kompresję pomierzyć...
Witam, kilka miesięcy temu kupiłem "tani" wzmacniacz prosto z krainy za oceanem, nominalnie ma on 50W przód na L+P kanał oraz 100W na tył gdzie znajduje się własnoręcznie robiona tuba, gra i buczy na tyle, że sąsiedzi wiedzą kiedy wracam do domu, ale pobór prądu, spiąłem to do gniazda zapalniczki "na zapłonie" tak żebym przypadkiem nie zapomniał tego...
Hej, dziewczyna kupiła auto Polo 9n 1.4 16v 101km BBZ + LPG 2002r. Wtryskiwacze - Magic Jet na listwie Reduktor - Tomasetto Alaska AT09 Sterownik - KMY Diego 3 Auto było z gazem ale ledwo co chodził na nim. Wyszło że nie działał czujnik temp. w mapsensorze, który został wymieniony. Teraz auto działa ale jak jest jeszcze zimne to ma Check Engin. W kompie...
Czemu też wystąpiła taka usterka Na mój um, coś nie tak jest ze smarowaniem. Powierzchnie krzywek wałków rozrządu wyglądają jakby pracowały na sucho i jakby cały czas miały kontakt z popychaczami. Wg mnie wałek rozrządu też jest do wymiany, ale to też nie wszystko. Najprawdopodobniej do roboty będzie też trzeci wałek rozrządu, odpowiedzialny za stopień...
Wejdź w sterownik silnika i odczytaj błędy, będą z opisami.
Sprawdź cisnienie na cylindrze, mógł się wykręcić cylinderek od mechanizmu który steruje zaworami ssącymi przez co nie otwiera zaworów i jest brak kompresji, a za tym nie pracujący 2 cylinder
To co się dało, czyli podmiana, zamiana. Ok. A jak wygląda stopień sprężania, na cylindrach?
Moje pytanie brzmi ,1 cylinder jest po skrajnej lewej stronie Tak zawsze od strony rozrządu.
Nie ma co tu mówić o spadku mocy przez gaz, 1.8T bardzo lubi się z gazem i rzadko kiedy gaz powoduje problemy, a tym bardziej takie jak wycieranie się gładzi cylindra, szczególnie jak dbamy o kwestię oleju. Mój egzemplarz tydzień temu przekroczył 300 kkm przebiegu, a gaz ma prawie od połowy swojego życia. Wycieranie się silnika od gazu to proces długotrwały...
Pokaż zdjęcie tej świecy i podaj kody błędu jaki komputer pokazuje. Spotkałem się parę razy z wytopioną świecą przez usterkę cewki. Porównaj iskrę między świecami na zewnątrz. Owiń jakimś kablem by miały masę, wsadź w cewki i kręć. Najlepiej to robić w 2 osoby. Ale równie dobrze mogła się też wytopić od pracy na bardzo ubogiej mieszance, a wtedy winny...
Oglądałem twój film, porównywałem u siebie i częstotliwość tych "uskoków" jest podobna a "wahnięcia" wskazówki trochę mniejsze (ledwie zauważalne), na słuch nie ma szans tego wychwycić, żadnych drgań silnika. Myślę że jeśli wszystko z autem jest OK nie masz się czym przejmować. Czy można emulować sondę NOX - nie wiem czy dostępne są emulatory. [url=http://lepard.eu/emulator-katalizat...
Panowie i Panie . Proszę pomocy , mianowicie golf 5 1.4 75 KM na zimnym silniku odpala bez problemu lecz po kilku sekundach zaczyna wypadać zapłon co trwa około minuty ewentualnie gaszę i odpalam na nowo i jest wszystko ok . Czasami dwa razy trzeba zgasić potem można jeździć , gasić , odpalać bez problemu dopuki nie ostygnie . Po sprawdzeniu błędów...
Szczerze powiem, nie wiem jak jest w A-klasie, ale jest wysoce prawdopodobne, że nie otwiera wtryskiwacza celem ochrony katalizatora przed przedostawaniem się do niego niespalonego paliwa. Zdarza się taka procedura w przypadku wypadania zapłonów. W Vaneo o którym wyżej wspomniałem silnik po skasowaniu błędu i uruchomieniu, przez 2-3 sekundy chodził...
