Najpierw sprawdź czy czujnik nie oszukuje o te 10 C.
Czujniki temperatury wykluczyłem, gdyż tester diagnostyczny pokazywał na "zimnym" silniku temperaturę otoczenia. Wracając do tematu sprawcą owych nieszczęść okazał się niedrożny filtr, który umieszczony jest w obudowie korpusu pompy wody. Po wymontowaniu i wyczyszczeniu DAF odzyskał dawną sprawność, dodam że auto jeździ tylko na płynie i jest regularnie...
Pierwszy bieg wentylatora to inaczej wentylator zasilany przez opornik w celu zmniejszenia prędkości obrotowej. Opornik masz albo na dole obudowy wentylatora albo w silniku wentylatora. Możesz biegi wywołać z testera lub fizycznie sprawdzić opornik. Gdybyś miał zacięty termostat to płyn by wrzał (tylko mały obieg).
Bremsflussigkeit Poziom płynu hamulcowego osiągnął MIN / Uzupełnić przy najbliższej okazji Oeldruck Motor Za niskie ciśnienie oleju w silniku / Natychmiast zatrzymać się i wyłączyć silnik Kuhlwassertemp Za wysoka temperatura płynu chłodzącego / Natychmiast zatrzymać się i wyłączyć silnik Handbremse losen Zwolnić hamulec ręczny - informacja po przekroczeniu...
VW Polo 6N2 Lift, 2001.03, HB 3d., benzyna 1.4 16V 75KM bez lpg, 182000km, manual 5, ABS, klima Opiszę dzisiejszy przypadek: Do dnia dzisiejszego wszystko było ok. Trochę jazdy po mieście (spokojnej i około 8-10km). Nagle temperatura 110° (płynu chłodzącego) i mruganie kontrolki oleju. Zjechałem na prking, wyłączyłem silnik. Pod maską: - zbiorniczek...
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
Silnik jest chłodzony olejem stąd te wyższe dopuszczalne temperatury. Jak się termostat nie otworzy i będziesz miał zimną chłodnicę przy temperaturze oleju 135 140 stopni to wtedy szukasz problemu.
Na razie nic nie robiłem. Od jutra rozbieram traktorek. Demontuję silnik i przekładnię. Mam ubytki "lakiernicze". Trzeba wyczyścić i pomalować, coby rdza nie zżarła. Dorwałem się serwisówki w PDF-e , ale nie do końca rozumiem o co chodzi. Tłumaczenie translatorem PROCEDURY SERWISU I KONSERWACJI Wszystkie procedury serwisowe i konserwacyjne przedstawione...
W Astrze H z silnikiem Z17DTH po raz kolejny w krótkim czasie padła turbosprężarka. Co może być przyczyną i co należałoby sprawdzić, żeby ustrzec się kolejnej awarii? Planuję zakup regenerowanej sprężarki i nowego zaworu sterującego. Do tego sprawdzenie ciśnienia i przepływu oleju przez sprężarkę. Kolektor dolotowy jest wyczyszczony, klapy wirowe chodzą...
Cześć. Mam ciągnik z silnikiem chłodzonym powietrzem (rosyjski T40). Często pracuję z rębakiem, więc nie mam możliwości obserwowania wskaźnika temperatury. Zdarzyło się ostatnio, że pękły paski napędzające wentylator silnika, więc padło chłodzenie. Chciałbym zainstalować jakiś czujnik, który po przekroczeniu określonej temperatury, włącza sygnał dźwiękowy...
Hej nabyłem Peugeot 406 w wersji combi samochód z 1998 silnik benzyna 2.0 oprócz wielu innych problemów mam takie dwa. TEMPERATURA SILNIKA Podczas jazdy (poza miastem) temperatura silnika spada do około 75*C - 80*C . Podczas stania w korku lub jazdy w mieście rośnie do oczekiwanych 90*C i tam się utrzymuje. Czasami gdy bardziej przygrzeje rośnie do...
Witam, mam problem z rosnącą temperaturą silnika na postoju. Zaczęło się od chwilowego braku ogrzewania, zaczęłam kontrolować temperaturę i wskazywała ok 100st. W zbiorniku zaczął znikać płyn chłodzący i pojawił się olej. Zmieniliśmy uszczelkę pod głowicą i termostat z czujnikiem, jednak temperatura pozostała taka sama. Wentylator...
