(at)KristofN81 Praktycznie całość produkcji japońskich świec przejęli Chinczycy. I zaczęły dziać się dziwne rzeczy. Bo o ile świece Denso i NGK są jednymi z najlepszych, o ile zostana wyprodukowane w oficjalnej chinskiej filii, tak i trafiają się podróby , wyprodukowane w jakiejś fabryczce na przedmieściach Szanghaju. U mnie tutaj można to błyskawicznie...
Uboga mieszanka = b. wysoka temp. spalania. Dla tego katalizator się rozsypał. Dodatkowy objaw to białe wypalone elektrody świec zapłonowych.
Świeca zapłonowa jest wypalona, czysta , nie zalewa jej, kolor wpadający w popiel. Wymienię jeszcze tą cewkę zapłonową i dam odpowiedż czy pomogło. Dzięki za podpowiedż.
Witam Temat jest szeroki i obszerny . 1) Wymień przewody wysokiego napiencia.2) Aparat zapłonowy musi być czysty i nie wypalony .3) Świece zapłonowe ,wymień je. 4)Filtr na zasiłaniu radia.5)Sprawdź ładowanie akumulatora.To powinno zminimalizować te zakłucenia z siłnika.
Wykręć wszystkie cewki - obejżyj je dokładnie - ta z wypaloną czarną dziurą nad gumą osłonową świecy zapłonowej to złom. Wymień --- pisz jak poszło.
Może, brudna przepustnica i trzeba ją wyczyścić, albo któryś z mechaników ją wyjmował i trzeba przeprowadzić adaptację. Może też być wina świec zapłonowych- brudne albo już wypalone. Na początek sprawdż czy w sterowniku silnika są jakieś błędy, może wszystko wyjaśni się samo.
Wypadanie zapłonu spowodowane może być wieloma problemami. Jednym z najczęstszych są problemy ze starymi świecami przewodami, innym problemem może być wtryskiwacz jego okablowanie zatkanie, jeszcze innym ciśnienie sprężania w silniku. J zawsze zaczynam od najtańszej kwestii - ciśnienie sprężania badam, potem świece jak nie były wymieniane tu można badać...
Witam, mam quada 150cc i nie odpala . Sprawdzałem świece i nie było iskry, więc wymieniłem świece, następnie cewkę zapłonową i nic nie przyniosło efektów. Gdy wyjąłem moduł okazało się, że jest w nim wypalona dziura; czy od tego może nie być iskry? Proszę o pomoc (zdjęcie w załączniku).
Wyczyść układ paliwowy wysusz świece zapłonowa i zmieć paliwo a nie dolej do starego. paliwo stare juz dawno wypalone bo było na rezerwie, a teraz było ciągle z orlenu
Wprawdzie mam inne zdanie na ten temat niż kolega dariusz105, ale w celu sprawdzenia proponuje zmniejszyć przerwy na świecach na ok. 0.5mm, jeżeli problem ustąpi to faktycznie niedomaganie układu zapłonowego. często problem szarpania na gazie to nie tylko wypalone elektrody na świecy ale bardzo często problemem jest pęknięta porcelanka...
spróbuje zamienić miejscami wtryski, ale co mi to da? Musiałbym odpinać wtryskiwacze tak jak on to robił, a każde odpięcie to zapisany błąd w komputerze, a przecież sam błędów nie wykasuje. Tylko, skoro ten wtrysk leje po prostu trochę słabiej to dlaczego nieraz równiej silnik pracuje a nieraz gorzej? Jeżeli leje ze mało paliwa to świeca powinna być...
Przerwę na przerywaczu mam 0.3 na świecy mam 0.55. Przy wyprzedzeniu zapłonu 2.5mm przed gmp nie chce chodzić stabilnie, gaśnie. Przy wyprzedzeniu zapłonu 0.5mm chodzi zadowalająco. Świeca wypalona dobrze. V-MAX 110km/h przy 6 tyś. Obr/min. Cewkę zapłonowa posiadam od Żuka. Zębatka zdawczej 17 zębów.
Zatkany gaźnik, podparte zawory, wypalony zawór, uszkodzona świeca zapłonowa... Przyczyn może być wiele. Zmierz kompresję, zamień świece.
A co z układem zapłonowym?. Świece, przewody, kopułka, palec. Moim zdaniem i tak skończy się na remoncie głowicy. Zawory są już wypalone i na wolnych tak będzie.
A świece kiedy były wymieniane. Bo za duża przerwa (1 mm i więcej bo się elektrody wypaliły ) na świecach często wykańcza układ zapłonowy nawet nowy.
Zastanawiam się nad zamówieniem i wymianą przewodów zapłonowych nie jest to wielki koszt Sprawdź te przewody przed wymianą, obejrzyj kopułkę, palec, czy nie jest wypalona, na świecach też powinno być coś widać jeśli są uszkodzone, wszystko jest do sprawdzenia.
(at)andrzejsdl (at)4495redberet (at)anchilos wybaczcie, że tak późno. Wiecie co było? Świeca. Widocznie była już dojechana i stawiała opór przy dawaniu iskry stąd ten przeskok byle gdzie. Wymiana świecy pomogła praktycznie na wszystko. A wydawało by się, że i iskra była dobra, i wcale taka wypalona nie była...
