Wypadanie zapłonu. A przyczyn może być wiele: świece, cewki........... na upalonym zaworze wydechowym kończąc.
Polega to na tym, że w którymś z cylindrów (nie koniecznie zawsze w tym samym) czasem nie następuje zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej. Zakładając, że mówimy o śliniku benzynowym przyczyn szuka się w obrębie układu zapłonowego tj. świec zapłonowych, cewek zapłonowych, przewodów wysokiego napięcia, przewodów we wiązce lub w sterowniku. Jak się naprawia-...
Nie podałeś modelu pojazdu, więc śmiem podejrzewać, że może on mieć silnik czterocylindrowy - to by tłumaczyło wszystko.
Podobny problem może mieć kilka różnych przyczyn... Wypada zrobić diagnostykę na takim rozgrzewającym się silniku. Albo wróżenie z fusów - nie polecam.
Sprawdź, czy przypadkiem nie ma 2ch komputerów z tą samą nazwą komputera. U mnie w firmie to jest czasem przyczyną wypadania z domeny :)
Podstawowa kwestia to przyczyna wypadania - ryzyko uszkodzenia jest przy odkształceniach - np. wpychaniu, wypadania, zamykaniu i otwieraniu. Jak będzie stało na biurku - małe ryzyko uszkodzenia matrycy.
W takich przypadkach jedni doradzają zmierzyć ciśnienie na cylindrach, inni jeżeli rozrząd na łańcuchu to zmierzyć jego rozciągnięcie.Bo same wymiany świec i cewek czy i ewentualnie przewodów zapłonowych jak się okazuje niewiele zmieniają sytuację.
Tu jest poniekąd wyjaśnione zjawisko http://www.motofakty.pl/artykul/uwaga-na... Przyczyn jednak może być wiele. Np. -> http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic24... Najłatwiej chyba zacząć od kontroli kompresji. [edyta] A może (w związku z wymianą) jest nieszczelność na świecy? Ja miałem taki przypadek (choć w innym...
Nie ma za dużo przyczyn wypadania zapłonu . 1. świeca 2. przewód 3. cewka 4. wtrysk paliwa 6. kompresja ( i tu może być bardzo wile przyczyn ale to już pomiar powinien dużo powiedzieć) Ale podstawa to szczelny dolot jak i wydech .
W mojej 2003 rok twin port są Luzy. Nie wszystkie modele Opel mają hydraulike. Młodsze roczniki Astry owszem ale 2003 rok Twinport G nie. Niestety trzeba je sprawdzać. Przykładowo Opel Vectra 2000 rok ma hydraulike choć jest starsze. Opel nigdy nie był konsekwentny. Starsze modele są nie do zdarcia a nowsze wadliwe. Jeśli chodzi o usterki ECU to wiadomo...
Czyli, sądząc po specyfikacji, przyczyną wypadania zapłonu był wałek wzniosu zaworów.
Nie znam silnika, więc tylko ogólnie, co bym zrobił, gdyby to wystąpiło w moim silniku w corolli. Sprawdziłbym jak działają sondy lambda oraz sprawdziłbym w jakich zakresach poruszają korekty LTFT i STFT na obydwóch bankach. W banku 2 prawdopodobnie będą mocno dodatnie, być może tak jest również w banku 1, a efektem tego może być wypadanie zapłonów...
Witam. W Delonghi ECAM550.75.MS przy próbie spieniania mleka wypada wężyk nad dolnym elektrozaworem. Próbowałem chyba wszystkiego: czyściłem kilka razy i nic. Wszystko inne działa jak trzeba. Czy to może być uszkodzony elektrozawór? Może ktoś wie, co odpowiada za spienianie mleka? Jakieś pomysły? Dzięki. https://obrazki.elektroda.pl/5783690400_...
