Podobny przypadek w rodzinie wypadanie zapłonów, nierówna praca silnikiem telepie, padły jednocześnie dwie cewki zapłonowe, dostały przebicia.
Szczerze powiem, nie wiem jak jest w A-klasie, ale jest wysoce prawdopodobne, że nie otwiera wtryskiwacza celem ochrony katalizatora przed przedostawaniem się do niego niespalonego paliwa. Zdarza się taka procedura w przypadku wypadania zapłonów. W Vaneo o którym wyżej wspomniałem silnik po skasowaniu błędu i uruchomieniu, przez 2-3 sekundy chodził...
Cylindry od rozrządu a przyczyną jest pęknięta odma pod kolektorem ssącym 4 cylinder.
Na 99% coś z cewką. Na początek przełóż osłonki na świece (ten giętki element co wchodzi na świecę), one często lubią dostawać przebicie i iskra zamiast na elektrodzie idzie do masy. -Kasujesz błędy -zamieniasz osłonki miejscami, 3 z dowolnym -następnie jeździsz i "łapiesz" błędy -odczytujesz błędy, jeżeli masz błąd P0300 (ogólne wypadanie zapłonów)...
16504 awaria obwodu czujnika przepustnicy 16506 czujnik przepustnicy sygnał za niski 16493 ty w zależności od kodu przyczyny wywołania przepływomierz albo czujnik podciśnienia w kolektorze 16468 elektrozawór wydechu bank2 (exhaust Valve Control Solenoid, Circuit (Bank-2) 16522 sygnal lambda za wysoki bank1 czujnik2 16483 czujnik-2 (G299) temperatury...
Napisal że sprawdził Jakie wyniki pomiaru luzów? Wyklepanie powierzchni zaworu-dźwigienki ? Nie szczelność przylgni zaworu i gniazda? Przestawiony rozrząd? Podciśnienie za wysokie, więc w cylinder jest zasysane za mało powietrza , albo ma nieszczelny dolot.
Na Twoim miejscu sprawdziłbym kable do świec. Jeśli kable okażą cię ok to dalej do sprawdzenia kompresja. Jak występuje problem katalizatora to złe wskazania sondy nigdy nie pokażą dobrych wartości do obliczenia mieszanki wtedy można sondę wyprogramować z ecu lub zakupić adapter sondy lambda i wkręcić pomaga w 90%.
Dodatkowo sprawdzić ładowanie i ( lub ) ewentualnie pozbyć się starego akumulatora.
Być może że świece zapłonowe zostały zalane olejem , bo jest niesprawna uszczelka kapy zaworowej , od takiego zalania jest przebicie do masy i stąd wypadanie zapłonów.
kolego na 100% wieszają się zawory, pewnie facet robi krótkie odcinki albo jeżci jak ci..ta.
Sterownik podaje to co on widzi procesor, czyli widzi 16V. Jeżlei masz np uszkodzony dzielnik lub przetwornik A/C to tak bedzie. Błąd wysterowania cewki. Nie chiptuning.
pozakładaj nowe śruby podkładki i uszczelnienia i pewnie ożyje.. pozdrawiam
Dioda LED w szeregu z opornikiem 470 oHm podpiąć do plusa a drugi do pinu nr3 na zmianę z nr.4 cewkomodułu. W ten sposób sprawdzisz sterowanie modułem.
Jeżeli przez podciśnienia ucieka gaz to reduktor do wymiany. Tylko nie zakładaj tomasetto 😉
Dett czy wizyta w Marktbergel dała jakieś efekty?
Leszek, sprawdź kable na ciągłość, jeżeli ok, to pościągaj te metalowe zakucia.
mogę się mylić ale wydae mi się że z zieloną były też cewki "przerywaczowe" więc może tu jest błąd jeszcze nie to żebym wątpił w zdolności założyciela tematu ale nasuwa się pytanie co pokazuje miernik po zwarciu jego końcówek ? bo może pokazuje 0,5 co plus 0,7 - 0,8 cewki da 1,2-1,3 ?
Noto został Ci jeszcze do sprawdzenia tylko czujnik Halla w aparacie i moduł zapłonowy(tak często pomijany)
Sprawdź wąskie od wtrysku. Probówka w rękę i sprawdź sygnał i masa czy dochodzi. sygnałowego nie sprawdzisz probówką. takie rzeczy to oscyloskop, ale przeglądnąć wstępnie wiązkę musisz. Natomiast on idzie bezpośrednio ze sterownika więc oporności i na zwarcie można sprawdzić, nie mam niestety przy sobie schematów żeby Ci podesłać
Mogę podać Tobie z własnego doświadczenia że przez wyciągnięty łańcuch będą działy się takie rzeczy. Co prawda stwierdzone to nie na tym samym silniku, ale wymiana łańcucha pomogła.
