Jak mi wypadał zapłon w Fabii, kiedy jeździłem na LPG to było to czuć. Autem nie dało się jeździć. Od razu wywalało kontrolkę silnika, a VAG pokazywał wypadanie zapłonu. W tej Octavii nie ma problemów z jazdą, obroty w normie, brak szarpań, kontrolka silnika się nie świeci. VAG nic nie pokazuje. Świec nie wyciągałem, (at)carrot stwierdził, że nie ma...
i co, rozwiązałeś ten problem z wypadającymi zapłonami ?
Okazało się że wypada zapłon na 1 cylindrze zmieniliśmy miejscami cewki nie pomogło dalej wypadał na 1 więc zmieniliśmy świece miejscami i zapłon zaczął wypadać na 2 kupiłem nowe świece i problem rozwiązany
Podobny przypadek w rodzinie wypadanie zapłonów, nierówna praca silnikiem telepie, padły jednocześnie dwie cewki zapłonowe, dostały przebicia.
Zaraz kolo przepustnicy,trzeba zdjąć tą plastikową osłonę nad silnikiem Wypada zapłon,bo jeden z cylindrow dostaje za dużo powietrza
Ale błędu sądy lambdy niema tylko wypada zapłon na 3 cylindrze na benzynie na lpg wszystko oki
tak 16v na pięć kabli.po jeżdżę zobaczymy,wypada mi jeszcze zapłon na 2i4 cylindrze zapali się czek i słabnie skasuje błąd i jest ok
Jeżeli dobrze pamiętam to w grupach 014 i 015 masz podgląd na wypadanie zapłonu .
Mała szansa że to będzie powodem. Zresztą wpierw by się system pluł o wypadanie zapłonów.
Jak kompresja OK,świece,cewki okablowanie i iskra OK to powodem wypadającego zapłonu może być brak paliwa spowodowany np.niesprawnym wtryskiwaczem. Jakieś błędy są?Diagnostyka zrobiona?
Sprawdź sygnał zaraz po odpaleniu bo jeżeli wypada zapłon to automatycznie wyłącza wtryskiwacz. Nazywa się to ochrona katalizatora.
Liczysz od rozrządu, czyli stojąc przed samochodem od lewej strony pierwszy. W 99 % to cewka (to moje obstawienie).
Dzięki. A czy jest możliwość jakiegoś sprawdzenia, że na 99% to wypalone gniazdo bez zdejmowania głowicy? Na ciepłym silniku (po ponownym uruchomieniu silnika) zapłon już nie wypada, jak to możliwe?
Świece były na początku założone oryginalne, wymieniłem świece na ngk i nie pomogło, później dowiedziałem się że na oryginał idzie bosch albo ngk więc sprobowałem boscha jeszcze kupić i niestety nic sie nie zmieniło. Przy 6000 jednak też wypada zapłon lecz nie cały czas i nie wyrzuca błędu tylko słychać że go czasem przerywa.
Jak zwiększasz? Wiesz co to misfire? Co tu ma mapa do tego, że zapłon Ci wypada na jednym garze. Czym to czytasz?
Wymień jeden komplet i zobacz czy na tym cylindrze nie będzie wypadania.
w tym aucie jest zestaw cewek , zdarzało się że układ ten nie domagał i dla tego jest wypadanie zapłonów
Witam Skoda Fabia 1,4 68 KM Objawy: Za duże spalanie, nierównomierna praca silnika (tak jakby wypadał zapłon) często takie falowanie obrotów w przedziale od 200 do 1000 obrotów, wyczuwa sie przerywanie i szarpanie na każdym biegu na wolnych obrotach np. jadąc na trójce około 30 km/h szarpi powyżej 40 km przestaje to być dokuczliwe
A może poduszki silnika padły ? Te silniki mają na wolnych obrotach wypadające zapłony, taki typ.
2 razy miałem już wypadanie zapłonu , uszkodzenie kata. Jak jeszcze raz mi wyskoczy błąd będę chciał może reklamować , Jaki wpływ ma praca katalizatora na wypadanie zapłonów?
Wyjąć listwę wtryskową na zewnątrz i pokręcić rozrusznikiem. Zobacz czy wszystkie 3 równo rozpylają. To najprostsza metoda wstępnej weryfikacji wtrysków benzynowych ;)
Wydech jest drożny / sprawdzony ?
