kiedy podłączę multimetr pomiędzy ten przewód a masę przy włączonym zapłonie jest 5,5 a nie 12v To kontrolka ładowania sie żarzy a nie świeci bo ma tylko 6,5v zamiast 10V. To teraz kup właściwy mostek do poprzedniego alternatora i będzie fajnie , bo jak widze masz uwalone 2 alternatory, każdy inaczej.
Ta corsa ma pod consolą po stronie pasażera przekaźnik od ładowania. Ma on oczywiście połączenie w alternatorem. Schematu nie posiadam, nie naprawiałem w takim aucie takiej usterki. Pozdr.
jak masz 15,2V na odpalonym a 12,8V na S to..............?
Np bral połaczenia alternator-PCM lub złe napięcie odniesienia na alternator
Komutator nie ma bicia?
Auto Mazda MX-5 NB, auto stało ok. 2 lat bez uruchamiania. ... Okazało się że uszkodzona jest pompa paliwa. Po wymianie na nową auto odpaliło działało kilka minut i po zgaszeniu następnego dnia ponownie nie chciało odpalić. Kolejna pompa uszkodzona. A co było w zbiorniku i filtrze paliwa? Zaglądał tam ktoś? Jaka pompa - oryginał, używka czy zamiennik?
Jakie jest napięcie przy odpalonym aucie na akumulatorze ? Jeśli ponad 15V to regulator uszkodzony.
Wymiana regulatora rozwiązała problem. Mam nadzieję, że będzie działał kolejne 20 lat.
Witam! Nawet nie próbuj dalej eksperymentować ponieważ uszkodzeniu mogą ulec niektóre elementy elektroniczne!!! Alternator to nic innego jak prądnica prądu przemiennego z którego po wyprostowaniu przez diody prostownicze otrzymuje się prąd stały (no prawie stały:-) Za parametry graniczne odpowiedzialny jest regulator napięcia i w czasie mierzenia na...
co może być przyczyną tak wysokiego napięcia ładowania? Tylko regulator, lub słaba bateria w mierniku.
Regulator napięcia - nie szczotki....
Problem rozwiązany,ułamał sie kabel na odcinku alternator-akumulator. Przy okazji pytanie: istnieje schemat instalacji do tego pojazdu? Szukałem i nie potrafie znaleźc
Jeśli alternator był podłączony do wiązki po prądnicy to nie będzie prawidłowo działać. Grubszą końcówkę opisaną + lub B+ podłącz do akumulatora a cienką opisana D+ lub inaczej podłącz przez kontrolkę do + po stacyjce.
Ty w tym modelu masz chyba światła zasilane z akumulatora - dlatego musisz mieć stator z uzwojeniem tzw. bezmasowym. Stator który kupiłeś zapewne jest przeznaczony do silników na licencji Hondy, ze zwykłym zapłonem CDI. Pewnie jeszcze różnią się ilością cewek (par biegunów) więc nie uzyskujesz w ogóle napięcia na uzwojeniu świateł/ładowania, a tylko...
Kontrolka nie jest dobrym sprawdzianem ładowanie, może nie swiecić się zarówno przy zbyt niskim jak i przy zbyt wysokim napięciu alternatora, również może świecić przy braku ładowania i przy za wysokim napięciu. Nie wiem czy dobrze zrozumiałeś, kontrolka nie informuje jak altenator pracuje, informuje tylko, że alternator wytwarza jakieś sem (jeżeli...
Witam zmierzyłem napięcie ładowania na zaciskach półrocznego akumulatora w moim jeepie i okazało się, że na wolnych obrotach wynosi on 16.8 Volt a na szybkich 17,7 Volt zamieniłem na akumulator stary który tracił w zimę napięcie i okazało się, że na nim prąd U wolnych obrotów wynosi 15,7 Volt a na szybkich 16,5 Volt. Wymieniłem regulator napięcia i...