Witam Kolegów Otóż mam problem jak wyżej.... i nie wiem co może być tego przyczyną. Nie jestem specjalistą w tym fachu ale mniej więcej opiszę o co chodzi... Temperatura na wskaźniku podchodzi pod 100°C, wentylator sprawny, sprawdzałem na krótko, czujnik temperatury na silniku jest ok - sprawdzałem miernikiem - wraz ze wzrostem jego opór maleje, wymieniłem...
Witam Proste pytanko: jaka jest optymalna temperatura oleju silnikowego ? Tzn do ilu stopni rozgrzewa się olej podczas normalnej i "ostrej" jazdy ? Pytam, gdyż buduje czujnik temperatury oleju i nie wiem, czy skala do 120 st. C to nie za mało... Jeśli to ma znaczenie, silnik benzynowy, R6, 24V, olej półsyntetyczny.
Witam :) Podczas jazdy lub dłuższego postoju z włączonym silnikiem wskaźnik temperatury płynu chłodzącego nagle, ze wskazania około 90 st. szybko się podnosi i często dociera nawet do końca skali (czyli ponad 120 st.). Taka sytuacja trwa do około minuty, po czym wskazówka jeszcze szybciej powraca do temperatury około 90 st. Podczas tej sytuacji włącza...
Witam. Przy temp obecnie -1C po przejechaniu dobrych kilkudziesięciu km (ponad 2 godziny jazdy) temp. silnika 67C, oleju 70C. Silnik jest ewidentnie nie dogrzany, nie zaleca się korzystania z pełnej mocy, a rozgrzanie silnika jadąc spokojnie do optymalnej temp, ale niech mi ktoś powie jak to zrobić? Co mu dolega? Czy te "dziadowskie" ropniaki nigdy...
Witam Kolegów. Mam Opla Vectra C 2006r 150KM CDTI Z19DTH. Otóż jezdze autem już prawie 2 lata i od początku nie działał mi czujnik temperatury [tzn. wskazówka leżała na tym zegarze obok prędkościomierza]. Po wymianie oleju, nabiciu klimy i wymianie filtra powietrza czujnik zaczął działać tzn zegar. Tylko, że teraz pokazuje bardzo wysokie temperatury,...
Witam. Po raz drugi przydarzyła mi się taka sytuacja, że temp. silnika osiągała 90stopni i w jednym momencie wskazówka wskakuje ma MAX, a na konsoli środkowej wyskakuje STOP o raz informacja o zbyt wysokiej temp. silnika i konieczności zatrzymania pojazdu. Słychać, że wentylator się nie włącza, ale po wypięciu wtyczki z czujnika temp cieczy, wentylator...
Całkiem przypadkowo wpadła w moje ręce puszka po motodoktorze i nasunęło mi to temat do rozważań Swego czasu pracowałem w hurtowni która rozprowadzała lokalnie ten preparat. Jak zauważyliśmy jeden z detalistów sprzedawał wielokrotnie więcej tego preparatu niż inni. Jak się wygadał wpadł na dość śmieszny pomysł który podsumował : chcieliśmy się pobawić...
Witam , mam pytanko, mam peugeota 306 kombi 1.6 benz, r.1998,miałem problemy z silnikiem olej mi brał, zrobiłem półkapitalkę, wymienione pierścienie, głowica do regeneracji, odebrałem od mechanika i spotkała mnie dziena rzecz, wiadomo silnik jest na dotarciu, nie jeżdzę szybko ani gwałtownie, ale zdarza mi sie taka rzecz że przy prędkości ok 80 km/h...
Witam wszystkich. Mam problem z temperaturą oleju w Volvo fh 13 jak w temacie. Podczas jazdy z dużym obciążeniem temp. oleju rośnie nawet do 127 st. przy czym temp. płynu chłodzącego wynosi 75st. Moje pytanie brzmi jakie powinny być prawidłowe temperatury? Jeżeli u mnie są za wysokie to czego to może być przyczyną. Auto ma moc nie dymi ,pracuje poprawnie....
Witam, od niedawna mam problem z prawidłową temperaturą w mojej Omedze 2.0 16v. Otóż, od pewnego czasu temperatura zaczyna osiągać za duże wartości. O ile jeszcze latem coś takiego było do przyjęcia, tak przy obecnej aurze - niestety nie jest to normalne. Podczas zwykłej jazdy miejskiej co paręnaście minut uruchamiają mi się wentylatory (drugi bieg),...
