6 stopni na lampie jest ustawiony Gratuluję jeśli się udało - przecież sterownik cały czas "buja" kątem, dla celów regulacji prędkości biegu jałowego, robi się to w trybie nastaw podstawowych sterownika.
Dla silnika o mocy 6 KM - 7000 obr/min, natomiast silnik 9 KM - 6500 obr/min.
oscyloskop pomoże ;-)
W 3 serii pompy ustawia się na znaki na sprzęgiełku (na tej części która jest bezpośrednio przykręcona na walku pompy), nacięcie na sprzęgiełku do krawędzi ściętej na obudowie łożyska walka, lub czasami nacięcie było tez na obudowie łożyska. Gdybyś posiadał blokadę taką jak w niektórych pompach MW w MAN to też można byłoby ustawić na tę blokadę. Standardowo...
Pickit 3 jest starą wersją programatora - obecnie już jest dostępny Pickit 5. Najnowsze wersje IDE Microchip'a już nie obsługują Pickit 3.
Wariator, regulujesz sobie jak chcesz. http://www.ac.com.pl/pl/produkt/318/tap-...
Bez kata nie wyjdzie nigdy dobra emisja spalin a wyprzedzenie zapłonu w granicach 10stopni przed. Kata lepiej oryginała z anglika.
Wyprzedzenie zapłonu wynosi tu 18 stopni. Sprawdza się w "wzierniku" w obudowie skrzyni biegów "nad sprzęgłem" (trzeba wyjąć plastykową zaślepkę i używając lampy stroboskopowej zsynchronizować znacznik na kole zamachowym lub przy lampie z ustawianym kątem wyprzedzenia można "świecić" na koło pasowe na wale głownym i "zgrać" znacznik). pozdrawiam.
(at)moonchild Pewnie jest przesunięta ze względu na wyprzedzenie zapłonu. Sfotografuj zrób lustrzane odbicie w programie graficznym i nałóż na siebie ze względu na pozycje klina ustalającego na wale.
https://obrazki.elektroda.pl/7410289600_...
Witam . Wyprzedzenie zapłonu 3,8-3,9mm . Świeca 0,6mm . Platyny 0,25mm . W pierwszej kolejności ustawiamy przerwę na platynach , następnie wyprzedzenie zapłonu . Dysza wolnych obrotów tak jak podaje kol .JAFO . Warto sprawdzić kondensator . Jeśli powyższe zabiegi nieprzyniosą pożądanego rezultatu Warto przeczyścić tłumik , zanieczyszczony powoduje podobne...
Możesz jeszcze wyprzedzenie zapłonu obczaić.
Tak powinno być. Jeszcze raz sprawdź wyprzedzenie zapłonu i regulację gaźnika.
Jeśli dobrze wyprzedzenie zapłonu dobrze wyregulowane to podmień kondensator i sprawdź styki przerywacza.
O to chodziło może? https://obrazki.elektroda.pl/9852810900_... https://obrazki.elektroda.pl/2045715500_... https://obrazki.elektroda.pl/3640619300_... https://obrazki.elektroda.pl/3089059200_...
Przeczytałem ze dwa artykuły w Więc nie czytaj już więcej takich artykułów, bo to bzdury. Zainwestuj w dobre książki.
Witam Taki moduł był opisany w Elektronik Nowy 10/1993
Jeśli ecu ma mocne wyjście to podłącz dodatkową cewkę na zwykły przewód pod 1 cylinder . Na tej dodatkowej cewce możesz zapiąć stroboskop.
Może się przyda:
Sprzęgło jest mi niepotrzebne, ale o tym porozmawiamy na "PW". Wyprzedzenie zapłonu, 3mm przed GMP, przerywacz 0.4mm.
Babetta Kontra Kröber CDI. Dwa lata temu, działa idealnie. Silniejsza iskra. Stabilne wyprzedzenie zapłonu. C1-L1 funkcji. Iskry czas, wzrasta. Z poważaniem, nyemi. Wiadomości, tłumacz języka wykonane.
W prawo się opóźnia, a w lewo przyśpiesza.
Na podstawie pomiaru prędkości obrotowej silnika(szybkości zmian tej prędkości) oraz obciążenia z potencjometru przepustnicy. Tak jak pisałeś dla pewnego położenia kątowego rozdzielacza zapłonu sterownik nie jest w stanie skorygować KWZ i następuje spalanie detonacyjne.
