Z pamięci piszę, czarny na światła, zwiera do masy przez cewkę w magnecie. Czerwony to ładowanie. Pomiary robisz z akumulatorem!
Odłącz wtyczkę sterującą z alternatora, i sprawdz jakie sa naciecia na klemach po uruchomieniu silnika. Z opisu wygląda na to że ze jest za wysokie ladowanie - jak kable się grzeją jakie jest napięcie na klemach akumulatora? Być może uszkodzone sterowanie alternatorem.
Z reguly za odpowiednie ladowanie odpowiedzialny jest regulator napiecia i na jego usterke bym postawil. Pozdrawiam.
Może zadam dziwne pytanie, ale czy ten akumulator jest w pełni sprawny.
Akumulatory obecnie produkowane Ca-Ca wymagaja koncowego napiecia 16.2 i pradu w okolicach 1-1.5A, wtedy nastepuje wysycenie i zrobi sie gestosc elektrolitu, dawniej aku w technologi antymonowej zadowalaly sie napieciem 14.5V ale mialy wysokie samorozladowanie i tak zwana utrate "wody"
Akumulatory w motocyklu jak najbardziej można naładować ładowarką 6V. Do ładowania akumulatora z samochodu musi być wyższe napięcie, bo tam bateria ładuje się do 14.5V. Zasilacz 15V ma zbyt wysokie napięcie do ładowania akumulatora żelowego. Kolega powinien szukać takiego o napięciu 13,8 - 14,5V.
miernikiem mozesz spr ladowanie pamietaj by sprawdzac przy roznych obrotach
Mam problem z ładowaniem akumulatora w wsk 125 rocznik 1984, oryginał instalacja 6v. Po wielu latach bez akumulatora postanowiłem go zamontować i moje zdziwienie bo po sprawdzeniu miernikiem na przewodzie idącym do akumulatora - napięcie ładowania jest od około 2v na wolnych obrotach nawet do 10-15v na wysokich obrotach. Co u licha może być przyczyną.
Zbyt duże napięcie na ładowaniu akumulatora, proponuję odesłać centralę do autoryzowanego serwisu a nie eksperymentować samemu.
regulator lub diody albo wszystko razem:)
Kolego podaj numer alternatora żeby wiadomo było jaki tam jest. Może głupie sprawdzałeś na innym mierniku może miernik szwankuje. I jak dobrze pamietam były tam alternatory które musiały mieć we wtyczce napiecie z akumulatora taki pomiar i szlo to przez bezpiecznik kiedy bezpiecznik był spalony lub kabel nie łączył wtedy alternator nie widział jakie...
Ja bym raczej określił 13,8V jako napięcie graniczne powyżej którego potrzebna jest kontrola czasu ładowania i/lub temperatury. Specyfikacje typowych akumulatorów podają 2,3V celę x 6 = 13,8V jako maksymalne napięcie ładowania stałym napięciem w temperaturze pokojowej. Przeważnie też jest podawany współczynnik temperaturowy np: ± 3,0 mV/°C/celę....
Trzeba patrzeć w zalecenia producenta AGM. Tak z pamięci - napięcie będzie wciąż za wysokie, bo te baterie można ładować do 14,8 V. Dlatego każdy czytający powinien to sprawdzać w dokumentacji producenta akumulatorów albo ładowarek. Texas Instruments udostępnia bogatą dokumentację, YUASA, Panasonic, itd. Są tam opisy, są wykresy, są uwagi, że wrogiem...
Rozkręć, zobacz, na jakich elementach, układach jest zbudowany prostownik. Wtedy będzie można dalej gdybać. Dokładanie przetwornic podwyższających/obniżających prawdopodobnie nie poprawi funkcji prostownika, o ile w ogóle będzie możliwe. Napięcie ładowania 14,2 V jest jak najbardziej prawidłowe. Pozostawienie na dłuższy czas podłączonego prostownika...
