OK, test zrobiony — wyszedł błąd E58: Zbyt wysoki prąd silnika napędowego.
Zrób może tak. Odkręć klemę + od akumulatora, "przedłuż" ją kawałkiem przewodu (np rozruchowym z krokodylami) i zmierz na tym przewodzie.
Przy połączeniu w trójkąt może pracować gdy napięcie międzyfazowe będzie równe 220 V (ew. 230 V), jak wskazuje na to tabliczka znamionowa.
Witam, pompa obiegowa afriso aph 160 pokazuje błąd za wysokiego prądu silnika, jeden z tranzystorów igbt xnm4n60t 600V 4A posiada zwarcie między drenem a źródłem czy musi to być mosfet w technologii igbt ?
Witam ! Proponuję wyprowadzić cztery przewody z zacisków gdzie są zworki, zworki usunąć i łączyć po dwa odpowiednie kable. Jaki będzie efekt ? Oczywiście odłączyć kable od wyłącznika. Czy dodanie kilkunastu centymetrów kabla powoduje wzrost prądu jałowego silnika ? Pozdrawiam. Stefan
(at)kristofss Nie zaszkodzi, bo jedne urzadzenia się włączaja inne wyłączaja. Ten rodzaj generatora bez jakiegokolwiek obciążenia potrafi być niestabilny.
Tak, przez zwartą diodę dodatnią poprzez diody wzbudzenia i regulator prąd idzie na wirnik. Druga mozliwość to bardzo zanieczyszczony mostek lun wnetrze alternatora, przez zanieczyszczenie powstaje upływność.
Teoretycznie dla tej pompy powinien być kondensator o pojemności około 27µF. Wynika to ze wzoru: C (µF) = 60 x √P Gdzie P to moc silnika wyrażona w kW. Ta pompa ma 0,32kW. Jeśli wartość kondensatora jest niższa, prąd uzwojenia będzie zbyt wysoki. Jeśli wartość kondensatora jest wyższa, prąd uzwojenia silnika będzie zbyt niski. Myślę,...
Ja zamiast diody Schottky zastosowałem przewymiarowaną diodę krzemową. Diody 50A 600V kupiłem z demobilu po 5 zł za sztukę. Przy 5A spadek napięcia tylko 0,5V za to wsteczne 600V. Mam taką skrzyneczkę uniwersalną poprzez którą łączę silniki z zasilaczami. Nawet jak mi większy silnik stanie okoniem to dioda zdzierży prąd zwarcia. Schottka o wysokim napięciu...
Ogólnie przygasanie kontrolek jest objawem 'resetowania się' układu zasilacza na module sterującym - jego przyczyną jest zbyt wysoki pobór prądu przez silnik, który dogorywa. Samo uszkodzenie silnika może dotyczyć zarówno jego uzwojeń, czyli niewielkiego zwarcia miedzyzwojowego na wirniku, jak i zużytego komutatora (wyżłobienia, nierówna powierzchnia...
W niektórych modelach wozków widłowych są zabezpieczenia termiczne na silniku. Po osiagnięcięciu za wysokiej temperatury silnika zabezpieczenie odcina prąd. Może jest uszkodzony wentylator chłodzenia silnika. Może być tak, że odcina tylko jazdę w tył. Przyczyna może być również niesprawny ogranicznik prądowy lub sterownik.
Jakiej indukcyjności użyć ? A jakie prąd pobiera silnik? Czy tak podłączony kondensator nie będzie hałasował ? Kondensator podłączony za dławikiem poprawi filtrację, kiedy podłączyłeś sam kondensator to w chwili załączenia triaka płynął udarowy prąd rozładowania/ładowania kondensatora
Wychodzi że to 7,5kW - pasuje poborem na biegu jałowym i gabarytami. Pod warunkiem, że to silnik z 2 parami biegunów - czyli 1500obr/min. A po czym to poznałeś. Dźwięk obydwu znacząco się różni. Sądząc po prądzie pobieranym około 7,3A to można przypuszczać iż silnik ma moc 3 lub nieco powyżej 3kW Silnik asynchroniczny zawsze ma wysoki prąd jałowy -...
Analogicznie, spróbuj włączyć dwa biegi jednocześnie w skrzyni biegów. Tak się nie da, w normalnej skrzyni biegów :wink: Silnik się spali, będzie buczał i pobierał z sieci wysoki prąd.
