Ten błąd oznacza wypadanie zapłonów na 2 cylindrze. Nic tam nie ma mowy o cewce w opisie a dużo osób uznaje że o nią tutaj chodzi. Wypadanie zapłonów może być spowodowane przez brak zapalenia mieszanki w cylindrze a to powodować może: - brak iskry - zła mieszanka lub jej brak - brak sprężania na cylindrze Zmierz ciśnienie sprężania na cylindrach. Może...
Właśnie o to chodzi, że sprężanie jest dobre, mierzyłem na wszystkich i jest po 14 bar. A świece, przewody, kopułkę, cewkę zmieniałem i dalej nic, tylko, że pierwszy mierzony był ten cylinder co coś szwankuję.
Prędzej od zaworu spłynie tłok. Ale nie w tym silniku. Nie ma z czego
Nie wiem jak w tym kodzie silnika, ale starsze AUA i pochodne miały problem z zacierającymi się wałkami rozrządu w pokrywie, co po dłuższym czasie skutkowało wypadaniem zapłonu Bszumi, te 2 rzeczy się wykluczają - nie może być jednocześnie "kompresja dobra" i "wypalony zawór", zmień mechanika..
Mój teść w astrze 1,4 16V miał podobne objawy przy 200 tkm, niestety był to wypalony zawór, głowica do roboty lub wymiany. Szukaj szrotu wymieniaj silnik wyjdzie chyba najtaniej,
Zawór wypalony. Wydechowy. Taki standard tych aut.
Jest taka choroba, która dotyka też silniki i nazywa się SKS. :D Powodem pewnie był zbyt mały luz zaworowy, nagar lub właśnie SKS. Zawór można wymienić lub spróbować dotrzeć a potem ustawić odpowiedni luz na zaworze. Nie ma tam możliwości regulacji, tylko szlifowanie trzonka zaworu. Na pewno jest wypalony ten zawór? Nie strzela w tłumik?
Malo prawdopodobne, że tylko jeden cylinder miałby wypadanie zapłonów. Cały czas podejrzewam albo wiązka, i należałoby podłączyć wtryskiwacz jak fabrycznie (zwłaszcza, że pomogło jak wymieniono komputer gazu a więc i ruszano wiązkami), zrobić próbę, albo wypalony zawór.
Witaj! Pęknięty pierścień czy wypalony zawór sprawdzisz mierząc ciśnienie w cylindrach, zobaczysz spadek ciśnienia.Jak wykręcisz świecy to będziesz miał okazji przez odpowiednią sądę zobaczyć gładź w cylindrach.W Twoim przypadku pierścienie mogą byś zapieczone.Po zdjęciu głowicy obejrzeniu stanu zadecydujesz o dalszych remontach.Sprawdzenie szczelności...
A poszukałbyś kogoś z normalnym urządzeniem diagnostycznym? Pojawienie się usterki wraz z rozgrzewaniem się silnika, sugeruje wypadanie zapłonów - wypalony zawór, z przyczyn czysto mechanicznych, bądź uszkodzona cewka zapłonowa. A że jest duża i droga, więc przed wymianą wypadało by się upewnić. Chyba że masz oscyloskop, czas i ochotę, na przepatrzenie...
Rozrząd w krzakach, gdyby był wypalony któryś zawór ssący, to by nierówno pracował i nie miał kompresji na cylindrze
Witam przewodów nie sprawdzałem jutro właśnie sprawdzę kompresję u kolegi i te przewody. Jeśli chodzi o silnik 2.0 143 kucy. Dzięki za podpowiedź Dodano po 1 Jeśli nie będzie kompresji czy jest możliwość coś zrobić z tym wypalonym zaworem?
To jak śmierdzi benzyną to świece powinny być czarne, chyba, że wypalony zawór jest i nie spala wcale paliwa.
Problemem był wypalony zawór .
Sprawdź ciśnienie na tłokach. Może być wypalony zawór, uszkodzony wtryskiwacz itp.
Trzeba cylindry sprawdzić na szczelność,może być zawór wypalony,gniazdo zaworowe,zakłócenia są na ilu cylindrach.