Wygląda na to że znowu uszkodził Ci się regulator napięcia. Pytanie dlaczego. W jakim stanie mechanicznym i elektrochemicznym jest akumulator? Czy: akumulator nie jest już "trupem" o znikomej pojemności? (da się go naładować ręcznie do sensownego napięcia?) cele mają prawidłowy poziom elektrolitu? gęstość jest odpowiednia (aerometr)? połączenia klem...
Witam, jakim miernikiem Kolega dokonał pomiaru napięcia?
Do tego alternatora nie dostaniesz regulatora /stary typ magneti marelli/, ale z powodzeniem może być z malucha tylko dobrze połączyć z szczotkotrzymaczem i sprawdzić czy obie szczotki są na szczotkotrzymaczu odizolowane od masy.P
Ogniwo kwasowo-ołowiowe ma SEM o wartości 2.1V. W samochodowych akumulatorach jest 6 takich ogniw łączonych w szereg, więc normalnie w naładowanym akumulatorze napięcie wynosi około 12.6V. Gdy ogniwo obciążymy odbiornikiem o sporym poborze prądu to napięcie będzie maleć. W samochodzie mamy także alternator - służy do zasilania odbiorników w samochodzie...
Przy rozłączonym alternatorze może być wysokie napięcie,alternator musi być zawsze obciążony akumulatorem.
Nie wolno tego robić - poszło za wysokie napięcie z alternatora i zabiło elektronikę. Było zgasić wysokim biegiem i ruszeniem..
problemem w tych oplach bywa słaba masa na alternatorze czasami trzeba ją poprawić albo dać dodatkowy kabel proponuję zmierzyć napięcie ładowania bezpośrednio na alternatorze jak będzie wyższe niż na akumulatorze popraw tą mase[/b]
Sprawdź regulator napięcia w alternatorze, błąd A0 oznacza za wysokie napięcie, powyżej 16V. Dlatego rozłącza Ci po dodaniu gazu.
Witam A może przewinąć na wyższe napięcie alternator od motoru Konstrukcja mechaniczna bardzo dobra do prac amatorskich. Stojan wewnątrz silnika składa się z 18 zębów także po 6 cewek na fazę i 12 biegunów magnetycznych na rotorze
Witam, ale może kolega mieć zużyte koło pasowe od alternatora i mimo braku piszczenia i dobrego naciągu wirnik alternatora będzie miał poślizg. Do alternatorów można dostać regulatory o wyższym napięciu, chodzi mi o napięcie wyjściowe z alternatora.
Dzięki. Podłaczę się i pogmeram w wolnej chwili. Szkoda że nie ma nikt pewnej wiedzy na temat ustawień i ich rezultatów żeby nie robić tego na chybił trafił. Co jest wskazane w danej sytuacji a co może być niedopuszczalne. Za co odpowiadają pewne opcje i kiedy są one dopuszczalne. Teksty może tak a może lepiej inaczej, jest dobrze ale za chwilę okazuje...
Test zwarciowy nie ma sensu. Nawinąłeś dobrze. Zdziwiło mnie, gdyż poprzednio miałeś dużo wyższe napięcie.
Po włączeniu świateł bez akumulatora spada do 12v, ale czy na zaciskach aku. Nie powinno być takie jakie dostanie akumulator czyli około 14v? Nie zawsze, w takich konstrukcjach jak "traktorki" często nie..., bo nie ma tam klasycznego alternatora.
Możliwe iż moduł dostaje za wysokie napięcie -do kontroli alternator .
Ten alternator, który ma ustawione wyższe napięcie regulatora będzie najbardziej obciążony. Tyle -zamykam.
To tylko w teorii. W praktyce trzeba zwrócić uwagę na indukcyjność uzwojenia, które sprawia że na wyższych obrotach napięcie i prąd zaczyna spadać pod obciążeniem. Dla przykładu alternator 12V może działać przy tym samym stojanie przy napięciu 24V (prąd jest dwa razy mniejszy) z podobną mocą, ale przy nieco wyższych obrotach startu ładowania. Ilość zwojów...