Jestes bezczelny: A Ty natomiast znowu brednie od czapy wypisujesz, nie wiadomo po co. Co ma AFR na gazie, do szarpania na benzynie? Czemu sterownik nie rejestruje błędów wypadania zapłonu/ubogiej mieszanki? Przyczyna gdzieś jest, tyle tylko ze trzeba umieć i mieć czym ją znaleźć. Więc bądź uprzejmy nie doradzać tu więcej.
johnny833 Rozwiązałeś problem ? Podpowiesz co było przyczyną?
Witam serdecznie kolegów i koleżanki😁POMOCY.Temat dotyczy Peugeot 3008,2010r,1.6thp.WYPADANIE ZAPLONU.Cewki nowe,świece nowe,ciśnienie zmierzone jst ok.Już brak pomysłów mechanikom???!!!Moźe ktoś coś miał podobnego.Dzięki👍👍
Nie jak go zgasze i odpalam to za każdym razem rusza z 6 garów dziś sam sprawdziłem taki parametr jak czas ładowania cewki i wszystkie maja po 1.71ms a 3 wacha się miedzy 2.05 a 1.85ms i zastanawiam się czy nie spróbować z innym elektronikiem
Mitsubishi Lancer X Co moze być przyczyną wypadania zapłonu? Błąd mówi o " pojedyńcze lub wielokrotne wypadanie zapłonów "
Miałem podobnie w tej samej skorupie, tyle że zaniżona kompresja na 2 cylindrze wywalała błędy wypadania zapłonów na wolnych obrotach. Powyżej 2000 dało się jechać. Przyczyną była głowica.
Wzrokowo wyglądają ok. To białe to klej. Mimo dobrego wyglądu, już mogły wyschnąć. Dlatego wypadałoby wylutować i zmierzyć pojemność i ESR. Przyczyna może być także gdzie indziej.
Czemu też wystąpiła taka usterka Na mój um, coś nie tak jest ze smarowaniem. Powierzchnie krzywek wałków rozrządu wyglądają jakby pracowały na sucho i jakby cały czas miały kontakt z popychaczami. Wg mnie wałek rozrządu też jest do wymiany, ale to też nie wszystko. Najprawdopodobniej do roboty będzie też trzeci wałek rozrządu, odpowiedzialny za stopień...
Witam chciałem się doradzić i zapytac co może być przyczyna wypadania 5 biegu w czasie jazdy? Mam golfa III 95 rok. Nie jestem biegly w mechanice samochodowej więc poradze się się tu na forum. Sprawa wygląda tak otóż normalnie rozpędzam auto i jak już mam wpic 5 to ok wchodzi ale za jakiś 1km jazdy pypada więc wbijam jeszcze raz i znóe wypada. I tak...
A poszukałbyś kogoś z normalnym urządzeniem diagnostycznym? Pojawienie się usterki wraz z rozgrzewaniem się silnika, sugeruje wypadanie zapłonów - wypalony zawór, z przyczyn czysto mechanicznych, bądź uszkodzona cewka zapłonowa. A że jest duża i droga, więc przed wymianą wypadało by się upewnić. Chyba że masz oscyloskop, czas i ochotę, na przepatrzenie...
Witam Chcę wymienić sterownik silnika w renault laguna 2 3.0 benzyna V6 gdyż najprawdopodobniej jest przyczyną wypadania zapłonu. Chciałbym zapytać czy wie ktoś może gdzie jest lub jak odczytać kod pin sterownika silnika.
Podniosłeś chociaż maskę? Sprawdziłeś poziom oleju? Płynu chłodzącego? Świece? Migająca kontrolka silnika zwykle sygnalizuje poważną awarię wymagającą jak najszybszego zatrzymania samochodu i wyłączenia silnika... masz najprawdopodobniej uszkodzony układ zapłonowy i wypadają zapłony. Jazda w takim stanie grozi zniszczeniem katalizatora (o ile już do...
Właśnie tak myślę że to przyczyna. W moim diody wypadały prawie na środek wyświetlacza. Ale w moim były białe diody, chociaż w tym drugim były niebieskie. W obydwóch taśmy się odkleiły i cyferki to były krzaczki.
