Witam, borykam sie z samochodem marki Skoda Fabia 1, silnik 1.2 BMD Wypadanie zapłonu na zimnym silniku (jakies pierwsze 10min pracy silnika po odpaleniu), za kazdym razem 1 cylinder. Cewki zamieniane Wtryski zamieniane Świece zamieniane Kompresja po 10.5 bar Rozrzad na blokadach Ciśnienie paliwa 3.5 bar Czyszczenie i adaptacja przepustnicy Wykręciłem...
Okazało się że wypada zapłon na 1 cylindrze zmieniliśmy miejscami cewki nie pomogło dalej wypadał na 1 więc zmieniliśmy świece miejscami i zapłon zaczął wypadać na 2 kupiłem nowe świece i problem rozwiązany
Podobny przypadek w rodzinie wypadanie zapłonów, nierówna praca silnikiem telepie, padły jednocześnie dwie cewki zapłonowe, dostały przebicia.
i co, rozwiązałeś ten problem z wypadającymi zapłonami ?
Liczysz od rozrządu, czyli stojąc przed samochodem od lewej strony pierwszy. W 99 % to cewka (to moje obstawienie).
Jak kompresja OK,świece,cewki okablowanie i iskra OK to powodem wypadającego zapłonu może być brak paliwa spowodowany np.niesprawnym wtryskiwaczem. Jakieś błędy są?Diagnostyka zrobiona?
[youtube]https://youtu.be/xIS8TW4zZM0[/y... Orientuje sie ktos co to moze byc? Dzieje sie tylko na zimnym. Jedno albo dwa pierwsze pusczenia sprzegla. Jak przeszly mrozy to juz w ogole ustalo. Filmik z zeszlej zimy ale teraz zrobilo sie chlodniej i znow skrzypnelo. Od razu mowie ze nie pedal.
Witam, zauważyłem ze od pewnego czasu mam problem. Polega on na tym że podczas kiedy auto toczy się na luzie np dojeżdżajac do świateł odczuwalne jest bujanie nadwozia, coś jak jazda z jednym przebitym kołem, lub takim które byłoby jajowate a przynajmniej takie mam odczucia. Wydaje mi się że to coś z tyłu ale jak na moje oko wszystko wygląda ok. Kilka...
Witam. Mam problem ze swoją Fabią. Jakiś czas temu (prawie 2 lata) po dłuższej jeździe z wysokim obciążeniem (300km autostradą) już po zatrzymaniu w aucie stopiło się gniazdo cewki zapłonowej. Zostało wymienione razem z cewką, jednak od tamtego czasu z autem mam ciągłe problemy. Stało się tak jeszcze raz, dokładnie taka sama sytuacja, tylko z innym...
Wyjąć listwę wtryskową na zewnątrz i pokręcić rozrusznikiem. Zobacz czy wszystkie 3 równo rozpylają. To najprostsza metoda wstępnej weryfikacji wtrysków benzynowych ;)
Wydech jest drożny / sprawdzony ?
Mała szansa że to będzie powodem. Zresztą wpierw by się system pluł o wypadanie zapłonów.
Czyli moim zdaniem wypadanie zapłonów jest spowodowane właśnie tą kompresją. Obstawiam że dół silnika do roboty.
Jeżeli przez podciśnienia ucieka gaz to reduktor do wymiany. Tylko nie zakładaj tomasetto 😉
Wymień jeden komplet i zobacz czy na tym cylindrze nie będzie wypadania.
Po pierwsze, to zacznij od pomiaru ciśnienia sprężania zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Po drugie, w tym modelu sterownik rejestruje wypadanie zapłonu na określonym cylindrze, nie tylko błąd zbyt bogatej mieszanki
Skoda Fabia 1,4 MPI 68 km mam następujący problem silnik pracuje tak jakby "wypadał zapłon" słychać takie przerwanie , trzęsie się silnik co to może być???? Zauważyłem również większe spalanie około 2 litrów na 100 km. Wymieniłem świece, listwa z cewkami była podmieniona dalej efekt ten sam. wygląda to tak jakby jedna swieca nie pracowała ale świece...
w tym aucie jest zestaw cewek , zdarzało się że układ ten nie domagał i dla tego jest wypadanie zapłonów
A może poduszki silnika padły ? Te silniki mają na wolnych obrotach wypadające zapłony, taki typ.
