emperatura jest ok tak jest a wskaźnik jest tylko do miłego patrzenia przy wolnych obrotach ciśnień powinno od 250-350 sprawdź kostkę od czujnika ciśnienia i można spróbować adaptacji zaworu pompy
Za dużo. Przestaw TPS poniżej 0,8-0,7V - powinno ustąpić.
A co ten zasilacz zasila? Trafo podaję się napięcia pod obciążeniem znamionowym dlatego masz za wysokie napięcie jałowe.
Jeżeli to coś pomoże to mam katalog części do: https://obrazki.elektroda.pl/7370539700_... Nie są to typowe schematy elektryczne, ale poglądowe jak poniżej: https://obrazki.elektroda.pl/8559405500_...
Witam Miałem ten sam problem w 1.6 16V, jednak po przełączeniu na benzynę po kilku może kilkunastu sekundach obroty wracały do normy. Dodatkowo czasem występowało przygasanie silnika przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, czasem przygasał czasem wisiał na obrotach. Pomogła regulacja dawki gazu dla biegu jałowego a konkretnie zmiana zakresu pracy krokowca...
Witam ! Proponuję wyprowadzić cztery przewody z zacisków gdzie są zworki, zworki usunąć i łączyć po dwa odpowiednie kable. Jaki będzie efekt ? Oczywiście odłączyć kable od wyłącznika. Czy dodanie kilkunastu centymetrów kabla powoduje wzrost prądu jałowego silnika ? Pozdrawiam. Stefan
Mi to wygląda na uszkodzony scalak sterujący IACV, zasila mu jedną połówkę uzwojenia. Pasowało by rozebrac sterownik i zobaczyć czy płyta w okolicy scalaka nie jest osmalona.
Tak, to jest to pudełko z wtyczką z boku i z takim bolcem.
Zaślep na próbę rurkę do serwa hamulców, to samo zrób z wężykiem do elektrozaworu evap. Popryskaj po kolektorze dolotowym brake cleanerem
w czerwonym kółku masz zaznaczony chyba zepsuty element, tzn. oderwane mocowanie linki elementu pneumatycznego od dźwigni, na ciepłym silniku zrób test; zgaś silnik, otwórz maskę, patrz na cięgno (zielona strzałka) po zapaleniu na ciepłym silniku powinno się podciągnąć po chwili próbując przestawić położenie dźwigni, jeśli nic się nie dzieje sprawdź...
Kolejny przykład "nie znam się na samochodach, ale za to mam fejsik!" W parametrach nic szczególnego nie widać.
Pryskales ponownie Polakiem?
Wyślę ci materiały , jak już sam chcesz się za to brać. Pozdrawiam
"Paliwo" nie ma nic wspólnego z takimi objawami, gdzieś ci łapie lewe powietrze.
po czyszczeniu przepustnicy trzeba zagrzać auto do temperatury normalnej pracy i na wyłączonym silniku przeprowadzić adaptacje przepustnicy zrobisz to vag comem tu masz podaną opis co i jak http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepust...
Poszukaj silniczek krokowy, możesz zobaczyć czy jak wypniesz kostkę to coś się zmieni i możesz jeszcze spróbować wypiąć kostkę w przepływomierzu czy będzie jakaś reakcja.
Na pewno masz właściwą membranę pompującą i zamontowaną od właściwej strony (membraną do korpusu)? Kupowałem zestaw Zama do McCullocha, a okazało się że membrana pompująca nie pasowała. Trzeba było kupić zestaw naprawczy od zupełnie innego gaźnika (membrany pasowały, zaworek iglicowy był większy). Gaźnik na primer powinien mieć dwa zaworki zwrotne:...
Prawdopodobnie piszczy na biegu jałowym przetwornica od oświetlenia halogenowego w okapie.
zgaśnie po zdjęciu wtyczki z zaworu wolnych obrotów , może servo puszcza ,
Czy da się odłączyć przewód wlotowy powietrza, tak żeby zobaczyć pracę przepustnicy po uruchomieniu silnika? Wiązka - myślałem skrótowo - styki i przewody, może coś nie łączy - w samej przepustnicy albo kable pęknięte. A może jest gdzieś dziura. Nie wiadomo, trzeba szukać.