Witam. Problem wypadania zapłonów związany jest z uszkodzeniem pompy wysokich ciśnień. W pompie wysokich ciśnień uszkadza się uszczelniacz tłoczka pompy paliwa i paliwo przedostaje się do oleju, paliwo z oleju bardzo mocno paruje i przez odmę jak i pierścienie przedostaje się do kolektora ssącego i do komory spalania, dlatego jest zbyt bogata mieszanka,...
Nie jeździć bo uszkodzisz katalizator. Tutaj wypadanie jest tylko na 4 cylindrze. Ten drugi błąd mówi o tym że sterownik odciął podawanie paliwa na zespół pierwszy czyli raczej na 1 i 4 cylinder. Wypadnie zapłonu to nie tylko brak iskry - powodem może być też zbyt niskie ciśnienie sprężania bądź zła mieszanka paliwa. Skoro sterownik odciął podawanie...
Witam kolego mam identyczny problem z BVN'em. Udało się rozwiązać ? Co było przyczyną?
wlasnie tak przypuszczem, bo sondy byly obie zdechniete a kat mial wypalona diure na pol piesci xD nwm czy potrzebuje dodatkowej lubryfikacji czy nie, sam jestem przeciwko gazowaniu tymbardziej aut ktorymi sie malo jezdzi i nie utrzmujee sie interwalow. np filtr gazu jest od czasu montazu instalacji... co do jazdy na pb to ostatnie 2kkm bylo tylko na...
Dopóki licznik wypadających zapłonów nie przekroczy granicznej wartości - odetnie sobie wtedy niepracujący cylinder, żeby nie zalewać katalizatora paliwem.
A na nic innego nie wpadłeś? Wpadłem-na ciebie i widzę, że odgrywasz wielkiego fachowca, w dodatku chamowatego Dodano po 46 Poza tym na schemacie do D4F-740 jest. Jest tylko w wersji ze skrzynią Quickshift, przynajmniej w żadnej innej wersji nie spotkałem tego czujnika w D4F Dodano po 20 Po rozgrzaniu zaczynają wypadać zapłony na biegu jałowym jak...
Jeżeli wypadanie zapłonów występuje tylko na 4 cylindrze to na próbę zamień miejscami wtryski gazu i zobaczysz czy to coś zmieni.
Ten błąd oznacza wypadanie zapłonów na 2 cylindrze. Nic tam nie ma mowy o cewce w opisie a dużo osób uznaje że o nią tutaj chodzi. Wypadanie zapłonów może być spowodowane przez brak zapalenia mieszanki w cylindrze a to powodować może: - brak iskry - zła mieszanka lub jej brak - brak sprężania na cylindrze Zmierz ciśnienie sprężania na cylindrach. Może...
Witam mam focusa mk3 1.6 16v sida walczyłem z wypadaniem zapłonu. Jak większość wymieniłem świece, przewody zapłonowe, cewkę, przepływomierz sprawdzone ciśnienie na cylindrach luzy zaworowe szczelność układu dolotowego wszystko ok. Korekty wtrysku różniły się 1i4 były inne niż 2i3. Czytałem o tym że sterowniki padają. Więc zrobiłem reset sterownika...
delikatnie wypadają zapłony, gdy pracuje na wolnych obrotach Sprawdził bym czy przepustnica jest czysta i drożna. Filtry i olej wymieniłeś ?
Nie znam silnika, więc tylko ogólnie, co bym zrobił, gdyby to wystąpiło w moim silniku w corolli. Sprawdziłbym jak działają sondy lambda oraz sprawdziłbym w jakich zakresach poruszają korekty LTFT i STFT na obydwóch bankach. W banku 2 prawdopodobnie będą mocno dodatnie, być może tak jest również w banku 1, a efektem tego może być wypadanie zapłonów...
Skoro błąd wypadania zapłonów dotyczy pary, a nie pojedynczego cylindra, to elementem wspólnym jest tylko układ zapłonowy. Wtryskiwacze są sterowane oddzielnie https://obrazki.elektroda.pl/7520200700_...
Odgrzewam temat. Czy wiadomo co było przyczyną?
Jak ma sterownik hybrydowy na silniku to częstymi objawami jego niesprawności są właśnie takie usterki jak brak reakcji na gaz , wypadanie zapłonów , ale może być również instalacja , jej uszkodzenie lub zamoknięcie .