W instalacji motocykla, zwłaszcza jeśli jest to rozwiązanie z cewką zapłonową w iskrowniku-prądnicy, mogą występować chwilowe impulsy napięcia znacznie wyższego od mierzonego na zaciskach akumulatora, indukowane przez iskrownik. Aby stwierdzić, że takich impulsów nie ma trzeba by obejrzeć przebieg napięcia na doprowadzeniu do prostownika przy pomocy...
Najlepszym wyjściem będzie prostownik. przy zbyt wysokim ładowaniu akumulator może po prostu wybuchnąć co może się bardzo źle skończyć. Na własne potrzeby wystarczy prostownik za ok. 100-130zł ze wskaźnikiem naładowania akumulatora.
Z mostka masz napięcie pulsujące, wentylatorek może takiego nie lubić. A pewnie jedno i drugie jest nieco za wysokie.
Układ wyglada prawidłowo, ale może być, że ładowanie impulsowe daje właśnie taki efekt. Dodaj jakiś kondensator, np. 10uF/10V między nogę 2 a 4. Opornik między nogą 3 a 4 nie jest potrzebny, a 560 ohmów zamiast 500 nie ma znaczenia, najwyżej będzie trochę słabiej świecić.
Druga wersja zadziała. Regulator zajmuje się ładowaniem i utrzymywaniem stanu naładowania akumulatora i nie obchodzi go pobór. Będziesz mierzył napięcie ładowania akumulatora. Jest ono nieco wyższe, niż napięcie akumulatora nawet pewien czas po zaprzestaniu ładowania. Ja tak mam i działa. MPPT daje Ci szeroką możliwość dopasowania panelu napięciowo...
Mam tego UPS i problem tym jest, ze jest za wysokie ładowanie akumulatora 14,3V i nie wiem, jak go zredukować do 13,8V. UPS dziala bez zarzutu, tylko to ladowanie. Może mi ktos pomoze? Albo ma od tego UPS schemat?
To, że napięcie jest dobre to nie znaczy, że pod obciążeniem będzie tak samo. Większość inteligentnych (procesorowych) ładowarek sprawdza rezystancję wewnętrzną akumulatora, jeśli jest stary i zużyty to od razu jest błąd ładowania. To samo w aparacie, kiedy załącza się przetwornica lampy to napięcie spada przy słabych aku i system się wyłącza. Nowe,...
Co mu to da jeżeli ładowarka daje tylko 12V?Autor musi zrozumieć ze ładowanie następuje tylko jeżeli napięcie ładowania jest równe lub wyższe od napięcia akumulatora .
ja miałem coś takiego w fordzie ze ladowanie było 17V i skoki do 20V aż mi akumulator rozwaliło przyczyna była w regulatorze napiecia
Może uszkodzony jest prostownik i/lub (jeśli tam jest) regulator napięcia. Sprawdź napięcie ładowania, czy daje prąd stały, czy zmienny. Prostownik też miernikiem sprawdzisz.
Witam. Mam proble z escortem 1,8 diesel żarzy sie w nim lampka akumulatora ale dopiero po np 15 minutach jazdy. przy wlaczaniu kolejnych odbiornikow zaczyna gasnac. Napiecie ladowanie po wlaczonym aucie miezone na zaciskach akumulatora wynosi 14,7 V na wysokich kolo 3000 rp/m spada do 14,5V pozdrawiam Majek
Ten filc to raczej wazeliną bezkwasową lub olejem wazelinowym powinien być nasączony... z odpowietrzników nic lecieć nie powinno, jeśli leci to zapewne jest za wysokie napięcie ładowania.
Jeżeli źle jest ustawiony wyłącznik prądu zwróżnego, to napięcie wraca do Prądnica, rozładowuje akumulator , może dojść do uszkodzenia wirnika.Nie wspomnę o ustawieniu napięcia ładowania, które jeżeli też jest wysokie niszczy akumulator, jak również prądnicę.
akumulator nowy , kupiony w lutym centra 53 Ah , z tego co wyczytalem pobor pradu powinien oscylowac w granicach okolo 0,05 wiec na pewno cos pozera prad. ladowanie sparwadzone. bez problemow. lampa w srodku nie swieci sie.