Wypalony zawór głowica do planowania
Albo brak ciśnienia na jednym cylindrze - wypalony zawór (częsta usterka tych silników)
Najprawdopodobniej i tak trzeba będzie zdjąć głowicę silnika - błędy sugerują conajmniej wypalony zawór. Cylindry licz od skrzyni!
Jak cofa powietrze w dolot to chyba nie jest dobrze? A co wydmuchuje? Spaliny? A jak pracuje silnik? Może być zacięty zawór EGR jeśli jest, zawory mogą nie domykać się poprawnie (np. wypalony zawór), przesunięty rozrząd, jeśli pasek rozrządu przeskoczył o ząbek lub więcej, fazy rozrządu będą nieprawidłowe, może to powodować otwieranie zaworów w złym...
Jeżeli to V-TEC to mogą być zawory do regulacji ale piszesz że to zrobione zatem: - kasowniki luzu zaworowego - wyciągnięty łańcuch rozrządu - wypalony któryś zawór - przysmażony nagar w kanale olejowym smarującym główkę tłoka - wybity sworzeń tłoka - skutki pałowania na starym oleju - niestety panewka... Tutaj masz szerzej opisane jak eliminować w...
Wypalony zawór, jak zawsze w tych silnikach
U mnie był wypalony zawór
Witam! W samochodzie klienta zdiagnozowałem wypalony zawór i dosłownie stopioną świece na drugim cylindrze. Standardowa operacja remont głowicy (ten typ tak ma itp. itd.), samochód poskładany chodził dobrze więc oddałem klientowi. Klient przejechał 10tys. kilometrów i ponownie ta sama usterka na tym samym cylindrze (zawór i świeca). Dodatkowo klient...
Mazda 3 1.6 benzyna wiem że bierze olej bo muszę dolewać co ileś km możliwe też że jest wypalony zawór tymbardziej że to gaz ciągle jeżdżony ?
Wychodzi na to że i tak czeka cię demontaż głowicy, test szczelności cylindra. Wypalony zawór lub podobnie. Wtryskiwacz może, choć nie sądzę aby to była przyczyna
Nie znam się, więc się wypowiem ;) Trochę dziwnie to się zachowuje. Gdyby to był wypalony zawór, to pewnie ciągle brakowałoby kompresji (zwłaszcza "na sucho", bo przy większych obrotach mniej czasu jest na przeciśnięcie mieszanki przez nieszczelności). Nie wiem czy takie rzeczy się zdarzają, ale czy zawór wydechowy może się "zatrzeć"? Tzn chodzić na...
Jak strzela w tłumik może być wina wypadania zapłonu lup zawór wydechowy jest podwieszony. Sprawdź luzy na zaworach ostateczność wypalony zawór wydechowy
Powód tłuczenia w silniku był w głowicy a dokładnie był wypalony zawór. :) Regeneracja głowicy naprawiła tą usterkę. :)
Silnik zdechł, wypalony zawór. Właśnie wrzucany jest drugi. Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem :)
Na 90% wypalony zawór wydechowy Dociekliwym pozostawiam dorobienie teorii dlaczego w 8V oplach zawory wydechowe padają zwykle na 3. cylindrze... ;)
Tu można stwierdzić że zawór wydechowy jest nieszczelny, czyli wypalony, krzywy, nie domyka się, na przykład Samochód nie zapalał, przyjechał mechanik z testerem, stwierdził wypadanie zapłonu ciągłe na jednym cylindrze. A że silnik 1.4 a że gas, to na bank wypalony zawór. I bank upadł. Ja tylko opisałem jakie objawy daje słaba iskra. Nikt nie musi...
Niestety, mimo pomiarów okazało się , że wypalony zawór. więc naprawa głowicy.
Zmierz ciśnienie na tłokach. Może być wypalony zawór i objawy będą identyczne.
Łańcuch pewnie Komputer pokazał niby błąd zapłonu na 1 cylindrze.. czy to może być wypalony zawór czy coś takiego bo taka była diagnoza?
ciśnienie. Wypalony zawór.
Potwierdziło się wypalony zawór. W planie wymiana wszystkich zaworów, planowanie głowicy i wymiana uszczelek.
Tak Jakby wypalony zawór wydechowy. Ale do końca nie jestem przekonany!!!
Jak będzie podstawiony lub wypalony zawór, to będą dokładnie takie objawy. Podstawa to pomiar ciśnienia sprężania.
