Może kanały powietrzne zabrudzone ,dlatego nie pracuje jak powinien .Miałem ostatnio ten sam problem wymiana krokowca nie pomogła,mimo,że wykazało jego błąd ,dopiero czyszczenie dało efekt i na starym krokowcu obroty wróciły do normy.
Mnie kiedyś w Clio padł czujnik cisnienia oleju, komputer dostawał sygnał o za niskim ciśnieniu i podwyższał obroty silnika żeby "podpompować". Wymiana czujnika i z bani.
Coraz częściej gdy silnik jest rozgrzany wolne obroty wynoszą zamiast 750obr/min 1250obr/min. Pomaga na chwilę włączenie silnika. Silnik krokowy do czyszczenia/wymiany?
czy zmieniłes tez sterownik czy tylko silnik
Szanowni koledzy od jakiegoś czasu moja renówka długo po odpaleniu zimnego silnika chodzi na wysokich obrotach(ok.1500obr/min).
przepustnica ok jak zdejmę wężyk od urządzenia które (szwagier mi powiedział) steruje obrotami to obroty spadają na 2000/min na zimnym silniku a na ciepłym 3000/min
Bardziej przwdopodobye że to czujnik tęperatury silnika uszkodzony dając stałą oporność dla tęperatury ok 40 stopni (brak podwyższonych obrotów dla zimnego, za wysokie obroty na ciepłym)
Witam. Koniecznie wymień filtr powietrza i świece. Tak jak napisał Kolega wcześniej zmień również przewody wysokiego napięcia ( jeśli je masz u siebie) Pozdrawiam.
Może być wina mycia silnika, sprawdź kostkę komputera wtrysku, a co do tych mas to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Masa silnika jest koło miarki oleju - na wsporniku alternatora. Proszę o poprawienie pisowni, wielkich liter oraz znaków interpunkcyjnych.
dokładnie nie pamiętam ale chyba amortyzatory były już wymienione a na pewno gumy drążka stabilizatora. Stuki są takie same czy auto jedzie na luzie jak i na wysokich obrotach silnika
Dzieki za szybka odpowiedz. Mam tylko jedno pytanie do tego. Czy gdyby dostawal lewe powietrze nie mialby problemow z obrotami rowniez na zimnym silniku ?
Kolego jestes pewien że to silnik krokowy podnosi ci obroty? A nie lewe powietrze, lub niedomknięta przepustnica.
Zapaliła mi się kontrolka z prawej strony, pomarańczowy kwadracik z zygzakiem w środku i podwyższyły się obroty. Auto renault megane scenic rok 1998, benzyna lpg , silnik 1.6.
A co mu da odpięcie na pracującym silniku, powiedz? Jakąś magiczna siłą sworzeń sam sie cofnie czy co? Sorki już zmieniłem posta.
witam, miałbym takie pytanie gdzie szukać czujnika temperatury silnika?, ponieważ w czasie odpalania auta wykręca mi się ono do 3000 obr/min i utrzymuje się tak przez około 2-3 min po czym wchcodzi na normalne obroty. Byłem z tym u elektryka który podłączył mi autko do komputera; wykazało ze ten czujnik zaniża mi temp. o 30 stopni C.
Zazębnik (bendix) ma w sobie sprzęgło jednokierunkowe.Jak to zprzęgło ma poślizg to rozrusznik ruszy,ale nie ciągnie koła. Masz więc kolejny objaw i kolejną usterkę. Kiedy zgrzyta przy rozruchu (zęby o zęby) i nie kręci silnikiem,to oznacza że elektromagnes wypchnął bendiks na pozycję ,rdzeń załączył zworę w elektromagnesie,ale zęby są na tyle zjechane...
Wiem, czytałem, odpowiadałem raczej Koledze, który wydaje się, że ma dużo racji. jest za wysoka i ustal dlaczego . Dodano po 6 Moim zdaniem, silnik ma kłopoty z "oddychaniem". Więc albo wydech, albo dolot. Nie sądzę byś przeoczył zapchany filtr powietrza lub jakąś szmatę w dolocie. Wracamy zatem do rozrządu, ustawienie, stan wałka. Chodzi o moment i...