Porównałem to z moimi danymi z logu z PCMScan. U mnie na wolnych obrotach (628), rozgrzanym silniku (90 st.) przepływ powietrza jest 2 g/s (temperatura 40 st.), ale położenie przepustnicy jest 15%, wyprzedzenie zapłonu 6-9 st. Wartości są zaokrąglone do wartości całkowitych, więc tu przepływ może być również 1.6 g/s. Natomiat przy: - przy prędkości...
Kąt wyprzedzenia to 2°
A jakie by te części nie były, szczelinę przerywacza ustawia się na max. 0,4mm, gdzie by to nie wypadło, dopiero potem wyprzedzenie zapłonu. Wyprzedzenie lepiej na omomierz niż bibułę (obecnie łatwiej chyba o to pierwsze). CZ350 jak i Jawa TS350 mają kłopotliwie rozwiązaną regulację wyprzedzenia zapłonu. Obraca się podstawką z przerywaczem 1 cylindra,...
Tu masz wszystko opisane, instrukcja serwisowa do Twojego pojazdu. http://www.mopedriders.org/html/manuals/... Nie potrzeba żadnej lampy stroboskopowej. Wyprzedzenie zapłonu to 1.5 mm przed GMP zaś przerywacz 0.4 mm.
Gol 3 94-96r, przemiennik mag. Nie ustawia się.
Witam. Dla modułu 4354 w najprostszym ujęciu wygląda to następująco: I_I___I______I___I______I___I w stopniach kolejno: 10-30-90-30-90-30-zostało 80 Drugi ząb (ten po 10) określa statyczne wyprzedzenie zapłonu ustawiane dla 1-go cylindra.
Jak wał byłby skręcony tyle to olej lałbyś wiaderkiem. Przestawić też się nie może bo kuty. Stawiam na magnes. A jak będzie to to koledze (tego od wymiany wału) nie dawaj nic do roboty.
wyprzedzenie 16 +-2 dolot 0,08-0.12] wydech 0.16-0,20
Ale czy w każdym gmp ustawie? W każdym, bo jak nie jeden, to drugi tłok będzie rozpoczynał suw pracy. Znaki oznaczają wyprzedzenie zapłonu, bo nie ustawia się na "0". Przykładowo w "maluchu" było to -10°, tutaj musisz poszukać.
8° Przed
Przerwa na przerywaczu powinna mieć 0,20 mm, odległość cewki od koła 0,10-0,15 mm. Jeżeli się nie mylę. to wyprzedzenie zapłonu wynosi 3,5 mm przed GPM.
Czy 40 stopni wyprzedzenie zapłonu to nie za wiele? Tak mi się wydaje bo bazując na innych silnikach (starszego typu) to tam statyczny był z 10 stopni plus dynamiczny to nie było tych 40 stopni na pewno
Blokowanie zapłonu oznacza, że komputer nie będzie sam korygował wyprzedzenia zapłonu, tylko wyprzedzenie będzie następowało na skutek przekręcania rozdzielacza.
Roli zagladnij tutaj http://www.fiat-furious.pl i walnij tez tutaj post http://motonews.pl/sh_forum.php?op=fvf&f...
http://motokirc.pl/problemy-tech-f29/jaw...
Moim zdaniem problem tkwi w aparacie zapłonowym,krzywki które otwierają platynki są nierówno wytarte jeden obrót wału to pół obrotu rozrządu czyli co drugi obrót wału masz to samo wyprzedzenie zapłonu.
Witam tak jak w temacie mam taki mikrociągnik VARI z silnikiem JICIN jakie wyprzedzenie zapłonu ustawić? i jaka przerwa na platynkach?? doradzcie coś:) z góry dziekuje
Ten passat to na pewno 93 rok i wtrysk ? Jeśli tak to ten mechanik jakiś "nie tego" (i zna tylko gaźnikowce :D), zapłon w takim aucie a właściwie to wyprzedzenie zapłonu wynosi 6 stopni. (przy gazie można póbować trochę wyprzedzić ale na tyle żeby silnik dobrze pracował na benzynie).
Porada. Nie rozwlekaj się tak, bo nikt nie bedzie tegoczytał. Edytuj.
