Cewka ma jakiś maksymalny prąd jaki nie spowoduje nasycenia lub przegrzania. Archaiczne cewki do układów z przerywaczem miały prąd ustalony rezystancją uzwojenia, na włączonej stacyjce ale zgaszonym silniku cewka mogła się grzać i musiała to wytrzymać. Współczesne cewki pracują z elektronicznymi układami zapłonowymi, mają małą rezystancję uzwojenia...
zostają jeszcze przewody wysokiego napięcia oraz cewka zapłonowa, pytanie jeszcze co to za instalacja gazowa?
WN - wysokie napięcie, tj. cewka zapłonowa, przewód, świeca
Cewka zapłonowa ma dokładnie taką samą budowę, co cewka do dwubiegowego Rometa. Jedna cewka współpracująca z przerywaczem, druga cewka generująca wysokie napięcie na świecę zapłonową. Jak pisałem wcześniej, sprawdź przerywacz, kondensator i połączenia skręcane.
Przewód wysokiego napięcia. Te grube kabliska cewka - aparat zapłonowy - świece.
Raczej masz lewe powietrze, uszczelniacze,cylinder-kartery itp. Jak nie gaśnie to może być przełącznik,może też być uszkodzona cewka zapłonowa
Witam . Gaszenie jest zielony i czarno-biały.Czy chodzi Tobie o samo gaszenie ,czy podłączenie całej stacyjki?.Jeżeli całej to ,zasilanie (+) dasz na czerwony ,wyjście stacyjki czarny na zasilanie cewki wysokiego napięcia(sprawdź czy dochodzi napięcie),wyjście cewki zapłonowej powinno być podłączone do modułu,zacisk górny prawy (cewka wysokiego napięcia)....
Przyjrzałem się uważnie fotkom tej cewki zapłonowej z rozdzielaczem. Cewka jest poniżej palca rozdzielacza i przerywacza. Z niej wychodzi styk wysokiego napięcia który dochodzi do kopułki. Można zrobić tak - osobna cewka zapłonowa 12V. Wyjście wysokiego napięcia ( przewód ) dajemy w miejsce tego oryginalnego. Stara cewka pozostaje tylko że bez podłączenia....
Cewka zapłonowa! Tylko przed zamówieniem nowej upewnij siẹ że to napewno jest wina cewki zapłonowej a nie świec zapłonowych przewodu wysokiego napięcia,fajki albo ze strony instalacji elektrycznej. Możesz na przykład zamienić je miejscami i zobaczyć czy problem przejdzie na drugi cylinder. Poniżej dodaję schemat. https://www.google.com/url?sa=t&source=w...
Najpewniej będzie to cewka zapłonowa.
Witam miernikiem dokładnie nie sprawdzisz cewki, można sprawdzić obwód a to nie wszystko, bo cewka pracuje przy wysokich napięciach,pozdr.
Hejka Jeśli brakuje iskry na cylindrach, to istnieje kilka możliwych przyczyn: Uszkodzona cewka zapłonowa - sprawdź czy cewka zapłonowa działa poprawnie. Możesz to zrobić przy użyciu multimetru, który pokaże Ci, czy cewka ma odpowiedni opór. Jeśli opór jest poza zakresem, to może to oznaczać uszkodzenie cewki. Uszkodzony moduł zapłonowy - moduł zapłonowy...
No akurat tutaj się mylisz. Cewka zapłonowa dla układów klasycznych, czyli z platynką ma około 3,2 - 3,8 Ohm natomiast cewki do układów elektronicznych, tranzystorowych mają opór około 1 Ohm po stronie wtórnej.
Stan obwodu wysokiego napięcia na przykład - bicie do masy na przewodzie zapłonowym, niesprawność świecy.
Masz w załączniku.Miłej zabawy.Rób to z dala od nowoczesnej elektroniki-wysokie ładunki.
