Sprawdził bym na komputerze diagnostycznym jaką temp silnika na zimnym, widzi komputer samochodu. Jeśli czujnik nie pokazuje poprawnie, dawka rozruchowa może być za mała. Jak odepniesz na zapalonym silniku na zimnym, czujnik temperatury to obroty silnika się zmieniają?
To zalezy jak bardzo beda sie róznic cisnienia na poszczególnych cylindrach .Jak bedzie powyzej 1,5 bara róznicy to mozna mówic o zuzyciu tego cylindra jak mniej to wymien swiece na nowe oraz ta fajkocewke badz cewke i kable wysokiego napiecia zalezy co tam jest w tym silniku.Bład ten oznacza słaby zapłon w tym cylindrze spowodowany słabą iskra badz...
Czy usterka została zdiagnozowana i naprawiona? Jakie koszty? Co było zrobione?
A o tym że iskrę masz nie tam gdzie trzeba.
Witam .W aucie z którym miałem doczynienia okazało się że falowanie i brak mocy oraz liczne błędy komputera które mogły wskazywać na uszkodzony komputer okazało się że w tym silniku istnieje regulacja zaworów manualna, były podparte zawory i to było przyczyną MERIVA A 1,6 105 koni 77kw 2006r OPEL, MERIVA 1.6, 2006.01->2010.05 1598 ccm, 105 KM, 77 kW...
Witam, mam problem z Citroenem C2 1.4 benzyna-gaz 70 KM, wypadający zapłon tylko na benzynie. Czy miał ktoś podobny problem i czy coś pomogło? Wymieniłem już wtryskiwacz i świece.
Check engine :>
Witam jezeli świece przewody ok w fordach lubi uszkadzać się cewka wysokiego napięcia
Czy może mi ktoś potwierdzić czy to na pewno wtryskiwacze czy jeszcze coś wato sprawdzić zanim wydam kasę na nowe. Nikt ci tego nie powie przez internety . Poza tym namieszałeś z tym opisem i nie wiadomo czy wymieniłeś benzynowe czy gazowe. Druga sprawa to trzeba odczytać parametry na benzynie i doprowadzić go do porządku na benzynie a potem bawić...
Wymieniłem świece ,kable ,cewkę zapłonową ,silniczek krokowy przepływomierz powietrza ,czujnik temperatury wody . Szukam dobrego fachowca który prze programuje sterownik, ewentualnie mogę kupić drugi ale i tak z tego co wiem trzeba go przeprogramować.
Witam. Zweryfikuj czy na pewno dobre są świece i kable WN - nawet nowe się psują szybko a i trafiają się uwalone już w pudełku. Wypadający zapłon też może siać w odczyty sondy. Jakie zastosowałeś kable i świece? Ostatnio NGK nie ma dobrej renomy. Piszesz ze na jednym ze starych elementów WN było przebicie - czasem sama faja na cewce lubi strzelać. Zobacz...
Szarpanie to raczej wypadający zapłon , podłącz pod kompa i odczytaj błędy , jak wypada to powinien zapisać się błąd, Świece były wymienione ? Cewki sprawne ?
Swieca w jakim stanie ? Moze wypalone zawory ? Kompresje zmierz.
Odczytaj błędy. Wymiana w ciemno generuje tylko koszty.
A woda się nie dostaje na silnik? Bo tak to wygląda ,korozja.
Mam spore doświadczenie z tym silnikiem i chętnie pomogę. Zużycie oleju wbrew pozorom nie jest największym problemem.
TPS/CPP Czujnik położenia przepustnicy
...a taki drobny szczegół jak silnik? Jakieś kody błędów? Błąd lambdy jest spowodowany wypadającymi zapłonami - to skutek, nie przyczyna.
Silnik z wysokim stopniem sprężania więc wymagający co do jakości iskry i paliwa. Świece jeśli np NGK to nie polecam tych "made in France". Możesz też potestować że zmianą stacji paliw.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Zapoznaj się z tematem.
Zmierzyłem czujnik położenia wału wynik 1158 ohm a w książce ZEMBOWICZA "Rezystancja mierzona w temperaturze 20°C powinna wynosić od 575 do 750 O".. więc jak to rozumieć?
Korekta długo terminowa kanał 32 , któtko 33 czyli lambda control. Co do sondy to patrzysz na prąd. Sciąga: https://www.youtube.com/watch?v=yM3iarhS...