Ten silnik to porażka, błędy wypadania zapłonów wskazują na uszkodzone prowadnice zaworów, cała głowica do regeneracji. Odradzam zakup jakiegokolwiek samochodu z tym silnikiem, nie tylko tego konkretnego egzemplarza
2 razy miałem już wypadanie zapłonu , uszkodzenie kata. Jak jeszcze raz mi wyskoczy błąd będę chciał może reklamować , Jaki wpływ ma praca katalizatora na wypadanie zapłonów?
Wypalone zawory, głowica do roboty. Ot taki standard.
Dzięki kolego będę pamiętał
Ten błąd oznacza wypadanie zapłonów na 2 cylindrze. Nic tam nie ma mowy o cewce w opisie a dużo osób uznaje że o nią tutaj chodzi. Wypadanie zapłonów może być spowodowane przez brak zapalenia mieszanki w cylindrze a to powodować może: - brak iskry - zła mieszanka lub jej brak - brak sprężania na cylindrze Zmierz ciśnienie sprężania na cylindrach. Może...
Głowica do zdjęcia i wymiany prowadnic zaworowych + szlifowanie / dotarcie zaworów. Wada tych modeli
No to szybko usunąć usterkę wypadającego zapłonu bo nie jest to zdrowe dla silnika.
Jak mi wypadał zapłon w Fabii, kiedy jeździłem na LPG to było to czuć. Autem nie dało się jeździć. Od razu wywalało kontrolkę silnika, a VAG pokazywał wypadanie zapłonu. W tej Octavii nie ma problemów z jazdą, obroty w normie, brak szarpań, kontrolka silnika się nie świeci. VAG nic nie pokazuje. Świec nie wyciągałem, (at)carrot stwierdził, że nie ma...
Witam. Możesz spróbować zrobić analizę spalin....Coś takiego przerabiałem parę lat temu ...winna była uszczelka pomiędzy kolektorem dolotowym a głowicą.....
miałem kiedyś podobny problem z Seatem Leonem, co najśmieszniejsze okazało się że była to wina nie oryginalnych świec, założone były bosche albo ngk, po wymianie na oryginalne z serwisu problem ustał.
Mając wypadające zapłony wykres sondy lambda powinien być raczej daleki od wzorowego.
Witam. Na LPG na biegu jałowym silnik dostaje telepawki. Nie jest ważne czy silnik jest zimny, czy ma 90 stopni. Podczas telepawy VAG wykazuje nie-palenie cylindrów 1 i 3. Licznik 'missfire' (kanał 15) zwieksza ilość niewybuchów dla cyl 3 dużo szybciej niż analogiczny licznik dla cyl.1. Licznik dla cylindra 2 stoi w miejscu na zerze: 1 - zwiększa się...
Więc masz wypalone zawory, ewentualnie brak wysterowania cewki.
Ale błędu sądy lambdy niema tylko wypada zapłon na 3 cylindrze na benzynie na lpg wszystko oki
Pewnie to wypadanie zapłonu. Teraz trzeba sprawdzić czy to brak kompresji czy wadliwa świeca czy wadliwa cewka. Może to też byś nieprawidłowy skład mieszanki.
Na moje wypadało by sprawdzić adaptacje, czy sonda lambda działa i czujnik temperatury silnika i czy gaz się nie sączy do kolektora na postoju przy wyłączonym silniku. Potem ewentualnie rozrząd i kąt zapłonu, ale jak na gazie działa, to później. Jeśli były jakieś rzeczy wymieniane w ramach diagnostyki, to dobrze żebyś tu o nich napisał.
Pewnie musi być pełen syntetyk ?
kolego podjedź do kogoś kto ma tester, grupa 15 i sprawdź wypadanie zapłonów. Jak będą same zera to jest okey. Sprawdź ustawienie rozrządu jak proponowali koledzy powyżej.
Zamontowalem dzisiaj nowy map sensor i wskazuje on dokładnie takie same dane jak poprzednie map sensory zarówno na zgaszonym jak i na biegu jalowym. czyli jednak były sprawne. Oczywiście na biegu jalowym nadal występuje objaw niemalże identyczny jak wypadanie zapłonu. Co teraz?
Bloki pomiarowe 15 i 16 obserwować czy nie wypadają zapłony . Być może sama wymiana świec zapłonowych to za mało . Być może cewka zapłonowa któraś pada.
