No cóż mogę powiedzieć - mam identyczny problem w identycznym silniku w tym samym modelu autka z tego samego roku :P - a stało się to dokładnie po wymianie termostatu - stary coraz częściej się nie domykał i silnik nie osiągał swojej właściwej temperatury. Nie mam innego podejrzanego - nowy termostat na 99% nie otwiera się do końca, nie ma właściwego...
Witam Kolegów Otóż mam problem jak wyżej.... i nie wiem co może być tego przyczyną. Nie jestem specjalistą w tym fachu ale mniej więcej opiszę o co chodzi... Temperatura na wskaźniku podchodzi pod 100°C, wentylator sprawny, sprawdzałem na krótko, czujnik temperatury na silniku jest ok - sprawdzałem miernikiem - wraz ze wzrostem jego opór maleje, wymieniłem...
Najpierw sprawdź czy czujnik nie oszukuje o te 10 C.
czesty przypadek w felicjach ! termowylacznik wentylatora ! poprostu on jest umieszczony w chlodnicy a tam jest tem mniejsza niz w silniku a granica wlanczania i wylanczania jest wysoka wiec czasem moze sie gotowac woda w silniku a wentylator sie dopiero wlaczy. Radzimy sobie w prosty sposob kup ten termowylacznik ale do poloneza np caro gwint i srednica...
Pompa wodna jest sprawna? Sprawdz pasek klinowy, Nie wiem czy jest oddzielny do pompy, ale moze to jest to.
VW Polo 6N2 Lift, 2001.03, HB 3d., benzyna 1.4 16V 75KM bez lpg, 182000km, manual 5, ABS, klima Opiszę dzisiejszy przypadek: Do dnia dzisiejszego wszystko było ok. Trochę jazdy po mieście (spokojnej i około 8-10km). Nagle temperatura 110° (płynu chłodzącego) i mruganie kontrolki oleju. Zjechałem na prking, wyłączyłem silnik. Pod maską: - zbiorniczek...
W tym silniku są dwa czujniki temp. Jeden przy termostacie, drugi w chłodnicy. Przy małym obciążeniu silnika termostat otwiera się dopiero przy 105*C, więc w chłodnicy pewnie była zbyt niska temp. do załączenia wentylatora. 100*C - 1 bieg, 105*C - 2 bieg.
To jest właśnie silnik krokowy. Trzpień trzeba ustawić przed włożeniem na określony wymiar. Między wierzchołkiem trzpienia, kołnierzem ma być nie więcej niz 28mm. na 80% w tym silniku nie ma egr.
Musisz usunąć tę taśmę aby dostać się do połączeń. Najlepiej by było usunąć całą taśmę i potem ponownie wykonać taśmowanie czoła( tak to się nazywa). To jest potem jeszcze lakierowane. To jest ochrona uzwojenia. Jaki przewód zastosować aby ponownie nie było takiej sytuacji ? Taki sam jak był, taka sytuacja będzie zawsze jak przeciążysz piłę i to długotrwale....
Błąd P0400 w tym silniku ma kilka znaczeń : -Obwód zasilania zaworu recyrkulacji spalin, napięcie za wysokie -Obwód zasilania zaworu recyrkulacji spalin, napięcie za niskie -Obwód recyrkulacji spalin - wysokie napięcie -Obwód recyrkulacji spalin - niskie napięcie -Otwarty obwód recyrkulacji gazu wydechowego -Rozpoznany zbytni przepływ recyrkulacji gazu...
Bremsflussigkeit Poziom płynu hamulcowego osiągnął MIN / Uzupełnić przy najbliższej okazji Oeldruck Motor Za niskie ciśnienie oleju w silniku / Natychmiast zatrzymać się i wyłączyć silnik Kuhlwassertemp Za wysoka temperatura płynu chłodzącego / Natychmiast zatrzymać się i wyłączyć silnik Handbremse losen Zwolnić hamulec ręczny - informacja po przekroczeniu...
Witam! Często spotykam sie z takimi problemami. "Gazownicy"czasem mają problem z regulacją instalacji na wolnych obrotach więc wstawiają różne "przeszkody" w układ dolotowy. Widziałem już przeróżne zwężki z rury gumowej, wloty powietrza zaklejone taśmą izolacyjną itp. Być może też w tym przypadku gdzieś jest zasłonięta część układu dolotowego. Inny...