Więc po pięciu minutach wypadałoby poszukać przyczyny szeleszczenia oscyloskopem... :(
Witam , auto odebrane i na razie śmiga ąż miło , ostatecznie przyczyną wypadania zapłonu okazał się EGR .
Zobacz ten temat moduł podobny ale obawiam się ,że to jest skutek a jeszcze wypada poszukać przyczyny uszkodzenia w/w elementów. R-39Ω https://obrazki.elektroda.pl/9770280200_... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4... https://obrazki.elektroda.pl/6951702800_...
Te spaliny to właśnie wypadanie zapłonów. Przyczyny na odległość nikt nie znajdzie.
Do sprawdzenia ciśnienie sprężania. Wypadanie zapłonów może mieć albo przyczynę mechaniczną - niskie ciśnienie spowodowane zużyciem tłoka/cylindra, bądź nieszczelnością zaworów, albo elektryczną - niesprawność układu zapłonowego. A to że cieknie woda z tłumika to normalne - samochód eksploatowany na krótkich odcinkach.
witam sprawdź jeszcze i popraw po gazowniku przewody przy wtryskiwaczach benzyny. najczęstsza przyczyna i najczęstsze błędy to właśnie wypadanie zapłonów i nierówna praca silnika
A jakie są najczęstsze przyczyny wypadania zapłonu w tym samochodzie z takim silnikiem?
Do sprawdzenia czujnik temperatury cieczy i wypadanie zapłonów na 2 cylindrze, pozostałe błędy to ich przyczyna.
Problem nie aktualny
Witam. Audi A6 C6 2.4 benzyna. Wyrzuca zapłon na 5. cylindrze. Świece nowe, cewka nowa, nadal wyrzuca. Jedynie uszczelki pokryw zaworów leją olejem, termin na wymianę już umówiony. Zauważyłem spory wyciek do świec, wymieniając świece. Co jeszcze może być przyczyną wypadania zapłonu?
Właśnie zazwyczaj nie widać objawów wypadania zaplonu na wyższych obrotach. Pamiętaj o tym że wypadanie zaplonu to nie tylko brak iskry. Przyczyn może byc kilka jak np niedostateczne ciśnienie sprężania, zły skład mieszanki (zbyt uboga, zbyt bogata) a przyczyn tego jest wiele. Brak sterowania wtryskiwacza to w tym przypadku rezultat wypadania zapłonu...
Witam. Peugeot 308 1.6 vti. Mam problem z błędem 1339 - wypadanie zapłonu na 3 cylindrze. Wymienione świece, cewki, czujniki położenia wałka rozrządu, czujniki zmiennych faz rozrządu, sonda lambda, czujnik temperatury. Walczę już z samochodem od 6 miesięcy. Ja walczyłem ponad rok i sprzedałem jako uszkodzony. Silnik dobry - osiągi dobre jak na 120...
Więc wypadałoby zlokalizować przyczynę tego błędu ją usunąć, a nie w kółko kasować błąd (jeśli masz LPG to masz problem z jego regulacją). Ten błąd akurat widzisz, bo jest bezpośrednio związany z układem kontroli emisji zanieczyszczeń... ale nie widzisz już np. krótko/długoterminowych korekt czasu wtrysku benzyny.
Mój znajomy miał kiedyś samochód Chrysler Le Baron i z prawej strony zaczęła mu wypadać półoś. Kolega zakładał mu nową dwa razy i znowu się to powtarzało po przejechaniu kilku km. W końcu kumpel zapytał czy ostatnio nie miał jakiejś przygody z samochodem i ten wtedy przyznał że gdzieś miał sytuację w której bardzo ostro hamował. Po pomiarach okazało...
Kolega pytał o przyczyny wypadania zapłonów czy poza cewka zapłonową jest możliwa inna przyczyna ?? więc odpowiedziałem
Jak równe ciśnienie na wszystkich to raczej nie powodowałoby wypadania na jednym. Przyczyna gdzieś indziej tkwi. A czuć to wypadanie? Zapewne swiece i reszta nowa?
