Podobny przypadek w rodzinie wypadanie zapłonów, nierówna praca silnikiem telepie, padły jednocześnie dwie cewki zapłonowe, dostały przebicia.
Witam, borykam sie z samochodem marki Skoda Fabia 1, silnik 1.2 BMD Wypadanie zapłonu na zimnym silniku (jakies pierwsze 10min pracy silnika po odpaleniu), za kazdym razem 1 cylinder. Cewki zamieniane Wtryski zamieniane Świece zamieniane Kompresja po 10.5 bar Rozrzad na blokadach Ciśnienie paliwa 3.5 bar Czyszczenie i adaptacja przepustnicy Wykręciłem...
Zaraz kolo przepustnicy,trzeba zdjąć tą plastikową osłonę nad silnikiem Wypada zapłon,bo jeden z cylindrow dostaje za dużo powietrza
Witam. Możesz spróbować zrobić analizę spalin....Coś takiego przerabiałem parę lat temu ...winna była uszczelka pomiędzy kolektorem dolotowym a głowicą.....
Witam. Skoda fabia 1.0mpi. Od jakiegoś czasu zaswieca sie check a jak poldaczam kompa to pokazuje wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach. Auto pracuje równo, jest to chwilowe. Nadmienie , ze silnik pobiera również olej. Czy mogę liczyć już na to , że silnik się kończy? Czy kompleksowa wymiana swiec i cewek to dobry pomysl ?
Witam mam problem z fabia 1.0 CHYA LPG 2016r 80 tys km Od kilku dni jest wypadanie zapłonu 1-2 Cylinder na wolnych obrotach jest ok powyrzej 2 tyś zlicza wypadanie zapłonu jak szalony na słuch silnik prauje ok Zrobione Podmiana świec z 3 cylinder , cewka , wtryski zamienione miejsami kompresja równa na każdym 13 bar dolot szczelny , sondą wykręona przed...
To że brakuje bezpiecznika, nie oznacza że gaz nie dostaje się razem z paliwem do cylindra albo jest gdzieś na tym cylindrze nieszczelność, lub jeśli ma, to urwana klapa kolektora ssącego, lecz z tego co wiem w tym silniku nie występuje.
to że w silniku zadnego remontu zrobić nie można to mechanik rację miał, ale z tymi wypadającymi pierscieniami to nie wiem skąd on to wział :) jak kolega wyżej napisał najczęściej kończy się na robocie głowicy
Witam. Mam problem z Fabia w postaci wypadania zaplonu na 3 cyl. Przelożyłem cewki z 3 cyl na 2 cyl dalej blad wypadanie zaplonu na 3 cyl. Postanowiłem zajrzeć do swiec. Byly juz wyeksploatowane wiec wymienilem na nowe. Problem dalej jest. Psiknalem w dolot plakiem silnik zaczal normalnie pracowac dopuki nie wypalil plaka i od nowa siepie nim. Sprawdzilem...
Witam wszystkich :) Mam dość nietypowy problem w Fabii 1.2 o kodzie silnika CGPA. Silnikiem szarpie tylko i wyłącznie kiedy wejdzie się w zakres obrotów 4500-5000 i wywala błąd wypadanie zapłonu na 1 i na drugim cylindrze lub tylko np. na 2. Zależy jak mu się będzie chciało ;/ . Silnik jest po wymianie rozrządu (kpl. ślizgi, kółka, łańcuch, napinacz)...
Witam. Mam dziwny problem z wypadaniem zapłonu i skończyły mi się pomysły na dalszą diagnostykę. Może ktoś z was ma pomysł do czego jeszcze można się przyczepić. Jak w temacie auto Fabia II 1.2 (3 cylindry) co jakiś czas po kilku minutach od rozpoczęcia jazdy wywala Checka i przechodzi w tryb awaryjny (Nie wkręca się powyżej 2 tys obrotów) po zgaszeniu...
Witam. Na wstępie - moja wiedza o mechanice jest raczej skromna. Mam skodę Fabię 1.4 mpi silnik AQW 68 km 2002 r. Od jakiegoś czasu pojawia się problem, samochodem szarpie jak sam szatan, ja światła na choince pali się check i po podpięciu do komputera wyskakuje wypadanie zapłonu na 2 i 3 cylindrze. Auto ma instalacje lpg. Cewka, świece, rozrząd, sondy...