Miałem za zadanie na ferie sobie wymyślic jakis projekt ze sterownikiem PLC. Najprostszy ponieważ sterownik ma na jednym sygnale podnosic a na drugim opuszczać. Myślę, że dam sobie radę :) Jeśli chcesz zabłysnąć, to proponuje abyś przewidział w konstrukcji np. czujnik temperatury na silniku podnośnika i sygnał ten podał na sterownik PLC, który wyłączy...
Przy aktywnym z grzałką, komputer sam steruje temperaturą silnika za pomocą takiego termostatu. Tak ? Kwestia kiedy mają włączyć się wentylatory - czy 110C będzie za mało, czy nie. Ile to ma być w tym audi ? Kiedy tam gotuje się płyn ? U mnie byłby zapas kilkunastu stopni, nie byłoby to za mało ? Te informacje interesowałyby autora, bo w moim silniku...
Witam, mam wózek widłowy LINDE E16C-02. Ten wózek był przechowywany na dworze, zaśniedział licznik i w końcu się spalił. Wymieniłem licznik na nowy i po tygodniu znowu się spalił ale był przechowywany już w garażu. Zamówiłem kolejny już z rzędu i pojawił się problem ponieważ świeci się kontrolka na liczniku kontrolka wentylatora na pomarańczowo oraz...
Jak szybko wyjmiesz stary i włożysz nowy to mało co poleci. Na zimnym silniku i bez odkręcania korka. Miskę podstaw na wszelki wypadek. Dobrze. Już zamówiłem, jutro dam znać czy pomogło.
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
Po czym poznajesz, że temperatura wody się podnosi? Wskaźnik temperatury? Na rozgrzanym silniku sprawdź węże chłodnicy (tak jak kolega powyżej wspomniał). Jeśli będą ciepłe (czyli termostat OK) to obstawiał bym czujnik temperatury.
Diagnoskop SD i podglądnij temperaturę płynu chłodzącego oraz wysteruj wentylator aby sprawdzić czy potrafi szybko "kręcić".
Astra F 1.6, gaz, 8 zaworów, jeżdżę od 12 lat, prawie zabytek. Od wiosny porobiło mi się, że jak temperatura na dworze ponad 15 st. C, po przejechaniu 15 km temperatura na silniku skacze do 100 st. C. Załącza się wentylator, ale temperatura cały czas w okolicy 100 stopni. Co ciekawe, wcześniej przy szybkiej jeździe (wysokie obroty, prędkość pow. 80km/h)...
Przewód wygląda tak (nie znam parametrów, 1mm^2): http://obrazki.elektroda.pl/7202247000_1... To jest zwykła izolacja z polichlorku winylu, ale ja tu widzę inny problem - to jest drut a nie linka, drutu w instalacjach pojazdów nie stosujemy ze względu na wibracje, przewody się połamią a izolacja bedzie miała tendencje do przecierania...
Powstawanie tlenków azotu podczas spalania wynika z tego, że reakcje chemiczne zawsze dążą do równowagi. Czy może kolega to rozwinąć? W każdej reakcji dochodzi do ustalenia się konkretnych proporcji między substratami i produktami. To ile substratów przereaguje i jak czyste otrzymamy produkty można łatwo ustalić na podstawie reguły przekory: wysoka...
Problem polega na podwyższonym ciśnieniu (?) w układzie chłodzenia. Audi A3 1.6 o oznaczeniu silnika BFQ. Problem polegający na zbyt wysokiej temp. układu chłodzenia, oscylującej w granicach 110 st. Temperatura otwarcia tego termostatu wynosi 105 stopni. Termostat nie otwiera się mimo zadanej temp. otwarcia. Jest on w tym silniku sterowany elektronicznie....
Witam wszystkich serdecznie. Podczas ostatnich mrozów miałem problem z nagrzaniem samochodu. Temperatura na silniku była niska więc myślałem że to może być przyczyną. Wczoraj wracając z pracy silnik momentalnie złapał bardzo wysoką temperature ~100 stopni. Jako, że byłem pewien że zalany jest płynem chłodniczym a miałem do domu parę minut jazdy dojechałem...