Witam Ostatnio wymieniałem przewody zapłonowe i świece. Po wykręceniu świec 1 i 4 świca była czarna nazbierało się na nich nagaru, a 2 i 3 są ok czyściutkie i ładnie wypalone. Dodam że świce które mam to iskry PS65 U - super i teraz też takie zamontowałem. Może ktoś poradzi co się dzieje Czy to może wina przewodów lub świec a może coś z silnikiem?
jakie kable? jeśli janmor to pewnie przebijają te nowe jakie świece? jeśli ngk to też po bardzo krótkim czasie potrafi pęknąć porcelanka i pzebijać poza tym mogą też przebijać wypalone od przebić kominki cewek zapłonowych - otwórz w nocy w ciemności maskę odpal silnik i przyglądaj się cewkom, kablom, świecom czy gdzieś nie widać niebieskawych "piorunków"...
Auto było cały czas testowane na benzynie, o jeździe na gazie nawet nie ma mowy... No cóż... auto przejąłem po znajomym nieco zaniedbane, więc trudno powiedzieć, czy było serwisowane... Układ zapłonowy nie wykazał żadnego błędu przy kilkakrotnym skanowaniu komputerem. Błąd wykazały: przepływomierz powietrza i sonda lambda. Zostały wymienione. Nie pomogło......
Chodzi o 4 cylinder licząc od strony zapłonu. W miejscu łączenia króćca ssącego z głowicą zaobserwowałem przedmuch i pokazuje się mieszanka. Motocykl kopci z prawego wydechu i gdy odłączę fajkę zapłonową z 4 cylindra, nic się nie dzieje, a świeca jest osmolona. W ogóle to silnik opiera swoją moc na pierwszym i na trzecim cylindrze, dwa pozostałe to...
Witam. Posiadam Seat Toledo 2 1.6 16v BCB. Podczas jazdy wyskoczył check engine, kontrolka zaczęła migać, auto straciło moc I zaczęło przerywać. Na biegu jalowym silnik szarpie I mocno faluje. Byłem u mechanika, stwierdził przerwa w zapłonie na cewce nr 4 czy coś takiego . I teraz pytanie, świece sprawdziłem, wszystkie są w dobrym stanie, Nie wypalone,...
Któraś z cewek zapłonowych może mieć przebicie po wodzie. Pisałes że "pyrka swoim rytmem" tzn tak jakby chodził na dwa cylindry? Zerknij tak zwłaszcza do tej cewki gdzie masz podpięty przewód instalacji gazowej z którego cenytalka LPG czerpie impulsy zapłonowe.Trzeba by wykrecić świece i zobaczyć czy jest tak że dwie są w miarę wypalone a dwie nie....
Witam. Jak jest zimny silnik to jeszcze jakoś pracuje. Gdy tylko nagrzeje się jest tragedia. Silnik zalewa świece - wszystkie czarne. Ciężko odpala. Gaśnie, szarpie i strzela. Na sądzie lambda ciągle bogata mieszanka - 0,9V. Sonda jest ok bo napięcie spada po przygazowaniu jak schodzi z obrotów. Wymienione przewody zapłonowe i świece. Sprawdzona kopułka...
Ok a masz jakiś prosty sprawdzony sposób jak to zrobić. W z góry dziękuję za podpowiedź Trzeba zobaczyć(używając zmysłu wzroku)czy na elektrodach świecy zapłonowej pojawia się iskra.
Podłącz pod diagnoskop. To cykanie (prócz zaworów ale one by klepały) może być spowodowane wtryskiwaczem (lub kilkoma wtryskiwaczami gdyż nadal nie podałeś typu zasilania silnika pojedynczy wtrysk czy wielopunkt). Jeśli przy większym obciążeniu brakuje mocy i przerywa to poddaj kontroli ciśnienie paliwa na wejściu do wtrysku.Manometrem badanie u mechanika...
Może być wypalony zawór, uszkodzona świeca, przewód zapłonowy, cewka i wiele innych. Można przełożyć świece z innego cylindra i przewód, można wykluczyć cewkę zamieniając ze sobą przewody na świecach 1 z 4 (w cewce zostaje po staremu). Mierząc ciśnienie będziesz wiedział czy to wina sprężania.
Witam. Taki problem. Przy jesieni się Zaczelo. Citroen szarpie i wyrzuca kontrolkę check enginie. Błędy to wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach. Na początku działo się to po przekroczeniu 120km/h.Niewazne czy benzyna czy Lpg Później zrobiła się zimą i auto się naprawiło. Brak checka i nie szarpie. I teraz na wiosnę wróciło. Cewka zapłonowa, świece...
Suzuki Alto 1.0 2011r. Mam kilka pytań co do tego samochodu: - Czy istnieje jakaś metoda na sprawdzenie cewek zapłonowych w domowych warunkach (oporność na pinach itd ) ? - jakie ciśnienie w tym silniku powinno być na garach ? - Czy spotkał się ktoś z jakąś książką (pdf) o naprawach tego modelu ? Mam kłopot z silnikiem - chodzi jak traktor, gaśnie na...
