mam golfa II 1,8 gaźnik z parownikiem BRC tecno i podobne problemy : -zimny silnik = brak wolnych obrotow( i nie da sie tego wyregulowac mosiezna srubka sruba na wezu od parownika do miksera po wkreceniu zwiekszy troche obroty ale na czyms musze jezdzic:-) ) cieply silnik = stale obroty w okolicach 1000 nie pamietam juz dokladnie ale wydaje mi sie ze...
Dla spokoju odwiedzić gazownika który chyba powinien wyregulować ciśnienie na parowniku, koszt raczej nie powinien przekroczyć 150zł.
Sorry ale co to tps ?niczego nie używam wiec chyba bede musiał jechać do gazownika myślałem ze można to samemu wyregulować :(
Po czyszczeniu parownika należy sprawdzić ciśnienie/wyregulować/ .Jeżeli nie masz możliwości sprawdzenia ustawień na komputerze ,to proponuję podnieść ciśnienie na parowniku.W centralnej części parownika jest śruba regulacyjna na klucz ampułowy,/imbusowy/,którą należy regulować.Nad śrubą jest" plus i minus"/zwiększanie lub zmniejszanie ciśnienia.
Obniżenie temperatury parowania jest poprzez regulację zaworów nie przyspieszy efektu chłodniczego, gdyż spada wtedy wydajność chłodnicza. Innymi słowy - zmniejsza się efektywna powierzchnia parowników. Ten efekt można uzyskać jedynie przez zwiększenie wydajności sprężarki - wstawić większy agregat. W wypadku twojego regału należy wyregulować zawory...
witaj! same membrany jeśli wymienisz to jeszcze nie wszystko trzeba sprawdzić resztę części i wyregulować ciśnienie na I stopniu parownika które powinno wynosić ok 07 atm dla parownika 100kw manometr wkręcasz w miejsce tego niebieskiego elektrozaworu i nie może ciśnienie skakać ani wahać więcej jak 0,1 atm przy różnych obciążeniach. jeśli nie masz możliwości...
witam , propnuję zregenerować reduktor gazu , czyli popularny parownik , zestawy regeneracyjne można kupić na allegro , wymiana nie jest trudna , ja osobiscie mam felijię 1,6 mpi , ale objawy miałem takie same , po dłuższym postoju trzeba było ją długo kręcić , zużycie gazu wzrosło o jakieś dwa litry , wymieniłem mębramę oraz uszczelki w reduktorze...
Ja do testów podałem prąd osobno żeby sprawdzić map sensor . Chodzi o błędy z AC GAS SYNCHRO tam pisze czujnik ciśnienia gazu map sensor. Dodam że zmniejszyłem ciśnienie na Parowniku z 1,40 bar do 1,10 bar żeby wyregulować instalacje i wykres mapa od 1,2 żeby się zaczynało .
Po po wyregulowaniu gazu (dysze 2,3 ciśnienie z parownika 1,51 bara i regulacja auta podczas jazdy ) przejechaniu 700 km mój samochód chodzi lepiej niż na benzynie . Pali 9 - 9,5 l, czyli regulacja się opłacała (palił 11 l). Czasy wtrysków zminiejszyły się prawie o połowę, wzbogacenie mieści się w przedziale podanym na "forum LPG" od -5 do +5. Na podanej...
No więc tak. Nie napisałeś jaki silnik - monopunkt czy wielopunkt. Ani nie wiemy która generacja instalacji. Jeśli wielopunkt to daj definitywnie spokój. Jeśli monopunkt to licz się z tym że nawet jeśli pozornie bedzię dobre ustawienie to w praktyce możesz zniszczyć silnik złym ustawieniem LPG. Na oko to to wiadomo co i parownika nie da się wyregulować....
Muszę sprawdzić, jakie mam dysze. To będą te przy listwach gazowych, na które nachodzą wężyki, czy te wkręcone w kolektor? Ciśnienie reguluje się śrubą na parowniku? A jeżeli podniosę mnożnik i mapy się pokryją, to skąd będę wiedział, czy dysze są za małe?
Witam. kiedy samochód dojeżdża do skrzyżowania i redukuje bieg, obroty spadają i wtedy gaśnie. Dzieje się to tylko wtedy. Kiedy silnik rozgrzany auto nie gaśnie Źle skalibrowana instalacja, Zużyty parownik, za niskie ciśnienie na parowniku ustawione. Ale to musi ogarnąć Gazownik nie gaziarz. Dodatkowo bym obstawiał że zestaw LPG był KITem montażowym...
