Nie wiem o co pytasz ,ale dpf nie jest wieczny .Przy przebiegu około 200 tyś powinien być wymieniony bo wypalanie sadzy na na popiół go zapycha. Wypala się sadzę na popiół i w końcu jest pełno popiołu i tego już nie wypalisz po raz kolejny .
Używasz Sadopalu, lub innego środka do wypalania sadzy? Mam coś takiego jak spalsadz.
Nie słyszałem nigdy wcześniej, żeby pellet smolił kocioł, raczej najczęściej to się zdarza przy popularnym śmieciuchu. Który niestety posiadam i już zaczynam żałować, a z opinii znajomych wiem, że właśnie piec na pellet jest najlepszy jeżeli chodzi o zachowanie czystości. Kupiłem ostatnio jeszcze taki środek spalsadz, do wypalania sadzy, ale jak to...
http://autokult.pl/2499,wypalanie-sadzy-... http://autokult.pl/2449,filtr-czastek-st...
Co to za samochód i jak często wykonywane jest to wypalanie sadzy?
Witam. Czy powyższa opcja służy do ustalenia wartości przy której sterownik uruchomi procedurę wypalania sadzy w dpf'ie ?
Kontrolka od filtra sadzy zgasła po wciśnięciu i przytrzymaniu kilka sekund żółtego przełącznika od wypalania filtra sadzy, czerwony przełącznik jest do awaryjnego zjazdu (gdy filtr się zapcha wózek nieodpali)
Witam. W dniu wczorajszym miałem taki objaw ze sterownik silnika rozpoczą cykl wypalania sadzy dpf, filtr nie był zabity ze paliła się kontrolka filtra sadzy. Poprostu wiem kiedy zachodzi cykl dopalania sadzy ponieważ silnik ma większe obroty, więcej pali, i szarpie budą. Wiec zeby przepalic tą sadzę przejechałem 15km na 4 biegu 2500-3000 rpm. Nie gasiłem...
Witam, Problem wygląda następująco: DAF E6 z 2015 roku. Wysoki poziom sadzy, wymagana regeneracja. Procedura wypalania przeprowadzona, poziom sadzy minimum, ale po przejechaniu nie wielu km, może nawet tylko po placu, na drugi dzień to samo, wysoki poziom sadzy. No to pranie DPF, DPF wyprany, zamontowany, wszystko złożone. Więc podłączamy kompa i chcę...
Co do wspomagania to już nie wypowiadam się.[moje sugestie opisałem] Posłuchaj mojej rady: Serwisy proponują zawsze wymianę na nowe. [W Twoim wypadku DPF- jest barrrdzo drogi o czym już wiesz. Skoro komp. serwisowy wykazał zapchany filtr, powiedzmy ok.80% zaproponuj im wypalenie komputerem. Podłączą CI laptopa, z programem, uruchomią silnik i zaczyna...
Diagnostyka nie zaszkodzi ,ale jeżeli świeci się tylko jedna kontrolka od dpf to sterownik domaga się pomocy w wypaleniu filtra i to jest w instrukcji.Potrzebny długi odcinek drogi,najlepiej bez skrzyżowań,jazda najlepiej na 4 biegu ok.2000 obr/min bez hamowań i gwałtownych przyspieszeń.Jak nie ma usterek w osprzęcie silnika to powinno się udać i kontrolka...
Czytałem , że jeśli zgasi się silnik przed zakończeniem wypalania DPF to przybywa oleju w misce Wszystko zależy od systemu wtrysku dodatkowej dawki paliwa na dopalanie sadzy. Jeżeli jest to realizowane przez wtrysk główny (wtryskiwacze) pomiędzy cyklami pracy, to dodatkowe paliwo powinno dostać się do filtra i tam zapalić wypalając sadzę. Jeżeli przerwiesz...
Witam.Kolego problem z alternatorem najprawdopodobniej leży w regulatorze napięcia lub na przewodzie do modułu sterującego.Przy próbie wypalania nie powinno być błędów w sterowniku ale w twoim przypadku wygląda na zbyt dużą zawartość sadzy w DPF dlatego nie wypala i albo za mocno jest z popielony albo trzeba spróbować czyszczenia chemią.
..Popatrz na samochody gdzie dużo dawniej zastosowano sondy lambda.. Sonda lambda to bardzo "NAUKOWE" określenie termistora który informuje komputer o tym jaka jest temperatura spalin. Kiedy DPF się przytyka i przepływ powietrza nie jest adekwatny do temperatury za DPF-em komputer mówi "stary wal za miasto, daj się silnikowi przewietrzyć - musimy wypluć...