Najbardziej zależało by mi na tym kwadratowym, ponieważ ma dosyć estetyczny wygląd Nie wygląd w nim najważniejszy a "zero" pośrodku skali. Masz "perełkę" która mierzy (oczywiście z bocznikiem) prąd przepływający w dowolnym kierunku. W aucie sprawdzisz nim czy akumulator przy pracy silnika na jałowych obrotach, jest ładowany (jakim prądem) czy oddaje...
Jeśli po odłączeniu zasilania kręcący się silnik wyraźnie cichnie i nie widać gwałtownego zwolnienia obrotów to trzeba wziąć pod uwagę skrócenie któregoś z uzwojeń. Wskazuje na to również dość wysoki pobór prądu przy "biegu jałowym" .
Kup raczej prąd za 60 zl. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
No właśnie mi chodzi o to że mam silnik spalinowy i on by napędzał ten silnik 5,5kw, taki agregat spalinowy, nie chcę tych tanich chińczyków z marketów a po za tym tu dochodzi satysfakcja ze się samemu zrobiło:) tylko chodzi mi o to czy jak rozpędzę ten silnik 5,5kw tym spalinowym do wysokich obrotów to czy on wytworzy już prąd i wtedy podłączać do...
Witam, Dziękuje za wszystkie uwagi. Zużycie paliwa to 6,5l/h, rzeczywiście wydaje się być wysokie. Jeśli chodzi o prąd rozruchowy hydroforu, to postaram się go ustalić, niestety takich danych nie podaje ani producent hydroforu (Hydro-Vacum Grudziądz-są tylko podstawowe dane silnika) ani producent samego silnika (Besel-nie ma w katalogu silnika o takim...
4017 mógł by być, miał by cykl zliczania skrócony do czterech, na pozycji 0 i 2 wyłączenie, na 1 uruchamia obroty w lewo, 3 w prawo, pojawienie się stanu wysokiego na jednym z tych wyjść powinno uruchamiać układ czasowy który wygeneruje dodatkowy impuls zegarowy powodujący przestawienie na pozycję 0 lub 2.
Mierzyłeś napięcie na zaciskach obu silników? Pomiar mocy czynnej przy pracy silnikowej też by nie zaszkodził.
Przeszukałem wszystkie parametry jeden po drugim i znalazłem przyczynę. Ktoś przestawił wszystkie parametry od kompensacji momentu obrotowego na max. (P71, P72, P75, P76), przez co falownik dawał zbyt wysoki prąd na silnik.
Jeszcze .. jakie masz ładowanie? To "uciekanie bokiem " prądu jest wspaniałe!!!
Wymontowaleś silnik ? sprawdzileś zamocowanie magnesu do wirnika silnika czy sie nie odkecił .Cewka bedzie dawać pomiar rezystancji , bedzie dobra , a magnes druga sprawa .
Mam chyba dokładnie taki sam gaźnik w moim agregacie prądotwórczym. Odpowiedź do postu #1 Gaźnik posiada śrubkę ze sprężynką, która nie pozwala przepustnicy zamknąć się do końca, obrót w prawo zwiększa szczelinę i zwiększa obroty silnika. Jest to regulacja wolnych obrotów silnika. Jest też druga krótsza śrubka też ze sprężynką. To jest wkręt do regulacji...
Sprawdź triaka w module czy nie ma zwarcia .Mnie się to przytrafiło kilka razy.
Witaj. Odwrócenie kierunku podłączenia uzwojenia pomocniczego na pewno rozwiązałoby sprawę kierunku wirowania. Prostsza mogłaby być zamiana ról tych uzwojeń, podobnie jak to ma miejsce w przypadku uzwojeń wolnoobrotowych. Sprawdzałem wiele lat temu, że silnik podłączony w ten sposób działa. Dla pewności jednak zmierz rezystancje obu tych uzwojeń, czy...
Prądy równe, silnik poprostu ma wysokie zużycie prądu w trakcie pracy bez obciążenia.
Po podłączeniu akumulatora napięcie utrzymuje się w granicach 13,5v. Natomiast światła świecą po zgaszeniu silnika czyli prąd czerpią z akumulatora. Jaką pojemność ma akumulator? - tej informacji mi brakuje.
