https://obrazki.elektroda.pl/7410289600_...
O to chodziło może? https://obrazki.elektroda.pl/9852810900_... https://obrazki.elektroda.pl/2045715500_... https://obrazki.elektroda.pl/3640619300_... https://obrazki.elektroda.pl/3089059200_...
Jeśli ecu ma mocne wyjście to podłącz dodatkową cewkę na zwykły przewód pod 1 cylinder . Na tej dodatkowej cewce możesz zapiąć stroboskop.
Przeczytałem ze dwa artykuły w Więc nie czytaj już więcej takich artykułów, bo to bzdury. Zainwestuj w dobre książki.
Witam Taki moduł był opisany w Elektronik Nowy 10/1993
Kąt wyprzedzenia to 2°
W prawo się opóźnia, a w lewo przyśpiesza.
Na podstawie pomiaru prędkości obrotowej silnika(szybkości zmian tej prędkości) oraz obciążenia z potencjometru przepustnicy. Tak jak pisałeś dla pewnego położenia kątowego rozdzielacza zapłonu sterownik nie jest w stanie skorygować KWZ i następuje spalanie detonacyjne.
Jak wał byłby skręcony tyle to olej lałbyś wiaderkiem. Przestawić też się nie może bo kuty. Stawiam na magnes. A jak będzie to to koledze (tego od wymiany wału) nie dawaj nic do roboty.
Gol 3 94-96r, przemiennik mag. Nie ustawia się.
Witam W tym silniku ustawia się na 2 stopnie za GMP (TDC, OT) Najlepiej pompę lekko dokrecić do silnika, luźne śruby na zębatce (widoczne) dokrecić i wyjąć Pompę zakręcić śruby i zamontować z powrotem.
8° Przed
Silnik ACE ma 6±1/800 dane z katalogu.
http://obrazki.elektroda.net/90_12812767... http://obrazki.elektroda.net/90_12812767...
Wyprzedzenie zapłonu wynosi tu 18 stopni. Sprawdza się w "wzierniku" w obudowie skrzyni biegów "nad sprzęgłem" (trzeba wyjąć plastykową zaślepkę i używając lampy stroboskopowej zsynchronizować znacznik na kole zamachowym lub przy lampie z ustawianym kątem wyprzedzenia można "świecić" na koło pasowe na wale głownym i "zgrać" znacznik). pozdrawiam.
Porada. Nie rozwlekaj się tak, bo nikt nie bedzie tegoczytał. Edytuj.
Jeśli robił to profesjonalny serwis to zareklamuj usługę przyczyną takiego zachowania może być uszkodzona pompa wtryskowa. Przyczynę trzeba sprawdzić odczytując błędy jeśli jest to na EDC 5 będziesz a pompa była by elektryczna chyba że pompę masz na linkę. Znalazłem w innym informatorze jeszcze takie dane.
Zdemontuj kopułkę, wrzuć np. 3 bieg. Popatrz na palec rozdzielacza i pociągnij autko do przodu - zobaczysz, w którą stronę kręci się palec. Jeżeli będziesz kręcić kopułką zgodnie z ruchem palca to opóźnisz zapłon. Jeżeli w przeciwnym kierunku to oczywiście zapłon będzie wcześniejszy /kąt wyprzedzania zapłonu przed OT ulegnie zwiększeniu/. Do prawidłowego...
Podaj dokładne odczyty z analizatora, CO CO2 HC O2 i lambdę jeśli twój wylicza. Duże KWZ to znaczy, że sterownik podnosi obroty do nominalnych, czyli silnik trochę słabnie. Na przykład zawory są trochę nieszczelne. Spadek na mocy nie odczuwalny, a na gazie lepsze spaliny. Do prawidłowej pracy potrzebna szczelność skrzyni korbowej. E30 gasła na wolnych...
Roli zagladnij tutaj http://www.fiat-furious.pl i walnij tez tutaj post http://motonews.pl/sh_forum.php?op=fvf&f...
Wydaje mi się że najrozsądniejsze w tej sytuacji będzie zastosowanie mikrokontrolera który w zależności od obrotów będzie opóźniał iskrę. Program do tego raczej nie będzie szczególnie skomplikowany. Zobacz np na stronę http://www.transmic.net/gb89c2051.htm lub spróbuj złapać kontakt z autorem tematu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12...
