To powinien być numer katalogowy 21171-2256. Na stronie internetowej podana ta sama cena, tyle że dostępność brak. Drogo, ale na obecną chwilę nie ma innej możliwości. Chyba że chcesz się dalej bawić z chińskimi zamiennikami. Po wszystkim warto byłoby wiedzieć, czy kąt wyprzedzenia zapłonu w tym silniku i na tym module jest stały, czy regulowany cyfrowo...
Bez mikrokontrolera nie da rady. Tym bardziej że zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów to nie prosta, a krzywa. Wszystkie zwykłe zapłony mają stały kąt wyprzedzenia który ustawiony jest na magnecie. Jeśli chcesz schemat zapłonu to tu jest taki: https://www.spartamet.net/cdie/cdi_spart...
sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu
Na mój gust to wygląda na zbyt przyspieszony zapłon. Sprubój opóźnić zapłon o jakieś 3 mmm a następnie metodą prób i błędów przyspieszając go osiągnąć właściwe wyprzedzenie. Ja w takich wypadkach regulując zapłon na oko opaźniałem zapłon na tyle żeby silnik zapalił a następnie na rogrzanym silniku delikatnie przyspieszając go, następuje znaczące zwiększanie...
a co cię interesuje? Moduł digiplex 2 steruje dwiema cewkami, jest inicjowany czujnikiem magnetoindukcyjnym, posiada ujecie podciśnienia, mapa wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów wału i podciśnienia w kolektorze dolotowym
oscyloskop pomoże ;-)
Może o ten chodzi. To jest ten sam autor i też pisze o zasadzie działania, jak zrealizował zmianę kąta wyprzedzenia od obrotów i jak charakterystyka zależy od wymiarów wirnika. Dzięki. Ja musiałem widzieć jakiś inny artykuł Stefana Roguskiego, bo tam były cztery ramiona wirnika, więc pewnie był to zapłon do Poloneza lub 125p.
kąt wyprzedzenia wynosi 5 +/- 1 przy 750/850 obrotów
Z komentarza wynika że musi być zachowany luz osiowy wału rzędu 0,2-0,3mm, oraz możliwość ruchu osiowego suwaków obrotowych (zołotnki) przy każdym osiowym położeniu wału. Wodę musisz podawać na dole płaszcza wodnego, a odprowadzać na górze, odbiór mocy nie może napierać osiowo na czop wału korbowego. Kąt wyprzedzenia zapłonu przy obrotach mocy maksymalnej...
(at)moonchild Ale to co jest wyprzedzeniem zapłonu przy obrotach w drugą stronę będzie opóźnieniem ten kawałek koła zębatego gdzie jest szczerbate nie przypada w GMP. Jak się silnik kręci w jedną to będzie przed w druga będzie po.
?? tak mi się wydaj bo komp od lpg odcina zasilanie i daje gaz ale ju,z sama niewiem wiec jak to jest? Tzw. "ssanie", jeśli w ogóle można to tak nazwać - bardziej prawidłowo trzeba byłoby to nazwać sterowaniem zimnego silnika przez ECU - we wtryskowych układach zasilania benzyną na zimnym silniku, korzystając z sygnałów odpowiednich czujników temperatury,...
Tego silnika nie robiłem. Jednak przy wszystkich innych jakie robiłem, a miały Vanos to zawsze po demontażu i ponownym montażu trzeba było go ustawić- nowy czy stary. On działa jak aparat zapłonowy - w kierunku przyspieszenia, więc podczas zakładania na zablokowanym blokadami silniku ustawiasz go w stronę "do tyłu" - tak, żeby miał możliwość wyprzedzenia...
Dokładnie tak i tyle jak mówi instrukcja do tego silnika. Nie ma jednego kąta wyprzedzenia do wszystkich silników. Dodam, że przyspiesza się pod obroty, ale jako że jest to Twoje zajęcie stałe, napewno dobrze o tym wiesz.
Możesz jeszcze wyprzedzenie zapłonu obczaić.
Zdjęć to ty robic nie potrafisz (albo aparat masz popsuty) ale wyraźny schemat z pełnym opisem jest tu (potwierdź że masz tą samą wersję modułu 1146.3734): http://sovek.com.ua/docum/11463734.pdf Podpowie ktoś co to X2 i X3 ?? W powyższej instrukcji masz opisane - służą do przełączania krzywych zależności wyprzedzenia zapłonu od obrotów, umozliwiając...
