Pompa wodna jest sprawna? Sprawdz pasek klinowy, Nie wiem czy jest oddzielny do pompy, ale moze to jest to.
termostat otwiera się przy ok.90 stopni ,a wentylator włącza przy ok. 100 .to dane książkowe .Jeżeli nic sięnie dzieje ,nie wyrzuca wody to może wszystko dobrze? daj mu pochodzic trochę dłużej na postoju to może załączy ,jeżeli chłodnica gorąca to wygląda .że wszystko ok.
Diagnoskop SD i podglądnij temperaturę płynu chłodzącego oraz wysteruj wentylator aby sprawdzić czy potrafi szybko "kręcić".
to w normie czy spada? brak obiegu czynnika chłodzącego, pewnie termostat
Te rurki zawsze są ciepłe bo obieg jest cały czas, tylko klapa w środku zamyka obieg ciepłego powietrza. Termostat pewnie do wymiany, bo zamienniki na długo nie wytrzymują w tym modelu.
No to moja diagnoza brzmi ; Albo uszczelka pod głowicą do wymiany albo zapłon przestawiony (zabardzo opóźniony) . Żeby być pewnym najpierw sprawdź poprawność ustawienia zapłonu . Jak problem bedzie dalej to jedynie uszczelka (tak mi sie wydaje :))
Witam kolegów forumowiczów ;) Mam podobny problem ze swoją maździnką 323j 1,58 BJ ;/ Zaczęło się od wyjazdu w Bieszczady - w wysokich partiach gór temperatura silnika wędrowała w maksymalne położenie. Był to piewszy tego typu przypadek, więc zjechałem na pobocze i podniosłem maskę...odczekałem chwilę. Nic to nie dało - jadąc na kwaterę zmiana temperatur...
Test na CO2 ;)
Jego mozna stwierdzic tylko sluchowo lub przez rozbiurke. Porzadny mechanik uczciwy powinien ocenic czy nadaje sie do wymiany. Z lancuszkami sprawa wyglada tak ze oryginal przejedzie 80 tys a juz lancuszek z 2 obiegu czyli zakupiony w sklepie przejedzie 20 tys. W sumie lancuszki sa bardzo dobre lecz kolka sie wycieraja bo robione z byle jakiego materialu.
VW Polo 6N2 Lift, 2001.03, HB 3d., benzyna 1.4 16V 75KM bez lpg, 182000km, manual 5, ABS, klima Opiszę dzisiejszy przypadek: Do dnia dzisiejszego wszystko było ok. Trochę jazdy po mieście (spokojnej i około 8-10km). Nagle temperatura 110° (płynu chłodzącego) i mruganie kontrolki oleju. Zjechałem na prking, wyłączyłem silnik. Pod maską: - zbiorniczek...
Dzięki będę śmigał dalej mam nadzieję że nic się nie stanie pozdrowionka jakby się ktoś wybierał na burgmanie to chętnie dolacze
Tak naprawdę to nic nie sprawdziłeś a już wymieniłeś dwie rzeczy. No dobra sprawdziłeś bezpieczniki. Nie sprawdziłeś czego brakuje w lampie ale pewnie plusa. Możesz mieć uszkodzony kabel między przetwornicą a ż są żarnikiem. Uszkodzony czujnik, wtyczka, wiązka będzie dawał efekty przegrzania auta i kontrolki STOP. Także jak widzisz szkoda Twoich pieniędzy...
Witam, mam problem z samochodem Renault Thalia 1.4 LPG, dzisiaj wieczorem podczas jazdy wskaźnik temperatury zaczął się podnosić do dosyć wysokich wartości 113°C gdzie zazwyczaj się to nie działo, zauważyłem że podczas odpalenia nawiewu na maksa wskaźnik zaczął pokazywać granicę temperatury oraz znak stop i znacznik przegrzania oraz jak zacząłem podnosić...
Cześć, -Zbyt niski poziom oleju lub niewłaściwa lepkość lub klasa jakości oleju silnikowego -Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju - Zużyte panewki silnika lub pompa oleju -Zbyt wysoka temperatura pracy silnika -Uszkodzony zawór przelewowy układu smarowania silnika -Zatkany filtr siatkowy smoka pompy oleju
Witaj. Mam ten sam problem ze swoją skodą octavia 2014r 2.0tdi 150km. Czasami nic sie nie dzieje, normalnie jest temperatura ok 90st. A czasami przy spokojnej jeździe potrafi wskoczyć na 130st. Co może być tego powodem? Nie pokazuje żadnego błędu Pomocnicze pompy wody działają normlanie. Termostat? Czujnik? Główna pompa wody?