Podaje to co pisze w ksiazce: wynosi 5 stopni, tolerancja plus-minus 2 stopnie.Ale to sie dotyczy starszych silnikow gaznikowych typuC, jak wnioskuje po pojemnosci posiadasz silnik F3N740 a one posiadaja bezstykowy uklad zaplonowy
Właściwy kąt to 6 stopni przed ZZ.
pewne VAG potrzebny
wyprzedzenie 16 +-2 dolot 0,08-0.12] wydech 0.16-0,20
Dynamicznie na lampę strob. 1°przd GMP na ciepłym silniku.
Masz na kole zamachowym nacięcie.Obróc wałem na biegu zaznacz białym markerem i ustaw na wolnych obrotach znak z odpiętym podciśnieniem z aparatu na strzałkę/blaszkę tak z 1cm w kierunku kabiny. Przy okazji sprawdź wężykiem i ustami czy membrana w siłowniku nie umarła bo to bolączka uno/tipo. http://www.fiatforum.com/panda-classic/2...
Myślę że nie bo iskra musi być z wyprzedzeniem więc sterownik powinien mieć sygnał przed najwcześniejszym możliwym wyprzedzeniem zapłonu.
W erze układów wtryskowych, w których zapłon jest kontrolowany w całości przez ECU, nikt nie sprawdza kąta wyprzedzenia zapłonu. Silnik turbo benzyna, takie mapy zapłonu są zupełnie naturalne. Przy niskim obciążeniu maksymalny kąt wyprzedzenia zapłonu (40 stopni), przy pełnym obciążeniu i doładowaniu jest opóźniany co daje kilkanaście stopni wyprzedzenia....
Nie ma sensu takie kombinowanie. Powyżej 4000 RPM masz maksymalny kąt wyprzedzenia zapłonu, którego nie możesz już regulować (chyba że przerobienie mocowania impulsatora). Zmniejszanie kąta wyprzedzenia zapłonu nie poprawi Ci osiągów. Poniżej 4000 RPM takie skutery rzadko jeżdżą.
Tak w ogóle to który rocznik motocykla? Spojrzałem do serwisówki z 2008 roku i tam przedstawiono charakterystykę kąta wyprzedzenia zapłonu. Według takiej charakterystyki należałoby się bazować w regulacji i dopasowywaniu zapłonu. Fakt, że fabryka przedstawia regulację kąta wyprzedzenia na ileś mm przed GMP i niewielki statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu,...
Regulator podciśnieniowy wyprzedzenia zapłonu.
Kilkanaście lat temu skonstruowałem moduł sterowania kątem wyprzedzenia zapłonu do motorowerów. Projekt umarł śmiercią naturalną wraz z wprowadzeniem przepisów o zakazie modyfikowania układów zapłonowych w pojazdach spalinowych. Sercem układu był prosty procesor PIC16F505. Zegar 4 MHz. Kod - assembler. Procesor "strzelał" impulsem zapłonowym wyliczonym...
W aparacie zapłonowym masz odśrodkowy i podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, jak zrobisz zęby na kole wału i podłączysz moduł z poloneza, to będziesz miał stały, niezależny od obrotów punkt zapłonu. Można by spróbować odwzorować koło foniczne z malucha/ cinuecento (3 zęby) i podłączyć nanoplexa, który ma w sobie mapę wyprzedzenia zapłonu
Kąt wyprzedzenia zapłonu 15 - 1.
W takim razie można próbować podpasować moduł zapłonowy od innych moto 4T ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Trzeba tylko zorientować się co do kształtu tzw. "mapy zapłonu", a dokładnie przy jakich obrotach jest pełny kąt wyprzedzenia zapłonu o raz upewnić się, czy początek i koniec znacznika wypada na minimalnym i maksymalnym kącie wyprzedzenia...
sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu
Chiński moduł zapłonowy, a pokrętło-regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu.
Przełącznik podciśnieniowy wyboru kąta wyprzedzenia zapłonu jak i przewody podciśnieniowe sprawne?
masz zły kąt wyprzedzenia zapłonu elektroda powinna być kolory ceglastego.
