Witam.mam problem z primerą 2,0d 93.na wolnych obrotach silnika żarza sie kontrolki od smarowania i ładowania.po lekkim dodaniu gazu gasną.co to może być?czyżby pompa olejowa.zaznaczam ze niedawno wymieniłem olej z filtrem.
80uA to może być prąd rozładowania. Jaki prąd był ustawiony w ładowarce? Akumulatory NiMH bardzo nie lubią wysokiej temperatury. Jeśli zepsuły się po pierwszym ładowaniu i przy tym się grzały to przyczyny mogły być następujące: 1. zbyt duży prąd ładowania i przez to nadmierna temperatura. Ładowarka powinna zatrzymać ładowanie. Tutaj zmniejszyć prąd...
Nie bardzo kumam czym się różni zwykły od EFB. Czy EFB to to samo co AGM? Ano konstrukcją a zatem własnościami. Nawiasem mówiąc konstrukcje EFB to są takie jakie winny być wszystkie akumulatory standardowe. A to co jest obecnie oferowane jako standard to raczej odpady. Przyczyna oczywiście w bezgranicznej oszczędności, która w sumie nie jest oszczędnością....
(at)mariann: Nie ma prawa łączyć na chwilę, cewka jest wpięta bez przerwy, więc jeśli miałaby za małą rezystancję to wogóle przekaźnik by nie kliknął. Zwiększenie wartości C1 jeszcze pogorszy sprawę i może dojść do rozerwania C2 ze względu na zbyt wysokie napięcie. (at)lesławek: i tu może być przyczyna, dlatego zaproponowałem zmniejszenie C1, żeby zmniejszyć...
Witam, podepnę się pod temat. Znajomy poprosił mnie o pomoc, posiada on wózek widłowy elektryczny wraz z prostownikiem stacjonarnym i od jakiegoś czasu w trakcie ładowania prostownik się rozłącza. Zmierzyłem prąd ładowania i faktycznie w trakcie ładowania bateria pobiera 109 A, w prostowniku jest zabezpieczenie 80 A. Gdzie szukać przyczyny takiego stanu?...
Kolego przyczyn uszkodzenia akumulatora może być wiele. Niewłaściwa eksploatacja taka jak: praca w wysokiej temperaturze, rozładowanie dużymi prądami, pozostawienie rozładowanego akumulatora w niskiej temperaturze niższej niż zero stopni Celsjusz, rozładowywanie akumulatora prądem niższym niż krytyczny Ik = 0,2*I20 lub też przekroczenie cykli ładowań/rozładowań...
Panowie, na Canonie 60-50 zrobiłem kilka milionów kopii i to co piszecie w ramach pomocy to same bzdury.Co ma np.rodzaj toneru do nietrzymania założonych parametrów, lub dociskanie wywoływaczki śrubokrętem.Nie wiem śmiać się czy płakać.Nie radzę Ci też wyjmować bębna i grzebać w zespole czyszczenia. Przyczyna może być złożona ale na pewno dotyczy prądu...
Proszę bardzo. Tekst Stefana Sękowskiego opublikowany w prasie motoryzacyjnej w latach 80, czyli wtedy, kiedy zdobycie nowego akumulatora graniczyło z cudem: Z akumulatorem ołowianym, gdyż o nim tu będzie mowa, jest trochę tak, jak z naszym zdrowiem. Interesujemy się nim najczęściej dopiero wtedy, gdy się zepsuje. Kawa, alkohol, papierosy i niehigieniczny...
Jeżeli akumulator ma zwarte dwie cele a na to wskazuje 8V, to alternator nie wybije napięcia i będzie ładował wysokim prądem co oczywiście będzie skutkowało mocnym grzaniem.P
Napięcie jest przyczyną wywołującą duży prąd, który to czyni szkody.
Tak jak napisał przedmówca, wyciągnij baterię nie jest do niczego potrzebna, a jeśli jest uszkodzona to wprowadza niepotrzebne zamieszanie i może bardzo obciążać zasilacz. Może być ładowana w nieskończoność, wtedy pobór prądu jest bardzo wysoki. Raczej nie szukałbym przyczyny w chłodzeniu. Temperatury są bardzo w porządku, pomijając te źle odczytywane...
To jest ładowarka podstawa szczoteczki to chyba normalne .Ładowanie polega na przenikaniu pola magnetycznego z jednej cewki podstawy do drugiej cewki która mieści się w szczoteczce.To tak mniej więcej. A przyczyna palenia podstawy ładowania może być w przetwornicy samochodowej podstawa szczoteczki pobiera mały prąd i dostaje z kopa za wysokie napięcie...
Nie kolego to jest traktorek samoróbka i dopiero robię mu instalacje elektryczną, i tak jak wcześniej pisałem na próbę założyłem akumulator 12V 45Ah i po odpaleniu traktorka prądnica ładuje tylko że jak zmierzyłem prąd na akumulatorze przy wysokich obrotach był prąd 15,7V i nie wiem co jest przyczyna ze jest taki wysoki. Myślę że akumulator ma za małą...
...ale dla zabawy wziąłem prostownik, do niego podłączyłem przetwornicę i wysterowałem na 21v i 7A prądu. Podłączyłem też na wejściu i wyjściu amperomierze i woltomierze. Na wejściu 16,7v i 0,6A, na wyjściu zamiast 21v tylko 13,2v. i ten sam amperaż. Pokusiłem się też o podłączenie prostownika wprost do wejścia panelu na regulatorze, ale pokazywał...