No tak, pod koniec mojego pierwszego posta właśnie hydroregulatory opisałem z nadzieją, że to nie to bo wymiana oleju miała jakoś im pomóc ale tak się nie stało :(. Jak zmierzę ciśnienie to się pochwalę ale tak sobie myślę, że sam pomiar może nie wskazywać jednoznacznie na regulatory bo i wypalony zawór też będzie je obniżał. Tak czy inaczej usterka...
okazało się że mam wypalony zawór , teraz już wszystko gra
Śliczne dzięki. Potrzebny dla pewności. A powedem jest wypalony zawór. https://obrazki.elektroda.pl/5451824800_...
Jeśli nie byłeś jeszcze u fachowca z autem to przyczyną złej pracy może być: niesprawna pompa wtryskowa (mało prawdopodobne bo pozostałe cylindry pracują) poluzuj przewód pierwszego wtryskiwacza- powinno wypływać paliwo, a silnik powinien przestać dymić na niebiesko bo do wydechu nie idzie niespalone paliwo- jeśli tak to niewykluczone że pompa jest...
Check zapalił się w momencie awarii, po skasowaniu nie wrócił. No widzisz gdybyś chociaż te błędy podał to by była jakas wskazówka a tak to tylko wróżbita maciej. Pompki że niby sprawdzone to tez słyszałem milion razy. A gdzie zużyte gniazda ,gdzie sama regulacja gdzie dane z testera ciśnienie paliwa. Same wróżby. A wypalony zawór to by chodził na...
W Fordzie Mondeo miałem identyczny objaw , a powodem był wypalony zawór.
Wypalony zawór też da taki objaw (zmierz ciśnienie w cylindrach)
Zatkany gaźnik, podparte zawory, wypalony zawór, uszkodzona świeca zapłonowa... Przyczyn może być wiele. Zmierz kompresję, zamień świece.
Witam auto już naprawione okazała sie głowica a głównie wypalony zawór
Brak kompresji na 1 cylindrze. Wypalony zawór lub uszkodzone pierścienie. Wizyta u mechanika pewna.
Mój szwagier mechanik po opisaniu mu sytuacji sugeruje wypalony zawory Fajnie by było jak by naprawa głowicy rozwiązała sprawę.
Na pewno nic poważnego A jak jest wypalony zawór to też nic poważnego?
Sprawdź ciśnienie sprężania + podciśnienie w kolektorze ssącym być może masz wypalony zawór. Silnik 2.0?
Uszczelniacze zaworowe odpadają,czyszczenie kolektora też.Dwie opcje,wypalony zawór albo przyblokowane sterowanie zaworem.
Problem rozwiązany wypalony zawór w głowicy który się rozleciał podczas jazdy co spowodowało te problemy temat zamykam.
Ja radziłbym pomiar ciśnienia sprężania - wygląda na to że nie ma kompresji na tym garze Zgadza się co wraz z błędem ubogiej mieszanki może oznaczać wypalony zawór.
Witam!W pierwszej kolejności należy sprawdzić ciśnienie na cylindrach,być może wypalony zawór.
Wypalony zawór powoduje,że silnik na wolnych obrotach na tym cylindrze nie pracuje.Niekiedy w czasie jazdy przy wyższych obrotach zaczyna pracować.
Mój teść miał coś podobnego w astrze 1,4 16v przy przebiegu 200k jazda tylko na benzynie. Okazało się że byl wypalony zawór .
Pewnie głowica do ściągnięcia bo wypalone zawory
Sprawdź ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową . Może wypalony zawór . W tym silniku jest regulacja płytkami. Wymieniałeś pasek rozrządu.
Raczej wygląda mi to na wypalony zawór lub gniazdo zaworowe.Jesli jest nieszczelny to paliwo zapala się w kolektorze ssącym i jest objaw strzelania.Ps sprawdz jeszcze luzy zaworowe.Może któraś szklanka umarła :idea:
Tylko po wymianie uszczelniaczy wszystko było dobrze ale dalej brał olej. Jak wymieniłem pierścienie to już nie mogłem ustawić, więc wypalony zawór tak po wymianie pierścieni to mało prawdopodobne...? Jeżeli chodzi o "tester diagnostyczny", to macie na myśli komputer np zwykły VAG - bo to mam pod ręką, ale komp błędów nie pokazuje...