Lenistwo straszne. http://obrazki.elektroda.net/100_1283533...
Pomiary są rozbieżne między sobą, więc wydaje mi się, że nie do końca przeprowadziłeś je poprawnie. Nie zmienia to jednak faktu, że poprawny pomiar prawdopodobnie wpłynie na wartości poszczególnych cylindrów, ale różnica między cylindrami 1, 2, 4 a cylindrem 3 pozostanie dosyć duża. Cylindry 1 i 2 jakoś się trzymają, na pewno jest problem z cylindrem...
Zestaw naprawczy łącznika 05E 198 701 A. Czyszczenie nagaru pomogło ?
Lepiej kup nowy przewod to nie kosztuje majatek i bedziesz mial spokoj. Czujnik GMP znajduje sie na obudowie kola zamachowego na skrzyni biegow z 2 wtykami. Pozdrawiam.
Cylindry od rozrządu a przyczyną jest pęknięta odma pod kolektorem ssącym 4 cylinder.
Liczysz od rozrządu, czyli stojąc przed samochodem od lewej strony pierwszy. W 99 % to cewka (to moje obstawienie).
To trzeba sprawdzić, w tym silniku nie ma hydraulicznych popychaczy zaworowych i często, zwłaszcza przy jeździe na lpg luzy zaworowe się kasują i zaczyna "podpierać" zawory gdy silnik się rozgrzeje
Teoretycznie tak, ale auto mam 2 lata i od samego poczatku/kupienia olej brało, a ta akcja z wypadaniem pojawiła się 3 tyg temu. I co dziwne przy 1100 obrotów zapłon przestaje wypadać , to to jest normalne ?
Sprawa dosyć prosta wymień świece na nowe i przesuń wszystkie cewki o 1 cylinder każda. Zobaczysz czy błąd pójdzie za cewką czy zostanie na cylindrze. ZMierz też kompresje. Jaki masz kod silnika? Dodano po 52 gdyż mechanicy moi radzą: Nie jezdzij do takich bo g.... z tego wyjdzie e90 to nie punto czy megana. Dodano po 54 A nie doczytałem że 2008 więc...
Peknął pierścień i za słaba kompresja powoduje wypadanie zaplonu
Nie podałeś modelu pojazdu, więc śmiem podejrzewać, że może on mieć silnik czterocylindrowy - to by tłumaczyło wszystko.
Prawdopodobnie pompa paliwa umiera lub zabity filtr. Warto sprawdzic testerem jak sterownik widzi tempeature silnika i powietrza.
Wartość rezystancji stosu poniżej 170 a powyżej 220 kohm dyskwalifikuje stos, jaka jest pojemność stosu?
Krzywa korba
Te silniki są znane z tego typu problemów, jest cały temat o tym. Do roboty głowica, wypada gniazdo zaworowe.
Co do świec ja też kupiłem świece NGK do swojej Zafiry A po ich zamontowaniu zaczęły się cyrki z pracą silnika zaczął wypadać zapłon na 4 cylindrze.Działo się to w niespodziewanie przy ruszaniu z miejsca bez względu na temperaturę i czas pracy silnika, odwiedziłem kilku mechaników którzy po odczytaniu błędów stawiali diagnozę że jest cewka zespolona...
Napisal że sprawdził Jakie wyniki pomiaru luzów? Wyklepanie powierzchni zaworu-dźwigienki ? Nie szczelność przylgni zaworu i gniazda? Przestawiony rozrząd? Podciśnienie za wysokie, więc w cylinder jest zasysane za mało powietrza , albo ma nieszczelny dolot.
Jak kompresja OK,świece,cewki okablowanie i iskra OK to powodem wypadającego zapłonu może być brak paliwa spowodowany np.niesprawnym wtryskiwaczem. Jakieś błędy są?Diagnostyka zrobiona?
Witam, Ja w moim citroenie, wszelkie naprawy z równomierną pracą silnika rozpoczynam od rozpięcia wszystkich wtyczek i potraktowania ich "kontaktem do styków". Dużo z nich znika po czymś takim, nigdy nie zaszkodzi sprawdzić. Pozdrawiam Andrze
Sprawdź wiązkę silnika w miejscu gdzie obudowa filtra powietrza dotyka do pokrywy zaworów. I oczywiście pomiar kompresji wszystkich cylindrów.