Tak, w stronę rozrządu. Zrób 3,5 - 4 i po temacie.
W P11.144 autoadaptacja zazwyczaj nie pomaga. Po wyczyszczeniu przepustnicy trzeba skorygować ustawienie śrubki ograniczającej domykanie przepustnicy. Wyczyszczona przesłona nie domyka przepływu i stąd podwyższone obroty biegu jałowego.
Ciągnie z serwa albo pomiędzy kolektorem ssącym z wydechowym (uszczelka). Pozdrawiam.
I autko dobrze już jeździ?
Paliwo odcinane jest przy hamowaniu silnikiem. Przy zmianie biegu (wysprzęglenie) po prostu silnik by Ci zgasł. A silnik krokowy wygląda tak: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Opis bloków pomiarowych , które bloki odczytujemy i które wartości w blokach i wiele innych opisów , instrukcji dla tego silnika.
mnożnik schodzi poniżej 1 w czasach wtrysków, w których silnik już nie pracuje więc nie ma to znaczenia. Gdyby spalanie w mieście było na poziomie 13 litrów to nie zawracałbym sobie głowy ale 15-16 to za dużo tym bardziej, że mieścina niewielka i nie zdarza mi się w korkach stać
Co może być przyczyną? Przyczyny mogą być tylko dwie, pierwsza - (zakładając że oryginalne sprzęgło) - za wysokie obroty biegu jałowego, druga to uszkodzone sprzęgło, czyli popękane, uszkodzone, rozciągnięte sprężyny.
Możliwe że pękła sprężyna w sprzęgle, lub masz po prostu zbyt wysokie obroty biegu jałowego.
Kolego jestes pewien że to silnik krokowy podnosi ci obroty? A nie lewe powietrze, lub niedomknięta przepustnica.
EGR i DPF zostały wyłączone w sterowniku (EGR niezatkany, DPF fizycznie usunięty). Kopci na szaro/niebiesko - zapach spalin jest gryzący, po postoju na jałowym, gdy przepędzę go to podymi chwile intensywniej po czym podczas jazdy dymienie jest niewidoczne... (filmik 1 - pokazuje intensywność dymienia). Rano gdy jest zimny musi dłużą chwilę pokręcić...
A w jakich okoliczność pojawiła się usterka? Regulowałeś gaźnik? Czy kolektor dolotowy jest szczelny? Jeśli wszystko jest w porządku można spróbować wykręcić śrubę regulacyjną- ale pamiętaj czym kręciłeś żebyś wrócił do stanu poprzedniego.
Tka wiem ze bym musiał dowinac wtedy na wtórnym, jak znajde wiecej czasu to będę usuwał te spawy
Wygląda to na jakiś Motronic Boscha z początku/połowy lat 90-tych. Z tego co pamiętam, to tam największą słabością były ścieżki oporowe TPSa, przez co ECU nie potrafił utrzymać biegu jałowego. Czy to dlatego chcesz utrzymywać jałowe na poziomie 1100rpm? Czy może silnik jest dłubnięty na rozrządzie i potrzebujesz tak wysokie jałowe? ECU steruje tym przez...
Kabelek ma dotykać tej blaszki tylko gdy dźwignia jest w pozycji 0. Łańcuch cały czas pracuje, bo masz za wysokie obroty biegu jałowego lub uszkodzone sprężyny w sprzęgle.
Na benzynie i na LPG ma wysokie obroty jałowe? Dodano po 4 Na benzynie i na LPG ma wysokie obroty jałowe?
Wychodzi że to 7,5kW - pasuje poborem na biegu jałowym i gabarytami. Pod warunkiem, że to silnik z 2 parami biegunów - czyli 1500obr/min. A po czym to poznałeś. Dźwięk obydwu znacząco się różni. Sądząc po prądzie pobieranym około 7,3A to można przypuszczać iż silnik ma moc 3 lub nieco powyżej 3kW Silnik asynchroniczny zawsze ma wysoki prąd jałowy -...