Pomijając kwestie terkotania rozrządu to w tych silnikach często padają cewki zapłonowe.Wymieniałem je wielokrotnie i to możne być przyczyna wypadania zapłonów.
Wpierw je pomierz, wypada sprzęt rozebrać i zdiagnozować, a nie kupować klamoty na oślep. Jak już ustalisz przyczynę to dopiero martw się zakupem części.
Wypadanie zapłonów może mieć kilka różnych przyczyn - uchylony EGR, słabe ciśnienie sprężania - co w sumie jest najbardziej prawdopodobne, ssanie powietrza "bokiem" przez silnik. Podobnie zużyte świece, czy zgniła izolacja na wyprowadzeniach cewki. Oprócz "błędów" trzeba przepatrzeć - czas wtrysku, przepływ powietrza, temperaturę silnika itd. Ma to...
Jest przebicie Gate-Source w obie strony. To chyba jednoznacznie świadczy, że od niego powinienem zacząć ? Na 100% jest uszkodzony, lecz przed wymianą wypadałoby sprawdzić przyczynę jego uszkodzenia. W#1, podesłałeś link, ja na Twoim miejscu bym z niego skorzystał.
Witam, Po kilku tygodniach od naprawy mogę stwierdzić, iż usterka została prawidłowo (w końcu) zdiagnozowana i usunięta. Przyczyną wypadania zapłonu był lekko przetarty kabel wiązki sterującej, który ocierał się o ramę i tam tkwił problem.
Witam, skoro ulegly uszkodzeniu tranzystory mocy (sprawdz to, pomierz je) to zapewne ulegly uszkodzeniu bezpieczniki, w koncu po to sa zeby zabezpieczac przedtaki zajsciem jak obserwujemy, byc moze ktos "dal wieksze/mocniejsze" bezpieczniki. Gdzie wobwodzie jest ten 50mA bezpieczniko ktorym wspomniales? Jezeli chodzi o samo uszkodzenie to moglo byc...
2.0 rfn chyba nie ma kabli zaplonowych wiec trzeba dalej szukac przyczyny wypadania zaplonu. Ja na Twoim miejscu sprawdzilbym najpierw kompresje, pozniej wydech szczegolnie katalizator czy ktos go nie zapozyczyl, czy go nie wypalilo lub czy wklad sie nie obluzowal i nie blokuje przeplywu spalin. Przyczyna wypadania zaplonu moze byc wypalony zawor, uszkodzona...
Usterka naprawiona , dzięki wielkie ! Pozdrawiam W ramach podziękowań wypada podać przyczynę usterki i zamknąć temat.
Mieszkam w dojczach paliwo tutaj jest zupełnie inne niż w pl... Może czujnik padl to sprawdzę jak złożę.podlacze VAG chociaż wcześniej nie było żadnego błędu od czujników... Były tylko błędy wypadania zapłonów
Mam nadzieję że problem rozwiązany przyczyną wypadania zaplonow i telepanie autem jest odma i jej przewody. Po demontażu kolektora wszystko widać wstawiam zdjęcie. A i kompresja zmierzona na wszystkich cylindrach pokazuje około 18 bar. Zamawiam odme przewody i po zamontowaniu dam znać czy chodzi poprawnie.
Skoro sterownik rejestruje wypadanie zapłonu to jest jakaś tego przyczyna. Wątpię aby był nią czujnik bo pojawił by się błąd z nim związany. Przyczyną wypadania zapłonu może być: - słabe ciśnienie sprężania - zła iskra lub jej brak - zła mieszanka
Zastanawiam się też nad czujnikiem temperatury cieczy czasami zauważyłem ze temperatura mi skakala może źle dawkóje i dla tego wypada zapłon.....przyczyną może być domyślam się ze łańcuch rozrządu może delikatnie rozciagnal się... Zauważyłem ze samochód nie ma mocy i nie dopala mieszanki czuć w spalinach.