Tak w ogóle to który rocznik motocykla? Spojrzałem do serwisówki z 2008 roku i tam przedstawiono charakterystykę kąta wyprzedzenia zapłonu. Według takiej charakterystyki należałoby się bazować w regulacji i dopasowywaniu zapłonu. Fakt, że fabryka przedstawia regulację kąta wyprzedzenia na ileś mm przed GMP i niewielki statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu,...
Witam.We wtrysku jednopunktowym firmy Bosch jak rowniez w innych wyprzedzeniem zaplonu steruje czujnik polozenia walu korbowego.Podczas zwiekszania obrotow silnika wyprzedzenie zmienia sie w zaleznosci od obciazenia silnika.Na wolnych odrotach i na postoju po zwiekszeniu obrotow wyprzedzenie jest inne a podczas jazdy tez jest inne.Tak wiec takie zachowanie...
Musiałbyś podać jaką próbkę dźwiękową lub video, jak silnik pracuje kiedy ma problem z mocą. Obecnie nie wiadomo czy problem leży po stronie układu paliwowego, czy jest coś ze silnikiem. Układ zapłonowy może mieć regulację kąta wyprzedzenia zapłonu w zależności od obrotów silnika, czasami trafia się usterka cewkomodułów zapłonowych. Jak masz możliwość...
Okrągłe gniazdo służy do podłączenia diagnoskopu: obroty silnika, kąt wyprzedzenia zapłonu, ew. napięcie na sondzie lambda. Tak więc nie rób sobie nadziei. Sterownik silnika podpięty jest czasem do prostokątnego gniazda diagnostycznego pod maską. Tu też nie rób sobie nadziei: to bardzo prymitywny system diagnostyczny oparty na przebiegu prostokątnym...
Witam Można się domyślać,że sluży do ustawiania kąta wyprzedzenia zapłonu w silnikach benzynowych.Mierzy też obroty silnika i jakość styku przerywacza.Czerwone lampki to z lewej bieg jałowy 1700 obr/min,a z prawej max.obroty na danym biegu.Mierzy też nap.akumulatora. Pozdrawiam
W takim razie można próbować podpasować moduł zapłonowy od innych moto 4T ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Trzeba tylko zorientować się co do kształtu tzw. "mapy zapłonu", a dokładnie przy jakich obrotach jest pełny kąt wyprzedzenia zapłonu o raz upewnić się, czy początek i koniec znacznika wypada na minimalnym i maksymalnym kącie wyprzedzenia...
Poszukaj w Google części zamienne do np pilarek spalinowych, zresztą, najpopularniejszy chinski motocykl Li-Fan 150ccm tez ma taki zapłon. Co ciekawe, jedna cewka podczas ,,najazdu' na nią magnesu koła generuje wzrastające napięcie, ładujące poprzez diodę kondensator i jednocześnie w odpowiednim miejscu tej krzywej napięcia na kondensatorze lub z cewki...
Ziko, może napisz co kombinujesz, i gdzie, będzie łatwiej. Musi oddziaływać na dźwignię przepustnicy, czy może być inaczej-np poprzez powietrze dodatkowe? Zauwaz też, że obrotami biegu jałowego ( w szerokim zakresie) możesz regulowć poprzez zmianę bazowego puktu wyprzedzenia zapłonu. Błażej ma też rację, np układ SAS ze starych VW
Zgadza się, to zachowanie normalne w silnikach dwusuwowych. Większość motocykli Honda z takim silnikiem mają układy zapłonowe z opóźnieniem kąta wyprzedzenia na wysokich obrotach. Także inne osiemdziesiątki mają podobnie, ale to po części zasługa przepisów.
nie jestem pewien czy to zda egzamin ponieważ silnik aby pracował równo potrzebuje odpowiedniego wyprzedzenia do odpowiednich obrotów. jeżeli wyprzedzenie będzie stałe silnik nie osiągnie żądanej mocy ani nie będzie też uzyskiwał wysokich obrotów
Zaczałbym od sprawdzenia ustawienia rozrządu, luzów zaworowych aż po statyczny kat wyprzedzenia zapłonu.
