W to wyprowadzenie z uzwojeń stojana, w starszych autach było wykorzystywane do "napędu" obrotomierza (częstotliwość zmienna w zależności od obrotów). DFM wyprowadzenie szczotek, które nie pamiętam ale wydaje mi się że to które idzie do regulatora.
Witam. Jest to alternator właśnie od autobusu AUTOSAN. To duże wyprowadzenie z prawej to +, a z lewej -. Te mniejsze u dołu: -od lewej DF do regulatora napięcia -w środku W połączony z jednym z uzwojeń stojana (ten czerwony przewód z prawej strony zdjęcia) do obrotomierza -z prawej D+ do regulatora napięcia Żeby alternator dawał napięcie wystarczy połączyć...
Jeżeli alternator nie ma wyjścia W, bez problemów można je dorobić, to po prostu wyprowadzenie jednego z końców uzwojeń
Poszukuje scheamtu pinow sterownika bosch 0281 001 496 Chodzi mio głownie pod ktorym pinem jest wyprowadzenie na obroty do obrotomierza
właśnie bardziej interesuje mnie podłaczenie obrotka tak jak w alternatorze diesla czyli przed mostkiem prostowniczym zrobić wyprowadzenie impulsów....czy można bezpośrednio pod te wyprowadzenie podłączyć obrotomierz??czy potrzebne jest jeszcze jakieś urządzenie np zliczające impulsy??? Pozdrawiam!
Witam.Jak masz trafo dzwonkowe,to bezpośrednio do 8V.Jedno wyprowadzenie tam gdzie masa obrotomierza ,drugie do wejścia sygnału.Powodzenia. Dodano po 1 Nie zapominaj o zasilaniu 12V obrotomierza.Pozdrawiam.
Jeśli chdzi o obrotomierz to czy diesel czy benzyna taki sam z tym że wiadomo diesel wystarczy do 5000obr/min a benzynka 7000obr/min i niczym więcej się nie różnią jedyny problem to wyprowadzenie impulsów z benzynie lux z cewki zapłonowej a z dieselku jest ten problem że niema cewki więc zostaje ci albo wyprowadzenie impulsów z alternatora albo to co...
Zobacz w żółtym złączu pod nakładką na słupku A przy lewej stopie kierowcy. W SPI tam jest wyprowadzenie tego przewodu, w MPI zapewne podobnie. Niektóre wersje już miały kostkę obrotomierza za środkowym nawiewem. Warto tam też zajrzeć
Jestem posiadaczem Golfa II rocznik 88, silnik RF (benz). Chcialbym zamiast zegara zainstalowac obrotomierz. - jaki zakres obrotow powinien posiadac obrotomierz - wiem ze diesle maja mniejsze. - z tylu deski rozdzielczej jest niby uniwersalne wyprowadzenie na podlaczenie obrotomierza - czy bede musial prowadzic dodatkowe przewody ? Prosze o pomoc
Ta wsuwka to wyprowadzenie tzw W do obrotomierza w dieslach - 6 impulsów na 1 obr alternatora.
Post może nie najświeższy ale postanowiłem coś od siebie dopisać, ponieważ ostatnio również szukałem opisu wyprowadzeń komputera systemu MULTEC w C14NZ. Uzupełniając to co na swoim schemacie uzupełnił kolega narasta: Y10 - kopułka aparatu zapłonowego i czujnik Halla Y32 - wtryskiwacz K58 - przekaźnik pompy paliwa M21 - pompa paliwa X15 - selektor oktanowy...
Jeżeli chodzi o Hitachi to przy oplach TD jest wyprowadzenie kontrolki i obrotomierza czyli wyjście podwójne , poczwórne wyjścia są takie jak Mitshubishi.P
to nie alternator steryje obrotomierzem tylko czujnik położenia wału. wyprowadzenie znajdziesz w gnieździe diagnostycznym - tylko nie pytaj które piny bo sam szukam jak musze...:-)
Klego żarówkę to sam wymienisz proste jak budowa cepa a wmontowanie obrotomierza nie mam pojęcia ale to ci sie naprawdę nie opłaci. Zależy czy instalacja jest przygotowana pod obrotomierz czy tylko wymiana zegarów i podpięcie dodatkowej lini czy robić wszystko od początku. Tak patrze w instalacje to było by to do zrobienia bo teoretycznie jest wyprowadzenie...