Piszesz aby pisac na przekór. Ależ skąd, po prostu próbuje ochłodzić nieco twój entuzjazm zimnym prysznicem realizmu. Czy obraża cie to, że mam inne zdanie? Czy dyskusja ma polegać na tym, że będę biernie przyklaskiwał wszystkiemu co ci przyjdzie do głowy? Wyjaśnij jaki wpływ na rozdzielacze, przewody zapłonowe, moduły zapłonu ma gaz. Rozrywały się...
to w normie czy spada? brak obiegu czynnika chłodzącego, pewnie termostat
Po około 45 minutach pracy silnik myjki ciśnieniowej robi się bardzo ciepłe czy to normalne że silnik myjki grzeje się tak mocno. Wymieniłem wszystkie uszczelnienia myjka dobrze pracuje ale zastanawia mnie tak wysoka temperatura na silniku co może być jej przyczyną proszę o podpowiedź z góry bardzo dziękuję .
Witam Moze ktos wie co moze byc Przyczyna wysokiej tepmeratury (max) silnika przy niskich obrotach. i to sie dziej jak stoje na swiatlach albo w korkach a ja przyspieszcze to temp opadnie. Albo potrawi np. na swiatłach wskazówska podnosic sie i po chwili opadac. Termostat byl wymieniany
Witam mam taki problem iz mój samochód w trakcie jazdy ma temperaturę 80° a na postoju w korku temperatura wzrasta powyżej 90° lecz jak ruszę temperatura spada do 80 wymieniłem termostat i dalej to samo czego może być to przyczyna? Reg. 3.1.15. Nie pytaj od razu na forum, jeśli samemu nic wcześniej nie sprawdziłeś lub nie podjąłeś próby samodzielnej...
Proszę o pomoc i poradę. Silnik jednofazowy 230V; 1,85 kW napędza kompresor tłokowy na wspólnym wale; kondensator rozruchowy 25µF/400V. Rezystancja uzwojenia pracy 2,1Ω; rezystancja uzwojenia rozruch 6,1Ω. Pomiar prądu amperomierzem kleszczowym na przewodzie zasilającym 9,2 A, a na przewodzie rozruchowym 3,2 A. To pomiary prądu pod obciążeniem kompresorem....
Cześć. Mam ciągnik z silnikiem chłodzonym powietrzem (rosyjski T40). Często pracuję z rębakiem, więc nie mam możliwości obserwowania wskaźnika temperatury. Zdarzyło się ostatnio, że pękły paski napędzające wentylator silnika, więc padło chłodzenie. Chciałbym zainstalować jakiś czujnik, który po przekroczeniu określonej temperatury, włącza sygnał dźwiękowy...
Witam , mam pytanko, mam peugeota 306 kombi 1.6 benz, r.1998,miałem problemy z silnikiem olej mi brał, zrobiłem półkapitalkę, wymienione pierścienie, głowica do regeneracji, odebrałem od mechanika i spotkała mnie dziena rzecz, wiadomo silnik jest na dotarciu, nie jeżdzę szybko ani gwałtownie, ale zdarza mi sie taka rzecz że przy prędkości ok 80 km/h...
Samochód escort 1998 r 1,6 16V zetec Kiedy jeżdżę po mieście to temperatura silnika leci na czerwone pole i załącza się wentylator, kiedy jeżdżę poza miastem to wskazówka stoi w pionie czyli temperatura jest taka jak zimą. W zimę nie było żadnych problemów. Co jest grane, czy to termostat. Może ma wpływ na to że mam na czujniku zasysanego powietrza...
Hej nabyłem Peugeot 406 w wersji combi samochód z 1998 silnik benzyna 2.0 oprócz wielu innych problemów mam takie dwa. TEMPERATURA SILNIKA Podczas jazdy (poza miastem) temperatura silnika spada do około 75*C - 80*C . Podczas stania w korku lub jazdy w mieście rośnie do oczekiwanych 90*C i tam się utrzymuje. Czasami gdy bardziej przygrzeje rośnie do...
Witam :) Podczas jazdy lub dłuższego postoju z włączonym silnikiem wskaźnik temperatury płynu chłodzącego nagle, ze wskazania około 90 st. szybko się podnosi i często dociera nawet do końca skali (czyli ponad 120 st.). Taka sytuacja trwa do około minuty, po czym wskazówka jeszcze szybciej powraca do temperatury około 90 st. Podczas tej sytuacji włącza...