Nie bardzo się da, bo cewka zapłonowa nie może pracować (nie będzie dobrze pracować) tak jak standardowy transformator. Cewki zapłonowe są przystosowane do zasilania typu flyback.
http://obrazki.elektroda.pl/6092632500_1... Witam. Słowem wstępu: Chciałbym zaprezentować mój generator wysokiego napięcia na bazie cewki zapłonowej od Fiata. Układ ten wyróżnia się tym od innych, że generuje bardzo wysokie napięcia, rzędu 50 tysięcy volt. Wyładowania są głośne i spektakularne. Dlatego też wszystkim początkującym, niepełnoletnim,...
[url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... masz różne schematy instalacji WSK 175
Na twoim zdjęciu, element oznaczony jako 2 to nie cewka tylko aparat zapłonowy, (masz jedną cewkę w samochodzie nr 1 na zdjęciu). Przewód łączący element 1 i 2 to też przewód wysokiego napięcia.
Jeżeli w aparacie zapłonowym jest przerywacz, to tak, możesz podłączyć bezpośrednio cewkę wysokiego napięcia, ale musi to być model przystosowany do pracy z przerywaczem. Natomiast gdy w aparacie znajduje się cewka - impulsator, to moduł jest niezbędny do działania układu zapłonowego
Ja myśle że to nie cewka, rzadko się zdarza aby cewka wysiadła. Sprawdź przewody wysokiego napięcia ,rozdzielacz i świece . Ale nie zapomnij o paliwie, bo sam pisałeś że coś ci śmierdzi.
To jest cewka zasilająca układ zapłonowy, jest nawinięta jak cewka prądowa od świateł. To nie jest cewka zapłonowa wysokiego napięcia z której wychodzi bezpośrednio przewód zapłonowy WN, taka jak np: WSK 125, Komar, Romet, które mają uzwojenie pierwotne i wtórne wysokiego napięcia.
Słaba iskra i brak wysokich obrotów hmm.... zacznij od przeczyszczenia wszystkich styków instalacji zapłonowej. Wygląda to tak jak by cewka CDI nie ładowała dostatecznie kondensatora w module zapłonowym.
Na iskrę składa się parę czynników, tj: - moduł zapłonowy - czujnik/impulsator - cewka wysokiego napięcia. Nie napisałeś, jaki masz rodzaj zapłonu, a tym bardziej marke i model tego skutera.
To nie tak.Cewka z Malucha wygląda tak ,jakby były dwie cewki zapłonowe w jednej obudowie.Iskra jest cały czas na obu świecach.Układ bezstykowy tu nie ma znaczenia.Przykładem cewki o której piszesz (ma cztery wyjścia na świece),podaje iskrę raz na dwie świece,raz na drugie,jest cewka z Poloneza ATU.Cewka osobno wzbudzana(sterowana) ,na poszczególne...
Moduł zapłonowy to cewka wysokiego - czy o tym mowa ?
Co do przewodu 4 to się domyślam, że to przewód zasilający cewkę podczas rozruchu silnika z ominięciem rezystora (na podstawie schematu i tego co napisał kolega (at)abart64 ). Ale wszystko musisz sam zweryfikować (ja niema tego pod ręką), więc sprawdzaj i pisz co wychodzi. Przewód 1 to 12V po zapłonie jest podłączony do jednego zacisku rezystora a do...
Wysokim napięciem chcesz zasilić pierwotne uzwojenie cewki? Jeśli tak to szkoda twojego czasu, uszkodzisz cewkę.
Wiem że odkop, ale nie, ta druga cewka nie jest zapasowa. To po prostu podwojenie pojemności układu. Samochód będzie działał na jednej cewce, ale przy wysokich prędkościach obrotowych układ zapłonowy nie zdąży się naładować i silnik będzie przerywał.