Ja nigdy nie mierzę temperatury na rozdzielaczu , ani na tzr bo niczego się z tego bym nie dowiedział (a już na pewno nie na 407c), najlepiej jak się mierzy ciśnienie przy wyjściu z parownika, jeśli nie ma długiego rurociągu ssawnego ani żadnych filtrów i zdławień na ssawnym to można mierzyć ciśnienie na sprężarce , pod warunkiem że ma się dobrej jakości...
Witam "Można też regulować ten reduktor małą mosiężną śrubką obok krućca wody - dawka minimalna, mało kto zwraca na to uwagę a jest taka możliwość regulacji dawki min." - czy Ty wiesz po co jest ta mosiężna śrubka? Chyba jednak nie. Śrubkę mosiężną wkręć tak jak była i reguluj tylko szarym pokrętłem. Wykręcając je zwiększasz ciśniebuie gazu na biegu...
witaj co do tej sprężynki to mi też została :) koledze robiłem i też została. Byłeś na regulacji gazu? po regeneracji ? śruba na imbus musi byc wyregulowana tak: skręć na maxa śrubę regulowaną ręcznie ( obroty) włacz zapłon ustaw na LPG i daj stały plus z akumulatora na elektrozawór na parowniku. Zdejmij wąż gazowy z parownika i nasłuchuj I kręć tak...
Dotknij ręko skraplacza- powinien być ciepły. Jeśli jest zimny-brak gazu,padnięty zawór rozprężny,uszkodzony elektrozawór, zapchany filtr(odwadniacz), mocno oszroniony parownik. Jeśli bardzo gorący(wentylator pracuje)a parownik nie oszroniony-za duże ciśnienie gazu(zawór rozprężny źle wyregulowany<odparowanie na plusie>a co bardziej prawdopodobne...
Jak auto się rozgrzeje to na benzynie obroty są ok. Udało mi się wczoraj wyregulować obroty na LPG, pokręciłem tą plastikową śróbką na parowniku. Mam do tej regulacji na LPG jeszcze pytanie. Czy tą śróbką ja ustawiam ciśnienie jakie panuje w fazie lotnej po rozprężeniu gazu ze stanu płynnego? Jeszcze prośba czy te sterowniki LPG można podłączyć pod...
Ciekawe czy kolega Arnin rozwiązał w końcu swój problem? Ja bym w takim przypadku zaproponował sprawdzenie wyjściowego ciśnienia parownika. Sytuacja gdy mieszanka jest za bogata na wolnych obrotach, pomimo zakręcenia obejścia, wskazuje na ustawienie zbyt wysokiego ciśnienia. W teorii to ciśnienie powinno być bliskie zeru, przynajmniej na początku regulacji....
Tak też robię. Nijako się ma ta cała teoria przegrzania i odparowania do tych klimatyzatorów.. Modena LG musi robić jakieś własne testy laboratoryjne bo jest inaczej. Ciśnienie maksymalne z tabliczki jest 44 bary To jest wytrzymałość urządzenia. Nie ma nic wspólnego z ciśnieniem pracy. Nabiłem dokładnie 3.9kg gazu 8 nijako się ma ta teoria przegrzania...
Dysze są wkręcone 3mm przelotu w kolektorze, przy wtryskach też nie ma żadnej zwężki. Obecnie wyregulowana na 1.2bara, czasy na postoju spadły do 3ms na gazie, początkowy mnożnik 1.6 końcowy 0.9-1, nachył 30%. Jeszcze mam wątpliwość: na parowniku ustawiłem ciśnienie 1.2-1.25bar, po autokalibracji w programie ustawia się ciśnienie robocze 1.1bara, powinienem...
Gaz przepływa przez filtr . Jeśli filtr jest zasyfiony dostaje się go znacznie mniej . O ile przy deptaniu auto będzie jechać, ponieważ ciśnienie gazu jest znacznie wyższe, o tyle na wolnych obrotach gazu będzie mniej niż powinno i będzie gasnąć. Zastanów się trochę (!) . Mam 4 auto z LPG i wiem co mówię a jak napisałem miałem dokładnie takie same...