Do mnie 200 km - jak się klient zdecyduje , zaprszam .
Po co błędy drzwi podajesz?Wychodzi że 1 i 4 .Moze to być tylko cewka.W parametrach zobacz jak szybko zlicza te wypadanie.Zdrowo nie jest lać benzynę i jej nie spalać.
https://www.google.com/search?q=thp+-+Wy...
Powinno śmigać od ręki jak tym bardziej te same by poszły. Sterownik lpg jaki bo pewnie nie masz do niego podglądu?
Na 99% coś z cewką. Na początek przełóż osłonki na świece (ten giętki element co wchodzi na świecę), one często lubią dostawać przebicie i iskra zamiast na elektrodzie idzie do masy. -Kasujesz błędy -zamieniasz osłonki miejscami, 3 z dowolnym -następnie jeździsz i "łapiesz" błędy -odczytujesz błędy, jeżeli masz błąd P0300 (ogólne wypadanie zapłonów)...
Wymień jeszcze parę rzeczy na pałę a na końcu świece..... Przecież mają minimum 13 lat to muszą być dobre to na pewno wina przewodów cewki czujników lub innych spraw.
Myślę nad tym, czy sygnał do centralki od gazu nie był wpięty w sterowanie cewki na tej parze cylindrów.
Być może że świece zapłonowe zostały zalane olejem , bo jest niesprawna uszczelka kapy zaworowej , od takiego zalania jest przebicie do masy i stąd wypadanie zapłonów.
Dodatkowo sprawdzić ładowanie i ( lub ) ewentualnie pozbyć się starego akumulatora.
Zrobione adaptacje po naprawach?
Wzmacniacz cewki według mnie nie działa poprawnie na jednym z nich bo iskra jest mniejsza, ale jest( to ten co ma mokrą świecę) ale po wyjęciu każdej cewki z tej głowicy, nie robi prawie żadnej różnicy, To akurat łatwo możesz wykluczyć, bo tylko zamienić kable prawej i lewej głowicy na wejściu i wyjściu. Jak tylko ta "końcówka mocy" jest zwalona to...
Dopóki licznik wypadających zapłonów nie przekroczy granicznej wartości - odetnie sobie wtedy niepracujący cylinder, żeby nie zalewać katalizatora paliwem.
Do sprawdzenia świeca cewka wytrysk kompresja
Co prawda bladego pojęcia nie mam jak wygląda układa zapłonowy w tym przypadku, ale silnik strzela/kicha w wydech bądź dolot ? Czy tylko tzw. czkawka ?
O matko zwykle kable.skad ja znam tą instalacje he he przerabialem już ten problem u siebie tylko w e39 lift. Cewki masz nowe czy kupiłeś używane bo oczywiście świece na pewno masz nowe :-) Zobacz piny we wtyczkach od cewek, oczyścić i lekko po doginac.mozesz zrobić druga instalacje że zwykłych kabli tyko takiego samego przekroju.
Okazało się że wypada zapłon na 1 cylindrze zmieniliśmy miejscami cewki nie pomogło dalej wypadał na 1 więc zmieniliśmy świece miejscami i zapłon zaczął wypadać na 2 kupiłem nowe świece i problem rozwiązany
Cewkę, driver cewki
Ciśnienie sprężania na danym cylindrze, wtryskiwacz, lewe powietrze.
Na początek trzeba sprawdzić w jakim stanie są świece zapłonowe.
Disa do sprawdzenia, czy nie ma luzu na klapie i czy chodzi. Wypadanie zaplonu masz na wszystkich cylindrach czy tylko wybrane? Jak robiles vanosa to sprawdziles ustawienie rozrządu i górny łańcuszek czy nie wyciągnięty? Odma jeśli nieszczelna też może być powodem.
Omomierz raczej nie wiele da...
kolego na 100% wieszają się zawory, pewnie facet robi krótkie odcinki albo jeżci jak ci..ta.
Mi mechanik chciał wymienić cewkę za 700 zł a pomogły świece GM za 70 zł, ople mają czasami kaprysy co do zamienników, więc nie kombinuj tylko wydaj około 100 zł za 4 szt. bo jak pojedziesz do mechanika to popłyniesz na kilkaset złotych.