"AUTO IGNITION COIL" - w tłumaczeniu z języka zagranicznego na nasz znaczy nie mniej ni więcej tylko SAMOCHODOWA CEWKA ZAPłONOWA. I właśnie cewki masz uzyć, bo to jest genarator wysokiego napięcia. A właściwie bardzo prosty moduł zapłonowy z generatorem zastępującym przerywacz w klasycznym aparacie zapłonowym. Do czego chcesz tego używać? Transformator...
Czyli wypadanie iskry na 1 i 2 cylindrze - do sprawdzenia świece, przewody wysokiego napięcia, cewka zapłonowa, wtryskiwacze, elektryka i na deser za niska kompresja. Posprawdzaj najpierw wszystkie połaczenia elektryczne i świece zapłonowe, i zobacz co wyniknie
a co ma wn do zwiększonego żuzycia paliwa ? Silnik raczej by tylko szarpał. Oringi pod wtryskiem czyli że spod wtryskiwaczy cieknie to by było widoczne przez zalewanie paliwem wokól wtrysków. wn-czyli układ wysokiego napięcia :cewka zapłonowa ,świece ,przewody itd
Wymień kable wysokiego napięcia.
A przewody wysokiego napięcia były wymieniane? Cewka zapłonowa i rozdzielacz sprawdzone? Tam może być przyczyna.
A nie możesz tej cewki wysokiego napięcia przewinąć tak żeby zasilała cewkę zewnętrzną wysokiego napięcia? takie przezwojenie można wykonać w domu ręcznie bez problemów.
Dzień dobry. Mam problem z moim Ogarem 200. Brak iskry po postoju. Sprawdzałem z inną świecą, dalej nie ma. Proszę o pomoc. AI: Czy sprawdzał Pan/Pani inne elementy układu zapłonowego, takie jak cewka zapłonowa, przewody wysokiego napięcia lub iskrownik? Nie sprawdzałem. AI: Czy motorower stał na zewnątrz i mógł być narażony na wilgoć lub deszcz podczas...
Czasami są gubione zapłony. Nie jest tego wiele ale jednak. Całe WN oprócz cewki zostało zmienione i właściwie, to tylko tej rezystancji cewek mogę się przyczepić.
Układ generuje impulsy jak w układzie zapłonowym samochodu. IC1 ustala częstotliwość impulsów, IC2 czas trwania impulsu. Ten czas odpowiada za ilość zgromadzonej w cewce energii, więc za siłę rażenia. Wysokie napięcie pojawia się gdy IC2 wyłącza tranzystor sterujący cewką (taki zamiennik przerywacza z aparatu zapłonowego). Cewka ma stałą przekładnię,...
Wygląda na to że cewka jest raczej ok. Chińskie cewki lubią nie trzymać się stałych norm ;) . Skąd wiesz że stator jest ok? Dokładniej, sam impulsator (ta taka inna, mniejsza i zwykle czarna cewka na boku). Daj zdjęcie jak wyglądają kostki statora, jak wygląda moduł zapłonowy. Spróbujemy na krótko odciąć "gaszenie" :P .
To zorganizuj sobie cewkę na podmianę - innej metody w Twoim przypadku nie ma. Jeśli to nie pomoże, to pozostanie czujnik w aparacie zapłonowym. Podawać masę przez kontrolkę na środkowy pin kostki z aparatu zaplonowego. Jeśli na przewodzie wysokiego napięcia od cewki będzie pojawiać się iskra znaczy, że cewka prawdopodobnie sprawna.
Dziwny objaw - na zimnym silniku odpala normalnie. W czasie jazdy wszystko ok. Po zatrzymaniu i postoju kilkunastominutowym nie zawsze chce zapalić (ciepły silnik). Trzeba czekać aż silnik trochę ostygnie (10 - 15 minut) zapala normalnie. Wymieniłem już świece, kable wysokiego napięcia, cewkę zapłonową, moduł. Na stacji obsługi twierdzą że wszystkie...