Czyli moim zdaniem wypadanie zapłonów jest spowodowane właśnie tą kompresją. Obstawiam że dół silnika do roboty.
[youtube]https://youtu.be/xIS8TW4zZM0[/y... Orientuje sie ktos co to moze byc? Dzieje sie tylko na zimnym. Jedno albo dwa pierwsze pusczenia sprzegla. Jak przeszly mrozy to juz w ogole ustalo. Filmik z zeszlej zimy ale teraz zrobilo sie chlodniej i znow skrzypnelo. Od razu mowie ze nie pedal.
Witam. Mam problem ze swoją Fabią. Jakiś czas temu (prawie 2 lata) po dłuższej jeździe z wysokim obciążeniem (300km autostradą) już po zatrzymaniu w aucie stopiło się gniazdo cewki zapłonowej. Zostało wymienione razem z cewką, jednak od tamtego czasu z autem mam ciągłe problemy. Stało się tak jeszcze raz, dokładnie taka sama sytuacja, tylko z innym...
Witam. Pacjent: skoda fabia 1.4mpi 68km z 2002r, pierwszy i jedyny wlasciel, przebieg 92tys km. Kilka miesięcy temu ciągle mrygala kontrolka od poziomu płynu chłodniczego. Auto trafiło do mechanika, ten wymienił baniaczek, króciec któryś, pompę wody, termostat, czujnik temp., zrobił płukankę układu jakims czysciwem, zalał nowy płyn. Po paru dniach znów...
Witam. Problem następujący: ogólnie po rozgrzaniu silnika-ok 5 minut pracy, widać ewidentne zapady napięcia. alternator robiony- wywalony regulator, sprawdzany na stole(grzaliśmy go nawet palnikiem żeby powtórzyć warunki nagrzania komory) i jest w 100% sprawny. okablowanie sprawdzone. Miernik normalnie pokazuje 14.2-14.3 V ale w chwili zapadu spada...
Witam. Problem : nie pali na 4 cylinder na zimnym i ciepłym. Błędów brak. Przełożony wtrysk 1 za 4 (i taka sama reakcja) Przełożone kable z 3 wtrysku na 4 (to samo) brak rekacji na 4cyl. Cewka daje iskrę na wszystkie świece. Przełożona na inną (używkę) - to samo. Świeca przełożona z 3 na 4 ( i to samo) Kompresja ok. 9,5 na wszystkich cyl. Jakiś pomysł...
Witam, przestał mi działać tylny spryskiwacz, sprawdziłem czy przy silniku tylnej wycieraczki wężyk doprowadzajacy płyn i okazało sie ze płyn w ogóle tam nie dociera. Gdzie znajdują sie inne polaczenia w tym układzie?
Witam. Problem polega na tym ze skoda ma tak jakby wyprzedzony zapłon.Próbując go uruchomić robi jeden obrót wałem i silnik się zatrzymuje jakby go cofało. Kod silnika to AZF. Iskra jest na wszystkich świecach. na wykręconych świecach silnik bez problemów się kręci. Sprawdziłem rozrząd i wszystkie znaki się zgadzają nie przeskoczył łańcuszek rozrządu....
Witam,jak w temacie posiadam skodę fabię 1 (2001r.) 1.4mpi i jakieś 400km temu wymieniałem sprzęgło na nowe (Sachs) z fabrycznego przy przebiegu 124000km i dziś napotkałem pewien problem a mianowicie przy ruszaniu ze wzniesienia (lekkiego) auto wcale nie zareagowało na puszczanie sprzęgła po prostu zgasło i koniec a po ponownym odpaleniu ruszyło i teraz...
Zaczęło się od ubytku płynu mechanik wymienił upg. po pół roku znów to samo , głowica splanowana uszczelka wymieniona , minęło pół roku i znów to samo tylko tym razem olej już nie dostał się do płynu .Co może byc przyczyną siadania uszczelek?
Ten silnik to porażka, błędy wypadania zapłonów wskazują na uszkodzone prowadnice zaworów, cała głowica do regeneracji. Odradzam zakup jakiegokolwiek samochodu z tym silnikiem, nie tylko tego konkretnego egzemplarza
Po pierwsze, to zacznij od pomiaru ciśnienia sprężania zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Po drugie, w tym modelu sterownik rejestruje wypadanie zapłonu na określonym cylindrze, nie tylko błąd zbyt bogatej mieszanki
No to szybko usunąć usterkę wypadającego zapłonu bo nie jest to zdrowe dla silnika.