Sterownik widzi chwilową zmianę prędkości obrotowej wału z czujnika położenia wału a dzięki czujnikowi położenia wałka wie na którym cylindrze.
Żadna wielka sprawa, albo zawór albo wypalona uszczelka pod głowicą, czapka w górę i wiadomo co dalej
Dopóki licznik wypadających zapłonów nie przekroczy granicznej wartości - odetnie sobie wtedy niepracujący cylinder, żeby nie zalewać katalizatora paliwem.
Tak, tylko jeśli samochód pracuje cały czas na 3 cylindrach to nie powinien się wtedy check oświecić? W większości przypadków powinien, w wozach z rozpoznawaniem pozycji wału i wałka. To też zależy od samego softu i tego co miał w głowie ten co go tam umieścił. Dlatego podłącz tester, bo to zgadywanki.
Ma sens. Dlatego podjedz na dobry warsztat i niech przeglądną wtrysku reduktor i ustawienia sterownika.
"Coś z cewką" to też wypadający zapłon.
To co się dało, czyli podmiana, zamiana. Ok. A jak wygląda stopień sprężania, na cylindrach?
Od czego zatem zacząć? Najpierw świece wymienić i czekać co dalej, potem przewody WN i na końcu cewka WN? Jak już wymieniłeś dwie świece, to chyba oczywiste. Cewkę masz jedną i cztery przewody, czy dwie cewki i dwa przewody? Zmień resztę świec i pojeździj. Jak nie przyjedzie to przewody i cewki. Jak masz czym, to możesz wcześniej kompresję pomierzyć...
Wejdź w sterownik silnika i odczytaj błędy, będą z opisami.
Sprawdź cisnienie na cylindrze, mógł się wykręcić cylinderek od mechanizmu który steruje zaworami ssącymi przez co nie otwiera zaworów i jest brak kompresji, a za tym nie pracujący 2 cylinder
Pokaż zdjęcie tej świecy i podaj kody błędu jaki komputer pokazuje. Spotkałem się parę razy z wytopioną świecą przez usterkę cewki. Porównaj iskrę między świecami na zewnątrz. Owiń jakimś kablem by miały masę, wsadź w cewki i kręć. Najlepiej to robić w 2 osoby. Ale równie dobrze mogła się też wytopić od pracy na bardzo ubogiej mieszance, a wtedy winny...
Oglądałem twój film, porównywałem u siebie i częstotliwość tych "uskoków" jest podobna a "wahnięcia" wskazówki trochę mniejsze (ledwie zauważalne), na słuch nie ma szans tego wychwycić, żadnych drgań silnika. Myślę że jeśli wszystko z autem jest OK nie masz się czym przejmować. Czy można emulować sondę NOX - nie wiem czy dostępne są emulatory. [url=http://lepard.eu/emulator-katalizat...
Moje pytanie brzmi ,1 cylinder jest po skrajnej lewej stronie Tak zawsze od strony rozrządu.
Szczerze powiem, nie wiem jak jest w A-klasie, ale jest wysoce prawdopodobne, że nie otwiera wtryskiwacza celem ochrony katalizatora przed przedostawaniem się do niego niespalonego paliwa. Zdarza się taka procedura w przypadku wypadania zapłonów. W Vaneo o którym wyżej wspomniałem silnik po skasowaniu błędu i uruchomieniu, przez 2-3 sekundy chodził...
Zestaw naprawczy łącznika 05E 198 701 A. Czyszczenie nagaru pomogło ?
To trzeba sprawdzić, w tym silniku nie ma hydraulicznych popychaczy zaworowych i często, zwłaszcza przy jeździe na lpg luzy zaworowe się kasują i zaczyna "podpierać" zawory gdy silnik się rozgrzeje
Lenistwo straszne. http://obrazki.elektroda.net/100_1283533...
Cylindry od rozrządu a przyczyną jest pęknięta odma pod kolektorem ssącym 4 cylinder.
Lepiej kup nowy przewod to nie kosztuje majatek i bedziesz mial spokoj. Czujnik GMP znajduje sie na obudowie kola zamachowego na skrzyni biegow z 2 wtykami. Pozdrawiam.
Liczysz od rozrządu, czyli stojąc przed samochodem od lewej strony pierwszy. W 99 % to cewka (to moje obstawienie).