Witam , częściowo ciągnik złożony odpalony , sprawa wygląda w taki sposlob ze pomylilem kontrolki zmylilo mnie to ze ten cienki kabel idzie w ogóle nie do tej kontrolki co trzeba (to jest kontrolka od świecy żarówej) zastanawiam sie tylko po co ktos tak to zrobił , a kontrolka do tego wzbudzenia działa tylko ze tam żarówka raz lapala raz nie lapala...
DF połącz z 51, tylko na wolnych obrotach bo pomijasz regulator i jeśli alternator ok to walnie wysokie napięcie. A najpierw sprawdź bezpiecznik 2A w obwodzie DF.
Bo mają chińskie regulatory napięcia bosch
Temat z 4 lat.
Nie prościej zamiast tych chińskich kombinacji jest ustawić właściwe napięcie alternatora? Za wysokie napięcie jest niezdrowe nie tylko dla żarówek, ale również dla akumulatora i całej elektroniki, chyba że jest uodporniona. W samochodach którymi jeździłem nie miałem problemu przepalających się nagminnie żarówek. Niektóre wytrzymywały po kilka lat.
Zrobione. Motronic pisał pas ślizga. Pas od alternatora był napięty aż woda z jaj pryskała. Tylko że nikt nie wpadł na to, aby podciągnąć pas od wentylatora, przez który alternator otrzymuje napęd. Znów wywaliłem alternator, by zawieźć go na stół, bo nie wzbudzał mi się już nawet na krótko. Myślałem że od tych kombinacji już szlag trafił którąś diodę,...
Jeżeli się nie mylę i jest to starszy typ instalacji to kontrolka jest żarówką i ma podany + od instalacji pojazdu a drugi biegun z wyjścia „małych” diód alternatora. Czy mógłbyś sprawdzić gdzie jest wyższe napięcie podczas żarzenia się lampki: po stronie instalacji czy alternatora? Po prostu zmierz napięcie po przekręceniu kluczyka a przed rozruchem...
Nie ma co tu szukać problemów z wysokim napięciem w alternatorze. Gdybyś miał spalony to w ogóle nie byłoby ładowania. Raczej wina uszkodzonego regulatora napięcia. Jeśli sprawdzałeś na innych sprawnych, to pytanie czy były to regulatory z wejściem „sense” i czy w Twoim motocyklu jest instalacja elektryczna z tym rozwiązaniem? Chodzi o dodatkowy trzeci...
Podobny problem rozwiązałem rozcinając ścieżkę masy w regulatorze napięcia i wpinając diodę w kierunku przewodzenia. Spowodowało to wzrost napięcia ładowania o 0,7V Alternator o wyższym prądzie niczego nie zmieni chyba że będzie miał odpowiednio wyższe napięcie.
Albo w alternatorze padła jedna z trzech diod od wzbudzenia (małe), albo regulator napięcia chyba również zamontowany w alternatorze.
Alternatorem w tym ciagniku nie steruje komp.Komp.(CCU) tylko odczytuje wartośc napiecia.Za regulacje napięcia odpowiada oczywiście regulator alternatora.Jakie jest naprawde napiecie wyjsciowe powie Ci podłączenie miernika do zacisków akumulatora.Jest mozliwe że uszkodzila sie dioda na wejsciu CCU i żle wskazuje sam komp. ale to raczej regulator.Podłączenie...
No to moim zdaniem nie ma nawet co myśleć o użyciu 3 V. Może łatwiej byłoby wykrywać napięcie 13,5 V lub wyższe, kiedy pracuje alternator, żeby zasilić diody z linii klaksonu?
Mam wrażenie, że to oznacza szeregowe połączenie cewki przekaźnika z cewką wzbudzenia - a więc przez cewkę wzbudzenia płynie te 50mA. Pytanie: czy przy maksymalnych obrotach silnika nie powoduje to braku działania regulacji i zbyt wysokiego napięcia z alternatora? Ale może nie, równolegle do cewki wzbudzenia jest podłączona kontrolka i ona bierze część...