Na moje wypadało by sprawdzić adaptacje, czy sonda lambda działa i czujnik temperatury silnika i czy gaz się nie sączy do kolektora na postoju przy wyłączonym silniku. Potem ewentualnie rozrząd i kąt zapłonu, ale jak na gazie działa, to później. Jeśli były jakieś rzeczy wymieniane w ramach diagnostyki, to dobrze żebyś tu o nich napisał.
No to ja napiszę z własnego doświadczenia. Silnik MPI 8V ma taką urodę ze na wolnych wypadają zapłony i ten typ tak ma bo kolegi Skoda jak i moja też tak miała i diagnostyka nic nie pokaże. Hałas przy rozruchu zimnego silnik pojawił się zapewne z samoregulatorów hydraulicznych w rozrządzie, gdy napełniły się olejem silnik ucichł i to też może się zdarzyć....
A może poduszki silnika padły ? Te silniki mają na wolnych obrotach wypadające zapłony, taki typ.
kolego podjedź do kogoś kto ma tester, grupa 15 i sprawdź wypadanie zapłonów. Jak będą same zera to jest okey. Sprawdź ustawienie rozrządu jak proponowali koledzy powyżej.
Dzięki. A czy jest możliwość jakiegoś sprawdzenia, że na 99% to wypalone gniazdo bez zdejmowania głowicy? Na ciepłym silniku (po ponownym uruchomieniu silnika) zapłon już nie wypada, jak to możliwe?
Problem rozwiązany. Mój mechanik stwierdził że nie dochodzi do wtryskiwacza napięcie w kablu plusowym od sterownika silnika do 3cyl. Dziękuje wszystkim za pomoc
Jak mi wypadał zapłon w Fabii, kiedy jeździłem na LPG to było to czuć. Autem nie dało się jeździć. Od razu wywalało kontrolkę silnika, a VAG pokazywał wypadanie zapłonu. W tej Octavii nie ma problemów z jazdą, obroty w normie, brak szarpań, kontrolka silnika się nie świeci. VAG nic nie pokazuje. Świec nie wyciągałem, (at)carrot stwierdził, że nie ma...
Witam, Mam podobny problem Skoda Fabia 1.2 htp 6v, 2003r, 134000 km, bez instalacji LPG. Wypada zapłon na 3 cylindrze błąd P0303: - Nowa cewka na 3 cylinder, próbowałem też podmiany z innych - Zmienione wszystkie świece (kolor starych jasno szary na każdym cylindrze) - Ciśnienie na 3 cylindrach takie same - Wyczyszczona przepustnica - Wymieniony filtr...
(at) Playton Nie miałeś wcześniej błędów 'uboga mieszanka' ? Ja bym reklamował, po roku nie powinna się skopać. Z którego roku auto? Jaki kod silnika?
tu jesteś w błędzie, cewka za każdym razem będzie dawać iskrę a jedna mieszanka będzie się od niej zapalać a mieszanka o innym składzie już nie. Najgorzej palna mieszanka powstaje podczas przyśpieszania. Jesteś w błędzie. Żeby mieszanka była palna, jest wzbogacana - tak samo na zimnym silniku, jak i przy np. przyspieszaniu, czy właśnie w trybie awaryjnym...
Witam Skoda Fabia 1,4 68 KM Objawy: Za duże spalanie, nierównomierna praca silnika (tak jakby wypadał zapłon) często takie falowanie obrotów w przedziale od 200 do 1000 obrotów, wyczuwa sie przerywanie i szarpanie na każdym biegu na wolnych obrotach np. jadąc na trójce około 30 km/h szarpi powyżej 40 km przestaje to być dokuczliwe
Może w celach edukacyjno-diagnostycznych kupię sterownik do Fabii - SIMOS3PA (50zł w górę) - te powinny mieć możliwość pomiaru wypadania zapłonów? Nie powinno się nic uszkodzić w silniku ( oczywiście na stałe nie zostawię tego ECU ) Tylko, czy samochód w ogóle odpali na tym sterowniku? By nie odbiegać od tematu, przygotowuje się teoretycznie, do sprawdzenia/skasowania...