Dzięki kolego będę pamiętał
Witam. Samochód skoda Fabia 1.2 6Y, wyskoczył mi check-engine i wtedy zaczęły się drgania. Po podłączeniu komputera mam błąd P0302, zapłon cylindra 2 - wypadanie zapłonów. Gdy silnik jest zimny, pracuje równo i dobrze się jeździ, a gdy złapie temperaturę, zaczyna się problem nierównej pracy. Sprawdzone cewki i świece są jak najbardziej w porządku. Doszły...
Wypalone zawory, głowica do roboty. Ot taki standard.
W 2001 r. kupiłem Fabię 1,4 MPI. Już po wyjeździe z salonu zauważyłem że obroty pływają. Właściwie odczułem to jako delikatne szarpnięcia, coś jakby wypadał zapłon. . Wiem o czym pisesz, bo na to samo zwrocilem uwage. :-) Mialem to do 35 tys. km, potem zalozylem instalacje gazowa i wolne obroty sa stabilne. :-)
Witam. Na LPG na biegu jałowym silnik dostaje telepawki. Nie jest ważne czy silnik jest zimny, czy ma 90 stopni. Podczas telepawy VAG wykazuje nie-palenie cylindrów 1 i 3. Licznik 'missfire' (kanał 15) zwieksza ilość niewybuchów dla cyl 3 dużo szybciej niż analogiczny licznik dla cyl.1. Licznik dla cylindra 2 stoi w miejscu na zerze: 1 - zwiększa się...
Jeżeli przez podciśnienia ucieka gaz to reduktor do wymiany. Tylko nie zakładaj tomasetto 😉
Po pierwsze, to zacznij od pomiaru ciśnienia sprężania zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Po drugie, w tym modelu sterownik rejestruje wypadanie zapłonu na określonym cylindrze, nie tylko błąd zbyt bogatej mieszanki
Witam. Możesz spróbować zrobić analizę spalin....Coś takiego przerabiałem parę lat temu ...winna była uszczelka pomiędzy kolektorem dolotowym a głowicą.....
Mając wypadające zapłony wykres sondy lambda powinien być raczej daleki od wzorowego.
Głowica do zdjęcia i wymiany prowadnic zaworowych + szlifowanie / dotarcie zaworów. Wada tych modeli
Zamontowalem dzisiaj nowy map sensor i wskazuje on dokładnie takie same dane jak poprzednie map sensory zarówno na zgaszonym jak i na biegu jalowym. czyli jednak były sprawne. Oczywiście na biegu jalowym nadal występuje objaw niemalże identyczny jak wypadanie zapłonu. Co teraz?
Więc masz wypalone zawory, ewentualnie brak wysterowania cewki.
A rozrząd i jego ustawienie ? Jak nie równo przyspiesza to pewnie zapłony wypadają na którymś garku?
Pewnie musi być pełen syntetyk ?
Jest iskra i paliwo. Przy odpięciu cewki lub wtrysku jest wyraźna różnica, POPRZEDNIO NIE BYŁO, jest taka możliwość że komputer po pewnym czasie odcina cylinder ze względu na wypadanie zapłonów? Czas zmierzyć kompresje.?
Silnik 1.2 htp v12, BME 032930 Świeci się tylko check. Kody błędów: 16514 - Obwód sondy lambda - nieprawidłowe działanie (bank 1 sonda 1), Stały 17524 - Sonda lambda 1 blok 1, podgrzewanie sondy lambda; przerwa w obwodzie, nieciągły 16514 - Obwód sondy lambda - nieprawidłowe działanie (bank 1 sonda 1), Stały 16524 - Obwód sondy lambda - brak zmian sygnału...
Możesz spróbować popukać kluczem w ECU w czasie jazdy - nie mówię to o jeździe 100/godz tylko o ślimaczeniu się na 2 z otwartą maską. Spróbuj odłączyć sondę i się przejechać. Kiedyś miałem podobnie w Fabii i też tylko wypadanie zapłonów tyle że tam była sonda szerokopasmowa a tu masz zwykłą.
A jaki jest problem ? Faluje ? Nie trzyma wolnych ? Brak mocy ?
Ten silnik to porażka, błędy wypadania zapłonów wskazują na uszkodzone prowadnice zaworów, cała głowica do regeneracji. Odradzam zakup jakiegokolwiek samochodu z tym silnikiem, nie tylko tego konkretnego egzemplarza
Sonda jest na wydechu i mierzy ilość tlenu w spalinach . Jeżeli mieszanka naprawdę jest za uboga to szukałbym raczej lewego luftu, albo przyczyny dlaczego dostaje za mało paliwa. (wypalony zawór wydechowy albo wypadanie zapłonów daje za bogatą na sondzie).
kolego podjedź do kogoś kto ma tester, grupa 15 i sprawdź wypadanie zapłonów. Jak będą same zera to jest okey. Sprawdź ustawienie rozrządu jak proponowali koledzy powyżej.