E tam, mam dwie drukarki z taką grzałką (500W i 600W), do tego bezpieczniki termiczne i uziemienie platformy - IMO znacznie lepsze niż wysokie prądy i nie trzeba się bawić z potężnym zasilaczem. No ale co tam kto lubi. ;)
No to jedno co się nasuwa to że przy ustawieniu wysokich obrotów silniki nie pracują z taką samą mocą. Przy zatrzymanej łódce i wysokich obrotach zmierz napięcia na silnikach i pobierane prądy. No chyba że możesz jakoś zmierzyć obroty? Dodano po 2 Możesz to zrobić w wannie - to będzie taka hamownia.
Chcę, aby agregat zasilał cały dom, oczywiście w razie awarii, piec z podajnikiem, dwie lodówki, indukcja w domu x2, ale wiadomo, nie chodzą jednocześnie. Zauważ że te 7350 W jest oszukane bo jest to moc silnika spalinowego a nie moc prądnicy. Masz do dyspozycji 3300 W w przypadku podłączenia jednofazowego i 5000W przy obciążeniu 3F. Czyli po 1,66...
Jeśli w SC (podobnie jak w CC) jest 3 stopniowa regulacja prędkości nawiewu to zielone coś co znajduje się w kanale wentylacyjnym (przynajmniej w CC miało kolor zielony i obstawiam, że to o to chodzi) to tzw. opornica. A dokładniej 2 oporniki wysokiej mocy które ograniczają prąd do silnika dmuchawy nawiewu. Chyba, że masz klimatyzację no to wtedy to...
Po to w rozruchu stosuje się gwiazdę aby ograniczyć wysoki prąd dopóki silnik nie osiągnie nominalnych obrotów. Gdy osiągnie nominalne obrotu zostaje przełączony na trójkąt. Włączenie na rozruchu przy obciążeniu od razu w trójkąt spowodowałoby przeważnie przepalenie (wyłączenie) bezpieczników.
Ja widzę dwa problemy 1. straty w przekłądni multiplikującej silnik wymaga dosyć wysokich obrotów a więc i przełożenia. 2. zmiany napięcia w zależności od obrotów - zwykła przetwornica 12V/230V może nie być do tego przystosowana. P.S. Oczywiście sensu ekonomicznego to nie ma, ale takich projektów nie robi się dla "taniego" prądu.
mogą by kable doprowadzające prąd do silnika od wysokich obrotów lub przepalone uzwojenie na silniku albo cos z programatorem podłącz sam silnik do prądu i sprawdź czy działa silnik na wysokich obrotach
Co do napięcia ładowania to nie jest łatwo doradzić na odległość. Napięcie w instalacji bardzo zależy od stanu akumulatora czyli jego kondycji i stopnia naładowania. Po rozruchu silnika bateria musi uzupełnić niedobory i ma zaniżone napięcie. Proponowałbym sprawdzić napięcie po pewnym czasie pracy silnika np 15 min. Należy pamiętać że na niższych obrotach...
Witam wszystkich. Mam problem z NUTOOL NP2500 podłączyłem go do strugarki na próbę czy pociągnie (2000W ) nie ruszyła a agregat padł , odpala ale wchodzi na wysokie obroty ,nie daje prądu, kontrolki się nie świecą. Czy ktoś ma jakiś pomysł ? Strugarka 2000W napędzana silnikiem - prądy rozruchowy do przemnożenia 2000W X 3 = 6kW. Wstępna diagnoza - przeciążyłeś...
Wypowiem się może na temat rozbiegania się silników bo zrobiło się trochę zamieszanie. Rozbieganie się dotyczy silników szeregowych, nie ważne czy prądu stałego czy zmiennego. Wiertarka się nie rozbiega ponieważ już sam opór stawiany przez przekładnię nie pozwala na to. Silnik obcowzbudny i bocznikowy także może się rozbiegać gdy dojdzie do zaniku napięcia...
A ten przekaźnik nie ma sklejonych styków? Pytam tylko retorycznie.
Brak mocy upatruję raczej w zużytych łożyskach. O jakim braku mocy mowa? Pomiary omomierzem każdej fazy przy rozłączonym silniku są równe około 4,5 ohm. Dla silnika 7,5 kW, to jakaś wysoka ta rezystancja.