Tak dokładnie chodzi o wypadanie zapłonu. wypadanie zapłonu może być kilka przyczyn od źle dawkowanego gazu poprzez uszkodzony wtryskiwacz bądź sterownik po uszkodzenia układu samochodowego w aucie
Cylindry od rozrządu a przyczyną jest pęknięta odma pod kolektorem ssącym 4 cylinder.
Witam co może być przyczyną wypadania biegu 2 i 4?
Mam problem z ustaleniem przyczyny wypadania zapłonów na drugim i trzecim cylindrze. Komputer wyświetla 3 błędy p0170 , p0303 , p0303. Mam wątpliwości co do cewki a świece są nowe. Kiepsko pracuje na wolnych obrotach na wysokich jedzie całkiem przyzwoicie co może być przyczyną .
Wykręcić i zobaczyć w czym problem - czasami guma która siedzi w tłoczku wypada
To musisz obadać co jest przyczyną, wypadanie zapłonów czy usterka przepustnicy czy coś innego. Co to jest kt?
Panowie jak wypadają zapłony i przyczyną są cewki to należycie do szczęśliwców. Ten silnik pije olej nawet ok 3,5 litra na 10000 i to jest niestety norma. Płukany silnik, wymiana oleju co ok 8000 km z oryg filtrem to podstawa. Kiedy go otworzyłem po 140000 wyglądał w środku jak nowy z małym ALE..... Tzn tryb na 3 wałku tym przy valvetroniku był totalnie...
Nie masz wypadania ale jak zmieniłeś świece to chodzi na 4? Tam nie ma kabli ...
To może napisz dla potomnych co było przyczyną? Wypadało by.
Czyli jak ktoś wyżej stwierdził, że w maluchu nie psują się tylko boczne szyby, ale pod warunkiem, że nie są uchylne :D A dla wszystkich doradzających od razu wymiany cewek, rozdzielaczy i całego osprzętu elektrycznego: elektryka w maluchu jest to dość częstą przyczyna awarii ale nie jedyną. Sam miałem przypadki, że niepalenie silnika na jeden cylinder...
Najpierw wypadało by znaleźć co było przyczyną powstania uszkodzenia.
Gdyby coś się znów zdarzyło załącz ponownie pierwsze 2048 sektorów w pliku. Jeśli to samo uszkodzenie powtarzałoby się to je można naprawić załączonym plikiem ponownie, natomiast wypadałoby weryfikować bezpieczniej co się wydarzyło, i jeśli sytuacja znów się powtórzy szukać przyczyny. Zamieść jeszcze SMART tego dysku.
Cześć kolego i rozwiązałeś swój problem z fiestą? Bo ja mam podobny tylko cylinder 1 i nie wiem gdzie szukać przyczyny
Przy oddalaniu iskra będzie przeskakiwać między środkową elektroda a blokiem silnika bo świeca jest wykręcona i zewnętrzna elektroda nie ma połączenia z masą . Dodano po 1 Poza tym jeśli faktycznie masz losowe wypadanie zapłonów to odpuść sobie cewki to nie ta przyczyna .
No dzięki Ci bo jeden mówi pierwszy z lewej drugi mówi z prawej. Wiesz może czemu gdzie szukać przyczyny wypadania zapłonu cylinder 1 wtryskiwacz wymieniłem listwę zasilająca wtryski też. Nadal to samo
udało Ci się w końcu zdiagnozować przyczynę tego wypadania zapłonu ?
Odgrzewam temat. Czy wiadomo co było przyczyną?
Nie pisałes nic o jakie błędy chodziło pewnie o wypadanie zapłonów , a przyczyną pewnie były popychacze hydrauliczne lub za ciasne prowadnice zaworów .Pochwal się ile zapłaciłeś.
Witam. Niebieski dym świadczy o tym, że silnik spala olej, a to nie jest normalne. Wypadało by znaleźć przyczynę, bo to może być poważna usterka. Pozdrawiam.