Dziś założyłem trzecią pompe paliwa ta teraz jest konkretna fachowa idealnie podchodzi ponoć z opla nie wiem ile ma ciśnienia ale napewno nie 6 barów jak poprzednia, 4 jest w sam raz do poldka, manometru nie podpinałem ale ciśnienie jest dobre. 2 miesiące temu parownik się rozszczelnił i podawał gaz na pełną pare skończyło się to holowaniem, i odpaliłem...
Podjedź do dobrego zakładu montażu lpg. Niech wymienią zestaw naprawczy. Samemu też ci się uda ale jestem przekonany, iż nie wyregulujesz poprawnie ciśnienia gazu na regeneracji parownika.
Szukasz problemu nie tam gdzie trzeba. Parowniki LPG cierpią na problem twardnienia membran, potrafiły się robić plastikowe nawet po stosunkowo niskich przebiegach rzędu 20 Mm, a co dopiero po 20 latach. Parowniki niektórych firm były bardziej narażone na to zjawisko. Jeśli instalacja gazowa została nieprawidłowo dopasowana do silnika (mikser) i wyregulowana,...
zauważyłem że parownik masz lovato lub lov tec , najpierw zmień filtr gazu pokazujesz go na 2 rysunku potem włóż filtr powietrza i rurę która wciąga powietrze do filtra skieruj na bok a potem wyreguluj parownik i dawkę gazu na wężu zdjęcie 3 Witam, gdzie ten filtr gazu, w elektrozaworze? Rurę mam odsunąć na bok, żeby zwiększyć ciśnienie w kolektorze...
Faktycznie, nie wiem czemu przeoczyłem że ścianka jest z dwóch stron :P... no to 5mm, co wpłynie na to że długość będzie troche większa, zawsze moge wziąć większą średnice i w ten sposób zoptymalizować długość parownika. Jak ktoś mi zrobi już Luty i wprowadzi czynnik chłodniczy to jeżeli będzie przewymiarowany parownik to będzie zbyt duże przegrzanie,...
Witam, Parownik ma przejechane około 125k km, wiem trochę dużo ale przy regeneracji nie było żadnych obiekcji. Dziękuje bardzo za odpowiedzi, problem uważam dzięki temu za rozwiązany. Nie wiem co było przyczyna ale wygenerowało się duże ciśnienie na listwie (powyżej 3,5) i instalacja nie pozwalała przełączyć na gaz. Za poradą kolegi "nuki_tsw" wyjąłem...
Parownik mikserowy. Kilka dni temu wymieniony na nowy. Świece plus filtr powietrza. Wyregulowany był parownik i gaz tak jak stary był tak samo ustawilem. Przed tą zmianą też był problem z rozruchem i zacząłem wymieniać dlatego parownik nowy.We wózku była sprawdzona głowica było ok. Dodano po 12 Mierzyłem ciśnienie Bez oleju na zimnym gaz do spodu 1-7...
Zrób ten test na spaliny, lub poważniej zastanów się nad parownikiem, chłodnice same nie wybuchają, albo to ciśnienie związane z UPG, albo gaz idzie w obieg chłodzenia silnika, co już będzie zależeć od konstrukcji parownika/reduktora gazu. Są parowniki, które są narażone na takie awarie, trzeba by sobie sprawdzić swój model. Ile może mieć najechane?...
bo jak tylko bym włożył parownik do wody to chyba nie muszę przerabiać zaworu rozprężnego? Właściwie w żadnym z powyższych wypadków nie trzeba go przerabiać, co najwyżej wyregulować. Natomiast uczciwie trzeba przyznać że powyższych pomysłów nie da się zrealizować bez pompy próżniowej i twardego lutowania. Co do cięcia i spawania bojlera byłbym ostrożny,...
Kolego xena11 przeżyłem trochę z tą regulacją, aby auto działało naprawdę sprawnie, dynamicznie i znalazłem sposób regulacji (taki własny):) Ani auta ani instalacji już nie posiadam ale trochę doświadczenia nabyłem od momentu finalnego połączenia się interfejsem;) Proponuję Ci o ile jesteś zainteresowany i innym użytkownikom aut z LPG zacząć regulację...
Witam, rok temu kupiłem autko Mercedes W124 z silnikiem 3,2 R6 (teoretyczna moc 220KM) z instalacją Bigas: -listwa wtryskowa Bigas 3.0 -komputer Bigas (to to samo co OMVL) -2 parowniki RI-21 o mocy maksymalnej do 190KM Ciśnienie na biegu jałowym 1,20 po wymianie membran 2 dni temu 1,65bar. Od czasu zakupu, nie mogę znaleźć osoby, która by profesjonalnie...