Witam, przychodzę z pytaniem dotyczącym temperatury silnika a mianowicie samochód bardzo szybko łapię wysoką temperature i płyn chłodniczy wręcz się gotuje, nawet na postoju potrafi osiągnąć 90-100 Stopni. Sprawa wygląda tak że nie włączą się wentylator (sprawdzałem bezpieczniki i wszystko okej)(ten od chłodnicy?) nawet przy 105-110 stopniach. Obie...
Witam wszystkich. Mój problem polega na tym iż podczas jazdy temp. silnika wynosi równe 90 stopni lecz podczas postoju rośnie ona czasem nie zawsze do 100 i po chwili spada. Wymieniłem dwa termostaty. 3 miesiące temu robiony był rozrząd wraz z pompom wody oraz jakoś we wakacje wymieniłem wisko. Stąd moje pytanie czy możliwe jest że DWA termostaty są...
Auto od około miesiąca ma problem z temperatura silnika/chłodzeniem. Nagrzewa się zarówno na biegu jałowym jak i podczas jazdy do okolo 100-110 stopni i nie schodzi niżej (a jak juz zejdzie to po chwili znowu mocno wzrasta). Na korku oraz sciankach od wlewu płynu chłodniczego pojawia się dziwna brazowa maź, nie jest oleista, jest bezwonna (patrz zdjecie)....
Problem ze wskazaniami temperatury. Według euroscana wszystko jest ok, czyli czujnik temperatury który steruje jeszcze pracą wentylatora sprawny, pozostaje sam licznik, gdzie zasilanie jest ok, wskażnik poziomu paliwa również jednak temperatura po włączeniu zapłonu unosi się tylko w pozycje początkową i dalej po nagrzaniu silnlka nic. Początkowo myślałem...
Witam. mam problem z samochodem - mazda 323f bg, a mianowicie po przejechaniu kilkudziesięciu km ok 40, przy predkości 80-90km/h, temperatura wzrasta ponad 100 stopni, a gdy przyspieszę do 110km/h idzie na maksa (u mnie literka H). Żeby go schłodzić muszę zwalniać do ok 60km/h redukować bieg, wtedy wskazówka opada do prawidłowego poziomu. Zaznaczę że...
Mam problem!!! Od pewnego czasu w mojej skodzie pojawia sie zastraszająco wysoka temperatura. Około 110 stopni. Nie włącza sie wiatrak chłodnicy. Płyn zaraz po dolaniu znika. Olej jest cały czas na takim samym poziomie... co moze byc .... pomocy!!!!
problem polega na tym że po nagrzaniu samochodu do 90 stopni nie otwiera się termostat, tylko dalej rośnie temperatura, potrafi nawet dojść do 110 stopni i muszę zatrzymać samochód i czekać aż się z chłodzi. Termostaty już 3 wymieniłem i to samo, jak go wrzucę do gorącej wody to się otwiera normalnie, po założeniu nie puszcza nawet kropli wody już próbowałem...
Posiadam Mazdę 323BG B6 z 1990 o pojemności 1600ccm. Po prawej stronie deski rozdzielczej (tuż za obrotomierzem) mam wskaźnik temperatury silnika. Po nagrzaniu prawidłowym wskazaniem powinno być położenie wskazówki tuż za połową licznika. Niestety wskazówka się zacina i na zimnym i ciepłym silniku wskazuje zero "0". Szczegóły: √ Latem silnik szybciej...
Witam Kolegów. Mam Opla Vectra C 2006r 150KM CDTI Z19DTH. Otóż jezdze autem już prawie 2 lata i od początku nie działał mi czujnik temperatury [tzn. wskazówka leżała na tym zegarze obok prędkościomierza]. Po wymianie oleju, nabiciu klimy i wymianie filtra powietrza czujnik zaczął działać tzn zegar. Tylko, że teraz pokazuje bardzo wysokie temperatury,...