Warto zmierzyć te napięcie przy samym alternatorze, na śrubie plusowej. Ile tam pokarze miernik. A czy taki pomiar może się zmienić na wyższy...? Przyjmijmy, że przy alternatorze napięcie będzie wyższe, to gdzie wtedy szukać usterki...?
Witam, w hondzie nie ma iskry. Mam już prawie wszystko wymienione, a dokładnie; moduł, cewkę wn i właśnie startor. Startor nie dawał wcześniej żadnego napięcia a i oporność miał strasznie niską(540om a w xl600 powinno być chyba w granicach 900om). Oddałem go do regeneracji i wrócił z opornością większą o 100om i wreszcie daje jakie kolwiek napięcie...
Regulator napięcia do wymiany
W fordzie bywa problem z instalacją, sprawdź czy na czerwonym kablu we wtyczce jest plus, jak go nie ma też będzie przeładowywał. Tak steruje nim komputer ale ładowanie i tak nie powinno rosnąć do prawie 16, to nie mercedes gdzie ładowanie może dochodzić chwilowo do 17 i jest prawidłowo.
tak, jest możliwe ładowanie aku rozruchu wyższym napięciem, niż daje alternator, gdyż moduł ładowania posiada powielacz napięcia (widoczny na schemacie DC/DC). Czerwony kabel od sterownika J367 do przekaźnika łączenia równoległego akumulatorów służy właśnie do ładowania akumulatora rozruchowego. Alternator natomiast dopasowuje napięcie do akumulatora...
Skoro raz masz 13V a raz 16V i mierzysz poprawnie to albo słaba masa alternatora albo masz uszkodzony regulator napięcia w alternatorze. Przy jednym błędzie masz info że napięcie zbyt wysokie a przy innym że zbyt niskie więc zgadzało by się to z Twoimi pomiarami. Pewnie przestały świecić światła bo się spaliły żarówki przy tych 16V. Radze dalej nie...
Włącznik masy jest w obwodzie akumulatora. Podczas pracy silnika NIE WOLNO wyłączać tego wyłącznika. Brak akumulatora powoduje niepoprawną pracę regulatora napięcia alternatora. Jakie są skutki, już wiesz... Dobrze, że tylko żarówki.
Sprawdzane jest po VIN-ie na realoem i wyskakują te oba alternatory, a poza tym właśnie przy wyższych obrotach potrafi wskoczyć to napięcie.
pamiętaj, że elektronika w SCIII to już wyższa jazda i np. komp sam steruje ładowaniem alternatora (napięcia wyższe niż 14,4V), więc... :)
Witam Problem rozwiązany, alternator nie ładował ponieważ było przebicie na kablach wysokiego napięcia, przeskakiwała iskra i alternator wariował kable przeczszczone i auto jak nowe
Witam. Zgodzę się z tym że nie wolno odłączać klemy z aku jak silnik pracuje bo mogą polecieć szpilki wysokiego napięcia z alternatora i popalić elektronike. A co byście powiedzieli na właczenie w instalacje dużegj mocy odbioru (światła szyba itd) i wtedy odpiąc kleme?
Żaróweczki występują w wersjach 0,8 -1,0 i 1,2 W, druga sprawa, alternator podaje wyższe napięcie niż 12 V. Wstawić rezystor na kabel lub stabilizator napięcia L7812ACV.
Pewnie przebicie między zwojami na stojanie lub wirniku, jak tylko przy wyższych obrotach daje napięcie.
Zmniejsz koło pasowe z 5-8mm na średnicy,uzyskasz pełne ładowanie na wolnych. Pełnych obrotów i tak sie prawie nie uzywa,sprawdzony myk. ;) A1003 ma też wysokie napięcie regulowane także styknie ci prądu.