Sprawa dosyć prosta wymień świece na nowe i przesuń wszystkie cewki o 1 cylinder każda. Zobaczysz czy błąd pójdzie za cewką czy zostanie na cylindrze. ZMierz też kompresje. Jaki masz kod silnika? Dodano po 52 gdyż mechanicy moi radzą: Nie jezdzij do takich bo g.... z tego wyjdzie e90 to nie punto czy megana. Dodano po 54 A nie doczytałem że 2008 więc...
Nie podałeś modelu pojazdu, więc śmiem podejrzewać, że może on mieć silnik czterocylindrowy - to by tłumaczyło wszystko.
Peknął pierścień i za słaba kompresja powoduje wypadanie zaplonu
Krzywa korba
Napisal że sprawdził Jakie wyniki pomiaru luzów? Wyklepanie powierzchni zaworu-dźwigienki ? Nie szczelność przylgni zaworu i gniazda? Przestawiony rozrząd? Podciśnienie za wysokie, więc w cylinder jest zasysane za mało powietrza , albo ma nieszczelny dolot.
Wartość rezystancji stosu poniżej 170 a powyżej 220 kohm dyskwalifikuje stos, jaka jest pojemność stosu?
Jak kompresja OK,świece,cewki okablowanie i iskra OK to powodem wypadającego zapłonu może być brak paliwa spowodowany np.niesprawnym wtryskiwaczem. Jakieś błędy są?Diagnostyka zrobiona?
Prawdopodobnie pompa paliwa umiera lub zabity filtr. Warto sprawdzic testerem jak sterownik widzi tempeature silnika i powietrza.
Po co błędy drzwi podajesz?Wychodzi że 1 i 4 .Moze to być tylko cewka.W parametrach zobacz jak szybko zlicza te wypadanie.Zdrowo nie jest lać benzynę i jej nie spalać.
Te silniki są znane z tego typu problemów, jest cały temat o tym. Do roboty głowica, wypada gniazdo zaworowe.
Na 99% coś z cewką. Na początek przełóż osłonki na świece (ten giętki element co wchodzi na świecę), one często lubią dostawać przebicie i iskra zamiast na elektrodzie idzie do masy. -Kasujesz błędy -zamieniasz osłonki miejscami, 3 z dowolnym -następnie jeździsz i "łapiesz" błędy -odczytujesz błędy, jeżeli masz błąd P0300 (ogólne wypadanie zapłonów)...
Sprawdź wiązkę silnika w miejscu gdzie obudowa filtra powietrza dotyka do pokrywy zaworów. I oczywiście pomiar kompresji wszystkich cylindrów.
Witam, Ja w moim citroenie, wszelkie naprawy z równomierną pracą silnika rozpoczynam od rozpięcia wszystkich wtyczek i potraktowania ich "kontaktem do styków". Dużo z nich znika po czymś takim, nigdy nie zaszkodzi sprawdzić. Pozdrawiam Andrze
https://www.google.com/search?q=thp+-+Wy...
Do mnie 200 km - jak się klient zdecyduje , zaprszam .
Powinno śmigać od ręki jak tym bardziej te same by poszły. Sterownik lpg jaki bo pewnie nie masz do niego podglądu?
Wymień jeszcze parę rzeczy na pałę a na końcu świece..... Przecież mają minimum 13 lat to muszą być dobre to na pewno wina przewodów cewki czujników lub innych spraw.
Do sprawdzenia świeca cewka wytrysk kompresja
Myślę nad tym, czy sygnał do centralki od gazu nie był wpięty w sterowanie cewki na tej parze cylindrów.
Być może że świece zapłonowe zostały zalane olejem , bo jest niesprawna uszczelka kapy zaworowej , od takiego zalania jest przebicie do masy i stąd wypadanie zapłonów.
Zrobione adaptacje po naprawach?
Dodatkowo sprawdzić ładowanie i ( lub ) ewentualnie pozbyć się starego akumulatora.
Ciśnienie sprężania na danym cylindrze, wtryskiwacz, lewe powietrze.
Wzmacniacz cewki według mnie nie działa poprawnie na jednym z nich bo iskra jest mniejsza, ale jest( to ten co ma mokrą świecę) ale po wyjęciu każdej cewki z tej głowicy, nie robi prawie żadnej różnicy, To akurat łatwo możesz wykluczyć, bo tylko zamienić kable prawej i lewej głowicy na wejściu i wyjściu. Jak tylko ta "końcówka mocy" jest zwalona to...
Korekcje wtryskiwaczy i bipy, szarpanie może powodować wypadający zapłon na którymś cylindrze i po korekcjach i bipach da się to zauważyć, zresztą sterownik to sam zauważy i zapisze odpowiedni błąd. Ale to tylko przypuszczenia, do potwierdzenia komputerem.