Witam Najwyższy czas troszkę przejrzeć i naprawić staruszka Bizon ZO56 :) Mam pytanie jaki olej lejecie zwłaszcza że pewnie temperatury będą tak jak w tamtym roku 50stopni, można się przekręcić :) Muszę wymienić, miałem jakiś Turdus 15/40 może lepiej wlać gęstszy ? Do wymiany mam jeszcze podajnik ziarnowy - nowy leży kupiony jeszcze od tamtego roku...
Witam mam taki problem iz mój samochód w trakcie jazdy ma temperaturę 80° a na postoju w korku temperatura wzrasta powyżej 90° lecz jak ruszę temperatura spada do 80 wymieniłem termostat i dalej to samo czego może być to przyczyna? Reg. 3.1.15. Nie pytaj od razu na forum, jeśli samemu nic wcześniej nie sprawdziłeś lub nie podjąłeś próby samodzielnej...
Witam. Mam problem. Silnik nie utrzymuje temperatury 90 stopni, mimo że w środku jest ciepło. Wymieniłem już termostat i dalej jest to samo. Co tu zrobić? Proszę o pomoc.
BOSSMAN26 w B3 nie ma kontrolki temperatury oleju, jest tylko kontrolka ciśnienia. na zapłonie mruga, na odpalonym silniku powinno zniknąć
Moim zdaniem, a podkreślam, że nie jestem specjalistą w temacie - do wymiany jest jedna przekładka metalowa, ta której powierzchnia jest "spalona" inne wyglądają przyzwoicie. Tarczki frakcyjne do wymiany najlepiej wszystkie z całego kosza. Tłok pewnie też jest do wymiany, tuż przy nim była wysoka temperatura i mógł się uszkodzić. Plastikowe ślizgi między...
Przepustnica to nie jest. Nic tam nie trzeba czyścić i myć etc. Rozebrałem cały dolot jednak wtyczki z przepustnicy nie odpinałem. Przed jak i za jest czyściutka bez jakichkolwiek nagarów, oleju itp. Wykluczam przepustnicę ponieważ na zimnym silniku działa poprawnie, tj. obroty trzymają się równo i nic nie faluje. Dopiero jak silnik osiągnie temperaturę,...
Pozwolicie że podłączę się pod temat. Auto e90 z 2005r z silnikiem N46 Występuje u mnie szarpanie przy ruszaniu ale nie zawsze. Czasem jest idealnie a czasem mam wrażenie że silnik chce wyskoczyć spod maski (rzuca nim i nawet przy dodawaniu większej ilości gazu i trzymaniu sprzęgła nie ma poprawy). Zauważyłem że jeśli szybko puszczę sprzęgło na sekundę...
VOLKSVAGEN / AUDI PRZEGLĄD USTEREK DIAGNOSTYCZNYCH (DTC) Przegląd usterek diagnostycznych (DTC) jest dostosowany do kodów VAG i SAE (OBD-II) Zasady włączania MIL A=MIL zaistniały pierwszy raz B=MIL zaistniały drugi raz C=Usterka związana z brakiem emisji – tylko lampka serwisowa D=Usterka braku emisji – brak lampki serwisowej DTC (VAG)DTC...
Witajcie :) Mam problem z Doblo benzyna+lpg. Dzieje się tak i na samej benzynie i na LPG, to samo z wyłączonymi odbiorniki prądu jak i z obciążeniem Zawsze rano, gdy samochód stał kilkanaście godzin i całkowicie wystygł temperatura rośnie do ok. 110°C (przy temp. powietrza ok. 20°C) i nawet do 130°C (przy ok. 10°Cna zewnątrz) wtedy wskazówka jest na...
dwu-, czterosów? w sumie nie ma to takiego znaczenia jaki typ silnika(choć w 4sowie trzeba kontrolować poziom oleju w silniku bo gorący olej szybciej się zużywa i spala. Ja jeżdże motocyklem z chłodzonym powietrzem silnikiem i jak zatrzymam się na chwilkę albo w korku to czuje na nogach jak buca gorącym. Normalny objaw oddawania ciepła
Może stać i może być na obrotach, nic mu się nie stanie... jakieś problemy z czytaniem i zrozumieniem, że są dwa różne rodzaje filtrów cząstek stałych? W przypadku suchego filtra ta wysoka temperatura jest konieczna i proces wypalania przebiega optymalnie przy obrotach silnika ok 3000 obr/min. ale tego typu filtr wypala się automatycznie tylko podczas...