Wypalić z pomocą kominiarza? Najpierw trzeba kominiarza o to zapytać - to on zdecyduje czy niezbędne jest wypalanie. Choć tą metodę stosuje się zazwyczaj w ostateczności - gdy metody mechaniczne zawodzą. Mam obawy o komin, czy nie popęka. Dlatego właśnie wypalanie sadzy/smoły stosuje się w ostateczności i przeprowadza pod kontrolą specjalistów.
Nie mylisz przypadkiem pojec? Wypalanie sadzy, to jedno, ilosc seryny, to drugie. Po osiagnieciu granicznej ilosci seryny filtr trzeba wynienic i zadne wypalanie nic tu nie pomoze. Jesli sterownik twierdzi, ze wypalanie przebiega normalnie, to nie ma problemu. Jesli nie bedzie wypalania, to wzrosnie cisnienie roznicowe i bedziesz mial informacje na...
Po wizycie u elektronika samochodowego i aktualizacji oprogramowania sterownika wszystko działa ok, przyczyną ciągle działających wentylatorów było złe oprogramowanie i komputer widział w programie filtr cząstek stałych którego nigdy w tym aucie nie było i włączał wypalanie sadzy z filtra dpf i komputer załączał wiatraki ze względu na niby wysoką temperaturę...
Problemem nie jest sadza a popioły które się nie wypalą a skutecznie zapychają filtr powodując częste wypalanie i w konsekwencji destrukcje silnika. Także najistotniejszy jest wysokiej jakośći olej lowsaps. Jeśli stosowany był olej silnikowy inny niż low saps, to już jest po filtrze i tu nie ma dalej co dyskutować. Dodatek do paliwa, który chcesz użyć...
(at)kakibara kierowca po komunikacje potrzeby wypalenia DPF zjeżdża na najbliższy parking, i przytrzymuje przycisk. Hamulec ręczny zaciągnięty. Nwm czy zjeżdża odrazu czy dopiero na Pauzie. Robi to przed komunikatem "regeneracja serwisowa DPF". Kazałem mu chwilę odczekać by tłumik ostygł. Lecz też bez skutku. W parametrach na komputerze podczas jazdy...
A to niby co miało znaczyć. Równie dobrze wiele można powiedzieć o VW w gnoju. nic, sam jeżdżę królową z 2.0 dci :) ADblue to akurat chyba nie służy jako wspomagacz wypalania sadzy :) Dlaczego porady odnośnie wywalenia DPF są komentowane przez moderatora ? pewnie dlatego, że jest to sprzeczne z ochroną zdrowia i życia osobników zamieszkujących naszą...
wgraj sobie oryginał i testuj ,dpf ,czujniki to zużycie naturalne co do reszty nie wiadomo może być następstwem jazdy w trybie awaryjnym.DPF nie jest wieczny i przy przebiegu około 200tys powinien byc wymieniony,nie daje sie wiecznie wypalać i będzie jak nowy ,wypalanie to spalanie sadzy na popiół i gdy jest pełno popiołu to już nic nie wypalisz,przerywanie...
Problem kopcenia pozostal. Po diagnostyce okazalo sie ze dpf jest wypalany na zimnym silniku. Podczas kopcenia spadaja wartosci sadzy.
Problem wycinania filtra DPF można rozwiązać na dwa sposoby: 1. Zmusić wszystkich użytkowników do płacenia horrendalnych haraczy za stosowanie rozwiązań proekologicznych. 2. Zmusić koncerny aby obniżyły ceny do realnych tak aby filtr DPF stał się dostępny nawet dla niezamożnych użytkowników samochodów. Ciekawe dlaczego unia zawsze wybiera to pierwsze...
Z każdym wypalaniem odrobina ropy dostaje się do skrzyni korbowej , znacznie gorzej gdy przerwiesz proces wypalania gasząc silnik, wtedy większą ilość się dostanie do oleju . Komunikat - filtr sadzy jest pełny kontynuować jazdę , wraz z ikoną pojawia się tylko gdy poziom zapełnienia jest krytyczny . Przy normalnym wypalaniu komunikatu nie zobaczysz....
Dpf nie jest wieczny ,przy tym przebiegu jest już do wymiany lub czyszczenia .Wypalanie to spalanie sadzy na popiół ,po takim przebiegu jest tam pełno popiołu który się nie spala dlatego nic to nie daje, gdy by tak było taki filtr byłby wieczny a to część eksploatacyjna która powinna być wymieniana tak jak filtr paliwa ,powietrza oleju itp...dla tego...
Czy coś się stanie jeżeli będę jakiś czas jeszcze jeździł z tym olejem? Bardziej garące spaliny, iskry z tłumika bo się sadze wypalają. Zobacz czy ci w silniku nie ubyło oleju. Teraz masz silnik HPI ze scanii. Tam z kolei spaliny lecą do baku i to fabryczne rozwiązanie.