Witam Czy silnik chodzi równo ?? tak nie ma żadnych anomalii w postaci wypadania zapłonów. Silnik chodzi równo ale jakby bardziej mułowato. Przy naciśnięciu gazu do dechy zanim zacznie przyśpieszać na 5 biegu mija chwila, ale nie dławi się ani nie prycha tylko po prostu ma jakby opóźnienie części sekundy zanim zacznie przyśpieszać. Dodano po 54 Witam...
Przy takim ciśnieniu ciężko żeby spalał dobrze na tym cylindrze a co za tym idzie żeby nie było wypadania zapłonu , jakiś błędów z tym związanych czy nie równej pracy silnika. Poza tym po wykręceniu świec i po ich stanie też już powinieneś coś widzieć.
Ok to niech sobie autor kupi Octavię, bo jest duża, tylko proponuje zerknąć ile lat będzie miała Octavia, jaki przebieg i co pod maską. TSI zostało poprawione i jest poprawnym silnikiem, nadal biorącym olej, do tego hasło "wypadanie zapłonu" jest ciągle na forach wystarczy poczytac, zasyfiony silnik od nagaru, sypiący się osprzęt itd. a tjet to prosta...
Też mi się wydaje że ktoś tu kręci, ot taka zabawa. Kiedyś w wolnych chwilach obstawiłem samochód czujnikami i eksperymentowałem. Dla przykładu - zwiększyłem ciśnienie pompy o ponad 30 % (z 3 do 4 atm) i silnik pracował dalej normalnie, dlaczego ? Bo komputer sam zmniejszył czas wtrysku tak że wszystko wróciło do normy. Wierzę że spadek ciśnienia, a...
(siedząc w samochodzie czuć jak cały samochód drga) Kolego tak to się nie da. Bo drgania to nie falowania. Albo to wypadanie zapłonu, albo falowanie. Więc musisz wiedzieć o co kaman. Pomiar z MAP i odczyt błędów.
Zamontowalem dzisiaj nowy map sensor i wskazuje on dokładnie takie same dane jak poprzednie map sensory zarówno na zgaszonym jak i na biegu jalowym. czyli jednak były sprawne. Oczywiście na biegu jalowym nadal występuje objaw niemalże identyczny jak wypadanie zapłonu. Co teraz?
A czego się spodziewałeś po trzy garowcu?Jak jest to wypadanie zapłonu to mogą być świece cewka oczywiście.Ale wcześniej podłącz kompa może jest jakiś błąd wypadania.I parametry do kontroli.Kompresję nie zaszkodzi zmierzyć też.
Jak w temacie 1-12, 2- 12, 3-16,5, próba olejowa 1-12, 2-12, 3-19 o czym to świadczy. I jeszcze zapytanie o grupę pomiarową 12 kanał 87-28, przy dodaniu gazu 88-28. Wypadanie zapłonu na 2 cylindrzę 15 grupa. Co o tym myślicie. Rozrząd sprawdzony na blokady. Proszę o sugestie, silnik nie bierze oleju. Pozdrawiam. cewki podmienianie
To sprawdź. W tych silnikach od tego zaczynam. Zapłon potrafi wypadac gdy jest już w okolicach 10 bar. Jeżeli jest masz cały czas ubogo to sprawdź jeszcze szczelność kolektora ssącego, w szczególności na tym cylindrze.
Jeśli chodzi o wypadanie zapłonów to te silniki cierpią na brak spreżania od wypalonego zaworu, jeśli bedziesz miał na którymś mniej np. 1-14, 2-9 ,3-14 to masz przyczyne.
Cześć Wszystkim, Mam podobny problem jak PawelBierna. Po nocy (lub po dłuższym postoju) Fabia 12V (bez gazu) ma problem z rozruchem. Problem występuje w okresie zimowym i jesienno zimowym. Wiosna i lato wszystko idealnie. Podczas rozruchu wypadają zapłony (stwierdzono diagnostycznie) silnik dusi się i dławi, z wydechu więcej białego dymu, po przytrzymaniu...
Wypinałem wtryskiwacz benz, kom pokazał 1 i lpg też 1 itd., także raczej nie. W reduktorze przez króciec od podciśnienia idzie gaz i po zgaszeniu silnika spada ciśnienie gazu do zera może tu jest coś nie tak.
Witam. Miałem podobny problem w Octavii,wypadanie zapłonu 4 cylinder. Podmieniłem cewkę, kable i nic. Okazało się,że to świeca i od tego powinno się zacząć . Zamiana świec miejscami nic nie da ,bo jeśli świeca jest wadliwa to nie pali inny cylinder i praca silnika wygląda tak samo. Pozdrawiam.