Musiałbyś ustalić dlaczego masz tylko 13.8V widocznie masz uszkodzony stojan i podnosząc napięcie ładuje cały czas wysokim natężeniem prądu.P
Ja stawiam na mostek diodowy, to stąd ta róznica. Dioda wzbudzenia padła. I przy zasilaniu regylatora 12V (D+) daje on wyższe napięcie na wirnik. :)
Wszystko się zgadza stąd tak wysokie napięcia
Widocznie nieco wyższe napięcia z alternatora powoduje uszkodzenie tranzystorów w przetwornicy. Wygląda na to, ze nie naprawiono go w serwisie do końca. Nadal jest coś w nim uszkodzone. Wzmacniacz uszkadza się podczas silnego wykorzystania czy nawet bez muzyki po uruchomieniu silnika przepala tranzystory?
Uszkodzony jest regulator napięcia przy alternatorze (podawał zbyt wysokie napięcie w granicach 19-20 V)... Jutro zmienie, po odłączeniu alternatora wszystko działa dobrze... Trzeba skasować tylko błąd SRS AIRBAG
Czybyszew poradziłeś sobie z tym napięciem? Sprawdzałem takiego samego forda koledze i wyszło że napięcie ECU ma około 43V . Nie sądzę żeby to był błąd interfejsu. Kolega przyszedł do mnie bo dzieje mu się coś takiego "podczas jazdy spadają obroty, gaśnie silnik i włączają się światła awaryjne. Żeby nie zgasł silnik trzeba zwiększyć obroty." Sprawdziłem...
Chyba że: problemem nadmiernego ładowania od strony alternatora. oznacza pomiar na zacisku B+ alternatora, a w samochodzie jest przerwany przewód pomiędzy alternatorem a akumulatorem (na zacisku rozrusznika). Alternator włącza się i wyłącza? To też by oznaczało, że w zasadzie ładowania w samochodzie nie ma, a nie problem z wysokim napięciem ładowania.
Wymieniłem alternator na inny używany, 120A tym razem. Przed montażem oczyściłem zacisk dodatni alternatora. W trakcie jazdy właściwie napięcie się nie zmieniło. Pod obciążeniem dalej siada w okolice 11V. Mierzone na alternatorze jest niewiele wyższe. Napięcie między obudową alternatora a klemą ujemną akumulatora wynosi 0,45V. Mało nie jest, ale wciąż...
Zmierzyć napięcie na gnieździe, przetwornicy tam nie ma więc skąd wyższe napięcie chyba że alternator tyle ładuje. Zmierzyć będzie wiadomo.
Usterka jest w regulatorze napięcia alternatora. alternator daje zbyt wysokie napięcie ładowania(max 15V). Sprawdź napiecie ładowania.
Kolo9 w twoim przypadku złe wnioski wysówasz , masz proble,m albo z bilansem albo z idle poborem. Masz poprawne ładowanie. Jemu chodzi o podniesienie napięcia ładowania ponad "ustawowe" 14,4V, akumulatory Ca "lubią" nieco wyższe. V.
Sterowniki czy komputer są w pewnym stopniu odporne na zbyt wysokie napięcie, jeśli na biegu jałowym masz 15,3V to przy wyższych obrotach zapewne napięcie wzrastało ze względu na brak regulacji napięcia ładowania.
Witam wszystkich fachowców . Problem tkwi iż przy wyższych obrotach silnika napięcie spada . wymieniłem alternator na inny i dalej ten sam problem . Napięcie ładowania bez aku w normie . golf II 1,6 d altek Bosh 65Ah
Kontrolować akumulator, może sprawdzać jakimś miernikiem jego kondycje - jeżeli jest już slaby akumulator (zwiększone opory wewnętrzne) alternator będzie dawał wyższe napięcie, żeby naładować z powodu podwyższonej rezystancji wewnętrznej. Może warto doładowywać akumulator od czasu do czasu?
Alternator do sprawdzenia.
