Zrób może tak. Odkręć klemę + od akumulatora, "przedłuż" ją kawałkiem przewodu (np rozruchowym z krokodylami) i zmierz na tym przewodzie.
Przy połączeniu w trójkąt może pracować gdy napięcie międzyfazowe będzie równe 220 V (ew. 230 V), jak wskazuje na to tabliczka znamionowa.
Witam, pompa obiegowa afriso aph 160 pokazuje błąd za wysokiego prądu silnika, jeden z tranzystorów igbt xnm4n60t 600V 4A posiada zwarcie między drenem a źródłem czy musi to być mosfet w technologii igbt ?
To jeszcze dorzuć schemat silnika z przełącznikiem dołożonym przez ciebie.
Tak, przez zwartą diodę dodatnią poprzez diody wzbudzenia i regulator prąd idzie na wirnik. Druga mozliwość to bardzo zanieczyszczony mostek lun wnetrze alternatora, przez zanieczyszczenie powstaje upływność.
Teoretycznie dla tej pompy powinien być kondensator o pojemności około 27µF. Wynika to ze wzoru: C (µF) = 60 x √P Gdzie P to moc silnika wyrażona w kW. Ta pompa ma 0,32kW. Jeśli wartość kondensatora jest niższa, prąd uzwojenia będzie zbyt wysoki. Jeśli wartość kondensatora jest wyższa, prąd uzwojenia silnika będzie zbyt niski. Myślę,...
W niektórych modelach wozków widłowych są zabezpieczenia termiczne na silniku. Po osiagnięcięciu za wysokiej temperatury silnika zabezpieczenie odcina prąd. Może jest uszkodzony wentylator chłodzenia silnika. Może być tak, że odcina tylko jazdę w tył. Przyczyna może być również niesprawny ogranicznik prądowy lub sterownik.
Jakiej indukcyjności użyć ? A jakie prąd pobiera silnik? Czy tak podłączony kondensator nie będzie hałasował ? Kondensator podłączony za dławikiem poprawi filtrację, kiedy podłączyłeś sam kondensator to w chwili załączenia triaka płynął udarowy prąd rozładowania/ładowania kondensatora
Wychodzi że to 7,5kW - pasuje poborem na biegu jałowym i gabarytami. Pod warunkiem, że to silnik z 2 parami biegunów - czyli 1500obr/min. A po czym to poznałeś. Dźwięk obydwu znacząco się różni. Sądząc po prądzie pobieranym około 7,3A to można przypuszczać iż silnik ma moc 3 lub nieco powyżej 3kW Silnik asynchroniczny zawsze ma wysoki prąd jałowy -...
Analogicznie, spróbuj włączyć dwa biegi jednocześnie w skrzyni biegów. Tak się nie da, w normalnej skrzyni biegów :wink: Silnik się spali, będzie buczał i pobierał z sieci wysoki prąd.
Ogólnie przygasanie kontrolek jest objawem 'resetowania się' układu zasilacza na module sterującym - jego przyczyną jest zbyt wysoki pobór prądu przez silnik, który dogorywa. Samo uszkodzenie silnika może dotyczyć zarówno jego uzwojeń, czyli niewielkiego zwarcia miedzyzwojowego na wirniku, jak i zużytego komutatora (wyżłobienia, nierówna powierzchnia...
Chcę, aby agregat zasilał cały dom, oczywiście w razie awarii, piec z podajnikiem, dwie lodówki, indukcja w domu x2, ale wiadomo, nie chodzą jednocześnie. Zauważ że te 7350 W jest oszukane bo jest to moc silnika spalinowego a nie moc prądnicy. Masz do dyspozycji 3300 W w przypadku podłączenia jednofazowego i 5000W przy obciążeniu 3F. Czyli po 1,66...
Jeśli po odłączeniu zasilania kręcący się silnik wyraźnie cichnie i nie widać gwałtownego zwolnienia obrotów to trzeba wziąć pod uwagę skrócenie któregoś z uzwojeń. Wskazuje na to również dość wysoki pobór prądu przy "biegu jałowym" .
Szanowne Forum, Mam następujący problem. W układzie elektrowni mam dwa silniki asynchroniczne 7.5kW każdy w identycznym układzie mechanicznym i elektrycznym. Maszyny również są jednakowe. Dane katalogowe silnika mówią iż jego prąd nominalny jest 17A. W pracy silnikowej - bez obciążenia: Jedynka pracuje przy prądach faz 14A (+/- 1.5A dla kolejnych faz...
