Wyprowadzenie na obrotomierz ,ale ciągnik posiada prądniczkę więc nie potrzebny.P
Zależy od typu alternatora. Jeżeli go nie ma, to z łatwością można wyprowadzić-wystarczy podpiąc obrotomierz pod którykolwiek przewód stojana.
A masz w ogóle z czego wyprowadzić sygnał na obrotomierz? Jest przy tym skuterze jakaś prądniczka tachometryczna lub coś w podobie? Jeśli skuter fabrycznie nie ma pewnych wyprowadzeń sygnału na przewodach, to trudno będzie ci coś samemu podłączyć/wykombinować.
W c 328 obrotomierz ma wyprowadzenie na obudowie skrzyni biegów po prawej stronie. Tam podłaczasz rurkę ze ślimakiem od obrotomierza. Co do timera to pewnie że może być. Rozwiązanie funkcjonalne a tańsze od fabrycznego przekaźnika.
Tak będzie działał, bo w instalacji jest wyprowadzony kabel pod licznik z obrotomierzem. Kiedyś wymieniałem u kolegi i było OK.
Tak w samej rzeczy.P
W to wyprowadzenie z uzwojeń stojana, w starszych autach było wykorzystywane do "napędu" obrotomierza (częstotliwość zmienna w zależności od obrotów). DFM wyprowadzenie szczotek, które nie pamiętam ale wydaje mi się że to które idzie do regulatora.
Podłącz Twój nowy obrotomierz z potencjometrem wyprowadzonym na zewnątrz daj maksymalne obroty ustaw tak aby dostać owe 3000obr/min na przyrządzie.
Poszukuje scheamtu pinow sterownika bosch 0281 001 496 Chodzi mio głownie pod ktorym pinem jest wyprowadzenie na obroty do obrotomierza
koledzy a jak to podłączyć wyproadzić poprostu kabel na zewnątrz alternatora ? czy podpinać sie pod oryginalne wyjscie W w alternatorze ? Dodano po 2 p.s dodam że mam ten sam problem co kolega anaba255 i własnie nie wiem dokłanie skąd to wyprowadzić :/
właśnie bardziej interesuje mnie podłaczenie obrotka tak jak w alternatorze diesla czyli przed mostkiem prostowniczym zrobić wyprowadzenie impulsów....czy można bezpośrednio pod te wyprowadzenie podłączyć obrotomierz??czy potrzebne jest jeszcze jakieś urządzenie np zliczające impulsy??? Pozdrawiam!
A jednak jest to wspólna usterka,wymontowałem zegary i jest płytka na której są 3 scalaki, do jednego z nich dochodzą wyprowadzenia obrotomierza, wskaźnika paliwa, i kontrolka paliwa. Układ scalony to: ITT KEZA-900 D G 33693.701 Płytka jest czysta i nie ma żadnych podejrzanych zwarć i zimnych lutów, wogóle zegary wyglądają dziewiczo.
http://obrazki.elektroda.net/94_12547778... Witam! Nie jestem do końca przekonany czy to jest właściwe miejsce na mój post i czy ma on rację bytu w ogóle. Chodzi mi o to ze posłużyłem się już istniejącym obrotomierzem z Forda Oriona (diesel) do montażu w Fiacie Uno z silnikiem benzynowym 900 na wtrysku jednopunktowym. Jak wiadomo w dieslach...
Witam Jest to środek gwiazdy wyprowadzony do obrotomierza. Jeśli już, to NIE środek gwiazdy, a wyprowadzony sygnał z jednego uzwojenia.
To żeby ładował, to nie trzeba pod wyjście pod tą kontrolkę nic podłączać ? Dodam, że do tego drugiego wyprowadzenia(do obrotomierza) też podłączałem + i - bezpośrednio, żeby kontrolka zgasła, jednak nic się nie działo.
W polonezach masz trzy sygnały. Plus masę i wyzwalanie z cewki. POZDRAWIAM
L-lampka na desce, inaczej wzbudzenie. S-sensor akumulatora, bez tego alternator będzie pakował na maksa. Jak jest obrotomierz na desce to trzeba sobie wyprowadzić przewód z alternatora. Jak nie ma to się nie przejmować.