Bloki pomiarowe 15 i 16 obserwować czy nie wypadają zapłony . Być może sama wymiana świec zapłonowych to za mało . Być może cewka zapłonowa któraś pada.
W tym samochodzie jest Gaz? sprawdź połączenia do sterownika. jakieś okoliczności? wpływ pogody i wilgotności jest? Interesuje mnie ten przypadek bo raz miałem podobny w fabii.
Pewnie to wypadanie zapłonu. Teraz trzeba sprawdzić czy to brak kompresji czy wadliwa świeca czy wadliwa cewka. Może to też byś nieprawidłowy skład mieszanki.
Witajcie. Pacjent jak tytule. 220.000km przebiegu. Objawy są takie że wali błędami bogatej mieszanki. Trzęsie całym silnikiem i nadwoziem na biegu jałowym jak się rozgrzeje. Obroty falują szybko i w zakresie biegu jałowego. Po lekkim dodaniu gazu nadal trzęsie, dopiero powyżej 1200 obr drgania zasikają. Puki jest zimny i trzyma wyższe obroty jest ok....
Z tego co widać masz problem z cewką zapłonową. Jesteś pewien? P0202 - przerwa w obwodzie wtryskiwacza 2 cylindra? No chyba, że ten sterownik jest tak "głupi", że raportuje ten błąd po tym jak sam odłączył wtryskiwacz z powodu wypadania zapłonów na tym cylindrze - jeśli tak to "gratulacje" dla autora softu tego sterownika. Bo to, że raportuje wypadanie...
Też mi się wydaje że ktoś tu kręci, ot taka zabawa. Kiedyś w wolnych chwilach obstawiłem samochód czujnikami i eksperymentowałem. Dla przykładu - zwiększyłem ciśnienie pompy o ponad 30 % (z 3 do 4 atm) i silnik pracował dalej normalnie, dlaczego ? Bo komputer sam zmniejszył czas wtrysku tak że wszystko wróciło do normy. Wierzę że spadek ciśnienia, a...
Witam kolegów, to mój pierwszy post na tym dziale - proszę o wyrozumiałość. Stałem się posiadaczem Fabii 1.2 HTP z 2005 r. - model znany z najgorszego silnika. Owy silnik często na światłach łapie zadyszkę w postaci 730 obr/min. i wypadania zapłonu. Wymienione świece, zamienione miejscami cewki zapłonowe, ale bez rezultatu - nie bierze oleju, nie kopci....
Mniej więcej od 2014 roku... EA211, EA888 Gen.3. ale wciąż występuje pobór oleju (może mniejszy), wypadania zapłonów, poszarpywanki (1,5 TSI), check engine itd.
po przełączeniu na benzynę nie ma poprawy. Po wykryciu wypadania zapłonów, sterownik odcina wtrysk. Żadnych błędów odnośnie obwodu wtryskiwacza nie pokazuje? Czym diagnozujesz?
Witam Czy silnik chodzi równo ?? tak nie ma żadnych anomalii w postaci wypadania zapłonów. Silnik chodzi równo ale jakby bardziej mułowato. Przy naciśnięciu gazu do dechy zanim zacznie przyśpieszać na 5 biegu mija chwila, ale nie dławi się ani nie prycha tylko po prostu ma jakby opóźnienie części sekundy zanim zacznie przyśpieszać. Dodano po 54 Witam...
(siedząc w samochodzie czuć jak cały samochód drga) Kolego tak to się nie da. Bo drgania to nie falowania. Albo to wypadanie zapłonu, albo falowanie. Więc musisz wiedzieć o co kaman. Pomiar z MAP i odczyt błędów.
Ja na Briskach DR15TC 3-elektrodowych przejechałem 125 tys. km w Fabii 1.4MPI na LPG i do końca pracowały bez wypadania zapłonów. co ile kilometrów zaleca producent auta wymiany świec? przez zamortyzowane świece szybciej zużywają się cewki zapłonowe wymiana świec to koszt około 50zł cewki to w granicach 300-400zł
Świece dopiero zmieniłem oleju w ogóle nie bierze . Podpiolem pod kompa to wypadanie zapłonu pokazało i to wszystko ,,, mechanicy nie chcą robić a jak chcą to może byśmy najpierw zaczęli od .... No właśnie i nie dają gwarancji czy to pomoże .