Witam Proszę o pomoc w wyregulowaniu parametrów instalacji LPG Parownik Zavolin zeta Listwa Reg Sterownik 4 gaz Historia naprawy: Wymiana listwy z valteka żółtego na regi ustawiona i przez jakiś rok około może więcej było ok a teraz się zaczęły problemy a mianowicie : Wolne obroty oki ale podczas przyśpieszania zaczynały się problemy szarpanie i następowało...
Po co komu komputerek gazowy, jakie ma zadania? Parownik, mikser i register można wyregulować tak by mieszanka w całym zakresie obrotów i obciążeń była o optymalnym składzie, lecz warunki się zmieniają ciśnienie, temperatura i wilgotność powietrza, temperatura parownika oraz w przypadku parownika bez kompensacji stopień zanieczyszczenia filtra powietrza...
zmiana parownika nie zmieni tej sytuacji.W obu tych parownikach zawory są w tym samym miejscu czyli między fazą wysokiego ciśnienia a niskiego.Moim zdaniem wymaga ta instalacja dobrego wyregulowania
Wymienione membrany w parowniku i wszystko wróciło do normy , zostało mi tylko dokładnie wyregulować ciśnienia .
Tak. ta na górze parownika jest od ciśnienia dolotowego więc jej nie ruszaj.
Dzięki koledzy, widocznie nie było tego rezystora, a jeśli był to było zrobione na pająka jak to w serwisach robią (bez komentarza), kontrolka diagnostyczna widocznie celowo była wyciągnięta żarówka. Silnik krokowy rozleciał się podczas jego wyciągania - odkręcił się grzybek i auto tak jeździło na tym dłuższy czas a właściciel tego nie zauważył, widocznie...
Tom_88 poradziliśmy sobie z tym problemem. Profilaktycznie wymieniłem świece, bo przejechałem już 45 000 km. Sama wymiana świec nie wpłynęła na odpalanie za pierwszym razem. Mechanik nie mógł znaleźć przyczyny. Zasugerował mi jednak problem z mapami komputera. Polecił mi przełączyć się na benzynę i przejechać 500 km na samej benzynie. Miało to wpłynąć...
tak sie sklada ze tez jezdze espace 2 zsilnikiem 2,2 instalacja gazowa 2 generacji tez mnie kilka razy rozweselil imusialem sklejac. ale bylo to po zalozeniu instalacji ale powlasnej regulacji wlasnych poprawkach mam problem z glowy. prawdopodobnie masz zbyt niskie cisnienie na parowniku lub zle wyregulowane otwieranie attuatora - przy duzym otwarciu...
kiedyś wpadł mi w rece taki opis regulacji "bez przyrządowej" REGULACJA CZUŁOŚCI (odpowiednik poziomu paliwa w komorze pływakowej gaźnika:) ) -tym regulujesz ciśnienie w IIgim stopniu reduktora. Powinno być wyregulowane minimalnie powyżej ciśnienia atmosferycznego. A robi sie to tak: odłączasz waz prowadzący gaz z reduktora do miksera i podłączasz do...
Ale co ma okopcona rura z sadza do gazu???????Moze o czyms nie wiem,ale przy pb wystepuje taki efekt przy bogatej mieszance,ale na lpg...nie sadze.Jezeli masz dwie srubki na parowniku to na forum jest opisane jak wyregulowac cisnienie w parowniku.Dopiero po tej czynnosci kalibrujesz autronica.Jezeli masz jedna srube na parowniku to nic nia nie krecisz...
Widzę że dalej wałkujecie ten temat szkoda czasu. 11111olo -masz cierpliwość no ale szkoda że nie szukasz tylko czekasz jak ktoś ci powie cały wykład na temat instalacji. No dobra w mieszalniku elektrozawory zostają włączone w momencie przejścia silnik na gaz. W sekwencji zostaną załączone do momentu uzyskania właściwego ciśnienia w magistrali gazowej...