1 zdjęcie - przewód czerwono-czarny i masa? Mierzysz napięcie prądu DC, masz zmierzyć AC, bo będą bzdury, a nie wyniki. Miałeś zmierzyć też rezystancję tego przewodu czerwono-czarnego z masą, ale nie doczekam się. 2 zdjęcie - rezystancja impulsatora prawidłowa. Niestety widzę, że nie masz bladego pojęcia o budowie motocyklowego układu zapłonowego. Mierzysz...
Takie problemy może powodować równierz moduł zapłonowy lub cewka wysokiego napieńcia
https://obrazki.elektroda.pl/5358137500_... Witam. Celem tego projektu było stworzenie generatora wysokiego napięcia, który bez transformatora wstępnie obniżającego napięcie, będzie można zasilać z sieci. Urządzenie potrafi wytworzyć napięcie rzędu 100kV (maksymalna długość iskry ok. 10cm), które za pomocą regulatora fazowego możemy...
Nie wiem, czy dobrze widzę, ale wedle schematu kabel wysokiego napięcia, nie powinien wędrować bezpośrednio w aparat zapłonowy. Z aparatu powinieneś wyprowadzić przewód na cewkę zapłonową i z niej kabel wysokiego napięcia do świecy zapłonowej. Chyba, że schemat jest z innego modelu.
Witam od jakiegoś czasu mam escorta 1.4 rocznik 95 silnik na wtrysku . Silnik po rozgrzani podczas jazdy się dławi a na luzie skaczą mu obroty i gaśnie. Wymieniłem: filtr paliwa,przewody wysokiego napięcia ,cewkę zapłonową , świece, regulator biegu jałowego i ostatni czujnik obrotów wałka rozrządu . byłem u mechanika sprawdził przepływomierz i sonde....
przewody wysokiego napięcia sprawdzone były odrazu i także cewka zapłonowa , kopułka i palec i to jest sprawne
Mógł spalić cewkę wysokiego napięcia.
"P1351 IDM obwodu wejściowego Awaria / Cewka zapłonowa kontroli obwodu wysokiego napięcia" Tłumaczone translatorem ale daje pojęcie o problemie.
Brak zapłonu całkowity,zdemontowałem cewkę,kondensator,podłaczyłem na krótko.ale jak dostarczam 12v do cewki to płynie duzy pršd,zwarcie w cewce???jak to wszystko podłaczyc by sprawdzic.ile cewka powinna mieć rezystancji na zaciskach 12v a ile na wysokim nap.
(1) to +12V a (2) to masa który jest sterowany z compa sam i połączny z cewką wysokiego nap i w tym jest problem.
Moje pytanie jest takie, czy są nowe świece zapłonowe z dobrze ustawioną przerwą, bo zbyt duża przerwa prowadzi do uszkodzenia kabli i cewki wysokiego napięcia.
Witam Mam problem z prawidłową pracą silnika, szczególnie to widać na niskich obrotach. Silnik odpala prawidłowo lecz po kilku sekundach prawidłowej pracy następuje szarpanie, obroty spadają niemal do zera po czum jak już silnik ma zgasnąć to nagle obroty wzrastają do 1000 obr/min i kilka sekund pracuje prawidłowo. Sytuacja się powtarza cyklicznie....
Żeby cewka zapłonowa generowała wysokie napięcie po stronie wtórnej trzeba też pozwolić na przepięcia po stronie pierwotnej, można je co najwyżej ograniczyć poniżej maksimum dopuszczalnego dla tranzystora, np diodami TVS.
Witam, mam problem z silnikiem 250. Problemem jest to, że silnik po rozgrzaniu gaśnie (dławi się) na wysokich obrotach. Czyściłem filtr powietrza, paliwa, gaźnik, gaźnik regulowałem i nic. AI: Jaki to dokładnie silnik lub motocykl (marka, model, rok)? Silnik 250 Zongshen. AI: Sprawdzałeś układ zapłonowy (świeca, cewka, przewody) – czy były wymieniane...