Przecież to jest silnik chłodzony powietrzem więc nie oczekuj, że utrzymasz temperaturę taką jak w silniku chłodzonym cieczą. Temperatura oleju nie musi idealnie odzwierciedlić temperatury cylindra, poza tym skąd masz pewność że wskaźnik temperatury wskazuje właściwie? Macie może jakiś pomysł jak obniżyć temperaturę czy może taka powinna być podczas...
witam, około 2 lata temu była sytuacja, że pasek klinowy się urwał i jechano ok. 7km a temp. chwilowo była na pewno 110°C (podczas jazdy spadła do 90)-temperatura szybko rosłą ponieważ pompa wodna wtedy nie pracowała. od jakiegoś czasu zaczął się włączać wentylator w aucie ponieważ temperatura dochodzi do 100°C-zwłaszcza w korku czy na postoju i nawet...
Korek w tym przypadku nie ma nic dorzeczy. Jak układ chłodzenia jest sprawny, wtedy temperatura silnika powinna być utrzymywana na stałym poziomie, niezależnie od obciążenia silnika, temperatury zewnętrznej czy stania w korkach, taka jest jego rola. Wtedy układ chłodzenia może być otwarty (bezciśnieniowy), płyn się nie zagotuje, bo prawidłowa temperatura...
czy grzanie oleju do prawie 100° nie szkodzi pompie? i czy trzeba dodatkowo filtrować OR poza zwykłym filtrem paliwa takim jak do ON? najwyzsza temp jaka widzialem to 92'C i wszystko bylo OK poz No własnie Olgierd. Piszesz o 92°, a Tempra po nagrzaniu pokazuje zawsze 95°, a jakbym jej ostro deptal po gazie to pokaże nawet 110° a z innej bajki to mam...
Ale głupoty opowiadasz. Weź pierwszą lepszą książkę na temat silników i poczytaj gdzie, ile energii z paliwa jest przekazywane. W wielkim skrócie z 30% idzie na wał, z 30% w wydech, kolejne 30% w płyn chłodzący i reszta na jest wypromieniowana. Myślisz że cała energia z paliwa zamienia się w ciepło, a energia mechaniczna na wale jest gratis :D Prosiłem...
no jak byłem w autoryzowanych serwisach to tez mi mówili że nie warto w skrzynie wydawać hajsu a krzyczeli ze z 2k. pojdzie na naprawę skrzyni, ale znalazłem mechanika pod Kazimierzme w Wojszynie, który w rozsądnej cenie wymienił mi 3 elektrozawory, które były wtedy spalone (600zł). Po wymianie przejechałem 300 km. i było dobrze, aż problem się powtórzył....
Cześć, -Zbyt niski poziom oleju lub niewłaściwa lepkość lub klasa jakości oleju silnikowego -Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju - Zużyte panewki silnika lub pompa oleju -Zbyt wysoka temperatura pracy silnika -Uszkodzony zawór przelewowy układu smarowania silnika -Zatkany filtr siatkowy smoka pompy oleju
Ja bym wlał 20w50 zaliast 15w40 :D ten pierwszy jest jeszcze gęstrzy podczas temperatury pracy silnika.
Nie wiadomo jaki jest skład mieszanki paliwowo-powietrznej, co za tym idzie ile w rzeczywistości oleju dopływa do silnika. Uboga mieszanka — mniejszy dopływ oleju oraz wyższa temperatura spalania powodująca przegrzewanie się silnika. Bogata mieszanka — benzyna i etanol może doprowadzać do przerwania filmu olejowego.