Od jakiegoś czasu siostrzeniec ma problem z Fiatem Panda 1,1 8V, rocznik 2004. Otóż zimny silnik kręci, kręci i nie odpala. Po kilku próbach odpalenia z przerwami, w końcu załapuje na chwilę i gaśnie, potem odpala na dłużej, potem już pracuje dość normalnie. Jeżeli na zimno wciśnie się gwałtownie pedał gazu to silnik dławi się i gaśnie. Po rozgrzaniu...
po 1 e39 z 2.0 silnikem to porazka jak 1.6 w serii 3 duzo pali i brak osiągów lepiej sie wystrzegac... 1. wyregulować gaz od 20-50 zł chyba ze jest niedogrzany parownik a wtedy może gazownik zwiększyć temperaturę przełączania "na sztukę zabieg" wnioskuje ze skoro 30 km to dla ciebie nie mało to pewnie jeździsz mniejsze odcinki i parownik jest zimny...
mogło, bo wszystko się wyregulowało do aktualnego (uszkodzonego) stanu. tak jak napisał "gimak" było sobie zapisać orginalne nastawy, teraz to już po wszystkiemu, trzeba usunąć usterkę (już na ślepo - parownik, listwa wtryskowa, może czujnik ciśnienia, może coś z okablowaniem) i od nowa zrobić kalibrację
To zależy. U mnie większość problemów znikła. Wahały się obroty na luzie - problem znikł. Silnik gasł po wrzuceniu na luz po hamowaniu silnikiem - problem znikł. Samochód "nie szedł na gazie" - winna była całkowicie sztywna membrana. Generalnie w środku był totalny pasztet. Nawet powstały wżery w obudowie parownika, cały był zawalony czarnym syfem,...
przy parowniku (widać na zdjęciu ) jest rurka z regulacją ciśnienia . spróbuj tym wyregulować przy ciepłym silniku a no jest spróbuje Dodano po 1 musisz mieć już dosyć długo gazik. od 2003 w tym samochodzie
Witam. Na wstępie chciałbym nadmienić, że przeglądałem już forum i szukałem problemów podobnych jak mój, niestety nie udało mi się znaleźć nic co by konkretnie pasowało. Postanowiłem umieścić temat w dziale mechanika, ponieważ nie jest tematem stricto dotyczącym instalacji gazowej, a czy elektryki to naprawdę nie mam pojęcia. Wszystko zaczęło się od...
w a-mon masz nr tel. do przedstawiciela zadzwon i dowiec sie cos o auto adaptacji(czy zalecaja) autoadaptacje sobie odpusc nie zalecają?samoadaptacji?to jak ma mam sobie wyregulować sam gaz?dla mnie samoadaptacja jest jakby odnośnikiem do dalszych kombinacji.Ja np.mam parownik zavoli tylko ze śrubką od wolnych obrotów,od ciśnienia nie mam śrubki.
Witam ja z zapytaniem do czego służy ta śróbka na moim parowniku? ponieważ ostatni chciałem rozebrać parownik i sprawdzić czy jest czysty i chciałem wykręcić tą śróbke(bo myślałem że służy ona do otwarcia parownika prócz 4 śrób podstawowych) a okazało sie że ona chyba coś reguluje i nie mam pojęcia ile obrotów ją odkręciłem-dokręciłem na oko , Cisnienie...
witam, mam opla astre 2 1.6 8v LPG monowtrysk nowy parownik, nowy termostat, był na komputerze, wszystko sprawne i problem polega na tym że jak skręcam w prawo na luzie( i tylko w prawo) obroty auta z 900 spadają na 300-400 i auto gaśnie, czytałem że to wina siły odśrodkowej i że trzeba regulować mosiężna śrubka na parowniku bypass (nowy parownik tomasetto...
hej właśnie membrany zaworek i reszte w parowniku wymieniłem na nowe i po złożeniu auto nie chce jeździć na gazie, tak jakby sie dusiło nie wiem jak go ręcznie wyregulować, u góry parownika jest jedna śruba na imbus ale jej kręcenie za dużo nie dało...jest jeszcze inna opcja regulacji?? może zwiększenia ciśnienia?? u gazownika byłem kiedyś i to nie...
Witam Mam problem z wózkiem widłowym nissan 18 z 2001roku model PDO1A18P gaz, silnika Nissan H20-ll, 35.0kW. Gdy odpalam silnik zimny to zapala na sekundę i gaśnie, nieraz załapie jak by na dwa cylindry i tak stęka, aż po kilu chwilach wchodzi na normalne obroty. Jak już złapie niewielką temperaturę to odpala z pierwszego. Świece, przewody, nowe. Parownika...