Strzelanie w tłumik lub gaźnik to typowy objaw niedomagania zapłonu.Sprawdź na żarówkę jak kąt wyprzedzenia zapłonu jest.Wiesz jak to zrobić?
Wiesz ty, co to jest ustawienie zapłonu? Przecież aparatu nie można wyciągnąć i go sobie potem ot tak włożyć! Aparat ma być ustawiony na znaki i z poprawnym wyprzedzeniem zapłonu. To "urządzenie", to podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu. Po pierwsze należy sprawdzić jego szczelność. Po drugie ma być zamontowany tak, by był zaczepiony i...
Podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu padł, a konkretnie jego membrana.
Wyprzedzenie zapłonu, 2.8mm przed GMP. Rozwarcie przerywacza, 0.4mm.
WItam Sprawdź poziom oleju i kąt wyprzedzenia zapłonu (spalanie stukowe) Pozdrawiam
6 stopni na lampie jest ustawiony Gratuluję jeśli się udało - przecież sterownik cały czas "buja" kątem, dla celów regulacji prędkości biegu jałowego, robi się to w trybie nastaw podstawowych sterownika.
Kąt wyprzedzenia zapłonu w silniku 1.4i wynosi 10 stopni.
Wg moich danych kąt wyprzedzenia zapłonu ma wynosić 10 stopni przy 850 obr/min
W skuterach nie ma możliwości ustawienia kąta wyprzedzenia zapłonu. Z resztą nie wiem nawet ile ma być stopni, bo takich informacji od chińskich producentów uzyskać się nie da.
Blokowanie zapłonu oznacza, że komputer nie będzie sam korygował wyprzedzenia zapłonu, tylko wyprzedzenie będzie następowało na skutek przekręcania rozdzielacza.
Tak, dzieje się tak. Optymalnym kątem wyprzedzenia zapłonu jest taki kąt, przy którym jeszcze nie dochodzi do spalania stukowego. Wtedy ciśnienie w cylindrze ma nawiekszą wartośc.
Na początek analiza prędkości obrotowej silnika na jednym kanale w ruchu i przy różnych obciążeniach. Potem skojażyłbym to z kątem wyprzedzenia zapłonu. Ja stawiam na uklad zapłonowy.
kąt wyprzedzenia zapłonu będzie prowadzony z mapy awaryjnej, silnik może dzwonić w pewnym zakresie obciążeń.
Najpierw sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu (może poluzował sie aparat) a potem szukaj wadliwej cześci. Ale w obrębie zapłonu.
Zaczałbym od sprawdzenia ustawienia rozrządu, luzów zaworowych aż po statyczny kat wyprzedzenia zapłonu.
To normalne w tym modelu. Kąt wyprzedzenia zapłonu znajduje się w okolicach 30°. Trzeba wiedzieć jak odpalać, żeby szarpaka nie uszkodzić. Mogą być podkręcone za wysoko obroty biegu jałowego (śrubą T) i wtedy odbijanie na ciepłym jest jeszcze bardziej dokuczliwe. W swoim Harderze wyjąłem wpust (uwaga, ma nietypowy rozmiar więc trzeba go zachować by...
Czasami, ale dość rzadko pojawiają się na Allegro moduły DC-CDI, zazwyczaj ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu.
Tak, musi być dobry kont wyprzedzenia zapłonu, dobre ciśnienie paliwa, dobry wtrysk rozruchowy, i dobrze ustawiona dawka paliwa.
MED213A ma kąt wyprzedzenia zapłonu 10st. MED210 i 211 ma kąt 4st. Dodatkowo mają inne mapy zapłonu, ale pinowo są zamienne.
?? tak mi się wydaj bo komp od lpg odcina zasilanie i daje gaz ale ju,z sama niewiem wiec jak to jest? Tzw. "ssanie", jeśli w ogóle można to tak nazwać - bardziej prawidłowo trzeba byłoby to nazwać sterowaniem zimnego silnika przez ECU - we wtryskowych układach zasilania benzyną na zimnym silniku, korzystając z sygnałów odpowiednich czujników temperatury,...