Alternator ten oprócz 3 faz ma wyprowadzenie z gwiazdy aby nie pomylić wyprowadź z jednej fazy -jeden z dwóch środkowych.P
Chej! Jak podepniesz kostki to ma działać.Ople mają wyprowadzony impuls do obrotomierza.
Proszę bardzo schemat podłączenia jak i ideowy obrotomierz ze skody 120 z książki J.Jałowieckiego :)
Spytałem bo zainteresowało mnie jak poradziłes sobie z wyprowadzeniem , czy nie znalazłeś innego patentu :) foto- PR-ek DIY PRL-ek :) nieźle, jak na szybko
Z alternatora jest wyprowadzony przewód do obrotomierza pod przeważnie symbolem W. Często usterka ładowania wiąże się również z brakiem obrotów na desce, choć może być inaczej.
W 80 B4 sygnał obrotomierza jest wyprowadzony do kostki.Coś nie tak z Twoimi zegarami.
Witam orotomierz typ ms2 ma 3 wyprowadzenia +,masa,zacisk oznaczony 1 Podłączając obrotomierz mase lączymy z masą samochodu ,+ lączymy z plusem po przekreceniu wyłącznika zaplonuon jest na module NANOPLEX na zacisku 4 a zacisk 1 obrotomierza lączymy z zaciskiem nr7 modulu NANOPLEX Mozna sie podlączyc do cewki wysokiego napiecia po pierwotnej stronie...
Alternatora nie trzeba wymieniać gdy nie ma wyprowadzenia do obrotomierza (W) Był poruszany temat na forum. Wyjście takie można sobie dorobić ;) Samego obrotomierza nie da rady wstawić chyba że lubisz sie bardzo bardzo bawić. Powiem inaczej wiecej zaoszczędzisz kupując drugą deche i tę sprzedając niż w niej kopiąc.
Jeżeli alternator nie ma wyjścia W, bez problemów można je dorobić, to po prostu wyprowadzenie jednego z końców uzwojeń
Tak to typowy siatkowy VW alternator ale czy masz tam oryginalną wtyczkę bo jest wyprowadzenie na obrotomierz i kontrolkę a wychodzi na to że alternator nie widzi kontrolki i wzbudza się jakby jej nie było.P
Zobacz czy przypadkiem nie zamontujesz oryginalnego licznika z obrotkiem, musiałbyś poszukać na jakimś złomowcu, podejście pod obrotomierz powinieneś mieć wyprowadzone na kostkach łączących licznik.
Witam.Jak masz trafo dzwonkowe,to bezpośrednio do 8V.Jedno wyprowadzenie tam gdzie masa obrotomierza ,drugie do wejścia sygnału.Powodzenia. Dodano po 1 Nie zapominaj o zasilaniu 12V obrotomierza.Pozdrawiam.
Witam serdecznie. Czu ktoś z szanownych kolegów orientuje się czy alternator w Fiat Brava 1,9 diesel posiada wyprowadzone złącze pod obrotomierz (zacisk W) czy trzeba go samemu wyprowadzić? Zamontowałem zegary z Fiata Marea z obrotomierzem i chciałbym go podłączyć. Typ alternatora to: Magneti-Marelli A115I-14V-40 /65A . Z góry dziękuję za odpowiedź....
Należy wymienić prostownik w alternatorze Są tam trzy małe diody ,które obsługują kontrolkę a z prostownika jest wyprowadzony przewód do obrotomierza jeśli jest to alternator do diesla
Ten regulator nie ma nic do obrotomierza. Od lewej B+, D+, sterowanie wzbudzeniem, masa.
co to za alternator? daj nr org. Może źle wyprowadziłeś W.
Ten czujnik znajduje się przy kole zamachowym , ale tylko w benzyniakach. Jeżeli mnie skleroza nie myli , to do tego licznika z obrotomierzem sygnał brany jest z wyprowadzenia alternatora!