U mnie jest IAW 6F.SH - rocznik 1993. Było to pierwszy monowtrysk IAW w Pandzie. Wcześniejsze miały gaźniki lub monowtrysk BOSCH'a (monojetronic). Te Wber Marelli IAW weszły w jednym czasie w Pandach, Cinquecento i Punto 55/60 choć miały oczywiście różne oznaczenia. Były to ECU bez immo. Bosch moim zdaniem był prostszy konstrukcyjnie i chyba niezawodny....
Witam, opiszę moje doświadczenia z lpg. Może się przyda. Początek - w 2001 roku założyłem instalacje sekwencyjną BIGAS w renault Scenic 1,6 i przejeździłem na niej ok. 120tys km. Żadnych negatywnych zmian spowodowanych zasilaniem lpg nie stwierdziłem. Te wszystkie opowiesci o zaworach i głowicach można wlożyć między bajki. Fakt, że wymienilem kolektor...
F-U-S-Z-E-R-A. I nie chodzi tutaj o przepisy eksploatacyjne, czy BHP. Taki układ jak zaprezentowany ma rację bytu tylko i wyłącznie w "Maluchu" z mniej więcej dwu powodów: - minimalne zapotrzebowanie na gaz, ten rozprężając się powoli nie zamrozi całej instalacji, - krótki kanał gaźnik/kolektor ( a raczej jego brak)/głowica - struga powietrza nie wychłodzi...
dzięki za informację podejrzewam że nie ma pinu(widocznie ktoś wykręcił) bo tam jest tylko dziura. co do gazu jestam laikiem jeżdziłem do gazownika i go mordowałem wiem że sterownik jest w tej chwili na autokalibracji założył dodatkowy wężyk na podciśnieniu i rozkalibrował wtryskiwacze (ciśnienie turbosprężarki rozregulowało wtryski) wstawiam artykł...
blos jest niezłym wynalazkiem, ale pod warunkiem że potrafi się go wyregulować. Instrukcji nawet takich krok po kroku jest mnóstwo i tak nie wszyscy są w stanie zrobić to poprawnie. Dla Ciebie kolego proponował bym regenerację lub czyszczenie parownika na początek bo może nie trzyma ciśnienia. Jak parownik będzie ok to poszukał bym jakiegoś dobrego...
Chyba reduktor nie startuje za pierwszym razem... Po wymianie membran zostawiłem stare sprężynki żeby się nie rozjechały parametry. Ale i tak nowe membrany to inne naprężenie i silnik gasł na wolnych obrotach. To akurat łatwo wyregulowałem dobierając słabszą sprężynę od wolnych obrotów. Jest jeszcze śruba na środku na zewnątrz parownika, ale nie wiem...
Robocop: w instalacji I generacji mam ustawione obroty jałowe na 700 obr/min na zimnym silniku - mam wyregulowane zawory więc auto się nie trzęsie. Więc - da się! Może da się w II generacji, na jakiej podstawie twierdzisz że się nie da? Ja odpowiem tak - w II generacji też się da, bo zasadniczo to ona poza sprzężeniem z sondy niewiele się różni od...
Chyba udało się zlokalizować usterkę, okazało się ze jest problem z temperaturą wody, co na pewno ma duży wpływ na parownik. Zakręciłem śrubę od czułości parownika, tak ze po zdjęciu nogi z gazu samochód zaczął gasnąć. Potem wyregulowałem czułość membrany i na koniec popuściłem śrubę od mieszanki gazu, czyli ta śruba mosiężna. Efekt był dobry, była...
czas opóźnienia sądy lambda 20 sek (nawet do60) cut - off na 1500 - 2000 obr bo bedzie strzelał w gaznik zubozenie - pobaw sie 20 do 40 % tak aby nie szarpał emulacja H L - H-nieco wiecej od L ale bez przesady bezwladniśc TPS ok 0,2 V przelaczenienie na gaz 2000 do 2500 narastajaco temp przelaczenia LPG 10-20 + opornik 100 ohm zwierany recznie przez...
przeglądałem książkę Instalacje zasilania gazem Marek Flekiewicz i tam jest opis iż w instalacjach gaźnikowych wypływ gazu z reduktora jest uzależniony od podciśnienia panującego w dolocie. Czy to by się zgadzało? Jeżeli mamy już ustalony przepływ na podstawie podciśnienia w układzie dolotowym to teraz wystarczy wyregulować dawkę przy maksymalnym podciśnieniu....