W grupie 04 nie zmieniasz dawki tylko kąt wyprzedzenia zapłonu, jeśli masz tam co innego niż to co napisałem to znaczy ze ktoś mieszał w adaptacjach. Kąt statyczny to kąt który ustawiasz przestawiając pompę, i jest on potrzebny do odpalenia silnika i ma wynosić w BS dla tego silnika od 52-58. Kąt dynamiczny to kąt regulowany zaworem wyprzedzenia kąta...
Chińskie silniki "biegowe" 4T 50-110 cm³ mają zazwyczaj układy zapłonowe ze stałym kątem wyprzedzenia zapłonu, czyli zwykłe moduły zapłonowe stosowane także w silnikach dwusuwowych. Silniki skuterów 4T GY6 mają układy zapłonowe ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Zakładając taki zwykły moduł do skutera spowodujesz że zapłon będzie występował...
Pewnie także dość opornie zapala na rozrusznik i "odbija" przy uruchamianiu z dodaniem gazu? Kąt wyprzedzenia zapłonu zbyt wczesny, z racji konstrukcji obwiniałbym jedynie zastosowanie niewłaściwego modułu zapłonowego lub koła magnesowego.
A w jakim położeniu modułu względem magnesów zazwyczaj w tego typu zapłonach dochodzi do wyzwolenia iskry? Bo tutaj występował kawałek za (ok. 5 mm) za miejscem gdzie oba magnesy były naprzeciw obu nabiegunników cewkomodułu.
Sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu. Powinen być 5 stopni przy ok. 900 obr./min. Może też zasysać lewe powietrze na jednym cylindrze (uszczelka kolektora ssącego, serwo).
Witam. Sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu, jak będziesz miał za późny, lub za wczesny to może ci się tak robić. Jeżeli okaże się że zapłon jest ok, to spróbuj mu wyregulować skład mieszanki. Powodzenia.
Ruch wskazówki obrotomierza - bardzo regularny co może wykluczyć wypadanie zapłonu - byłoby bardziej losowo. Zmiana odgłosu pracy silnika (dziwny jakiś klekot słychać) pewnie związana z dostosowaniem się silnika do zmienionych warunków pracy - tylko których, albo wymuszona przez ecu - na jakiejś podstawie. Może ta regularna zmiana da się wychwycić obserwując...
Planowanie oczywiście że zwiększy moc ale niestety też zmniejszy żywotność. Podejrzewam że przy zmianie pojemności trzeba też zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu bo z tego co zrozumiałem pojemność się zmieniła.
oscyloskop pomoże ;-)
To powinien być numer katalogowy 21171-2256. Na stronie internetowej podana ta sama cena, tyle że dostępność brak. Drogo, ale na obecną chwilę nie ma innej możliwości. Chyba że chcesz się dalej bawić z chińskimi zamiennikami. Po wszystkim warto byłoby wiedzieć, czy kąt wyprzedzenia zapłonu w tym silniku i na tym module jest stały, czy regulowany cyfrowo...
Wyraźnie trzeba coś pogrzebać przy wyprzedzeniu zapłonu i chyba przy mieszance paliwo-powietrze w gażniku. Może masz za niski poziom paliwa w komorze pływakowej. Pozdr.J.
Zobacz na tą stronkę [url=https://www.sportdevices.com/igniti...
sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu Jak Ci się uda to sprawdzić, napisz. Po drugie wymiana nie jest naprawą, jak będziesz wiedział co sprawne, też napisz.
A jakie by te części nie były, szczelinę przerywacza ustawia się na max. 0,4mm, gdzie by to nie wypadło, dopiero potem wyprzedzenie zapłonu. Wyprzedzenie lepiej na omomierz niż bibułę (obecnie łatwiej chyba o to pierwsze). CZ350 jak i Jawa TS350 mają kłopotliwie rozwiązaną regulację wyprzedzenia zapłonu. Obraca się podstawką z przerywaczem 1 cylindra,...
CO-regulacja śrubą na przepływomierzu ( imbus 5), MAF to przepływomierz, KWZ to kąt wyprzedzenia zapłonu, czyli regulacja aparatu, zaś przycisk "pomógł" w czyichs postach służy do tego, aby go naciskać.
Nigdy szczegółowo nie interesowało mnie ile stopni? Ale poszedłem do samochodu i pomierzyłem! Program pokazywał od 7 do 14 stopni , zależnie od warunków pracy! Ustaw wstępnie między 10 , a 12 stopni i dokonaj oceny kiedy lepiej pracuje.