Przeszukałem wszystkie parametry jeden po drugim i znalazłem przyczynę. Ktoś przestawił wszystkie parametry od kompensacji momentu obrotowego na max. (P71, P72, P75, P76), przez co falownik dawał zbyt wysoki prąd na silnik.
Pierwszy z agregatów zupełnie nie nadaje się do zasilania wskazanych odbiorników. Napięcie na wyjściu agregatu nie jest sinusoidą, więc może niepoprawnie współpracować szczególnie z obciążeniami indukcyjnymi. Dlatego z wysokim prawdopodobieństwem, silniki pompy, kompresorów (zamrażarka i lodówka) czy sterownik kotła po prostu nie będą poprawnie współpracować...
Wymontowaleś silnik ? sprawdzileś zamocowanie magnesu do wirnika silnika czy sie nie odkecił .Cewka bedzie dawać pomiar rezystancji , bedzie dobra , a magnes druga sprawa .
Witam Z tego co kojarzę to PCF8574 ma prąd wyjściowy w stanie wysokim 100uA i może nie być w stanie wysterować poprawnie ULN2003. Pozdrawiam Romek
Jeszcze .. jakie masz ładowanie? To "uciekanie bokiem " prądu jest wspaniałe!!!
Po podłączeniu akumulatora napięcie utrzymuje się w granicach 13,5v. Natomiast światła świecą po zgaszeniu silnika czyli prąd czerpią z akumulatora. Jaką pojemność ma akumulator? - tej informacji mi brakuje.
No właśnie mi chodzi o to że mam silnik spalinowy i on by napędzał ten silnik 5,5kw, taki agregat spalinowy, nie chcę tych tanich chińczyków z marketów a po za tym tu dochodzi satysfakcja ze się samemu zrobiło:) tylko chodzi mi o to czy jak rozpędzę ten silnik 5,5kw tym spalinowym do wysokich obrotów to czy on wytworzy już prąd i wtedy podłączać do...
Jeśli w SC (podobnie jak w CC) jest 3 stopniowa regulacja prędkości nawiewu to zielone coś co znajduje się w kanale wentylacyjnym (przynajmniej w CC miało kolor zielony i obstawiam, że to o to chodzi) to tzw. opornica. A dokładniej 2 oporniki wysokiej mocy które ograniczają prąd do silnika dmuchawy nawiewu. Chyba, że masz klimatyzację no to wtedy to...
Kup raczej prąd za 60 zl. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Witaj. Odwrócenie kierunku podłączenia uzwojenia pomocniczego na pewno rozwiązałoby sprawę kierunku wirowania. Prostsza mogłaby być zamiana ról tych uzwojeń, podobnie jak to ma miejsce w przypadku uzwojeń wolnoobrotowych. Sprawdzałem wiele lat temu, że silnik podłączony w ten sposób działa. Dla pewności jednak zmierz rezystancje obu tych uzwojeń, czy...
Prądy równe, silnik poprostu ma wysokie zużycie prądu w trakcie pracy bez obciążenia.
mogą by kable doprowadzające prąd do silnika od wysokich obrotów lub przepalone uzwojenie na silniku albo cos z programatorem podłącz sam silnik do prądu i sprawdź czy działa silnik na wysokich obrotach
Najbardziej zależało by mi na tym kwadratowym, ponieważ ma dosyć estetyczny wygląd Nie wygląd w nim najważniejszy a "zero" pośrodku skali. Masz "perełkę" która mierzy (oczywiście z bocznikiem) prąd przepływający w dowolnym kierunku. W aucie sprawdzisz nim czy akumulator przy pracy silnika na jałowych obrotach, jest ładowany (jakim prądem) czy oddaje...
Brak mocy upatruję raczej w zużytych łożyskach. O jakim braku mocy mowa? Pomiary omomierzem każdej fazy przy rozłączonym silniku są równe około 4,5 ohm. Dla silnika 7,5 kW, to jakaś wysoka ta rezystancja.
No to jedno co się nasuwa to że przy ustawieniu wysokich obrotów silniki nie pracują z taką samą mocą. Przy zatrzymanej łódce i wysokich obrotach zmierz napięcia na silnikach i pobierane prądy. No chyba że możesz jakoś zmierzyć obroty? Dodano po 2 Możesz to zrobić w wannie - to będzie taka hamownia.