Czy jest taka sama jak z przed kilkudziesięciu lat podawana w poradniku Zembrzuskiego czy trzeba obliczać inaczej? No chyba w tej części fizyki się nie nic zmienia :) Gęstość prądu w przewodniku to stosunek natężenia prądu do pola przekroju poprzecznego przewodnika: J= I/S gdzie: I – natężenie prądu płynącego przez przewodnik, S – pole...
Nie ma "baterii" lipo, tylko ogniwa lub pakiety ogniw albo akumulatory. Bateria czy akumulator nie ma większego związku z mocą silnika. Nie może być tylko za małej wydajności prądowej (zależnej od typu ogniwa i pojemności) i o zbyt niskim lub zbyt wysokim napięciu. Cały układ dobiera się do możliwości modelu. Elementem czynnym, czyli tym, który pobiera...
Witam chcę naprawić agregat, silnik chodzi równo na niskich i wysokich obrotach ale brak napięcia na wyjściu z pradnicy. Ktoś wcześniej coś przerabiał ale nie wiem jak to z powrotem podłączyć. https://obrazki.elektroda.pl/1060017000_... https://obrazki.elektroda.pl/6947598500_... https://obrazki.elektroda.pl/8711745000_...
Prąd jest ustawiany przez sterownik dla silnika o danych parametrach (4A to prąd hamowania silnika, ciągły) a napięcie jest tak wysokie aby odpowiednią charakterystykę zapewnić silnikowi przy pracy krokowej (dynamika) - bez poślizgu. Łączenie dwu silników przeciwsobnie bez sprzężenia zwrotnego to ryzyko koszenia bramy gdy jeden silnik zgubi krok. Niech...
Autorze, u Ciebie C=1300. C, to godzinowy prąd pracy (prąd pobierany przez godzinę, który rozładuje akumulator). Prąd maksymalny zależy od potrzeb odbiornika (u Ciebie wkrętarki). Silniki w elektronarzędziach zwykle wymagają wysokiego prądu maksymalnego. Porządna wkrętarka może potrzebować nawet 100A prądu chwilowego. Taka mała, jak Toja będzie dobrze...
To co narysowales to uklad zabezpieczenia nadpradowego i nadnapieciowego. Skoro zabezpieczenie przed zbyt wysokim napieciem nie jest konieczne to mozesz pominac diode zenera. Układ wtedy stanie sie dwojnikiem. Ten układ ograniczy ci prąd do wartości 0.7/ R , ale to ograniczenie zadziała tylko w jednym kierunku. Jeśli chcesz zrobić w dwóch kierunkach...
IRLZ44 wysterowany z 5V będzie w pełni otwarty. Ale nadal nie masz żadnego zabezpieczenia w tym układzie. Podaj stan wysoki na T1 i Q4. Co się stanie? Nie masz informacji o tym czy układ działa prawidłowo, czy się nie przegrzewa, nie wiesz jaki jest prąd silnika ani napięcie. Dodaj przynajmniej jakiś tranzystor zwierający do masy bazę T1 kiedy Q4 jest...
No dobra, 3 pytanka (at)Freddy: 1. Łączyłeś już 4 szt. L298 do jednego wyjścia atmegi ? 2. Czy sprawdziłeś w praktyce i z czystym sumieniem powiesz, że na 100% ten port wytrzyma i będzie pracował prawidłowo? 3. Czy odkupisz w razie czego atmegę koledze (at)beznadziejny_elektronik jeśli się okaże, że jednak coś poszło nie tak? Jeśli choć na jedno pytanie...
przecież może być diesel, trzeba by zrobić instalację podobną do tej stosowanej przy przeróbkach diesli na LPG (tak nie pomyliłem się, można zrobić diesla na lpg), Tak, my też wiemy, że istnieją silniki diesla na paliwo wysokooktanowe, ale wtedy to już nie są silniki diesla tylko silniki "iskrowe" o wysokim ciśnienieniu sprężania. Innymi słowy to już...
Myślę że szkoda czasu na jałową dyskusję, po prostu potrzebuję mieć urządzenie wytwarzające napięcie stałe (dość wysokie, od 120 do 230 powiedzmy, do prądożernych odbiorników) o różnych wartościach, i szukam lepszego rozwiązania niż obecne - grzejący się tranzystor i spalanie doprowadza do szału. Zadałem kilka prostych pytań, może przypomnę: - Czy ten...