Mam pytanko. Czy mogę tą lampę zasilać z zasilacza komputerowego? Czy mogę zrobić tak jak na rysunku (zamiast 7812 dać 12V DC)? Jeszcze jedno. Czy zamiast transformatora wysokiego napięcia mogę dać cewkę zapłonową z wueski (6V)?
a jeśli bym założył cewkę butelkową 12v od MZ lub pochodnych,czy to by działało z tą cewką
Miałem dokładnie ten sam przypadek. Wymieniałem różne części ale prawdziwą przyczyną okazał się przewód wysokiego napięcia łączący cewkę zapłonową z kopułką. nie brałem go pod uwagę od razu ponieważ był prawie nowy. Ale jak widać dla przewodów firmy LEADER (której nie polecam) trzy miesiące działania to już za wiele.
W sumie jak masz cewkę od konwencjonalnego układu zapłonowego to powinno być wszystko OK. Kwestia może innej indukcyjności uzwojenia pierwotnego cewki - i tu od razu przydał by się kondensator (jego wartość jest uzależniona od tego). Bo wtedy platynki będą iskrzyć i szybko się zużyją. Konektorki - to wszelkie połączenia rozłączne (tzw. kostki) - ja...
Mam mnóstwo schematów generatorka na 555 i LM358. LM358 w układach impulsowych na nic ci się nie przyda. W wersji 2n2222 -> irf510 grzeją się oba tranzystory, rezystor 330 i 10ohm. (choć dałem poźniej 2W) Bo to prymitywne rozwiązanie, początkujący lubią takie badziewka bo skąpią na elementach, ja bym dał dwa tranzystory (wtórnik komplementarny) i nie...
Witam! Temat wraca do łaski. Niestety po wymianie: - nowy olej, filtr oleju, filtr powietrza -nowe świece, przewody wysokiego napięcia, cewka zapłonowa -nowa chłodnica, wentylator i termostat Samochodem szarpie podczas ciapy i deszczy na drodze. Było ok, ale znów coś nie tak (cewka stara była pęknięta na izolacji i w 5 innych miejscach), myślałem, że...
Witam. Inż. H.R.Etzolt w książce Audi 80 sam naprawiam opisuje sposób sprawdzenia czujnika Halla: 1 przy właczonym zapłonie na zacisku 15 cewki jest napięcie odpowia- dające napięciu akumulatora 2- sterownik zapłonu tranzystorowego jest sprawny 3- przewód wysokiego napięcia łaczący cewkę zapłonową z rozdzielaczem odłaczyć od rozdzielacza i zewrzeć z...
Mam pytanie? Czy ktoś wie jak jest zbudowana cewka zapłonowa w Skodzie Fabii 1.2 ? Może ma ktoś jakiś schemat budowy? Jakie napięcia wychodzą na cztery zaciski cewki zapłonowej ze sterownika? W jaki sposób wygenerować wysokie napięcie bez podłączania cewki do sterownika....? Pozdrawiam ![/i]
Określ się kolego najpierw o jaką cewkę Ci dokładnie chodzi, bo w simsonie mamy cewkę wysokiego napięcia, zapłonową, ładowania i świetlną. Domyślam się jednak, że chcesz zmienić całą instalację na 12V. Do zmiany instalacji na 12v wcale nie potrzeba zmieniać cewki WN ani zapłonowej pod magnetem. Wystarczy tylko świetlna i ładowania... W sumie to po co...
Witam, Peugeot Partner 1,8 benzyna z gazem STAG-4. Podczas jazdy w trasie nie wykazuje żadnych kłopotów, rozpędza się płynnie do 160 km/h zarówno na benzynie i gazie. Natomiast gdy tylko chwilę postoi na wolnych obrotach np. skrzyżowanie- obroty spadają trzęsie silnikiem i gaśnie. Odpala wtedy bez problemu ponownie (silnik ciepły) Natomiast jak odpalam...