To też zależy od pieca. Mam piec bez nadmuchu i do tego jest dobry tylko węgiel o kaloryczności 24-27 MJ. Raz mi dziad wcisnął tonę wysokokalorycznego 28-32 MJ i to była masakra. Spiekał się w bryłę i nie wypalał do końca plus warkocze sadzy w piecu i czyszczenie co kilka dni. Ruski też mi się kiedyś trafił - placki gliny i kamienie w gratisie...
Co do mego powyższego postu grzałkę dałem na trzonie dyszy szybciej mogę zapalić ale dymienie jest nadal. Jak puszczę na "pole" to jest dym niebieskawy ale znacznie go mniej. Udało się co zrobiłem? Skróciłem rurę ta na ziemi o połowę i ogień uderza w szamot i wypala sadzę. Spalin praktycznie w ogóle nie widać. Efekt zadowalający. Myślę, jakby był porządny...
Nie chce wejść w tryb wypalania, ponieważ widzi zbyt małą ilość sadzy
Diagnostyka nie rzetelna. Co z filtrem cząstek stałych? Sumaryczne zapełnienie? Ilość sadzy? Częstotliwość wypalania?
Parametry odczytane ? Ilosc sadzy jaka jest w filtrze ? Moze wymaga juz wymiany ?
Witam, Opel Antara 2007 2.0 150 KM. wypalanie DPF co max 25km. Czujnik różnicy ciśnienia 1kPa na jałowym max 20kPa przy bucie w podłodze. Nasycenie filtra 4% masa sadzy praktycznie od 0 do 17g i ponowne wypalanie. Czujnik podmieniony. Temperatury na dwóch czujnikach takie same i ponad 500 stopni podczas wypalania. Napięcie na czujniku różnicy przy 1kPa...
Ostatnio w servisie wypalali ten filtr. było 13.4 gram sadzy a max to 4 gramy, po wypaleniu zostało 3.2 teraz w czwartek mają wymienić olej i sprawdzić wtryski czy to nie ich wina.
Pojazd jak w temacie, rocznik 2014. Wiem, że problem może leżeć w kablach, świecy w zaworze par paliwa, przekaźniku, itd., więc grzebię, ale trochę w ciemno, bo brak schematu. Świeca ma zmierzoną rezystancję 1,2 Ω, więc wychodzi, że ok. W wiązce znalazłem stopiony czarny przewód idący od wtyczki przy BSM do wtyczki od świecy. Na żółtym, który także...
Olej do dwusuwów to polecali do silników forda bez dpf z łuszczącą się pompą. To ponoć ograniczało efekt opiłkowania. Dolewki do paliwa nie mają na celu czyścić DPF tylko pomagać w wypalaniu po przez obniżenie temperatury spalania sadzy w DPF. Ja 2-3 razy w roku stosuje Forté DPF Cleaner. Z moich obserwacji mogę powiedzieć że to w sumie działa, a najechane...
Skoro nie chce się dopalić, to coś mu przeszkadza. Możesz odczytać zawartość sadzy w filtrze ewentualnie różnicę spalin??
Nie chodzi o samo czyszczenie pieca co usunięcie sadzy w której jest siarka, jak jest wypalana stale nie ma problemów ale jak się pieca nie używa powoduje zakwaszenie sadzy i rdzewienie kotła. Nie jest problemem nasypanie środka do retorty przy paleniu ale trzeba pamiętać o wyłączeniu wentylatora chyba że ktoś bardzo lubi grill (z palców).
Witam. Hydraulikowi chodzi może o skraplanie się wody wewnątrz komory spalania przy pierwszych 2-4 rozruchach pieca, co oczywiście zaniknie. Fachowcy nazywają to "wypalaniem pieca". Wtedy też osadza się więcej sadzy z powodu wilgoci. Ale szybko mija wraz z użytkowaniem kotła. Dokładnie to mam wpisane w instrukcji rozruchu mojego kotła.
Panowie, jakie są warunki do wypalenia DPF ? miałem na początku problem, bo DPF osiągnął ponad 80g sadzy, oczywiście okazało się, że uszkodzone były słynne wężyki, wymienione na nowe razem z czujnikiem, wypalanie serwisowe, po tym wartość sadzy niecałe 10g i ciśnienie spadło poniżej 10mabr, obserwowałam jakiś czas wartości i powoli rosło do wartości...
Witam, Chciałbym się nieco wziąć na swój dpf - auto mam pół roku i zdarzyło się kilka razy przerwać wypalanie (praca wentylatorów po wyłączeniu samochodu). Postanowiłem zakupić urządzenie które będzie kontrolować stan dpf i stąd mam pewne zagwozdki. Mierzona masa sadzy ciągle pokazuje 00.00 - kupiłem, zamontowałem i adoptowałem nowy czujnik różnicy...