(at)rosak wiem jak się vida łączy :) z tym że nie łączy się z przepustnicą więc analogicznie jest problem z połączeniem między sterownikiem a przepustnicą a jak wynika ze schematów po odłączeniu ETM reszta będzie działać, bo jest połączona tylko z ECU, więc sprawdziłem przewody na tym odcinku i są ok. W sumie teraz tak myślę że sygnał jest tylko pisze...
Wiem, bo sprawdziłem. Moje pytanie dotyczyło ewentualnych innych przyczyn (oprócz walniętego regulatora) tak wysokiego napięcia, a nie skutków. Nie ma się co rozpisywać.
Na schemacie który wstawiłeś przed iskiernikiem jest transformator wysokiego napięcia ale o ograniczonej wydajności prądowej. Zanim zapali się łuk na iskierniku kondensator ładuje sie poprzez pierwotne uzwojenie cewki Tesli, ale prąd który wtedy płynie jest niewielki i wolnozmienny (50Hz) i powstające wtedy napięcie wtórne jest bardzo małe, wynika to...
Dziękuję za wyczerpujące informacje, bardzo mi pomogły. i]Szczególnie ta: napiecie końcowe jest niskie szczególnie gdy ładowarka ładuje wysokim prądem i wyłącza się przekraczajac tem. progową To jest najpewniej przyczyną że ładowarka za wcześnie sie wyłącza bo accu sa nowe i powinny osiągać te 1.45 V Moja ładowarka ładuje I 2A więc może rzeczywiście...
Stan faktyczny: 1. Bateria akumulatorów litowo polimerowych podłączona do instalacji samochodu osobowego. 2. Alternator w samochodzie - prądnica prądu przemiennego z regulatorem napięcia i prostownikiem diodowym. Akumulator litowo polimerowy podobnie jak litowo jonowym ma mniejszą różnicę napięcia w stanie rozładowanym i naładowanym niż akumulator kwasowo...
Najprawdopodobniej zwarty jest tranzystor w regulatorze i na wirnik cały czas podawany jest maksymalny prąd wzbudzania. Wysokie napięcie ładowania jest typowym objawem zwarcia tranzystora. Chociaż nie wykluczam innej przyczyny. Napisz czy alternator jest 6- czy 9-diodowy. W 6-diodowych obwód wzbudzania podłączony jest przeważnie do stacyjki i przy obciążeniu...
Witam Problem z Peugeotem 206 2.0 HDI 90km 2004r Samochód potrafi przepalić nawet kilka żarówek z miesiącu i gotuje się akumulator, jest cały mokry, lecz napięcie mierzyłem nawet przy dodawaniu gazu maxymalnie wyniosło 14.44 V, mierzyłem 2 miernikami dla pewności. Co może być przyczyną tego problemu? Dziękuję i pozdrawiam
W takim wypadku zsumowane napięcie nigdy nie spadnie do zera przez co tyrystor się nie wyłączy. Wystarczy, aby w "dołkach" sinusoidy napięcie zasilające (czarne - patrz rysunek) schodziło poniżej SEM akumulatora (czerwone). http://obrazki.elektroda.pl/9655564100_1... md-dario , istotny jest tutaj stosunek impedancji wewnętrznej prądnicy...
Tego, że jest napięcie na wyjściu, a mimo to nie świeci żarówka, tego że nie ładuje komórki, tego że dioda świeci - przyczyną tego jest mały prąd wyjściowy. Pomijając, że napięcie masz za wysokie. Reasumując, masz uszkodzoną ładowarkę. Z pomocą twego skąpego opisu tyle można powiedzieć. A kolega dołożył schemat... Dodano po 4 co oznacza " Vripple"....
pomiar prądu Jest czymś innym niż pomiar napięcia. Pomiaru prądu dokonuje się Amperomierzem podłączonym szeregowo z obciążeniem. Dokładnie o to mi chodziło pomiar prądu a nawet natężenia prądu jeżeli mamy już tak kurczowo trzymać się nomenklatury, serwisówka opisuje jedynie pomiar natężenia prądu: 1.5-2 A przy 2000 obr/min (Test pkt.3 na załączonym...
Regeneracja polega podobno na ładowaniu prądem o wysokiej częstotliwości. Wtedy podobno następuje odsiarczenie płyt. Chociaż jedyna sensowna regenerację jaką widziałem w necie to ta z pakistanu: https://www.youtube.com/watch?v=afwO_MZj...
W większości prostowników elektronicznych po podłączenia akumulatora następuje z niego zasilenie elektroniki prostownika a następnie ustalenie prądu ładowania.W przypadku głębokiego rozładowania akumulatora występuje brak zasilenia elektroniki w prostowniku oraz brak ładowania.Należy nieco podbić napięcie na akumulatorze na innym prostowniku nie posiadającym...
Diagnoza po pobraniu elektrolitu do analizy na miejscu - zawsze ta sama - za wysokie napięcie ładowania. Nie szło ich oszukać a sami wiedzieliśmy co było powodem reklamacji. Elektrolit staje się różowo-brązowy. Więc takie zjawisko następuje na pewno. A eksplozje ze zwarć to dopiero efekty sylwestrowe. Plus wybuchy gazów podczas ładowania ze słabymi...
zauważyłem ponadto po dojechaniu do domu ze światła przednie są podłączone do akumulatora a nie do prądnicy I to jest cała przyczyna problemu. Trzeba powrócić do oryginalnego rozwiązania, czyli światła zasilane ze silnika, z alternatora który ma uzwojenie jednofazowe przeznaczone do zasilania oświetlenia prądem AC. Moc ładowania to kilkanaście watów,...