Niewłaściwy wyłącznik silnikowy, jego zakres powinien być wyższy. Prąd znamionowy silnika to 5,5 A.
A jak się maja świece żarowe nie grzeją cały czas bez względu na temp. silnika? Wyrzucił jakieś błędy po podpięciu kompa?
Niech zgadnę: masz kod błędu 4134-2 lub 4135-2 lub 4136-10 ? Problem w DAF-ach serii LF ze skrzynią AsTronic Lite polegał na tym, że sterownik ma jedno ze swoich źródeł zasilania podłączony do tego samego obwodu, co silnik pompy hydraulicznej.Niech zgadnę: Pali ten duży bezpiecznik na wsporniku na skrzyni biegów? System po spaleniu bezpiecznika ma pewne...
W takim razie czy coś takiego się nada? https://allegro.pl/oferta/akumulator-bos... Niestety nie wiem czy typ akumulatora "rozruchowy" ma jakieś znaczenie. Dodatkowo są różne wartości prądu rozruchowego. Nie wiem jaką wartość ma dotychczasowy akumulator i czy coś zmieni wyższa/niższa wartość względem oryginału? Dzięki za pomoc...
Silnik musi mieć wał ustawiony pionowo :(. Takie położenie niestety komplikuje bardzo układ, bo łożyska alternatorów nie są przystosowane do takiej pracy. Nie rozumiem. Łożysko to łożysko. Nie jestem mechanikiem ale według mnie to raczej nie ma różnicy czy będzie pracowało poziomo czy pionowo. Dodano po 10 U kolegi ten stojak chyba trochę za wysoki,...
miernik pokazał 11.4A. Niedokładnie zmierzyłeś rozstaw otworów, bo na pewno mają 216x138 . Prąd się wtedy zgadza, ale jest on za wysoki bo oscyluje w granicy prądu znamionowego. Więc silnik to 5,5 kW 1500 obr. Może jak doradza tu jeden z kolegów , może mu zrobić przegląd wraz z pompą.
Witam Z tego co kojarzę to PCF8574 ma prąd wyjściowy w stanie wysokim 100uA i może nie być w stanie wysterować poprawnie ULN2003. Pozdrawiam Romek
Cewka ma jakiś maksymalny prąd jaki nie spowoduje nasycenia lub przegrzania. Archaiczne cewki do układów z przerywaczem miały prąd ustalony rezystancją uzwojenia, na włączonej stacyjce ale zgaszonym silniku cewka mogła się grzać i musiała to wytrzymać. Współczesne cewki pracują z elektronicznymi układami zapłonowymi, mają małą rezystancję uzwojenia...
Proponuję to zrobić tak: http://img376.imageshack.us/img376/2247/... Tranzystor zależny od prądu silnika (dla BD137 - do ok. 1A) Wartość R1 zależna od prądu silnika i wzmocnienia (β) tranzystora D1 ma za zadanie tłumić przepięcia powstające przy wyłączaniu silnika (silnik to indukcyjność!) Wystawienie stanu wysokiego na pin procesora do...
Jeśli to jest wysoki silnik, to twoje podejrzenia są uzasadnione (czasami zaczyna kręcić), miałem dwa przypadki takiej usterki. Ponadto od zasilania istotniejszy jest pobór prądu - przy starcie ok 300m, później jakieś 100.
Poszukuję instrukcji i schematu do takiego właśnie sprzętu(chcę zrobić to od podstaw)To jest tak zwana ,,matka" podłącza się do 230V i uzyskuję sie prąd taki jak w akumulatorze.i używa się do uruchamiania silników spalinowych.daję to wysoki prąd taki jak w akumulatorze.
Bardzo dobrze to ona będzie ogrzewała eter elektrycznością , może palnika nie trzeba będzie nawet załączać :D, to jest sprężarka rotacyjna, podobna do łopatkowej, bo też mimośród pompuje, ale one plują mgłą olejową i żrą masę prądu, bo silnik jest przystosowany do wysokich ciśnień.
Alternator motocyklowy przy biegu jałowym ma znikomą wydajność. Napięcie na wyjściu często jest zbyt niskie aby ładować akumulator, jeżeli jest wyższe, to obciążenie w postaci świateł sprawia, że akumulator jest rozładowywany. Silnik musiałby się kręcić na wyższych obrotach, co wiąże się z trudnościami. Poza tym sprawność takiego rozwiązania jest niska,...