Bierz VAGA bloki pomiarowe jak dobrze pamietam 67, 68 69 , obserwuj wartosci sprawdz czy wypala obserwuj czy temp rośnie , dpf wypala sie nawet jadac z góry hamujac silnikiem. Opisz bardziej szczegółowo problem . ilość sadzy itp postaram sie pomóc
Nic nie jest zablokowane. Auto dziala dobrze poza telepaniem na biegu jalowym I puszczaniem bialych dymkow. Jedyna rzecza jaka jest denerwujaca to bardzo czeste wypalanie I wysoki poziom oleju. Podobno 60g sadzy to.max tak pokazuje vcds. Dzieki za rady.
Parametry są takie: Ciśnienie różnicowe przy spokojnej jeździe 40 mbar, przy ciśnięciu do 4 tysięcy obrotów 250 mbar Zapełnienie sadzą 25% Temperatura przed filtrem 450° Temperatura za filtrem 250° Temperatura chłodziwa 76° Błędów brak Ja nie wiem czy on w ogóle wypala ten nieszczęsny filtr, bo chyba zaczyna wypalanie dopiero od 90% sadzy. Nie mam nigdzie...
jesli ktos zechce sie pochwalic jak usprawnic kociołek to chętnie wyslucham:) Ja dopiero po kilkunastu latach zaczołem palić od góry i jestem zadowolony, brak nadmiernej ilosci sadzy(wypala się) kocioł nie oklejony, stałopalność 10-12 a nawet 14 godz. gdzie wcześniej trzeba było biegać co kilka godzin. A co do Twojego przypadku przychodzi mi tylko...
Tam chyba są 2 lub 3 czujniki temperatur spalin, do wypalania dpf muszą być spełnione warunki np. Temperatura płyny chłodzącego 70st. Ilość obliczonej sadzy przez ECU, odpowiednią wartość różnicy ciśnień filtra dpf, może on źle wskazuje i widzi ,że jest przypchany ale na zimnym by go nie wypalał, może ktoś zalał benzyny i wtryskiwacze lekko umarły i...
Witam tak jak już napisałem mam problem z audi a4 b8 8k0 odpala wchodzi na obroty ale na liczniku pali się filtr cząstek stałych i świece żarowe migają. Robiłem wypalanie i nic wymieniłem też czujnik ciśnienia spalin i nadal jest tak jak było.Połączyłem się vcds i pokazuje mi taki błąd 5188 dieslowski filtr cząstki,nadmierna ilość sadzy,a wypalanie...
kolego kontrolka od świec żarowych nie tylko odpowiada za świece ale także podobno za inne elementy tj. światła stopu czujnik sprzęgła i elektronike silnika. Jest to podobno kontrolka informacyjna o błędach oraz awariach. W moim przypadku jeśli chodzi o świece to świece mam na 100% sprawne a kontrolka nadal mruga. Jutro się wszystko wyjaśni bo jade...
Podaj z testera wartość sadzy wartość popiołu, oraz sumaryczne zapełnienie DPF, przebieg oraz odstęp między ostatnimi 5 regeneracjami.
wypalania filtra PDF podczas jazdy poza miastem DPF poza miastem nawet nie wiesz kiedy sie wypala . Możesz odczytać dane na temat wypalania testerem diagnostycznym,ilość km od ost. wypalenia,ilość paliwa zużyta , ilośc sadzy ,popiołu itd... Jak nie przybywa oleju (co bardzo ważne tylko olej low saps) i nie przerywasz cyklu podczas zatrzymania to śpij...
Jest uszkodzony i żadne mycie czy wypalanie mu nie pomoże. Jeżeli przepuszcza sadze to jest do wyrzucenia. Może jest popękany, może miejscami przetopiony. To jedna sprawa. Druga sprawa to częste wypalanie i tu przyczyn może być bardzo wiele. VCDS czy nawet interfejs OBD Eleven daje możliwość podglądu bardzo wielu parametrów układu wydechowego i pracy...
To ja w większości używam trybu S na D rzadko jeżdżę. Przebieg mam ponad 350 000 a wypalanie mi wychodzi co mniej więcej 350-450km. Też dużo jeżdżę po mieście, ale lubię paska przegonić tak średnio 2-3 razy w miesiącu. Co prawda teraz w miesiącach wakacyjnych, to 4000 km zrobiłem w trasach od pomorza aż po Bieszczady. Nie napisałem jaki ja posiadam...
PIEC - jest to stalowy piec centralnego ogrzewania, znajdujący się w piwnicy - kotłowni. Dlaczego to rozwiązanie jest bez sensu przy paleniu odgórnym? Po prostu, zamiast trzech lub pięciu szufel przykładowego, eko groszku, węgla itp., wrzucę jedną i rozpalę go od góry. Całość, wypalałaby się długo i równomiernie. Moje założenie jest takie, że piec będzie...