Po to w rozruchu stosuje się gwiazdę aby ograniczyć wysoki prąd dopóki silnik nie osiągnie nominalnych obrotów. Gdy osiągnie nominalne obrotu zostaje przełączony na trójkąt. Włączenie na rozruchu przy obciążeniu od razu w trójkąt spowodowałoby przeważnie przepalenie (wyłączenie) bezpieczników.
A jak się maja świece żarowe nie grzeją cały czas bez względu na temp. silnika? Wyrzucił jakieś błędy po podpięciu kompa?
To co opisujesz jest niemożliwe. Problem w tym iż ten przekaźnik się nie załancza Te przekaźniki załączane są prądem 0,01 A, gdyby się nią załączał to nie odpaliłby silnik. Raczej jest tak - przekaźnik sterowania silnika jest non stop załączony i tu należy szukać problemu.
Witam! Nawet nie próbuj dalej eksperymentować ponieważ uszkodzeniu mogą ulec niektóre elementy elektroniczne!!! Alternator to nic innego jak prądnica prądu przemiennego z którego po wyprostowaniu przez diody prostownicze otrzymuje się prąd stały (no prawie stały:-) Za parametry graniczne odpowiedzialny jest regulator napięcia i w czasie mierzenia na...
Do takiego sterowania silnikiem należy użyć tranzystorów MOSFET. IGBT są stosowane do wysokich napięć i niskich częstotliwości. Za 2 zł można kupić tranzystory MOSFET o małej rezystancji. np IRFZ44. Co do sterowania to można je wykonać samemu poprzez pary komplementarne tranzystorów bipolarnych, lub wykorzystując gotowe sterowniki z separacją galwaniczną...
Nie ma "baterii" lipo, tylko ogniwa lub pakiety ogniw albo akumulatory. Bateria czy akumulator nie ma większego związku z mocą silnika. Nie może być tylko za małej wydajności prądowej (zależnej od typu ogniwa i pojemności) i o zbyt niskim lub zbyt wysokim napięciu. Cały układ dobiera się do możliwości modelu. Elementem czynnym, czyli tym, który pobiera...
Niewłaściwy wyłącznik silnikowy, jego zakres powinien być wyższy. Prąd znamionowy silnika to 5,5 A.
Proponuję to zrobić tak: http://img376.imageshack.us/img376/2247/... Tranzystor zależny od prądu silnika (dla BD137 - do ok. 1A) Wartość R1 zależna od prądu silnika i wzmocnienia (β) tranzystora D1 ma za zadanie tłumić przepięcia powstające przy wyłączaniu silnika (silnik to indukcyjność!) Wystawienie stanu wysokiego na pin procesora do...
W takim razie czy coś takiego się nada? https://allegro.pl/oferta/akumulator-bos... Niestety nie wiem czy typ akumulatora "rozruchowy" ma jakieś znaczenie. Dodatkowo są różne wartości prądu rozruchowego. Nie wiem jaką wartość ma dotychczasowy akumulator i czy coś zmieni wyższa/niższa wartość względem oryginału? Dzięki za pomoc...
miernik pokazał 11.4A. Niedokładnie zmierzyłeś rozstaw otworów, bo na pewno mają 216x138 . Prąd się wtedy zgadza, ale jest on za wysoki bo oscyluje w granicy prądu znamionowego. Więc silnik to 5,5 kW 1500 obr. Może jak doradza tu jeden z kolegów , może mu zrobić przegląd wraz z pompą.
IRLZ44 wysterowany z 5V będzie w pełni otwarty. Ale nadal nie masz żadnego zabezpieczenia w tym układzie. Podaj stan wysoki na T1 i Q4. Co się stanie? Nie masz informacji o tym czy układ działa prawidłowo, czy się nie przegrzewa, nie wiesz jaki jest prąd silnika ani napięcie. Dodaj przynajmniej jakiś tranzystor zwierający do masy bazę T1 kiedy Q4 jest...
Co do napięcia ładowania to nie jest łatwo doradzić na odległość. Napięcie w instalacji bardzo zależy od stanu akumulatora czyli jego kondycji i stopnia naładowania. Po rozruchu silnika bateria musi uzupełnić niedobory i ma zaniżone napięcie. Proponowałbym sprawdzić napięcie po pewnym czasie pracy silnika np 15 min. Należy pamiętać że na niższych obrotach...