Krótko-chcesz zrobić tak, aby zapalona dioda ( czyli zmieniony stan na odpowiednim pinie IC1 i IC2) powodowal przesunięcie bazowego punktu wyprzedzenia zapłonu?
Witam W tym silniku ustawia się na 2 stopnie za GMP (TDC, OT) Najlepiej pompę lekko dokrecić do silnika, luźne śruby na zębatce (widoczne) dokrecić i wyjąć Pompę zakręcić śruby i zamontować z powrotem.
Ok więc mam parę pytań może będzie łatwiej auto niespodzianka zasadzka już mnie wykańcza Map sensor czy na wężyku powinien być zaworek zwrotny? W filtrze oleju nie ma oleju możliwe ? filtr jest pod kątem olej spłynął ? na miarce stan max na czujniku ciśnienia 3 bar na wolnych do 5 po przegazowaniu zaworek zwrotny mam na przewodzie serwo króciec na wolnych...
Silnik ACE ma 6±1/800 dane z katalogu.
Właściwy kąt to 6 stopni przed ZZ.
Zdemontuj kopułkę, wrzuć np. 3 bieg. Popatrz na palec rozdzielacza i pociągnij autko do przodu - zobaczysz, w którą stronę kręci się palec. Jeżeli będziesz kręcić kopułką zgodnie z ruchem palca to opóźnisz zapłon. Jeżeli w przeciwnym kierunku to oczywiście zapłon będzie wcześniejszy /kąt wyprzedzania zapłonu przed OT ulegnie zwiększeniu/. Do prawidłowego...
Witam panowie czy ktoś wie jakie jest wyprzedzenie zapłonu w mm na tłoku przed GMP dla tego silnika?
http://obrazki.elektroda.net/90_12812767... http://obrazki.elektroda.net/90_12812767...
Ustaw najpierw przerwę na przerywaczu, ma mieć 0,3 mm w najwyższym punkcie wzniosu krzywki. Potem ustaw wyprzedzenie zapłonu na 2,8-3 mm przed GMP - w tym momencie ma się zacząć otwierać przerywacz. W tej kolejności, nie odwrotnie! Jeśli będzie normalna iskra, to powinien odpalić, potem co najwyżej kosmetyczne korekty punktu zapłonu. Nie bardzo rozumiem...
Jeśli robił to profesjonalny serwis to zareklamuj usługę przyczyną takiego zachowania może być uszkodzona pompa wtryskowa. Przyczynę trzeba sprawdzić odczytując błędy jeśli jest to na EDC 5 będziesz a pompa była by elektryczna chyba że pompę masz na linkę. Znalazłem w innym informatorze jeszcze takie dane.
Temat rozwiązany magneto posiada długi magnes, z ktorego sczytuje czujnik ok 3cm na obwodzie. Nowy moduł wyzwalał iskre gdzy widzial początek tego magnesu, dlatego za wczesnie podawał iskre. Zapodałem inny moduł który daje iskre gdy czujnik "puści" i moto chodzi :):) Ahh te chińskie moduły żadnych oznaczeń jak trafisz na dobry to sie uda ;/
najpierw ustaw przerwę na przerywaczu w tym celu pokręcaj wałem i szukaj największego rozwarcia przerywacza i w położeniu największego rozwarcia styków wyreguluj przerwę na 0,35-0,45mm i dopiero potem ustaw wyprzedzenie zapłonu można to zrobić na żarówkę podłączasz ją równolegle do styków ustawianego przerywacza i kręcisz wolno wałem jak się zaświeci(punkt...
pewne VAG potrzebny
Kolego Łukasz jest coś takiego jak wyprzedzenie zapłonu i zawory nie otwierają się w GMP. Jezu człowieku... Łukasz dobrze pisze, ale jest jeszcze inna opcja, masz przecież znak na kole pompy i na wsporniku pompy. Jeśli nie ruszasz krótkiego paska, to ustaw wałek rozrządu tak, żeby znaki na pompie się zgrywały i powinno być dobrze.
Dynamicznie na lampę strob. 1°przd GMP na ciepłym silniku.
Masz na kole zamachowym nacięcie.Obróc wałem na biegu zaznacz białym markerem i ustaw na wolnych obrotach znak z odpiętym podciśnieniem z aparatu na strzałkę/blaszkę tak z 1cm w kierunku kabiny. Przy okazji sprawdź wężykiem i ustami czy membrana w siłowniku nie umarła bo to bolączka uno/tipo. http://www.fiatforum.com/panda-classic/2...