Raczej tak nie będzie z prostej przyczyny - energia do tr jest pompowana jak IGBT są "on", więc skąd w tr pojawia się więcej energii niż dostarczona podczas załączenia kluczy? Nikt nie mówi że jest większa. Ale zapewne Ci chodzi o to skąd cewka bierze energię w stanie gdy tranzystory są "off" skoro w momencie gdy były "on" nie dostarczały do niej żadnego...
BU-409: Ładowanie ogniw litowo-jonowych. Tematyka artykułu: Zwiększenie żywotności ogniw litowo-jonowych przez dobór właściwej metodyki ładowania. Proces ładowania Ładowanie i rozładowywanie ogniwa to reakcja chemiczna, ale w przypadku ogniw litowo-jonowych jest pewien wyjątek. Naukowcy zajmujący się akumulatorami mówią o energiach wchodzących i wychodzących...
Z pewnością jest to przyczyna ładowania nadmiernym prądem.W UPS-ach akumulatory ładowane są buforowo i w niektórych przypadkach nie ma cyklicznego rozładowania i ładowania.Też miałem kilka egzemplarzy z podtopioną obudową ,ale po kilkakrotnym ładowaniu i rozładowaniu wróciły do kondycji.Doświadczalnie stwirdziłem ,że przy 5 krotnym zwiększeniu prądu...
Tekst Stefana Sękowskiego opublikowany w prasie motoryzacyjnej w latach 80, czyli wtedy, kiedy zdobycie nowego akumulatora graniczyło z cudem: Z akumulatorem ołowianym, gdyż o nim tu będzie mowa, jest trochę tak, jak z naszym zdrowiem. Interesujemy się nim najczęściej dopiero wtedy, gdy się zepsuje. Kawa, alkohol, papierosy i niehigieniczny tryb życia...
Efekt "grzania" accu wystąpi zarówno przy doładowaniu(in), jak i rozładowaniu(out). Jest on wprost proporcjonalny do natężenia prądu in/out. W przypadku przeładowania/przeciążenia, efekt będzie większy i może doprowadzić do zniszczenia accu lub w najlepszym wypadku do skrócenia żywotności i zmniejszenia wydajności. Dlatego opisane wcześniej objawy świadczą...
Witam, proszę o pomoc. Chciałem trochę przerobić i min. zmniejszyć wymiary przetwornicy napięcia do zasilania diody POWER LED w latarce. Przetwornica to step-down, źródło prądowe o wydajności ok. 4,3A napięcie zasilania to pakiet trzech akumulatorów Li-ion 18650 o napięciu ok. 11,5V (zależnie od stanu naładowania) W tej przetwornicy na wejściu zasilania...
Proszę o nie odsyłanie do kupna Elby czy oryginalnego regulatora, ponieważ to nie wchodzi w grę Z jakiej to przyczyny? oto schemat . I do tego radiator wielkości niewiadomo-jakiej... Nadto akumulator będzie wiecznie niedoładowany. dziwny masz ten regulator, czy to wysokie czy niskie obroty silnika, napięcie na wyjściu regu. powinno się nie zmieniać...
Mimo że układ jest prosty to zapewnia jednak niemal prawidłowe ładowanie ogniw. Mały "miękki" transformator również nie został tam dany bez przyczyny. Niemal prawidłowe bo jednak przy mocno rozładowanych akumulatorach początkowy prąd ładowania powinien być jednak mniejszy, niemniej jednak później jest już ok. "Miękkie" trafo powoduje brak wysokiego...
Wczoraj dostałem panel 255W który już generuje 38-42V. Teraz poczytałem sobie notkę katalogową, to ten panel ma Vmp = 27.5V, a Voc = 34.5V i prąd Imp= 6.75A, to przypuszczam ładowanie może nie ruszyć przy akumulatorze 24V i wg mnie nie ma się co ubierać w ładowanie akumulatorów 24V, jak już to bezpośrednio z panela + układ kontroli napięcia. W tej...
i efekt jest imponujący: Dla mnie nie. Typowy łuk z ZVSa prądu zmiennego dużej czestotliwości. Można dać cewkę wtórną z transformatora z wbudowana dioda, czy powielacz i ładować tym kondensator typu butelka lejdejska. Jak się naładuje do 30 - 40 kV, to przeskoczy iskra, będąca właśnie mini odwzorowaniem pioruna. A juz pelnym odwzorowaniem powstawania...
Witam. Mam bardzo dziwną sytuację w aucie Volkswagen Passat B5 1.9 TDI. Po uruchomieniu silnika miernik cęgowy wskazuje pobór prądu z klemy akumulatora rzędu 80 A (mimo tego, że silnik pracuje i prąd z / do akumulatora nie powinien, jak sądzę, przekraczać pojedynczych amperów). Oczywiście kable i sam akumulator szybko się nagrzewają. Klemy i przewody...