Najwyraźniej masz uszkodzony regulator napięcia w alternatorze, zwarcie tranzystora kluczującego lub uszkodzony układ sterujący. Wzbudzenie jest zasilane z akumulatora, a nie z trzech diod dlatego rozładowało akumulator prądem ok. 5 A. W tej sytuacji pozostaje jedynie wziąć samochód na lawetę. Praca silnika na odłączonym od akumulatora alternatorem...
Może sprawdź dokładnie silnik wirnik i uzwojenia,możliwe że pobiera za dużo prądu i przez to uszkadza triaka.
Autorze, u Ciebie C=1300. C, to godzinowy prąd pracy (prąd pobierany przez godzinę, który rozładuje akumulator). Prąd maksymalny zależy od potrzeb odbiornika (u Ciebie wkrętarki). Silniki w elektronarzędziach zwykle wymagają wysokiego prądu maksymalnego. Porządna wkrętarka może potrzebować nawet 100A prądu chwilowego. Taka mała, jak Toja będzie dobrze...
Niech zgadnę: masz kod błędu 4134-2 lub 4135-2 lub 4136-10 ? Problem w DAF-ach serii LF ze skrzynią AsTronic Lite polegał na tym, że sterownik ma jedno ze swoich źródeł zasilania podłączony do tego samego obwodu, co silnik pompy hydraulicznej.Niech zgadnę: Pali ten duży bezpiecznik na wsporniku na skrzyni biegów? System po spaleniu bezpiecznika ma pewne...
Załączam zdjęcie wiertarki, którą zmierzam zrobić. Weź pod uwagę, ze ze względu na wysokie prądy płynące do silnika połączenia muszą mieć odpowiednio duży przekrój i być możliwie krótkie.
W jaki sposób mierzysz rezystancję rezystorem?
Trochę to podziała. Fiat 125p zaliczył z takim układem na 25 tysięcy km ciągłej jazdy = pracy silnika. Układ zapłonowy z przerywaczem, choć prymitywny, to był przez dziesiątki lat dopracowywany, obawiam się że przypadkowy chiński przekaźnik takiej trwałości, w takich warunkach pracy, miał nie będzie, ale trochę podziała. Coś takiego byłoby lepsze?...
Czy jest taka sama jak z przed kilkudziesięciu lat podawana w poradniku Zembrzuskiego czy trzeba obliczać inaczej? No chyba w tej części fizyki się nie nic zmienia :) Gęstość prądu w przewodniku to stosunek natężenia prądu do pola przekroju poprzecznego przewodnika: J= I/S gdzie: I – natężenie prądu płynącego przez przewodnik, S – pole...
Przede wszystkim sprawdź napięcie znamionowe, bo być może traktujesz silnik zbyt wysokim napięciem. Prąd jest tylko konsekwencją tego faktu.
Nie musisz budować prostownika ani stabilizatora. Motorower Java 50 miał zapłon iskrownikowy oraz normalną butelkową cewkę wysokiego napięcia. W iskrownku dwie cewki były odpowiedzialne za generowanie prądu na oświetlenie a jedna na zapłon. Oczywiście generowany był prąd zmienny i to o częstotliwości uzależnionej od obrotów silnika.
Moc prądnicy jest dobrana do mocy silnika. To nie procesor który można podrasować i poleci. jak przekroczysz moc nominalna to albo się przegrzeje i spłonie, albo zatrzyma silnik lub będzie miał niestabilne obroty. Większość elektroniki domowej ma zasilacze impulsowe i specjalnie nie ma wymagań do zasilania. Niektóre sprzęty działają prawidłowo od 110...
Schemat ten jest zaczerpniety z https://www.thingiverse.com/thing:413111... złożony przez wiele osób i działa. Może na pin1 pojawia się stan wysoki gdy silnik ma się zatrzymać? Odnośnie regulowania prądu na potencjometrze sterownika to miałem skręcone na minimum, gdy silnik nie uruchamiał się wtedy kiedy powinien kręciłem w kierunku max. Nic to nie dawało....
Prąd jest ustawiany przez sterownik dla silnika o danych parametrach (4A to prąd hamowania silnika, ciągły) a napięcie jest tak wysokie aby odpowiednią charakterystykę zapewnić silnikowi przy pracy krokowej (dynamika) - bez poślizgu. Łączenie dwu silników przeciwsobnie bez sprzężenia zwrotnego to ryzyko koszenia bramy gdy jeden silnik zgubi krok. Niech...