Wypalony zawór albo nawet tłok na tym cylindrze( świeca morka i jest iskra , Brak ciśnienia), często się zdarza jak jest źle wyregulowany gaz.
Nie łudź się że to tylko uszkodzony popychacz hydrauliczny, najprawdopodobniej masz wypalony zawór. Uszkodzony regulator hydrauliczny powoduje brak prawidłowej kompensacji luzu, czyli zawór "klapie".
A w jakim celu sciagasz glowice Ponieważ przyszło mi do głowy, że może to wypalony zawór lub przepalona uszczelka pod głowicą.
Wypalony zawór wydechowy. https://obrazki.elektroda.pl/3058006400_... Czy ma ktoś schemat znaków tego rozrządu. Najbardziej zależy mi na schemacie znaków na walkach .
Uszczelkę pod główicę nie potrzeba wymieniać bo nic na to nie wskazuje chyba że wypalony zawór wydechowy ,ale pomiar ciśnienia sprężania mnże to wyjaśni.
Jeżeli to jest wielopunkt to są tylko dwie możliwości: wypalony zawór lub uszkodzony wtryskiwacz. Jeżeli stało się to nagle to tylko wtryskiwacz (zawór się tak szybko nie wypala) i to jest oczywista oczywistość
Dymienie na niebiesko oznacza spalanie oleju czyli zużyte pierścienie lub gładz cylindra, kolejnym powodem może być wypalony zawór wydechowy który lubi się wypalać w tych silnikach. Nie dowiesz się tego jeśli nie ściągniesz głowicy.
Witam Zrób próbę olejową, tzn wstrzyknij traszkę oleju silnikowego w cylinder ten co ma słabe ciśnienie i dokonaj pomiaru. Jeżeli ciśnienie wzrośnie dość znacznie to pierścienie, jeżeli nie to wypalony zawór.
Wypalone zawory ssące, źle wyregulowane, skrzywione, przytarte prowadnice zaworów, pęknięta sprężyna. A na jakiej podstawie to stwierdziłeś?
Ciekaw jestem co w Niemczech mogło się stać, że na jednym garze nie ma zupełnie sprężania Wypalony zawór lub bałagan z wałkiem rozrządu.
Sonda jest na wydechu i mierzy ilość tlenu w spalinach . Jeżeli mieszanka naprawdę jest za uboga to szukałbym raczej lewego luftu, albo przyczyny dlaczego dostaje za mało paliwa. (wypalony zawór wydechowy albo wypadanie zapłonów daje za bogatą na sondzie).
Wypalony zawór wydechowy, to być może lejący wtrysk, a być może blokujący się hydropopychacz. A błękitny dymek to np. problem z EGR.,wtryskami, pierścieniami trudno ocenić na odległość. Na początek logi trzeba zrobić.
Dokładnie tak, przy tym przebiegu zdarzają się wypalone zawory w silnikach pracujących tylko na benzynie.
Nie bardzo wiem czy dane to napięcie czy przeliczony współczynnik lambda, więc nie wiem czy sygnalizuje mieszankę bogatą czy ubogą, w każdym razie może to być słaba kompresja, wypalony zawór, nieszczelność w kolektorze wydechowym, wypadające zapłony.
Kolego sory bardzo ale jakoś nie mam w bloku czujnika wału też mnie to zastanawiało ale no jednak tak jest a może ty chcesz zdjęcie że jest przy kole pasowym ? Dodano po 59 A co masz zepsute w tym 1.6 ? Albo wypalony zawór albo dziura w tłoku oraz walnięta uszczelka pod głowicą
Jeżeli masz przy tym spadek mocy i lekkie dymienie, zapach nie spalonego paliwa to prawdopodobnie wypalony zawór ssący. Silnik pracuje wtedy na trzech cylindrach. Dodano po 6 Cofam. Nie doczytałem. Zrozumiałem że po odpaleniu.
Jak by to napisać Ci naprawdę prosto i czysto, jeździłeś autem zkontrolką o złej emisli spalin i tu jesteś przegrany, nie masz czans na wygranie( wypalony zawór świadczy o bogotej mieszance a nie o ubogiej)spalało się wcześniej ,zarem z zaworami.