Dlatego też samochody z suchym DPF palą więcej niż bez DPF, a skoro palą więcej to i trują więcej (tylko, przynajmniej w teorii, robią to głównie poza miastem). Tylko kogo to obchodzi, kupując auto kupujemy wygode dla siebie a o otoczenie dba dpf , tam gdzie są odludzia tam wypala sadzę ale nawet wtedy nie widać czarnej łuny z tłumnika.
wypalanie nic nie da,bo jest pełen popiołu ,wypala się sadzę.
(at)user64 157 tys. przebiegu - wymiana turbiny na nową Nissens, pranie FAP, dolewka Eylos, wymiana czujnika różnicy ciśnień przy okazji 162 tys. przebiegu - wymiana czujnika ciśnienia paliwa na listwie, wymiana zaworka sterującego na pompie plus wymiana 4 nowych wtryskiwaczy BOSCH 170 tys. - wymiana sondy lambda oryginał BOSCH plus nowa przepływka...
Zerknij co widzi na różnicówce i inne bloki mierzone np temp. i ile ma fizycznie sadzy . Może czyszczenie nie było efektywne ????
często się wypala bo jest dużę nagromadzenie popiołu , czyli efekt spalania sadzy , masz dwa wyjścia wymiana na nowy ale oryginal bo tylko te działają ale usunąć i mieć po problemie
Witam.Volvo XC 60 2011r 2,0 163 KM.Mam błąd czujnika temperatury filtra cząstek stałych. P042800 Obwód czujnika temperatury filtra cząstek stałych,napięcie wysokie(rząd 1,obwód czujnika 2).Czujnik w blokach stoi na temperaturze 1000 stopni auto w trybie awaryjnym.Czy to jest ten drugi czujnik za dpf czy ten przed dpf bo są dwa.Czujnik padł przy wypalaniu...
Większość poprawnie wykonanych kominów "systemowych" ma nawet atest odporności na pożar sadzy! Znam przypadki (osobiście nie testowałem) celowego wypalania komina. Podobno lepsze do standardowego czyszczenia wyciorem(?) Nie wiem. Jeszcze tego nie stosowałem, i raczej nie będę testował. Boje się że komin mi popęka.
I kwestia ile sadzy ,ciśnienie różnicowe itp..zbyt wysokie wartości nie uruchomi ze względów bezpieczeństwa.Po za tym DPF nie jest wieczny.
Te 29 bar to kiedy i co to za ciśnienie ? Na postoju przy wypalaniu wentylator chłodnicy ma pracować. Jaki numer sterownika i wersja oprogramowania. Jakie masy sadzy obliczona i zmierzona, jaka ilość popiołu ? Teraz doczytałem że rura jest czarna , jak dpf jest dobry to rura musi być czysta , więc dla mnie dpf jest uszkodzony.
Cześć. Mam problem z Citroen C4 GP II z 2015 roku, silnik 2.0 bluehdi przebieg 120 000. Samochód wszedł w tryb awaryjny, komunikat ryzyko zapchana filtra cząstek stałych i awaria samochodu - napraw silnik błędy na kompie P246b oraz P1448 oba odnosza się do filtra b cząstek stałych. Jeżdżąc w trybie awaryjnym ok 15-20km wskazówka od temperatury silnika...
Takie przepustnice zwykle idą w parze z EGR'em niskociśnieniowym, dodatkiem mocznika (Ad-blue), i nie służą z reguły do wypalania FAP'a, a do zwiększania lub zmniejszania przepływu spalin, zaworem EGR, z racji tego że pobór spalin następuje za FAP'em, nie ma tam ciśnienia, które może pokonać nadciśnienie panujące w kolektorze ssącym, co za tym idzie,...
Apropo, wrzucę swoje trzy gorsze i jeśli chodzi o filtry to te suche można płukać i wypalać bo tam ważna jest zawartość popiołu i sadzy, natomiast filtry mokre mają jeszcze do tego składową w postaci masy dodatku w filtrze, która zostaje tam na zawsze i pozbycie się jej różnymi sposobami guzik daje.
Zostało tylko to: Wtorek,05,Listopad,2013,19:04:09:44630 Wersja VCDS: AKP 11.11.6 Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03L-906-022-CAG.CLB Oznaczenie elementu: 03L 906 022 JM HW: 03L 906 022 B Komponent i/lub wersja: R4 2,0L EDC H01 3173 Kodowanie: 0104002C18172118 Kod serwisu: WSC 06335 000 00000 Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TDI03L906022JM A01005 (AU48) VCID:...
Filtr zapchany, a procedura wypalania w trasie też nie działa ?
Witam, Vw Transporter T5 1.9 Silnik BRS sterownik silnika 038 906 016T. Auto ma problem z dpf i abs W absie był bład 01130- Praca ABS niezrozumiały sygnał. Moduł ABS wysłany do naprawy, wrócił i wszystko gra. Myslałem, że mrugająca kontrolka wykrzyknika gdy ABS był nie sprawny uniemożliwiała wypalanie dpfu, ale po naprawie ABSu nie moge nadal uruchomić...