Zabrudzenie przepustnicy i silnika krokowego daje objawy destabilizacji obrotów tj.pływania. Wyczyść w/wymienione,jeśli to nie pomoże,będziemy zastanawiać się dalej.
auto zapala bez p[roblemu,wolne obroty ok,kręci się do 6 tyś obr . problem polega gdy jadę ze stała prędkościę np,przy obrotach 2500 silnik potrafi przerywać i rzuca nim co widać po obrotomierzu który pokazuje spadek obrotów nawet o 500,po czym ponownie silnik kręci wyżej,jazda z wyższymi obrotami jest możliwa z tym ze silnik przerywa.
Polecam to: https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Oczyszcz... Dla doraźnego czyszczenia odpinamy zasilanie pompy paliwa oraz powrót i podpinamy wężyki wprowadzone do tej puszki. Odpalamy silnik i dajemy popracować co jakiś czas przytrzymując na wyższych obrotach. I tak jak pisze tzok, sprawdzić jakie dokładnie są błędy....
Wyczyść przepustnicę.
Lewe powietrze.
Witam wszystkich, mam Renault megane 1.6 1998r. Od około 2 tygodni silnik pracuje na wyższych obrotach ok.1.5-2.0 na luzie i nie schodzi niżej, co może być przyczyną? Proszę o poradę.
Witam. Mam problem z wysokimi obrotami w Renault. Zrobiłem i wymieniłem już wszytko co było by możliwe związane z obrotami, włożyłem już któryś z kolei nowy silnik krokowy, czujnik położenia przepustnicy, nowe uszczelki na kolektorze i przepustnicy. Nie mam już pomysłów. W czasie jazdy trzyma 1500 obrotów jak dam na luz a na postoju ponad 1000 obrotów....
Witam, od dłuższego czasu w mojej Megane mam problem z obrotami , auto na luzie trzyma 1500/2000 tyś obrotów , ta sama sytuacja jest w trakcie jazdy , po którymś zgaszeniu i odpaleniu na nowo jest w porządku ale tylko na chwilę. Mechanik stwierdził że to przepustnica ale niestety bez żadnego sprawdzenia po prostu strzał w ciemno . Nie chcę w ciemno...
Witam:) pomocy Niedawno kupiłóem renault megane coupe 2.0 150 KM i tu pojawia sie problem a mianowicie mam strasznie wysokie obroty co do predkości np na piatym biegu przy predkości około 130 km/h mam juz prawie 3500 tysiąca obrotów:(:(:(:( Pytałem sie w warsztacie i tam mi poweiedzieli że renówki są wysokoobrotowymi samochodami. Szczerze to niechce...
Witam. Od pewnego już dłuższego czasu mam dość nietypowy problem. Link do filmiku (nie trzeba pobierać) : http://www.przeklej.pl/plik/film0002-mp4... Tak jak widać na filmie nie można do odcięcia dociągnąć , choć chwile przed nakręceniem filmu jakoś udało się i było ok...i to taka loteria :/ Czasem jak się jedzie to na każdym biegu tak jest...
Witam! Od pewnego czasu jeżdżę Renault Megane I 1.4 16v 1999r. Otóż mam problem. Gdy silnik ma temperaturę roboczą tzn. prawidłową ( samochód stoi ) obroty silnika są prawidłowe 750 . Natomiast gdy jadę z prędkościa 100 km/h i wrzucę luz ( wg mnie obroty także powinny wynosić tak jak na postoju) a jest inaczej tzn. obroty są rzędy 1250 . Jadąc prędkością...
Witam, w moim: Renault Megane II 1.4 2005 rocznik w benzynie, dopiero przy 3000 obrotów widać że chce mu się jechać, ale strasznie zamula do tych 3000, przy 2500 tak samo słaby jak przy 2000. Co jest grane ? Wiem że to tylko 1.4 silnik ale bez przesady żeby był tak słaby. Ja osobiście wymieniłem tylko świece i wyczyściłem dość mocno zanieczyszczony...
Witam, spotkał się może ktoś kiedyś z takim czymś, że po puszczeniu gazu i wciśnięciu sprzęgła - przy zmianie biegu obroty rosną o ok 200-300 i po sekundzie spadają - nie dzieje się to zawsze powiedzmy na 10 naciśnięć pedału zdarzy się tak 3-4 razy, jest to trochę denerwujące. Moim zdaniem może coś być z tym potencjometrem w pedale gazu, że po prostu...
Witam, wyjąłem z meganki silniczek krokowy żeby go przeczyścić a po jego ponownym zamontowaniu i uruchomieniu silnika samochód cały czas pracuje około 4000 obrotów na minutę. Montuje silniczek z trzpieniem maksymalnie schowanym czyli obroty powinny być minimalne tym czasem silnik aż wyje! Jak zamontuje silniczek ze schowanym trzpieniem ale nie podłącze...