Dziękuję za odpowiedzi. No to mnie pocieszyliście... Na gazie ma rzeczywiście 100 tyś przejechane... Więc może to rzeczywiście wypalony zawór. Jeszcze muszę przemyśleć czy brać się samemu za tą robotę. Dobrze rozumiem, że żeby ściągnąć czapkę, trzeba ściągnąć rozrząd, co oznacza wyciągnięcie silnika?
Rozrząd źle ustawiony. Zawór źle wyregulowany. Zawór nieszczelny (wypalony ,wyklepany).
Witam po dłuższej przerwie, problem został rozwiązany, okazało się ze był wypalony zawór ssący i do cylindra dostawało się za dużo paliwa, co skutkowało nadmiernym nagrzewaniem się silnika i wydobywającym się czarnym dymem. pozdrawiam Olek
Może mieć z tyłu pompy coś w rodzaju pompki z membraną, idzie z tego przewód do kolektora ssącego. Nie wiem jak w Twoim. Jeżeli w Twoim autku jest to cuś to musi działać. Uszkodzony przewód, membrana, lub wypalony zawór ssący sprawi kłopoty przy odpalaniu.
Ale dziwne jest jeszcze to ze ona moc to ma taką jaką miała a jak by były wypalone gniazda to nie powinna pobierać oleju i kopcić z wydechu? Kolego skąd niby ci ma brać olej wypalony zawór? Po drugie na niskim otwarciu przepustnicy problem jest bardziej zauważalny.
Kompresja 6 bar, po próbie olejowej 12 bar. Jeżdżę tak ok. 2 miesiące w których diagnozowałem problem. To masz wypalony zawór, w przeciwnym przypadku z taką kompresją w mgnieniu oka wygoniło by Tobie przez odme olej z silnika. Dodano po 47 Ma padnięty silnik przez tą kompresję ale jeździ tylko układ wydechowy pracuje głośniej i warczy basem No własnie...
Kabel, świeca, wypalony zawór, pęknięty tłok, wydmuchana uszczelka pod głowicą i jeszcze można coś wymyślić. Sprawdź coś np czy jest iskra na tym cyl, wykręć świecę i podmień na drugą, wstaw na próbę drugi kabel, - od czegoś trzeba zacząć.
Jeden od ciśniennia - za niskie czy za wysokie? Obstawiam za wysokie co by tłumaczyło spalanie duzych ilości paliwa, wypadanie zapłonów w związku z wysokim ciśnieniem daje wypalony zawór. Teraz jedź na pomiar kompresji żeby potwierdzić lub wykluczyć i jeszcze raz błędy tylko tym razem DOKLADNIE. Kolektor ssący też może być więc żeby nie rozbierać to...
Zrobiłem. Pixel się wypalony zawór wydechowy. Po wymianie, pracuje równo cicho ale niestety pojawił się problem. Nie zwiększa czy nie reguluje obrotów pod większym ( <900W) obciążeniem i np. przy obciążeniu 900W napięcie spada do 207V i obroty nie podnieść tylko ręcznie. Sprężyny są ok. Czy coś mogłem źle zrobić przy montażu?
Kupiłem CHampiony i świece GM to jedno z lepszych połączeń. Z resztą iskra teraz jest ale nie pali czyli nie ma paliwa. Wykluczam równiesz wypalony zawór i kompresje. Tylko wtryskiwacz albo coś z jego elektryką. Jutro to rozbiore i ewentualnie zmienie wtryskiwacze miejscami. Jak awarja przeniesie się na innego tłoka to będzie pewniak.
No, teraz może być, za mała ilość paliwa w mieszance, zły kąt zapłonu, przerwa na przerywaczu, wypalony zawór dolotowy, złe luzy zaworowe. Zacznij od gaźnika, czyszczenie, regulacja, potem zapłon. Jeśli wcześniej to było, obejrzyj przewód od serva i kolektor dolotowy czy nie ssie fałszywego powietrza.
Witam. W micrze byl wypalony zawór została zrobiona głowica wymieniony rozrzad. Silnik po naprawie dalej nie równo chodzi tak jak by go zalewalo na 1 cylindrze -kompresja OK -dolot Ok -cewki, wtryski dobre -świece nowe -brak błedów Dodam ze auto posiada gaz na gazie to samo. Ogolnie auto ma moc ale na wolnych obrotach kuleje co skutkuje lekkim szarpaniem...