Njlatwiejszym sposobem czy alternator podaje prad jest taki odlacz wszystko co masz podlaczone dodatkowo radio i jakies inne pierdoly wkrec maluczka na wysokie obroty i niech 2ga osoba odlaczy akumulator jak bedzie ladowanie to silnik niezgasnie jak niebedzie to sie zadlawi mozesz miec problem ze szczotkami glownie z ta gorna przykrecana na 2 srubki...
KOlego do pełnego naładowania potrzebujesz 633V , więc daleko za niskie napięcie łądowania masz. Wystarczy trafo ok 1kW z mostkiem na początek. DO pełnego naładowania. Wtedy zobaczysz ile pojeździsz. Po drugie masz styczność z wysokim napięciem DC, uważaj żebyś miał łapki całe i mógł pisać z Nami.
Witam.Jest ona po to aby zmniejszyć napięcie na wyjściu transformatora - 13V ...a tym samym prąd ładowania akumulatora.Bez żarówki napięcie jest wyższe - 15V i tym samym przy bardzo rozładowanym akumulatorze prąd ładowania byłby za duży. Pzdr.
Kupić na Alledrogo za grosze STAREGO UPSa np. Back UPS firmy APC - są odporne na podłączanie większych akumulatorów i podłączyć akumulator samochodowy - na króciutkich kablach. Do ładowania akumulatora z agregatu można zbudować szybką ładowarkę, ładującą wysokim prądem - ale to już wyższa szkoła jazdy.
Podładuj aku prostownikiem i jezdzij dalej .Wyzsze ładowanie moze byc przy rozładowanych akumulatorach
witam, prad ladowania akumulatora 40A napiecie 15V. Akumulator ulegl zniszczeniu, prosze o porade w tej sprawie. Czy to jest wina regulatora czy tez jakas inna przyczyna. pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz.
problemem w tych oplach bywa słaba masa na alternatorze czasami trzeba ją poprawić albo dać dodatkowy kabel proponuję zmierzyć napięcie ładowania bezpośrednio na alternatorze jak będzie wyższe niż na akumulatorze popraw tą mase[/b]
Kupiłem BC20 Pro. Mam w samochodzie nowy akumulator AGM Varta Silver 80Ah 800A. Robię krótkie trasy i akumulator jest niedoladowany, napięcie na spoczynku wynosi ok 12.2-12.3 V. Jest taki sam jak poprzedni akumulator. Trochę niepokoi mnie sposób ładowania, najpierw wchodzi w fazę C-3, stalopradowa (zaczyna od 20A) przy napięciu ok. 13.5V, potem dość...
Ok. Następnie regulator i szczotki? Jakie powinno byc napięcie jezeli alternator laduje? Czy istnieje mozliwość że nie poszedł Mi mostek? Dodano po 1 Znalazlem kolejna odpowiedz na post:"Njlatwiejszym sposobem czy alternator podaje prad jest taki odlacz wszystko co masz podlaczone dodatkowo radio i jakies inne pierdoly wkrec maluczka na wysokie obroty...
spaliły się wszystkie żarówki pozycyjne Co może być przyczyną? Starość, przypadek, prawo Murphiego, Zbyt wysokie napięcie ładowania akumulatora ... Żarówki przepalone - wymienić. Czy nowe - wymienione - działają ?
Regulator zabezpieczy akumulator przed przeładowaniem więc z tej strony nic akumulatorowi nie grozi. Problem może być natomiast ze zbyt wysokim prądem ładowania - akumulator 7 Ah powinien być ładowany prądem nie większym niż 1-2 A. Większe prądy ładowania mogą znacznie skrócić żywotność akumulatora.
Nie we wszystkich, i nie od temperatury otoczenia a samego regulatora, co nie ma większego sensu, bo regulator w gorącej komorze silnika a akumulator na mrozie i powinien dostać wtedy wyższe napięcie.
https://www.aliexpress.com/item/40008989... Rezystory dostosowujesz na 10mA. Tylko napięcie końca ładowania ten akumulator ma coś wysokie, bo aż 4,8V
Pierwsze słyszę, tu na forum, i nie tylko tu, przeczytałem multum tematów, i nigdzie nie spotkałem się z tak wysokim napięciem do ładowania akumulatorów bezobsługowych.