Dodam że słaby ze mnie elektronik. W takim razie kup coś gotowego, najlepiej nowy obrotomierz który nie wymaga tacho i można go podłączyć bezpośrednio pod wyprowadzenie W.
wyprowadzenie 543 DMZ - do obrotomierza DZM - skrót od niemieckiego Drehzahlmesser.
Jeżeli chodzi o Hitachi to przy oplach TD jest wyprowadzenie kontrolki i obrotomierza czyli wyjście podwójne , poczwórne wyjścia są takie jak Mitshubishi.P
Czyli w domowych warunkach żeby go poprawnie wysterować pozostaje tylko generator sinus na wyjściu o amplitudzie 12V? Wyjście W z alternatora a jeśli nie posiada to wyprowadzenie jednego z uzwojeń przed mostkiem prostowniczym? Tak,przed prostownikiem. Możesz też znaleźć sinus w sterowniku silnika.Ostatnio podłączałem obrotomierz do sterownika toyoty,klient...
Obrotomierz ma 3 styki, opisane odpowiednio: - symbol "masy", - "+12V", - "1". Podświetlenie na razie mogę sobie "odpuścić". Rozumiem, że "1" idzie do cewki zapłonowej (który to styk na schemacie?). Nie wiem co robią punkty o których piszesz: "15" i "31", nie widzę ich na schemacie. I dlaczego nie mogę skorzystać z wyprowadzenia dla obrotomierza "81",...
Opiszę do czego doszedłem, może komuś sie przyda. Za pomiar obrotów silnika odpowiada mały cztero pinowy moduł przy bloku silnika z prawej strony zaraz za czujnikiem wałka rozrządu. Układ ma coś wspólnego z pomiarem pradu cewek wysokiego napięcia i wyprowadzeniem impulsów na obrotomierz. Bez modułu silnik nie odpala (brak iskry) i nie pokazuje obrotów...
Ta wsuwka to wyprowadzenie tzw W do obrotomierza w dieslach - 6 impulsów na 1 obr alternatora.
Zauważcie panowie że ten alternator ma sześć punktów lutowania uzwojeń stojana w każdym punkcie dwa przewody a więc połączenie w trójkąt . I pewnie nie ma znaczenia z pod którego wyprowadzisz przewód do obrotomierza.
Klego żarówkę to sam wymienisz proste jak budowa cepa a wmontowanie obrotomierza nie mam pojęcia ale to ci sie naprawdę nie opłaci. Zależy czy instalacja jest przygotowana pod obrotomierz czy tylko wymiana zegarów i podpięcie dodatkowej lini czy robić wszystko od początku. Tak patrze w instalacje to było by to do zrobienia bo teoretycznie jest wyprowadzenie...
Jestem posiadaczem Golfa II rocznik 88, silnik RF (benz). Chcialbym zamiast zegara zainstalowac obrotomierz. - jaki zakres obrotow powinien posiadac obrotomierz - wiem ze diesle maja mniejsze. - z tylu deski rozdzielczej jest niby uniwersalne wyprowadzenie na podlaczenie obrotomierza - czy bede musial prowadzic dodatkowe przewody ? Prosze o pomoc
Nie. Wyjście na obrotomierz z alternatora, to wyprowadzenie jednej fazy sprzed prostownika, czyli sinus o częstotliwości zależnej od obrotów.
Koledzy ,wyprowadzenie na obrotomierz jest z jednej fazy nie z gwiazdy/będzie pokazywał trzkrotnie większe obroty/ natomiast to że obrotomierz zaczyna późno pokazywać obroty jest ewidentnie związane alternatorem a konkretnie z regulatorem. Jeżeli nie będzie to oryginał to prawie każda podróbka tak się zachowuje ponieważ jest tam tylko dioda z opornikiem...
to nie alternator steryje obrotomierzem tylko czujnik położenia wału. wyprowadzenie znajdziesz w gnieździe diagnostycznym - tylko nie pytaj które piny bo sam szukam jak musze...:-)
To by znaczyło, że zbiegiem okoliczności wysiadł alternator (brak ładowania i rozładowane akumulatory) i obwód stacyjka-rozrusznik. Przekaźniki podmienialiśmy, zarówno te prądowe jak i pomocnicze - bez skutku. Chętnie bym to ominął tylko nie mogę znaleźć który kabelek biegnie do rozrusznika (połowa kabli zielonych z mało czytelnymi numerami)! Zobaczymy...