Nie wiem jak w tym kodzie silnika, ale starsze AUA i pochodne miały problem z zacierającymi się wałkami rozrządu w pokrywie, co po dłuższym czasie skutkowało wypadaniem zapłonu Bszumi, te 2 rzeczy się wykluczają - nie może być jednocześnie "kompresja dobra" i "wypalony zawór", zmień mechanika..
Najpewniej będzie to cewka zapłonowa.
Witam.Wygląda na cewko moduł.Wymiana nie jest trudna,zobacz wizualnie czy nie jest pęknięty.
16504 awaria obwodu czujnika przepustnicy 16506 czujnik przepustnicy sygnał za niski 16493 ty w zależności od kodu przyczyny wywołania przepływomierz albo czujnik podciśnienia w kolektorze 16468 elektrozawór wydechu bank2 (exhaust Valve Control Solenoid, Circuit (Bank-2) 16522 sygnal lambda za wysoki bank1 czujnik2 16483 czujnik-2 (G299) temperatury...
Na próbe zakręć gaz w butli i doprowadź auto do porządku na benzynie. Nie raz problemem okazywała się instalacja (nieszczelny wtryskiwacz/ uszkodzony parownik) i potrafi przylewać (silnik chodzi na benzynie i na gazie jednocześnie). Jeżeli po zakręceniu butli auto będzie śmigać, winny jest gaz.
Tu jest poniekąd wyjaśnione zjawisko http://www.motofakty.pl/artykul/uwaga-na... Przyczyn jednak może być wiele. Np. -> http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic24... Najłatwiej chyba zacząć od kontroli kompresji. [edyta] A może (w związku z wymianą) jest nieszczelność na świecy? Ja miałem taki przypadek (choć w innym...
Tech2, Op-Com.
przyczyną mogą być hydrauliczne popychacze zaworów częsta awaria w tych silnikach Dodano po 6 zanim sprawdzisz popychacze zobacz czy nie łapie ci gdzieś powietrza za przepustnicą na kolektorze ssącym
No przecież masz w usterkach "defekt sterownika" i "plus stały", co widać w czwartej tabeli, ostatnie okienko-zasilanie 16.4V. Poza tym w błędach masz błąd wysterowania 4 cylindra. Szukaj w sterowniku i ja swoje przypuszczenie mam.
Jest to możliwe,ale sprawdź najpierw sygnaly z czujnika wału i rozrządu .
Dioda LED w szeregu z opornikiem 470 oHm podpiąć do plusa a drugi do pinu nr3 na zmianę z nr.4 cewkomodułu. W ten sposób sprawdzisz sterowanie modułem.
Nie znam silnika, więc tylko ogólnie, co bym zrobił, gdyby to wystąpiło w moim silniku w corolli. Sprawdziłbym jak działają sondy lambda oraz sprawdziłbym w jakich zakresach poruszają korekty LTFT i STFT na obydwóch bankach. W banku 2 prawdopodobnie będą mocno dodatnie, być może tak jest również w banku 1, a efektem tego może być wypadanie zapłonów...
Sprawdż/podmień cewkę zapłonową. A dodatkowo możesz sprawdzić układ wydechowy, ciśnienie paliwa (3.5bar ma być, może filtr do wymiany - paliwa oczywiście), a może samo paliwo kiepskie. Stawiam na cewkę - pozdrawiam.
Witam. Koledzy w sumie prosił bym o potwierdzenie bądź sprostowanie mojej diagnozy. Jak w temacie wypadanie zapłonów na 2 cylindrze, autko chodzi prawidłowo kilka minut bądź kilka sekund po odpaleniu. Po tej chwili zaczyna wypadać zapłon na 2 cylindrze iskra jest natomiast gdy zaczyna kuleć znika impuls kluczowania 2 wtryskiwacza. Obstawiam uszkodzone...
Na Twoim miejscu sprawdziłbym kable do świec. Jeśli kable okażą cię ok to dalej do sprawdzenia kompresja. Jak występuje problem katalizatora to złe wskazania sondy nigdy nie pokażą dobrych wartości do obliczenia mieszanki wtedy można sondę wyprogramować z ecu lub zakupić adapter sondy lambda i wkręcić pomaga w 90%.