Nagraj filmik i wrzuć link.
witam od niedawna posiadam taki sam samochód ten sam silnik i mam ten sam problem . czy może już go rozwiazałaś
Wentylator chłodnicy pracuje na 1 biegu?
Tak jest prawidłowo: http://obrazki.elektroda.net/56_12887347...
Może mam wadliwy termostat,przed zmianą było wszystko ok,po założeniu nowego termostatu temperatura silnika zrobiła się wyzsza
Moze termostat jest "zmeczony " i wolno sie otwiera?. W kazdym razie nie powinien sie tak grzac, bo najgorsze dla diesla jest przegranie silnika;/ Najgorsze dla silnika jest przechłodzenie (praca przy zbyt niskiej temperaturze). Jeżeli silnik będzie pracował przy temperaturze 100°C to nic mu się nie stanie. Ciecz w układzie wrze dopiero przy 108°C...
Po czym poznajesz, że temperatura wody się podnosi? Wskaźnik temperatury? Na rozgrzanym silniku sprawdź węże chłodnicy (tak jak kolega powyżej wspomniał). Jeśli będą ciepłe (czyli termostat OK) to obstawiał bym czujnik temperatury.
Visco powinno w przypadku dużego ciepła "zaskoczyć" i spowodować, ze wiatrak zacznie się kręcić szybciej - zgodnie z obrotami wału gdzie jest przyczepione. Często się uszkadza (w środku jest płyn, który twardnieje od wysokiej temperatury) co powoduje, ze wiatrak kręci się na biegu jałowym. Ale. Nie koniecznie to musi być przyczyną. Visco by się załączyć...
Witam wszystkich ponownie. Problem został rozwiązany doraźnie. Przy zbiorniczku wyrównawczym znajduje się elektryczna pompka, odłaczylem wtyczkę i wymieniłem korek zbiorniczka. Po tej operacji klient pojechał do Niemiec 750km i stwierdził że wszystko wróciło do normy, czyli temperatura na liczniku wskazuje ok 85 stopni i po włączeniu ogrzewania już...
To silnik asynchroniczny zwarty SAZ ten typ tak ma, że się grzeje. Temperatura wysoka mu nie grozi, mam coś podobnego zamontowane w konwektorze i jakoś daje radę.
Problem z podnoszeniem się temperatury silnika.Jazda na pusto wszystko ok samochód załadowany podczas rozpędzania po równej powierzchni temperatura pod czerwone pole.Wymienione chłodnice wody,termostaty,pompa wody.Jeżdżę już tak rok teraz problem zaczął się pogłębiać samochód słabo wchodzi na obroty podczas rozpędzania brakuje mocy(pedał w podłogę a...
Astra F 1.6, gaz, 8 zaworów, jeżdżę od 12 lat, prawie zabytek. Od wiosny porobiło mi się, że jak temperatura na dworze ponad 15 st. C, po przejechaniu 15 km temperatura na silniku skacze do 100 st. C. Załącza się wentylator, ale temperatura cały czas w okolicy 100 stopni. Co ciekawe, wcześniej przy szybkiej jeździe (wysokie obroty, prędkość pow. 80km/h)...
Cześć. Mam ciągnik z silnikiem chłodzonym powietrzem (rosyjski T40). Często pracuję z rębakiem, więc nie mam możliwości obserwowania wskaźnika temperatury. Zdarzyło się ostatnio, że pękły paski napędzające wentylator silnika, więc padło chłodzenie. Chciałbym zainstalować jakiś czujnik, który po przekroczeniu określonej temperatury, włącza sygnał dźwiękowy...
Były ''poldki'' z dwoma czujnikami w chłodnicy i z dwoma wentylatorami, ale że z dwoma czujnikami i jednym wentylatorem jednobiegowym to się nie spodziewałem.
Witam Cię !! Biedna jesteś bardzo, bo ktoś naciągnął Cię na duże koszta, choć to co wymieniłaś na pewno się przyda (choć to duże wydatki). Dziwi Mnie to, że ktoś kto Ci to wszystko wymieniał, nie postawił jasno diagnozy, a jeżeli błędną to niech za to sam odpowiada!! NIE DAJ SIĘ OSZUKIWAĆ!! To nie Ty jesteś mechanikiem, tylko temu komu to zlecasz!!...