O matko zwykle kable.skad ja znam tą instalacje he he przerabialem już ten problem u siebie tylko w e39 lift. Cewki masz nowe czy kupiłeś używane bo oczywiście świece na pewno masz nowe :-) Zobacz piny we wtyczkach od cewek, oczyścić i lekko po doginac.mozesz zrobić druga instalacje że zwykłych kabli tyko takiego samego przekroju.
Co prawda bladego pojęcia nie mam jak wygląda układa zapłonowy w tym przypadku, ale silnik strzela/kicha w wydech bądź dolot ? Czy tylko tzw. czkawka ?
Cewkę, driver cewki
Na początek trzeba sprawdzić w jakim stanie są świece zapłonowe.
Mi mechanik chciał wymienić cewkę za 700 zł a pomogły świece GM za 70 zł, ople mają czasami kaprysy co do zamienników, więc nie kombinuj tylko wydaj około 100 zł za 4 szt. bo jak pojedziesz do mechanika to popłyniesz na kilkaset złotych.
Nie wiem jak w tym kodzie silnika, ale starsze AUA i pochodne miały problem z zacierającymi się wałkami rozrządu w pokrywie, co po dłuższym czasie skutkowało wypadaniem zapłonu Bszumi, te 2 rzeczy się wykluczają - nie może być jednocześnie "kompresja dobra" i "wypalony zawór", zmień mechanika..
16504 awaria obwodu czujnika przepustnicy 16506 czujnik przepustnicy sygnał za niski 16493 ty w zależności od kodu przyczyny wywołania przepływomierz albo czujnik podciśnienia w kolektorze 16468 elektrozawór wydechu bank2 (exhaust Valve Control Solenoid, Circuit (Bank-2) 16522 sygnal lambda za wysoki bank1 czujnik2 16483 czujnik-2 (G299) temperatury...
Omomierz raczej nie wiele da...
kolego na 100% wieszają się zawory, pewnie facet robi krótkie odcinki albo jeżci jak ci..ta.
Disa do sprawdzenia, czy nie ma luzu na klapie i czy chodzi. Wypadanie zaplonu masz na wszystkich cylindrach czy tylko wybrane? Jak robiles vanosa to sprawdziles ustawienie rozrządu i górny łańcuszek czy nie wyciągnięty? Odma jeśli nieszczelna też może być powodem.
Najpewniej będzie to cewka zapłonowa.
Na próbe zakręć gaz w butli i doprowadź auto do porządku na benzynie. Nie raz problemem okazywała się instalacja (nieszczelny wtryskiwacz/ uszkodzony parownik) i potrafi przylewać (silnik chodzi na benzynie i na gazie jednocześnie). Jeżeli po zakręceniu butli auto będzie śmigać, winny jest gaz.
Witam.Wygląda na cewko moduł.Wymiana nie jest trudna,zobacz wizualnie czy nie jest pęknięty.
Tu jest poniekąd wyjaśnione zjawisko http://www.motofakty.pl/artykul/uwaga-na... Przyczyn jednak może być wiele. Np. -> http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic24... Najłatwiej chyba zacząć od kontroli kompresji. [edyta] A może (w związku z wymianą) jest nieszczelność na świecy? Ja miałem taki przypadek (choć w innym...
Tech2, Op-Com.
przyczyną mogą być hydrauliczne popychacze zaworów częsta awaria w tych silnikach Dodano po 6 zanim sprawdzisz popychacze zobacz czy nie łapie ci gdzieś powietrza za przepustnicą na kolektorze ssącym
Nie znam silnika, więc tylko ogólnie, co bym zrobił, gdyby to wystąpiło w moim silniku w corolli. Sprawdziłbym jak działają sondy lambda oraz sprawdziłbym w jakich zakresach poruszają korekty LTFT i STFT na obydwóch bankach. W banku 2 prawdopodobnie będą mocno dodatnie, być może tak jest również w banku 1, a efektem tego może być wypadanie zapłonów...
Błąd sondy i wypadający zapłon losowo, obstawiam że przez brak sondy , bo czuć od razu kiedy nie dziala
Jest to możliwe,ale sprawdź najpierw sygnaly z czujnika wału i rozrządu .