Jest jeszcze inna ewentualność. Nowo zakupione przez ciebie świece mogły komus spaść i popękać. Lub tez ale to malo prawdopodobne: sprawdz czy masz spręzynkę w gniezdzie która przekazuje iskre do świecy. Ja tak mialem, a dopiero po ok 30kkm sie zorientowalem w czym problem - ale gniazdo zdazylo juz sie troszke wypalic.
P0300 oznacza to, że na cylindrach wykryto wypadanie zapłonu. W tym przypadku jest to losowe wypadanie zapłonu, więc dotyczy więcej niż jednego cylindra i może występować na wszystkich. Brudne, zatkane lub uszkodzone wtryskiwacze paliwa. - Brudne, zatkane lub uszkodzone wtryskiwacze paliwa. - Wiązka elektryczna, kostka podłączeniowa wtryskiwaczy paliwa...
Jeep Wrangler YJ, prod. 1995, silnik 2,5 AMC 150 88kW, bez instalacji gazowej, przebieg 180.000km. Silnik na wtrysku wielopunktowym. Na temat spalania xxx l/km nie mogę się wypowiedzieć, bo nigdy tego nie sprawdzałem. Przy oponach 33" zawsze palił tyle ile się wlało do zbiornika. W okresie dwóch tygodni po wymianie oleju (semi-syntetyk) - przejechane...
W czasie jazdy nie zauważyłem czegoś podejżanego jeżdzi normalnie , a błędy sprawdzać gdzie to ta wersja nie ma komputera pokładowego z ekranem wiec samemu raczej chyba nic nie sprawdzi , a co do paliwa to kiedyś zdjołem przewód i przekręciłem stacyjke żeby sprawdzić czy sika paliwo i paliwo wali wiec pompka paliwa jest ok , a czy są iskry to nie wiem...
Witam, próbuję ogarnąć koleżance 107 w benzynie, rok 2012. Problem powstał podczas jazdy, samochód zgasł, i już nie odpalił. Podłączyłem diagboxa i o dziwo zero błędów, co sprawdziłem? Więc tak, pompa paliwowa sprawna, podaje paliwo na listwę, wtryski sprawne bo ściągałem listwę żeby sprawdzić czy podają paliwo, cewki zapłonowe sprawne, świece nowe...
Po planowaniu głowicy i wymianie uszczeliki i uszczelniaczy,zmianie świec paska rozrządu samochód zaczął palić ok 20l/100km i szarpać w całym zakresie obrotów. Szarpie po odpaleniu przez jakieś 1-2 min. później ok. Nie wiem co się dzieje. Wymieniłem sonde lambda (orginał Bosh),sprawdziłem silnik krokowy,potencjometr przepustnicy,czujnik temp. cieczy,...
Halo, nigdzie nie pisze, że zastosowałem świece z dwoma elektrodami w samochodzie były świece Champion zgodne z zaleconym numerem na trzecim cylindrze po 60 tys km wypaliło środkowa elektrodę dlatego wymieniłem przed wyjazdem na wczasy wszystkie świece na nowe firmy Bosch z zalecanym numerem po około 1000 km ponownie wypaliło środkowo elektrodę na tym...
Stare japońce na przerywaczach tak miały płytka przykręcona na stałę bez możliwości regulacji KWZ Świecę weź nad kuchenkę gazową i wypal z niej nagar
NAJCZĘŚCIEJ TO WYPALONE GNIAZDA ZAWORÓW kłania się remont głowicy ??? Wypalone gniazda - to efekt finalny złego obchodzenia się z gazem, a nie najczęstsza przyczyna strzałów. Jeśli komuś wypaliło gniazda - to prawdopodobnie długo jeździł np. na zbyt ubogiej mieszance. A jeśli chodzi o strzały: -po pierwsze układ zapłonowy. Nie tylko świece i kable,...
palec jest OK, ale elektrody kopułki wypalone są, elektrody świec ok 1 mm ustawione zgodnie z zaleceniami producenta. Ale wyszła dziś nowa ciekawostka: Zmiana kabli nic nie dała, za to kręcenie aparatem zapłonowym w lewo tak, przy maksymalnym wychyleniu w lewo silnik jest w stanie utrzymać co prawda nie równe ale jednak jałowe obroty. Jak by wszystko...
http://obrazki.elektroda.pl/6715099200_1... "1,2 - Izolator ma szarawy lub brązowawy nalot. Spalanie w normie (prawidłowe). Świeca o dobrze dobranej wartości cieplnej. 3,4 - Świece zakopcone. Mieszanka paliwowo-powietrzna wytwarzana w układzie dolotowym, jest zbyt bogata lub świeca nie oczyszcza się samoczynnie, bo jej wartość cieplna...
witam mam problem z nowo zakupionym autem a mianowicie postanowiłem dziś wymienić kable i świece (ponieważ auto lekko falowała i zamulało). świece wymieniłem (jedna z nich była bardzo zużyta tzn ta blaszka wypalona). po złożeniu wszystkiego tzn świec kabli obudowy filtra samochód zaczął się dławic i nierówno chodzić (nie da sie jeździć) obawiam się...