Jeżeli motocykl posiadał prostownik selenowy to wymień go na mostek prostowniczy którego sprawność jest lepsza od prostownika selenowego.W jakim celu chcesz uzyskać wyższe napięcie ładowania akumulatora ?Nie poprawiaj producenta.
mozesz indywidualnie ladowac kazdy akumulator , jako ladowarki mozna wtedy spokojnie uzyc zasilaczy od komputerow , sa na tyle tanie ,ze oplaca sie pakowac kilka do jednej ladowarki a masz niezla izolacje i wysoka sprawnosc , przy odpowiednich kombinacjach mozna dobrac napiecia tak by ladowanie bylo z minimalnymi stratami np : 5V+3,6V=8,6V przy pradach...
Tak samo podejzewam, że napiecie na trafie jest za wysokie.
10A dla 100Ah to jest standardowy prąd ładowania 1\10C. Wyższy prąd z ładowaniem ponad 16V dla zdrowego akumulatora tylko powoduje zwiększony ubytek wody destylowanej. Jak jest możliwość uzupełnienia to nie problemu. Jak nie ma bo akumulator jest klejony to unikałbym częstego ładowania w tym trybie.
Witam mam problem z ladowaniem ,zaznaczam ze nie jestem fachowcem w tej dziedzinie i mam awarie z ktora sam musze sobie poradzic.Problem byl zwiazany z piszczeniem paska alternatora po rozruchu,w aucie jest nowy akumulator,rolka i pasek 3 razy mechanicy prubowali naprawic usterke.kiedy pasek piszczał ladowanie spadalo do 11 v,po paru minutach osiagalo...
Na allegro pojawiły się już ogłoszenia o regeneracji akumulatorów jak i również o programowaniu elektroniki do nich Tu znalazłem ciekawe info o naprawie aku. http://makita18vmod.blogspot.com/2013/03... W sklepie www.bto.pl są akumulatory na ognwach Panasonic ale dlaczego napisali że nie można używać szybkich ładowarek Makita DC18RA,...
Z opisu prostownika Semielektronik MTM 12-10A nie wynika że nie możesz nim ładować akumulatorów o mniejszej pojemności,a łączenie akumulatorów do ładowania połączonych równolegle uważam delikatnie mówiąc za niezbyt dobre rozwiązanie.Proszę sobie trochę poczytać na ten temat choćby na elektrodzie gdzie ten temat był wielokrotnie poruszany.
opel corsa 1.5D (1995) - po kazdym uruchomieniu silnika kontrolka z symbolem akumulatora nie gasnie; musze "przygazowac" (wystarczy krotkotrwale tzn. ok 2 sek - wazne aby silnik osiagnal dosc wysokie obroty) i lampka gasnie. W momencie kiedy gasnie lampka swiatla samochodu (gdy sa wlaczone) zaczynaja swiecic znacznie jasniej niz wtedy gdy kontrolka...
Okazało się, że to jedna wielka ściema. Panel solarny zamontowany w tej lampce nie służy do ładowania akumulatora, a tylko do deaktywowania lampy w ciągu dnia. Napięcie wytwarza wysokie, bo ponad 5V, ale natężenie "ładowania" przy akumulatorze rzędu kilku miliamper. Akumulatory wyładowują się do tak niskiego poziomu, że zostają uszkodzone, nie drgną...
można zastąpić 3szt nimh power on -włączenie telefonu batt save-oszczędzanie baterii ring off-wyłączenie dzwonka napięcie jest wyższe bo akumulator nie obciąża żródła prądowego ładowania
tak, jeżeli jest uszkodzony i ma mały przepływ prądu, uszkadza się też jeżeli mamy uszkodzony mostek, lub uzwojenie (stojan), dlatego trzeba tą dyskusje skończyć i zabrac się do pracy, tego typu alternator ze wzbudzeniem z modułu nadwozia, trzeba dokładnie sprawdzić przed złożeniem i wymienić zużyte, lub popsute elementy, jak równiez okablowanie do...