Witam Dobrałem się ostatnio do silnika w samochodzie znajomego .Ma on obroty biegu jałowego na poziomie 1600-1800 !!!!!! Siedzi tam monowtrysk RENIX. Sam posiadam silnik 1,7 na identycznym wtrysku . Moze napisze co zostało sprawdzone /podstawione : MAP sensor ,podstawiony z mojego silnika - objawy bez zmian Czujniki temperatury mieszanki i silnika ,podstawione...
Witam ! Nigdy nie miałem problemu z prowadzeniem samochodów czy to diesla, czy benzyny (chodzi mi o technikę wysprzęglania, płynnego wrzucania biegów itp.) Byłem oglądać Lagune II 1,8 16V z 2004 roku , 115 tyś przejechane km, wszystko super, zauważyłem, że w momencie wrzucania biegu na wyższy jest taki efekt wejścia samochodu na wyższe obroty tak jakbym...
Witam serdecznie. Chciałbym się poradzić w pewniej kwestii, mianowicie mam dziwny problem z obrotami. Problem ten objawia się w następująco: - po odpaleniu samochodu obroty spadają do ok 550-600obr/min, a następnie załącza się ssanie i obroty wskakują na 1200obr/min i sukcesywnie spadają do ok 690-710obr/min. Tutaj denerwujący jest ten spadek obrotów...
Dzisiaj przejechałem z 20km i stwierdziłem, że dziwnie klekocze, Odgłos dochodzi jak patrzeć i słuchać to od góry z silnika, przeczytałem kilkanaście postów i nie znalazłem takiego przypadku jak mój. Więc chce się zapytać czy to KLEKOTANIE MOŻE BYĆ SPOWODOWANE ALTERNATOREM? Ponieważ już od pewnego czasu mam niskie obroty i kontrolka AKUMULATORA miga...
Witam.Moj problem polega na tym ze spadaja obroty na jalowym biegu do 500 i samochod zaczyna sie trzasc,kiedy ruszam to sie zachowuje jak by ktos trzymal mnie z tylu i nagle puszczal,samochod wtedy rwie do przodu.Podczas jazdy takze czasami sie"zapycha"Dzieje sie to nie tylko na zimnym silniku i czasami potrafi 3 dni jezdzic bez symptomow i nagle sie...
jeśli wyłącza turbinę przy wyższych obrotach podejrzewam egr - silnik wchodzi w tryb awaryjny przerabiałem to w megane 2 miałem dokładnie te same objawy, podłącz clip-a i wszystko będzie wiadomo,
Panowie, Czy mieliście podobne sytuacje dot. wysokich obrotów. Gdy samochód jest zimny, szczególnie teraz, po kilku dniach postoju obroty wariują, cały czas wysokie. Dodatkowo po wrzuceniu P z D zwiększają się i utrzymują. Problem ustaje po rozgrzaniu silnika, po przejechaniu Ok. 5-10 km. Następnie po wyłączeniu silnika, wszystko wraca do normy. Przepustnica...
Witam. Mam mały problem z którym nie mogę się uporać. Kiedy jadę z górki na luzie obroty silnika są wysokie, w miare tracenia prędkości obr. spadają a po całkowitym zatrzymaniu są w normie. Podczas jazdy na biegu, po delikatnym zdjęciu nogi z gazu wyczuwa się szarpnięcie samochodem. Z góry bardzo dziękuje za pomoc. Ps. wcześniej samochód wariował na...
Witam ponownie, silnik jak każdy inny także poradzicie sobie. Z opisu tego co nastąpiło wydaje mi się, że na pewno coś strzeliło bo skąd olej pojawił się w zbiorniczku wyrównawczym, metaliczne stukanie zsynchronizowane z obrotami, w końcu wyciek płynu i dymienie? można by sprawdzić chłodnice oleju tylko (nie jestem pewny czy ten silnik to ma)to by tłumaczyło...
Popraw styki potencjometru przepustnicy nie pomogło ... Dodano po 1 Pewnie pompa paliwa ma całkiem dość. Bez diagnostyki można sobie wróżyć... tylko jak już się silnik rozkręci to chodzi na wysokich obrotach nie brakuje mu paliwa więc chyba pompa odpada ...
ale przy ruszaniu, czy w czasie jazdy na wysokich obrotach? Obroty tu chyba nie mają nic wspólnego bo czasami już po odpaleniu silnika świeci i brak mocy.