Przede wszystkim sprawdź napięcie znamionowe, bo być może traktujesz silnik zbyt wysokim napięciem. Prąd jest tylko konsekwencją tego faktu.
Może sprawdź dokładnie silnik wirnik i uzwojenia,możliwe że pobiera za dużo prądu i przez to uszkadza triaka.
Odpowiedzi na Twoje pytania to dwa razy tak – parametry zasilania dotyczą jednego uzwojenia i silnik krokowy może być stale utrzymywany pod zasilaniem o takich parametrach. Jest jednak małe ale: silnik o zasilaniu 3V/4A jest ewidentnie silnikiem przeznaczonym do zasilania prądowego. Ponieważ tak jest mi wygodniej, to żeby wyjaśnić o co chodzi,...
Schemat ten jest zaczerpniety z https://www.thingiverse.com/thing:413111... złożony przez wiele osób i działa. Może na pin1 pojawia się stan wysoki gdy silnik ma się zatrzymać? Odnośnie regulowania prądu na potencjometrze sterownika to miałem skręcone na minimum, gdy silnik nie uruchamiał się wtedy kiedy powinien kręciłem w kierunku max. Nic to nie dawało....
w jaki sposób z cewek indukuje się napięcie i dlaczego tylko z 1 cewki napięcie wędruje do cewki wytwarzającej wysokie napiecie. To jest klasyczny zapłon typu "magneto" znany od więcej niż 100 lat. W okolicy zwojnicy porusza się magnes osadzony na kole magnesowym napędzanym przez silnik, w zwojnicy indukuje się napięcie. Zwojnica jest zwierana przez...
Witam! Nawet nie próbuj dalej eksperymentować ponieważ uszkodzeniu mogą ulec niektóre elementy elektroniczne!!! Alternator to nic innego jak prądnica prądu przemiennego z którego po wyprostowaniu przez diody prostownicze otrzymuje się prąd stały (no prawie stały:-) Za parametry graniczne odpowiedzialny jest regulator napięcia i w czasie mierzenia na...
Załączam zdjęcie wiertarki, którą zmierzam zrobić. Weź pod uwagę, ze ze względu na wysokie prądy płynące do silnika połączenia muszą mieć odpowiednio duży przekrój i być możliwie krótkie.
Sterownik silnika krokowego powinien być zasilany możliwie wysokim napięciem, byle nie przekroczyć maksymalnego napięcia zasilania, rzecz jasna. Sterowanie uzwojenia silnika krokowego polega na ustalaniu pewnej wartości prądu tego uzwojenia, za pomocą regulacji impulsowej. Ponieważ wymuszenie jest napięciowe a obciążenie indukcyjne, przy ustalonej wartości...
Rzeczywiście -, przeczytałem pdf-a STA481, i wg danych te rezystory mogą mieć od 1 do 5k - wynika to z podanego tam prądu baz wbudowanych tranzystorów: IB=1mA dla Ic=0,5A - czyli jeśli na porcie LPT sygnał będzie w stanie wysokim (5V) to przy 5k popłynie prąd 1mA.
Tam są stosowane ogniwa litowe o wysokich prądach rozładowania.
(1) Czy ramps czy też arduino mega nie ma w układzie diod prostowniczych? (2) Mam je użyć? Ad 1.Ten aspekt akurat nie powinien cię interesować. Ad 2.Ani ramps ani tez arduino mega nie mają w układzie wbudowanych diod prostowniczych. Ramps to jest tylko zwykła płytka spełniająca rolę podobną jak M/B w komputerze, którą populujesz/wypełniasz jej wolne...
W jaki sposób mierzysz rezystancję rezystorem?
W jaki sposób Q1 ogranicza sobie prąd bazy? Wersja pierwsza z #29: prąd bazy jest powiązany z prądem emitera (tak już działa tranzystor, jeśli jest w stanie aktywnym, czyli ani nie jest wyłączony, ani w stanie nasycenia) i jest dziesiątki, albo i setki razy mniejszy (w uproszczeniu można przyjąć, że w stanie aktywnym prąd bazy to np. 1% prądu emitera...