Witam, pacjentem jest bus Suzuki Carry 1.0 z 89'. Nagle stracił plus na cewce zapłonowej i stanął. Przez te ostatnie deszcze trochę dostał wody na silnik, który jest nisko pod autem. Kable zapłonowe również są od spodu, tak że jazda na LPG była niemożliwa bo traciła się iskra na jednym z cylindrów. Na benzynie było lepiej, ale tez zdarzało mu się poszarpać...
Ja bym przemierzył kable zapłonowe czy nie wypalone w środeczku. Dodano po 1 Po drugie czy to ma LPG? Dzięki za trafne sugestie, niemniej: 1. Nie ma LPG mówimy o czystej etylinie (nie bardzo rozumiem co ma LPG do energii iskry ;) ) 2. Zestaw: kopułka, palec, kable i świece zmieniony, bo były w słabej kondycji. Nowe pomierzone przed założeniem, również...
sprawdzić bardzo dokładnie kable zapłonowe. Ale dokładnie-czy nie jest wypalony od strony świec lub (częste!) zazieleniały od strony cewki.
Przede wszystkim wymień przewody wysokiego napięcia i świece. Przy instalacji gazowej należy dbać o układ zapłonowy i na czas wymieniać świece. Konsekwencje wypalonej świecy mogą popsuć przewody w/n i cewke. Polecam świece denso twin tip
Witam ponownie....przyznam, ze niestety czytaj mogę pokusić sie o stwierdzenie ze na autach sie nie znasz, w czym nie ma niczego złego, bo nie każdy sie musi na wszystkim znac:) Sprobuje jednak w punktach wymienic co mozesz zrobic (było by super, gdyby mógł Ci pomoc ktokolwiek kto moze wiec cos wiecej, moze sąsiad, kolega?): 1. proponuje auto odpalic...
........Pewnie zarzuca świece. Przyjrzyj się im dobrze, wypal, przeczyść. I zobacz czy wracają do żywych. Usterka na tych samych cylindrach?
J/w do WSK175 (DUDEK) zamontowałem el.zapłon na tyrystorze tzn. prztwornica ładuje kondensator 1uF/400V do ok.300V ,te napięcie rozładowywane jest przez cewkę poprzez tyrystor sterowany z przerywacza mechanicznego.Nie mierzyłem napięcia iskry ale przeskakiwała z 3cm do masy. Z tym zapłonem wsk spisywał sie doskonale,przyśpieszenia rewelacja,predkośc...
Kolego a jak sprawdzałes to lewe powietrze, tak na widok czy wziąłeś może SAMOSTART i psikłes to tu to tam i wtedy masz 100% pewności czy ci nie bierze czy też nie. Sprawdzałeś przepustnicę czy jest czysta, albo sprawdzałeś świece (może ci bierze olej i go przepala, olej osadza sie na świecach), kable zapłonowe czy nie maja przebicia lub silniczek krokowym...
przegrzanie :?: woda zamiast płynu chłodniczego uszkodzony korek na chłodnicy wypalona uszczelka po głowicą żle ustawiony rozrząd ewentualnie zapłon uszkodzony termostat zamulona,zasłonięta,pozbijana chłodnica lub nagrzewnica zagięte przewody wodne żle podpięty reduktor gazu trzymające hamulce dodatkowe(samoróbki)osłony pod silnikiem zamulony katalizator...
Witam.Mam duży problem z Oplem astrą F z 97 roku 1.4 8V (C14NZ) (+ gaz) Rano odpalam ją i dopóki nie rusze pracuje pięknie...ruszam po chwili jazdy zaczyna przerywac,kiedy się zatrzymam, gaśnie i nie chce zapalić...w koncu po cięzkich mękach zapali...lecz do momentu gdy osiągnie stabilną temerature około 95 stopni przerywa, nie ma siły.Jak sie nagrzeje...
Ale to nie chodzi o to że jak dbam o układ zapłonowy to jest drogo, tylko wiąże się to z częstszym zaglądaniem do elementów które rzadko kiedy sprawdzamy jeżdżąc na Bp. niech się przyznają ci co jeżdżą tylko na Bp kiedy ostatni raz zaglądali do filtra powietrza, albo do świec.... nie wspominając już o przewodach ( i jeśli jest to o kopułce, czy nie...
Witam, posiadam Opla Astrę II z 2004 roku z silnikiem 1.4 LPG sekwencja od jakiegoś czasu zaczynają się z nią problemy. Podczas jazdy traci moc (chodzi na 3 cylindrach) i zaczyna migać pomarańczowy wskaźnik na konsoli. Po wyłączeniu zapłonu i uruchomieniu silnika ponownie problem znika na jakiś czas. Błędy w komputerze wskazują na wypadanie zapłonu...
Witam, posiadam Lagunę I 1.8 8V silnik ma oznaczenie F3P i jest na monowtrysku w samochodzie jest założona instalacja gazowa II generacji. Na gazie jest zrobione około 55-60 000km. Problem mam następujący, że auto przy zasilaniu benzyną jeździ bardzo średnio tj. przygasa, szarpie, dławi się, nie równomiernie przyśpiesza, nie ma mocy itp. W samochodzie...