Zbyt wysoka temperatura zmniejsza trwałość akumulatora, dlatego przy szybkim ładowaniu konieczne jest jej ograniczanie; porządna ładowarka zmniejsza prąd, jak wykryje za wysoką temperaturę, ale ładuje nadal, a jak akumulator ostygnie, to znowu zwiększa prąd ładowania. Ładowanie NiCd poniżej 1h, lub NiMH poniżej 2h może zauważalnie zmniejszać trwałość....
Na podlinkowanej stronie Varty pod wykresem jest też zapis o bezpiecznym ładowaniu akumulatora: "Użyj ładowarki o charakterystyce IU oraz wyższym napięciu ładowania (2,6 V/ogniwo)". Ja osobiście ładuję akumulatory z płynnym elektrolitem napięciami 16.0 ... 16.2 V.
Kolejność wyłączania opisałeś prawidłowo. Inna kolejność może spowodować zaiskrzenie w atmosferze mieszaniny piorunującej, jaka powstaje w czasie ładowania - niebezpieczeństwo wybuchu. Pojemość można sprawdzić podłączając żarówkę 45W - ok. 4A. Gdy świecenie osłabnie pomnożyć czas od początku próby przez prąd żarówki - Otrzymasz pojemność w amperogodzinach....
Ja dałem tam zwykłe diody 10A kupione po 1zł/sztuka i prostownik mi zadziałał. Nie ładowałem jeszcze akumulatora, ale jak nie będę dawał prądu powyżej tej wartości (a najwyższy prąd ładowania akumulatora nie powinien przekraczać 5A, dla pojemności do 100Ah), to myślę, że będzie wszystko ok. Pozdrawiam, jS(at)tychy
Akumulator "kończy się." PS. ładowanie na 15.8V(multimetr - 16V) Trochę przesada i to być może go wykończyło. Akumulator zimny ale cicho bulgocze To efekt ładowania zbyt wysokim napięciem i jest szkodliwe dla akumulatora.
Najtańszą, czyli LII-500 nowe akumulatory nie lubią ładowania małymi prądami, ciężko ładowarkom wykryć zmianę napięcia dla końcowej charakterystyki naładowanego akumulatora. - nie blokuje ładowania akumulatorów o wysokiej rezystancji wewnętrznej - oznacza to że może naładować nawet mocno zużyte akumulatory Takie akumulatorki się raczej wymienia. Choć...
Ja zrobiłbym mostek półsterowany z regulatorem fazowym. Unikniesz w ten sposób strat mocy w stabilizatorze szeregowym, który i tak ma zbyt wysokie napięcie do ładowania akumulatorów. Obecnie produkowane akumulatory kwasowe nie powinny osiągać napięcia wyższego niż 14,4-14,5V.
Ladowarka nie może mieć napięcia wyższego niż 4,2V i prąd ładowania nie mniejszy niż 500mA. Wyższe napięcie ładowania grozi wybuchem akumulatora. Dodano po 42 Jaki to jest aparat ?
warto by zmienić stos selenowy na mostek krzemowy Będzie za wysokie napięcie do ładowania akumulatorów, sprawdź czy twój stary ustrój amperomierza jest sprawny bo może tylko jest wszystko zaśniedziałe jak wyczyścisz będzie dobrze.
Ladowalem do tej pory dwa typy akumulatorow: AA Profitexx 2600mAh Ni-MH (500mA lub 700mA) i to one sie zagrzaly. AAA Tracell 900mAh Ni-MH Moje ostatnie pytanie jest o te Tracell 900mAh potrzebuje je czasem szybko zaladowac. Czy eksplozja akumulatora zawsze poprzedzona jest wysoka temperatura? Jesli tak to ta ladowarka chyba zabezpiecza przed tym bo...