No dobra, 3 pytanka (at)Freddy: 1. Łączyłeś już 4 szt. L298 do jednego wyjścia atmegi ? 2. Czy sprawdziłeś w praktyce i z czystym sumieniem powiesz, że na 100% ten port wytrzyma i będzie pracował prawidłowo? 3. Czy odkupisz w razie czego atmegę koledze (at)beznadziejny_elektronik jeśli się okaże, że jednak coś poszło nie tak? Jeśli choć na jedno pytanie...
Alternator motocyklowy przy biegu jałowym ma znikomą wydajność. Napięcie na wyjściu często jest zbyt niskie aby ładować akumulator, jeżeli jest wyższe, to obciążenie w postaci świateł sprawia, że akumulator jest rozładowywany. Silnik musiałby się kręcić na wyższych obrotach, co wiąże się z trudnościami. Poza tym sprawność takiego rozwiązania jest niska,...
Spróbuj silnika z pralki LG Direct Drive - nie będzie wymagać aż tak wysokich obrotów.
Jeżeli długotrwale obniżysz napięcie zasilania silnika kompresora - możesz go uszkodzić. Silnik indukcyjny to takie urządzenie, że prędzej spalisz go za niskim napięciem niż za wysokim. Jeżeli chodzi o agregat i prąd rozruchowy silnika - ma on niemalże legendarny zespół presostatu z wbudowanym odprężnikiem (ta cienka rurka wchodząca od spodu presostatu)....
Rzeczywiście -, przeczytałem pdf-a STA481, i wg danych te rezystory mogą mieć od 1 do 5k - wynika to z podanego tam prądu baz wbudowanych tranzystorów: IB=1mA dla Ic=0,5A - czyli jeśli na porcie LPT sygnał będzie w stanie wysokim (5V) to przy 5k popłynie prąd 1mA.
Trza zrobić aby nie grzał świec po odpaleniu silnika
Jeśli to jest wysoki silnik, to twoje podejrzenia są uzasadnione (czasami zaczyna kręcić), miałem dwa przypadki takiej usterki. Ponadto od zasilania istotniejszy jest pobór prądu - przy starcie ok 300m, później jakieś 100.
1. Zawór bez prądu jest zamknięty sprężyną do ciśnienia 100 barów. Zaworu nie można "zatkać" bo pompa - gdyby nagle się naprawiła - w kilka sekund napompuje 1500 barów i coś może "puścić". 2. Brak zasilania, brak sterowania, nieszczelność, brud... 3. 12V od strony akumulatora i pwm 1kHz, o wypełnieniu kilkunastu procent, od strony sterownika. 4. Uszkodzony...
Bardzo dobrze to ona będzie ogrzewała eter elektrycznością , może palnika nie trzeba będzie nawet załączać :D, to jest sprężarka rotacyjna, podobna do łopatkowej, bo też mimośród pompuje, ale one plują mgłą olejową i żrą masę prądu, bo silnik jest przystosowany do wysokich ciśnień.
Jeżeli regulator jest dobrze złożony i podłączony do gaźnika to silnik musi reagować na regulację śrubą, którą pokazałem na zdjęciu w poście wyżej. Wkręcanie jej powinno podnosić obroty a wykręcanie zmniejszać. Masz albo rozregulowany, albo źle złożony regulator obrotów.
A dało by się podłączyć taki AVR do niego są na aledrof za 40zl nawet i opinie mają niektóre dobre to bym zaryzykował To jest prądnica asynchroniczna i żadnego AVRa tam nie ma i nie będzie. Jak Koledzy piszą, wyreguluj napięcie obrotami silnika i używaj ten generator zawsze z jakimś nawet niewielkim obciążeniem, choćby zarowką (zwykłą, nie LEDem) o...
przecież może być diesel, trzeba by zrobić instalację podobną do tej stosowanej przy przeróbkach diesli na LPG (tak nie pomyliłem się, można zrobić diesla na lpg), Tak, my też wiemy, że istnieją silniki diesla na paliwo wysokooktanowe, ale wtedy to już nie są silniki diesla tylko silniki "iskrowe" o wysokim ciśnienieniu sprężania. Innymi słowy to już...
przy takim, jednofazowym obciążeniu prądnicy trójfazowej moment obrotowy na jej wale (wirniku), ma charakter zmienny - wzrasta i maleje co 120° , co ,,wspaniale'' wpływa na niedotarty chiński silnik (układ korbowo tłokowy i rozrząd. To wyjaśnienie rozumiem. To nie chodzi o fizyczne obciążenie silnika spalinowego. Ale o to z jakimi obrotami ma on pracować...