Witam mam taki problem iz mój samochód w trakcie jazdy ma temperaturę 80° a na postoju w korku temperatura wzrasta powyżej 90° lecz jak ruszę temperatura spada do 80 wymieniłem termostat i dalej to samo czego może być to przyczyna? Reg. 3.1.15. Nie pytaj od razu na forum, jeśli samemu nic wcześniej nie sprawdziłeś lub nie podjąłeś próby samodzielnej...
Samochód escort 1998 r 1,6 16V zetec Kiedy jeżdżę po mieście to temperatura silnika leci na czerwone pole i załącza się wentylator, kiedy jeżdżę poza miastem to wskazówka stoi w pionie czyli temperatura jest taka jak zimą. W zimę nie było żadnych problemów. Co jest grane, czy to termostat. Może ma wpływ na to że mam na czujniku zasysanego powietrza...
Witam. mam problem z samochodem - mazda 323f bg, a mianowicie po przejechaniu kilkudziesięciu km ok 40, przy predkości 80-90km/h, temperatura wzrasta ponad 100 stopni, a gdy przyspieszę do 110km/h idzie na maksa (u mnie literka H). Żeby go schłodzić muszę zwalniać do ok 60km/h redukować bieg, wtedy wskazówka opada do prawidłowego poziomu. Zaznaczę że...
Witam wszystkich. Mój problem polega na tym iż podczas jazdy temp. silnika wynosi równe 90 stopni lecz podczas postoju rośnie ona czasem nie zawsze do 100 i po chwili spada. Wymieniłem dwa termostaty. 3 miesiące temu robiony był rozrząd wraz z pompom wody oraz jakoś we wakacje wymieniłem wisko. Stąd moje pytanie czy możliwe jest że DWA termostaty są...
Witam , mam pytanko, mam peugeota 306 kombi 1.6 benz, r.1998,miałem problemy z silnikiem olej mi brał, zrobiłem półkapitalkę, wymienione pierścienie, głowica do regeneracji, odebrałem od mechanika i spotkała mnie dziena rzecz, wiadomo silnik jest na dotarciu, nie jeżdzę szybko ani gwałtownie, ale zdarza mi sie taka rzecz że przy prędkości ok 80 km/h...
MERCEDES BENZ ACTROS, ATEGO, AXOR TRUCK LISTA KODÓW USTEREK LISTA KODÓW BŁĘDÓW JEDNOSTKI STERUJĄCEJ UKŁAD PRZECIWBLOKUJĄCY (ABS) mercedes-truck-fault-codes-1 0160 Komunikacja między danymi w magistrali CAN samochodu ma błąd 0162 Sygnał prędkości przez magistralę CAN z tachografu ma błąd 0163 Bus IES-CAN: otwarta komunikacja 0167 Brak sygnału CAN GS...
Witam :) Podczas jazdy lub dłuższego postoju z włączonym silnikiem wskaźnik temperatury płynu chłodzącego nagle, ze wskazania około 90 st. szybko się podnosi i często dociera nawet do końca skali (czyli ponad 120 st.). Taka sytuacja trwa do około minuty, po czym wskazówka jeszcze szybciej powraca do temperatury około 90 st. Podczas tej sytuacji włącza...
Zapowietrzony układ.
Hej nabyłem Peugeot 406 w wersji combi samochód z 1998 silnik benzyna 2.0 oprócz wielu innych problemów mam takie dwa. TEMPERATURA SILNIKA Podczas jazdy (poza miastem) temperatura silnika spada do około 75*C - 80*C . Podczas stania w korku lub jazdy w mieście rośnie do oczekiwanych 90*C i tam się utrzymuje. Czasami gdy bardziej przygrzeje rośnie do...
problem polega na tym że po nagrzaniu samochodu do 90 stopni nie otwiera się termostat, tylko dalej rośnie temperatura, potrafi nawet dojść do 110 stopni i muszę zatrzymać samochód i czekać aż się z chłodzi. Termostaty już 3 wymieniłem i to samo, jak go wrzucę do gorącej wody to się otwiera normalnie, po założeniu nie puszcza nawet kropli wody już próbowałem...
Witam, przychodzę z pytaniem dotyczącym temperatury silnika a mianowicie samochód bardzo szybko łapię wysoką temperature i płyn chłodniczy wręcz się gotuje, nawet na postoju potrafi osiągnąć 90-100 Stopni. Sprawa wygląda tak że nie włączą się wentylator (sprawdzałem bezpieczniki i wszystko okej)(ten od chłodnicy?) nawet przy 105-110 stopniach. Obie...