Albo np. zjechany tryb na walku przy walvetroniku [url=https://obrazki.elektroda.pl/503812...
uwierz mi, że będzie dokładnie tak jak opisuje kolega 82spacemen sterownik zlicza wypadające zapłony, jeśli przekroczy jakąś wartosc ilosc (teraz nie pamietam ile) to sterownik odłączy na tym cylindrze wtryskiwacz paliwa, aby uniknąc zatarcia silnika. Po skasowaniu błedu działa nadal do czasu kiedy znowu przekroczy ilosc wypadajacych zapłonów na cylinder....
Dołączam do tematu,ta sama sytuacja i auto co u autora postu,czy autor może się podzielić co było przyczyną w jego przypadku ?
Wypadanie zapłonów - sprawdź świece, przewody WN, czujnik położenia wału. Może masz przebicie w cewce WN i gubi iskrę wtedy niedopalone paliwo idzie na katalizator i zapycha go. Jeśli masz niesprawny układ paliowy to zniszczysz katalizator. Jeśli jeden cylinder nie pali będzie wyczuwalne szapanie silnikiem i brak mocy. Sond lambda może mieć zwarcie...
Miałem podobnie w tej samej skorupie, tyle że zaniżona kompresja na 2 cylindrze wywalała błędy wypadania zapłonów na wolnych obrotach. Powyżej 2000 dało się jechać. Przyczyną była głowica.
1. Nie. Zby duży luz (objawiający się klepaniem) nie powoduje nieszczelnosci i - przynajmniej na krótką metę - jest znacznie mniej groźny niż zbyt mały. 2. Tak. Zbyt mały luz powoduje nieszczelnosci i płomień wypala zawory, gniazda, przy skrajnym podparciu może też być spadek mocy czy wręcz wypadanie zapłonów (jeszcze zanim wypali dziury).
Mes podaje ciśnienie w tym aucie.
Wywalało błędy "wypadanie zapłonu na drugim i trzecim cylindrze" oraz "losowe wypadanie na wszystkich cylindrach". Po adaptacji koła fonicznego, jak na razie błędy się nie pojawiają. Czy adaptacja mogła rozwiązać te problemy?
Nie podałeś, czy zapłon wypada tylko na wolnych, czy w całym zakresie.
Jeżeli Twoje odczucia są prawidłowe to problem leży w zasilaniu paliwem podczas pracy na PB. Jeżeli na LPG jest OK to układ zapłonowy raczej sprawny. Może zbyt niskie ciśnienie PB, uszkodzony wtryskiwacz itp. PSA ma dziwne sterowanie (niektóre stare sterowniki nie rejestrowały wypadania zapłonów - nie informowały o tym), trzeba by sprawdzić czy sterownik...
Bmw e46 318i. wypadanie zaploniw na 2 i 3 cylindrze. Jak na razie pozamieniane miejscmi swiece i cewki, sprawdzenie kompresji, zadymiany dolot na szczelnosc, wiazki, odpinalem zawor valve tronic. Nic nie pomaga. Co tutaj jeszcze mozna sprawdzic bez rozbierania silnika? Samochod posiada lpg. To samo sie dzieje na gazie.
Czyli moim zdaniem wypadanie zapłonów jest spowodowane właśnie tą kompresją. Obstawiam że dół silnika do roboty.
Zmiana w oprogramowaniu sterownika silnika,
Wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach w TSI, w dodatku w takiej ilości by wywołać kod usterki, jest niepokojące. Sugeruje to silne zanagarowanie układu dolotowego.
Witam po raz pierwszy na państwa forum... Chciałbym poprosić o pomoc w kwestii wypadania zapłonów Skoda Octavia II 1.6 BSE. U mnie to wygląda dość dziwnie, bo przy małych obrotach i małym obciążeniu silnika, jak ruszam, występuje wypadanie zapłonów na cylindrach 1 i 4, później jak się rozpędzę, zwiększę obroty i obciążenie silnika - dochodzą jeszcze...
Do sprawdzenia czujnik temperatury cieczy i wypadanie zapłonów na 2 cylindrze, pozostałe błędy to ich przyczyna.
wypadanie zapłonów mercedes ciepły wypadanie zapłonów wypadanie zapłonów punto
wymiana regulator napiąć sygnalizator włącznika separator papieru
restart radia bateria macallister
Licznik modulo 11 wstecz na przerzutnikach D Wymiana odbiornika IR w Yamaha RX-V2600 - krok po kroku