Nie, wysokie napięcie = układ zapłonowy (cewki, przewody zapłonowe, świece). Gdyby z cewkami było coś nie tak z dużym prawdopodobieństwem zaświecała by się kontrolka MIL. Takie szarpanie podczas przyspieszania i nierówne wolne obroty to może być objaw wypadania zapłonów, np. z powodu przebicia na przewodach zapłonowych lub wypalonych elektrod świec....
Witam serdecznie, Od pewnego czasu jestem właścicielem samochodu jak w tytule. Zakupiłem go jako niesprawny. Posiadał zamontowaną instalację gazową która wpływała na wtryski paliwa ( działał tylko trzeci) po zdemontowaniu jej wszystkie wtryski zaczęły działać. Niestety problem nie ustał, bardzo ciężko odpala na benzynie kiedy to już się uda, trzeba...
Witam. Mam skutera toros f-16 80cc 4t i od jakiegoś czasu nie chcę się wkręcać na wysokie obroty i jechał tylko 40-45 km/h, kilka dni temu wymieniłem sprzęgło, wariator i pasek(wszystko nowe), po czym skuter stał się zrywniejszy i teraz jedzie około 55-57 km/h ale to chyba za mało jak na 80cc. Wyraźnie słychać że silnik po przekręceniu manetki gazu...
Witam. Dziś do warsztatu przywieziono seata ibizę 1,4 16v aua z usterką wypadania zapłonu.Auto przez 3 miesiące przebywało w serwisie seata i nic usterka jak była tak jest.Odczyt błędów cdif cewka zapłonowa,stopień wyjściowy 1 i 2(rozwarcie)kod17757 wydaje mi się że jest to błąd systemowy bo powinna byc literka zamiast 1.wielokrotne wypadanie zapłonu...
Witam dzisiaj od rana wypłukałem układ smarowania, nowy olej + filtr, nowe świece bo w starych skończyła się środkowa elektroda aż ceramikę wypaliło, popękała, nowe fajki cewek zapłonowych. Zapalam,a zapłon na poziomie 0-0,05 stopnia. Jazda próbna i auto odżyło. Świec aż tak zużytych nie widziałem.
Witam, Mam problem z zakupionym samochodem, kupiony od pierwszego właściciela czarne tablice z przebiegiem oryginalnym 85.000km salon polska 1997r. Jest to VW Polo 1.0 silnik AER benzyna. Problem jest z nierówną praca silnika na wolnych obrotach, podczas jazdy nie jest to odczuwalne aczkolwiek nie mam porównania jak to auto powinno chodzić ale do rzeczy:...
Te 2 wymienione problemy być może są związane, może niezależne. Występują z różnym nasileniem od paru miesięcy. Po kolei: Dawny właściciel w umowie z handlarzem ujawnił "szarpanie silnikiem podczas jazdy". Handlarz zapewnił mnie, że przyczyną był rozrząd, a wymiana skutecznie rozwiązała problem. Fakt, rozwiązała - ale na kilka miesięcy. Po tym czasie...
Witam. Mazda 2 z silnikiem 1.4L Duratec 16V EFI DOHC bez instalacji gazowej. Taki sam jak w Fordach Fiesta, Fusion i bodajże niektórych Focusach. Objawy: 1. Brak niskich obrotów. Silnik cały czas kręci się ok. 2000obr/min, a prędkość obrotowa skacze wraz z obciążeniem. Bez obciążenia (klima, wentylator czy światła) obroty silnika skaczą do ok. 2500obr/min,...
A więc panowie, na pewno był przegrzany bo wentylator się nie załączał po osiągnięciu temperatury więc wymieniłem czujnik na ten 87 stopni czułości załączania i po problemie, uszczelka była kompletnie wypalona od strony kolektora i ku mojemu sczęsciu to była jedyna przyczyna wycieku a nie typowe dla tej głowicy wżery które zawdzięczamy starym generacjom...
Wymontuj tenże sterownik, obejrzyj pod kątem zimnych lutów. Jeśli takowych nie stwierdzisz/wszystkie poprawisz, skup się na przekaźniku, który prawdopodobnie nie zwiera dobrze styków. Wypaliły się. I wrzuć tutaj zdjęcie płytki, byśmy mogli obejrzeć. Pozdrawiam
Ludzie, pomóżcie. wiem że ten problem jest opisywany już setki razy, ale dla siebie nie znalazłem rozwiązania. mam scenica 1,6 16V benzyna + gaz sekwencja z 2000 roku. mój problem polega na: - podczas pracy silnika wyczuwalne są pojedyncze szarpnięcia, widać jak silnik "nierówno" się trzęsie, są one odczuwalne na fotelu w kabinie - nierówne drgania,...
Witam Jestem od niedawna posiadaczem Fiata Bravo 1.6 16V (90KM) z 1996 roku. Auto posiada sekwencyjną instalację LPG f-my ESGI/BRC opartą na podzespołach: - reduktor Tomasetto AT 09 - wtryskiwacze Valtek Rail - kontrola wtrysku ESGI 2 Instalacja zamontowana została w połowie 2008 roku. Obecnie przejechano na gazie ok. 60 tys. km. W czym rzecz... Ostatnio...