Nierówne obroty - coś z silniczkiem krokowym ( pewnie wystarczy wyczyścić)... Moze tez być coś z Map-em ( mi spadł wężyk i latał na obrotach) a co do spalania to u mnie też wysokie wiec chyba tak już serwisowo jest :D:D ;-).
Klimatyzacja manualna. Był błąd czujnika temperatury silnika i czujnika wałka rozrządu. Ja tego nie widziałem, odczytał mechanik.
witam elektryków, mechaników i pasjonatów, mam Megane Coupe 2001r 1,6 16V i następującą usterkę: przygasają samoczynnie wszystkie zegary na desce rozdzielczej i w tym momencie silnik sam wchodzi na wysokie obroty co może być powodem? jest to jakaś klasyczna usterka modułu BSI? czy mogę liczyć na jakieś wskazówki? pozdr. Darek
hirsch-tech nie masz racji cewki te najczęściej przebicia dostają już w głowicy a tam niestety mgiełka nie dotrze gdyż uszczelnione sa wchodząc do głowicy origami! to fakt te silniki lubią wysokie obroty ja w megane mam k4m i przy wyprzedzaniu często wypada docisnąć w granic 5tys ale nawet w niższych nie jest to muł w przypadku kolegi wygląda mi to...
dobry wieczor tak jak w temacie mam bardzo zla prace silnika na tej wlasnie instalacji gazowej ... a wiec tak : obroty trzymaja sie na wysokosci 5tys obrotow i oczywiscie faluja lecz jak zatankuje do pelna jest ok lecz spalanie gazu jak w BMW 15l na 100km a samochod ktory posiadam jest to renault megane z 1999r silnik 1.4 v16 prosze o pomoc pozdrawiam...
Wymieniłem pompę paliwa i odpalił mi na niej tylko raz jak ja wymieniłem.W gazie mi chodzi tylko ze mam sekwencję i tu jest problem.odpalił mi gdywlewalem trochę benzyny do filtra powietrza.od kilku dni gdy tak robię to silnik zapali i wskakuje na wysokie obroty i gaśnie.co to może byc
Diagnostyka się kłania. Chyba że chcesz powymieniac wszystkie, dość drogie czujniki silnika na ślepo. Skąd pomysł że to czujnik wału?
Witam Mam problem z meganką. Silnika na zimno zapala obroty w granicach 1100 -1200 a po lekkim rozgrzaniu 750. Gdy tylko wskaźnik temperatury podejdzie jedną kreskę silnik gaśnie i bardzo trudno jest go zapalić, z reguły z gazem do dechy, poczym popracuje 5 min i gaśnie i sytuacja się powtarza.Również silnik gaśnie kiedy próbuję utzrymywać wyższe obroty...
Oczywiście, że adaptacja przepustnicy była robiona, bez tego przecież obroty na wolnych wariowały i działy by się różne inne rzeczy. Ten silnik nie zbyt chętnie wkręca się na obroty pod czas jazdy, na postoju spoko, wdepniesz gaz i nawet jakoś to jest ale np jedziesz sobie na 4 biegu 80km/h - 3tys/obr deptasz do końca a reakcja jest bardzo słaba, a...
Witam, ostatnio przy drobnej naprawie prędkościomierza (nie wiem, czy ma to jakiś związek) zaczął dość mocno wyciekać płyn chłodniczy za silnikiem. Im wyższe obroty, tym mocniej ucieka. Na zgaszonym silniku problem nie występuje. Zastanawiam się, jaki przewód mógłby to spowodować i gdzie konkretnie się znajduje. Proszę o pomoc.
Panowie to może coś ciekawszego. Renault megane 1.9 dti 1997r . silnik słabo sie nagrzewa a jak już się go uda dogrzać (tylko na wysokich obrotach) to po włączeniu nawiewu wenętrznego temperatura obniża się do ok 65 stopni. Trzy razy wymieniony termostat ostatni fabryczny, wymieniony czujnik temperatury, wymiana płynu chłodniczego plus czyszczenie układu....
Mam problem ze wskazaniami licznika. Objawia się to tak, że na postoju gdy zwiększam obroty silnika powyżej 3 tysięcy, zaczyna ruszać się wskazówka prędkościomierza im wyższe obroty tym większa prędkość, przebieg też się zmienia. Licznik jest Sagema, auto Renault Megane 1,6 90kW rok 1998. Proszę o pomoc, a dodam że samochód stał ponad pół roku nie używany...