Zdemontuj kopułkę, wrzuć np. 3 bieg. Popatrz na palec rozdzielacza i pociągnij autko do przodu - zobaczysz, w którą stronę kręci się palec. Jeżeli będziesz kręcić kopułką zgodnie z ruchem palca to opóźnisz zapłon. Jeżeli w przeciwnym kierunku to oczywiście zapłon będzie wcześniejszy /kąt wyprzedzania zapłonu przed OT ulegnie zwiększeniu/. Do prawidłowego...
Witam, jest przy przerywaczu odsrodkowy przyspieszacz zaplonu moze, bo nie wiem ? Jesli jest, to zaplon wg instrukcji - powinien byc 1,5 - 3mm przed 'ZZ' tloka i teraz zalezy od sprezania, jesli fabrycznie silnik mial ok. 7 : 1, czyli byl na benzyne 74 - 80 Oktan, to moglo byc w instrukcji podane np. 4,5 - 5,5 mm maksymalnego wyprzedzenia zaplonu [...
Na gazie (1/2 gen) nie uda mu się podnieść obrotów (nie zwiększy dawki paliwa). Na benzynie zresztą też mu się nie udaje... Może zwiększyć obroty manipulując kątem wyprzedzenia zapłonu? Obroty na pewno nie wzrosną ponad wartość wyjściową przy odłączonym IAC. Więc możemy założyć: stałe obroty, stałe otwarcie IAC, większe obciążenie. Jaki mechanizm w...
01375 to błąd poduszki silnika z prawej strony 01376 to błąd sygnału obrotów pompy wtryskowej 00550 to błąd regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku Problemu szukaj w pompie niestety...
Witam wszystkich ! Mój fiacik to palio 1.2 16 V, mam go od nowości. Po odpaleniu silnika są stuki ,powyżej 2400 obr/min są wibracje .Podczas jazdy z górki i ściągnięciu nogi z gazu jest cisza. Po dodaniu gazu znowu jest głośno. Auto ma przebieg 53000 km. To są wyniki po podłączeniu do komputera: ODCZYT PARAMETRÓW: Obroty silnika: 843 obr/min Wyprzedzenie...
Za minimalny i maksymalny kąt wyprzedzenia odpowiada znacznik na kole magnesowym i w praktyce nie ma co go ruszać ani kombinować z przestawianiem zapłonu. Jedyna różnica w modułach to charakterystyka przyśpieszacza (przy jakich obrotach jest min i max kąt wyprzedzenia) oraz obroty odcięcia zapłonu. Też dużego znaczenia nie ma, ponieważ w 4T przy 5000...
W aparacie zapłonowym znajduje się odśrodkowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu, zmieniający kąt wyprzedzenia w zależności od obrotów silnika. Dwa ciężarki ze sprężynkami. Te elementy muszą być smarowane przez wpuszczenie kropli oleju na filc wciśnięty w otwór krzywki, którą sterują, a sprężynki nie mogą być wyciągnięte lub wypracowane. Odsuń śrubokrętem...
W aparacie zapłonowym masz odśrodkowy i podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, jak zrobisz zęby na kole wału i podłączysz moduł z poloneza, to będziesz miał stały, niezależny od obrotów punkt zapłonu. Można by spróbować odwzorować koło foniczne z malucha/ cinuecento (3 zęby) i podłączyć nanoplexa, który ma w sobie mapę wyprzedzenia zapłonu
Zapytam jeszcze czy wszystko od strony mechanicznej jest OK? Pewnie odpowiesz, że TAK! Większość tak odpowiada i to szczerze. Chciałbym jednak zasiać pewien niepokój w takie podejście. To co zaprezentowałeś na zdjęciach jest poważną katastrofą! Napisz co i jak robiłeś. Wygląda, że w ogóle nie zastanawiałeś się na przyczynami tej katastrofy. Może one...
Witam, czy ktoś z Państwa jest w stanie podać poprawną wartość kąta wyprzedzenia zapłonu w samochodzie Kia Ceed 1,6 benzyna z 2010r. jaka jest : -na wolnych obrotach, -podczas przyspieszania, -w czasie jazdy 80-100km/h Dziękuję.