Cześć, przychodzę z takim problemem, że mi się nie nagrzewa samochód Seat Altea (1.9 TDI BKC 105 km). Termostat wymieniłem, jest sprawny, był sprawdzany przed montażem. Dwa czujniki wymienione, nawet chłodnica wszystko nowe, a i tak mi się nie nagrzewa, max do 70 stopni. Nagrzeje się dopiero, kiedy włożę kartony przed chłodnicę, wtedy w moment dobija...
W takim razie sprawdź kolego termostat bo jak na moje oko to się nie otwiera.
witam, około 2 lata temu była sytuacja, że pasek klinowy się urwał i jechano ok. 7km a temp. chwilowo była na pewno 110°C (podczas jazdy spadła do 90)-temperatura szybko rosłą ponieważ pompa wodna wtedy nie pracowała. od jakiegoś czasu zaczął się włączać wentylator w aucie ponieważ temperatura dochodzi do 100°C-zwłaszcza w korku czy na postoju i nawet...
witam.oglaszam sie na tej stronie poniewaz mam spory problem z moim malym fiacikiem :cry: wyjasniajac stan rzeczy to nabylem ten samochodzik okazjonalnie i calkiem przypadkiem.jednak stary wlasciciel jezdzil na wodzie w wkladzie chlodzenia i teraz mam problem z temp. w ukladzie.po amatorsku podejrzewam zabity syfem termostat.gdy temp. wzrasta na pulpicie...
Witam, mam problem z Manem Tgx 440 mianowicie, gdy auto ma załadowane 24t i ma przed sobą sporą górkę(podjazd ok 30km/h) temperatura silnika potrafi dojść do przerywanego pola na wskaźniku chłodnica została wymieniona na nową. Latem jak temperatura silnika osiagala ok 98 stopni włączał się wentylator natomiast teraz zimą nawet się nie załączył bo temperatura...
Witam Właśnie wczoraj przegrzałęm auto jak odpowietrzałem układ chłodzenia po wcześniejszej wymianie pompy wodnej. Auto chodziło przez chwilę powiedzmy 2 min na ok 115 st C po ponownym schłodzeniu i odpowietrzeniu zaczęła być większa temperatura ok 98 st gdzie posiadam czujnik czarny (o ile wiem załacza się gdzieś 89- 93 st i zawsze taką miałem) , bombelki...
Na starym czujniku też pokazywał wysoką temperaturę. A jeśli chodzi o autko to kupiłem i przejechałem ok 50 km i zaczeło się grzać Utrzymuje temperaturę ok 100 stopni a nawet przeszło 100 wtedy zapala się choinka i staję na ok 15 min i mam już ok 80-85 stopni. Dodam że teraz spuściłem płyn i jest taki brązowy jeździłem na nim ok tydzień.
W tym silniku są dwa czujniki temp. Jeden przy termostacie, drugi w chłodnicy. Przy małym obciążeniu silnika termostat otwiera się dopiero przy 105*C, więc w chłodnicy pewnie była zbyt niska temp. do załączenia wentylatora. 100*C - 1 bieg, 105*C - 2 bieg.
moj golfik MK3 w korku dostaje 110 stopni wentyl się włącza mam 100% petrygo zadnej mieszaniny z wodą podczas ciągłej jazdy mam 90 stopni. Wszystko masz OK dopóki wentyl sie włącza i lampka nie świeci....
Witam Ten problem to ja przerabiałem. Ten przewodzik który idzie do zbiorniczka wyrównawczego jest nie drożny on musi być ciepły powstaje poduszka i dla tego tak się dzieje {brak odpowietrzenia}sprawdź ten przewodzik i napisz na forum.
witam GOLFIK 18 wąż już ugniatałem i reakcja w zbiorniku była taka że poziom cieczy wzrastał i wracał do poprzedniego stanu, witraki włanczają się dopiero przy temp jaka jest na zdjęciu w pierwszym poście to białe pole prawie na końcu skali, a jeśli chodzi o termostat to jet nówka.
Na początku się przywitam. Jestem nowym użytkownikiem tego forum. Jestem posiadaczem Renault Laguna 2.0 8V 1994, silnik F3R. Mój problem związany jest z temperaturą silnika mojej laguny. Wszystko wygląda normalnie podczas jazdy "na trasie". W mieście wskaźnik temperatury, w moim mniemaniu osiąga zbyt wysoki stan. Prezentuje się to tak: http://img151.imageshack.us/img151/988/2...