Mógłbyś podpowiedzieć gdzie szukać tego schematu? Z tego co zdążyłem sie zorientować to w tym sprzęcie są 2 możliwości gaszenia, z powodu zaniku ciśnienia na silniku oraz zbyt wysokiej temperatury oleju w sprężarce,
Valvoline VR1 Racing 10W60. Sprawdzone, ciśnienie rzeczywiście odrobinę się podnosi przy wyższej temperaturze. Jednak...to wszystko i tak jak umierającemu kadzidło. Silnik jest do sprawdzenia/remontu. Przynajmniej miskę olejową zrzucić, żeby sprawdzić czy smok pompy oleju nie jest zatkany. Jak usterka zostanie usunięta zalać 5W40 bo na takim oleju ma...
sprawdz: -czy nie ma oleju w płynie chłodniczym - nie ma "bąbelek" w zbiorniczku wyrównawczym -czy pod korkiem oleju nie zbiera sie szara maż jezeli tak to masz UPG do wymiany. jezeli nie to prawdopodobnie masz zapchaną chłodnicę
Sprawdź przeciwcisnienie w układzie wydechowym.Przytkany wydech powoduje wzrost temperatury silnika bo gorące spaliny dłużej pozostają w silniku.
Witam W mojej corsie też tak było jak ja sprowadziłem. Olałem to :-) Wymieniłem olej, odkręciłem pokrywe zaworów i wyczyściłem to mazidło. Przejechałem od tamtego czasu jakieś 15 tyś km i jest ok. Żadnego mazidła już nie ma. Widocznie poprzedni użytkownik mojego auta jeździł na krótkich dystansach i podczas jazdy liczył chmury, tzn. słabo naciskał na...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Nie do końca błąd. Nawet sprzęty z górnej półki jak Stihl mają w zaleceniach instrukcyjnych docieranie na wolnych obrotach. Trzeba to jednak robić z przerwami, np. 5 minut pracy, 10 minut na schłodzenie. Co do pytania autora to mam kosę Demon, też chińczyk, zalecenia 1:25 i ten sam problem z zaolejonym tłumikiem i świecą. Teraz zalewam ją 1:40 z olejem...
Jak długo (ile lat) ciągnik pracuję bez remontu?Może to świadczyć już o zużyciu silnika.Takie objawy z tego co pamiętam o tym świadczą.Do puki silnik nie dostanie temperatury,ciśnienie oleju jest wysokie,ale po osiągnięciu temperatury spada. Moim zdaniem może nie trzymać już ciśnienia na wale korbowym. Dodano po 9 Jeszcze zapomniałem dopisać jedną sugestię,jeśli...
Nie podales numeru OPR przez to do wyboru schematu wtrysku mam tylko 20 roznych schematow, zamieszczam zdj schematow silnika DV4TD wtrysk Bosch norma emisji spalin Euro 4 -1240 Czujnik temp dolotu -1263 EGR + przepustnica -1313 Czujnik obrotow silnika -1115 czujnik odniesienia caylindra -1220 czujnik temperatury plynu w ukladzie chlodzenia -1221 czujnik...
Hej Pawle Mieszkam w Dublinie. Natomiast co do temperatury silnika dwoch mechanikow stwierdzilo iz wskaznik dziala prawidlowo. Dokladnej temp. niestety nie jestem w stanie Tobie podać. Na wskaźniku jest to 90 stopni. Dziekuje za zainteresowanie. P.s. Znasz moze jakiegos solidnego mechanika w obrebie Dublina?
Opisuję spotykane komunikaty wyświetlane na FIS, pół-FIS i MFA ... dane pochodzą z internetu i moich obserwacji Kategoria A (Wyświetla czerwone symbole wraz z dodatkowymi sygnałami dźwiękowymi-trzy następujące po sobie) STOP! OLDRUCK MOTOR AUS! BETRIEBSANLEITUNG. (Stop! Ciśnienie oleju. Wyłączyć silnik! Instrukcja obsługi.) STOP! BREMSFLUSSIGKEIT BETRIEBSANLEITUNG....
wszystko zalezy od charakterystyki czujnika, czyli jego oporności przy temperaturze 20*C (tą wartość podaje się jako nominalną) i nachylenia krzywej spadku oporności w zależności od temperatury. A jak chcesz mieć czujnik temperatury, to przejdź się na szrot, namierz jakąś skode z okrągłymi zegarami i zdemontuj wskaźnik temperatury wody (jest do 120*C)...
ja używam olejów Mobil od bardzo wielu lat i sobie je chwalę 10w40 będzie wystarczający, ale mówię, im lepszy tym lepiej, sportowy 10w60 będzie jeszcze lepszy pierwsza cyfra oleju to od jakich najniższych temperatur jest zdatny (im niższa tym lepiej) a druga po W to do jakich najwyższych (im wyższa tym lepiej) Kosiarką w zimie się nie kosi, więc nie...