Cewka w simku (pod magnetem) daje dosyć wysokie zasilanie na cewke zapłonową. A niewiem jak w motorynce, spróbuj to sie dowiesz:)
Tak wygląda koło magneto Miałem dwie cewki jedna od zapłonu a druga od światła, jak się spaliła cewka od zapłonu to pod cewkę od świateł podłączyłem zewnętrzną cewkę zapłonową wysokiej mocy (butelkowa) i uzyskałem iskrę, tylko teraz mam problem z zapłonem już mam dość ustawiania zapłonu, zrobiłem wszystko tak jak trzeba, odległość na przerywaczu, nie...
Sprawdź cewkę zapłonową i przewody wysokiego napięcia. Ponadto sprawdź stacyjkę
Witam, szukałem informacji pod hasłem "powielacz impulsów", ale nie znalazłem nic co by mi pomogło. Potrzebuję schematu prostego układu, który zwiększy 4-krotnie ilość impulsów wychodzących z modułu zapłonowego na cewkę wysokiego napięcia. Jest to motocykl jednocylindrowy czterosuwowy, który fabrycznie ma wyjście impulsu na obrotomierz z modułu zapłonowego,...
zapłon jest CDI na 100%, są dwie cewki.... Słyszałem ze jedna cewka jest świetlna... na ten temat że taka cewka jest w tym silniku piszą na innych forach... Druga cewka jest to cewka zasilająca moduł CDI, do tego jest moduł zapłonowy i cewka wysokiego napięcia.... na pewno nie ma takiej cewki świetlnej? 2 wolne przewody wychodzą z silnika....
dzięki za wyjaśnienie.... zaopatrzę sie wtedy w cewkę 6v ;]
Możesz zrobić układ zapłonowy jak w Simsonie. Tzn. cewka zasilająca ok 100 zwojów drutem 0.6 mm nawinięta na rdzeniu i karkasie starej cewki zapłonowej oraz właściwa cewka wysokiego napięcia gdzieś w pobliżu głowicy cylindra. Może być dowolna cewka byle dało się ją "wcisnąć". Cewkę zasilającą możesz nawinąć sam. Większym problemem jest usunięcie starych...
ta, driver trafopowielacza na ne555 i cewka zapłonowa, przecież wszystko jest napisane !!!!!!!!
"Zastanawia mnie czy jest sposób aby zdiagnozować czy źródłem problemu jest ceka, moduł czy impulsator." Jest i to po kilka sposobów na każdy z tych w/w elementów! Z tym zdalnym diagnozowaniem usterek jest podobnie jak ze zdalnym leczeniem pacjentów! Po co tracić czas na wypisywanie postów, jak ktoś kto ma o tym pojęcie zrobi to i chyba cudów nie wiadomo...
Witam mam to samo silnik nie wkakuje na wysokie obroty strzela z tłumika i jeszcze jedno czy cewka zapłonowa ma sie grzać tzn. czy ma być gorąca???:?:
Witam. Podam w jaki sposób sprawdzic czujnik Halla w samochodzie Audi 80. Byc może w Corsie i innych można sprawdzic w ten sam sposób. 1)przy włączonym zapłonie na zacisku 15 (+) cewki zapłonowej jest napięcie odpowiadajace napięciu akumulatora 2) sterownik zapłonu ( moduł) jest sprawny 3) przewód wysokiego napięcia łączący cewkę zapłonową z rozdzielaczem...
Przebieg nie opada do "zera", tranzystor całkowicie się nie zamyka - stąd i brak efektu. Zapomnij że sprawdzisz tym cewkę do układu zapłonowego wysokiej energii. Inne niuanse tam mają znaczenie.
Witam, wczoraj rozwiązałem problem. Okazało się, że jest przepięknie i na czarnym przewodzie był +, a na czerwonym -. To rozwaliło akumulator. Za brak iskry odpowiadała wadliwa cewka zapłonowa, dwie nowe też uszkodzone, dopiero cewka od Zundapa zadziałała. Jeśli chodzi o zbyt wysokie napięcie, trzeba mieć zawsze podłączony akumulator, inaczej skacze...