Zdarza się. Wypadało by przed podłączeniem nowego zmierzyć napięcie ładowania. Na starym masz podane wartości tego napięcia.
Jaka jest przyczyna? Pytanie do jasnowidza, gdybyś zapytał co może być przyczyną wypadałoby zacząć od złącza systemowego.
Wypadanie zapłonu to nie tylko iskra. Wypadanie zapłonów to brak poprawnego spalenia mieszanki a przyczyn może być dużo: brak poprawnej iskry, zła mieszanka paliwa, brak odpowiedniego ciśnienia na cylindrze. Skoro świece podmienione i problem cały czas na tym samym cylindrze to przydało by się sprawdzić ciśnienie sprężania. To chwila roboty a pomoże...
proponuję wrócić do diagnozy, wątpię iż przyczyną wypadania zapłonów na jednym cylindrze jest cewka.
Uszkodzenie rejestru to objaw - wypada zdiagnozować przyczynę. Zacząć można od testu dysku ( programy podające m.in. S.M.A.R.T opisywał migol21 w tekstach w dziale FAQ umieszczonych) i pamięci (memtest z dyskietki\płyty\pendrive'a). Po wykluczeniu tych elementów będzie można kombinować co dalej.
Jutro podam dokładny opis błędu i parametry. Kliny sprawdzone i jest ok. A zastanawiają mnie popychacze. Kilka miękkich a kilka twardych. Ale czy to mogłaby być przyczyną wypadania zapłonow?
Ja w takiej sytuacji, zmniejszam przerwę na świecach o połowę i sprawdzam jaki jest efekt. Jak pozytywny (brak wypadania zapłonów), to szukam przyczyny w układzie zapłonowym. Jak negatywny, to w układzie zasilania paliwem (w tym przypadku benzyna, gaz). A ponieważ jest gaz, to zainteresowałbym się luzami zaworowymi, czy są prawidłowe.
Ten moduł nie wygląda tak źle. Określenie zmasakrowany jest mocno na wyrost. Układ IC101 wygląda mi na prostą przetwornicę części zasilania niskonapięciowego. Przed podmianką na nowy wypadałoby dojść przyczyny uszkodzenia się tej części.. Jeżeli to jest taka właśnie przetwornica, to naprawa jej może być całkiem prostym zadaniem.
Co to za elektryk, który zaczyna wymieniać bez znalezienia przyczyny....? Wypada wezwać elektryka z doświadczeniem i miernikiem. Może to być feralne połączenie, może to być wina izolacji, może.....my gdybać.
Wypadałoby, poszukać przyczyny tego zachowania i ją wyeliminować. Możesz sobie skonfigurować odpowiednie makro w girderze (girdera jak i instrukcję do niego znajdziesz w sieci). Zalecam jednak pierwszą opcję. Zacznij od przeinstalowania sterowników od chipsetu i karty dźwiękowej. Pozdrawiam. CMS
Zdanie Światowej Organizacji Zdrowia: "Badania wykazały, że pole elektryczne o natężęniu do 20 kV/m i pole magnetyczne o natężeniu do 240 A/m (o indukcji magnetycznej do 0,3 mT) występujące razem lub osobno nie stanowią niebezpieczeństwa dla życia ludzkiego." Pytanie tylko, po co nam w takim razie szwedzkie normy MPR-II i monitory z nalepką "Low radiation"?...
Witam serdecznie Wkrętarka udarowa Parkiside uchwyt uszkodził się i nie trzyma bity poprostu wypadają kulka jest na swoim miejscu(uchwyt kulkowy) ale tak jak by jej nie było bo nie trzyma.Jaka przyczyna?
Jeśli już koniecznie musiałeś dodać kolejny post, to wypadałoby wskazać tę przyczynę, a nie enigmatycznie napisać, że została "znaleziona".
Cześc. Dałem sobie spokuj z szukaniem innej przyczyny wypadania tego zaplonu i wymieniłem ten moduł, problem ustąpił. Zamykam temat.
czy ktos wie co może być przyczyną? Przyczyn może być wiele. Wypadałoby zaopatrzyć się w schemat i wykonać pomiary. Pozdrawiam.