Witam, mam problem w niedawno zakupionym simsonie, otóż kupiłem go z bardzo "modzoną" instalacją. Postanowiłem, że zakupię nowy stator i zrobię instalację od zera ponieważ był on uszkodzony. I teraz borykam się z problemem iż nie chce on zapalić. Czy nie wie ktoś może od czego są poszczególne przewody? W wiązce są 4, a wszystkie do zakupienia mają te...
Zmniejszyłem odstęp między elektrodami w świecach ale to nie pomogło. Czyli układu zapłonowego w zasadzie nie ma się co czepiać. eśli nie jest to przyczyna słabej iskry, to może czujnik, który podaje sygnał na cewki jest uszkodzony i dlatego wypadają zapłony ? Ale o tym komputer milczy. Na temat samego czujnika się nie wypowiadam, bo nie miałem takiego...
Witam wszystkich Dziś na warsztacie miałem PT Chrystler.Po odpaleniu silnik pracował nierówno na którymś z cylindrów.Po wykręceniu świec zapłonowych sprawdziłem kompresję i wyszło że na 4 cylindrze jest praktycznie 0 bar. Podejrzenie - wypalony zawór ( zawory) . Po zdjęciu głowicy moja diagnoza okazała się trafna.W związku z tym mam pytanie do kolegów...
Witam Auto długo stoi w garażu bo emigruję. Dwa lata temu wypaliło mi dwa zawory wydechowe i świecę zapłonowa na cylindrze 2 od strony rozrządu oddana do sprawdzenia splanowana sprawdzona itp.. Wszystko ok po przejechaniu 40 Tys przez dwa lata ostatnio zaczyna się robić problem, dwie cewki mi spaliło wymieniłem cewki od TFSi pasujące do 1.8t, ale już...
Witam wszystkich, mam prośbę o pomoc bo już tracę wiarę w fachowość warsztatu z którego usług korzystam, postaram się dokładnie opisać co się działo może to podpowie: w zeszłym roku w trakcie jazdy zaczął dochodzić metaliczny odgłos(stuki) z komory silnika, przejechałem z takim stanem około 50km nie było utraty mocy nic tylko dźwięk równo narastał z...
Witam Problem z moim escortem rozwiązałem następująco : sprawdziłem zawieszenie silnika, poduszki ok, pólosie, silnik krokowy, ale po tym wziąłem sie za sprawdzanie przewodów od cewki zapłonowej sprawdziłem wszystkie połączenia kabli do świec - na jednej było "przebicie" , wymieniłem przewód, a tu niespodzianka ! dalej drgania. Pojechałem do znajomego,...
Jak rozumiem masz silnik z serii K4M powiedz co cie skusiło do wymiany silnika krokowego? hehe Przyczyn takiego zachowania może być co najmniej kilka: -Zatkany katalizator -któraś cewka zapłonowa kończy swoje życie -małe ciśnienie w cylindrach -wypalony zawór -zapieczone wtryski A teraz czas na kilka pytań! -Jak autko pali rano zimne? -jak pracuje,...
Czyli jednym słowem butelkowa i bez eksperymentów. Ok Przy takiej kawalkadzie porad nie trudno stracić orientację. W tym szumie informacyjnym przewinęło się trochę prawdy. Otóż pytasz o cewkę która nie potrzebuje rozdzielacza zapłonu (takim aparatem dysponujesz). Z racji stosowanego przerywacza mechanicznego musi być wysokooporowa bowiem inaczej styki...
No to zostają tylko opcje: rozmagnesowane koło zamachowe, uszkodzona cewka zapł. wewnetrzna(najlepiej podmienić), uszkodzony przewód łączący cewki zapłonowe, ew. uszkodzona cewka zapł, zewnetrzna (ta co jest nowa) i zobacz czy na świecy nie wypaliła sie taka ścieżka (musisz sie dobrze przyjrzeć) po której iskra idzie do masy a nie na elektrode.Pozdrawiam!
Witaj Sprawdź 2 rzeczy Pierwsze- pod-pompuj gaźnik dobrze z parę razy aż wycieknie trochę paliwa na obudowę- i spróbuj odpalić jeśli nie będzie efektów- wykręć świece jeśli będzie mokra to przyczyna tkwi w braku iskry- nie gaźniku.. >>>> przyczyny to uszkodzenie kabla, elementu iskrownika - fajki...świecy druga- sprawdź samą świece po wykręceniu i oczyszczeniu...
postaram sie po kolei odpowiedzieć na Twoje pytania. 1). Cewka powinna być oryginalna. Zamiana, którą proponujesz nie ma specjalnego sensu. 2) sprawa pomiarów. Oczywiście, że jest inna metoda. Śrubokręt jest to dosyć niedokładny sposób mierzenia. Do tego celu służy specjalny mikrometr zegarowy wkręcany zamiast świecy i mierzący z dokładnością 0,01mm....
Witam! Na wstępie dane auta: Fiat Panda 1993r. 999 Fire na monowtrysku IAW 6F.SH Przebieg 50tys. km od nowości. Przy przebiegu 30tys. założona instalacja LPG II gen Landirenzo LC-01. Samochód jak to zwykle bywa przed montażem LPG był niemal jak nowy. LPG założone w celu wiadomym. Serwisowany u Fiata i w "gazowni" którą naprawdę z czystym sercem mogę...