Witam. Chciałem przedstawić realizację pomysłu, który niedawno wpadł mi do głowy. Mianowicie zamontowanie instalacji LPG do agregatu prądotwórczego PAB 2 - dość popularnego i jak się można z czasem przekonać niezawodnego i nawet ciężkiego do zniszczenia. Zasilanie z popularnej butli gazowej 11kg. Po kolei: Na wstępie wykonałem sobie w domowym zaciszu...
Regulacja na bąbelki ma na celu ustawienie ciśnienia parownika w okolicy ciśnienia atmosferycznego lub ciut ponad to ciśnienie. Dlatego należało by zakręcić obejście wolnych obrotów (radełkowana śruba) bo obejściem gaz płynie cały czas i nici z regulacji. Po zakręceniu obejścia powinna dać się odszukać granica gdzie w miarę odkręcania napięcia membrany...
Oj tam oj tam. Silnik chodzi na śrubie i chodzi. silnik z krokowcem nie chce bo: Ma nie ograniczoną z dołu i z góry liczbę kroków, niedokładnie ustawiony układ parnik-mikser. Dlaczego tak się dzieje - dla wyjaśnienia jedno z zachowań silnika - silnik schodzi z obrotów i gaśnie: Silnik na wyższych (nieobciążony) ma ubogo, puszczenie gazu powoduje wzbogacenie...
Witam. Który masz rocznik tego Seicento? W moim 2005 są 2 sondy lambda: regulująca (wkręcona w grubą część kolektora / katalizatora) oraz kontrolna - za kolankiem na rurze wydechowej. Oryginalna instalacja Tartarini zakładana we Fiacie miała kompensację ciśnienia (kolanko o które pytałeś - powinno być podłączone do kolektora dolotowego) oraz emulator...
Oj ale ci na babrali w kolektorze ssącym nie może być dodatkowego otworu . Wielozawór w zbiorniku gazu ma taki czujnik poziomu gazu( magnetyczny) pewnie jest obrócony o 180 stopni ma on wtyczkę z 3 przewodami. Samemu dość trudno to wyregulować bo elektronika wprowadza pewną zwłokę w odczycie poziomu żeby podczas jazdy nie występowały wahania poziomu...
Na zdjęciu jest EVAP, nie ma nic wspólnego z instalacją gazową. Jeśli faktycznie "podciśnienie" wpięte tak jak na rysunku to znaczy że instalację montował ktoś z zerowym pojęciem, czyli standard w przypadku BRC. No zgadzałoby się to. Z tego co czytam o tym EVAP to odprowadza po starcie opary do kolektora. I zapewne było tak oryginalnie, że przewód...
to że w elektroniku jałowy był zakręcony nie ma znaczenia przy ustawianiu wstępnym ciśnienia parownika - kręcąc rozrusznikiem i odkręcając plastikową śrubkę od max powinien zapalić więc myślę że przeponki do niczego skoro nie chciał chciałem ustawić reduktor metodą na bąbelki (elektronik) :) wymieniałem w nim cały zestaw regeneracyjny uszczelki i membrany...
Witam wszystkich, Byłbym bardzo wdzięczny za podpowiedź gdzie szukać usterki i jak ją wyeliminować. Golf III 1993 1,4 ABD z LPG (mini lambda Lecho). Objawy: Jakiś czas temu przestał zapalać na benzynie, zapalał tylko na gazie. Przełączenie w trakcie jazdy - silnik gaśnie, ale po którymś przełączeniu na benzynę - w końcu załapuje i jedzie na benzynie...
Witam jest to mój pierwszy post na tym forum. Mianowicie chodzi mi o pomoc w regulacji lpg 2 gen landi w Oplu astrze G 1.6 16V (z16xe). Problem polega na wysokim spalaniu gazu a mianowicie 20L/100km. Dodam ze w moim mieście jest tylko 2 gazowników którzy robią tą instalacje i żadnemu nie udało się zejść poniżej 20L(zawsze jest ustawiane aby jeździł)....
wyregulować parownik wyregulować parownik tomasetto wyregulować parownik lovato
zasilanie domofonu zrobić ładowarkę słoneczną sonel pomiar uziemienia
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
Zbiornik wyrównawczy: zasilanie czy powrót? Konwersja skrzyni biegów w Peugeot 307 2.0 HDI