Witam . Wyprzedzenie zapłonu 3,8-3,9mm . Świeca 0,6mm . Platyny 0,25mm . W pierwszej kolejności ustawiamy przerwę na platynach , następnie wyprzedzenie zapłonu . Dysza wolnych obrotów tak jak podaje kol .JAFO . Warto sprawdzić kondensator . Jeśli powyższe zabiegi nieprzyniosą pożądanego rezultatu Warto przeczyścić tłumik , zanieczyszczony powoduje podobne...
Sprawdz wszystkie połaczenia na grzebieniu komputera wtrysku którys pin moze byc przysniedziały. Tak samo z modułem zapłonowym. Nalezy sprawdzic połacznia wezykami gumowymi z tyłu wtrysku. Połaczenia te służa do wyprzedzenia zapłono przy wiekszych obrotach. Sparwdz tez kat wyprzedzenia zapłonu lampa. Dodano po 12 Sprawdz wszystkie połaczenia na grzebieniu...
Przepraszam dth.
nic z nich nie kumam. Ma być okolo 6 st przed ZZ na wolnych
To przecież normalne że kąt wyprzedzenia zapłonu wzrasta wraz z obrotami.
Założyłem dzisiaj moduł PROGCDI 3.2 PLUS zamiast modułu jaki jest tam zamontowany. Sytuacja znacznie się poprawiła, a więc być może źródłem problemów jest (był) np. stały kąt wyprzedzenia (dla małych obrotów za duży) plus np. mała energia iskry przy niskich obrotach... może tak być?
Trzeba mieć świadomość iż kąt wyprzedzenia zapłonu jest fnkcją obrotów silnika.
Strzelanie w tłumik generalnie swiadczy o opoznionym zaplonie, tu szukaj przyczyn moze aparat jest juz wyjechany i opoznia ci przy zwiekszaniu obrotów. ( opoznia tzn nie przyspiesza, normalnie przy duzych obrotach ciezarki mechaniczne i podcisnienie w rurze ssacej dadza do kupy nawet 10 st wyprzedzenia obrotów, jesli ciezarki sa wadliwe, badz podcisnienie...
a jakby zastosować czujnik halla, który będziedawał impuls w miejscu, w którym będzie największe wyprzedzenie. obroty wału byłyby zliczane z tego właśnie czujnika, i wraz ze wzrostem obrotów jakiś uC opóźniałby uderzenie iskry (czyli zmniejszał wyprzedzenie zapłonu). tylko trzebaby wyliczyć sobie przy danej prędkości obrotowej wału ile układ musi poczekać...
Chodzi mi o silnik gpx600 i nei bende kupował do niego komputera za 300 zł i instalacji i innych pierdół Więc nie będzie on pracował prawidłowo. Inne kąty wyprzedzenia zapłonu, inny zakres obrotów. O ile w ogóle odpali bo tam chyba impulsy z czujników wcale nie były w gmp.
Prościej zapewne będzie naprawić sterownik, komputer steruje wyprzedzeniem zapłonu, w zależności od obrotów i obciążenia silnika.
Moim zdaniem problem tkwi w aparacie zapłonowym,krzywki które otwierają platynki są nierówno wytarte jeden obrót wału to pół obrotu rozrządu czyli co drugi obrót wału masz to samo wyprzedzenie zapłonu.
Panowie, szukam schematu do UM203. Właśnie postanowiłem reanimować UM200 i UM203. W UM200 widzę spalone dwa rezystory - zatem jest szansa, że to tylko to. W UM203 nie wiem co jest, dopóki nie będę miał schematu nie będę grzebał. W moim posiadaniu jest Electronic Motortest w obudowie UM. Komplet w styropianie z instrukcją - pomiar obrotów czy kąta wyprzedzenia...
"kąt wyprzedzenia zapłonu na wolnych obrotach wynosi dla silnika Diesla - 6C ( ten parametr masz w 4 gupie w oknie 3)" Umnie 6,48 wskakuje na 7,14 na zimnym silniku. Sprawdzę jeszcze na rozgrzanym.