W moim uno 1.0 ies kabelek do obrotomierza był wyprowadzony z komputera prosto do licznika tylko wystarczyło podłączyć obrotomierz.Może u ciebie też jest podobnie.Kabelek był we wtyczce razem z kabelkiem od temperatury po stronie zegara od temperatury.
No to sprawiłem sobie nowe zegary. Trochę się pomęczyłem z przepinaniem kabli na kostkach, ale w miarę sprawnie mi to poszło. Teraz mam wyprowadzenie z obrotomierza, ale nie wiem gdzie go podłączyć. Znalazłem opis, w którym napisane jest, że do kolektora tranzystora mocy (przez rezystor i kondensator), ale u siebie nie mogę znaleźć tego tranzystora....
chodzi o wyposażenie różnice między innymi w instalacji elektrycznej wyprowadzenie instalacji do szyb elektrycznych, obrotomierz
Będzie mrugać LED , a jej częstość będzie zależna od obrotów. Potencjał odkłada się na potencjometrze , przed nim jest układ całkujący , który krótko mówiąc; ładuje kondensator do napięcia proporcjonalnego do ilości impulsów w określonej jednostce czasu. Dla mlodyellow - zmień układ 555 , na taki , który ma rozpoznawalny układ wyprowadzeń.
(at)bubu1769 A nie zapomniał Szanowny Koleżka tym, że rozrusznik tego silnika, jak większość zaburtowych, wymaga przekaźnika do rozrusznika, o ile nie został zamontowany w silniku? Że alternator tam jest zespolony z układem zapłonowym typu CDI ? (koło magnesowe na podobieństwo motocyklowych) i że na łodziach z zasady stosuje się woltomierz, zamiast...
Witam. Nie wiem czy dobrze się doczytałem z internetów, że ten regulator jest do alternatora, tak? Jeśli tak to wyprowadzenie "W" służy podłączenia obrotomierza. Na wyjściu tym jest jakaś częstotliwość proporcjonalna do obrotów silnika odczytanych z prądu zmiennego "przychodzącego" z alternatora.
W benzynie impuls na obrotomierz idzie z cewki a w dieslu z alternatora w isuzu jest takie wyprowadzenie jak na rysunku
Witam. Wyjście W jest wyprowadzeniem jednego z uzwojeń stojana, przeznaczonym do pomiaru częstotliwości napięcia przemiennego generowanego przez alternator (jeszcze przed prostownikiem 3-fazowym). Wartość napięcia będzie stała, zmienia się częstotliwość w funkcji prędkości obrotowej. Obrotomierz w zestawie wskaźników jest częstościomierzem. Jeśli możesz,...
Sygnał musisz wziąć ze środka gwiazdy uzwojenia, czyli z punktu połączenia trzech uzwojeń. Raczej na pewno nie! Sygnał W, bo tak się on zowie, to nie środek gwiazdy, a wyprowadzona jedna faza. http://obrazki.elektroda.pl/7021068700_1...
Nie było fabrycznych liczników z obrotomierzem, obrotomierz był dokładany w osobnej obudowie na środku deski rozdzielczej, w wersjach Sporting, Suite i Schumacher. Nie każde Seicento ma wyprowadzoną fabrycznie kostkę do obrotomierza, więc to nie jest "wsadzasz i działa". Najlepiej spytać [url=www.seicento.pl]tutaj.
Może być wyprowadzenie z fazy wykorzystane jako obrotomierz natomiast alternatory nie posiadające tego wyprowadzenia mają go z regulatora. Czasami jeden rodzaj regulatora jest wykorzystywany w różnych alternatorach. Jak pisałeś wcześniej pomimo że na regulator przychodzi stałe zasilanie na wirniku nie może go być a jeżeli jest to wskazuje na zwarcie...