To moim zdaniem brzmi jakby przewód gaszenia gdzieś zwierał z masą albo cewka była uszkodzona. Trzeba by wstawić drugą cewkę zapłonową, przewody wysokiego napięcia i sprawdzić czy to poprawi sytuację o ile instalacja paliwowa jest w porządku. Może paliwo do gaźnika nie dopływa w odpowiedniej ilości. Może też być dysza w gaźniku zapchana czy zawór iglicowy...
Witam. To, że Kol. < danielbod > wita nas z małej litery, to jeszcze mały problem, ale to że Kol. chce pływać w morzu tą WSK-ą i jeszcze nie wie co się dzieje, to jest duży problem. Moje pytanie jest takie, co się morze dziać ano MORZE to jest takie cuś co ma dużo wody, a u Ciebie MOŻE siedzi diabeł, który spowodował, że magneto i cewka zasilająca...
ale kabel zasilający cewkę wysokiego napięcia podłaczony jest z modułu zapłonowego c.d.i ,a nie ze statora
Sprubój podmień cewkę wysokiego napięcia która pracuje na te 2 cylindry.Sprawdż czy wtyk zasilający tą niepracującą cewkę nie wypiął się z gniazda.cewki wysokiego napięcia Zwróć uwagę iż obydwie cewki zapłonowe sterowane są w minusie.To znaczy że po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon w kostkach przyłączeniowych cewek zapłonowych jest + 12V a sterowanie...
No to masz trochę kłopot- musisz zbudować generator wysokiego napięcia - coś jak ten zapłonowy - np. przebieg prostokątny, do tego cewka na wyjście ( zabezpieczona diodą bo będzie ostro atakowała źródło ( możesz spróbować odwrócić trafo sieciowe ale nie wiem czy starczy ). Częstotliwość raczej nie ma tu znaczenia - układ pewnie prostuje to co wchodzi...
Wszystkie czujniki mają za zadanie dobrać jak najlepszą mieszankę paliwa z powietrzem poprzez wtryskiwacz paliwa, jeżeli paliwo (czyli PLG) dostaje się razem z powietrzem, (gaz jest zabierany przez podciśnienie powietrza) nie możemy niczym sterować dawki dostarczanego gazu (chyba że przepustnicą) więc nie działają żadne czujniki bo i tak komputer nie...
Dostaje dużą dawkę paliwa i gaśnie. Wymieniłem aparat zapłonowy, cewkę przewody wysokiego napięcia i jak zgaśnie to słychać wtrysk, jak skrzeczy po zgaśnięciu silnika.
Bardzo możliwe że padł moduł w aparacie zapłonowym ale powinieneś sprawdzić cewkę wysokiego napięcia. Tanie moduły made in china nie zawsze działają !
Platyny masz pod rozdzielaczem wysokiego napięcia tzw.(palcem).
Witam, mam pewien problem z Fordem Mondeo 2.0 rok 97. Po ruszeniu z miejsca i nabraniu prędkości do ok. 50 - 60 km/h momentalnie silnik traci moc i obroty, zaczyna szarpać. Po ponownym wciśnięciu pedału gazu samochód przestaje się poruszać, a silnik pracuje na niskich obrotach. ( ok. 1000 ) Na postoju obroty silnika falują. Sprawdzałem już: - Wężyki...
Uszkodzona cewka zapłonowa.
Odczytałeś kod silnika. Czy cewka jest pojedyncza i jest aparat zapłonowy, a może cewka jest podwójna bez aparatu.
Nie wiem czy w tym motocyklu masz podobny układ zapłonu ale ja walczyłem z Simsonem z podobnymi objawami.Iskra pojawiała się przy powolnym kręceniu "kopką",przy szybkim zanikała by się znów pojawić jak wał prawie stawał.Generalnie była bardzo licha i silnik nie zapalał. Przyczyną był moduł a dokładnie to diody które rozwalało zbyt wysokie napięcie z...