No tak - to co robisz to leczenie skutku. Wypadałoby poznać przyczynę, dla której ten tranzystor pada. A przyczyn może być wiele. Proponuję zacząć od pomiaru napięć i sprawdzenia, czy jeszcze jakiś element nie jest uszkodzony. Przy pomiarze napięć w miejsce tranzystora linii podłącz żarówkę na 220V/60W.
Witam.Jednak okazało się iż przyczyną wypadania zapłonu 2-gi cylinder była wada w głowicy,otóż po zdjęciu głowicy od razu widać było,że na 2-gim cylindrze jeden wydech był zakopcony,a po rozbrojeniu go przylgnie podpalone.Zrobiłem wszystkie gniazda na tym cylindrze i usterka znikła,silnik pracuje idealnie.Temat zamykam. Pozdrawiam.
Wypada napisać co było przyczyną i jak rozwiązałeś problem.
Może być wiele przyczyn, nie koniecznie związanych z kołem - może stamtąd najlepiej słychać skutki tego problemu. Wypadałoby napisać z jaką częstością są te stuki, czy są regularne...
Przy włączonej kasecie sprawdź z jaką siłą ciągnie prawy talerzyk. Jeśli za mocno przyczyny szukaj w sprzęgle i prawym talerzyku.
Zapłonu "wypadanie" , to brak iskry w jednostce czasowej , na jednym z cylindrów silnika. Przyczyn tego zjawiska może być wiele.
p1336 Przyczyną jest wypadanie zapłonów,dotyczy cewka świece,przewody,a w skrajnym przypadku złe sprężanie na cylindrze.Komputer powinien wskazać którego cylindra dotyczy.
zrobiłem zwarcie na tranzystorze 2N6491 pomiedzy kolektorem a emiterem Czy może przy okazji montażu kondensatorów 3300 µF w zasilaczu? Wypadałoby podać przyczynę ingerencji do wnętrza. Teraz porada może być jedna: staranny pomiar elementów wzmacniacza mocy i uruchomienie z żarówką zamiast bezpiecznika. Uważaj na niebezpieczne dla życia napięcie!
Ja też walczę z tym błędem P1327 w C3 1.1 Wymieniłem świece, cewkę sprawdzałem wtryski i nadal co jakiś czas zapala się lampka silnika. Pozostaje jeszcze sprawdzenie tego przekaźnika, albo układu regulacji napięcia w alternatorze, ponieważ czasami przy szybkim dodaniu gazu i zwolnieniu go widzę jak światła błysną jaśniej. Może to jest też przyczyna...
Według mnie to głowica do roboty, wypadanie zapłonu wykluczone z przyczyn elektrycznych to tylko mechanika. Kod silnika to Z16XEP?
Sprawdź jeszcze filtr powietrza. Przyczyną wypadania zapłonów i paliwa w oleju może być właśnie zbyt bogata mieszanka paliwowo powietrzna wytwarzana przez gaźnik. Choć z reguły jest splot zdarzeń wzajemnie na siebie wpływająch.
Sytuacja się nieco rozjaśniła.Kiedy samochód stał w garażu dało się słyszeć chwilowe i cykliczne "pukanie" pod plastikową maskownicą wycieraczek/prawa strona/Po zdemontowaniu maskownicy i plastikowego zbiorniczka/chyba jakiś zbiorniczek vacu/ widać magistralę wodną z dwoma elektrozaworami i pompką. Całość uruchamia się cyklicznie co kilkanaście sekund...
wypadać zapłon przyczyna wypadać popychacz mercedes wypadać
kodowanie toledo światłowód czego czasówka sterowanie silnikiem
victron multiplus victron multiplus
Skoda Superb 2.0 TDI 2016 - Błąd U112300 CAN Renault Master III - Kod błędu P24A8 - EGR i DPF