Czy można motor PSM zastąpić motorem BLDC? Tak, w wielu przypadkach możliwe jest zastąpienie silnika PMSM (Permanent Magnet Synchronous Motor) silnikiem BLDC (Brushless DC Motor). Obie konstrukcje wykorzystują magnesy trwałe w wirniku i nie mają szczotek, ale różnią się głównie sposobem sterowania. Zastąpienie będzie zazwyczaj wymagało przemyślanych...
Napięcie silnika to 230V moc to 600W. Nie wiem, czy dobrze próbowałem wyliczyć pobór prądu poprzez podzielenie watów przez napięcie? Wtedy wychodzi tylko 2.6 ampera. Czy to możliwe żeby silnik pobierał tak mało prądu? No przy zasilaniu 230V będzie pobierał mniej więcej tyle prądu. Jednak przy 12V będzie pobierał około 50A. I niższe napięcie to przy...
Najlepiej gotowy układ mostka H na wysokie prądy - VNH3SP30 - mam go na sprzedaż, więcej info w temacie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11...
Dowiedzialem się że starsze modele światowita posiadały bezpieczniki chyba 6A Była krótka seria pralek (chyba pod koniec lat 80-tych) z tzw. termikiem, który reagował na za wysoką temperaturę w komorze silnika lub za wysoki prąd pobierany przez silnik, ale szybko się z tego wycofano. W gruncie rzeczy on nie zabezpieczał użytkownika, bo nie odcinał...
Luk elektryczny wywołany poprzez generator wysokiego napięcia To masz iskrę zimną, wysokie napięcie mały prąd. Taka iskra występuje przykładowo na świecach silnika. Jest jeszcze iskra gorąca, stosunkowo małe napięcie a wysoki prąd, taka iskra występuje podczas spawania.
Można zmierzyć prąd jaki pobiera gdy silnik jest podłączony do baterii 2,4V, następnie tak dobrać rezystor, żeby prąd przy zasilaniu układu szeregowego opornik-silnik był zbliżony. Szacunkowo rezystancje wyznaczysz zakładając że silnik stanowi zwarcie (prąd płynie tylko przez rezystor). Silnik może i wytrzyma 12V ale bardzo krótko. Nie jest przewidziany...
Niestety w dronie masz 1 akumulator i aż 4 zespoły napędowe. To wymaga by akumulator nie tylko był pojemny, ale dostarczał też wysokiego napięcia (jak na ogniwa), by łatwiej dostarczać moc i bardzo wysokiego prądu - 4 razy większego niż nominalny prąd jednego silnika. To powoduje, że w dronach i ogólnie w modelarstwie lotniczym stosuje się bardzo mocne,...
No więc w Twoim przypadku na zachodzie stosują akumulatory Sony VC 21700 VCT6. Przy 15 A mają większą pojemność niż poprzednie. Trwałość również Forumowicze preferują je nad samsungami 30T wysokoprądowymi bo są chłodniejsze. Wykres poniżej. Będzie to dobrze wpółgrało z podanym przez Ciebie Li-PO, który podzieli mniej więcej w połowie prądy szczytowe....
Tam są stosowane ogniwa litowe o wysokich prądach rozładowania.
Witam serdecznie wszystkich. No i się narobiło, zachciało mi się dodatkowych świateł drogowych na dachu. Po rozkręceniu "górnego kredensu" nie znalazłem żadnej wiązki która by mi pasowała do w/w świateł (konkretnie to wiązki do przełącznika) więc postanowiłem zrobić nową wiązkę. Wszystko robiłem zgodnie ze sztuką przez przekaźnik itd. I tutaj zrobił...
Buduję samodzielnie rower elektryczny i doszedłem do momentu, w którym muszę wybrać akumulator do roweru. Silnik, który umieściłem, jest zasilany napięciem 12 V i prądem ok. 10 A (wiem, bo testowałem na prostowniku). Najtańsze akumulatory z najlepszymi parametrami, przynajmniej tak mi się wydaje, to akumulatory do traktorków do koszenia trawnika. Lecz...
Na razie sie nie przejmuj. To dobrze że się tak szybko nagrzewa. To nie stary motor i to prawidłowy objaw. Jak będzie łapał wysoką temperaturę wtedy zacznij się martwić.