Jak sprawdziłeś tę sondę - jedyna słuszna metoda to porównanie odczytu z analizatora spalin, z odczytem z diagnoskopu podpiętego do ECU silnika, ew. z oscyloskopem wpiętym do sondy. Modyfikując KWZ na wolnych obrotach ECU utrzymuje zadaną wartość tych obrotów przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniego AFR. Sprawdzałeś ciśnienie paliwa i stan wtrysków?...
Musiałbyś mieć stroboskop do regulacji zapłonu aby zobaczyć co się dzieje z zapłonem, że silnik odcina. Czy to traci iskrę, czy następuje przesunięcie kąta wyprzedzenia zapłonu. Nie jest wykluczone, że te zamienniki nie nadają się do tej pilarki, albo ktoś dopuścił się oszustwa i to są moduły przeznaczone do nożyc do żywopłotu (ogranicznik obrotów)....
To zależy od wielu czynników. Czas spalania ładunku zależy od składu mieszanki i ciśnienia w cylindrze. W silnikach dwusuwowych z rezonansem zwykle wprowadza się opóźnianie zapłonu na najwyższych obrotach, a wyprzedzanie przed rezonansem. W silnikach strato stosuje się zapłony ze zmiennym kątem, zwiększającym kąt wyprzedzenia na wysokich obrotach (znacznie...
Nie ma takiej możliwości że to wina czujnika. Dawka paliwa jest wzbogacana z czujnika tylko podczas rozruchu, następnie po odpaleniu dawka sterowana jest już tylko strategią utrzymania pożądanych wolnych obrotów przez sterownik silnika. Temperatura silnika ma głownie wpływ na stopień wyprzedzenia początku tłoczenia i początku wtrysku. Podaj też wartość...
Porównałem to z moimi danymi z logu z PCMScan. U mnie na wolnych obrotach (628), rozgrzanym silniku (90 st.) przepływ powietrza jest 2 g/s (temperatura 40 st.), ale położenie przepustnicy jest 15%, wyprzedzenie zapłonu 6-9 st. Wartości są zaokrąglone do wartości całkowitych, więc tu przepływ może być również 1.6 g/s. Natomiat przy: - przy prędkości...
Wszystkie "bezpośredniaki" mają płaską głowicę i otwór w tłoku. Wymieniałem uszczelkę pod głowicą, to widziałem w transicie. A gdzie ten temperaturowy regulator obrotów i wyprzedzenia wtrysku (bańka z wychodzącą linką i przewodem elektrycznym )czujnik jest obrotów to niekumam gdzie to może być, oświećcie mnie. Pasuje mi żeby ta świeca płomieniowa zapalała...
Wydaje mi się że to skutek samozapłonu/spalania stukowego/detonacyjnego. Kąt wyprzedzenia zapłonu dla silnika Piaggio/Derbi, serwisówki różnie podają, 20–22° przed GMP, 1.2 lub 1.8 mm przed GMP. Zbyt duży kąt wyprzedzenia negatywnie wpływa na pracę silnika na wysokich obrotach.
Od wolnych obrotów ma mniejszą średnicę, strzelanie w gaźnik to raczej zapłon, wyprzedzenie 3mm przed GZP
czujnika nie wymieniłem pasowało by go podstawić ale czy z innego auta będzie pasowało. Podłączyłem Vag-a i szaleje kąt wyprzedzenia zapłonu przy 850 obrotów kąt to 5 ' a 4400 obrotów 55' i cały czas się zmienia nawet przy utrzumywaniu stałych obrotów kąt się zmienia Proszę o podpowiedzi co do tego problemu Pozdrawiam
Normalne, z tego właśnie powodu nowe układy zapłonowe mają automatyczną korekcję kąta wyprzedzenia zapłonu zależną od obrotów a niekiedy i od obciążenia silnika
Zapłon, to że silnik ciągle próbuje utrzymać pracę, a że nie są przewidziane aż tak niskie obroty to wyprzedzenie zapłonu może spowodować że aż będzie chciał pracować "do tyłu".
Zapłon ustawia się stroboskopem. To auto ma aparat zapłonowy z czujnikiem halla. Na wolnych obrotach wskaźnik na kole powinien zgadzać się z tym na obudowie. Jakie to obroty powinno być w serwisówce. Nie ma potrzeby wyłączać wyprzedzenia które działa przy wyższych obrotach. Gdzie znalazłeś taka instrukcje ustawiania zapłonu w samochodzie?