Wyładowania nie powstaną z tej samej zasady z której ptaki sobie spokojnie siadają na linie 110kV i wyższych i nic im nie jest. Polecam zapoznać się z następującymi pojęciami: ulot, prąd pojemnościowy. Co do samego ładowania bezprzewodowego to za mały prąd i za mała częstotliwość. Ładowarki indukcyjne nie bez przyczyny działają na częstotliwościach...
Może puszcza sprzęgło na alternatorze. Jeśli normtalnie ładuje po odpaleniu. Pierwszy raz czytam, że w alternatorze jest sprzegło. Wg mnie jest to typowy przykład reakcji regulatora napięcia na jego wysoką temperaturę. Pytanie o źródło tej wysokiej temperatury regulatora, w domyśle alternatora. Przyczyny wg mnie mogą być trzy: - przeciążony alternator,...
Witam. Znajomy posiada opla astre H 1.6 2011r.Pojawił się problem z ładowaniem aku -został wymieniony mostek prostowniczy w alternatorze i problem ustapił.Jednak po kilku dniach rozładował się akumulator przy sprawnym już alternatorze.Sprawdziłem jaki jest pobór prądu przy zamkniętym alarmie i wyszło 0,20 A więc zbyt dużo !Sprawdzając co jest przyczyna...
witam Co to znaczy "mocno" - jest ciepły, gorący, parzy? Przyczyn nadmiernego grzania się stabilizatora może być kilka: - mimo, iż akumulator jest nowy, może być nie do końca naładowany i do momentu jego naładowania calkowitego może on pobierać większy prąd. w momencie naładowania prąd pobierany (doładowujący) będzie mniejszy; - za duży akumulator (typowo...
Ja też dziele się swoimi spostrzeżeniami i przemyśleniami, które są czasem inne. Miałem trochę inny bajer zamontowany w maluchu, który mierzył temperaturę oleju lub napięcie w instalacji. Więc mogę z całą odpowiedzialnością powiedzieć, że w moich maluchach (z prądnicami) napięcie regulator trzymał na poziomie 14.4 V, ale tu bardziej mnie interesowała...
Witam Kupiłem nowy akumulator kwasowy 6v, pojeździłem na nim tydzięń i aku przestało dostarczać prąd. Sprawdzałem ładowanie przy odpiętym akumulatorze i wynosiło ono 5v na wolnych obrotach i 12v na wysokich. Czy tak ma być? Szukałem na forum ale nigdzie nie mogłem znaleźć rozwiązania :/. Co może być przyczyną rozładowania się akumulatora?
Witam serdecznie. Mam w posiadaniu robota Roomba SE. Mam problem z ładowaniem. Wymieniłem U2 i U4 problem dalej pozostaje. Po podłączeniu oryginalnego zasilacza , zasilacz próbkuje tzn. cyka i wyłącza się cyklicznie ponieważ pracuję na zbyt wysokim obciążeniu. Na zasilaczu warsztatowym prąd przy ładowaniu wynosi około 1.6 ampera. Prąd który trafia na...
problem polega na tym że od jakiegos czasu swieci mi sie lampka ładowania. nie było wczesniej zadnych problemów - no a wziela i sie zapaliła :) wymieniłem regulator napiecia na nowy, sprawdziłem szczotki - są ok, pasek naciągnięty, alternator według wskazań miernika produkuje prąd - 17 v (na odłaczonych klemach) przy około 3,5 tys obrotów. na nizszych...
Witam. Regulator napięcia alternatora pewnie martwy, albo coś z diodami prostowniczymi. Tam bym szukał przyczyny na sam początek. Czyli jak pisał Kolega wyżej. Zbadać napięcia oraz dobrze by było zmierzyć prąd ładowania jakimś miernikiem cęgowym. Sprawdził bym też napięcie pod kątem tętnień.
Kondensatory to elementy najbardziej ograniczające trwałość urządzeń elektronicznych. Podczas gdy żywotność kondensatora zależy od czynników elektrycznych oraz czynników środowiskowych, bezpieczny okres jego przechowywania zależy głównie od warunków, w jakich się go składuje. Trwałość większości kondensatorów zależy od czynników środowiskowych, takich...
Ładowanie w aucie na biegu jałowym to 14,7V - 15,2V (at)ElektrodaBot Dodano po 3 Wstępna ocena dostępnych informacji - Z informacji wynika, że napięcie ładowania na biegu jałowym oscyluje między 14,7 V a 15,2 V, co jest wyższe od typowego zakresu (zwykle 13,8–14,5 V). - W pamięci sterownika widoczne są dwa błędy związane z układem ESP/CAN: 1. U0126:00-8A...
https://obrazki.elektroda.pl/6962148300_... Sprzęt składa się z: 1- przetwornicy ładującej kondensator "3" do napięcia rzędu 600 V. 2 - układu wyłączającego przetwornicę "1" po osiągnięciu ww. napięcia na kondensatorze "3". 3 - kondensatora magazynującego energię potrzebną do wytworzenia impulsu. Energia ta wyraża się wzorem 0,5* U*U*C,...
Albo pomiar był obarczony dużym błędem albo miałeś "dziwny" akumulator, np. temperatura elektrolitu pniżej 15°C Pomiary były robione zwykłymi multimetrami, w temperaturze pokojowej ok. 22°C. Pomiary były robione na dwóch akumulatorach: pierwszy, 6-letnia Centra 55Ah/12V (z dostępem do cel), drugi, oryginalny 10-letni akumulator 55Ah/12V (kupiony razem...