Przede wszystkim palić intensywnie. Wtedy temperatura jest wysoka i mało sadzy osiada w kanałach dymnych. Do tego celu bardzo dobre jest wysezonowane drewno z drzew liściastych. Przy czym nie należy hajcować jak wściekły, bo resztki sadzy mogą się zapalić w kominie. Najgorszy sposób palenia - to przymknąć drzwiczki żeby opał się tlił - wtedy sadza bardzo...
Ale w instrukcji pisze ze jak będzie trzeba wypalać sadzę wskaźniki zmiany biegu będą pokazywały aby wyżej kręcic?! Wg tego wskażnika to jak obroty mam na poziomie jałowych to każe wrzucić niższy bieg. Czyli jazda na obrotach rzędu 1500-2500 to nie za wysoko? Myślałem że przy 1600-1700 wrzucać wyższy aby było ekonomicznie. Dodano po 53 To nie jest ten...
Auto wróciło z serwisu, naprawę wycenili na +/- 10 tys. zł. DPF zapchany, mniej więcej 3,5 kg sadzy się nazbierało, wg mechaników. Podobno dawno nie widziałem jakiegoś płynu, który pomaga w wypalaniu DPF. Zamierzam na własną rękę wyczyścić DPF. Karcher, mocna chemia. Pytanie mam odnośnie tego płynu. Jak go uzupełnić, aby systematycznie wypalał DPF?
Wypalanie wypala tylko to co jest palne, czyli sadze. Pozostaje popiół i pozostałości po eolys, które można usunąć tylko mechanicznie. Bardzo mądra sugestia. Brawo!!! Cieszę się, że mamy kogoś takiego na forum. Oczywiście całkowicie PRAWDZIWA!!!
Witam kolegów. Mam kolege który posiada taką zafire. Problem z filtrem. Chodzi o to że ostatnio coraz częsciej włącza sie wypalanie. Ostatnio 800kilometrow. Jezdzi na miejscu,co jakis czas na trase. Czyścilem mu ten filtr niedawno. Było w nim sadzy więcej niz w kominie.Wydmuchałem,wyczysciłem i po wyjechaniu ujechał może ze trzy kilometry i zaczelo...
Witam! Mam na placu Golfa jak w temacie problem z DPF polega na tym, że filtr zapełnia się normalnie załóżmy że przy trasie praktycznie wartość sadzy nie wzrasta na innych odcinkach powoli rośnie spokojnie można zrobić nawet 500km zanim zacznie próbę wypalania, no i gdy już zaczyna wypalać nie może sobie poradzić z jej zakończeniem, praktycznie filtr...
Kolego wypalanie filtra DPF wiąże się z dodatkową dawką paliwa w celu zwiększenia temperatury spalania, jeżeli auto cały czas dąży do próby wypalania filtra cząstek stałych zwiększa się też spalanie paliwa, iwłaśnie tu może być cała przyczyna, jeżeli DPF jest zapchany już popiołem to go już na aucie nie wypalisz (nie pozbędziesz się sadzy i popiołu),...
(...) ała fabryka aż strach tym jeżdzić , nie odpowiedziałeś mi na pytanie , czujnik sadzy , , Ok dokładnie , na tym jalteście wyszło że DPF wypalało 63km wcześniej silnik nie jest w trybje awaryjnym osiągi ma takie jak zadała fabryka aż strach tym jeżdzić , nie odpowiedziałeś mi na pytanie , czujnik sadzy , Przepraszam za wszelkie zamieszanie. Czujnik...
(-) jak nazywa się element zaznaczony strzałką na zdjęciu. Jest bliźniaczo podobny do elementu znajdującego się powyżej niego. Problem w tym, że ten dolny jest cały zalany olejem i chyba muszę go wymienić. Są to przepustnice powietrza ciepłego i zimnego współpracujące z FAP-em oraz EGR-em. Na obrazku po lewej zaznaczone są jako elementy nr 11 i 12....
Honda CR V 2.2 diesel 2007 140 km Problem z DPF był zatkany DPF dałem do prania nic to nie pomogło wypaliłem pomogło po tygodniu załączyła się wiatraki i szła procedura wypalania ( obroty normalne) pojeździłem i się załączyła co 3 dni nieważne czy ciepły czy zimny. Przejechałem 1000 km na autostradzie po tygodniu załączyły się wiatraki i po w tyg znowu...
Witam. Jak w temacie. Passat b6 2.0 tdi Pd z Dpf Filtr zatkany. DPF został wciągnięty i poddany czyszczeniu metoda hydrodynamiczna w zakładzie. Następnie wyzerowano wartości zapełnienia filtra w Ecu. Ciśnienie roznicowe filtra na rozgrzanym silniku na postoju ok 5mBar Brak błędów czujniki temperatury wszystkie sprawne. Po kilkudziesięciu km filtr znów...