Witajcie, W mojej skodzie chyba przestał działać alternator. Akumulator rozładowuje się podczas jazdy, napięcie podczas pracy silnika jest niższe niż przy wyłączonym silniku, przy podwyższonych obrotach jeszcze niższe. Dziwne jest to, że nie zapala się kontrolka akumulatora (zapala się podczas rozruchu silnika). Jeśli to ma jakiekolwiek znaczenie, to...
Witam mam problem Alternator mam Bosch 14v23/55A Akumulator: Budget Typ 45/1 45Ah - 360A Ładowane akumulatora na biegu jałowym bez obciążenia: od 15,61 do 15,72 pod obciążeniem 15,5 Co może byc przycyzną że występuje tak wysokie ładowanie?
Ostatnio akumulator w moim Peugeocie 206 szybko się rozładowuje. Akumulator kupiony 4 lata temu. Sprawdziłem multimetrem na włączonym silniku oraz z włączonymi nawiewami, światłami i radiem i pokazywało między 14,54-14,58. Wiem, że górna granica to 14,5. Czy mój wynik minimalnie za wysoki może martwić?
Pozwolę podłączyć sie do tematu, aby nie zakładać nowego... wymieniłem ostatnio szczotki w moim alternatorze, bo były na wykończeniu i nie ładował. Teraz ładuje, ale lampka od ładowania nie chce całkowicie zgasnąć, a jarzy się delikatnie ( paski napięte), napięcie trochę chyba wysokie bo w granicach 14,7 v ale stabilne. Lampka gaśnie dopiero po mocnym...
A więc problem wygląda następująco… mam podłączone cztery diody LED przez oporniki 1 KOhm (każdy) do instalacji samochodowej… jednak (chyba) z powodu zbyt wysokiego napięcia (podczas wysokich obrotów chyba alternator daje za duże napięcie. Nie mam możliwości sprawdzenia tego ale coś koło 13-15V) przepalają się mi te diody. I w związku z...
Witam Trochę pokory. Napięcie na wyjściu tego alternatora ma jak piszesz 14V ponieważ regulator napięcia tyle utrzymuje. Pozdrawiam.
Tutaj masz podłaczenie alternatora ze zintegrowanym regulatorem , jeśli masz regulator osobno to wstawię rysunek dla drugiej wersji https://obrazki.elektroda.pl/8493779400_... Dodano po 1 Jeśli masz alternator ze zintegrowanym regulatorem to ten "stary" pomiń. Dodano po 36 Tu masz kolego wersję z regulatorem zewnętrznym. https://obrazki.elektroda.pl/3521354500_...
W temacie. zastanawiam się nad dodaniem sobie czegoś w tym rodzaju. myśle nad rozwiązaniem które po 20s od pojawienia się wyższego napięcia z alternatora (czyli po takim czasie od zapalenia aura) i po sprawdzeniu czy światła nie są już zapalone wydało jakiś prosty dźwięk lub odtworzyło informacje o konieczności zapalenia świateł. Jako że jestem leniwy...
sprawdż dodatnią klemę akumulatora. niestyk na dodatkowym(dokręcanym) przewodzie może powodować takie objawy moduł widzi niższe napięcie i podkręca alternator do wysokiego napięcia
Podlacza się rożnie zależy od układu czytaj opis , do prądnicy (alternatora) lub do cewki wysokiego napięcia.
Pomyliło mu się z napięciem, był po prostu spadek napięcia i regulator żył w nieświadomości, że na alternatorze było za wysokie napięcie bo sam widział 14,4V.
Wygląda na uszkodzony regulator napięcia alternatora.... Pozdr.J.
Nie jestem elektrykiem, lecz lubię analizować takie przypadki. Jeśli przedstawiłeś dobry schemat i poprawnie podłączyłeś regulator do alternatora, to wszystko wskazuje na to, że połączenia powinny wyglądać tak (dodałem do rysunku obrazki referencyjne): https://obrazki.elektroda.pl/5982830300_... Po włączeniu kluczyka pojawia się napięcie...