Przy wyłączonym silniku pobór prądu to 20mA. W czasie pracy silnika spadek napięcia na przewodach prądowych rozrusznika, ładowania, masy jest dosłownie znikomy. Dodano po 3 Aha, klemy sa czyściutkie, zasmarowane wazeliną techniczną, trochę rdzy jest na śrubach przy alternatorze i masie, ale jak pisałem, spadek napięcia jest strasznie malutki. Ładowanie...
Do piachu Wyobraź sobie prądnica z magnesami trwałymi. Jego napięcie na biegu jałowym praktycznie rośnie wprost proporcjonalnie do obrotów (prądy wirowe, naskórkowość i histerezę przy prądnicy wolnoobrotowej można pominąć ). Teraz wyobraź sobie (do fizyki głownie potrzebna jest wyobraźnia) alternat z cewkami zamiast magnesów. Muszą one mieć dopasowane...
Dzięki za pomoc - alternator juz podłączony - na szczęście działa - mam jeszcze kilka pytań: 1. czy napięcie ładowania jest OK - na wolnych obrotach ok 13V - przy bardzo niskich obrotach zaczyna lekko świecic lampka ładowania, ale to juz przy bardzo niskich obrotach , po podwyższeniu obrotów napiecie wzrasta do 14,5, a chwilami nawet 14,6V, przy wysokich...
Witam!! Mam problem z motorowerem Aprilla Classic 50, który wyposażony jest w silnik AM3. Głównym problemem jest brak ładowania. W trakcie pomiaru na akumulatorze napięcie nie wzrasta, jest między 11,80-12,1V DC na pracującym silniku. Z alternatora wychodzą przewody na moduł zapłonowy i jeden żółty na regulator napięcia. Na tym żołtym przewodzie oporność...
https://obrazki.elektroda.pl/8280776000_... Autor tego projektu skonstruował ładowarkę dla pojazdów elektrycznych o mocy 7.2 kW i zamontował ją w obudowie Zappi, skupiając się na prostocie i bezpieczeństwie. Dokumentacja całości, w tym oprogramowanie Arduino, pliki projektowe, oprogramowanie i listy części, są publicznie dostępne na...
Cześć! Przyczyn może być kilka np: bardzo duży pobór prądu w czasie pracy,przebicie na stojanie,niesprawny regulator napięcia, choć w czasie pracy alternator może się nagrzewać nawet do 50 st C w zależności od obciążenia ,a żarzenie kontrolki na desce może świadczyć o niskim stanie ładowania.Sprwadź czy na wolnych obrotach i przy włączonych np światłach...
panowie i nikt nic nie wie , znając prawo prądu to napewno silnik sam sie umasowił przez którąś wiązke , check gages podobno informuje o problemie ładowania ,ciś oleju bądź tempeaturze ,odpowiada za to jakiś sterownik (podobno) może ktoś wie gdzie się on znajduje bonajprawdopodobniej tam leźy przyczyna , ponieważ stało się to zaraz po urwaniu masy
Witam. Po znalezieniu poradników w internecie dotyczących przeróbki fabrycznej prądnicy i instalacji w chińskim skuterze 4T na zasilanie świateł z akumulatora dokonałem takiej przeróbki i mam problem. Ale od początku: 1. Seryjną 8-cewkową prądnicę (4 cewki -ładowanie + 2 cewki-zasilanie świateł + 2 cewki-prąd do modułu CDI) przewinałem nowym drutem...
Przyczyną uszkadzania cewki, może być wysokie napięcie. Znajomy kolegi może ma za ciężką nogę. Tak jak w przypadku mojej sąsiadki co 3-4 miesiące przepalały się jej żarówki w aucie. Zaczęła mniej gazować i problem zniknął. Jeśli już mowa o gazowaniu to kolega tak na trzeźwo? ;) W samochodzie ze sprawnym układem ładowania taka sytuacja nie ma prawa...
Witam, Na wstępie przepraszam, jeżeli zadam głupie pytanie, ale na tą chwilę wyczerpałem możliwości google :) Mam mała serwerownię _w sumie_ pobierającą jakieś 4-5 kW. Zasilana jest ona dwoma obwodami, każdy obwód zasilany z osobnej fazy (1 faza z 3 faz doprowadzonych do obiektu nie jest użytkowana na potrzeby serwerowni). Na każdym obwodzie zainstalowany...
Zapłon w tych silnikach to zapłon iskrownikowy ("magneto") i silnik będzie pracował bez akumulatora. W typowym iskrowniku cewka zapłonowa siedzi pod kołem zamachowym: WSK, Komar. Tutaj pod kołem zamachowym jest cewka (nazwę ją generująca), kondensator i przerywacz. Przy zwartych stykach wirujące koło zamachowe powoduje przepływ prądu w cewce generującej,...
Witam przeszukałem forum z podobnym problemem ale żadne rozwiązanie nie okazało sie skuteczne więc zakładam temat . Problem polega na wysokim ładowaniu alternatora w c-360 . Alternator wygląta tak jak na obrazku . http://obrazki.elektroda.pl/1163880700_1... na malutkich obrotach napięcie jest normalne 14.4 V , szybko sie wzbudza kontrolka...