Witam, po pierwsze - czy wiadomo, na jaka benzynę był fabrycznie Komar o stopniu sprężania silnika 6,5:1? Bo z tego, co pamiętam - to na paliwo 72/75 oktan (dlatego miał tak niski stopień sprężania - bo benzyny 72/75 okt. były bardzo eksplozyjne, kaloryczne). Czy może w tym silniku została już splanowana głowica i cylinder i podniesiony tym samym stopień...
Podaje to co pisze w ksiazce: wynosi 5 stopni, tolerancja plus-minus 2 stopnie.Ale to sie dotyczy starszych silnikow gaznikowych typuC, jak wnioskuje po pojemnosci posiadasz silnik F3N740 a one posiadaja bezstykowy uklad zaplonowy
Ustawiasz na pełnym wznosie krzywki, czyli tłok będzie już trochę za ZZ, przerwę robisz na 0,3-0,4mm. Potem ustawiasz wyprzedzenie zapłonu na 2,8-3mm przed ZZ, po czym sprawdzasz czy po ruszeniu podstawki z przerywaczami nie zmieniła się przerwa, ewentualnie korygujesz i ustawiasz wyprzedzenie jeszcze raz. Aż do skutku. W jawach/cz wykonanie podstawek...
Napięcie jest ok Tzn jakie? Ustawiłem wyprzedzenie zapłonu wkręcając w miejsce świecy czujnik zegarowy i cofając od punktu Gmp o 3mm. Ale ską wiesz w jakim położeniu wału/koła magnesowego w stosunku do położenia statora nastąpi iskra? Kontrola punktu zapłonu wyzwalanego bezstykowo, z takim masz do czynienia jest tylko możliwa dzięki lampie stroboskopowej....
A jakiego typu pompa powinna siedzieć w tym silniku?? Nie była tam czasem VP44?? Przejrzałem na szybko dane i niestety nie znalazłem wyprzedzenia dla tego silnika co wskazywałoby na VP44. Jesli siedzi tam taka pompa o której myslę to wyprzedzenie zapłonu jest nabite na pompie. Edit: Przepraszam, źle spojrzałem na tabliczkę. Nie doczytałem, że tam jest...
Poszukaj w Google części zamienne do np pilarek spalinowych, zresztą, najpopularniejszy chinski motocykl Li-Fan 150ccm tez ma taki zapłon. Co ciekawe, jedna cewka podczas ,,najazdu' na nią magnesu koła generuje wzrastające napięcie, ładujące poprzez diodę kondensator i jednocześnie w odpowiednim miejscu tej krzywej napięcia na kondensatorze lub z cewki...
5 stopni
Wypowiem sie jako posiadacz kaszla z takim urządzeniem a nie jako elektronik :) Wydaje mi sie ze nic nie osiągniesz podłączając sie do tego złącza, ponieważ do tego modułu dochodzą tylko dwie dane z: - czujnika położenia wału korbowego - czujnika podciśnienia Czujnik podciśnienia działa na zasadzie włącz wyłącz, podaje dwie wartości do modułu, dzieki...
Wyprzedzenie zapłonu 2,8-3,0mm przed GMP, przerwa na platynkach 0,3-0,4mm. Przerywacz w trakcie obrotu wału musi się zamykać, iskra pojawia się w momencie rozwarcia. Jeśli dobrze (szczelnie) poskładałeś silnik to musi palić. Jak nie z kopki, to na pych. Nie piszesz nic o gaźniku, a on też może być winnym tego, że silnik nie pali. PS Możesz jeszcze sprawdzić/podmienić...
Jeśli chodzi Ci o ponowną regulację zaworów , to nie . Wałek rozrządu masz w głowicy więc nic się nie przestawi , wyprzedzenie zapłonu też zostanie w tym samym miejscu . :| Przy składaniu zwróć uwagę na znaki . Przestawisz o jeden ząbek na rozrządzie i będzie lipa . :| Dodano po 3 ( Wał , łańcuszek , wałek rozrządu ) . To musisz ustawić na znaki , zgrać...
Iskra w dobrym miejscu? Nie rozumiem Czy jest odpowiednie wyprzedzenie zapłonu.