5,5 st C to bardzo dobry wynik biorąc pod uwagę warunki pomiaru (bieg jałowy i wysoką temp. zewnętrzna). Nie ma się czego czepić.
Ale w jakim sprzęcie? Z tego co wyczytałem, to ma być sprzęgło odśrodkowe. Nie masz przypadkiem zbyt wysokich obrotów jałowych?
Cześć, mam problem z Ogar 202 (euro 5). Zapalił się check i ma wysokie obroty na jałowym biegu, które nie spadają jak powinny po nagrzaniu. Check miga 5 razy, a potem 10 (nie widzę nigdzie w internecie kodów błędu). Co się mogło stać? Maszynka ma niecałe 300 km przebiegu, ale jest już po gwarancji
Witam. Mam dość dziwny i irytujący problem z obrotami biegu jałowego. Nissan Micra K12 1.5 dCi K9K 68KM Delphi. Silnik to ten ubogi w osprzęt, bo bez Przepływomierza, Przepustnicy i Intercoolera. Problem w tym, że obroty silnika na biegu jałowym samoistnie wzrastają 1.200 obr/min, a nawet 1.500 obr/min lub po wkręceniu go nie "schodzą" do 850 obr/min....
Na jałowym za wysokie obroty i za małe podciśnienie = lewe powietrze. Jakiś problem z zaworem EVAP - może być źródłem "lewego" powietrza (choć głowy sobie nie dam uciąć czy tam EVAP jest wprowadzony przed czy za przepustnicą).
Stara znana sprawa w X16SZR...
Podepnę się pod ten temat gdyż mam podobny problem czasami gdy odpalę samochód obroty na biegu jałowym dochodzą do 3000, gdy jadę na 5 biegu powiedzmy 70 i obroty wtedy są w granicach 2000 to gdy wcisnę sprzęgło znów podnoszą sie w granice 3000 obr. Dodam jeszcze że nie pomaga przełączenie na benzynę. Auto to astra II 1.6 8V.
lewy luft
Zakupiłem łożyska firmy FAG (6002 C3) ,uszczelniacze wału standardowe (dałem 9zł za jednego ;p),silikon Dirko (szary),gaźnik TILLOTSON HU-133. Tłok jest jeszcze w dobrym stanie ( po zdjęciu wydechy i sprawdzeniu na tłoku nie ma żadnych rys sam cylinder tez wydaje się być dobry) silnik ma dobra kompresje i mam moc.Na wymianę tłoka zastanowię się później....
Audi A4 B5 1.9 TDI AHU Chciałbym się dowiedzieć, czy to jest normalny wynik. Wartości z MAF są pokroju 90 g/s na biegu jałowym, a gdy dodam gazu do około 3000 obr/min, wtedy wynik jest maksymalnie 198 g/s. Auto nie ma mocy, z TDI jest SDI, żadnych błędów. Podmieniłem nawet przepływki i wyniki są takie same.
Takie transformatory pracują często z tzw. przesyconym rdzeniem co w przypadku pełnego obciążenia nie ma większego znaczenia ale może powodować duży prąd jałowy i nagrzewanie się rdzenia na biegu jałowym.
w którym miejscu znajdują się czujniki temperatury? bo od wskaznika to wiem ale jest jeszcze jeden odpowiedzialny za sygnał który idzie do komputera... Proszę o wytłumaczenie lub pokazanie na zdjęciu gdzie się znajduje.
wlasnie ostatnio zauwazylem ze gdy auto stoi przez noc, ogolnie jak jest zimne o wiele mocniej hamuje tylne prawe koło, praktycznie blokuje się, może mieć to jakiś związek? Dodano po 3 dodatkowo wszystko posprawdzalem i jest szczelne. Zauważyłem też że gdy zagne wężyk podciśnieniowy który idzie od filtra powietrza do wtrysku to oboty spadaja do normalnych.....