(B+) (sruba M6,M8, lub dwa grube złacza konektorowe)-zacisk + akumulatora. (D+) podłączony do kontrolki. (W) podłaczony do obrotomierza (diesel)
Regulator w tym modelu jest prawie zintegrowany z mostkiem, ma kilka wyprowadzeń i podłaczany jest pomiedzy diody itp. z samego alternatora są 3 lub 4 wyprowadzenia (w zalezności od wyposażenia auta w obrotomierz) oraz wyprowadzenie pradowe do akumulatora, z alternatorem spięta jest pompa waku do wspomagania hamulca, życzę powodzenia w naprawie. Dodam...
wyprowadzić jedną fazę z alternatora i tam podłączyć obrotomież od diesla (tak jak w dieslu to zrobione) pozostaje pytanie na ile podobne obroty mają alternatory w dieslu i benzynie
Alternatory montowane do silników TDI mają wyprowadzenia w kostce kontrolki i obrotomierza wystarczy sprawdzić czy masz 2 przewody czy jeden.P
Mam pytanie – czy obrotomierz w Dieslu podłączony do alternatora mierzy napięcie, czy częstotliwość, bo jak wiadomo wyprowadzenie jest z jednej, zmiennej fazy alternatora?
Obrotomierz wykorzystujący sygnał z alternatora to nic innego jak miernik napięcia. Tutaj uwaga. Musi być alternator z odpowiednim wyprowadzeniem a nie wiemy, czy kolega pytający taki posiada. Kolega kkknc ma rację. Z tym , że pisałem o przedmiocie jako elemecie przystosowanym do oceny prędkości obrotowej. Czyli w gruncie rzeczy mierzy scalkowane ilmulsy,...
Mam takie pytanie czy jak podłączę licznik z obrotomierzem zamiast tego licznika co mam obecnie to czy będzie wszystko działało Passat jst z silnikiem diesla i kupiłem licznik też od Passata diesla,czy w kostce w tym aucie jest już wyprowadzenie na obrotomierz.Auto jest z 92 roku.
Witam posiadam Peugeot-a 106 1,5 D Rok 1998 R z zegarami VOD http://obrazki.elektroda.pl/1581971200_1... Takie jak te tylko zielone . Dzisiaj wymieniałem żaróweczkę od podświetlania bo się przepaliła ,i wpadłem na pomysł czy by nie można było mienić licznika ? Np na taki w którym jest obrotomierz ? Z tyły do liczniki wchodzą 4 kości . [b]...
Witam czy w audi B4 TDI (wersja z zegarkiem) jest wyprowadzone łącze pod obrotomierz? tzn. czy przy wymontowaniu zegara, a założeniu obrotomierza ten będzie od razu działał? pozdrawiam i dzieki za wskazówki
Po prześwietleniu przewodów dojdziesz jak zasilany jest obrotomierz.Jeżeli alternator ma wyprowadzony przewód z zacisku (W),to być może tak jest.
Zacisk W alternatora - wyprowadzona jedna faza przed prostownikiem, specjalnie dla obrotomierza. Masz alternator do roboty.
Wyprowadź sobie kabelek z uzwojenia alternatora
Alternatory w dieslach mają specjalne wyprowadzenie "W" skąd bierze się sygnał na obrotomierz. Masz na tym wyprowdzeniu 6imp x ~2,2(przełożenie paska) na jeden obrót wału korbowego.
dość długo nei pisałem miałem troszke spraw na głowie i odłożyłem ten projekt. bawiłem siew symulatorze na tym ne555 rózne aplikacje itp i jest jedna zasadnicza sprawa na niskich obrotach układ tez będzie migał efekt świecenia można uzyskać przy F=0 i F=bardzo wysokiej gdzie ludzkie oko nie zauważy migania... obliczyłem ze impulsator w motocyklu daje...