Świecę zapłonową podstawiałeś sprawną? Sprawdź co się dzieje z zapłonem i kątem wyprzedzenia w świetle lampy stroboskopowej. Możesz zmierzyć jakie wychodzi statyczne wyprzedzenie zapłonu. Kiedyś robiłem pilarkę Partner, tam był problem ze zbyt dużym kątem wyprzedzenia zapłonu (silnik odbijał przy zapalaniu). Później miałem skrajnie zniszczoną ale na...
Skoro pytam to znaczy że nie jes jasne!
Czy w silniku zaburtowym Wicher 30 ustawia się wyprzedzenie zapłonu? Jeśli tak, to jak to zrobić. Nie ma tam śrubek blokujących stator w danej pozycji. Napinany jest on poprzez wygięte ramię połączone z gaźnikiem. Proszę o podpowiedzi. Pozdrawiam.
W erze układów wtryskowych, w których zapłon jest kontrolowany w całości przez ECU, nikt nie sprawdza kąta wyprzedzenia zapłonu. Silnik turbo benzyna, takie mapy zapłonu są zupełnie naturalne. Przy niskim obciążeniu maksymalny kąt wyprzedzenia zapłonu (40 stopni), przy pełnym obciążeniu i doładowaniu jest opóźniany co daje kilkanaście stopni wyprzedzenia....
Jeżeli na jałowym masz takie wyprzedzenie zapłonu to znak że leży regulator biegu jałowego, zresztą zobacz w parametrach czy wartość obciążenia CLV nie przekracza 40%, jeżeli jest sprawny zawór to wynosi przeważnie 24%. Sterownik nie mogąc wyregulować biegu jałowego owym nastawnikiem wyprzedził zapłon. Moze to też byc tym, że zle pracuje czujnik ciśnienia...
Hayness podaje wyprzedzenie zapłonu dla silnika 1,8 gaźnikowego 17-19° BTDC na wolnych obrotach
Nie ma sensu takie kombinowanie. Powyżej 4000 RPM masz maksymalny kąt wyprzedzenia zapłonu, którego nie możesz już regulować (chyba że przerobienie mocowania impulsatora). Zmniejszanie kąta wyprzedzenia zapłonu nie poprawi Ci osiągów. Poniżej 4000 RPM takie skutery rzadko jeżdżą.
Na pewno nie jest to wina paliwa. Pamiętaj kiedy on był wyprodukowany i jakie wtedy było paliwo,niskiej jakości często chrzczone. Sprawdź może wyprzedzenie zapłonu.
Tak w ogóle to który rocznik motocykla? Spojrzałem do serwisówki z 2008 roku i tam przedstawiono charakterystykę kąta wyprzedzenia zapłonu. Według takiej charakterystyki należałoby się bazować w regulacji i dopasowywaniu zapłonu. Fakt, że fabryka przedstawia regulację kąta wyprzedzenia na ileś mm przed GMP i niewielki statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu,...
Witam mam problem z moim simsonem wyprzedzenie jest z 2cm przed a powinno być 1.8 mm mam platynarza i nie moge ustawić krece strojanem prawo lewo i nic co robić jak ustawic wyprzedzenie na 1.8mm domowym sposobem suwmiarka szczelinomierz. ?
Logicznie, że jakby wszystkie naraz tryskały to miałbym kolektor pełen benzyny . Jak silnik pracuje bez sekwencji to wyprzedzenie zapłonu jest inne niż normalnie a le nie powiem ci jakie bo to nie normalne.
nie takie znowu trudne w regulacji.
Układ do sprawdzania to musi wiedzieć kiedy ten zapłon powinien nastąpić i brać pod uwagę wyprzedzenie zapłonu i inne a nie sygnalizować coś na ślepo.
Regulator podciśnieniowy wyprzedzenia zapłonu.
Wiesz ty, co to jest ustawienie zapłonu? Przecież aparatu nie można wyciągnąć i go sobie potem ot tak włożyć! Aparat ma być ustawiony na znaki i z poprawnym wyprzedzeniem zapłonu. To "urządzenie", to podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu. Po pierwsze należy sprawdzić jego szczelność. Po drugie ma być zamontowany tak, by był zaczepiony i...