Witam, posiadam Skodę fabię 1.4 8v oznaczenie silnika AQW (silnik czeski) z LPG. Ostatnimi czasy na benzynie miałem problem z wypadaniem zapłonu na 1 cylindrze, okazało się uszkodzonym wytryskiem. Po wymianie auto pracuje normalnie na obu paliwach, czasami na biegu jałowym silnik szarpnie, podczas jazdy auto ma lekkiego muła przy dodaniu gazu do oporu...
(at)mirrexw dzięki - to już jest jakaś opcja sprawdzenia. Tylko, że tym moim urządzonkiem chyba nie mam jak sprawdzić położenia pedału gazu, czy otwarcie przepustnicy wystarczy? Z tego co zrozumiałem to wybrane parametry na ostatnim filmie wybrałem prawidłowe (poza tym pedałem gazu), tylko muszę zrobić tak jak piszesz na 3 biegu rozpędzę się powiedzmy...
Mechanik mówi, że jest bardzo zdziwiony, że silnik aż tak wysoko i równo trzymał kompresję. Przerabiałem już to nie raz , ciśnienie mierzone kilka razy i ok , a po ściągnięciu głowicy niespodzianka. Pozdrawiam
W 2001 r. kupiłem Fabię 1,4 MPI. Już po wyjeździe z salonu zauważyłem że obroty pływają. Właściwie odczułem to jako delikatne szarpnięcia, coś jakby wypadał zapłon. . Wiem o czym pisesz, bo na to samo zwrocilem uwage. :-) Mialem to do 35 tys. km, potem zalozylem instalacje gazowa i wolne obroty sa stabilne. :-)
Witam. Odgrzeję temat... Mam podobny przypadek. Błąd zbyt bogatej mieszanki. Krótkoterminowa korekta na poziome -20%. Silnik gaśnie przy schodzeniu z obrotów i nieregularnie pracuje. Brak wypadania zapłonów. Rok temu robiłem mu remont (popękane zawory w głowicy, wymiana łańcucha itd...). Ciśnienie paliwa w normie, sondy pracują, rozrząd ok. Teoretycznie...
Witam. Mam problem z w/w Ibizą IV 2009. Silnik 3 cylindry 1,2 51kW. Z LPG. Rano po odpaleniu wyskoczył check engine, niestety nie było możliwości diagnozy (powrót z trasy do domu) w drodze powyżej 2500-3000 obrotów silnik tracił moc, "dławił się". Na Lpg i na benzynie to samo. W kolejny dzień silnik odpala na moment i dławiąc się gaśnie. Odczytane błędy...
16687 P0303 412F Cylinder 3 - wypadanie zapłonów 17549 P1141 448D Wyliczone obciążenie - implausible value (wiring, MAP, MAF) 01314- Engine Control Module 013 Check DTC Memory -Intermittent. To ze w bloku ABS to tylko konsekwencja, zapewne pojawią się tez inne błędy. Problemem mogą być zanieczyszczone styki wiązki wchodzącej do sterownika bądź sama...
Podłączam się do problemu, tylko że wywala błąd już po 10 sekundach ale na rozgrzanym silniku. Wskazania na sondzie stoją w miejscu więc to pierwszy podejrzany ale słychać czasami wypadanie zapłonu więc zastanawiam się jak bardzo prawdopodobne jest uszkodzenie cewek zapłonowych. A tak poza konkursem może ktoś mi wyjaśnić jakim cudem stan wydechu za...
Silnik 1.2 htp v12, BME 032930 Świeci się tylko check. Kody błędów: 16514 - Obwód sondy lambda - nieprawidłowe działanie (bank 1 sonda 1), Stały 17524 - Sonda lambda 1 blok 1, podgrzewanie sondy lambda; przerwa w obwodzie, nieciągły 16514 - Obwód sondy lambda - nieprawidłowe działanie (bank 1 sonda 1), Stały 16524 - Obwód sondy lambda - brak zmian sygnału...
wypadać zapłon fabia wypadać zapłon silnik wypadać zapłon skoda fabia
kondensatory foliowe ceramiczne restarty samsung zasilanie pojawia znika
lodówka elektrolux kontur tosca
Termet Ecocondens Crystal nie odpala - przyczyny i diagnostyka Niedziałający hak i czujniki parkowania po podłączeniu modułu haka