Dziękuje za pomoc :) Ostatecznie okazało się, ze luzy są w porządku, filtr był w porządku, świecie trochę mniej w porządku, ale główną przyczyną był niski stopień sprężania na jednym cylindrze. 3 miały stopień sprężania 12, jeden natomiast 5. Prawdopodobnie wypalony zawór, póki co nie mam więcej informacji. W każdym bądź razie może sie to komuś przyda....
Oscyloskop spalisz na bank . Najprościej , weź drugą świecę zapłonową , załóż fajkę i przyłóż gwintem do silnika . Ktoś musi odpalić na chwilę silnik i patrzysz czy przeskakuje iskra . Jak nie masz innej świecy to wykręć tą z cylindra . Napięcie około 25.000 V . Dalszy temat to czy na tym cylindrze jest kompresja ( czytaj dalej wypalony zawór albo gniazdo...
Ostatnio miałem taki sam przypadek, że na wolnych obrotach mi trzęsło i wymieniłem świece na NGK i cewkę, ale to nie pomoglo. Podjechałem do mechanika i mi zmierzył ciśnienie na cylindrach. Okazało się, że na 2,3,4 miałem po 13 atmosfer a a na 1 tylko 4. Wypalony zawór wydechowy był i skutkiem tego byly te drgania. Koszt naprawy przekroczył 1500 zł,...
Sprawdz wtrysk paliwa. Jeśli jest zbyt pózny to tez będzie kopcił. Dymienie z kolektora ssącego to już dziwna sprawa. Jeśli jest wypalony zawór to silnik tyka głośni. Zapal silnik, kręć pompą i patrz czy są zmiany. Jeśli jest poprawa to ustaw go tak jak należy na znaczki na kole zamachowym.
Sam się ogarnij. Nic tam się nie ustawia, tak samo jak w innych współczesnych silniczkach - płyta "armaturowa" z cewkami ładującymi i wyzwalającą przykręcana na sztywno do karteru, w jednym ustalonym położeniu, bez możliwości korekcji KWZ. A jak sobie czasem strzeli w wydech, to masz wypalony zawór wydechowy.
Jakieś błędy w ECU, co widzi sonda? Jakie oznaczenie silnika? Gdy sterownik widzi wypadanie zapłonów i dzieje się to zbyt długo to może odciąć sterowanie wtryskiwacza na cylindrze który nie pracuje by nie doszło do uszkodzenia katalizatora. Wykasujesz błąd i uważa że usterka jest usunięta. Jakie było to ciśnienie na zimnym i na ciepłym. Już to kiedyś...
Kupiłem to auto uszkodzone, z brakiem kompresji na jednym cylindrze. Był wypalony zawór. We wrześniu 2017 roku była robiona głowica (3 zawory, wymiana uszczelniaczy i prowadnic, planowanie, obróbka gniazd zaworowych). I miał wtedy 14. Pierwszy mechanik, który sprawdzał kompresję miesiąc temu, gdy się przydażyła w. w. sytuacja sprawdził kompresję i wyszło...
Wygląda na to że nie masz kompresji na trzecim :(. Podejrzewam że podstawienie drugiego wtryskiwacza nie pomoże. Powodem może być; niedomykający się zawór, popękane lub zapieczone pierścienie, pęknięty lub wypalony tłok, uszkodzona uszczelka, pęknięta głowica.
Błąd układu paliwowego to przypuszczalnie błąd wygenerowany przez sondę lambda. Powody? tu trzeba by zajrzeć co ta sonda widzi, za ubogo czy za bogato? Kulejący wtryskiwacz, świeca, cewka, wypalony zawór, podparty zawór, brak kompresji na garze - wszystko to może wygenerować zacytowany przez ciebie błąd i dać opisane objawy. Pojedż na rzetelną diagnostykę,...
wypalony ekran wypalony kontakt wypalony wyświetlacz
sprawny stator instrukcja angielski kenwood przewody wysokiego napięcia laguna
majesty czujnik obniżenie napięcia rezystorem
Wentylator opalarki nie działa, grzałki działają Łożyska EBI - typy, zastosowania, jakość i konserwacja