Jeśli dobrze zrozumiałem to masz zamiar wykorzystać tylko sam obrotomierz więc z tyłu zegara są trzy wyprowadzenia oznaczone jako 15 (+) 31(-) i 1(sygnał z cewki z zacisku sterowania).
Sygnał obrotomierza wyprowadzamy z trzeciej fazy alternatora. To się zgadza, jest to fabrycznie wyprowadzone. Taki obrotomierz powinien mieć przełącznik na prace 3cyl,4cyl,6cyl. cyl - cylindrów? Ten obrotomierz z zdjęcia był montowany w silniku 4 cylindrowym(fiacie 125p jak się doczytałem) a chcę go zamontować również w 4 cylindrowym. Czy jest jakaś...
Obrotomierz musi chodzic poniewaz masz wyprowadzony impuls nawet przy kostce do radyjka go znajdziesz.
Witam kupiłem wkońcu nowe zegary do mojego sunny 2.0DLX i podczas czyszczenia tych zegarów zauwazyłem ze jak ruszymy wskazówke predkościomierza to zawsze wraca na swoje miejsce(spręzynka) a jak ruszam wskazówke obrotomierza to jest ona luźna tzn moge ja sobie ustawić na końcu skali i niewróci ona do początku tak jak wskazówka predkościomierza. I tu...
To środkowe wyprowadzenie to zdaje się od czujnika Halla - obrotomierz - zlicza obroty w postaci impulsów. Zmniejsz napięcie to wentylator zwolni.
Spoko da radę, jeśli masz na alternatorze zacisk "W". Jak nie to możesz zrobić wyprowadzenie, lub zmienić alternator. Dokładasz jeden kabel i po sprawie. Instalacja prosta jak drut. Wejdź sobie na jakieś forum passata b3-to jest takie same auto. W moim golfie 2 pasowało p&p ale silnik mam benzynowy.
Bo podpina się pod zacisk W.W jak Wacław. Nie pod B+ Jak zacisku nie ma to trzeba wyprowadzić. Ale w 80% Boschów jest.
Witam.Proszę o pomoc w podłączeniu obrotomierza.Obrotomierz jest cyfrowy posiada 3 wyprowadzenia +,-,sygnał.Gdzie mam podpiąć kabel sygnałowy aby obrotomierz zaczął działać??.Dodam ze do wyjścia alternatora W podpięcie nic nie dało,zero jakich kol wiek wskazań.
sprawdz podlaczenie do alternatora musza byc podlaczone 3 przewody moze ktos wymienial alternator i nie wyprowadzil przewodu sterujacego obrotomierz
Sygnał do obrotomierza wychodzi z jednego uzwojenia alternatora przed prostownikiem, więc z każdego altka można go wyprowadzić. W przypadku 190 najczęsciej jest to alternator Bosch i przeważnie ma wyprowadzenie niezależnie czy PB czy ON . Wyjście to ma oznaczenie W
właściwie wystarczy podłączyć śrubę do plusa i alternator ładuje dodatkowe wyprowadzenia to kontrolka ładowania, sygnał do obrotomierza dodatkowe zasilanie itp.
ref
Witam Potrzebuję prosty schemat obrotomierza z czujnikiem halla, który będzie pobierał sygnał z zamontowanego na wale silnika magnesu. Chcę go wykorzystać do mierzenia prędkości obrotowej w silniku modelarskim, który posiada układ zaplonowy. Myślę nad połączeniem kablem Y wyprowadzenia do zaplonu i obrotomierza. Obrotomierz fajnie zeby był zrealizowany...
jesli masz bez obrotomierza a wstawisz z obrotomierzem to na pewno nie bedzie działał. Na pewno, z tym że NIE na pewno. Często Fordy nie mają obrotomierza ale ich instalacja ma wyprowadzone jego sterowanie pod tablicę zegarów. Nie pisałbym gdybym się nie spodkał kilkakrotnie z takim przypadkiem.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... Ok możesz nie mieć wyprowadzonego W ale i tak je masz.