Duża pojemność, wysoki prąd rozruchu=krótki czas rozruchu, czyli wszystko oki. Nie zdziw się jak przy wyłączonych odbiornikach po dłuższym czasie włączy się kontrolka ładowania.
dzieki za zainteresowanie na taka odp czekalem Dodano po 3 mam jeszcze pytanie proces ladowania nie dobiegl konca akumulatory sanyo 2300mAh maja wysoka temp po zmierzeniu multimetrem ok43stopni czy to normalne i czy jest to ok ladowanie trwalo okolo 2godziny 30min
To rezystor ograniczający prąd ładowania. Uszkodzony akumulator, za wysokie napięcie, za długi czas podłączenia.
Rozumiem, W takim razie powinieneś sprawdzić jaki jest maksymalny prąd ładowania twojego modułu, by nie był wyższy niż prąd ładowania akumulatora i wtedy określisz minimalną zalecaną pojemność akumulatora dla tych parametrów. Dla przykładu: Maksymalny prąd modułu wynosi 10A. W takim wypadku zalecany akumulator nie powinien być mniejszy niż z prądem...
Dokładnie wysokie napięcie ładowania może okazać się zabójcze dla aku, dlatego trzeba bardzo uważać, żeby nie przedobrzyć. Aby naładować w pełni akumulator to nie tylko uzyskać odpowiednie napięcie po ładowaniu, ale również gęstość elektrolitu najlepiej na poziomie 1.28 g/cm3. Właśnie Panowie z akubiz w swoich filmikach to udowadniają. Warto też przeczytać...
Zmierz napięcie ładowania na akumulatorze na małych i na wyższych obrotach.
Za wysokie napięcie ładowania. Powinno być max 14,4 V.
Prosty temat, a jednak? Nie wiem. Akumulator - jak ładować, aby nie stracić gwarancji. Kiedyś przeczytałem, iż akumulator współczesny ma możliwość sprawdzenia ładowania zbyt wysokim napięciem. Po jego przekroczeniu akumulator traci gwarancję. W aucie mam napięcie ładowania mniej więcej 14,4V. Gdy ustawię takie napięcie ładowania (na 14,4V), nie otrzymuję...
jesli na akumulatorze masz 13,5v na wysokich obrotach silnika i bez swiatel to zamalo powinno byc ~14,2v masz duzy spadek na kablach, jesli 13,5 masz na jalowym obrotach to ok. z tego co napisales jesli masz ladowanie akumulatora to nasuwaja sie takie mozliwosci : regulator dobry przelacznik zaplonu nie rozlącza
ma znaczenie!!! mowa o instalacji 12 lub 6 V to instalacja do swiatel......klakson...ladowanie akumulatora natomiasta Ty Masz nowsze rozwiazanie gdzie do zasilania zaplonu podawane jest napiecie z dodatkowej cewki (100-300v) w związku z tym cewka a poprawnie powinno sie to nazywac transformatorem wysokiego napiecia nie potrzebuje takiego duzego przełozenia,,,...
Sprawdź napięcie ładowania akumulatora na wysokich obrotach.
sprawdzilem ladowanie i na obrotach wysokich ma kolo 14 a na wolnych ma 12.5 i podobno jakas dioda sie spalila w alternatorze... i czy jak mam bardzo slabe ladowanie to moge miec problemy z odpaleniem go rano?? i ile kosztuje taka wymiana??
Może się przydać do ładowania baterii akumulatorów o wysokim napięciu i małej pojemności. Można też galwanizować jakieś drobiazgi. Można zasilić jakąś grzałeczkę, ewentualnie żarówkę o prądzie znamionowym 50 mA i napięciu z zakresu, jaki obsługuje zasilacz. Można podłączyć łańcuch żarówek 50 mA jako ciekawostkę. Powinny działać dłużej niż te zasilane...
Nie kojarzę tego hujsunga, ale po kolei: Brak „prądu” — uszkodzony akumulator. Odpalenie na pych i zagotowanie akumulatora — nie wiadomo czy przez wysokie napięcie ładowania czy przez zwarcie wewnętrzne w akumulatorze. Fakt jest taki, że nie należy uruchamiać silnika bez podłączonego akumulatora lub z uszkodzonym akumulatorem, gdyż regulator może zwariować...