Witam.Mialem to samo.Problem rozwiązany mimo zepsutej sondy lambda.Mam silnik 2.0 vvti.Z pokrywy zaworów po lewej stronie patrząc od przodu silnika jest gruby przewód odmy biegnący do dolotu.Trzeba go ściągnąć i odkręcić kruciec ,ten kruciec to jest zawór w którym powietrze powinno iść w dwie strony nie w jedną.Po przedmuchaniu i wyczyszczeniu środkiem...
Sterowniki czy komputer są w pewnym stopniu odporne na zbyt wysokie napięcie, jeśli na biegu jałowym masz 15,3V to przy wyższych obrotach zapewne napięcie wzrastało ze względu na brak regulacji napięcia ładowania.
Mały silnik mała moc ,po rozruchu są duże opory własne i stąd zaprogramowana wyższa wartość zimnego biegu jałowego,objaw prawidłowy .
200 tyś to naprawde bardzo wysokie obroty,a tak poważnie to sprawdż podciśnienia lub linkę od gazu czy przepustnica się zamyka.,ewentualny odczyt błędów mógłby pomóc.,
Proszę o poradę jak przeczyścić regulator biegu jałowego i jak go rozłożyć , bo wszystko wskazuje na to . Teraz już na zimnym silniku wchodzi na wysokie obroty, na biegu jałowym, tak jakby nie dostawał powietrza. Pozdrawiam.
Problem jest na obydwu paliwach, LPG IV generacja.
W lagunie były co najmniej 3 silniki 3.0 v6. Potrzeba zobaczyć temperature i podciśnienie, oraz czy przepustnica działą prawidłowo.
1. Ten co robił rozrząd jak od razu się problem pojawił powinień poprawić jeśli faktycznie coś skopał. A zdarza się najlepszym. 2. Pierwsze to komp i odczyt błedów. Live data podczas tych wysokich obrotów na jałowym. Ale raczej to jakaś nieszczelność.
Witam Od pewnego czasu mam problem ze swoim golfem 2 tzn gdy go zapale ma 2000 obr do poki nie osiagnie temp 90 st wtedy obroty spadaja na 900-1000 dodam ze mam golfa 1.6, na gazniku jest oznaczenie pierburg 2E mam instalacje gazowa Tak samo zachowuje sie na benzynie jak i na gazie Prosze poradzcie o co chodzi
Błędy w module centralnej elektyki, napięcie ładowania po odpaleniu (sprzęgło alternatora często się zaciera).
Ciśnienie mierzy się specjalną przystawką wkręcaną przed powrotem, gwint 14x1.5. Ciśnienie na jałowym 10bar, na wysokich obrotach 20-24bary.
uszczelka pod monowtryskiem wydłuchana albo źle założona linka gazu. Mógłbys nie lamerzyć?
Linka gazu nie za bardzo napięta?Wężyk od kolektora do MAP uszczelnij bo chyba niezbyt ciasno siedzi...
Sprawdzę je. Zapomniałem dodać że po jednej stronie zamontowałem zamienniki P60NF06. Są sprawne więc to raczej nie może być przyczyną nagłego wzrostu prądu? Sterowanie jest 4.34V na 9 nozce i na 10 tak samo. Grzeje się ten KA7500BD (TL434) dość szybko jego temperatura wynosi 32°C, ale jednak pobór ze żródła wynosi 0,34A. Więc chyba jednak to nie przetwornica...
Witam ponownie! Problem najprawdopodobniej była przycinająca się od brudu manetka od zwiększania obrotów. Pojawił się za to nowy problem po odpaleniu a następnie zgaszeniu pila całkowicie zaniemówiła, sprawdziłem wszystko, przewód paliwowy nie jest zatkany, gaźnik był przedmuchany, jest iskra ale świeca suchutka... z deszczu pod rynnę..
Niestety nie mam oscyloskopu aby to sprawdzić :( Czy może coś się uszkodzić przez tak wysoki prąd jałowy?
Tom Light mam te same objawy z golfikiem ten sam model, czy udało Ci się to naprawić był bym wdzięczny za odpowiedź Pozdrawiam.