Witam! Otóż jest taki problem, iż podczas postoju (po np. godzinnej jeździe po mieście) temperatura silnika znacznie wzrasta - tak, że po 3minutach postoju wskazówka temperatury cieczy chłodzącej lokuje się w poniższym miejscu http://i36.tinypic.com/mil4ia.png , po czym włącza sie wiatrak chłodnicy zbijajac temperaturę do pozycji tak jak niżej http://i37.tinypic.com/idbns4.png...
sprawdz: -czy nie ma oleju w płynie chłodniczym - nie ma "bąbelek" w zbiorniczku wyrównawczym -czy pod korkiem oleju nie zbiera sie szara maż jezeli tak to masz UPG do wymiany. jezeli nie to prawdopodobnie masz zapchaną chłodnicę
ADAM7009 tym korkiem na wężu co prowadzi do nagrzewnicy też odpowietrzałem az do momentu kiedy wyciekał płyn i zarówno na gorącym jak i na zimnym silniku i nic.
Przy zimnym silniku tez 3/4 ? Jesli tak to cos nie jest dobrze podlaczone.
Witam Opiszę temat jeszcze raz najdokładniej jak tylko potrafię. Zatem Miałem planowaną głowicę z wymianą uszczelek w silniku 1.4 z gazem. Od razu problemu nie zauważyłem bo do pracy mam blisko i silnik nie zdążył się podczas jazdy dobrze rozgrzać. Więc podczas dłuższej jazdy zauważyłem, że temperatura którą wskazuje zegar na desce rozdzielczej początkowo...
Jeśli nie masz termostatu lub jest zatkany, jeśli chłodnica niedrożna to się będzie grzał. Jeśli pompa nie cieknie to nie powinna być uszkodzona ale jeśli nic nie pomorze to trzeba by do niej zaglądnąć, w silniku tez nie powinno się nic zatkać. Jak zrobisz zabieg z wyciągnięciem termostatu i na jego miejscu założeniem węża to powinieneś widzieć przez...
Czujniki temperatury wykluczyłem, gdyż tester diagnostyczny pokazywał na "zimnym" silniku temperaturę otoczenia. Wracając do tematu sprawcą owych nieszczęść okazał się niedrożny filtr, który umieszczony jest w obudowie korpusu pompy wody. Po wymontowaniu i wyczyszczeniu DAF odzyskał dawną sprawność, dodam że auto jeździ tylko na płynie i jest regularnie...
Możesz pomalowac żaroodporną, ale nie ma takiej potrzeby. Ja mam pomalowany chlorokauczukiem już 2 lata i nie ma przebarwień.
I jak tam? Jest poprawa? Przed wymianą termostatu przewody do nagrzewnicy były miękkie natomiast do chłodnicy twarde ale dało się ścisnąć. Aktualnie jedne i drugie są twarde. To chyba nie zbyt dobrze wróży. Ostatnio też przerabiałem problemy z chłodzeniem tylko, że w silniku 1Z. Wymieniłem pompę wody bo już lała, termostat, czujnik temperatury itp....
Na razie nic nie robiłem. Od jutra rozbieram traktorek. Demontuję silnik i przekładnię. Mam ubytki "lakiernicze". Trzeba wyczyścić i pomalować, coby rdza nie zżarła. Dorwałem się serwisówki w PDF-e , ale nie do końca rozumiem o co chodzi. Tłumaczenie translatorem PROCEDURY SERWISU I KONSERWACJI Wszystkie procedury serwisowe i konserwacyjne przedstawione...
W silniku opla z16xep występuje termostat dwuzakresowy . Przy małym obciążeniu silnika (niska prędkość obrotowa ) termostat włącza się przy temperaturze 105 ° C a przy obciążeniu większym włącza się przy temperaturze 90° C.
No to moja diagnoza brzmi ; Albo uszczelka pod głowicą do wymiany albo zapłon przestawiony (zabardzo opóźniony) . Żeby być pewnym najpierw sprawdź poprawność ustawienia zapłonu . Jak problem bedzie dalej to jedynie uszczelka (tak mi sie wydaje :))
Witam. Pacjent to Boxer 2012 r. 2,2 hdi. Problem to: Rano przy pierwszym razie odpalania nie odpala (choc żadko ale zdaża sie że jednak odpali od razu) a jak juz to odpali dopiero po iluś próbach, Odpali za to od razu po podłączeniu drugiego akumulatora. Wtedy na dwóch naraz odpali bez problemu i kłopotu i bez błędów. Przy problemach z odpalaniem wyskakuje...