Tak też myślałem, ale właśnie szukam kogoś, kto walczył z podobnym problemem, zresztą już tylko dla własnej satysfakcji, bo właściciel widząc problemy dał sobie spokój i zostawił mi zabawkę na pamiątkę, więc może ktoś dysponuje schematem? Dziękuję za zainteresowanie
Cytat ze strony yuasa.com.pl: "Jeżeli trzeba naładować akumulator, którego napięcie spadło poniżej 11,00 V podczas eksploatacji (głęboko rozładowany), to wymagana będzie specjalna ładowarka zdolna dostarczać wysokie napięcie ładowania, a zalecany prąd ładowania może nie być osiągnięty na początku ładowania. W takim przypadku należy monitorować prąd...
Od ponad 30 lat pracuje jako elektryk samochodowy. - Przez wysokie napiecie zniszczysz cele, pozatym grozi wybuchem ( zwarcie w celi, gazy). Stojace akumulatory ladowac malym pradem 2-3 dni w miesiacu to nie bedzie takich problemow. Proponuje przeczytac jakis Podrecznik elektryka samochodowgo - odsiarczanie 1. Prostownik 24 V - 2 akumulatory 12V w szereg-...
Aby nastąpił poprawny proces ładowania, napięcie źródła musi być wyższe niż napięcie akumulatora. Dodano po 17 Aby nastąpił poprawny proces ładowania, napięcie źródła musi być wyższe niż napięcie akumulatora.
Witaj. Ja to myśle, że ty byś chciał aby dokładnie ci pokazać to i to jest uszkodzone. Ale tak to nie da rady . Wcześniej miałeś napisane aby sprawdzić bezpieczniki i przekaźniki w obwodzie sterowania silnika, nie napisałeś czy to sprawdziłeś. Może czas wziąść w rękę schemat i miernik. Napisz czy po przekręceniu kluczyka w stacyjce słychać cyknięcie...
W pierwszej fazie a nie na początku. Jeśli napięcie akumulatora jest wyższe niż 12,1 V pierwsza faza ładowania jest pomijana.
Na mój gust to marnie kombinujesz. Po pierwsze jak napisał poprzednik łączenie równoległe akumulatorów to wymaga wyższej szkoły z zakresu ładowania. Po drugie ładowarka podstawowa dla czterech akumulatorów będzie tańsza od zasilacza komputerowego i łatwiejsza w użyciu. Po trzecie taki zasilacz dysponuje tylko nominalnie napięciem 12 V. W rzeczywistości...
Jeżeli chcesz podładować tą ładowarką akumulator, to musisz dokładnie podać jej jego parametry. Bez tego, ładowarka stwierdzi błąd. Jest trochę "mądrzejsza" od zwykłego prostownika. Jeżeli nie podałeś prawidłowych parametrów, ładowarka stwierdza nieprawidłowe podłączenie lub uszkodzenie baterii i odmawia ładowania. Musisz ustawić ładowanie - "Charge",...
Polonez GSI MPI 1,6 rok 1998 : świeci sie Check Engine, kod czytany z błedów migowych to 49 , ( oczywiście pierwszy 12 - ale pomijam ) , wg kodów Nubiry : " wysoki poziom ładowania akumulatora " , były problemy z Hybryd H177 ( : po wymianie OK ), wycieraczki ( głupieją - trudno opisać raz pracują OK a raz "poluje" zeby zatrzymać w pkt zerowym) , szczególnie...
Witam, Moze po kolei: - samozaplon - co sie stalo jak to wygladalo itd. - podejzewam silne rozgrzanie sie celek co spowodowalo wyparowanie elektrolitu - we wszystkich celkach powinno go byc mniej niz zalecane - co do gestosci to pomiar po fakcie jest nie mairodajny gdyz moze i zapewne jest zafaszowany calym zdarzeniem, powinien byc wykonany przed zajsciem....
Witaj. Napięcie ładowania w zasadzie każdego akumulatora jest wyższe niż napięcie zadeklarowane na jego obudowie. Napięcie ładowania dla większości akumulatorów Li-Ion 3.7V to właśnie 4.2V. Jeśli nie masz pewności to powinieneś sprawdzić w specyfikacji ogniwa, które chcesz ładować. Tam taki parametr jak napięcie ładowania powinien być wyszczególniony.