Jest też możliwość, że świeca jest założona ze źle dobraną charakterystyką cieplną przez co się nie wypala prawidłowo To racja o tym zapomniałem. Właściwa ciepłota świecy zapobiega zjawiski osadzanka sadzy i powoduje "samooczyszczenie" świecy. Kolega dobrze napisał.
Nope, jest inaczej: w silnikach bluehdi jest Adblue i dodatek do paliwa Eolys/DPX itp (zależnie od modelu). To są dwa różne płyny - adblue odpowiada za Nox system a DPX za FAP - chodzi o obniżenie temp spalania sadzy. Obydwa stosowane w aucie - wjednej obudwie jest SCR i FAP kolejno po sobie. Proszę, powracamy do oryginalnego tematu.
Teraz jeszcze w audi i v/w jesli wartość sadzy przekracza 72 % to tester vas nie uruchomi procedory wypalania bo jest prawdopodobieństwo zapalenia samochodu.Wbijasz więc kod specjalny na własne ryzyko i uruchamiasz I jeszcze filtr dpf nie zanieczysci się sadzą do jakiejś tam wartości aby go trzeba było wypalać jesli samochód jezdzi ok i nie ma problemów...
Odnośnie uszkodzenia mechanicznego DPF; Poniżej wstawiam link do filmu o popękanym DPF w takim samym aucie. https://www.youtube.com/watch?v=Kacx_h9M... W skrócie mogę powiedzieć, ze po otwarciu puszki środek wysypał się w wielu kawałkach. Dzisiaj napisałem do autora z pytaniem o mój problem i dostałem taką odpowiedź; "Nie było żadnych niepokojących...
Zmierzę podciśnienie i się okaże. A co do tego rozrzedzania sie oleju poprzez ON to da sie to jakoś rozpoznać wzrokowo czy tyko zapach bo szczerze mówiąc to nie mogę rozróżnić. Chyba bedę musiał wykonać wypalanie dpf interfejsem i zobaczę czy coś się zmniejszy ilość sadzy a jak nie to chyba zostaje demontaż i płukanie ewentualnie myśle nad wypaleniem...
Na pokrycia dachowe to jako domieszka chyba i raczej tylko do gontu... żeby ceramikę z tym wypalać to raczej średnio... co do rozkładu to po porządnym procesie krakingu nie sądzę żeby tej sadzy która pozostanie po oponie mogło coś bardziej zaszkodzić. Ale nie powiedzano że dachy na których jest położony np gont z domieszką, nie mogą być obłożone trawą...
Szczelny i suchy dolot, nowy czujnik ciśnienia DPF, nowa sonda lambda, odma, próbowane z różnymi olejami. Jadąc powyżej 120km/h DPF zapycha się szybciej, jak jadę do 90km/h to można przejechać więcej km bez wypalania. Wtryski sprawdzane na maszynie? Turbo nie pluje olejem? Termostat sprawny? EGR sprawny czy wyłączony? Dpf nie jest wieczny, konstruktor...
Ecu i tak liczy km i ilośc paliwa która generuje sadzę. Będzie wypalać. Raczej obróbka softu.
A4 B9 2.0 TDI DETA 190KM. 250k przebiegu. Auto dymi na szaro, moc jest.. Test uszczelki ok, płynu nie ubywa, oleju też. Auto ogólnie długo kręci bez zagrzania świec, nawet w garażu przy temp 10'. Często wypalał się DPF. Po 150km bywało ze poziom sadzy był 20g. Został zakupiony drugi dpf i scr(okazyjnie z rozbitka 50k nalotu, w którym zerwało miske)....
Środa,05,Sierpień,2009,16:30:29:30139 Wersja VCDS: AKP 805.1 Wersja danych: 20080903 więc takie błędy głosił tester ,przyczyną był nieszczelny intercooler zamontowany po wypadku ,klejony jakiś ,bardzo trudne to było dlatego że nieszczelnośc na początku była minimalna nie wykrywał tego sterownik podczas jazdy ,cisnienie doładowania było ok. ----------------------------------------...
zdecydowalem sie na benq dw 1655 ta z LightScribem. upilem ja za 210zł i sadze ze nie bede zalowal! szkoda tylko ze plyty do wypalanie etykiet kosztuja tak wiele (cd - ok 3zł)
Mariopi, jak dotąd FAP bez katalizatora cerowego niezbyt się sprawdzał. Problemem jest przedostawanie się paliwa do oleju podczas nieudanych prób wypalania filtra w niesprzyjających warunkach, np. jazda miejska. FAPy z cerem są znacznie bardziej odporne na takie "atrakcje" bo tam temperatury konieczne do zapłonu sadzy są znacznie niższe (po to jest...