Praca w za wysokiej temperaturze Chłopaki też nie uznawali rozgrzewania oleju przed pracą wszystko się nałożyło. Już wymieniłem wszystkie zatarte elementy. Silnik odpala tylko nie mogę sobie poradzić z układem regulacji obrotów.
Skoro to silnik 2T to olej ma mieszany z paliwem, a najpewniej linka od pompki z olejem dozuje ilość tego oleju zależnie od obrotów. A przypadkiem nie masz zbyt ubogiej mieszanki paliwa z powietrzem? Uboga mieszanka spala się w wyższej temperaturze stąd ew przegrzanie.
niestety ale tak temperatura oleju jest zawsze wyższa od temperatury płynu chłodzącego
Druga liczba (30 vs 40) mówi o zachowaniu oleju w wysokiej temperaturze, ten z 40 przy wysokich temperaturach tworzy grubszą warstwę. Przy niskich temperaturach powinny zachować się tak samo (liczba 5). Także odpuść wymianę oleju do pomiarów. Chyba że w ogóle jest jakiś podejrzany. Ciśnienie sprawdź na zimnym - na jałowym, potem przy powiedzmy 2 500...
Lista komunikatów wyświetlacza 3B/3BG. - 29-05-09, 13:11 PRIORYTET 1 (Wyświetla czerwone symbole i dodatkowo trzy dzwięki ostrzegawcze) Ciśnienie oleju w silniku. STOP! OLDRUCK MOTOR AUS! BETRIEBSANLEITUNG. (Stop! Ciśnienie oleju. Wyłączyć silnik! Instrukcja obsługi.) Układ hamulcowy. STOP! BREMSFLUSSIGKEIT BETRIEBSANLEITUNG. (Stop! Płyn hamulcowy....
Panowie - po pierwsze dziwie się brakowi reakcji moderatorów działu samochodowego - 5W40 czy 10W40 to za mało by powiedzieć czy olej się nadaje czy nie - ważne są klasy olejów oznaczone albo ACEA (absolutne minimum) albo co ważniejsze klasy producenckie np BMW czy VW czy Ford etc. Lepkość oleju jest ważna ale jeszcze ważniejsza jest zdolność smarowania...
Ano kilka możliwości do wyboru. Za mało oleju, za wysoka temperatura silnika, uszkodzony czujnik, zużyte panewki na wale korbowym silnika. Moze się zdarzyć jeszcze paliwo w oleju i płym chłodniczy w oleju. Nic nie wiemy o przebiegu samochodu ani o rodzaju silnika.
Wskaźnik temperatury podaje ze jest wysoka temperatura, mam 2 kontrolki na temperaturę płynu i oleju, obie były wtedy wysokie.
W stosunku do olejów krąży wiele mitów, niedopowiedzeń i może nawet celowych legend będących wynikiem działania marketingowców. Lepkość: 10W i 15W różni się tylko lepkością i płynnością w ujemnych temperaturach. Oba oleje mają taką samą lepkość przy wysokich temperaturach (40) więc spalanie się nie zmieni. Możesz wlać 5W-40, to będziesz miał łatwiejszy...
Zacierające się silniki MAN TGX. Chciałbym spytać grupowiczów, co sądzą na ten temat. MAN twierdzi, że panewki są bez domieszki ołowiu, długi okres na wymianę oleju. Ja wymieniam co 60 tysięcy, a silniki po przejechaniu 500 tysięcy zaczynają obracać się na panewce. To, co znalazłem, to chłodnica oleju w środku zaczyna się rozdzielać, a kawałki mosiądzu...
Gdyby to była wina turbiny (oczywiście mówimy o spalaniu oleju, co ma miejsce w tym przypadku), to dym również byłby jasny i przede wszystkim im wyższe obroty i wyższa temperatura silnika, byłoby go więcej. Poza tym ubytek oleju byłby dość znaczny.
wysoka temperatura silniku wysoka temperatura oleju wysoka temperatura oleju powody
proste radioodbiorniki poziom rozładowania akumulatora oporność głośnik
avr270 reset rozruch tyrystorowy
Dioda kluczyk w pralce Polar - blokada rodzicielska Koło dwumasowe Iveco 50C15: brak czujników