Witaj :) Dolewamy tylko wody jeżeli nastąpił ubytek podczas normalnej pracy akumulatora w aucie, żadnego Elektrolitu chyba że wyciekł podczas uszkodzenia , przewrócenia. Odparowanie wody to proces naturalny na który składają się różne czynniki, np. ciepłe lato, zbyt wysokie napięcie ładowania przez alternator powyżej 14,5V Jeżeli po odkręceniu korków...
mierzyłem kiedyś tym żółtym miernikiem i napięcie było praktycznie identycznie ( na postoju i na uruchomionym ) To też niedobrze. Przy uruchomionym silniku pracuje alternator, dający wyższe napięcie, niż wynosi napięcie akumulatora przed rozruchem.
Witam mam taki problem ze założyłem alternator, wymieniony regulator napięcia wszystko dobrze poskrecane, pasek luźno, przy wolnych obrotach jest ok a przy wyższych alternator pękł Stalo się to juz na dwóch alternatorach jakieś pomysły co mogę robić zle? Najdziwniejsze jest to ze po złożeniu alternatora i wsadzeniu ze starym regulatorem napięcia wszystko...
Bardzo często przyczyną wyłączania sie jest za wysokie napięcie ładowania alternatora.Spawdzic alternator lub odlączyc alternator na probe.
Widzę, że to tajemnica jak tego dokonać... Powiem tak. Uzyskałem z altka oczekiwane napięcie przy około 1500 obr. Nie musiałem nic przezwajać, wystarczyło przelutować łączenia uzwojeń. Jak to będzie sprawować się pod obciążeniem na dłuższą metę, nie wiem. Na chwilę obecną przetestowałem na stole przez około 10min i obciążeniu 5A i wszystko zimne. Jak...
Metoda sprawdzenia jest prosta. Zdejmij pasek klinowy i odpal silnik. Jak ucichnie, sprawa alternatora (łożysk) lub paska klinowego, jak nie rozrządu (przyczyn może być wiele: zbyt mocno lu słabo napięty pasek, ocieranie kół rozrządu o budowę, itp).
napięcie alternatora powinno być wyższe niż akumulatora dlatego chce podnieść napięcie do wartości 13,8V
Witam . Podstawą wszystkiego jest sprawdzenie napięcia ładowania,zwłaszcza przy wysokich obrotach silnika.Uszkodzony regulator napięcia (również alternatora)może powodować takie objawy.Do sprawdzenia połączenia masowe i nie tylko.
Sprawdź napięcie jakie jest. Może alternator nie domaga. Wyglada jakby za wysokie napiecie w układzie jak pali żarówki.
Prosta sprawa, transformator ma wyższe napięcie znamionowe, i jak akumulator się naładuje (niski prąd), to napięcie dochodzi do tego znamionowego. Po co wyższe napięcie? po to, aby podczas ładowania (duży prąd), napięcie nie spadało poniżej wartości napięcia ładowania. W samochodzie masz 14.4V, gdy alternator pracuje.
Kolego jesli skacze napięcie to wina jest w alternatorze napięcie nie powinno być wyższe niz 14.9V
Halogen ma moc 48W. Dlaczego ten mostek grzeje się bez obciążenia? Przecież diody z alternatora mają wyższe napięcie niż 24V.
... mostek prostowniczy od alternatora ... jest na napięcie, jakie daje alternator (12 lub 24V). Dla MEW musisz dać mostek na napięcie 3 razy wyższe, niż najwyższe, jakiego się spodziewasz z Twojej prądnicy: jeżeli to ma być np. 50V, to mostek na więcej, niż 150V.
alternator wysoki napiąć alternator wysoki alternator mondeo wysoki
laser vam1201 karta zabezpieczona zapisem wymiana lampy błyskowej
lodówka turystyczna granat audio
Instrukcja serwisowa Sony CFD-37L - gdzie znaleźć? Skoda Fabia Ambition 2021 – samodzielna wymiana akumulatora EFB/AGM, kodowanie BMS