Nie mam ładowania akumulatora w 126p fl, czym wyższe obroty silnika kontrolka ładowania jaśniej świeci. Pomocy - co to może być??[/b]
Mam dwa akumulatory, jeden który mam w domu ma 14.2V mimo niemal całkowitego rozładowania. Problem z ładowaniem wystąpił od razu przy 2 akumulatorach.
14.4V na wyjściu to zbyt duże napięcie do ładowania akumulatora. Zależy o jakim napięciu mówimy, Jeżeli o maksymalnym - nie. Jeżeli o skutecznym - będzie za wysokie. Przy napięciu zmiennym ok.16V (przy obciążeniu znamionowym transformatora) i mostku Greatza napięcie DC będzie za wysokie do ładowania akumulatora. Rada praktyczna - aby zmierzyć maksymalne...
Najlepiej to by było zmierzyć napięcie na akumulatorze, ale ogólnie to prąd spadnie do wartości bliskiej zero, chyba że napięcie ładowania masz wysokie.
witam Co to znaczy "mocno" - jest ciepły, gorący, parzy? Przyczyn nadmiernego grzania się stabilizatora może być kilka: - mimo, iż akumulator jest nowy, może być nie do końca naładowany i do momentu jego naładowania calkowitego może on pobierać większy prąd. w momencie naładowania prąd pobierany (doładowujący) będzie mniejszy; - za duży akumulator (typowo...
Jest to akumulatorek o pojemnosci 200mAh. Zalecany prąd ładowania 16mA, ale pewne trzeba bedzie ladowac wyższym.
Nada się. Zawsze można nie odkręcać potencjometru regulacji do oporu, ew. ustawić taki zakres na nim, żeby nie przekraczać napięcia w granicach rozsądku. Im wyższe napięcie, tym daje się wymusić wyższy prąd ładowania.
Witam! Sprawdz sobie miernikiem ladowanie w taki sposob: plusik miernika do plusika akumulatora, a minusik raz do kasty, a drugi raz do silnika. Jesli pomiary beda sie roznic, tzn. na silniku bedziesz mial wiecej to albo przeczysc miejsce laczenia sie silnika z kasta pojazdu (no i kasta, a klema)albo pociagnij drugiego druta dosc grubego pomiedzy silnik,...
Ale nie tylko rozruch decyduje o wielkości akumulatora. Myślę, że większy wpływ na pojemność zastosowanego akumulatora (a i alternatora) ma wyposażenie auta, zwłaszcza tych modeli z wyższej półki... V.
Jeśli zestaw głośników jest przystosowany do zasilania napięciem 12V to powinien działać, mimo że napięcie z w pełni naładowanego i sprawnego akumulatora jest wyższe i typowo wynosi 13,5 - 13,8V po odłączeniu źródła ładowania. Najważniejsze żeby nie pomylić biegunowości przy podłączaniu urządzenia do akumulatora.
Ile powinien ladowac sie akumulator 14Ah ladowany prostownikiem o mocy 4A. prostownik jest z typu inteligentych i sam zawsze odcinal ladowanie. Od 18 jeszcze laduje ;/ . Akumulator nie jest cieply ani nic z tych rzeczy. Sprawdzalem poziom elektrolitu w akusiu jest OK. Po naladowaniu aku, napicie na nim wynosi 11.9-12.2 cos w tych okolicach . Sam niewiem...
(at)---trafopowielacz--- Akumulatory ładuje się prądem 0.1C. Im wyższy prąd ładowania tym szybciej zużywa się akumulator.
wysokie ladowanie wysokie ladowanie alternatora ladowanie akumulatora alternatorem
pogorszenie dźwięk wzmacniacz 2x25w pomiar suwmiarka
gdzie kupić panele fotowoltaiczne brymen bm869s
Schemat wzmacniacza 35W Radioamator 1974 nr 9, Witort, 2N3055, Hi-Fi, PDF Vestel 17MB62-2.6 Mainboard SPI Flash Dump: Firmware, Models, Panel Matching, Faults