Podczas dopalania sadzy w suchych filtrach DPF, bez wiedzy użytkownika przez komputer silnika włączane są wszystkie urządzenia elektryczne by obciążyć silnik w celu wytworzenia optymalnej temperatury do z popielenia sadzy, która później gromadzona jest w tylnej części filtra. Mam w autobusie dwa filtry DPF i jak silnik nie jest w stanie samodzielnie...
Za mało wiemy o samym piecu. Może jest przeznaczony do innego rodzaju paliwa? Koksu? Półkoksu? Chudego węgla? Są różne gatunki węgla, oraz ich sortymenty wg rozmiarów i każdy z nich ma swoją specyfikę spalania i odpowiadającą mu konstrukcję pieca. Dawno temu miałem piec przeznaczony na koks, bez dmuchawy, z ciągiem naturalnym. Spalanie węgla (bo nie...
Nic się nie stanie, funkcja ta jest używana po fizycznej wymianie filtra aby wyzerować ilość sadzy w filtrze, ale jak sam widzisz masz zero więc nic nie wyzerujesz, więc nic Ci to nie da. Używa się to jeszcze po to aby możliwe było wypalanie w czasie jazdy po osiągnięciu maksymalnego zapełnienia filtra, i braku możliwości samoistnego wypalenia, ale...
Witam ponownie. Auto nie zrobi samo ponieważ komputer silnika ma dane że sadzy jest za dużo. Możesz spróbować rozgrzać auto do temperatury roboczej i pogonić po autostradzie z tym, że przed wjazdem na nią skasuj błąd- być może komputer rozpocznie wypalanie wcześniej niż wywali błąd ale prawdę mówiąc nie bardzo chce mi się w to wierzyć. Pozdrawiam
Witam. Problemu nie rozwiązałem ale wiem, że zamienniki DPF nie działają jak trzeba. W ramach eksperymentu wyłączyłem elektronicznie układ DPF oraz zdemontowałem na próbę filtr i podnoszenie obrotów ustało. Jednak widzę, że auto w pewnych obrotach widocznie dymi na czarno. Z tym zadymieniem oryginalny DPF radził sobie do jakiegoś czasu. Zdemontowałem...
Witam, zastanawiam się nad wyczyszczeniem DPF manualnie tj. rozcięcie go i zalanie specjalnym płynem, lub wymianie czujnika różnicy ciśnień. Jest błąd P2002, MIL ON, kontrolka DPF się świeci, kontrolka świec żarowych mruga. Zdania są podzielone co do usterki. Usunąć filtra nie mogę, właściciel jeździ po europie. Wartości rzeczywiste: https://obrazki.elektroda.pl/7350401000_...
Zapomniałem zrobić wypalanie dpf. Jak próbowałem za pierwszym razem to silnik nie był jeszcze wystarczająco rozgrzany i nie chciało się rozpocząć a później zapomniałem. Mogę zrobić to jutro. Parametry sadzy są chyba też ok. Nie wiem jak z temperaturą spalin? Gdy samochód przestał kopcić przejechałem na drugim biegu przy około 2300 obr/min 1km i zaczęło...
Wyszedł błąd sondy bo masz EGR-a zatartego od sadzy i w tym trybie zatka DPF-a szybko, zacznij od wyjęcia EGRa dokładnemu wyskrobaniu i umyciu benzyną, EGR się wiesza i jak leci za dużo spalin spowrotem do silnika to sonda nie będzie chodzić dobrze.
Pacjent jak w temacie, silnik D2676LF80, przebieg 300 tys,, od dosyć dawna bierze olej, ok 5l na 3 tygodnie, w silniku: 4685 - DPF - za częsta regeneracja, 4462 - Emisja NOX Podejrzewam że olej idzie w tłoki stąd spaliny zatykają wydech i stąd ta częsta regeneracja, w ciągu 8 dni 105 udanych, 0 częściowych. Żadnych wycieków, po zimnej stronie turbiny...
Szanowni Państwo!!! W tym piecu ja palę od góry!!! Nie róbmy tu degradacji umysłowej sobie nawzajem. Ten piec to po prostu brudas i tyle. Nie raz nie dwa wypalałem sadzę w piecu drewnem na ciągu kominowym - umiarkowanym oczywiście. raz nawet zapaliła mi się sadza w kominie (grubość 2 mm na całej długości) i tez sobie poradziłem z tym. Ale ile razy można...
wydech sadzy zapalenie sadzy filtr sadzy
zmiana rozdzielczości laptop telewizory jedna antena zwrotnica przedłużacz listwa przewód
Zamienniki układu SFC2458: STR-W6753, LM1458 i inne Vestel 17MB130T Mainboard Firmware Dump Guide