w dislach stosuje się obrot. dołączone do alternatora. Alternator w dieslach ma dodatkowe wyprowadzenie zazwyczaj dołączony jest tam kondensator przeciwzakłuceniowy. Te wyjście podłączone jest z uzwojeniem przed djodami więc występuje tam częstotliwość która zmienia się wraz ze wzrostem obrotów. Obrotomierze analogowe można przerobić aby pracowały z...
Alternatory w dieslach mają specjalne wyprowadzenie "W" skąd bierze się sygnał na obrotomierz. Masz na tym wyprowdzeniu 6imp x ~2,2(przełożenie paska) na jeden obrót wału korbowego.
Sygnał do obrotomierza wychodzi z jednego uzwojenia alternatora przed prostownikiem, więc z każdego altka można go wyprowadzić. W przypadku 190 najczęsciej jest to alternator Bosch i przeważnie ma wyprowadzenie niezależnie czy PB czy ON . Wyjście to ma oznaczenie W
Wyprowadzenie na obrotomierz ,ale ciągnik posiada prądniczkę więc nie potrzebny.P
Tylko czy warto? Magnesy i czujnik zadziałają jak czujnik Halla, a elektronika to pewnie wzmacniacz sygnału. Kwestia ceny takiego zestawu. Prościej chyba znaleźć obrotomierz z diesla, a na alternatorze zrobić sobie wyprowadzenie ze któregoś z trzech punktów lutowania uzwojenia do mostka prostowniczego - będzie to odpowiednik terminalu W.
dość długo nei pisałem miałem troszke spraw na głowie i odłożyłem ten projekt. bawiłem siew symulatorze na tym ne555 rózne aplikacje itp i jest jedna zasadnicza sprawa na niskich obrotach układ tez będzie migał efekt świecenia można uzyskać przy F=0 i F=bardzo wysokiej gdzie ludzkie oko nie zauważy migania... obliczyłem ze impulsator w motocyklu daje...
Hej, tak masz rację impulsowanie do obrotomierza w dieslach [nie tylko w oplach] jest realizowane poprzez specjalne wyprowadzenie z ALTERNATORA, jest taka mozliwosc,że skoro fabrycznie nie zamontowali obrotomierza to u Ciebie moze niebyc [oszczędność?], wobec tego masz dwie możliwości : wymienić alternator lub zamontować "kombinację" ale inną tzn. czujnik...
Rozebrałem licznik i okazało się że licznik był już wcześniej ściągany. Były po przeginane piny od wskaźnika wychyłowego obrotomierza i jeden z nich został okręcony wkoło i urwane zostało jedno wyprowadzenie cewki. Naprawiłem i działa, tylko niestety przed rozebraniem wskaźnika nie zaznaczyłem punktu "zerowego" i nie wiem jak ustawić wskazówkę.
Witam. Tak jak w temacie, w silniku mam cztery cewki, a oryginalny obrotomierz podłączony był pod osobne wyprowadzenie z modułu, z którego dostaje wszystkie cztery impulsy. Obrotomierz który chcę podłączyć jest od silnika w którym są w prawdzie cztery cylindry ale za to dwie podwójne cewki, w efekcie czego, obrotomierz pokazuje mi dwa razy większe obroty....
Nie! Tak nie rób! Musisz zrobić wyprowadzenie z alternatora. Wyciągnij alternator z auta i ściągnij plastikową osłonkę. Pod tą osłonka masz mostek prostowniczy. Dochodzą do niego 3 lub 4 (nie pamiętam już) druty-przylutuj kabelek do jednego z nich i wyprowadź ten kabelek na zewnątrz. To będzie Twoje wyjście "W" i do tego podłączasz obrotomierz z diesla....