Obroty biegu jałowego poza obrotomierzem który tam jest chyba do 6 000, a czerwone pole od 5000.
na 100% membrana boostera do wymiany, przerabiałem to niedawno . Poszukaj trochę w necie to nie boli. http://www.mondeoklubpolska.pl/modules.p...
Nie wiem co to za zabawka aro agro czy coś tam.Podłącz co masz i zobacz ,albo podjedź do kogoś.Odczytaj parametry takie jak sondy ,MAF,korekty itp.oczywiście na ciepłym silniku.Odczytaj korekty na wolnych i przy 3000rpm.Sprawdź jeszcze dokładnie dolot czy nie ma lewizny.
Może być uszkodzony zawór a może pracuje na granicy zadziałania bo masz domyślnie wysokie ciśnienie w instalacji wodnej. Pomiar ciśnienia jałowego rozwiąże zagadkę.
Szczerze mówiąc na kompie nie byłem ale zjawisko jest dziwne. Obroty skaczą sobie od wartości około 1800 do 800... po uruchomieniu zimnego silnika (temp. okolo minus 10 °C) obroty początkowo są właściwe aby po przejechaniu kilkudziesięciu metrów zacząć rosnąć i zatrzymują się na 1800. tak dzieje sie za każdym razem gdy silnik ostygnie przez dłuższy...
Ford zrobiony, temat do zamknięcia :)
Umyłem jeszcze raz krokowca, obroty jałowe już normalnie, przepustnica zamknięta obroty trzyma, Dziś zrobiłem mały test, odłączyłem przepływomierz i zresetowałem dme, nie podpinając go po 15 minutach odpaliłem silnik, normalnie reagował na gaz, ale falował, po podpięciu przepływki falowanie ustało ale już na gaz nie reagował dobrze, do 3k wkręcał się...
Witam, auto jak w temacie, rocznik 97. Problem pojawił się nagle, obrotybiegu jałowego zaczeły się wieszać początkowo na ok 2,5 tys, potem na ponad 3 tysiąch. Sprawdziłem tps - w położeniu spoczynkowym przepustnicy jest zgodnie z tym co producent pisze w książce, silniczek krokowy zaworu IACV pracuje - wsuwa i wysuwa iglicę, tylko nie wiadomo czemu...
Rozumiem że po wymianie dokonałeś adaptacji nastawnika biegu jałowego ( silnika krokowego) za pomocą testera . Czy pozostałe elementy przynależne do zespołu przepustnicy są czyste- wolne od mazi często spotykanej jako produkt uboczny działania odmy. Sprawdż działanie map -sensora.
Te 115 bar wygląda jak wartość zastępcza z sterownika silnika ?? Ciśnienie wymagane leży w zakresie 40-110 bar. Możliwe że nastawnik nie daje rady przy podwyższonych obrotach i ster w ramach ochrony podaje takie ciśnienie paliwa ? Moje takie przypuszczenia. Sprawdź jeszcze sterownik silnika. Może ktoś coś grzebał i zielono w środku. Podobną historię...
Dolewałem dodatku do czyszczenia wtryskiwaczy i problem z obrotami ustąpił jedynie troche sadzy zostawia na sniegu ale w dieslach to chyba normalne.
ad1.uszkodzony czujnik,przerwa,brak styku ad2.brak styku biegu jałowego /na przepustnicy/.
Cześć, regulacja gaźnika ewentualnie kontrola zapłonu. Przeczytaj instrukcje.
Witam, poszukuje wartości obrotów silnika: 1) na biegu jałowym 2) na wysokich obrotach
Spalanie w normie, sprawdź czy powietrze nie dmucha prosto do filtra powietrza.
Może to być filtr paliwa lub brud w benzynie(albo jest ona kiepskiej jakości)
Podciśnienia albo pozamieniane, albo wypięte lub dziurawe.
. Silniczek sterujący biegiem jałowym Który, pokaż na foto?
Podłączenie testera to część diagnozy a nie diagnoza. Poza tym tester to nie tylko czytanie błędów. Obejrzyj dolot i przepustnice. A jak umisz to odczytać dane z TPS i APPS.