Nie chce się ośmieszyć, ale gdzieś kiedyś wyczytałem, że na haalu nie zmienia sie przerwy na przerywaczu, ale po pytaniu widzę, że się myliłem. Czujnik halla to nic innego jak ulepszona wersja przerywacza. Wyprzedzenie zapłonu można też ustawiać, ale potrzebna jest do tego lampa stroboskopowa, w sumie na przerywaczch pastylkowych też sie jej używa....
Żeby komputer przeszedł w tryb ustawiania zapłonu i przestał korygować wyprzedzenie. Normalnie komputer na bieżąco zmienia wyprzedzenie zapłonu, chociażby dla utrzymania stałej prędkości obrotowej.
W aparacie zapłonowym masz odśrodkowy i podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, jak zrobisz zęby na kole wału i podłączysz moduł z poloneza, to będziesz miał stały, niezależny od obrotów punkt zapłonu. Można by spróbować odwzorować koło foniczne z malucha/ cinuecento (3 zęby) i podłączyć nanoplexa, który ma w sobie mapę wyprzedzenia zapłonu
Czym spowodowane jest wyprzedzenie zapłonu na poziomie -8 stopni ? Zapłon nie podlega regulacji w tym silniku. Raz jest -6 a raz -9 Na wolnych obrotach nigdy nie będzie stał idealnie równe, takie wahania są w normie
Powiem Ci, że z wywalaniem błędu bywa różnie i często zdarza się, że nie pokazuje błędu, lub sygnalizuje co innego. Tak to każdy kupił by sobie interface i w domu robił większość usterek a warsztaty by nie istniały. Tak to trochę z przymrużeniem oka napisałem, ale reasumując komputer nie zawsze pokaże prawdę. W rzeczonym focusie nie było żadnych błędów...
W takim razie można próbować podpasować moduł zapłonowy od innych moto 4T ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Trzeba tylko zorientować się co do kształtu tzw. "mapy zapłonu", a dokładnie przy jakich obrotach jest pełny kąt wyprzedzenia zapłonu o raz upewnić się, czy początek i koniec znacznika wypada na minimalnym i maksymalnym kącie wyprzedzenia...
Fabryczne cewkomoduły to badziew. Mają za duże wyprzedzenie zapłonu co powoduje szarpanie na wolnych obrotach i nadmierne grzanie się silnika. Jaguar jest o niebo lepszy. Mi zbudowany według wyżej pokazanego schematu działał bez problemów.
sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu
Kąt wyprzedzenia zapłonu 15 - 1.
Chiński moduł zapłonowy, a pokrętło-regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu.
Powtarzam-bez sensu, skorzystaj z gotowego rozwiązania jakim jest pewien moduł z pewnego starego forda, jak powiem że realizuje wyprzedzenie zapłonu w fukcji obrotów i podciśnienia to sądzę że cię to zaciekawi. Współpracuje z nadajnikiem hallotronowym więc nie będzie problemu i z transoptorem.
Zapłon, to że silnik ciągle próbuje utrzymać pracę, a że nie są przewidziane aż tak niskie obroty to wyprzedzenie zapłonu może spowodować że aż będzie chciał pracować "do tyłu".
masz zły kąt wyprzedzenia zapłonu elektroda powinna być kolory ceglastego.
Ewidentnie jest problem z rozrządem lub czujnikiem położenia wałka rozrządu. To -30st to nie opóźnienie ale wyprzedzenie zapłonu i trzyma się kupy. Natomiast korekta wtrysku sterowana czujnikiem położenia wałka rozrządu jest co najmniej dziwna i może powodować strzelanie w wydech. Czujnik spalania stukowego służy do kontroli pracy silnika ale na samą...
Przełącznik podciśnieniowy wyboru kąta wyprzedzenia zapłonu jak i przewody podciśnieniowe sprawne?
kąt wyprzedzenia zapłonu, 19° przy 1400 RPM, 10° przy 8000 RPM. Wyprzedzenie zapłonu MALEJE wraz ze wzrostem obrotów?
wartości wyprzedzenie zapłonu simson wyprzedzenie zapłonu wyprzedzenie zapłonu gazie
zakodować kanał ustawi adres publiczny robot kuchenny szczotki
spawarka inwertorowa przekaźnik oscyloskop transformator separacyjny
Czyszczenie przepełnionego pojemnika Canon iP1600 Funkcje pierwszego pedału od drzwi kierowcy w samochodzie