Masz ustawić 5+-1 stopień przed gmp. przy 750-850 rpm. aparatem, uważaj palec kręci się w lewo. Regulacje za pomocą lampy stroboskopowej a nie Vaga.
proponuje pomiar ciśnienia paliwa , a następnie pomiar kąta wyprzedzenia zapłonu , kontrola jest dynamiczna i przy bodajże zdjętej kostce czujnika temperatury (to ten z niebieską głowicą i dwoma pinami) jutro sprawdze procedure i moge ci ją przesłać
a co cię interesuje? Moduł digiplex 2 steruje dwiema cewkami, jest inicjowany czujnikiem magnetoindukcyjnym, posiada ujecie podciśnienia, mapa wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów wału i podciśnienia w kolektorze dolotowym
Czujnik MAP jest odpowiedzialny za dobór kąta wyprzedzenia zapłonu oraz czasu wtrysku (nie ma tam przepływomierza), więc poprawność jego działania i szczelność układu dolotowego jest bardzo ważna. Nie rozumiem natomiast stwierdzenia "odpali tylko wtedy gdy w komputerze obok MAP sensora coś przeskoczy?".
Świecę zapłonową podstawiałeś sprawną? Sprawdź co się dzieje z zapłonem i kątem wyprzedzenia w świetle lampy stroboskopowej. Możesz zmierzyć jakie wychodzi statyczne wyprzedzenie zapłonu. Kiedyś robiłem pilarkę Partner, tam był problem ze zbyt dużym kątem wyprzedzenia zapłonu (silnik odbijał przy zapalaniu). Później miałem skrajnie zniszczoną ale na...
Bagus wali w gaźnik że idzie płomień... CO MOGŁEM POPSUĆ ??? Prawdopodobnie nic. Ja bym sprawdził, co się zmieni jak przewód 3 (podciśnienie) podłączył z masą. Przypuszczam, że ma to związek z wyprzedzeniem zapłonu.
W 3 serii pompy ustawia się na znaki na sprzęgiełku (na tej części która jest bezpośrednio przykręcona na walku pompy), nacięcie na sprzęgiełku do krawędzi ściętej na obudowie łożyska walka, lub czasami nacięcie było tez na obudowie łożyska. Gdybyś posiadał blokadę taką jak w niektórych pompach MW w MAN to też można byłoby ustawić na tę blokadę. Standardowo...
przecież DW8 1.9D z Lucasem na linkę nie potrzebuje wcale komputera do poprawnej pracy, ustaw pompę na słuch żeby dobrze pracował i olej, ten komputer jest tylko do egru, można go całkiem wywalić
czujnik spalania stukowego przykrecony do bloku (2-pinowy) w razie wykrycia spalania stukowego przesyła tę informację do ECU i następuje korekta wyprzedzenia zapłonu sprawdż czy się nie odkręcił-ważny jest momęt dokręcenia nie pamiętam dokładnie,chyba 25Nm
Urządzenie diagnostyczne, lampa stroboskopowa, pierwsze to bym sprawdził. pozdrawiam. Dodano po 1 Sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu. podaj rok i kod silnika.
Przy okazji sprawdzić regulator odśrodkowy wyprzedzenia zapłonu/jest pod palcem rożdzielacza.Sprawdzić czy ciężarki się nie zacinają i stan sprężynek.Sprawdzić też uszczelkę między filtrem a gażnikiem i drożność kanału podciśnienia w obudowie filtra powietrza/ta cienka rurka połączona z gażnikiem.
Czujnik spalania stukowego informuje urządzenie sterujące o złym spalani stukowym (detonacyjnym), wówczas sterownik rozpoznając sygnał z czujnika uruchamia funkcję opóźnienia kąta wyprzedzenia zapłonu, aż do wyeliminowania spalania stukowego. Po ustąpieniu spalania stukowego sterownik przywraca wartość pierwotną kąta wyprzedzenia zapłonu. - Tak działa...