No przecież masz w usterkach "defekt sterownika" i "plus stały", co widać w czwartej tabeli, ostatnie okienko-zasilanie 16.4V. Poza tym w błędach masz błąd wysterowania 4 cylindra. Szukaj w sterowniku i ja swoje przypuszczenie mam.
Dioda LED w szeregu z opornikiem 470 oHm podpiąć do plusa a drugi do pinu nr3 na zmianę z nr.4 cewkomodułu. W ten sposób sprawdzisz sterowanie modułem.
Sprawdż/podmień cewkę zapłonową. A dodatkowo możesz sprawdzić układ wydechowy, ciśnienie paliwa (3.5bar ma być, może filtr do wymiany - paliwa oczywiście), a może samo paliwo kiepskie. Stawiam na cewkę - pozdrawiam.
Na Twoim miejscu sprawdziłbym kable do świec. Jeśli kable okażą cię ok to dalej do sprawdzenia kompresja. Jak występuje problem katalizatora to złe wskazania sondy nigdy nie pokażą dobrych wartości do obliczenia mieszanki wtedy można sondę wyprogramować z ecu lub zakupić adapter sondy lambda i wkręcić pomaga w 90%.
Po wrzuceniu biegu 1 i ruszeniu na zimnym silniku powyżej 2 tysięcy obrotów szarpnie raz tak jakby się zadusił przez ułamek sekundy i dalej wszystko jest w porządku. A co diagnostyka komputerowa podaje - rejestruje jakiś wypadający zapłon? Na ciepłym silniku takie coś nie występuje. No to nie pisz cewki, świece czy komputer, bo jak widać wszystko to...
Cewka do wymiany.
Problem jest taki, że wtryskiwacze PB też pozostawiają wiele do życzenia, bo rano na zimnym silniku śmierdzi benzyną. To nie koniecznie oznacza problem z wtryskiwaczami benzyny. Na razie trzeba o LPG zapomnieć i doprowadzić do ideału pracę na benzynie. Wtryskiwacze myje zmywaczem do gaźników/EGRów (ew. w benzynie ekstrakcyjnej) w myjce ultradźwiękowej.
Tylko że tam nie ma przewodów WN. A ten sterownik taki mądry jest że odcina sterowanie wtryskiwaczem na "wypadajacym" cylindrze. EGR masz utknięty w otwarciu prawdopodobnie. Może pomóc jego oczyszczenie, wymiana nie konieczna. Ewentualnie zaślepić i zaemulować.
W takich przypadkach jedni doradzają zmierzyć ciśnienie na cylindrach, inni jeżeli rozrząd na łańcuchu to zmierzyć jego rozciągnięcie.Bo same wymiany świec i cewek czy i ewentualnie przewodów zapłonowych jak się okazuje niewiele zmieniają sytuację.
Może by zacząć od świec . Pozdrawiam
Hi, Fajnie, ze udało Ci się rozwiązać problem, jeśli możesz to napisz: - które to były czujniki (jeden, kilka ?) - jaki rodzaj zanieczyszczeń (opiłki, spalony olej, etc ?) - jaka metodą doszedłeś do tego, ze to właśnie był ten problem ..tzn poprzez podmianę czujników, jakaś ich diagnozę (za pomocą miernika, oscyloskopu) ? Pozdr M
Wtryski podmień miejscami, sprawdź kompresje i wszystko się wyjaśni.
uwierz mi, że będzie dokładnie tak jak opisuje kolega 82spacemen sterownik zlicza wypadające zapłony, jeśli przekroczy jakąś wartosc ilosc (teraz nie pamietam ile) to sterownik odłączy na tym cylindrze wtryskiwacz paliwa, aby uniknąc zatarcia silnika. Po skasowaniu błedu działa nadal do czasu kiedy znowu przekroczy ilosc wypadajacych zapłonów na cylinder....
Witam Podmieniłeś wszystko co elektroniczne ...a problem jest w tym co mechaniczne. Valvetronic w Twoim silniku ma wiele części mechanicznych, które odmówiły posłuszeństwa. Przeczytaj moje poprzednie posty ze zrozumieniem. Naprawa tego ustrojstwa jest ekonomicznie nieopłacalna. Pozdrawiam
wypadający przegub zapłon punkt zapłon lampa ustawiać zapłon zapłon
wiertarka kinzo chrysler voyager alarm zamykaniu pompa paliwo mazda
buderus gb062 netiaspot bridge
Różnice między odbiornikami Futaba R7008SB i R7208SB Bezpiecznik sygnału cofania w Passacie B5 - numer 31