Może lepiej zostawić C7 takie jak jest (tzn 10nF) i wcześniej dołożyć C7' - jakiś nieduży elektrolit rzędu mikro-faradów? ? Elektrolityczny może nie za bardzo, bo tam jest napięcie przemienne. Ale te 10nF można śmiało zwiększyć, bo obecna stała czasowa tego filtru (razem z 2 x 100kΩ) to ledwo 2ms, czyli tłumi rzeczywiście wąskie szpilki, np. indukowanych...
Witam ! Jeśli wg Ciebie silnik pracuje prawidłowo tj. nie dławi się i równo pracuje, ustaw obroty na 50 Hz / 3000 obr. / . Dalej napięcie bez obciążenia ustaw na transduktorze poprzez zmianę szczeliny w rdzeniu . Ja bym zaczął , patrząc na stan wizualny agregatu , od wymiany filtra powietrza , świecy zapłonowej , czyszczenia gaźnika , regulacji zaworów...
Jeżeli długotrwale obniżysz napięcie zasilania silnika kompresora - możesz go uszkodzić. Silnik indukcyjny to takie urządzenie, że prędzej spalisz go za niskim napięciem niż za wysokim. Jeżeli chodzi o agregat i prąd rozruchowy silnika - ma on niemalże legendarny zespół presostatu z wbudowanym odprężnikiem (ta cienka rurka wchodząca od spodu presostatu)....
Silnik napędzający prądnicę musi mieć stałe obroty aby utrzymać stałą częstotliwość prądu. Jak sobie wyobrażasz docieranie silnika agregatu na zmniejszonych obrotach To ty masz małą wyobraźnię i wiedzę o współczesnych generatorach. Silnik może mieć RPM zupełnie nie związaną z częstotliwością generowanego napięcia. Po prostu jest falownik zasilany z...
Jeżeli regulator jest dobrze złożony i podłączony do gaźnika to silnik musi reagować na regulację śrubą, którą pokazałem na zdjęciu w poście wyżej. Wkręcanie jej powinno podnosić obroty a wykręcanie zmniejszać. Masz albo rozregulowany, albo źle złożony regulator obrotów.
Można zmierzyć prąd jaki pobiera gdy silnik jest podłączony do baterii 2,4V, następnie tak dobrać rezystor, żeby prąd przy zasilaniu układu szeregowego opornik-silnik był zbliżony. Szacunkowo rezystancje wyznaczysz zakładając że silnik stanowi zwarcie (prąd płynie tylko przez rezystor). Silnik może i wytrzyma 12V ale bardzo krótko. Nie jest przewidziany...
Swoją drogą to jak wybija przekaźnik nadmiarowy silników trakcyjnych (WN) w EU-07, szczególnie przy ustawionym wysokim rozruchu (750A przy około 3kV), to ponoć łuk tak daje po uszach że wentylatory silników trakcyjnych to przy nim nic. Ciekawe czy tam ten łuk jest jakoś neutralizowany i na ile takich cykli jest on obliczony. To nie jest przekaźnik...
Spróbuj silnika z pralki LG Direct Drive - nie będzie wymagać aż tak wysokich obrotów.
1. Zawór bez prądu jest zamknięty sprężyną do ciśnienia 100 barów. Zaworu nie można "zatkać" bo pompa - gdyby nagle się naprawiła - w kilka sekund napompuje 1500 barów i coś może "puścić". 2. Brak zasilania, brak sterowania, nieszczelność, brud... 3. 12V od strony akumulatora i pwm 1kHz, o wypełnieniu kilkunastu procent, od strony sterownika. 4. Uszkodzony...
No to chyba tylko oglądałeś, nie czytałeś, jest tam nawet sterowanie opisane. Ważne by nigdy nie podać stanu wysokiego na oba wejścia (ALI i BLI).. Układ jest do sterowania silnikami, ale jest schemat, można przejrzeć tylko część. Układ będzie działał, w datasheecie HIP'a jest podane, jak dobierać tranzystory. Ale tak, będzie działał, tylko te dwa kondensatory...
Przerywa na wysokich oborotach, jest to prawdopodobnie usterka związana z prądem. Prosze o pomoc.
Najlepiej gotowy układ mostka H na wysokie prądy - VNH3SP30 - mam go na sprzedaż, więcej info w temacie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11...