Tak naprawde chyba nie ma sensu w duże przeróbki dla podniesienia Vmax o 10km/h i przyśpieszenia o 2 sek. Ale mysle , że to ciekawy temat i wielu kierowców było by zainteresowanych prostym i łatwym w podłączeniu urządzonkiem, które dawało by dodatkowe wyprzedzenie na wysokich obrotach. Zaczeło się od skutera do którego założyłem cylinder Airsala 80cm...
Sprawdzenie zapłonu Temperatura powyżej 80 st. Wszystkie odbiorniki wyłączone Wentylator wył. Brak błędów 01 - 04 nastawy podstawowe kanał 001 na 4 pozycji wszystkie cyfry "0" lampą stoboskopową sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu powinno być 6 +/- 1 st.
To wiem akurat u mnie jest ustawiony zapłon tak że na najniższych obrotach czuć że chce kopnąć do tyłu, dlatego "wolne" obroty mam ustawione troche wyzsze. Chciałbym jednak tą wadę wyeliminować poprzez zastosowanie kąta wyprzedzenia zapłonu zależnego od obrotów (może nawet i od temperatury kto wie?) z projektem nie było by problemu ale musze znać charakterystyki...
Nie bardzo. Zauwaz, ze jeden reluktor jest dłuższy, a więc moduł realizuje funkcję wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów. Tak, że nie TSZ-H a VEZ. Ale ja bym to zrobił inaczej z hallotronem.
Robokopu! Z iskrownika bym zrezygnował. Sam wiesz, że to najbardziej kretyńskie miejsce w motocyklu na umieszczenie tego podzespołu. Cała woda rozbryzgana przez przednie koło leci właśnie na niego (a został dodany w ostatniej chwili, bo armia zażyczyła sobie zapłonu bezobsługowego, konstrukcja była już skończona i niezbyt było miejsce na kloca, więc...
odepnij czujnik temperatury, przygazuj kilka razy żeby nie zgasł, jak chodzi na wolnych obrotach ustaw na 6stopni wyprzedzenia, będzie działal prawidłowo.
Moim zdaniem niekoniecznie jest to problem z instalacją zapłonową. Sprawdzenie cewki: Pomiar rezystancji uzwojenia: pierwotna strona od 3-6 Ω, natomiast wtórna 12-22 kΩ - w zależności czy mierzymy z opornikiem (fajką).Można zmierzyć indukcyjność obu uzwojeń mostkiem i porównać z inną dokładnie taką samą i sprawną cewką. Sprawdź opornik fajki,...
kiedyś popełniłem taki zapłon i zrobiłem to tak że jeden licznik zliczal impulsy na podstawie których wyznaczał obroty silnika. Wyprzedzenie zapłonu przybiera dość ostrą wartość w zakresie obrotów czyli mozna przyjąć że po przekroczeniu pewnej wartości następuje znaczna zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu. Zatem zadaniem drugie licznika było wyznaczanie...
To jest tylko podłączenie do diagnoskopu: obroty, wyprzedzenie zapłonu ew. praca sondy. Tam nie ma żadnych kodów błyskowych.
potrzebuje chip do komputera w Audi B4 2.0 na jednopunktowym wtrysku paliwa. Komputer DIGIJET. Głownie chodzi mi o wyprzedzenie zaplonu przy wyzszych obrotach
Trzeba by przeanalizować jak tu jest zmieniany kąt wyprzedzenia zapłonu i czy ten kąt nie jest wykorzystywany przez sterownik do stabilizacji wolnych obrotów. Moduł zapłonowy z opla kadeta miał dwie funkcje zmiany kata zapłonu, wykonywał polecenia ze sterownika a w razie ich braku sam go zmieniał. Sterownik silnika od razu przejdzie w tryb awaryjny...
Błędna metoda. Silnik pracujący na obrotach biegu jałowego osiągnie najwyższe obroty przy kącie wyprzedzenia rzędu 20–30° przed GMP, co spowoduje że silnika będzie ciężko uruchomić. Jeżeli tak drastyczne zwiększenie kąta wyprzedzenia zapłonu poprawia osiągi silnika, przestaje kichać w gaźnik i strzelać w wydech, to oznacza że regulator odśrodkowy...