Witam Mam taki oto problem, posiadam 3 baterie do telefonu i żadna z nich nie trzyma mi powyżej 24h - baterie są sprawne. Podczas ładowania baterii nagrzewa się ładowarka jak i dolna część telefonu. W Phoenix-e w ADC Reading -> Battery Current pokazuje mi pobór prądu w stanie czuwania telefonu ze standardowym wygaszaczem bez żadnych dodatkowych programów...
Witam, mam problem z akumutatorem, kilka razy rano był mocno rozładowany (latem), po długiej jeździe dzień wcześniej. Ponieważ jest na gwarancji oddałem go do reklamacji do Intercarsu. Spece w Intercarsie zbadali go i orzekli iż jest on całkowicie sprawny, a winne jest ponoć słabe ładowanie w aucie, ale… wykonałem pomiary i: - na biegu jałowym...
Spróbuję podsumować, bo poziom dyskusji jest dość niski z punktu widzenia elektronika, a do tworzenia i komentowania schematu zabieracie się od d... (-rugiej) strony. Cóż, widać sami programiści na elektrodzie zostają. ;-( Do autora. Aby stworzyć dobry schemat najpierw dobre założenia. Na razie wiemy tylko, że ma mierzyć 0-28V i duże zakłócenia. To...
Nie mogę zmienić napięcia ładowania na regulatorach.(mam takie regulatory) http://images36.fotosik.pl/444/8e28fc639... Już sam nie wiem co mogło być przyczyna uszkodzenia przetwornicy;/ W instrukcji jest napisane, że ma zabezpieczenia za wysokiego i za niskiego napięcia wejściowego. Chciałbym się dowiedzieć jak to ma być profesjonalnie podłączone...
Nie współczuj. Ja zanim się na coś porwę, badam jak mi do tego daleko, czy to w ogóle opłacalne. A że znam się na wielu sprawach, zwykle wiem od razu czy warto zaczynać, czy rozmawiać ze specjalistą. W elektronice wiem to na pewno. Jeśli Ty nie wiesz co to jest opornik, to - bez urazy - po roku intensywnej nauki możesz się pytać tu o ten prostownik....
Podałem przykładowe obliczenie, oczywiście, że przy 0,5A z USB spadek to tylko 0,35V. Ale pamiętaj, że jeśli każdy z kabli plus i minus maja po 0,7Ohma, to spadek będzie 0,7V przy prądzie 0,5A. Faktycznie, nie pomyślałem. To tylko potwierdza moją teorię :), że przyczyną nieładowania była za duża rezystancja. Z resztą ostatnio zauważyłem też, że jeśli...
W aucie głównym elementem tłumiącym przepięcia (te o dłuższym okresie trwania czyli większej energi, krótkie szpilki nie niosą ze sobą dużej energi więc nie mogą być przyczyną uszkodzeń włukna żarówki) jest akumulator jeżeli on sobie nie poradzi to żaden warystor tym bardziej szczególnie w obwodzie wysokoprądowym (musiała by być niezła pastylka :wink:...
Witam, mam prostownik jak w temacie który na zaciskach bez kumulatora posiada (na nastawie 25A) napięcie ok 20.5V. Prostownik kupiłem z uszkodzonymi opornicami (widać na schemacie) przez które z odczepu 25 A są zrealizowane wyjścia 12A i 6A. Opornice nawinąłem z drutu oporowego (prawie taki sam). I na końcu opornicy napięcie nie spada, a po podłączeniu...
Witajcie, może ktoś miał podobne objawy w samochodzie i potrafi podpowiedzieć, gdzie szukać problemu. Fabia 1, 1.4 TDI AMF 2008 Temat: wysoki prąd spoczynkowy - po "uśnięciu" ok 140 mA (radio odcięte, alarm Langeford nieodcięty ale nieaktywny) testowałem wyciąganie bezpieczników - po wyjęciu bezpiecznika 43 - spadek do ok 70 mA (to by już chyba mogło...
Mam problem z ładowarką, a właściwie dwiema. Moja N85 nie chce za żadne skarby rozpocząć ładowania baterii przez ładowarkę AC-10E oraz AC-10X (ta druga angielska, na przejściówce). Ładowarki teoretycznie sprawne (były sprawne przed podłączeniem do mojego telefonu). Natomiast bez najmniejszego problemu ładuje się przez kabel USB (CA-101) oraz poprzez...
BU-808: Jak wydłużyć czas życia akumulatorów litowo-jonowych? Tematyka: Analiza przyczyn utraty pojemności akumulatorów Li-ion i zalecenia dotyczące zwiększenia ich żywotności. Badania w zakresie rozwoju akumulatorów skupiają się na ogniwach chemicznych opartych na związkach litu tak bardzo, że w przyszłości prawdopodobnie tylko takie akumulatory będą...
W jednej ładowarce akumulator nagrzeje się trochę, w innej nagrzeje się bardzo, czyli ok. 45-50 st. C. Więc pełne pytanie brzmi czy akumulatory ładowane przez tę łądowarkę grzeją się i jaką temperaturę osiągają? to na wypadek gdyby proste pytanie - do jakiej temperatury nagrzewają się ładowane akumulatory? - wzbudziło kolejny brazylijski serial nt....
Miałem podobny problem z fiatem ulysse a mianowicie samochód rano odpalał bez problemu po przejechaniu różnych odcinków km po mieście rozrusznik kręcił ale auto nie chciało odpalić sądziłem że to wina pompy paliwa lub przekaźnika. Przyczyną było ładowanie, regulator napięcia dawał 23V a powinien 14,5V w związku z tym komputer dostawał za wysokie napięcie...