Między 16 i 18? Przy poprawnie działającym układzie ma być tam spadek napięcia na oporniku regulatora więc nie bardzo jest co mierzyć ale można. Ja napisałem o pomiarze na zaciskach w rozumieniu do masy i oczywiście podczas pracy silnika. Czy podczas jej napędzania podać przez moment 12V na uzwojenie wzbudzenia Podaj, nic złego się nie stanie. Przypominam...
Oczywiście możesz podłączyć mostek trójfazowy i użyć tego jako prądnicy, ale mostki 3f są zazwyczaj duże i napięcie przewodzenia diod też jest dosyć wysokie, lepiej złożyć mostek 3f z sześciu diod Shottky. Jakie napięcia i prądy przewidujesz?
Chcę sterować silnikiem prądu stałego od 0V do około 20V, około 500mA. Wydajność i moc silnika jest uzależniona od masy i wielkości modelu oraz przeznaczenia przykładowo do jazdy w terenie czy wyścigi lub drifting. Podaj jaki to ma być silnik szczotkowy czy bezszczotkowy wtedy można zastosować regulator dwukierunkowy rc jego wydajność uzależniona od...
Napięcie silnika to 230V moc to 600W. Nie wiem, czy dobrze próbowałem wyliczyć pobór prądu poprzez podzielenie watów przez napięcie? Wtedy wychodzi tylko 2.6 ampera. Czy to możliwe żeby silnik pobierał tak mało prądu? No przy zasilaniu 230V będzie pobierał mniej więcej tyle prądu. Jednak przy 12V będzie pobierał około 50A. I niższe napięcie to przy...
Trza zrobić aby nie grzał świec po odpaleniu silnika
Jak się spali to przekroczyłeś maksymalny prąd :). A tak serio to pewnie w tym układzie jest triak (taki 3-nóżkowy element podobny do tranzystora) zobacz co na nim jest napisane oraz co jest do niego przykręcone (czy jest i jaki duży radiator). Albo napisz coś więcej o tym. Możesz też sprawdzać czy się grzeje i podłączać coraz większe silniki, ale sprawdzaj...
Przy podłączeniu bezpośrednim sprawdzałeś prądy fazowe? Jeśli nie to to zrób, może falownik próbuje utrzymać równe prądy w uzwojeniach i dlatego sypie błędami.
Dowiedzialem się że starsze modele światowita posiadały bezpieczniki chyba 6A Była krótka seria pralek (chyba pod koniec lat 80-tych) z tzw. termikiem, który reagował na za wysoką temperaturę w komorze silnika lub za wysoki prąd pobierany przez silnik, ale szybko się z tego wycofano. W gruncie rzeczy on nie zabezpieczał użytkownika, bo nie odcinał...
Witam serdecznie wszystkich. No i się narobiło, zachciało mi się dodatkowych świateł drogowych na dachu. Po rozkręceniu "górnego kredensu" nie znalazłem żadnej wiązki która by mi pasowała do w/w świateł (konkretnie to wiązki do przełącznika) więc postanowiłem zrobić nową wiązkę. Wszystko robiłem zgodnie ze sztuką przez przekaźnik itd. I tutaj zrobił...
Oleje te różnią się gęstością w niskich temperaturach. no o to mi właśnie chodziło - czy silnik nie miałby tendencji do podpijania oleju w sytuacjach częstego rozruchu i krótkiego czasu pracy. Rozumiem, że silnik prymitywny i pewnie niezbyt wysokich lotów, ale 1000zł zostało wydane i wolałbym nie zakładać za jakiś czas tematu, który zakończyłby się...
Chcesz sterować obrotami silnika czy tylko realizować funkcję włącz - wyłącz ? Za duże prądy? Przecież w nocie jest napisane że Ic = 800mA, czyli jak znalazł Przy rozruchu prąd będzie kilkakrotnie większy, prawdopodobieństwo "uwalenia" tranzystora jest bardzo wysokie. Ponadto ten tranzystor ma bardzo małą moc, nadaje się jako przełączający a nie sterujący.
wysoki prąd silnika wysoki rachunek prąd wysoki prąd ładować
volvo silnika wysokie ciśnienia doładowania adblue zbiornik
momenty dokrecania momenty dokrecania
CJD-9000P autostrojenie PID – jak uruchomić self tuning krok po kroku Mercedes GLS 400d szarpie przy gwałtownym dodaniu gazu