Wygląda na to że aby mieć liniową charakterystykę mocy trzeba podzielić na równe przyrosty pole sinusoidy napięcia. W grę wchodzi całkowanie albo dyskretny podział zakresu wyprzedzenia zapisany w tabeli.
Jeżeli dostaje wysokich obrotów po uruchomieniu, to sprawdź, czy przepustnica nie jest zbyt dużo otwarta. Od zwietrzałej benzyny silniki nie dostają wysokich obrotów, niewłaściwy kąt wyprzedzenia zapłonu też nie spowoduje takiego efektu. Pozostaje tylko prosty gaźnik.
Te silniki są dość wredne. Wykręć świece i obejrzyj, czy nie zarzucone. Ten klekot, to pewnie hydrosztosy. Jak nie trzymają, to też ci silnik osłabnie, bo zawory nie otworzą się w pełni. Przełącznik podciśnieniowy łatwo sprawdzić. Ściągasz wężyk z kolektora, zatykasz palcem króciec i sam zasysasz wężyk. To czujnik włącz/wyłącz. Przełącza on charakterystyki...
Witaj. Nie sprawdzałeś jak do tej pory wyprzedzenia zapłonu. Sprawdź żarówką wyprzedzenie zapłonu (nacięcie na kole pasowym 7-10 stopni) a w razie zaskoczenia silnika lampą stroboskopową wyprzedzenie i stałość wyprzedzenia w zależności od obrotów silnika (czy nie pływa).
Mam informacje od mechanika,że zapłon był przestawiany/ustawiany. Na jednym obroty bardzo niskie na drugim bardzo wysokie... Nie znam sie na tym ale mowił coś o opóźnieniu i wyprzedzeniu...
CO-regulacja śrubą na przepływomierzu ( imbus 5), MAF to przepływomierz, KWZ to kąt wyprzedzenia zapłonu, czyli regulacja aparatu, zaś przycisk "pomógł" w czyichs postach służy do tego, aby go naciskać.
Jeśli problem leży w kącie wyprzedzenia tłoczenia to błędu szukałbym w czujniku obrotu wałka pompy bo to na podstawie jego sygnału reguluje się kąt.
Urządzenie diagnostyczne, lampa stroboskopowa, pierwsze to bym sprawdził. pozdrawiam. Dodano po 1 Sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu. podaj rok i kod silnika.
Przede wszystkim ważna jest pojemnośc skokowa cylindra, stopień (nie ciśnienie) sprężania, odniesienie tych danych do oryginalnych, obroty już podałeś. Do tego seryjne ustawienie kąta wyprzedzenia. Wtedy będę mógł coś pomóc. Obroty wału w kącie zawsze można przełożyć na czas i to nie stanowi żadnego problemu.
ja mam soft do wariatora bułgarskiego Jetman czy jakoś tak, i jak najbardziej ustawia się wyprzedzenie zapłonu w zależności od obrotów. Trochę tak jak korekcję mapy wtrysków lpg
Ciężko nazwać to elektronicznym modułem zapłonowym, nie ma regulacji kąta wyprzedzenia ani przede wszystkim - regulacji kąta wyprzedzenia w funkcji obrotów silnika. Gdyby miał powyższe cechy, też pokusiłbym się o jego zrobienie. A tak, myśle że nie ma sensu. Przejechałem swoją ETZ250 25tys km, i nigdy nie miałem problemów z ukłądem zapłonowym. Najprostsze...
Wyraźnie trzeba coś pogrzebać przy wyprzedzeniu zapłonu i chyba przy mieszance paliwo-powietrze w gażniku. Może masz za niski poziom paliwa w komorze pływakowej. Pozdr.J.
Ciśnienie około 12-13 na wszystkich cylindrach. Dzieje się to po nagrzaniu auta. Zimny chodzi idealnie, w czasie wystąpienia błędu wystarczy wyłączyć silnik na światłach i potem chodzi idealnie przez około 20 sek, i dostaje telepki. W pp2000 pokazuje na wolnych obrotach kąt wyprzedzenia zapłonu skacze od -5 do 18, czas ładowania cewki 15.4 ms. Podejrzewam...