Witam nie moge sobie poradzić z podłączeniem obrotomierza w uno (ostatni rocznik) jest tam cewka bezrozdzielaczowa bezpośrednio z niej wychodzą przewody WN na świece a do cewki są doprowadzone 3 przewody jeden + i 2 - mierzone względem masy samochodu obrotomierz jest uniwersalny i można go wysterować zarówno do plusa cewki jak i minusa ale podłączony...
Koledzy w uno były seryjnie montowane 900 ale silnik jest identyczny jak w cc Były montowane takie silniki ale nie takie jak w SC a ja taki posiadam w moim. Co do tego skąd wziąłem sygnał, napisałem wyżej - wyciągnąłem z alternatora z jednego z uzwojeń sygnał (w dieslach jest już to seryjnie robione, tzw "W"). Kupiłem na szrocie za 20 zł całe zegary...
longines, to jeszcze mi tylko napisz czy operacja zamiany na stary licznik z linką jest bardzo skomplikowana ? Również życzę Wesołych Świąt i co by się w nowym roku wozy mniej psuły !!! Dziękuję w swoim imieniu za życzenia i takze życze duzo .. dużo mniej wydatków na wózek :-) Wymiana jest, zebym nie nazwał tego, wręcz prostacka. Gniazdo czujnika Halla...
Witam! Kupiłem obrotomierz do mojej MB (2.0D silnik 601.911) z benzyniaka - wersja z prędkościomierzem do 220km/h i obrotami do 70x100 obr/min - podejrzewam, że też czterocylindrowy silnik, o ile to ma znaczenie. Wcześniej rozebrałem alternator i wyprowadziłem wyjście "W", co tak naprawdę oznacza wyprowadzenie impulsów z jednej cewki połączonej w gwiazdę...
Zależy od typu alternatora. Jeżeli go nie ma, to z łatwością można wyprowadzić-wystarczy podpiąc obrotomierz pod którykolwiek przewód stojana.
W c 328 obrotomierz ma wyprowadzenie na obudowie skrzyni biegów po prawej stronie. Tam podłaczasz rurkę ze ślimakiem od obrotomierza. Co do timera to pewnie że może być. Rozwiązanie funkcjonalne a tańsze od fabrycznego przekaźnika.
A masz w ogóle z czego wyprowadzić sygnał na obrotomierz? Jest przy tym skuterze jakaś prądniczka tachometryczna lub coś w podobie? Jeśli skuter fabrycznie nie ma pewnych wyprowadzeń sygnału na przewodach, to trudno będzie ci coś samemu podłączyć/wykombinować.
Tak w samej rzeczy.P
Tak będzie działał, bo w instalacji jest wyprowadzony kabel pod licznik z obrotomierzem. Kiedyś wymieniałem u kolegi i było OK.
Podłącz Twój nowy obrotomierz z potencjometrem wyprowadzonym na zewnątrz daj maksymalne obroty ustaw tak aby dostać owe 3000obr/min na przyrządzie.
Spytałem bo zainteresowało mnie jak poradziłes sobie z wyprowadzeniem , czy nie znalazłeś innego patentu :) foto- PR-ek DIY PRL-ek :) nieźle, jak na szybko
Alternator ten oprócz 3 faz ma wyprowadzenie z gwiazdy aby nie pomylić wyprowadź z jednej fazy -jeden z dwóch środkowych.P
Czyli w domowych warunkach żeby go poprawnie wysterować pozostaje tylko generator sinus na wyjściu o amplitudzie 12V? Wyjście W z alternatora a jeśli nie posiada to wyprowadzenie jednego z uzwojeń przed mostkiem prostowniczym? Tak,przed prostownikiem. Możesz też znaleźć sinus w sterowniku silnika.Ostatnio podłączałem obrotomierz do sterownika toyoty,klient...