Spróbuj zrobić tak, jeżeli silnik dostanie podwyższonych obrotów to złap za ten czarny półksiężyc na ośce przepustnicy, z którym połączona jest linka i spróbuj mocno domknąć przepustnicę. U mnie to pomaga, obroty się stabilizują do ponownego poruszenia przepustnicy. Uprzedzając następne odpowiedzi powiem, iż linka gazu nigdzie się nie zacina! Nie mam...
Niestety to nie jest to. Silnik nie dostaje żadnego "lewego powietrza"
Taki objaw będzie gdy będzie ustawiona za uboga mieszanka. Ten kto ci wymieniał komputer nie przyłożył się do tego, ustawil bieg jałowy a nie ustawił składu przy wyższych obrotach. Nie wiem jaki masz reduktor ale powinieneś jeszcze raz jechac na regulację. Diagnoza: silnik atuatora pracuje na zbyt wysokich wartościach, przypuszczalnie na biegu jałowym...
prawdopodobnie ktoryś z dwóch czujnikow temperatury kończy żywot ( cz. temp. płynu lub zassanego powietrza)
Dzięki bardzo ;) ustawiłem już obroty, zalogowałem się na forum motocyklowym i pomogli mi znaleźć magiczna śrubę ;) ale dzięki bardzo za zainteresowanie.
Witam wszystkich mam problem i nie wiem jak go rozwiązać czy silniczek krokowy w silniku ma wpływ na obroty na gazie mianowicie gdy jadę na lpg potrafi trzymać obroty na biegu jałowym 3000 np dojeżdżam do krzyżówki po jakimś czasie spadną jest to instalacja lpi gas 2 generacja dodam że wywaliłem silniczek krokowy od lpg zastąpiłem go śrubą tz registerem...
Ty weź sprawdź ciśnienie paliwa!!! , tu może być pompa , filtr , złe napowietrzenie baku .
a moze czujnik temperatury chłodzenia- ten dla kompa. jak jest walniety wtedy dzieja sie cuda.
Jeśli po odłączeniu zasilania kręcący się silnik wyraźnie cichnie i nie widać gwałtownego zwolnienia obrotów to trzeba wziąć pod uwagę skrócenie któregoś z uzwojeń. Wskazuje na to również dość wysoki pobór prądu przy "biegu jałowym" .
Jaki silnik i z jakim sterowaniem. bo w tym roku to już mogły byc dwa.
Jak najszbciej sprawdzić czy uszczelka nie jest wywalona i nie bierze lewego powietrza
Starałem się poskładać wszystko jak było, wszystko pasuje, nie słychać lewego powietrza. A czy jest możliwość że gaźnik jest zapowietrzony i nie ma obiegu płynu który pośrednio wyłącza ssanie. Czytałem podobne posty i znalazłem cudownie opisane zdjęcie co do czego przy regulacji, szkoda że nie ma tam opisu które wężyki gdzie mają być, może ma ktoś z...
Tak jak koledzy już wcześniej napisali przyczyn może być wiele. Jednak jak "spala" Ci 1 litr na 300 metrów to masz na pewno jakiś wyciek. Gaźnik tyle nie przepali. Może masz nieszczelny lub zsunięty przewód odprowadzający paliwo z gaźnika do baku. Warto też przeczyścić i wyregulować gaźnik (pływak oraz bieg jałowy).
A parametrach co tester pokazuje? Który krok? Bieg jałowy do krok 24, no, czasami z minusem, ale nie mniej niż 11-12 Przecież możesz też zrobić test regulatora biegu jałowego.
wysoki obrót jałowy wysoki obrót jałowy spadać aster wysoki obrót jałowy
transport kolumn karta dźwiękowa directx schemat amperomierza woltomierza
wybór piekarnika kolumny podłogowe
Błąd T211 i D203 w wózku widłowym Linde - diagnostyka i rozwiązania Pomiar biasu w katodzie za pomocą rezystora 1 Ω