1. gdy ładuje akumulator to wyregulowałem tak potencjometr montażowy by wyłączała się dioda LED gdy napięcie ładowanego akumulatora wynosi 14,4V noi dioda LED się wyłącza jednak dalej mam napięcie na zaciskach pomimo że prostownik powinien się wyłączyć, w czym jest problem? Źle płytka zaprojektowana? Masz tam podłączony akumulator - stąd napiecie....
APS 185 Nagłówek CAN Usterka Brak komunikatu temperatury albo nieprawidłowy komunikat temperatury z koordynatora lub ICL2. Przyczyna •Uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej (T27). •Niewiarygodna komunikacja CAN •Usterka obwodu szyny CAN. •Usterka w koordynatorze lub ICL2. Uwagi Gdy czujnik temperatury działa, nie ma to wpływu...
Witam. Mam problem z rozładowującym sie akumulatorem.Latem super nic mu nie było, ale gdy zaczęły sie temperatury około 0 stopni nagle zaczął słabo kręcić , aż w końcu po 2 dniach bez jazdy na parkingu zdechł. Akumulator ma 10 miesięcy. Alternator, regulator sprawny ładowanie bez obciążenia 13,87V. Po odłączeniu radia, centralnego z alarmem, i instalacji...
Mogę ewentualnie zamiast tego użyć napięcia stałego przed prostownikiem i wpiąć bocznik pomiędzy prostownik a zasilacz laboratoryjny? Nie, bo to przed kondensatorami. Dać tu jakąś konkretną wartość tego bocznika, 1 ohm, 10, 100 ohmów, więcej? Zależnie od prądu magnesowania, a więc indukcyjności ale podejrzewam że 1 om był by ok. I co zrobić z uzwojeniem...
Nie mając schematu a co najmniej nie widząc ładowarki trudno cokolwiek na jej temat powiedzieć. Są różne. Nie wiem co powinna w tym wypadku sygnalizować wspomniana dioda LED czy stan włączenia ładowarki do sieci, czy np. brak podpięcia akumulatora - bo opis nie wskazuje raczej na sygnalizację stanu pełnego naładowania. To, że ładowarka nie chciała czasami...
Zobacz: Strona Główna -> Forum elektroda -> DIY Konstrukcje -> (Nie tak) prosty pomiar indukcyjności! Przyczyny zasiarczanie akumulatorów: Dłuższe przechowywanie prawie rozładowanego akumulatora (napięcie 1,8V na celę czyli 10,8V dla akumulatora 12V) i/lub zbyt niskie stężenie elektrolitu, ciągłe niedoładowanie (zbyt niskie napięcie ładowania) Spływ...
Witam wszystkich.Mój problem polega na tym że gdy przyszły pierwsze mrozy wsiadam do swojego hyundaia,chce go odpalić a t słychać tylko "cyk cyk"więc myśle akumulator padł no to pod prostownik go na całą noc.Rano montuje akumulator i słyszę pod maską podczas próby odpalenia takie prrrrrrrryyyyyyyy i koniec.Więc zamówiłem nowy rozrusznik,zamontowałem...
Witam. Mercedes 814 eco power silnik 4,2 rocznik 96. Mam zapytanie do Kolegów elektryków.Chodzi o to,że po włączeniu zapłonu(zapaleniu się kontrolek) kontrolka ładowania lekko się żarzy.Po odpaleniu silnika kontrolka ładowania nadal się źarzy ale po 3 sekundach zapala się również kontrolka FMR.Ładowania brak.Po wprowadzeniu silnika na wysokie obroty...
Przyczyn "puchnięcia" baterii może być kilka. Na początek sprawdziłbym: Z zasady jest to "połączenie" zbyt wysokiej temperatury ze sposobem ładowania. Proszę o sprawdzenie: 1. (Jeżeli istnieje jeszcze fizyczna możliwość) typ poprzednich baterii. - według minie (mogę się mylić) w wersji 2U powinny być 4szt. baterii 9Ah (baterie leżą w szufladzie), -...
Najpierw proszę spróbować zasilić ładowarkę wyższym napięciem, bo uwzględniając spadek napięcia na stabilizatorze wymagany do jego poprawnej pracy przy 8V nie zostaje żaden zapas, a przy starcie ładowania napięcie zasilania na pewno się trochę zmniejszy pod obciążeniem, co może powodować reset mikrokontrolera. Zasilać najlepiej napięciem w zakresie...
Witam . Połącz zacisk 16 i 18 razem przewodem .Regulator oczywiście odłączony od prądnicy.Uruchom silnik ,daj średnie obroty,podłącz żarówkę 12V/21W lub reflektorową do zacisków tych złączonych a masę .Żarówka powinna się zaświecić co oznacza że prądnica sprawna.Jeżeli była zmiana biegunów akumulatora z (+ na -),podłącz na chwilę przy pracującej prądnicy...
1. Planuję kupić prostownik z rozruchem, samochód 2.8 diesel, na co zwracać uwagę? Na wysoką jakość. Na allegro są z oznaczeniami 75A, 100A jak i nawet 400A. Jaki byłby odpowiedni do domowego użytku? Żaden z nich. Do domu odradzam z funkcją rozruchu. 2. Obiło mi się że taki rozruch szkodzi więc czy taki rozruch jest szkodliwy i dlaczego ? Słabej jakości...