Witam. Ten punkt lutowniczy przy LM3914 to po prostu błąd, który zapomniałem wyeliminować. A ten drugi koło tranzystora to specjalnie sobie go wyprowadziłem. Podpinam pod niego ekran kabla. Pozdrawiam
Obrotomierz ten pobiera sygnał z przerywacza i nawet jak wyprowadzisz go z cewki zapłonowej Eleganta, to nie będzie się zgadzała liczba impulsów, więc będzie fałszował odczyt. Tak więc w wersji nieprzerobionej ten obrotomierz nie będzie pracował w maluchu.
Tylko czy warto? Magnesy i czujnik zadziałają jak czujnik Halla, a elektronika to pewnie wzmacniacz sygnału. Kwestia ceny takiego zestawu. Prościej chyba znaleźć obrotomierz z diesla, a na alternatorze zrobić sobie wyprowadzenie ze któregoś z trzech punktów lutowania uzwojenia do mostka prostowniczego - będzie to odpowiednik terminalu W.
Witam. Tak jak w temacie, w silniku mam cztery cewki, a oryginalny obrotomierz podłączony był pod osobne wyprowadzenie z modułu, z którego dostaje wszystkie cztery impulsy. Obrotomierz który chcę podłączyć jest od silnika w którym są w prawdzie cztery cylindry ale za to dwie podwójne cewki, w efekcie czego, obrotomierz pokazuje mi dwa razy większe obroty....
No więc, problem rozwiązany. Popatrzyłem dokładnie na ten schemat. Zauważyłem, że ta zwora na śrubki służy do przełączania zasilania wskaźnika (zamienia + z -) w zależności od tego w jakim pojeździe będzie zamontowany obrotomierz. Wpadłem na to dopiero po tym jak uświadomiłem sobie w którym samochodzie co jest na masie. Natomiast ta druga zwora do przecinania...
Czerwony to obrotomierz jak nie masz w alternatorze wyjścia to wyprowadź z jednej fazy stojana.P
Instalacji oryginalnej nie zrobisz - do tego potrzebny jest sygnał z czujnika na kole zamachowym, którego podejrzewam że w Twoim aucie nie ma, skoro nie zamontowano obrotomierza. Pozostaje kombinacja z wyprowadzeniem z alternatora klemy "W" i połączenie jej do licznika. W liczniku natomiast trzeba dokonać przeróbki obrotomierza z uwagi na inny charakter...
http://www.unisystem.pl/katalog.php?id=2... w wyświetlaczu w którym jeden z segmentów "b" świeci a drugi nie brak połączenia między wyprowadzeniem 15 i 10
Ten koloeś od obrotomierza Sieny mówi, żebys się z nim skontaktował na Gadulcu (1706836) dzięki za kontakt obrotek już działa bez żadnych problemów okazało się że jest wyprowadzony do deski rozdzielczej przewód do podłączenia obrotomierza u mnie był to przewód koloru zielonego z czarnym paskiem
Jeżeli nie ma to trzeba wyprowadzić dodatkowy przewód z jednej fazy,nie powinno być problemu.
Poszukaj w Bazie schematów Elektrody. Jest tam schemat i opis podłączania obrotomierzy w dieslach. Albo na przykład http://www.elektroda.pl/rtvforum/file/ob... Dzięki, ale trochę nie o to mi chodzi. To wszystko wiem, ale szukam kogoś kto zna elektrykę w Polonezie i pomoże mi podłączyć to tak jak fabryka wymyśliła. A żeby podłączyć...
Zobacz w żółtym złączu pod nakładką na słupku A przy lewej stopie kierowcy. W SPI tam jest wyprowadzenie tego przewodu, w MPI zapewne podobnie. Niektóre wersje już miały kostkę obrotomierza za środkowym nawiewem. Warto tam też zajrzeć
alternator wyprowadzenie wyprowadzenie słuchawek wyprowadzenie zacisku
philips pfl6007 kabel taśmowy silnik krokowy civic
nawadnianie trawnika virago xv535
Pomylenie zasilania z powrotem w instalacji c.o. Warunki zabudowy czy podział działki - co najpierw?