Witam orotomierz typ ms2 ma 3 wyprowadzenia +,masa,zacisk oznaczony 1 Podłączając obrotomierz mase lączymy z masą samochodu ,+ lączymy z plusem po przekreceniu wyłącznika zaplonuon jest na module NANOPLEX na zacisku 4 a zacisk 1 obrotomierza lączymy z zaciskiem nr7 modulu NANOPLEX Mozna sie podlączyc do cewki wysokiego napiecia po pierwotnej stronie...
koledzy a jak to podłączyć wyproadzić poprostu kabel na zewnątrz alternatora ? czy podpinać sie pod oryginalne wyjscie W w alternatorze ? Dodano po 2 p.s dodam że mam ten sam problem co kolega anaba255 i własnie nie wiem dokłanie skąd to wyprowadzić :/
L-lampka na desce, inaczej wzbudzenie. S-sensor akumulatora, bez tego alternator będzie pakował na maksa. Jak jest obrotomierz na desce to trzeba sobie wyprowadzić przewód z alternatora. Jak nie ma to się nie przejmować.
Musisz rozebrać alternator i zrobić wyprowadzenie z jednego z trzech wyjść ze stojana, przed mostkiem prostowniczym.
Witam. Wyjście W jest wyprowadzeniem jednego z uzwojeń stojana, przeznaczonym do pomiaru częstotliwości napięcia przemiennego generowanego przez alternator (jeszcze przed prostownikiem 3-fazowym). Wartość napięcia będzie stała, zmienia się częstotliwość w funkcji prędkości obrotowej. Obrotomierz w zestawie wskaźników jest częstościomierzem. Jeśli możesz,...
w twom autku jest taki modul na lewym nadkolu w komorze silnika tj. modul zaplonowy.jezeli pin 10 i 12 ida na cewke to na pinie 2 mozesz wyprowadzic obrotomierz.jezeli masz inaczej to kliknij do mnie czegos poszukamy.(kod silnika J6A) 44kWmotor
A jednak jest to wspólna usterka,wymontowałem zegary i jest płytka na której są 3 scalaki, do jednego z nich dochodzą wyprowadzenia obrotomierza, wskaźnika paliwa, i kontrolka paliwa. Układ scalony to: ITT KEZA-900 D G 33693.701 Płytka jest czysta i nie ma żadnych podejrzanych zwarć i zimnych lutów, wogóle zegary wyglądają dziewiczo.
Witam Jest to środek gwiazdy wyprowadzony do obrotomierza. Jeśli już, to NIE środek gwiazdy, a wyprowadzony sygnał z jednego uzwojenia.
Spoko da radę, jeśli masz na alternatorze zacisk "W". Jak nie to możesz zrobić wyprowadzenie, lub zmienić alternator. Dokładasz jeden kabel i po sprawie. Instalacja prosta jak drut. Wejdź sobie na jakieś forum passata b3-to jest takie same auto. W moim golfie 2 pasowało p&p ale silnik mam benzynowy.
To żeby ładował, to nie trzeba pod wyjście pod tą kontrolkę nic podłączać ? Dodam, że do tego drugiego wyprowadzenia(do obrotomierza) też podłączałem + i - bezpośrednio, żeby kontrolka zgasła, jednak nic się nie działo.
Chej! Jak podepniesz kostki to ma działać.Ople mają wyprowadzony impuls do obrotomierza.
Obrotomierz wykorzystujący sygnał z alternatora to nic innego jak miernik napięcia. Tutaj uwaga. Musi być alternator z odpowiednim wyprowadzeniem a nie wiemy, czy kolega pytający taki posiada. Kolega kkknc ma rację. Z tym , że pisałem o przedmiocie jako elemecie przystosowanym do oceny prędkości obrotowej. Czyli w gruncie rzeczy mierzy scalkowane ilmulsy,...
A jak bys mogl mi napisac gdzie znajduja sie te wyprowadzenia w obrotomierzu tzn gdzie podlaczy do samego obrotomierza plus mase i wyzwalanie z cewki, bylbym bardzo wsdzieczny. ps. da rade zamatowac ten obrotomierz do innego samochodu, np do skody 105L
wyprowadzenie słuchawek alternator wyprowadzenie wyprowadzenie zacisku
volvo silnika boschmann mostek programowanie pilotów alarmu skoda
pompa ciepła haier monoblok pompa ciepła haier monoblok
Akumulator LiFePO₄ lub AGM do turbiny wiatrowej 400 W – dobór, pojemność, marki, zalecenia Candy pralka – czerwony symbol odważnika na wyświetlaczu: przyczyny, modele, diagnostyka