Przerywa na wysokich oborotach, jest to prawdopodobnie usterka związana z prądem. Prosze o pomoc.
Poszukuję instrukcji i schematu do takiego właśnie sprzętu(chcę zrobić to od podstaw)To jest tak zwana ,,matka" podłącza się do 230V i uzyskuję sie prąd taki jak w akumulatorze.i używa się do uruchamiania silników spalinowych.daję to wysoki prąd taki jak w akumulatorze.
Między 16 i 18? Przy poprawnie działającym układzie ma być tam spadek napięcia na oporniku regulatora więc nie bardzo jest co mierzyć ale można. Ja napisałem o pomiarze na zaciskach w rozumieniu do masy i oczywiście podczas pracy silnika. Czy podczas jej napędzania podać przez moment 12V na uzwojenie wzbudzenia Podaj, nic złego się nie stanie. Przypominam...
Piszczy bo ma maksymalne ciśnienie, tak samo zachowuje się po wypięciu wtyczki. Na biegu jałowym powinno być 40 bar. Instalacja do sprawdzenia , wtyczka przy regulatorze pin 1 -plus po bezpieczniku 23(15a) w komorze silnika, pin 2 - sterowanie pin 15 złącza 60 pinowego sterownika . Jak pompy i instalacja sprawne to zostaje sterownik. Problem jest taki...
Witajcie. Potrzebuję podpowiedzi. SILNIK PAROWY plus prądnica Były już podobne próby na forum, ale z tego, co czytałem, to większość gdzieś utknęła z silnikiem. Zacząłem więc od silnika. Silnik mam, model do napędu stateczków, modelarski. Tak kręci https://obrazki.elektroda.pl/8362675800_... Obroty... nie największe, liczę, że z 3......
E tam, mam dwie drukarki z taką grzałką (500W i 600W), do tego bezpieczniki termiczne i uziemienie platformy - IMO znacznie lepsze niż wysokie prądy i nie trzeba się bawić z potężnym zasilaczem. No ale co tam kto lubi. ;)
Oleje te różnią się gęstością w niskich temperaturach. no o to mi właśnie chodziło - czy silnik nie miałby tendencji do podpijania oleju w sytuacjach częstego rozruchu i krótkiego czasu pracy. Rozumiem, że silnik prymitywny i pewnie niezbyt wysokich lotów, ale 1000zł zostało wydane i wolałbym nie zakładać za jakiś czas tematu, który zakończyłby się...
Wypowiem się może na temat rozbiegania się silników bo zrobiło się trochę zamieszanie. Rozbieganie się dotyczy silników szeregowych, nie ważne czy prądu stałego czy zmiennego. Wiertarka się nie rozbiega ponieważ już sam opór stawiany przez przekładnię nie pozwala na to. Silnik obcowzbudny i bocznikowy także może się rozbiegać gdy dojdzie do zaniku napięcia...
Chcesz sterować obrotami silnika czy tylko realizować funkcję włącz - wyłącz ? Za duże prądy? Przecież w nocie jest napisane że Ic = 800mA, czyli jak znalazł Przy rozruchu prąd będzie kilkakrotnie większy, prawdopodobieństwo "uwalenia" tranzystora jest bardzo wysokie. Ponadto ten tranzystor ma bardzo małą moc, nadaje się jako przełączający a nie sterujący.
Przy wkładce 10A warunek IPZ będzie spełniony, tylko mi teraz chodzi o rozruch silnika, czy prąd nie popłynie powyżej 10A.
Nie kojarzę tego hujsunga, ale po kolei: Brak „prądu” — uszkodzony akumulator. Odpalenie na pych i zagotowanie akumulatora — nie wiadomo czy przez wysokie napięcie ładowania czy przez zwarcie wewnętrzne w akumulatorze. Fakt jest taki, że nie należy uruchamiać silnika bez podłączonego akumulatora lub z uszkodzonym akumulatorem, gdyż regulator może zwariować...
A czy kolega przy próbie z alternatorem nie zapomniał przypadkiem o wzbudzeniu? Jak kolega zmierzył te "blisko 0V"? Nie chce chyba kolega powiedzieć że mierzył napięcie alternatora bez podłączenia akumulatora, lub choćby jakiegoś obciążenia. Alternator nie potrzebuje nie wiadomo jak wysokich obrotów. Na standardowej wielkości kółkach pasowych pracuje...