Tak NIE WOLNO robić, jak pozbawiasz cewkę wn odbioru w postaci świecy, to wysokie napięcie rośnie do wartości, które spowoduje jej nieodwracalne przebicie, uszkodzenie, moduł zapłonowy również nie przeżyje takich eksperymentów. Kable wn sprawdza się na 2 sposoby, miernikiem (omomierzem), czy mają wymaganą rezystancję (przeważnie 2 - 10kΩ), drugi,...
Na cewkę zapłonową są dwa sensowne sposoby: 1) klasyczny układ zasilany niskim napięciem z gromadzeniem energii w cewce - wysokie napięcie uzyskuje dzieki szybkiemu zanikowi prądu. 2) układ z gromadzeniem energii w kondensatorze (CDI) - kondensator ładuje sie do 200-300V po czym jest impulsowo rozładowany przez cewkę. Jako stacjonarnego generatora iskier...
Przepraszam za błąd (nocne zmęczenie wyszło) napięcie ma być na zielonym przy włączonym zapłonie. Wartość od - do jest różna w zależności od wielu czynników i nie powinna przekraczać 350V prądu przemiennego. http://obrazki.elektroda.pl/5142821600_1... Sprawdź jeszcze opór na impulsatorze (czerwony przewód względem masy) tam powinno być...
Ten transformator nie nadaje się w ogóle do wytwarzania wysokich napięć. Znajdź sobie pierwszą lepszą cewkę zapłonową od samochodu i na niej bazuj swój układ. Na elektrodzie jest pełno schematów do wytwarzania wysokich napięć (nawet do plazmy). Wydaje mi się że było to w dziale "inne" Pozdrawiam
Wykręć fajkę z przewodu zapłonowego i sprawdź, czy bez jest iskra. Ściągnij koło magnesowe, sprawdź klin na wale korbowym. Obejrzyj dokładnie koło magnesowe, stator, impulsator, przewody. Zmierz rezystancję cewki zasilającej moduł zapłonowy, rezystancję impulsatora. Sprawdź wszystkie masy. Zmierz napięcie prądu AC cewki ładującej moduł zapłonowy w trakcie...
Jak w tym stroboskopie na LED-ach podłączyć sie do cewki zapłonowej? Indukcyjnie do wysokiego napięcia czy "normalnie"(galwanicznie) do niskiego napięcia zasilającego cewkę?
Potrzebuję pomocy w pomiarze i rejestracji wysokiego napięcia w cewce zapłonowej podczas pracy silnika lub jej symulacji. Teoretyczny przebieg wygląda mniej więcej tak: http://obrazki.elektroda.net/33_12405947... Mam sondę oscyloskopową 1:1000. Chcę wykorzystać układ il300. Jak zaprojektować ten układ by współpracował z dowolnym procesorem...
Pacjent Seat Cordoba Silnik benzyna 1.4 8V APQ AEX (wielopunktowy wtrysk) Aparat zapłonowy z czujnikiem Halla Cewka zapłonowa Przepustnica z silnikiem krokowym Czujnik temperatury, przepływomierz Załączam filmy z YT [url=https://www.youtube.com/watch?v=5RG... 1 [url=https://www.youtube.com/watch?v=0qb... 2 Filmy przedstawiają pracę...
W dodatku przeczyścić cewkę zapłonową, kable WN (wysokiego napięcia ) do kontroli , fajki świec itp. Przy okazji wyczyścić CZUJNIK CIŚNIENIA MAP SENSOR https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnie...
generator wysoki cewka zapłonowy tranzystor cewka zapłonowy cewka zapłonowy citroen
radio kondensator trzeszcz renault laguna przycisk klawiatura zalać spirytus
Błąd F53 w pralce Miele W627 - przyczyny i rozwiązania Mikrokontroler w lampce rowerowej Deilin Y3POCDM - schematy i alternatywy