Opisuję spotykane komunikaty wyświetlane na FIS, pół-FIS i MFA ... dane pochodzą z internetu i moich obserwacji Kategoria A (Wyświetla czerwone symbole wraz z dodatkowymi sygnałami dźwiękowymi-trzy następujące po sobie) STOP! OLDRUCK MOTOR AUS! BETRIEBSANLEITUNG. (Stop! Ciśnienie oleju. Wyłączyć silnik! Instrukcja obsługi.) STOP! BREMSFLUSSIGKEIT BETRIEBSANLEITUNG....
Ja miałem troszkę gorszą sytuacje bo termo się zablokowało w stanie zamkniętym efekt - temp. chłodziwa ponad 100 stopni a wentylator nie załączał się ponieważ wskazanie temp. jest mierzone koło termostatu a pomiar temp. do załączania wentylatora jest mierzony na chłodnicy. Więc kolega może mieć przymknięty termostat i nawet przy 100 stopniach może się...
W międzyczasie dokopałem się do podobnego tematu, jeśli kanał 52 mówi że sprężarka została wyłączona z powodu przegrzania silnika to warto podejrzeć kanał 26, jest tam Analogowa/cyfrowa wartość, światła ostrzegania temperatury chłodzenia silnika (ECT), jeśli wyświetla się wartość "255" to znaczy silnik sie nie przegrzewa, u mnie mimo sprawnych czujników...
jest ok tak ma być on ma mieć ok 100stopni to normalka.
Witam, moje auto rano od razu po włączeniu zapłonu pokazuje 65 stopni temperature Silnika. Po przejechaniu zaledwie kilometra ma juz 95 stopni. I tak sie juz utrzymuje czy to wina czujnika temperatury? Stan chłodziwa oczywiście ok. Auto to A3 1.8 z 2000r.
Nie ma takiej możliwości że to wina czujnika. Dawka paliwa jest wzbogacana z czujnika tylko podczas rozruchu, następnie po odpaleniu dawka sterowana jest już tylko strategią utrzymania pożądanych wolnych obrotów przez sterownik silnika. Temperatura silnika ma głownie wpływ na stopień wyprzedzenia początku tłoczenia i początku wtrysku. Podaj też wartość...
wskazówka weszła na czerwone pole a wentylator nie zadziałał Podjedz do kogoś na "komputer" i niech odczyta jaką temperaturę widzi sterownik silnika jak wskazówka jest na czerwonym polu, bo bardzo prawdopodobne jest że wskaźnik cie w balona robi, a sam silnik wcale nie musi się przegrzewać.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Co do grzania może powodem być łożysko silnik lub kontroler silnika (układy elektroniki obciążone lub uszkodzone).
Nie ma żadnych czujników na chłodnicy - jest termo-przełącznik. To on decyduje o tym kiedy mają być włączone wentylatory i z jaką prędkością ale tylko jeżeli chodzi o temperaturę silnika. Wentylatory w tym aucie mają pracować razem - jednocześnie i na tych samych biegach, niezależnie czy chodzi o chłodzenie silnika czy o pracę klimatyzacji. W momencie...
Spokojnie możesz sprawdzić :D Przy 100°C nic się nie stanie :idea: Przy okazji sprawdzisz czy działa wentylator od chłodnicy :P
sprawdz czy któryś z przewodów wodnych za silnikiem co idą nie jest uszkodzony, gdy pojawia się wysoka temperatura i ciśnienie może ciec w trakcie jazdy a tego nie zauważasz. Mi przewód przetarł się o wydech z silnika bo gazownicy go źle przymocowali. Ile masz przejechane? może to być i uszczelka pod głowicą. Ale może to też być uszczelka w termostacie,...
moze byc i wina czujnika. nie wiem uklad masz dobrze odpowietrzony?jezeli tak to sprobuj zmienic czujnik albo jest wina po prostu krocca.moze nie jest dla tego modelu auta co ty masz Układ odpowietrza się sam w Golfie 3 podczas pracy wentylatora wszystkie węże są pełne, czyli OK. Właśnie króciec który dałem ma miejsce na 2 czujniki podczas gdy mój...
renault wysoka temperatura silnika wysoka temperatura silnika corsa wysoka temperatura silnika peugeot
oporność głośnik wsady amica akumulator wózek melex
zg40c zwrotnica zg40c zwrotnica
Silvercrest SSWR-A1 – wymiana baterii, manual IAN 354948, filmy YouTube, zamienniki 3200 mAh BMW N13 Bosch MEVD 17.2.5 Wideband O2 Sensor Idle Voltage Output