Przeskoczenie rozrządu o 1 nic nie zmieni, przeskoczenie o kilka coś zmieni, ale nie tak, jak opisałeś. Tu masz ewidentne wypadanie zapłonu. A wypadanie zapłonu to jak wyżej koledzy opisali.
Tylko że tam nie ma przewodów WN. A ten sterownik taki mądry jest że odcina sterowanie wtryskiwaczem na "wypadajacym" cylindrze. EGR masz utknięty w otwarciu prawdopodobnie. Może pomóc jego oczyszczenie, wymiana nie konieczna. Ewentualnie zaślepić i zaemulować.
Cewka do wymiany.
Problem jest taki, że wtryskiwacze PB też pozostawiają wiele do życzenia, bo rano na zimnym silniku śmierdzi benzyną. To nie koniecznie oznacza problem z wtryskiwaczami benzyny. Na razie trzeba o LPG zapomnieć i doprowadzić do ideału pracę na benzynie. Wtryskiwacze myje zmywaczem do gaźników/EGRów (ew. w benzynie ekstrakcyjnej) w myjce ultradźwiękowej.
W takich przypadkach jedni doradzają zmierzyć ciśnienie na cylindrach, inni jeżeli rozrząd na łańcuchu to zmierzyć jego rozciągnięcie.Bo same wymiany świec i cewek czy i ewentualnie przewodów zapłonowych jak się okazuje niewiele zmieniają sytuację.
Może by zacząć od świec . Pozdrawiam
Hi, Fajnie, ze udało Ci się rozwiązać problem, jeśli możesz to napisz: - które to były czujniki (jeden, kilka ?) - jaki rodzaj zanieczyszczeń (opiłki, spalony olej, etc ?) - jaka metodą doszedłeś do tego, ze to właśnie był ten problem ..tzn poprzez podmianę czujników, jakaś ich diagnozę (za pomocą miernika, oscyloskopu) ? Pozdr M
Wtryski podmień miejscami, sprawdź kompresje i wszystko się wyjaśni.
uwierz mi, że będzie dokładnie tak jak opisuje kolega 82spacemen sterownik zlicza wypadające zapłony, jeśli przekroczy jakąś wartosc ilosc (teraz nie pamietam ile) to sterownik odłączy na tym cylindrze wtryskiwacz paliwa, aby uniknąc zatarcia silnika. Po skasowaniu błedu działa nadal do czasu kiedy znowu przekroczy ilosc wypadajacych zapłonów na cylinder....
Wyjąć listwę wtryskową na zewnątrz i pokręcić rozrusznikiem. Zobacz czy wszystkie 3 równo rozpylają. To najprostsza metoda wstępnej weryfikacji wtrysków benzynowych ;)
Jak ma sterownik hybrydowy na silniku to częstymi objawami jego niesprawności są właśnie takie usterki jak brak reakcji na gaz , wypadanie zapłonów , ale może być również instalacja , jej uszkodzenie lub zamoknięcie .
To zalezy jak bardzo beda sie róznic cisnienia na poszczególnych cylindrach .Jak bedzie powyzej 1,5 bara róznicy to mozna mówic o zuzyciu tego cylindra jak mniej to wymien swiece na nowe oraz ta fajkocewke badz cewke i kable wysokiego napiecia zalezy co tam jest w tym silniku.Bład ten oznacza słaby zapłon w tym cylindrze spowodowany słabą iskra badz...
Sprawdził bym na komputerze diagnostycznym jaką temp silnika na zimnym, widzi komputer samochodu. Jeśli czujnik nie pokazuje poprawnie, dawka rozruchowa może być za mała. Jak odepniesz na zapalonym silniku na zimnym, czujnik temperatury to obroty silnika się zmieniają?
renault wypadać zapłon wypadać zapłon cylinder wypadać zapłon passat
philips dioda mruga grundig beta5 microsoft windows ultimate
Tryb serwisowy pralki Samsung WW60A3120 – wejście, testy, kody błędów, kalibracja Lokalizacja cewki zapłonowej Toyota RAV4 1 gen