Krótko-ten moduł będzie chodził bez sterownika silnika, ale kąt wyprzedzenia zapłonu będzie sterowany tylko w funkcji obrotów. Maksymalne wyprzedzenie 26 st. przed zz. Tak że silnik nie będzie miał nalezytej dynamiki. Jeżeli ten inny pojazd to jakaś lekka własna konstrukcja (plażowiec, ciągniczek) może tyle wystarczyć.
Tak ,tylko,że ja bym chciał ogólnie mniej więcej wiedziec jaki powinien być kąt wyprzedzenia zapłonu w zależnosci od obrotów, dla podobnego silnika, nie szukam mapy konkretnego modelu silnika.
iskra jest jednoczesnie na 2 swiecach , 1-4, 2-3 kat wyprzedzenia zaplonu na silniku pracujacym na wolnych obrotach wynosi najwyzej kilka stopni
Zaraz będzie pytanie - co to KWZ? Podpowiem - w tym przypadku nie chodzi o kąt wyprzedzenia zwrotnicy.
Poszukuje wykresu zależności obrotów silnika od kąta wyprzedzenia zapłonu dla silnika 139FMB pozwalającego na uzyskanie maksymalnego parametrów w całym zakresie obrotów. Pojemność to 50ccm typ 4t. Najlepiej aby dokładność wykresu byłą duża, +/- 1 stopień i +/- 500 obr./min.
Sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu. Powinen być 5 stopni przy ok. 900 obr./min. Może też zasysać lewe powietrze na jednym cylindrze (uszczelka kolektora ssącego, serwo).
Witam. Po wymianie uszczelnień pompy wtryskowej samochód zapala bez problemu. Tylko problem jest taki, że od razu wkręca się na bardzo wysokie obroty. Kąt wyprzedzenia wtrysku nie był ustawiony czujnikiem zegarowym. Nie wiem czy coś zostało źle poskładane czy to kwestia jakichś regulacji. Silnik to stary diesel koncernu vw/audi 1.6 54km
Wczoraj byłem na szrocie i stała A 80 z silnikiem 1.9 z takim właśnie aparatem . Te zębatki to się ze dwie tygodniowo przekładało , bo nie było takiego dostępu do części jak dzisiaj . Co do zapłonu to nic prostszego , lampę stroboskopową klucz 13 i minuta roboty , na "0" jest górny martwy punkt na "I" masz wyprzedzenie na wolnych obrotach , najpierw...
Raczej, gdy juz go mija. Przecież to najzwyklejszy i najprostrzy uklad CDI (Capacitor Discharge Ignition). Nowsze układy mają wbudowany mikroprocesor do zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu w zależności od obrotów
A skąd wiesz, że łapie powietrze? A wiesz, że jak jest żle prowadzona krzywa wyprzedzenia zapłonu obroty będą wzrastać lub maleć, mimo, że zasilanie w powietrze pozostało niezmienione? A zrób sobie kiedy jeden experyment-zdejm szlauchika z MAP sensora, załóż rurke, wsadź ją do ust i pociągaj powierze. Mimo braku nieszczelności silnik bedzie fiksił jak...
W instrukcji jest charakterystyka tego regulatora i kąt wyprzedzenia rośnie wraz ze wzrostem podciśnienia więc na obrotach jałowych powinno być największe podciśnienie. Przynajmniej mi się tak wydaje.
Witam. Jak w temacie ,co może powodować brak wyprzedzenia wtrysku w przypadku silnika 1.4 hdi. W pełnym zakresie obrotów od wolnych do ok 4000obr/min, kąt wyprzedzenia wtrysku wacha się od 0-6°. Podłączenie pod komputer diagnostyczny nie wykazało błędów. Ktoś spotkał się z podobnym problemem?
..jakie jest wyprzedzenie na wysokich obrotach ?..
wyprzedzenia zaplonu wyprzedzenia citroen wyprzedzenia zapłonu
symbol silnika przełącznik zespolony punto wyświetlacz brother
ekspres siemens hisense firmware
Schemat oscyloskopu H3013 (C1-83) - gdzie znaleźć? Nadmierne ściemnianie wyświetlacza po włączeniu świateł w samochodzie - jak rozwiązać problem?