Witam! Już kilka razy poruszałem ten temat. Auto o którym napiszę jest używane tylko w okresie od kwietnia do listopada ze względu na sól. Jest kwiecień więc odgrzewam kotlet na nowo. Nadziejam się na rozwiązanie mojego problemu przez Szanownych Kolegów. Oto co następuje: Fiat Panda 1993r. 999 Fire na monowtrysku IAW 6F.SH Przebieg 50tys. km od nowości....
Witam, glebogryzarka Mrówka M8-125B WSK rok produkcji 1987 na podzespołach wsk 125 gubi iskrę gdzie szukać przyczyny? Układ zapłonowy oraz gaźnik taki sam jak WSK 125 zapłon iskrownikowy. Odpali, słychać wypadanie zapłonu gdy zgaśnie sprawdzam iskrę i jej nie ma gdy poruszę przerywaczem iskra pojawia się ponownie i ten sam objaw w koło. Klin na wale...
Zakręcić kilka razy z rana i wykrecić świecę , jak mokra to szukać gdzie jest iskra. Parę rzeczy do sprawdzenia: Świece - wymienic.(tylko na zimnym silniku inaczej można je wykręcić z gwintem) (sprawdzić luz szczelinomierzem) Wymienić filtr powietrza. Aparat zapłonowy : oczyscić styki , ustawić przerwę , wymienić kondensator,wytrzeć kopułkę do sucha,oczyścić...
Przewody NGK, osłonke z kopułki mam zdjętą, świece dwuelektrodowe, więc nie wiele mogę z odstępami elektrod zrobić. Czy tylko w kablach i świecach szukać przyczyny przebicia?? A sprawdzał kolega jaka jest oporność tych przebitych kabli (czy jest przejście między końcówkami. Ja w krótkich odstępach czasu dwa razy wymieniałem kable WN ze ścieżką węglową...
W pierwszej kolejności zakręcić gaz na butli, wypalić gaz i zacząć od samego paliwa. Raz jeszcze: - przepustnica do sprawdzenia i czyszczenia (oraz stan i jakość uszczelek) - pompka paliwa czy ma wydajność - filtr paliwa - filtr powietrza - jeszcze raz świece zapłonowe i kable - cewka - sprawdzić rozrząd (jak jest ustawiony na znakach)
Teoretycznie można zakupić, JANMOR handluje takimi końcówkami, np https://sprzedajemy.pl/lacznik-swieca-ce... ale ten do alfy. Chcesz to szukaj głębiej. Teoretycznie mógłbyś kombinować, ale nie bardzo widać co się rozsypało, za to jakieś czarne na cewce to i owszem. To tylko brud, czy wypalenie ? Cewka dobra ? Nie bije iskrą...
Witam. Przyjąłęm do naprawy Alfę 146 1.6 boxer. Gość jeździł ponad pół roku na trzech cylindrach. Okazało się,że wypalił się przewód zapłonowy w gnieździe cewki czwartego cylindra. Zakupiłem nową cewkę, przewody zapł. i świece. Po zmontowaniu i odpaleniu zaświeciła się kontrolka wtrysku i silnik dalej kulał na czwarty gar. Prowadzone "śledztwo" wykryło...
Oscyloskop spalisz na bank . Najprościej , weź drugą świecę zapłonową , załóż fajkę i przyłóż gwintem do silnika . Ktoś musi odpalić na chwilę silnik i patrzysz czy przeskakuje iskra . Jak nie masz innej świecy to wykręć tą z cylindra . Napięcie około 25.000 V . Dalszy temat to czy na tym cylindrze jest kompresja ( czytaj dalej wypalony zawór albo gniazdo...
Witam. 1.Prawdopodobnie nie masz kompresji na jednym z cylindrów . Wykręć świece i sprawdź ciśnienie sprężania ,na jednym powinna być mniejsza wartość (wtedy uszczelka pod głowice albo zawór wypalony). Trzęsie bo chodzi na trzy cylindry. Jak ciśnienie sprężania będzie równe wymień cztery świece. 2.Jak będzie ciepły trzeba sprawdzić czy jest iskra na...
Ostatnio miałem taki sam przypadek, że na wolnych obrotach mi trzęsło i wymieniłem świece na NGK i cewkę, ale to nie pomoglo. Podjechałem do mechanika i mi zmierzył ciśnienie na cylindrach. Okazało się, że na 2,3,4 miałem po 13 atmosfer a a na 1 tylko 4. Wypalony zawór wydechowy był i skutkiem tego byly te drgania. Koszt naprawy przekroczył 1500 zł,...
Brak kompresji świadczy o nieszczelności układu sprężania, przyczyna - zużyte pierścienie tłokowe lub nieszczelne zawory ssący i wydechowy, i od tego trzeba zacząć. Wykręć świecę zapłonową, ustaw tłok w górnym martwym punkcie, sprawdź luzy na zaworach na klawiaturze. Poczytaj jakie luzy mają być na zimnym silniku dla Twego modelu. Po prawidłowym ustawieniu...