Nie wyobrażam sobie szczerze mówiąc, że nawet wysłany błędny komunikat do nieistniejącego urządzenia namiesza w sterowniku silnika.... coś takiego mi się w głowie nie mieści, zresztą protokół CAN przecież nie wysyła danych pod adres, który przypadkowo może być błędny, tylko wysyła komunikat a obsługujące go urządzenie może go zrealizować jeżeli istnieje....
Witam kupiłem auto pierwszy raz Renault Megane Scenic 1.6 16V 2000r. automat i miałem od samego początku problem z silnikiem. Małe obroty czasem wyższe od 500 do 2000 obrotów na postoju. Dzisiaj sprawdziłem Cewki wcześniej jak wyciagałem wtyczki od Cewek to na pierwszej i ostatniej auto gasło, a na drugiej i trzeciej chodził na niższych obrotach. Dzisiaj...
Cewki są nowe oprócz jednej, ale tą ostatnią miałem możliwość podmiany na nową, wtryski spróbuje jutro podmienić, ale czy wtryskiwacze powodowały by takie objawy ? Czy przy uszkodzonych wtryskach nie byłoby cały czas źle ? Na wolnych obrotach trzymał by czasami ok 500 obrotów i nierówno pracował, ale normalnie się wkręcał na wysokie obroty ? A to się...
Co to jest styloskop? Może to jakaś literówka? Nic do głowy mi nie przychodzi co dawało by taki obraz a stetoskop jest tu niepoprawnym domysłem. Panowie, ten przebieg jest bez sensu. W jaki to niby sposób sterownik silnika ma z niego mieć punkt odniesienia? Może jestem w błędzie ale ja jeszcze się nie spotkałem z wałkiem gdzie byłby tylko jedna ząb...
A wcześniej tak nie było? Bo jak silnik na wysokich obrotach ma zamkniętą przepustnice to ma wysokie podciśnienie zarówno w kolektorze ssącym jak i w cylindrze zaraz po otwarciu zaworów wydechowych.
Witam. Mam problem z falowaniem obrotów w Megane I - nie udało mi się odnaleźć na forum. Mianowicie mam problem jak silnik się zagrzeje zaczynają się falowania obrotów od 900 do nawet 3500... nie mogę zdiagnozować co może powodować takie zachowanie? Auto nie traci mocy, przyspiesza poprawnie. Wymieniony silniczek krokowy na nowy - nie pomogło. Kwestia...
Witam, mam problem z renault megane 1.6 8v 75KM 1996rok, mianowicie chodzi o to że gdy silnik jest zimny, megane ma za niskie obroty około 0,5 tyś, a gdy sie nagrzeje dochodzą aż do 2tyś na biegu jałowym, silnik krokowy+czujnik położenia przepustnicy wymieniłem, podciśnienia też są ok, dodam jeszcze że po odłączeniu silniczka krokowego silnik nie reaguje,...
Witam od nie dawna mam problem z reno megane scenik 2.0 98r, + lpg, polegający na trzymaniu silnik w zakresie obrotowym od 1200-2500, obroty oczywiscie wachlują lecz nie zawsze. czasem trzymają się jednej granicy np 2000. (objawy sa takie same na LPG jak i benzynie) Próbowałem czyścic benzyną zawór regulacyjny powietrza biegu jałowego niestety bez efektu....
Dzień dobry, mam 2 problemy 1. Czy to normalne, że jak auto jest zimne (mowa o sytuacji kiedy auto stoi na temp. minusowej) to po wystartowaniu, zanim silnik się nie rozgrzeje to obroty się wahają ok 1600-2000. Osobiście pamiętam takie zachowanie od zawsze, ale ostatnio jak tata był na przeglądzie to mechanik zasugerował wymianę silnika krokowego. Ale...
megane wysoki obrót silnik megane wysoki obrót wysoki obrót zimne silnik megane
pralka różnicowoprądowy katalog filtrów programowanie ogrzewania
scilab wykres sterowanie przekaźnikami
Bezpiecznik w telewizorze Panasonic TX-49HX940E: lokalizacja i wymiana Zmywarka, pralka, ekspres – program zatrzymuje się w połowie: grzałka, pompa, czujniki, przekaźnik