Przy takim ciśnieniu ciężko żeby spalał dobrze na tym cylindrze a co za tym idzie żeby nie było wypadania zapłonu , jakiś błędów z tym związanych czy nie równej pracy silnika. Poza tym po wykręceniu świec i po ich stanie też już powinieneś coś widzieć.
A czego się spodziewałeś po trzy garowcu?Jak jest to wypadanie zapłonu to mogą być świece cewka oczywiście.Ale wcześniej podłącz kompa może jest jakiś błąd wypadania.I parametry do kontroli.Kompresję nie zaszkodzi zmierzyć też.
Jeśli chodzi o wypadanie zapłonów to te silniki cierpią na brak spreżania od wypalonego zaworu, jeśli bedziesz miał na którymś mniej np. 1-14, 2-9 ,3-14 to masz przyczyne.
(at)mirrexw dzięki - to już jest jakaś opcja sprawdzenia. Tylko, że tym moim urządzonkiem chyba nie mam jak sprawdzić położenia pedału gazu, czy otwarcie przepustnicy wystarczy? Z tego co zrozumiałem to wybrane parametry na ostatnim filmie wybrałem prawidłowe (poza tym pedałem gazu), tylko muszę zrobić tak jak piszesz na 3 biegu rozpędzę się powiedzmy...
aktualne błędy: 16685Brak zapłonu cylinder 1 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 17635Obwód wtryskiwacza cylindra 3 - zwarcie do masy brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 17636Obwód wtryskiwacza cylindra 4 - zwarcie do masy brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 17634Obwód wtryskiwacza...
Mechanicy powinni naprawiać hamulce, tłumiki czy zawieszenie a nie rzeczy które dla nich nie są często zrozumiałe. Nie ma dla mnie nic gorszego niż przepustnica dotknięta przez "kowala", wszystko kręcone, wyginane jeśli brak regulacji a to tylko przez to że "Pan złota rączka" myśli że wie więcej niż jest naprawdę. Świece wymień a nie czyść, to nie syrena...
Witam! Auto jak w temacie. Problem polega na tam że silnik przestaje pracować na trzeci cylinder po czym zaczyna mrugać kontrolka silnika. Auto wpada jak by w tryb awaryjny (max 2 tyś obrotów) i nie idzie jechać. Po czym gasimy silnik odpalamy i tak do następnego razu. Temperatura silnika nie ma znaczenia choć dzieje się tak częściej na zimnym. Komputer...
Cześć Wszystkim, Mam podobny problem jak PawelBierna. Po nocy (lub po dłuższym postoju) Fabia 12V (bez gazu) ma problem z rozruchem. Problem występuje w okresie zimowym i jesienno zimowym. Wiosna i lato wszystko idealnie. Podczas rozruchu wypadają zapłony (stwierdzono diagnostycznie) silnik dusi się i dławi, z wydechu więcej białego dymu, po przytrzymaniu...
Skoda Fabia 2 2008 rok 1.2 6V 60 km.Kobieta jechała skodą która zaczęła szarpać i gasnąć .Podjechała do znajomego mechanika .Stwierdził wypadanie zapłonu na 1 cylindrze.Wymienił świece były w złym stanie i wyczyścił przepustnice .Stwierdził że może być jeszcze uszkodzona cewka .Pojechała dalej i auto szarpało ale mniej .Kupiłem i wymieniłem tą cewkę...
Witam, posiadam Skodę fabię 1.4 8v oznaczenie silnika AQW (silnik czeski) z LPG. Ostatnimi czasy na benzynie miałem problem z wypadaniem zapłonu na 1 cylindrze, okazało się uszkodzonym wytryskiem. Po wymianie auto pracuje normalnie na obu paliwach, czasami na biegu jałowym silnik szarpnie, podczas jazdy auto ma lekkiego muła przy dodaniu gazu do oporu...
Witam. Mam problem ze swoją Fabią. Jakiś czas temu (prawie 2 lata) po dłuższej jeździe z wysokim obciążeniem (300km autostradą) już po zatrzymaniu w aucie stopiło się gniazdo cewki zapłonowej. Zostało wymienione razem z cewką, jednak od tamtego czasu z autem mam ciągłe problemy. Stało się tak jeszcze raz, dokładnie taka sama sytuacja, tylko z innym...
wypadać zapłon fabia silnik wypadać zapłon focus wypadać zapłon
electrolux komora hydrostatu amica płyta indukcyjna uszkodzona płyta lm358 termostat
najgorszy mikrofon najgorszy mikrofon
Dziwny terkot w lodówce: przyczyny i rozwiązania Błąd 4E1 w Peugeot 308 CC - przyczyny i diagnoza