Witam. Posiadam samochód Daihatsu Rocky z silnikiem 2,8 Turbo Diesel, rok 1991. W samochodzie wymieniłem alternator bo stary był spalony (uzwojenie na stojanie było aż czarne). Po wymianie alternatora na używany z allegro kontrolki ładowania dalej się świecą. Doszedłem do przyczyny problemu. W regulatorze napięcia są dwa styczniki (jeden uruchamia drugi...
Jak możesz, to napisz czy miałeś podłączone 2 stringi po 5 modułów? Tak, dwa stringi po 5 modułów, napięcie otwartego obwodu ok. 245 V przy pracy ok. 190-200 V. Prądów nie mierzyłem ale przy obecnym nasłonecznieniu nie możliwe żeby przekroczył 20 A, a w momencie awarii padał deszcz więc produkcja była znikoma. Pytanie czy te 200V PV nie było za mało,...
Efekt pamięci? Mit nie mit - faktem jest ,że podzczas regeneracji baterii szczególnie Ni-Cd podczas kolejnych cyklów ład/rozł. pojemność ich wzrasta.Np:regenerowałem 9-cio letnią baterę Panasonica 3,6V/300mAh. Na początku zero napięcia, pobudziłem ją krótkotrwałym wysokim prądem ok.3A złapała napięcie 2,9V.Wbiłem impulsowo 30mAh i od tej pory poddałem...
Witam .Budowa ukończona w maju ,teraz jest trochę czasu ,żeby zaprezentować efekty i rozwiązania . Zapłon : Po pierwsze -zapłon - przerobiony na bateryjny ,bo nie działała prądnica .Zamontowany akumulator 4 ah ,wykorzystany oryginalny przerywacz ,dodana cewka zapłonowa z samochodu (na złomie za 10 zł ).Ogólnie to prąd z akumulatora idzie przez przerywacz...
Zdziwicie się po rozebraniu amperomierza. Z rozebraniem może być trochę problemu - obudowa jest zaciśnięta / zawalcowana i chyba będzie to badanie niszczące... Przypuszczam że wszystkie trzy opisane w tym wątku mają podobną budowę. Jest to specyficzna odmiana ustroju elektromagnetycznego na prąd stały stosowana w starych samochodach. Wewnątrz jest jeden,...
W takim razie przekraczasz parametr dV/dt triaka przy załączaniu napięcia 230V... Tak, to będzie to. Zamiast tego triaka zastosuj tyrystor, najlepiej szybki z wysokim parametrem dV/dt. Trzeba wtedy zmienić schemat. Możesz też spróbować gasik wg poniższego schematu: Gwarancji nie daję. http://obrazki.elektroda.net/34_12815523... Rezystor 1k...
Panowie może jeszcze raz.Pisk jest na tyle wyrażny ze nie trzeba przyjkładać ucha do membrany tylko słychać go w pozycji stojącej a głosnik może leżeć na ziemi.Jest dobrze słyszalny.Wczesniej napisałem że podpinalem wszystko w domu także instalację w aucie mam dobrą.3 sprawa to taka że poprzedni sprzedający nie poinformował mnie o tym że w głosnikach...
witam, mam problem z silnikiem c20ne w mojej Gsi 2.0-komputer nie pokazuje żadnych błędów a jak już odpalę a muszę się długo namęczyć szarpie mi samochodem przerywa na niskich obrotach i czasem gaśnie od tak. najgorzej odpalić jak jest zimny-często akumulator wykończę do zera nim odpalę tak miałem dziś i nietylko .Gdzie szukać wyjścia? Dodam że zaczyna...
Witam, zakupiłem taki zestaw: ŁADOWARKA DO AKUMULATORÓW ŻELOWYCH 12V, 2-90A (nr kat. 9896) Ładowarka jest przeznaczona do baterii 12V 2-90Ah typu żelowe, SLA, AGM. Ładowanie odbywa się w 4 etapach, pierwszy etap jest to reaktywacja akumulatora za pomocą impulsów 20V. Drugi etap to ładowanie zasadnicze, dla akumulatorów 2 – 8Ah zalecane jest ładowanie...
Opel Corsa B poj. 1195 33kW 97r. dzisiaj już raczej nic nie zobaczę, samochód nie jest garażowany a temp. na zew. niska. Obecnie podłączyłem akumulator. Jutro jeszcze raz sprawdzę napięcie ładowania ( również z obciążeniem ) i czy nie ma może poboru prądu kiedy nie jest uruchomiony. Najbardziej mnie martwi ten brak wskazań prędkości i przebytych km...
To nie jest sprawa inwertera, to jest niewspółbieżność charakterystyk mechanicznych wiatraka i prądnicy. Obroty wiatraka "przekładają się" na moc Zgadzam się z tobą , ale jeślli ładuję akumulator to jego obroty są w miare stabilne podczas silnego wiatru, akumulator pobiera prąd 10-25 A a napięcie jest 25,-27 V przez np pół godziny non stop, Gdy tylko...
wysoki prąd ładować ładować wysoki prąd wysoki obrót przyczyna
corsa zaplon ustawi adres publiczny zaczep schowek
jacuzzi dmuchane jacuzzi dmuchane
Renault Modus: Klucz i poduszka powietrzna świecą, silnik nie gaśnie Czy wymiana panelu sterowania lodówki wymaga programowania?