Sprawdzenie zapłonu Temperatura powyżej 80 st. Wszystkie odbiorniki wyłączone Wentylator wył. Brak błędów 01 - 04 nastawy podstawowe kanał 001 na 4 pozycji wszystkie cyfry "0" lampą stoboskopową sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu powinno być 6 +/- 1 st.
Tak jest to możliwe. Czujnik położenia wału korbowego jest przykręcony do bloku za pomocą dwóch śrub, jedna ma klasyczny łeb sześciokątny a druga to "urywka" - musisz wziąć kleszcze, chwycić na wystający walec i odkręcić, nastepnie na jej miejsce dajesz normalną srube i jest ok - możesz już regulować kat wyprzedzenia zapłonu.
Coraz bardziej wygląda na zastany mechanizm wyprzedzenia zapłonu lub częsty problem z pokrywą zaworów.
Miałem taki przypadek i winny był sterownik. Nie sterował właśnie turbiną , a za to cały czas egr. Błędy miałem sporadyczne z turbiny ,egru, pedału gazu i temperatury powietrza których nie można było skasować. I nie regulował wyprzedzeniem zapłonu.
Zgodnie ze serwisówką powinieneś mieć znak jednej kreski "|" oznaczający GMP oraz znak dwóch kresek "||" oznaczający kąt wyprzedzenia zapłonu. Czyli jak to narysowałeś znak H oraz | są oryginalne i tak jak przypuszczasz rozrząd powinien być ustawiony na znak zarysowany w kółeczku. Dla potwierdzenia tego sprawdź fizycznie czy w tym punkcie występuje...
0351Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 1 + 4 za niskie napięcie......... chyba. O ile nie pomyliłem. Napisz dlaczego myślisz że ECU ok ? - bo tam najczęściej jest problem. Problem pojawia się od razu po odpaleniu czy dopiero po przejechaniu jakiegoś kawałka ?
Jak pisałe wczesniej moze byc problem z tym, że jest iskra w poblizu gmp i jak łok jest na dole i strzał moze sie brac stad, ze jak zapłon jest przyspieszony po podczas suwu ssania nastepuje strzał Bez urazy ale Twoja teoria kupy się nie trzyma, zapłon w GMP to 0° wyprzedzenia zapłonu, im większy kąt wyprzedzenia tym zapłon następuje wcześniej ale...
o ile dobrze pamiętam jest tam odśrodkowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu sprawdź go czy sie rusza bez oporów ( pod aparatem zapłonowym takie 2 pólksięzyce metalowe ) ustaw przerwę na kowadełku na około 1-1.5 mm przeczyść styki przerywacza papierem ściernym zapłon ma być 3 mm przed GMP
Witam Można się domyślać,że sluży do ustawiania kąta wyprzedzenia zapłonu w silnikach benzynowych.Mierzy też obroty silnika i jakość styku przerywacza.Czerwone lampki to z lewej bieg jałowy 1700 obr/min,a z prawej max.obroty na danym biegu.Mierzy też nap.akumulatora. Pozdrawiam
:> Widze ze do sprawdzenia rozrzad ponownie.
Ziko, może napisz co kombinujesz, i gdzie, będzie łatwiej. Musi oddziaływać na dźwignię przepustnicy, czy może być inaczej-np poprzez powietrze dodatkowe? Zauwaz też, że obrotami biegu jałowego ( w szerokim zakresie) możesz regulowć poprzez zmianę bazowego puktu wyprzedzenia zapłonu. Błażej ma też rację, np układ SAS ze starych VW
Trzeba by przeanalizować jak tu jest zmieniany kąt wyprzedzenia zapłonu i czy ten kąt nie jest wykorzystywany przez sterownik do stabilizacji wolnych obrotów. Moduł zapłonowy z opla kadeta miał dwie funkcje zmiany kata zapłonu, wykonywał polecenia ze sterownika a w razie ich braku sam go zmieniał. Sterownik silnika od razu przejdzie w tryb awaryjny...
kątem wyprzedzenia zapłonu simson wyprzedzenia zapłonu wyprzedzenia zapłonu astra
twg870 antena wpisać rejestru łączyć kabel ziemia
kuchenka amica 53gg5 43zptgn akumulatory jakie różnice
Podłączenie licznika Toyota Corolla 2005 na stole Atmel ICE: "Failed to get interface clock value" - przyczyny i rozwiązania