Witam, Dziękuje za wszystkie uwagi. Zużycie paliwa to 6,5l/h, rzeczywiście wydaje się być wysokie. Jeśli chodzi o prąd rozruchowy hydroforu, to postaram się go ustalić, niestety takich danych nie podaje ani producent hydroforu (Hydro-Vacum Grudziądz-są tylko podstawowe dane silnika) ani producent samego silnika (Besel-nie ma w katalogu silnika o takim...
Bo w przypadku silników elektrycznych podaje się zawsze moc wyjściową na wale, a żeby przeliczyć to na moc pobieraną z sieci elektrycznej należy uwzględnić sprawność podaną na tabliczce znamionowej. W pozostałych urządzeniach podaje się maksymalną moc pobieraną z sieci elektrycznej. Bywa też w przypadku chińskich silników i urządzeń, że podana moc jest...
Robiliśmy ostatnio sterownik robota z silnikami o mocy ok. 200W (24V) każdy i użyliśmy VNH3SP30. Na 2 mostki ustawione obok siebie mielismy 2 radiatory (po 1 z każdej strony płytki - 1 na obudowie, drugi od spodu). Bez chłodzenia aktywnego robiły się dość ciepłe, jak jeden był chłodzony wiatraczkiem, to był zimny (drugi był lekko ciepławy). Uważam,...
Witam mam zamiar kupić AGREGAT PRĄDOTWÓRCZY 2W1 BJC SPAWARKA 3000W 230V,do prac domowych. Czy ktoś go testował czy nadaje się do drobnych prac spawalniczych.Z góry dziękuje za informacje.Sprzedawca zapewnia ze uzwojenie jest miedzane. DANE TECHNICZNE: Moc max. przy 3600 obr/min: 3 kw Moc znamionowa prądnicy: 2,8 kva Wbudowany AVR - regulator napięcia...
Ja nie pisałem o odłączeniu magneta od masy tylko o odłączeniu cewki od magneta, tak abyś miał wyprowadzone obydwa końce cewki. I to do mostka, co też zrobiłeś, mimo że się nie zrozumieliśmy. może lepiej byłoby naładować aku ładowarką i dopiero wtedy sprawdzić jakie jest napięcie ładowania? Tak zrób. Będziesz wtedy szybciej wiedział czy taki układ ładowania...
Prąd wystarczający, ale napięcie za wysokie. Silnik jest do 3,8V. Wg karty katalogowej A4988 klucze mają po 320mΩ. Czyli przy prądzie nominalnym 0,67A spadek napięcia na kluczu wyniesie 2x 0,21V. Czyli 6V - 0,42V = 5,58V to za dużo dla tego silnika. Można go zasilić z max 4,2V.
Zastanawia mnie jedna kwestia. Silnik jest dwubiegowy, 0,6 kW na 1400 obr/min i 1,2 kW na 2800 obr/min, więc powinien być podany prąd znamionowy oddzielnie dla niskich obrotów i oddzielnie dla wysokich. Ty podajesz, że prąd znamionowy to 6 A. Wstaw zdjęcie tabliczki znamionowej silnika.
"wystarczy odpowiedni transformator, mostek prostowniczy i filtr dolnoprzepustowy" Właśnie tak. Teraz udaj się do sklepu i zakup odpowiedni transformator. Jego moc nie musi być wyg u rowana więc koszt nie będzie wysoki. Możesz wykorzystać też transformator ze wzmacniaczy audio. Często mają napięcia właśnie w granicy 30V (+/- oczywiście, Ty potrzebujesz...
Witam, Kupiłem nieopatrznie "niebieski" regulator pracy prądnicy 6V. Wygląd w załączniku. Nie przepracował nawet 10 sekund- lampka kontrolna nie gaśnie. Przy podłączeniu nie było iskrzenia czy cech jakiegokolwiek zwarcia. Pytanie: Czy ktoś na schemat takiego regulatora i w ogóle czy jest sens się takim wyrobem zajmować (czy jest to wyrób naprawialny...
wysoki prąd silnik wysoki rachunek prąd wysoki prąd ładować
żelazko pokrętło skoda biegu wstecznego gąbka chłodząca
płyta ceramiczna amica rezystor płyta ceramiczna amica
Mercedes W212 2.2 CDI gaśnie po włączeniu D lub R – skrzynia 7G-Tronic, EGR, conductor plate ZRK AT9100 – korzyści z przestrojenia na CCIR, poprawa jakości FM, wzrost wartości vintage