Pierwszy bieg wentylatora to inaczej wentylator zasilany przez opornik w celu zmniejszenia prędkości obrotowej. Opornik masz albo na dole obudowy wentylatora albo w silniku wentylatora. Możesz biegi wywołać z testera lub fizycznie sprawdzić opornik. Gdybyś miał zacięty termostat to płyn by wrzał (tylko mały obieg).
Mam problem z silnikiem kosiarki briggs&stratton q45. Kosiarka nabiera strasznie duże temperatury przy starcie. Czy to naturalne? Czy coś leży na rzeczy? Gdzie przy tym silniku jest regulacja zaworów?
(...) ała fabryka aż strach tym jeżdzić , nie odpowiedziałeś mi na pytanie , czujnik sadzy , , Ok dokładnie , na tym jalteście wyszło że DPF wypalało 63km wcześniej silnik nie jest w trybje awaryjnym osiągi ma takie jak zadała fabryka aż strach tym jeżdzić , nie odpowiedziałeś mi na pytanie , czujnik sadzy , Przepraszam za wszelkie zamieszanie. Czujnik...
Witam, około 5 miesięcy temu dokonałem zakupu Peugeota 3008 1.6 VTI rocznik 2011. po przejechaniu około 800km samochód stracił moc. Silnik wszedl w stan pracy w trybie awaryjnym. Dodatkowo ikonka "check engine" i informacja "awaria silnika", "wymagana naprawa". Samochód trafił w ręce mechanika "specjalisty od Peugeotów". - Podmieniony sterownik silnika,...
Zajrzałem do silnika "starego" wentylatora dwubiegowego. Okazało się, że przyczyną niesprawności 1 biegu był przerwany (wygląda, jak stopiony?) drut konektora rezystora. https://obrazki.elektroda.pl/2684488300_... Przewód zlutowałem. Duży "stary" wentylator już jest sprawny - działają oba biegi. Jutro przyjeżdża nowy moduł przekaźników...
Przepustnica to nie jest. Nic tam nie trzeba czyścić i myć etc. Rozebrałem cały dolot jednak wtyczki z przepustnicy nie odpinałem. Przed jak i za jest czyściutka bez jakichkolwiek nagarów, oleju itp. Wykluczam przepustnicę ponieważ na zimnym silniku działa poprawnie, tj. obroty trzymają się równo i nic nie faluje. Dopiero jak silnik osiągnie temperaturę,...
W Astrze H z silnikiem Z17DTH po raz kolejny w krótkim czasie padła turbosprężarka. Co może być przyczyną i co należałoby sprawdzić, żeby ustrzec się kolejnej awarii? Planuję zakup regenerowanej sprężarki i nowego zaworu sterującego. Do tego sprawdzenie ciśnienia i przepływu oleju przez sprężarkę. Kolektor dolotowy jest wyczyszczony, klapy wirowe chodzą...
Witam proszę o pomoc mam problem na zimnym silniku po przekręceniu stacyjki pojawia się komunikat wysoka temperatura płynu chłodniczego zatrzymaj silnik a wskaźnik pokazuje max i pali się czerwona kontrolka płynu. Próbowałem podłączyć komputer ale teraz nawet nie chce się połączyć z ECU. Jest jakiś sposób żeby odpalić samochód kostka od czujnika temperatur...
Otóż chciałem zapytać czy w silniku ( na prąd stały, nap. 12V ) może coś powodować zwiększenie temperatury na szczotkach No jasne, że tak. Jednym z czynników jest tak jak napisał kolega wyżej Wyższa temperatura na szczotkach silnika świadczy o zbyt dużym prądzie jaki płynieprzez uzwojenia silnika elektrycznego Przyczyną wyższego prądu płynącego poprzez...
Czujnik temperatury chłodziwa to termistor. Niska temperatura powoduje duży opór, podczas gdy wysoka temperatura powoduje mały opór. Zespół sterowania wyznacza temperaturę kontrolując napięcie na czujniku. Specyfikacje napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze) opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C opór: 200 - 300 omów / 90 °C Niebieski temp. dla sterownika.
wysoka temperatura oleju silniku wysoka temperatura podajnika lodówka wysoka temperatura
multiswitch unicable epson migają wszystkie diody uprawnienia sieci komputerowe
Ideal Expert MIG 210 Synergic Pro4 LCD – opinie, wady, czy warto kupić? Magnum MIG 208 Alu Synergia L 4x4 – zalety i wady, opinie użytkowników