Witam Opel vectra b 16xel silnik 96 rok.Podczas jazdy nagle silnik zaczol pracowac nierowno nie ma mocy gdy przyszpiesza jak juz uzyska np 3500 obortow i trzymam to jedzie rowno.Podejrzewam cewke zaplonowa tyle ze wymienialem ja rok temu mogla znowu sie popsuc ?nie orginal tylko jakas wloska.Na jedym kablu prawie wcale iskry nie ma.Kable i swiece sa...
A nie prościej było by wstawić tego Matiza do warsztatu? napisz gdzie tą iskrę sprawdzałeś czy za cewką ? - ma być mocna iskra na świecy ,czyli zdejmujemy faje ze świecy i tam sprawdzamy - iskra conajmniej 1cm długości(to i tak słaba) jeżeli iskra jest słabiutka a przed aparatem jest mocna to ginie w aparacie,np: przebicie albo wypalony palec rozdzielacza...
1) Poczekaj do zmroku podnieś maskę i popatrz czy czy po kablach WN do świec zapłonowych nie buszują iskry - jeśli tak to wymień kable :idea: 2) Wykręć pojedyńcze swiece i sprawdź kompresję na cylindrze 1, 2, itd może wypaliło kanał w uszczelce pod głowicą :idea: 3) sprawdź woltomierzem czy reaguje sonda lambda na zimnym (0.6-0.7V) i ciepłym silniku...
Witam, mam problem z autem. Opel Corsa B, 1.4, 94r., 60km. Gdy kupiłam Corsę silnik pracował nierówno, ale były założone 3 świece dwuelektrodowe i 1 jednoelektrodowa więc pomyślałam, że wystarczy zmienić świece, kable zapłonowe i problem zniknie. Niestety się nie udało. Tzn. świece zostały wymienione (na wszystkie jednoelektrodowe - tak doradzili w...
Się sprawdza czy nie wypaliło kabla zaraz na fajce świecy . Tutaj kolega miał rację. Okazało się, że na jednej świecy był wypalony kabel i świeca miała czarny czubek (zasyfiona). Odkręciłem kopułkę w środku też były styki przypalone. Powiedzieli w sklepie że lepiej wymienić. Wymieniłem: 1. Kopułkę typu Mando - 28zł 2. Palec typu Mando - 18zł 3. Przewody...
LPG gorzej "przewodzi" prąd elektryczny. Żeby wytworzyć iskrę cewka musi "wyprodukować" wyższe napięcie. W efekcie spada energia iskry. Przerwa na świecach powinna być tak dobrana, żeby energia iskry była w danym układzie możliwie największa. LPG trudniej zapalić. Z tego wynika konieczność dbania o układ zapłonowy. Jeździłem na świecach dwuelektrodowych...
sprawdź aparat zapłonowy czy czasem nie dycha resztkami sil bo niestety jemu do szczęścia tez potrzeba podciśnienia jak jest rozregulowany i wypalony to nagły spadek podciśnienia co daje wciśniecie hamulca powoduje opuźnienie zapłonu i do tego jak koledzy naprowadzają przytkany gaziniczek silnik gaśnie Dodano po 1 noi brak mocy ok 50% winy zapłon Dodano...
Miałem to samo w Golfie 2 i nie chciało mi się zrobić bo i tak jeździłem na gazie... :D Przyczyną zalewania świec jest najczęściej w przypadku zagazowanego Golfa 2, przedziurawiony, uszkodzony pływak w gaźniku. Chyba że kolega ma benzynę na wtrysku, to wtryskiwacz/e...albo uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i płyn chłodniczy leci do cylindrów... Obstawiam...
Rozwiązanie; gdy już założono drugą nową sondę lambda, wybito katalizator, sprawdzono pompę benzyny, czujnik map sensor,ustawiono rozrząd,podmieniono świece i listwę zapłonową, wymieniono filtry powietrza i paliw/bp i lpg/, wlutowano wtyczki sterownika silnika, stwierdzono że przyczyna musi być w wypalonych gniazdach zaworowych i uszczelniaczach zaworowych,...
wyjąłem listwę wtryskową i sprawdzałem czy wtryski rozpylają paliwo ,sprawdziłem ciśnienie sprężania , sprawdziłem ciśnienie paliwa czujniki temperatury , przepływomierz przekładałem z innego sprawnego ,kody błyskowe sygnalizują usterkę przepływomierza kompa dawałem do sprawdzenia (wymieniono kondensatory i jeden scalak bo nie miało auto mocy ) iskra...
Witam Panowie, podłączę się pod temat gdyż mam taki sam problem, auto po dłuższym postoju bardzo ciężko odpala, zachowuje się tak jakby było mało paliwa. Trzeba kilka razy kręcić, załapuje, gaśnie, dopiero po kilku razach zaczyna chodzić poprawnie. Na ciepłym silniku odpala bez problemu, postoi ze 2-3 godziny i znowu to samo. Do tej pory wymienione...
wypalona świeca wypalona cewka zapłonowa magnes świeca zapłonowa
sterownik xenta lampa peugeot schemat elektryczny samsung
Odpowietrzanie pompy ekspresu Bistro – instrukcja krok po kroku, ULKA EP5, zapowietrzenie Symbol linii przerywanej i dwóch ukośnych kresek na schemacie – ekranowany kabel, sprzężenie mechaniczne IEC, IEEE