A rozrząd i jego ustawienie ? Jak nie równo przyspiesza to pewnie zapłony wypadają na którymś garku?
A jaki jest problem ? Faluje ? Nie trzyma wolnych ? Brak mocy ?
No to ja napiszę z własnego doświadczenia. Silnik MPI 8V ma taką urodę ze na wolnych wypadają zapłony i ten typ tak ma bo kolegi Skoda jak i moja też tak miała i diagnostyka nic nie pokaże. Hałas przy rozruchu zimnego silnik pojawił się zapewne z samoregulatorów hydraulicznych w rozrządzie, gdy napełniły się olejem silnik ucichł i to też może się zdarzyć....
Mniej więcej od 2014 roku... EA211, EA888 Gen.3. ale wciąż występuje pobór oleju (może mniejszy), wypadania zapłonów, poszarpywanki (1,5 TSI), check engine itd.
Sprawdź sygnał zaraz po odpaleniu bo jeżeli wypada zapłon to automatycznie wyłącza wtryskiwacz. Nazywa się to ochrona katalizatora.
Jest iskra i paliwo. Przy odpięciu cewki lub wtrysku jest wyraźna różnica, POPRZEDNIO NIE BYŁO, jest taka możliwość że komputer po pewnym czasie odcina cylinder ze względu na wypadanie zapłonów? Czas zmierzyć kompresje.?
Możesz spróbować popukać kluczem w ECU w czasie jazdy - nie mówię to o jeździe 100/godz tylko o ślimaczeniu się na 2 z otwartą maską. Spróbuj odłączyć sondę i się przejechać. Kiedyś miałem podobnie w Fabii i też tylko wypadanie zapłonów tyle że tam była sonda szerokopasmowa a tu masz zwykłą.
Świece dopiero zmieniłem oleju w ogóle nie bierze . Podpiolem pod kompa to wypadanie zapłonu pokazało i to wszystko ,,, mechanicy nie chcą robić a jak chcą to może byśmy najpierw zaczęli od .... No właśnie i nie dają gwarancji czy to pomoże .
Dzięki. A czy jest możliwość jakiegoś sprawdzenia, że na 99% to wypalone gniazdo bez zdejmowania głowicy? Na ciepłym silniku (po ponownym uruchomieniu silnika) zapłon już nie wypada, jak to możliwe?
Z tego co widać masz problem z cewką zapłonową. Jesteś pewien? P0202 - przerwa w obwodzie wtryskiwacza 2 cylindra? No chyba, że ten sterownik jest tak "głupi", że raportuje ten błąd po tym jak sam odłączył wtryskiwacz z powodu wypadania zapłonów na tym cylindrze - jeśli tak to "gratulacje" dla autora softu tego sterownika. Bo to, że raportuje wypadanie...
Sonda jest na wydechu i mierzy ilość tlenu w spalinach . Jeżeli mieszanka naprawdę jest za uboga to szukałbym raczej lewego luftu, albo przyczyny dlaczego dostaje za mało paliwa. (wypalony zawór wydechowy albo wypadanie zapłonów daje za bogatą na sondzie).
Jak zwiększasz? Wiesz co to misfire? Co tu ma mapa do tego, że zapłon Ci wypada na jednym garze. Czym to czytasz?
Witam Skoda Fabia 1,4 68 KM Objawy: Za duże spalanie, nierównomierna praca silnika (tak jakby wypadał zapłon) często takie falowanie obrotów w przedziale od 200 do 1000 obrotów, wyczuwa sie przerywanie i szarpanie na każdym biegu na wolnych obrotach np. jadąc na trójce około 30 km/h szarpi powyżej 40 km przestaje to być dokuczliwe
W tym samochodzie jest Gaz? sprawdź połączenia do sterownika. jakieś okoliczności? wpływ pogody i wilgotności jest? Interesuje mnie ten przypadek bo raz miałem podobny w fabii.
wypadać zapłon skoda fabia wypadać zapłon fabia silnik wypadać zapłon
modecom bezpiecznik skuteczna antena serwis zawiercie
lodówka elektrolux kontur tosca
Jak włączyć dźwięk w pralce Haier? IVECO Stralis 2006 – brak napięcia na czerwonym przewodzie zaworu pedału hamulca